De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
31-05-2016
'Inburgeren'
Ik heb vandaag zitten mijmeren over het woord 'inburgeren', en dat begon al toen ik vanmiddag bij Houzee las over 'inburgeringscursus'. Het bleef spoken in m'n hoofd en het liet me niet los. Om van die dwanggedachte verlost te raken kon ik er best iets over schrijven. En zo kwam het in me op dat 'inburgeren' helemaal niet nodig zou zijn als iedereen op z'n eigen thuisplekje wou blijven. De zwarte negertjes die hier willen 'inburgeren' zouden op hun tropische evenaartje moeten blijven, daar waar ze zwart geblakerd werden... Eskimootjes blijven toch ook in hun iglootjes wonen, en moslimpjes horen thuis in de zandwoestijnen om er zandkorreltjes te tellen al biddend tot de grote Allah, de allesoverheersende meester van de grote woestijn waar kamelen en Arabieren leven op het zachte zandtapijt door Allah zelf geschapen. En als 't regent schuilen ze in hun hutje op de zandhei.
'Inburgering' is een noodgreep voor enkelingen. Zeker niet geschikt voor de gigantische migratie zoals we die nu in Europa meemaken. Neem nu de wanstaltige figuur hier op de foto. Zie je die hier al 'inburgeren'? Zie je hem zijn roots verloochenen, zichzelf vergeten, zichzelf verloochenen, en zijn wortels, taal en cultuur aan de kant schuiven, om bij ons te kunnen horen? Ja, want alles wat van jezelf is moet verdwijnen als je wilt opgaan en geaccepteerd worden in je nieuwe omgeving. Om te kunnen inburgeren moet je je helemaal witwassen, figuurlijk dan, om geabsorbeerd te kunnen worden in je nieuwe omgeving. Maar er zijn onoverkomelijke hindernissen die 'inburgering' onmogelijk maken. Zo is er de geestelijke bagage die de inburgeraar met zich meedraagt en die nooit weggewist kan worden. Denkbeelden kan je niet zomaar uit je hersenen verdrijven. En tóch is een complete hersenspoeling noodzakelijk voor een geslaagde inburgering.
Neen, het valt echt niet mee om als 'nievanhierder' in te burgeren... Ze kunnen het vergeten, die inburgering, want zichzelf en hun gedachten kunnen ze toch nooit vergeten en zullen ze altijd met zich mee torsen.
De genderwaanzin kent geen grenzen. De man op de foto, een kermisattractie en karikatuur van een mens, mag vrij rondlopen en uitbazuinen dat hij transgender is, en krijgt dan ook nog eens het applaus van links-liberalen die de grenzen tussen geslachten willen uitwissen. Waar blijven de fatsoensnormen?
Grenzen wissen tussen geslachten? Tussen man en vrouw dreigt er een akelige leegte te komen, gevuld met labiele seksgevallen, onevenwichtige seksueel gefrustreerden, hopeloze randgevallen, eindeloze twijfelaars en besluitelozen... zij zullen er nooit in slagen om zich te identificeren met een sekse. Zij liggen hele nachten wakker en piekeren zich suf: "ben ik nu een man of ben ik een vrouw?". Labiele geslachtslozen aanvaarden zichzelf niet, zijn ontevreden over hun eigen lichaam, willen in een ander lichaam wonen, als in een bevlieging. Ze zijn welkom in de zweverige zone tussen man en vrouw waar afwijkende genderidentiteit en genderexpressie volkomen tot hun recht komen...
Het genderonderwijs dat holebi- en transgenderthema's wil opnemen in de leerplannen en in de lerarenopleiding, genderonderwijs dat genderneutraliteit propageert, wel, dat genderonderwijs is een inbreuk op het welzijn van het kind. Kindermishandeling!
Kinderen mag men niet lastigvallen met gezeur over seksuele geaardheden, anders raken ze verward en komen terecht in een sekse-identiteitscrisis. Jonge kinderen hebben duidelijkheid nodig, ook over hun geslacht, en als verschillen tussen jongens en meisjes niet meer bestaan, belanden ze in een verwarde identiteitscrisis. Voor kinderen zijn er mannen en vrouwen, jongens en meisjes, en daar tussenin is er niks. Zo werkt dat met jonge kinderen. Een jongen is een jongen en een meisje is een meisje, een jongen heeft een plassertje en een meisje heeft er geen, en daar tussenin is er niks!
'Geslachtsloze' scholen?... Daar waar jonge leventjes naar believen ingevuld kunnen worden en gestuurd worden naar een of andere sekse... M/V/X/Y/Z... ? Alsof kinderen bekwaam zijn om zelf hun sekse te bepalen!
En de propaganda voor geslachtsveranderingen in de media, wel, het verlangen naar geslachtsverandering is een pervers verlangen, het is een serieuze genderidentiteitsstoornis die binnen abnormaal seksueel gedrag valt.
Links-liberale ideologen willen alle grenzen uitwissen, zelfs tussen de geslachten - Niet voor niets plegen veel transgenders zelfmoord
Waanzin ten top: Deze ‘transgendere’ Amerikaanse vader verliet zijn 7 kinderen om een nieuw leven te beginnen als 6 (!!!) jarig meisje – en werd daarvoor toegejuicht door het links-liberale establishment als ‘een lichtend voorbeeld van diversiteit’ (2).
In de VS is in tal van staten een storm van verzet opgestoken nadat de regering Obama besloot dat de scheiding tussen de seksen op scholen moet worden uitgewist. Voortaan mogen jongens van meisjestoiletten gebruik maken en omgekeerd, zolang ze zich ‘transgender’ voelen. In Europa is al jaren eenzelfde trend zichtbaar. Net als de Amerikaanse kinderartsenorganisatie ACP noemt Mike Adams van de grootste Amerikaanse alternatieve medische- en gezondheidswebsite Natural News het programmeren van scholieren met deze links-liberale ideologie niets anders dan een nieuwe vorm van massaal en ernstig kindermisbruik door de staat, die de psyche van toekomstige generaties –ook de niet-transgenders- totaal corrumpeert en verwoest.
Lyceum, schooljaar 1994-1995. Directrice Prutsmans kwam net terug van de speelplaats waar ze het bordje 'School zonder racisme' een grondige poetsbeurt gegeven had, toen ze bezoek kreeg van haar vriendin Trinette Treuzelmans. Beiden hadden een neus voor probleemleerlingen waarover ze oeverloos konden doorzwammen. Trinette Treuzelmans was een sociaal assistentje dat nooit knopen kon doorhakken, nooit tot conclusies kon komen, altijd maar treuzelen, aarzelen en twijfelen. Hierbij werd ze gesteund door Prutsmans wiens lekkende bovenkamer haar nogal wat parten speelden.
Het Geval Sofie
Sofie was een leerling van het eerste middelbaar in het lyceum van Prutsmans. Zij werd thuis opgevoed door haar alleenstaande vader. Op een dag vertelde Sofie tegen haar vriendinnetje over haar strenge vader en dat ze thuis geen vrijheid had, en meer van die klaagliedjes die eigen zijn aan pubermeisjes.
Sofie's vriendinnetje ging met dat verhaal naar haar moeder, en toen begon de molen te draaien. Prutsmans en Treuzelmans klopten de zaak op. Het Medisch Opvoedkundig Bureau en de Bijzondere Jeugdzorg werden erbij gehaald, en ook nog de Pleeggezinnendienst. Al deze instanties waren bevolkt door vrouwelijke medewerkers.
Het onschuldige incidentje van Sofie's verhaal tegen haar vriendinnetje nam reusachtige proporties aan, als je maar lang genoeg dramatiseert en doordramt over een prul. Zet een stelletje aasgierige vrouwen bijeen dan krijg je een thriller die uit zijn voegen barst van verzinsels en verdraaiingen. Van het oorspronkelijke verhaal van Sofie bleef haast niets over.
Sofie's vader had geen greep meer op zijn dochter die opgehitst werd door de bemoeizieke instanties rondom haar. Hij maakte geen schijn van kans, en als hij zich wilde verdedigen, werd hij niet geloofd. Hij kon de hetze niet meer verdragen en moest machteloos toezien hoe zijn dochter geplaatst werd in het Jeugdopvangcentrum 'Elkeen' in Lommel.
Sofie hield het er niet lang uit en verlangde terug naar haar vader, omdat ze in het tehuis minder vrij was dan bij haar vader.
En zo komen we terug bij de start van het verhaal. Sofie vond haar vader te streng, ze wilde meer vrijheid, dat was alles... Maar ondertussen hebben op sensatie beluste vrouwen de vader van Sofie een lange lijdensweg laten afleggen. De man was emotioneel geruïneerd...
Ieder normaal denkend mens ligt overhoop met de nonsens die moslims verkondigen. Met hen communiceren is een hopeloze karwei, hoe graag je ook eens met hen van gedachten wilt wisselen. Mijn ervaringen met islamleraars waren negatief en ontgoochelend. In de school van directeur Blauwbaard had ik vroeger eens een erg vermoeiend gesprek met de islamleraar, in de eerste plaats omdat hij zich krakkemikkig uitdrukte in het Nederlands, maar vooral omdat zijn denkbeelden helemaal niet pasten in onze gangbare levensstijl. Luisteren naar een moslim doet je verlangen naar een frisse pint om alle onzin door te spoelen. Aanvankelijk bleef ik toch geduldig en nieuwsgierig luisteren naar de man met de dikke volle snor, maar een vlotte dialoog was onmogelijk. Onverstaanbaar brabbelen met zelf uitgevonden Turkse zinsconstructies, meer stelde het niet voor.
