Een Smak Geld
Als het "proefballonnetje" van Lieven Boeve werkelijkheid gaat worden, dan wordt het katholiek onderwijs steenrijk. En als het katholiek onderwijs de islam liefdevol in zijn armen zal sluiten, krijgen we een schatrijke en oppermachtige moslimgemeenschap.
Onderwijsminister Crevits op 13 maart vorig jaar in De Standaard: "Om de godsdienstvrijheid op school te kunnen garanderen, hoesten we 292 miljoen euro op. En de samenleving wordt steeds diverser, dus zullen de kosten nog oplopen."
Lieviaanse vertaling: "De samenleving wordt steeds islamitischer en dus moet het islamonderwijs gigantische geldsommen krijgen."... Uit alle windstreken en omstreken komen moslims hier binnenwaaien, aangezogen door onze gastvrije opvang waarin moslims hun idiote levenswijze ongegeneerd kunnen botvieren. Begrijpelijk dat Crevits voorstander is van imamopleidingen in Vlaanderen.
Mieke Van Hecke, voorganger van Boeve, effende het linkse Pad der Dwaling, voor Boeve. Zij opteerde voor het integreren van het islamonderwijs in de godsdienstlessen. En ook de voorganger van Crevits (Pascal Smet) wilde het islamonderwijs al inbedden in het gewone onderwijs.
De Denkfout van Lieven Boeve
Lieven Boeve: "Alleen als je jezelf goed kent, kan je openstaan voor anderen... onze katholieke identiteit versterken... onze identiteit verwatert als we niets doen..."
Deze redenering ken ik van vroeger toen een leger allochtone leerlingen plotseling kwam aanrukken en men hen krampachtig 'bij ons' wilde laten horen. Om die integratie te kunnen bereiken vertrok men van een fout uitgangspunt nl het streven naar behoud van eigen taal en cultuur, het behoud van eigen identiteit, het versterken van het eigen wezen van de allochtoon om alzo één te kunnen worden met de nieuwe omgeving waarin de allochtoon zich volmaakt zou kunnen inpassen... Maar dat werkte niet omdat een eigen bewustmaking elke integratie verhindert.
Een denkfout die vroeger gemaakt werd bij de integratie van allochtone leerlingen: "Laat ze hun eigen taal en cultuur behouden, dan kunnen ze beter integreren, laat hen zichzelf blijven, dan kunnen ze zich beter aanpassen." Die redenering leidde tot een complete segregatie van migrantenleerlingen en eigen leerlingen... Maak een volk zelfbewust en versmelting met een ander volk wordt geblokkeerd.
Nu keert Boeve de zaken om. Hij vertrekt van onze katholieke identiteit die versterkt moet worden om beter met moslims te kunnen omgaan, of: als we de moslims begrijpen, staan we zelf sterker...(?)...
Het proefballonneke van Boeve zal leiden tot een katholiek onderwijs dat zichzelf gaat verliezen, zal verkleuren en verbleken, zal wegsmelten en oplossen... overspoeld door een machtige en rijke islam.
Hoe onze katholieke identiteit versterken? Het enige recept: weg met islamlessen, weg met Allah, weg met de Koran!
|