Het aantal moslimleerlingen is de laatste vijf jaar fors gestegen met 40%. En die stijging zal in de toekomst nóg forser worden. Moslimkinderen zullen een overgrote meerderheid worden en allemaal willen ze geïndoctrineerd worden door het islamonderwijs, want als ze groot zijn willen ze een goede moslim worden. De wildgroei in het wereldje van de kleine islamietjes kent geen grenzen, moslimkindjes worden met hele vrachten vers geplukt uit de wijngaard van Allah waar ze in trossen te bengelen hangen en overrijp naar beneden vallen. En die wijngaarden breiden zich alsmaar uit en zullen allesoverwoekerend afstevenen naar een alleenheerschappij. En op het pad des veroverings zal de islam de katholieke godsdienst verpletteren en vermorzelen. Deze zal haar greep en controle verliezen over de islam, ondanks de noodgreep om moslims en katholieken samen te laten communiceren in de godsdienstles: het dialoogonderwijs.
De dialoogschool, of: over hoe de katholieke godsdienstlessen op school in de verdrukking zullen komen.
Een ruim jaar geleden kwam Lieven Boeve in Hogeschool PXL in Hasselt spreken over de organisatie van het godsdienstonderwijs. Godsdienstleerkrachten luisterden er aandachtig hoe Lieven Boeve katholieken, moslims en atheïsten samen in dialoog wil laten treden. Hij zegt dat de godsdienstleraar zich moet aanpassen aan de leerlingen en moet bekijken hoe de verschillende godsdiensten beleefd worden en hoe die met elkaar in dialoog kunnen treden. Boeve wil dus dat katholieken en moslims, aan elkaar gewaagd, de dialoog in de arena aangaan, een arena waar islam en christelijke traditie met elkaar in contact komen.
Andere Religies op School
KU Leuven-vicerector Didier Pollefeyt ondervroeg schooldirecties over dialoogonderwijs. De meesten van hen passen nu al het concept van de dialoogschool toe en vinden dat de dialoogschool de norm van de toekomst is. Schooldirecties koesteren de illusie dat ze islamlessen in bedwang kunnen houden door ze onder te brengen bij de godsdienstleraar. Zij kunnen de aanwas van moslimpjes toch nooit bijbenen. En daarom zullen godsdienstlessen ooit in de verdrukking komen om te eindigen met een geïslamiseerde versie van het katholiek onderwijs...
Schooldirecties willen andere religies gerust een plaats geven
De schooldirecties passen het concept van de dialoogschool, waarmee de deur wordt geopend voor andere religies en levensbeschouwingen, nu al toe en willen het in de toekomst enkel uitbreiden. Dat blijkt uit onderzoek van KU Leuven-vicerector Didier Pollefeyt waarover De Standaard bericht.
Pollefeyt bevroeg de afgelopen jaren 360 directieleden, goed voor 60 scholen. Die bevragingen dateren dus van voor Lieven Boeve, directeur-generaal van het katholiek onderwijs, vorige week aankondigde moslims en andersgelovigen een volwaardige plek te willen geven op school.
Uit het onderzoek blijkt een erg sterke voorkeur voor de dialoogschool bij de directies. Zowat 90 procent van de ondervraagden vindt dat de school het concept nu al toepast en meer dan 90 procent vindt het de norm van de toekomst.
De storm van kritiek, onder meer vanuit de N-VA, die de afgelopen dagen uitbarstte verklaart Pollefeyt door de manier waarop de dialoogschool werd "geïslamiseerd". "Ik vraag me trouwens af wat de N-VA onder katholiek verstaat", zegt hij. "Dat lijkt voor die partij een synoniem voor anti-islam. Het is ook nooit de bedoeling geweest om de islam een prominente plaats te geven."
Het onderzoek toont ook aan dat niet getwijfeld moet worden aan de christelijke identiteit van de directies. Bijna 90 procent omarmt het katholieke geloof, de helft gaat geregeld naar de mis en een derde heeft een "actief gebedsleven".
|