Frauke Petry van de AfD heeft geprobeerd met moslims te praten, maar dat gesprek is mislukt. Men kan met moslims ook geen echte dialoog aangaan, aangezien moslims niet begrijpen wat men tegen ze zegt. Als ze dat konden, zouden ze immers helemaal geen geweldpleger als profeet volgen. Geen normaal denkend mens volgt een man als profeet, die een kind ontmaagd, vrouwen tot slaaf gemaakt en ‘ongelovigen’ onthoofd heeft. Derhalve bestaat er dus een absolute wrijving tussen moslims en ieder normaal denkend mens.
Het Deradicaliseringsproject van de Vlaamse Regering
Als onderdeel van het deradicaliseringsproject is er het Aanspreekpunt Deradicalisering. Scholen kunnen er terecht met vragen over radicalisering. Het aanspreekpunt functioneert sinds januari 2015 en werd al 700 maal geconsulteerd, aldus onderwijsminister Crevits. Zij wijst op de preventieve rol van het onderwijs bij het tegengaan van radicalisering (en de moslimouders?).
Een ander onderdeel van het project is het Netwerk van Islamexperts. Het netwerk is een team van islamleerkrachten, imams en islamconsulenten (allen moslims!), onder leiding van imam Khalid Benhaddou. Zij voeren discours in scholen tegen radicalisering en beantwoorden vragen over extremisme en radicalisering.
Tot zover de feiten.
Radicale moslimkinderen... Problematische moslimpjes met extreme opvattingen... Het had nooit zover kunnen komen als er geen islamonderwijs was, als er geen moskeeën waren, als moslimouders nauwer betrokken werden bij het westers onderwijs... Moslimkinderen halen hun extreem gedachtegoed eerst en vooral bij hun ouders, daarna pas op school. Opvallend hoe systematisch moslimouders gevrijwaard worden van hun verantwoordelijkheden.
Als kinderen radicaliseren, moeten ze ook radicaal aangepakt worden, samen met hun moslimouders. Harde acties, en geen blabla bij het Aanspreekpunt. Alle radicalen er meteen uitpikken en apart zetten om een snelstoomcursus 'anti-islam' te volgen... En wat doen de scholen met de uitleg die ze van het Aanspreekpunt krijgen? Vergaderen, rond de tafel zitten, overleggen, overwegen, bespreken...
Waarom zijn de islamexperts allen moslims? Zijn ze wel aangewezen om mee te helpen aan deradicalisering? Zij zijn allen moslims en aanhangers van de islam en de koran. Dan schuilt in elk van hen toch iets radicaals? Van kleine schilfertjes tot hele brokken.
Ik geloof niet in het deradicaliseringsproject omdat het onderwijs alle verantwoordelijkheden toegeschoven krijgt bij het tegengaan van radicalisering. "De school mag het weer oplossen". Terwijl moslimouders en islamlessen buiten schot blijven.
Het Centrum voor Islamitisch Onderwijs kreeg van Crevits 80.000 euro, ze is lovend over het project. Komt er een evaluatie van wat er met onze centen gebeurt? Zij stelde ook imam Khalid Benhaddou aan als coördinator van de islamexperts. De betrokkenheid van Crevits in een project met uitsluitend moslims geeft me een onbehaaglijk gevoel.
Pittig addertje over de leider van de islamexperts, imam Khalid Benhaddou, hij is voorstander van gemengde scholen, en wijst met de vinger naar concentratiescholen als bron van radicalisering. Ai, ai...
Koran, Soera 9, hoe pakt het dialoogonderwijs het laatste hoofstuk van de koran aan? En hoe gaan ze in dialoog over onthoofdingen, verkrachtingen, kindhuwelijken, aanslagen, terreur...Ik kan me niet voorstellen dat deze delicate onderwerpen vermeden worden om alleen over de vredelievende en verzoenende islam te spreken.Islamleraars worden verondersteld goede korankenners te zijn. Hoe gaan ze om met pijnlijke koranverzen? Welke vragen stellen leerlingen hierover en welke antwoorden krijgen ze?... Hier volgt nu het agressieve hoofdstuk waarmee de koran voltooid werd.
De “profeet” Mohammed bivakkeerde 23 jaar lang regelmatig in zijn vleermuisgrot waar hem de koran werd “geopenbaard”. In het jaar 632 ging hij op 43-jarige leeftijd dood.
In zijn laatste levensjaar werd de koran voltooid met het laatste en meest agressieve hoofdstuk, soera 9, volgens moslims het letterlijke en onveranderlijke woord van Allah.
Niet dat ik denk dat moslims koran-commando’s letterlijk nemen, zo’n “islamofoob” ben ik nu ook weer niet . . . . .
Frauderen is inherent aan het wezen van 'Links'. Zo heb ik het vroeger ervaren in de scholen en bij mijn collega's. Frauderende schoolartsen, frauderende logopedisten, schooldirecties, Horbert, An Serpent... allemaal 1 pot corruptie... én links!
Lees bij Houzee over de verkiezingsvervalsing in Oostenrijk: http://blog.seniorennet.be/rechts. En over 'spookkiezers', verzonnen om het krachtige FPÖ te kunnen verslaan. Hopelijk komt er een vervolg op de aangifte van verkiezingsfraude.
Er zit iets niet in de haak met de berichtgeving over de betogende vakbondsmensen in Brussel, waar een vreedzame betoging ontaardde in een ordinair kat-en-muisspelletje met de politie. Door hun verhullend taalgebruik suggereren de nieuwsschrijvers zélf wie de boelzoekers waren. Zij die een rustige betoging omgooiden in een relscenario werden achtereenvolgens aangeduid als: "jongeren, relschoppers, anarchistische individuen, herrieschoppers, gemaskerde personen, heethoofden..." En de stenengooiende lafaard die een commissaris verwondde, werd ijverig beschreven als: "de rode relschopper, de man in rode outfit, de man haalt hard uit, een 20-jarige verdachte, de agressor, de betoger, man van 20..." Komt daarbij de symboliek van het stenen gooien...
Iets in U zal nu zeggen dat dit theatraal is en eenvoudigweg té negatief gedacht, opdat U zo door kunt leven als tot nu toe. U maakt zichzelf wijs dat de islam net zo’n religie is als het christendom, het boeddhisme en het Jodendom, zodat U door kunt gaan met geloven dat alles goed is. Voor U zijn deze woorden geschreven door iemand die simpelweg de moslims niet moet, omdat hij racistisch is en die daarom redenen uit zijn duim zuigt teneinde ze in diskrediet te brengen. Een met complexen beladen, negatief mens, die eenvoudig geen idee van het leven heeft, want er is niemand die dusdanig tegen de algemene opinie in kan schrijven en die tegelijkertijd nog gelijk heeft ook. Altijd is het de brede massa die het bij het rechte eind heeft, maar nooit een enkeling of slechts enkelen in de maatschappij.
Kinderen spelen niet meer - Vroeger mochten we geen speeltjes mee naar school nemen. Onbegrijpelijk hoe kinderen nu massaal in gebogen houding naar schermpjes zitten te turen, zelfs op hun fiets, ongeïnteresseerd in alles wat er rondom hen gebeurt. Op de speelplaats wordt er niet meer gerend, geen balspelletjes meer, geen verstoppertje meer spelen, meisjes kunnen niet meer touwtje springen, jongens knikkeren niet meer... Speeltijden worden verprutst aan staren en turen naar schermpjes, vingervlugge vingerbewegingen da's alles wat er nog beweegt.
De tabletnek - Kinesisten en chiropractors willen een verbod op het gebruik van smartphones omdat ze in hun praktijk het aantal kinderen met nek- en schouderklachten zien toenemen. Kinderen met een 'tabletnek' staren urenlang voorovergebogen naar een schermpje, hun spieren verkrampen waardoor ze kans lopen om op termijn een chronische nek- of rugpatiënt te worden.
De Smartschool - Ondanks de nek- en schouderkrampen zijn er toch nog scholen die leerlingen verplichten om hun smartphone dag en nacht bij de hand te houden. Om bereikbaar te zijn voor leraars en medeleerlingen... ???... De 'Smartschool' noemen ze zich, als digitaal platform voor onderlinge communicatie op school. Leerlingen kunnen taken binnensturen via de computer en iedereen op school kan contact houden met iedereen.
Jeugdbeweging KAJ onderzocht het effect van de Smartschool bij middelbare scholieren en besloot: "De smartschool is geen digitale vooruitgang, het is een bron van frustratie, het is een dwingeland die je altijd in het oog moet houden."
Om tot deze vaststelling te komen was er geen onderzoek nodig. Het is bekend dat er niets boven persoonlijke contacten gaat, waarbij mensen die met elkaar communiceren oogcontact hebben, elkaar in de ogen kijken, elkaars stemverheffingen horen en elkaars lichaamstaal kunnen observeren. De smartphone is een goedkoop en gemakzuchtig surrogaat voor menselijke betrekkingen!
Joke Schauvliege draait rond de pot: "Woningen uit de jaren 60 en 70 zijn te groot voor één gezin... één villa op een lap grond, daar moet meer mee kunnen... er moeten meer appartementsblokken komen, er moeten meer kleinere woningen komen die samen één grote tuin delen..."
Lieviaanse vertaling van Jokes puberale verzuchtingen: "Wij moeten opeen gestapeld gaan wonen, heel dicht bij elkaar, we moeten onze grote huizen opdelen in kleine kamertjes om vluchtelingen in op te bergen, we moeten onze vrijheden opgeven, we moeten plaats maken voor onze nieuwe medemensen die zich in een ijltempo bij ons zijn komen vervoegen en die onze welvaart bedreigen. Het is aan ons om die sukkelaars een plekje te geven in het dichtbevolkte Vlaanderen van de toekomst".
Premier Michel bij de herdenking van de aanslagen: "Dit is geen oorlog tussen het westen en de Islam. We zullen alles doen om de terroristen te stoppen. Dat is een moeilijk gevecht, een gevecht dat lang zal duren. We zullen tegenslagen ondervinden, maar ook succes. En ik heb er alle vertrouwen in dat we zullen winnen. Het maakt niet uit wie je bent, van wie je houdt, wat je religie is. We zijn allemaal gelijk in dit gevecht, allemaal. Nous sommes ensemble. We zijn samen".
Blabla, wat heeft die man nu eigenlijk gezegd? Dat wij samen met de moslims moeten vechten tegen terroristen? Dat moslims gelijk zijn aan ons? Dat zij onze evennaasten zijn? In een samenleving waarin iedereen gelijk is? Kletskoek!
Ik had van de premier eerder een woordje uitleg verwacht over de barbaarse streken van moslims en in naam van welke 'religie' zij bloedbaden aanrichten. En dat bij de terroristen nooit een Jef, Pier of Pol zitten. Ik had zo graag van de premier gehoord over hoe de moslimterroristen zich beroepen op de koran voor het plegen van hun achterlijke wreedheden.
Zijn wij écht allemaal gelijk, premier Michel? Uw toespraak hoort op het stort of in de allesbrander!
Vanavond wou ik iets vertellen, maar ben er niet in geslaagd om er een tekst van te maken. Daarom lieve lezer, wentel je in deze mooie beelden en meeslepende gezangen van de paters.
Gisteren een ex-leraar tegengekomen in 't café. Ik wist van vroeger dat hij een verstokte sp.a'er was. Hij gaf les in de school van directeur Prullemans, nog zo ne volbloed linkse rooie.
Op een gegeven moment vroeg ik hem: "En, nog altijd geen lid van 't Vlaams Belang? Anders krijgt ge een pak rammel van mij." En toen kwam hij aandraven met een drogreden als zou het Vlaams Belang voor de kerk zijn en tegen homo's, "ik ben atheïst!"...
Toen dronk ik een paar flinke teugen van m'n biertje en begon te bidden tot de Heilige Rita, patrones van de hopeloze gevallen.
Het zit helemaal in hun "cultuur" ingebakken. Liegen, bedriegen, feiten verdraaien, de domme blanke ongelovige honden een blaas in hun nek slaan. Het is voldoende geweten dat deze barbaren enkel komen om hier in een hangmat te hangen, te komen lamzakken, gretig van onze sociale systemen misbruik te komen maken. De regerende politici laten maar begaan. Liever de gelukzoekers bepamperen, dan een daadwerkelijk terugkeerbeleid op poten te zetten.
Alleenstaande minderjarige asielzoekers, niet-begeleide minderjarige vreemdelingen... Wat gaan ze nog allemaal verzinnen om asielzoekers op te vangen en hen te verwennen?
Liegende asielzoekers kleuren hun verhaal naar eigen goeddunken en fantaseren er op los om met hun achterste en alles wat daarmee samenhangt, in de juiste boter te kunnen vallen. In de malse boter van onze tolerante samenleving vallen frauderende asielzoekers. En niets wordt hen in de weg gelegd, behalve een bottest misschien, en die wordt dan nog in twijfel getrokken. Er is hier toch genoeg geld voor alles wat van elders komt, voor iedereen die hier een leventje wil leiden op kosten van de originele inwoners. Volwassen gelukzoekers die beweren dat ze zijn blijven hangen in hun puberteit, zouden meteen geconfronteerd moeten worden met de LEERPLICHT. Men zou hen in schoolbanken moeten duwen en hen wijzen op de consequenties van hun minderjarigheid.... 's Morgens vroeg opstaan om naar school te gaan, hele dagen broeken slijten op schoolbanken, gepest worden op de speelplaats, elke avond huiswerk maken en lessen leren, strafstudies op woensdagmiddag, klassen overzitten, examens voorbereiden, geen tijd meer over voor luieren, geen tijd meer voor snoepen van de centen van inboorlingen... Eens zien hoe vlug ze meerderjarig willen zijn!
1.500 asielzoekers blijken helemaal niet minderjarig te zijn na bottest
Zowat 1.500 asielzoekers zijn hun statuut van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (NBMV) kwijtgeraakt na een bottest. Dat bericht La Dernière Heure. Met zo’n statuut genieten ze begeleiding op maat en kunnen ze niet teruggestuurd worden naar hun land. België ving vorig jaar zowat 5.000 niet-begeleide minderjarige vreemdelingen op. Bij twijfel over de leeftijd die een asielzoeker aangeeft, wordt een bottest uitgevoerd op het sleutelbeen, de pols en het gebit. Uit ongeveer 1.500 van de 2.099 tests die uitgevoerd werden tussen januari 2015 en maart 2016 bleek dat de zelfverklaarde minderjarige asielzoeker in werkelijkheid meerderjarig was, aldus de FOD Justitie.
Lees bij Houzee hoe de Vlaamse regering royaal geld uitgeeft aan 'haatbarakken', oftewel moskeeën. 'Haatbarak' is een geslaagder woord dan 'moskee' omdat we nooit te weten zullen komen wat er in die 'haattempels' verkondigd wordt, net zo min als wat de islamleraar tegen zijn moslimleerlingen vertelt.
ANKE VAN DERMEERSCH is op zoek gegaan naar wat er zoal aan haatbarakken wordt uitgegeven door de "vlaamse" regering.
Niet te geloven! Minister Crevits wil tijdens de laatste dagen van haar ministerschap nog vlug wat onderhandelen met moslims over het islamonderwijs in Vlaanderen. Nog vlug wat eigenheden van het Vlaamse onderwijs verkwanselen. Haar contacten met de Moslimexecutieve gaan over de oprichting van imamopleidingen aan onze Vlaamse universiteiten en hogescholen. Eerder al vroeg ze aan de moslimgemeenschap om imamopleidingen aan Vlaamse universiteiten te ondersteunen.
Het Moslimexecutieve heeft nu een ontwerpplan klaar om de kwaliteit van het islamonderwijs te verbeteren. Het is een aanzet, zegt Crevits, waarover nog gepraat moet worden... Ja, met moslims rond de tafel gaan zitten en zo... Het plan gaat over verbetering van lesmateriaal en verbetering van inspectie, een ruimer aanbod aan opleidingen tot islamleerkracht, een actualisering van de lijst met bekwaamheidsbewijzen, en tenslotte een hervorming van het Centrum voor Islamonderwijs (CIO).
Nu komt het... 40 jaar (!) na de komst van de allereerste islamleraar in een Vlaamse klas, stelt men vast dat de meeste islamleraars niet beschikken over het vereiste diploma. Ik heb er velen zien stuntelen en toch werden ze door schooldirecties beschermd, ze kregen meer faciliteiten en privileges dan bv een leraar Nederlands die niet mocht struikelen of de inspectie stond aan zijn deur. Lieve zal nu eens uit de doeken doen dat het allang geweten is dat moslimlesgevers onvoldoende op de hoogte zijn van didactiek en pedagogiek, van lesplannen opstellen, van examens afnemen, en andere vaardigheden missen die nodig zijn om met vrucht een klas doorheen het schooljaar te loodsen. En dan zwijgen we nog over de gebrekkige kennis van de Nederlandse taal bij islamleraars... En waarom het diploma van islamleraars nù pas aan de orde komt, is mij een raadsel. Het zal wel iets te maken hebben met de verfijning en verruiming van het islamonderwijs in onze Vlaamse scholen van de toekomst.
Is het nu echt zo moeilijk om het hele islamonderwijs met de grond gelijk te maken, om alle islamlessen te bannen en alle islamleraars te ontslaan omdat ze niet passen in ons authentiek Vlaams onderwijs? Ik durf zelfs voorstellen om alle moskeeën in te richten voor asielzoekers... Na een grondige poetsbeurt zijn ook imams totaal overbodig. Alles wat met de islam te maken heeft moet opgeruimd worden. Het is goed voor het imago van onze Vlaamse scholen. Moslims moeten stoppen met moslim te zijn, er werd toch altijd van hen verwacht dat ze zouden integreren in onze samenleving?...
Ik kan niet mee met m'n tijd. Ik loop altijd achter, en waar het kan sta ik op de achterste rij. De tijd holt voorbij, de dagen rijgen zich aaneen met een snelheid sneller dan het geluid, sneller dan de snelste straaljager, en daar heb ik moeite mee omdat ik graag blijf plakken aan 1 moment, aan 1 gebeurtenis, aan 1 belevenis.
En zo gebeurde het dat mijn scheurkalender vanochtend op 16 mei stond. Ik voelde dat er iets niet klopte en scheurde 16 mei weg. En toen stond daar zwart op wit iets gedrukt dat hard aankwam op mijn nuchtere maag. Dinsdag 17 mei: "Dag tegen Homofobie en Transfobie"... Ik ben als de bliksem naar de keuken gerend voor een kopje koffie om te ontnuchteren, want een klein beetje onzin is te verteren maar gezwets van de bovenste plank blijft zwaar op de maag liggen. 'Dag tegen Homofobie', een flater van jewelste.
Ik zal het allemaal nog eens opnieuw uitleggen. Het is onmogelijk om iets tegen een fobie te hebben, een fobie is er gewoon, als onberedeneerbare angst waarover we niets te zeggen hebben. Zich verzetten tegen een fobie is als zich verzetten tegen eb en vloed, of tegen dag en nacht. Echte fobici lopen met een wijde boog omheen holebi's en transsekseksuelen, maar een gezonde afkeer van hen hebben, dát is ons volste recht. Niemand mag er iets op tegen hebben dat we hen verafschuwen en minachten, veroordelen en verguizen. Wij zijn vrij om homo's en omgebouwden te negeren.
Ik kan me niet verzoenen met taalnieuwigheden als xenofobie, homofobie, islamfobie... De psychiatrische term 'fobie' wordt misbruikt om ons schuldgevoelens te kunnen aanwrijven als we tegen vreemdelingen zijn, of tegen homo's of tegen de islam.
Het wordt tijd dat er een 'Dag tegen Heterofobie' wordt uitgevonden. Ooit zullen hetero's gediscrimineerd worden, met uitsterven bedreigd als iedereen op zijn eigen geslacht valt... tot er een dag komt dat er niets meer overblijft om op te vallen, als iedereen homo wil zijn. Het aantal 'selfmade-homo's' stijgt verontrustend...
Er is alweer een nieuw project gelanceerd tegen pesten op school: "Maak van je school een Goedgevoelschool'. Al decennialang volgt het ene project het andere op, en allemaal focussen ze zich op pesten IN DE SCHOOL Niét thuis, waar de eigenlijke wortels van het pestprobleem liggen. Binnen de vier muren van een huishouden, dáár begint het echte pesten. 'Pestgedrag in het Gezin', pesten in het gezin, is gevaarlijker en dramatischer dan pesten op school, en toch wordt pestgedrag in het gezin verzwegen door de bedenkers van pestprojecten. Alsof pesten alleen maar op school gebeurt. Het echte pesten, thuis in de huiskamers tussen broers en zussen, is lang niet altijd onschuldig. Aanhoudende plagerijen, dagelijks terugkerende wrijvingen en vernederingen tekenen de 'slachtoffers' voor hun hele leven. Hun jeugd werd gestolen... omdat hun ouders nooit tussenbeide kwamen.
VRT-nieuws 5 jaar geleden (juni 2011): "Er komen steeds meer jonge vluchtelingen zonder begeleiding naar ons land om asiel aan te vragen... België kan golf jonge vluchtelingen niet slikken...Het aantal minderjarige asielaanvragers stijgt spectaculair. En dat is verontrustend omdat er onder hen losgeslagen jongerengroepen zijn met beperkt normbesef en zwak waardengevoel..."
Jonge Afghanen, Marokkanen en Irakezen komen zonder ouders naar ons smoutebollenland afgezakt.Gewetenloos en apathisch uitschot, richel- en gootjestuig, maatschappelijk ontwortelden en ontheemden. Volledig naar de knoppen dus, onherstelbaar beschadigd... Er zullen zich harde kernen gaan ontwikkelen waarin misdaad en chaos centraal staan. Hun aantal zal in de toekomst alleen maar groeien. En WIJ zullen met z'n allen hun levensonderhoud moeten betalen.
Vijf jaar geleden was er nog weinig sprake van de kosten van een 'vluchteling', dat was toen nog niet aan de orde. Ondertussen is de criminaliteit massaal geïmporteerd en de invoer van jonge snaken blijft aanhouden, jonge viriele mannen die eigenlijk in hun eigen land hun krachten zouden moeten bundelen om er een welvaart op te bouwen, zij kozen allen voor een luxe leventje waaraan een onschatbaar prijskaartje hangt. Gedreven door de lokroep van geld en weelde...
De Duitse gemeenten bloeden financieel sneller leeg dan tot nu toe werd aangenomen. De Duitse Steden- en Gemeentebond klaagt dat de verzorging van minderjarige “vluchtelingen” monstrueus zou zijn: voor het relatief geringe aantal van slechts 65.000 minderjarige “migranten” in Duitsland moeten op dit moment jaarlijks € 2,7 miljard, dat is € 225 miljoen maandelijks, worden uitgegeven.
Vandaag ga ik enkele speldenprikjes uitdelen aan mijn belagers van vroeger. Oei-da-pikt!
An Serpent was directrice van een Turkenschool waar kleine Turkjes kwaakten en tetterden in hun thuistaaltje. 'Behoud van eigen taal en cultuur' was de dwaze slogan van An Serpent.
Vroeger heeft An Serpent me gedwarsboomd en mij betrokken bij ingewikkelde intriges. Daarom zet ik haar vandaag eens stevig in de bloemetjes.
An Serpent was een gevaarlijke adder en een venijnig serpent. Haar allereerste voorouder was de sluwe slang in het Aards Paradijs, de Oerslang, die het liefdesspel tussen Adam en Eva in gang zette.
Zij had grijnsogen, als twee verslenste bloembollen zo groot, die labiel in haar driehoekige kop heen en weer wiebelden. Haar vlijmscherpe giftanden waren te zien in de wijde mondopening waaruit ze gif en gal spuwde op haar prooi die ze met een slingerbeweging in een wurggreep hield.
Met sissende, snerpende en snerende geluiden, als van een ratelslang, schoof ze hijgend en puffend, kronkelend en schuifelend, doelloos door de schoolgangen, op zoek naar slachtoffers om zich met haar gifstekels aan vast te hechten.
'Het Kwade' heeft zich voorgoed genesteld onder haar met slijm besmeurde schubben...
Zéér eigenaardig! Nu pas barst de kritiek los op de dialoogschoolvan Boeve, de dialoogschool waarin katholieken, moslims en atheïsten met elkaar communiceren. Nooit eerder was de kritiek zo heftig, terwijl al véél eerder sprake was van dialogen tussen verschillende 'religies' op school.
Het concept van de dialoogschool is al oud. En telkens er iets over in het nieuws kwam, kraaide er geen haan naar, geen kat miauwde, en het was allemaal goed. Iedereen zweeg, geen opstandeling, geen rebel die protesteerde toen de islam opgehemeld werd door achtereenvolgens Paula D'Hondt, Mieke Van Hecke, Pascal Smet, Hilde Crevits, Rik Torfs...
Mieke Van Hecke, voorganger van Boeve: "Ik opteer voor het integreren van de islam binnen de godsdienstles." En Pascal Smet over "de islam inbedden in het gewone onderwijs". Iedereen zweeg en iedereen vond het goed.
En dan was er Lieven Boeve zelf die al meer dan een jaar geleden zijn opvattingen over dialoogonderwijs kwam uiteenzetten in de Hogeschool PXL in Hasselt. Hij sprak godsdienstleerkrachten toe over hoe ze in hun lessen best omgaan met andersgelovigen, met moslims, hoe de islam en de christelijke traditie met elkaar in contact brengen.
Toen al! En niemand kwam in opstand. Het was allemaal goed. Iedereen zweeg en iedereen vond alles goed. Godsdienstleerkrachten die toen samenkwamen in Hasselt om te luisteren naar het dialoogconcept van Boeve heb ik nadien niet horen mopperen. Alles was goed en iedereen zweeg.
Het doet me denken aan de islamlessen die in de jaren 70 geïntroduceerd werden in de scholen. Niemand protesteerde... En toen migrantenleerlingen aangepaste Nederlandse lessen kregen... het was allemaal goed en iedereen zweeg...
Het was allemaal goed en iedereen zweeg... Zo is de Dialoogschool kunnen geboren worden.
Eerst was er het CGKR, met de spotnaam 'spionnencentrum', daarna kwam het Interfederaal Gelijkekansencentrum, en tenslotte kwam 'UNIA'. Unia ligt beter in de mond, klinkt internationaal en dus vlotter te bereiken voor iedereen die zich in deze harde samenleving verongelijkt voelt of niet op eigen houtje aan z'n trekken kan komen. Unia is er voor zwakkelingen en bedreigde soorten, een organisatie die opkomt voor de belangen van nieuwkomers, achtergestelden en andere kanslozen. Unia verdedigt ook mensen met een andere seksuele geaardheid dan de gebruikelijke, en streeft gelijke kansen na voor iedereen, ook voor hen die alle kansen links laten liggen.
Het oergezonde hetero-gevoel krijgt een fikse deuk door het nieuwe onderzoek van Unia. Unia peilde naar de maatschappelijke acceptatie van holebi's bij 1.000 respondenten. Uit de peiling bleek dat liefst 40% van de Belgen zich niet helemaal hetero voelt (zich niet hetero voelen?), en meer dan de helft heeft geen problemen met holebi's.
Het Centrum is tevreden over de resultaten, maar "er is nog een lange weg af te leggen, er zijn nog vooroordelen die uit de weg geruimd moeten worden." Daarom lanceert Unia een campagne om zogezegde vooroordelen over holebi's te ontzenuwen. Hoezo vooroordelen over holebi's?
Terwijl ik over de peiling las, leek het of 'de homo in iedereen wakker geschud moest worden' waardoor het normale hetero-gevoel aan het wankelen gebracht werd. Het geheel kwam op me over als onvervalste propaganda voor andersgeoriënteerde seksbelijders, voor alles wat afwijkt van de normale seksualiteit, hoe onnatuurlijker hoe liever, ja zo leek het.
Er breken slechte tijden aan voor heterofielen. Met een gezonde normale seksuele voorkeur hoor je er tegenwoordig niet meer bij. Op tv worden homo's er kunstmatig bijgesleurd alsof de halve wereld op zijn eigen geslacht valt. Misschien raken heterofielen wel in de minderheid, tegen alle natuurwetten in, want natuurlijke homo's zijn bijzonder zeldzaam. Er zijn teveel selfmade-homo's die bewust kozen voor homoseksualiteit. Geboren als hetero is het mogelijk om je daarna als homo te manifesteren, inclusief lichaamstaal, woordgebruik, kledingstijl, verleidingskunsten... Zij zijn valse homo's die het hetero-gevoel binnen in hen, onderdrukken en liever als homo door het leven gaan. Zij experimenteerden gedreven door nieuwsgierigheid.
Wanneer komt er eindelijk eens een onderzoek naar vooroordelen over hetero's?
Als de moslims hier talrijk genoeg zijn en de baas over ons spelen, want dat gaat ooit gebeuren, dan wacht dit gruwelijke lot ook onze Vlaamse vrouwen: Zweepslagen! Vlaamse vrouwen zullen tweederangswezens worden, gedomineerd en in dienst van de mannen.
Zulma en Marie die stiekem op de gsm van hunne man kijken, zullen veroordeeld worden tot zweepslagen. Voilà. Dat komt ervan als we de achterlijke en barbaarse islam met heel ons hart en onze ziel tolereren en met een reverence de islam welkom heten in ons midden, de rode loper uitrollen tot in het hart van onze samenleving, tot in het midden van ons katholiek onderwijs nog wel. Een sombere toekomst wacht ons, met moslimburgemeesters en moslimministers, met islamitische tv-zenders die alle vrolijkheid uit ons leven bannen, met kranten die leugens verkondigen, met een sharia justitie, met moskeeën die als paddenstoelen uit de grond schieten...
Het zijn criminele misdadigers die meewerken aan het duivelse plan om de islam een plek in ons midden te geven, een scenario dat alleen maar leidt tot islamitische heerschappij, tot verpulvering van westerse waarden en ondergang van onze cultuur: ministers, topmannen katholiek onderwijs, onderwijsministers, rector en vicerector KU Leuven, en alle wetenschappers die hun expertises een subjectieve en politiek-correcte koers geven... Wie nog allemaal?
Vrouwen riskeren voortaan zweepslagen voor ongevraagd checken van gsm echtgenoot
Vrouwen in Saoedi-Arabië die zonder dat hun man het weet, of er toestemming voor gegeven heeft, de telefoon van hun echtgenoot checken, dreigen door een nieuwe wet bestraft te worden met zweepslagen en/of gevangenisstraf en/of een boete. Omdat de Koran nog geen weet had van telefoonverkeer, staat dit verbod niet in de islamitische wet, de sharia. De nieuwe wet gaat uit van een inbreuk op de privacy. Uiteraard - binnen de Saoedische logica - mag een man wel ongevraagd de telefoondaden van zijn vrouw nagaan.
De nieuwe wet maakt deel uit van het programma van sociale hervormingen, het gezinsveiligheidsprogramma, opgestart door koning Salman.
Op de nieuwe wet is al felle kritiek geuit - zij het enkel door vrouwen. Krachtens de Saoedische interpretatie van de sharia is een vrouw in het olierijke land weinig tot niets toegestaan. Zo mag zij de woning niet verlaten zonder een mannelijke begeleider en mag zij niet met de auto rijden.
Elke dag moet ik naar een ontwenningskliniek om van m'n blogverslaving af te geraken. Cafébazin Bertie is mijn therapeute. Maar ze zegt dat ik niet vatbaar ben voor een ontwenningskuur omdat ik toch steeds zou hervallen, ze moemt me een recidivist, en een blogpiraat ook nog. En dat ik teveel met mezelf bezig ben, dat de band die ik met mezelf en m'n blog heb, veel te innig is. Daarom kan een narcist van geen enkele verslaving genezen worden...
Zo kwam het dat ik vanmiddag een ridder op een wit paard ontmoette. Zijn naam was CORNET. Hij droeg een sexy harnas, zag er viriel en bronstig uit, maar hij maakte zich niet kenbaar. Totdat ik het flesje voor de helft inschonk in het stoere glas. De smaak was overweldigend. Alsof je eikels aan het proeven was, maar dan gedrenkt in een hemels vocht...
Het aantal moslimleerlingen is de laatste vijf jaar fors gestegen met 40%. En die stijging zal in de toekomst nóg forser worden. Moslimkinderen zullen een overgrote meerderheid worden en allemaal willen ze geïndoctrineerd worden door het islamonderwijs, want als ze groot zijn willen ze een goede moslim worden. De wildgroei in het wereldje van de kleine islamietjes kent geen grenzen, moslimkindjes worden met hele vrachten vers geplukt uit de wijngaard van Allah waar ze in trossen te bengelen hangen en overrijp naar beneden vallen. En die wijngaarden breiden zich alsmaar uit en zullen allesoverwoekerend afstevenen naar een alleenheerschappij. En op het pad des veroverings zal de islam de katholieke godsdienst verpletteren en vermorzelen. Deze zal haar greep en controle verliezen over de islam, ondanks de noodgreep om moslims en katholieken samen te laten communiceren in de godsdienstles: het dialoogonderwijs.
De dialoogschool, of: over hoe de katholieke godsdienstlessen op school in de verdrukking zullen komen.
Een ruim jaar geleden kwam Lieven Boeve in Hogeschool PXL in Hasselt spreken over de organisatie van het godsdienstonderwijs. Godsdienstleerkrachten luisterden er aandachtig hoe Lieven Boeve katholieken, moslims en atheïsten samen in dialoog wil laten treden. Hij zegt dat de godsdienstleraar zich moet aanpassen aan de leerlingen en moet bekijken hoe de verschillende godsdiensten beleefd worden en hoe die met elkaar in dialoog kunnen treden. Boeve wil dus dat katholieken en moslims, aan elkaar gewaagd, de dialoog in de arena aangaan, een arena waar islam en christelijke traditie met elkaar in contact komen.
Andere Religies op School
KU Leuven-vicerector Didier Pollefeyt ondervroeg schooldirecties over dialoogonderwijs. De meesten van hen passen nu al het concept van de dialoogschool toe en vinden dat de dialoogschool de norm van de toekomst is. Schooldirecties koesteren de illusie dat ze islamlessen in bedwang kunnen houden door ze onder te brengen bij de godsdienstleraar. Zij kunnen de aanwas van moslimpjes toch nooit bijbenen. En daarom zullen godsdienstlessen ooit in de verdrukking komen om te eindigen met een geïslamiseerde versie van het katholiek onderwijs...
Schooldirecties willen andere religies gerust een plaats geven
De schooldirecties passen het concept van de dialoogschool, waarmee de deur wordt geopend voor andere religies en levensbeschouwingen, nu al toe en willen het in de toekomst enkel uitbreiden. Dat blijkt uit onderzoek van KU Leuven-vicerector Didier Pollefeyt waarover De Standaard bericht.
Pollefeyt bevroeg de afgelopen jaren 360 directieleden, goed voor 60 scholen. Die bevragingen dateren dus van voor Lieven Boeve, directeur-generaal van het katholiek onderwijs, vorige week aankondigde moslims en andersgelovigen een volwaardige plek te willen geven op school.
Uit het onderzoek blijkt een erg sterke voorkeur voor de dialoogschool bij de directies. Zowat 90 procent van de ondervraagden vindt dat de school het concept nu al toepast en meer dan 90 procent vindt het de norm van de toekomst.
De storm van kritiek, onder meer vanuit de N-VA, die de afgelopen dagen uitbarstte verklaart Pollefeyt door de manier waarop de dialoogschool werd "geïslamiseerd". "Ik vraag me trouwens af wat de N-VA onder katholiek verstaat", zegt hij. "Dat lijkt voor die partij een synoniem voor anti-islam. Het is ook nooit de bedoeling geweest om de islam een prominente plaats te geven."
Het onderzoek toont ook aan dat niet getwijfeld moet worden aan de christelijke identiteit van de directies. Bijna 90 procent omarmt het katholieke geloof, de helft gaat geregeld naar de mis en een derde heeft een "actief gebedsleven".
Antwerpse scholen puilen uit van allochtoon geweld. Bart De Wever zal er z'n goesting wel vinden.
Diversiteit als Doel?
Het diversiteitsbeleid van de Antwerpse politie wordt vandaag afgetrapt met een 'diversiteitscharter', getiteld"Iedereen anders, altijd van dienst"... Ja ja, iedereen anders en toch iedereen gelijk.
Bart De Wever wil de Antwerpse politie diverser maken... Onbegrijpelijk hoe die man krampachtig en met alle middelen bruin mannen bij de politie wil hebben! Dan kunnen er misschien weer blanco paspoorten gepikt en doorverkocht worden, of zo van die wantoestanden eigen aan een allochtone gemeenschap.
Diversiteit mag geen doel zijn, het is er gekomen omdat anderen niet thuis konden blijven en zich in ons midden gemengd hebben. 'Afspiegelingen' worden misbruikt om allochtonen in het zonnetje te zetten. Politie diverser maken om een afspiegeling te krijgen van de bevolking? Een bevolking hoeft zich niet afgespiegeld te zien, en zeker niet in jobs met aanzien zoals bij de politie.
Bart De Wever op de Preekstoel
"Het korps is te blank. Het moet een afspiegeling worden van de bevolking. Er zijn ook problemen van wat ik 'banaal racisme' noem. In taalgebruik wordt er geringschattend over bepaalde bevolkingsgroepen gesproken. Dat is niet goed en dat moet veranderen... Diversiteit wordt de rode draad in de werking van de Antwerpse politie... Er moet een meldingscultuur komen, we gaan campagne voeren om klachten rond racisme beter op te pikken..."...
"Geringschattend over bepaalde bevolkingsgroepen spreken"? Dat ligt aan die bevolkingsgroepen zelf, ze moeten zich maar netjes gedragen en zich fatsoenlijk aanpassen. Anders is het toch logisch dat we hen geringschatten?
Antwerpse Jongeren Rekruteren
Bart De Wever gaat op bezoek in alle Antwerpse scholen om jongeren te rekruteren voor een job bij de politie. Hij wil geïnteresseerden begeleiden naar de toelatingsproeven: "De normen om te slagen zijn zeer streng zijn en die zullen we niet laten zakken, wij doen niet aan positieve discriminatie"... Het feit alleen al dat hij niet positief wil discrimineren, houdt simpelweg in dat allochtonen een voorkeursbehandeling zullen krijgen bij de selectie.
Wat is er mis met Blank?
"Het korps is te blank", zegt De Wever. Die uitspraak is kwetsend voor blanken die trots zijn op hun blanke huid en op hun welvarende status (hoelang nog?). Een blanke huid, symbool van superioriteit en responsabiliteit, van integriteit en van intellect, van verhevenheid boven donkerhuidigen, wordt door De Wever gelijkgeschakeld met het niveau van donkerhuidigen. Terwijl ontwikkelingsachterstanden, fysiek en mentaal, raciaal beïnvloed worden en gerelateerd zijn aan het menselijk ras.
Onderwijsminister Crevits wordt burgemeester van het West-Vlaamse Torhout, waar ze geboren en getogen is. De eed heeft ze al afgelegd. Op 1 juni wordt ze opgevolgd door eerste schepen Kristof Audenaert, ook een inwoner van Torhout en medewerker van Crevits.
Kristof Audenaert. De foto laat een frisse en open blik zien. En nu maar hopen dat hij op z'n eerste werkdag niet naar de moslimexecutieve holt om voort te breien over imamopleidingen aan onze Vlaamse universiteiten. Of miljoenen Vlaamse euro's gaat uitdelen aan vreemde kindjes die hier holderdebolder het capaciteitsprobleem in de scholen in een stroomversnelling brachten. De onverwachte toevloed van minderjarige bootvluchtelingetjes zette de schoolinfrastructuur op stelten, door een verrassingsaanval van vluchtelingen en hun ontelbare nakomelingen... In hoeverre wordt van ons verwacht dat we hen allemaal opvangen zonder schade te berokkenen aan onszelf? Zonder onszelf te benadelen en in een kwetsbare positie te brengen?
Het is erg verwonderlijk dat wij, op het arrogante af, iedereen te hulp snellen die zich kwetsbaar en hulpbehoevend opstelt in onze samenleving. Het is toch geweten dat altruïsme en menslievendheid naar eigen ondergang kunnen leiden? Naastenliefde is alleen maar goed als we zélf sterk staan en niets tekortkomen. En dat is niet het geval. We mogen toch niemand helpen als we zelf gevaar lopen?... Of wordt er nu echt van Vlaanderen verwacht dat wij alle vreemde kindjes van de halve wereldbol en uit alle uithoeken van de wereld opvangen en onderwijzen, ten koste van onszelf?
Na de overrompelende invasie van minderjarige vluchtelingen organiseerde Crevits met onvoorstelbare ijver, en vooral heel veel geld, miljoenen euro's Vlaams geld, een plekje voor elk kind op school. Alsof de kindjes na hun avontuurlijke reis al klaar waren om woordjes en cijfertjes te leren...
De rode draad doorheen de erfenis van Pascal Smet en Hilde Crevits is eer eentje van vele miljoenen euro's. Voor kansarmen in het onderwijs, voor allochtonen om hen te helpen integreren, voor getraumatiseerde kindvluchtelingetjes, voor anderstaligen en sociaal achtergestelden, andersgedraaiden, andersgecultureerden, andersdenkenden, andersoortigen, ontheemden en andere sukkelaars... Een hele goudmijn hebben Smet en Crevits ontgind om de op leerprestaties beluste vreemdelingetjes een handje toe te steken. Vlaams geld om alles wat vreemd en anders is beter te laten presteren in de klas.
Alles wat vreemd en anders is... er worden fortuinen ingepompt.
Zou er nog wat geld overschieten voor onze eigen Vlaamse leerlingen? Aangepast onderwijs voor onze bollebozen, voor mentaal gehandicapten, fysiek gehandicapten, autisten en hyperkineten, leergestoorden en gedragsgestoorden, studie- en beroepskeuzevoorlichting... Ik hoop dat onze nieuwe onderwijsminister deze weg, richting Vlaamse leerling, gaat inslaan.
Een horoscoop is geloofwaardiger dan de verhaaltjes op tv-nieuws of in de kranten. Ook waarzeggers, helderzienden en toekomstvoorspellers doen het beter dan onze politici. En mijn glazen bol heeft mij ook nog nooit belogen.
En daarom raadpleegde ik vandaag eens mijn horoscoop. Sterrenbeeld Schorpioen.
De gebruikelijke mededelingen negeerde ik, want dat komt altijd op hetzelfde neer: dat ik afstandelijk overkom, dat mijn werkelijke gevoelens niet goed begrepen worden, dat ik me ongelukkig uitdruk, of dat ik uit m'n schulp moet komen. Ook nog dat ik in m'n hoofd het verleden blijf herkauwen. Dat is allemaal bekend, ze hoeven me niet de les te spellen, want die ken ik al vanbuiten...
Maar vandaag zei m'n horoscoop dat ik ernaar moet streven om mijn geest, lichaam en ziel opnieuw in contact te brengen met de aarde. En dat ik geen dromen mag najagen.
Hoe moet dat? En daar sta ik dan, niet wetend wat aanvangen met mijn geest, lichaam en ziel. Voor Schorpioenen ligt het niet voor de hand om het innerlijke samen met het lichaam nog wel,op aarde neer te zetten, te kijk voor iedereen, neen, Schorpioenen doen dat niet, kunnen dat zelfs niet. Opnieuw contact met de aarde zoeken?... Zeg!
Ik denk dat ze gewoon bedoelen dat ik weer met beide voeten in mijn schoenen moet gaan staan, erin, niet ernaast, maar in de werkelijkheid. Met beide voeten op de grond dus. Nuchter en sober. Helder en wakker. Alert en scherpzinnig. Met volle verstand en volle vernuft. Met alle zintuigen op scherp gesteld. Afgelopen met navelstaren en dagdromen...
Rik Torfs, rector KU Leuven, krijgt ook een plekje in het rijtje van islamgeobsedeerden en andere islamofielen.
Het is nu de beurt aan Rik Torfs om de islam te promoten als bondgenoot in het katholiek onderwijs. "Angst voor islam overheerst. Het zenuwstelsel van Vlaanderen is getroffen...", zo verklaart Rik Torfs alle ophef rond het nieuwe katholiek-onderwijsmodel.
"Angst voor de islam"?... Rik Torfs stelt ons gerust, we hoeven echt geen schrik te hebben van de islam, we kunnen best alle moslims in ons hart sluiten en de islam hartelijk omhelzen. Zo in die flower-power- stijl begreep ik zijn woorden... En toch MOETEN wij de islam vrezen, want kelen oversnijden, vrouwen minachten en kinderen verkrachten, dat zijn toch angstaanjagende dingen?!
Gelukkig is het beruchte woord 'fobie' niet gevallen. Mogelijk had Rik Torfs het op het puntje van z'n tong liggen, maar nu heeft hij het alleen over 'angst'. Slim van Torfs, want angst kan beredeneerd worden, een fobie niet. En daarom maken angstige 'islamofoben' zich zonder verzachtende omstandigheden schuldig aan vijandigheid jegens moslims. Met een fobie kunnen ze nog een excuus hebben, maar met gewone angst niet. Het is een slinkse truc om ons schuldgevoelens aan te wrijven als we bevreesd zijn voor de islam. En dan stellen we ons ook nog eens bloot aan vervolging als we angstig zijn zonder fobisch te zijn... Wat een gedoe rond die islamaanstellerij!
Er klopt iets niet. Moslims wurmen zich binnen in een nieuwe maatschappij, waar ze als gasten verblijven, en hun thuislanden, hun moslimlanden, achtergelaten hebben. Om dan in een niet-moslimland hoog van de toren te komen blazen en verontwaardigd te reageren op verzet. De heftigheid waarmee ze zich afzetten tegen islamangst, heeft zélf iets fobisch, de angst om niet aanvaard te word te worden, een sociale fobie!Help! Moslims lijden aan sociale fobie!
Op een kleuterschool in het Oostenrijkse Graz werden twee traditionele feesten afgezegd – uit piëteit met moslims. Daarvoor krijgt de school nu een berisping van de verantwoordelijke wethouder van onderwijs van Graz, Kurt Hohensinner. De hoofdleidster van de kleuterschool bindt nu in. De ijver van veel pedagogen om het ouders van islamitische kinderen naar de zin te maken, neemt soms de meest zonderlinge vormen aan!
Na de ophef rondom de islamitische kleuterscholen in Wenen (hier) worden nu ook de gewone scholen op de korrel genomen. Een desbetreffende commissie, bestaande uit wetenschappers, onderwijsdeskundigen en leden van de islamitische geloofsgemeenschap (!) is al met haar werk begonnen. Als de beoordeling slecht uitvalt, reiken de consequenties zelfs tot sluiting.
WENEN – Dat is niet echt een verrassing: volgens de Oostenrijkse minister van Binnenlandse Zaken Sobotka wijzen de eerste “ruwe cijfers” in de jaarlijkse criminaliteitsstatistiek op duidelijk toenemende aantallen delicten – ook door “migranten”.
Het volgende verhaaltje heb ik al eens op m'n blog gezet. Het was de tijd dat geen kat de weg naar m'n blog kon vinden. Ik haalde de inspiratie uit mijn eigen tuin, maar 'k heb er wel lang over moeten denken om het in deze vorm te kunnen gieten...
In den beginne leefde Adam helemaal alleen in het Aards Paradijs, een oord van pure zinnelijkheid en wereldse geneugten. Hij was de gelukkigste mens van de hele wereld. Geen vrouw en geen schoonmoeder... Vrij, vrij, vrij... Toch was hij niet eenzaam, de dieren waren zijn beste vrienden waarmee hij hele conversaties voerde. Hij hield het meest van de spleetogige slang die het sluwste was van alle dieren in het wild. Adam hield van de slang. En van de vruchten mocht hij smullen zoveel hij wou. Van alle vruchten aan de bomen. Verboden vruchten bestonden er nog niet, die werden pas uitgevonden toen er een vrouw aan te pas kwam. Geboden, verboden en beperkingen zijn dan het gevolg.
De brouwerij van Hoegaarden bestond vroeger nog niet. Er groeiden wel flesjes Verboden Vrucht aan de bomen, allemaal voor Adam alleen. Hij dronk ze gulzig op en toastte op zichzelve. Dát is pas het walhalla voor een man!
Op een mooie dag wentelde Adam zich in het bedauwde gras, de dauwdruppeltjes dwarrelden over zijn verhitte lijf, hij raakte opgewonden en dronken, extatische trillingen deden bij hem het verlangen groeien naar een ander menselijk wezen, een wezen naar zijn gelijkenis, eentje om intiem en intens van te genieten en om samen van alle heerlijkheden van het aards paradijs te snoepen... Het is niet goed dat de mens alleen blijft. En toen schiep God de vrouw. O jee... Het geluk van Adam was van korte duur. Hij moest al een rib afstaan nog voor de vrouw geschapen werd. Uit een diepe slaap ontwaakte hij en merkte dat hij een rib miste. De vrouw als afkooksel van de man?... De sluwe slang waarschuwde Adam voor haar listen en kuren. Vergeefs. Adam wuifde de wijze raad van de slang achteloos weg en begaf zich op het pad des verderfs, naar zijn eigen ondergang. Aardse ontucht en zedeloosheid kwamen er in de plaats van onschuldige liederlijkheid en wellustig genot.
De zondeval, de verbanning uit het paradijs, de sterfelijkheid van de mens... en dat allemaal door de schepping van de vrouw!
Als het "proefballonnetje" van Lieven Boeve werkelijkheid gaat worden, dan wordt het katholiek onderwijs steenrijk. En als het katholiek onderwijs de islam liefdevol in zijn armen zal sluiten, krijgen we een schatrijke en oppermachtige moslimgemeenschap.
Onderwijsminister Crevits op 13 maart vorig jaar in De Standaard: "Om de godsdienstvrijheid op school te kunnen garanderen, hoesten we 292 miljoen euro op. En de samenleving wordt steeds diverser, dus zullen de kosten nog oplopen."
Lieviaanse vertaling: "De samenleving wordt steeds islamitischer en dus moet het islamonderwijs gigantische geldsommen krijgen."... Uit alle windstreken en omstreken komen moslims hier binnenwaaien, aangezogen door onze gastvrije opvang waarin moslims hun idiote levenswijze ongegeneerd kunnen botvieren. Begrijpelijk dat Crevits voorstander is van imamopleidingen in Vlaanderen.
Mieke Van Hecke, voorganger van Boeve, effende het linkse Pad der Dwaling, voor Boeve. Zij opteerde voor het integreren van het islamonderwijs in de godsdienstlessen. En ook de voorganger van Crevits (Pascal Smet) wilde het islamonderwijs al inbedden in het gewone onderwijs.
De Denkfout van Lieven Boeve
Lieven Boeve: "Alleen als je jezelf goed kent, kan je openstaan voor anderen... onze katholieke identiteit versterken... onze identiteit verwatert als we niets doen..."
Deze redenering ken ik van vroeger toen een leger allochtone leerlingen plotseling kwam aanrukken en men hen krampachtig 'bij ons' wilde laten horen. Om die integratie te kunnen bereiken vertrok men van een fout uitgangspunt nl het streven naar behoud van eigen taal en cultuur, het behoud van eigen identiteit, het versterken van het eigen wezen van de allochtoon om alzo één te kunnen worden met de nieuwe omgeving waarin de allochtoon zich volmaakt zou kunnen inpassen... Maar dat werkte niet omdat een eigen bewustmaking elke integratie verhindert.
Een denkfout die vroeger gemaakt werd bij de integratie van allochtone leerlingen: "Laat ze hun eigen taal en cultuur behouden, dan kunnen ze beter integreren, laat hen zichzelf blijven, dan kunnen ze zich beter aanpassen." Die redenering leidde tot een complete segregatie van migrantenleerlingen en eigen leerlingen... Maak een volk zelfbewust en versmelting met een ander volk wordt geblokkeerd.
Nu keert Boeve de zaken om. Hij vertrekt van onze katholieke identiteit die versterkt moet worden om beter met moslims te kunnen omgaan, of: als we de moslims begrijpen, staan we zelf sterker...(?)...
Het proefballonneke van Boeve zal leiden tot een katholiek onderwijs dat zichzelf gaat verliezen, zal verkleuren en verbleken, zal wegsmelten en oplossen... overspoeld door een machtige en rijke islam.
Hoe onze katholieke identiteit versterken? Het enige recept: weg met islamlessen, weg met Allah, weg met de Koran!
Jonge zwarte Afrikanen, zonder geweten, zonder moreel besef, laven hun seksuele dorst en stillen hun dierlijke honger aan onze meisjes die argeloos overgeleverd worden aan onbekende nieuwkomers. De meisjes kennen hun nieuwe naasten niet, ze werden fout opgevoed, hen werd wijsgemaakt dat ze gewillig en zonder schroom, hulpvaardig en gedienstig, zich open moesten stellen voor hulpbehoevenden en noodlijdenden.
Onze klassieke opvoeding is niet voorbereid op de komst van zoveel etnisch geweld, van zoveel onbeschaafdheid en achterlijkheid, samengebald in de nieuwe mens die hier hartelijk onthaald wordt.
Onbeschaafde Afrikaanse Apen maken er hier een beestenboel van. Ze hebben sociale omgangsvormen van een vreemd merk. Onze keurige netjes opgepoetste maatschappij met fatsoensnormen en respect voor elkaar wordt overhoop gehaald door wilde bosapen die zonder paspoorten binnen onze grenzen zich zijn komen settelen, met de goedkeuring van misdadigers aan de top die een massale toevloed van vreemdelingen op ons loslaten, vreemdelingen die niet passen in onze gestructureerde samenleving die afstevent op labiliteit en chaos. Een verhaal om te illustreren:
In Gent is een 22-jarig meisje het slachtoffer geworden van een groepsverkrachting nadat ze was uitgegaan in de buurt van de Overpoortstraat. De politie is op zoek naar twee mannen die het slachtoffer naar het ziekenhuis brachten, en is ook op zoek naar getuigen die rond 5 uur 's morgens het slachtoffer opgemerkt hebben toen ze haar fiets wilde ophalen aan het café 'De omgekeerde wereld'... Op woensdag 10 februari 2016 omstreeks 11.34 uur werd een 22-jarig meisje binnengebracht op de spoedafdeling van het UZ Gent. Ze was die avond met een vriendin uitgegaan in de Overpoort. Omstreeks 5 uur sloot het café Club 13 en verloor het slachtoffer haar vriendin uit het oog. Vanaf dat moment herinnert het meisje zich niets meer. Ze werd wakker in een onbekende woonkamer. Ze lag naakt op een matras en werd verkracht.
In het opsporingsprogramma Faroek (VTM) werd gemeld dat een zwarte man haar misbruikte toen ze wakker werd. In de kamer waren volgens het slachtoffer mannen aanwezig, allen van Afrikaanse origine. Ze hadden allemaal een zwarte huidskleur en één van de mannen had korte dreadlocks. De anderen hadden kort zwart haar en ze waren allemaal vermoedelijk tussen de 20 en 30 jaar oud. Het meisje was in shock, raapte haar kledij samen en vluchtte weg.
De politie stelde in het opsporingsprogramma dat de vrouw zich in de buurt van het Dampoortstation bevond en vermoedelijk op haar vluchtweg in de Forelstraat twee getuigen aansprak. Zij hebben het meisje naar de Spoedafdeling van het UZ Gent gebracht. De speurders doen een oproep aan deze mensen om zich te melden. Zij hebben misschien meer informatie die belangrijk is voor het onderzoek. Volgens de politie bleek uit het bloedonderzoek van het slachtoffer dat er geen sporen van drugs waren, maar wel van ernstige alcoholintoxicatie.
Mijn tekst van gisteren is nog warm en nu lees ik dat moslims voortaan hartelijk onthaald zullen worden in het katholiek onderwijs. Ze krijgen speciale bidplekken en extra islamlessen buiten de schooluren. De hoofddoek zal ook meer ruimte krijgen.
Lieven Boeve: "Het is een ambitieus project, maar uit onderzoek blijkt dat onze identiteit helemaal verwatert als we niets doen...", en Didier Pollefeyt (KU Leuven). "Wij willen moslims, andersgelovigen en onszelf versterken..."
Lezer, 't is uitzichtloos aan het worden, om het hoofd te laten hangen en de moed in de schoenen te doen zinken. Lees zelf over de totale overgave van het katholiek onderwijs aan de islam:
Onthoofdingen, verkrachtingen, kindhuwelijken, aanslagen, terreur... Hoe behandelen islamleraars deze onderwerpen tijdens hun lessen? Wat vertellen islamleraars over islamterreur? Ik kan me niet voorstellen dat ze deze netelige onderwerpen mijden om enkel en alleen over de vredelievende en verzoenende islam te prediken.
Islamleraars worden verondersteld goede korankenners te zijn. Hoe gaan ze om met pijnlijke koranverzen tijdens hun islamlessen? Welke vragen stellen leerlingen hierover en welke antwoorden krijgen ze?
Ik heb al zo vaak verteld over de waas van geheimzinnigheid rond het islamonderricht, alsof islamleraars onschendbaar waren, ja, zo leek het echt. Collega-leerkrachten lieten die snorremannen met rust en praatten warempel stilletjes wanneer de islamleraar tijdens de ramadan ingedommeld was aan de vergadertafel. Hun slaafse medeleven en kruiperige beleefdheid maakte van een islamleerkracht een machtig man die op eigen houtje mocht vertellen wat ie wou tegen zijn moslimleerlingen.
Als ik onderwijsminister was zou ik op een mooie dag onaangekondigd en onverwacht binnenvallen in een aantal 'Vlaamse' concentratiescholen, daar waar het wemelt van de islamlessen en de koran welig tiert, daar waar islamlessen bijdragen tot het indoctrineren van weerloze kleine moslimpjes, waar islamlessen bijdragen tot een zelfzekere moslimschoolbevolking, waar islamlessen bijdragen tot radicalisering, ja tot radicalisering, daar waar islamlessen ongecontroleerd en verheven staan boven alle andere vakken... Hoge nood aan controle! Hallo inspectie!
Islamlessen op school, mét radicale elementen, zijn er om moslimleerlingen gaar te koken, klaar te stomen voor een stevige moslimgemeenschap in de samenleving. Scholen laten zich misbruiken door moslims!
Als onderwijsminister zou ik dus een wandeling maken doorheen Vlaanderen, op zoek naar scholen waar islamleerkrachten naar believen hun moslimpjes onderwijzen en onderdompelen in de islam en waar de koran als heilig handboek de leidraad en richtingaanwijzer is voor moslimkinderen. Ik zou hen ondervragen en aan de tand voelen over wat zij denken over islamwaanzin, over moslimextremisme, over islamterreur, over de pathetiek van hun islam... Ik weet zeker dat deze ondervraging veel meer gaat opleveren dan eenderwelke controle of inspectie...
Vandaag was er weer eens ruzie in het Turkse Parlement. De zitting liep serieus uit de hand en mondde uit in een verchtpartij. Leden van de AK-partij van president Erdogan gingen op de vuist met leden van de Koerdische oppositiepartij HDP.
Lieve lezeressen, kijk eens aan, geniet van dit opwindende tafereeltje, en vergeet de platvloersheid van het incident. Kijk alleen naar de netjes geklede heren die zich aanstellen als een stelletje schooljongens die op de speelplaats elkaar in de haren vliegen, duwen en trekken, slaan en stampen... Het hééft iets... Hoe sexy!!!
“De Turken zijn een menselijke kanker, een sluipende helse pijn in het vlees van de landen die zij slecht besturen, elke vezel van leven verrottend . . .”
Vandaag in m'n brievenbus: "Vlaams Belang slaat terug - De immigratie-invasie heeft gezorgd voor een toevloed van mensen die onze waarden openlijk verwerpen en hun religie boven onze wet stellen... Islam rukt op!"
Ja, dat krijg je als er geen grenzen zijn en iedereen van harte welkom is, hoe vreemder hoe liever. Ondertussen neemt de geboortecurve van allochtoontjes en moslimpjes een steile bocht naar omhoog naar het oneindige heelal waar Allah een oogje in het zeil houdt. We moeten die kerel niet onderschatten want hij zet aan tot wildgroei van alle soorten moslims over de hele aardbol, en in 't bijzonder hier dicht in de buurt.
Als dat zo doorgaat metde aanwas van moslimboelekes, dreigen wij Vlamingen in de minderheid te geraken. We zullen vertrappeld en vermorzeld worden, verguisd en op de achterste rij van de samenleving gezet worden, als verworpelingen. Van onze waarden en wetten zal brandhout gemaakt worden, en enkel de sharia zal gelden, en alleen maar imams in de regering, en nog zo van die akelige dingen staan ons te wachten...
Om niet opgeslokt te worden door moslims en hun idiote koran zijn er meer Vlaamse kinderen nodig om te komen tot een bloeiende Vlaamse samenleving die niet zal wegzakken in het multiculturele drijfzand. Er moeten meer Vlaamse kindjes komen! Met álle middelen!
Wat is er nu mooier dan de innige verstrengeling tussen een man en een vrouw die beiden een kindje willen maken? Koppels moeten meer vrijen! Zonder pil, zonder condoom. Pure seks! Elke dag een rolleke bolleke doen, een wipje hier en een wipje daar, 's morgens, 's middags, 's avonds, en 's nachts ook nog... Een Vlaams gezin kan niet kroostrijk genoeg worden. Er is veel in te halen, alleen al om de schade te beperken, veel onheil is al geschied. We zitten in een noodsituatie en dan is alles toegelaten: vreemdgaan, buitenechtelijke kindjes, overspel, scheve schaatsen en schuins marcheren... Alleenstaanden, vrijgezellen en oude vrijsters zouden allemaal verplicht moeten worden om vruchtbare relaties te onderhouden met zoveel mogelijke partners. Partnerruil en andere ruilhandel, om het even, als er maar kindjes van komen. Aan het werk allemaal!... Ook voor de abdissen geldt deze regel, die hun nachtrust onderbreken voor een gebed, laten ze die nachtrust onderbreken voor een vrijpartijtje hier of daar... En paters, broeders en nonnen allemaal samen in één klooster, weg met het celibaat!... En kledingzaken zouden alleen nog sexy kleding mogen verkopen. En allemaal moeten we werken aan ons sexappeal en ons bekwamen in de meest geile verleidingskunsten!...
Bart De Wever maakte bekend dat tientallen "jongeren met een migratieachtergrond" zich de voorbije weken kandidaat stelden voor een job bij de Antwerpse politie. Ik denk dat hij "allochtone jongeren" bedoelde. Ondanks een racismeprobleem in het korps lijkt een job bij de politie toch nog aantrekkelijk voor veel jongeren.
En dan denk ik terug aan de allochtone leerlingen van vroeger die te kennen gaven dat ze 'politie' wilden worden. Slechts enkelen raakten bekoord door een job met gezag (!), alle anderen verkozen om het voorbeeld van hun vader te volgen, zij droomden van een baan naar het stempelkantoor. Ja, de allochtone schoolbevolking was niet bepaald ambitieus.
Allochtone politieagenten... Ik voel er me ongemakkelijk bij. Het streven naar diversiteit mag toch geen doel worden? Diversiteit is er gewoon omdat vreemdelingen zich in ons midden gewurmd hebben. En waar verschillende mensensoorten samenhokken komen er automatisch problemen.
Antwerpse korpschef Serge Muyters maakt in zijn diversiteitsbeleid de denkfout dat er diversiteit moet zijn. Hij stelt als prioriteit het aantrekken van allochtone agenten. Da's vrágen om racismeproblemen...
Hoe racismeproblemen oplossen? Wel, pak de diversiteit weg en er rest een egaal korps 'zonder racisme'. Diversiteit betekent teloorgang van bestaande structuren die afbrokkelen of vertroebelen door de aanwezigheid van verschillende mensensoorten die het met elkaar aan de stok krijgen. Een natuurlijke nevenwerking van diversiteit. Aanhangers van diversiteit hebben het gemunt op zelfvernietiging, op de teloorgang van onze tradities en waarden.
Trotse Bart De Wever: "De lijst van landen van herkomst van nieuwe rekruten past zelfs niet op een A4’tje."... Is dat nu echt iets om mee te pronken?... Net zoals zijn trots op de nieuwe burgemeester van Londerzeel, Nadia Sminate, met Marokkaanse roots: "Dit bewijst dat ook mensen met allochtone roots het ver kunnen schoppen in de samenleving. Het N-VA-verhaal van inburgering en integratie is een bij uitstek positief verhaal van gemeenschapsvorming en harmonie. Ik ben er trots op dat mijn partij de eerste is om een burgemeester te leveren die Marokkaanse roots heeft en zich tegelijk op-en-top Vlaming voelt."...
Hebben Vlaamse kiezers, die de N-VA groot maakten, wel echt gekozen voor de bejubeling van allochtonen?
Lyceum, schooljaar 1997-1998. Directeur Wijsneus had pas het hoofddoekenverbod ingevoerd en er kwam al onmiddellijk een Marokkaan protesteren tegen het verbod. Zijn dochtertje Zaineb zonder voddeke op het koppeke naar school? Neen, dat kon volgens hem niet.
De Marokkaanse man had 2 vrouwen (eentje in Marokko en eentje hier) en 7 kinderen die hij in een recordtempo bijeen verzamelde. Dat gaat vanzelf als je per exemplaar een hoop kindergeld krijgt. Om kindjes te maken is er geen inburgeringscursus nodig... En al vanaf zijn 31ste (!) genoot hij ook nog eens van een pensioen hier in ons land.
Het was de tijd dat migrantengezinnen op handen gedragen werden, dat hen niets in de weg mocht gelegd worden... Een tolerantie tot in het oneindige die onszelf de das omgedaan heeft. Toen we er nog iets aan konden doen, deden we niks, toen we nog iets te zeggen hadden, zwegen we, uit angst om racistisch over te komen. We zijn er niks mee opgeschoten met onze bespottelijke verdraagzaamheid!
Het geval Zaineb E. kostte veel tact en moeite omdat de beruchte vader een aansteller en een zeveraar was. Hij was ook goed in het uithangen van het gediscrimineerde slachtoffer, in de steek gelaten door blanke racisten.
Directeur Wijsneus, de lafaard, stuurde de Marokkaanse vader naar mij om het hoofddoekje van z'n dochtertje te bespreken. Zoon Mohamed was erbij om voor tolk te spelen want vader kende geen woord Nederlands. Vader begreep het niet goed, accepteerde niet dat een hoofddoekje verboden kon worden. En maar jammeren en tegenpruttelen. Onnozelaar!
Met handen en voeten iets uitleggen aan een paarMarokkanen kost je een jaar van je leven...