De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
's Nachts droom ik geen erotische dromen, ook geen nachtmerries, maar verklarende dromen die gebeurtenissen uit het verleden verhelderen. Er wordt 's nachts in mijn bed in het holst van de nacht heel wat opgehelderd en begrijpelijk gemaakt. 't Zijn vruchtbare nachten ten huize van Lieve.
Glaasjes Melk en Sinterklaasliedjes op Kerstavond
Zo belandde ik op kerstavond in het atheneum van directeur Blauwbaard. Een spookachtig gebouw was het geworden. Ze hebben er een melkfabriek van gemaakt. Waarom ik daar moest zijn was onduidelijk, maar ik was er getuige van een meelijwekkend tafereeltje. De verpaupering van de school ten voeten uit.
Daar zaten ze allemaal bijeen in een troosteloze helverlichte leraarskamer, als in een koele refter. Hun blik was troebel en glazig, ze maakten een verwarde indruk. Het voltallige personeel was aanwezig hoewel de school niet meer bestond, kapot gemaakt door migrantenleerlingen waaraan heel wat geldverslindende projecten verprutst werden. Parels voor de Zwijnen.
Een armtierig kerstboompje stond eenzaam in een hoekje, en aan de bolvette slagroomsoezen op tafel was te zien dat er een feestje aan de gang was. Geen wijnen noch bieren, maar iedereen zat er met een glas melk in z'n handen, terwijl ze sinterklaasliedjes zongen op kerstavond.
Blauwbaard was een oude lelijke man geworden, getekend door zijn verering van allochtone leerlingen, en gekweld door zijn verslenste macho-uitstraling, hij kon het niet verkroppen dat zijn verleidingstrucjes geen uitwerking meer hadden op zijn leraresjes.
En studiemeester Hazelstruik had al zijn voornaamheid verloren en zat erbij als een ineengezakt puddinkje. De grote afwezige was de islamleraar, die was al naar de hemel vertrokken om Sinte Pieter te plagen met koranverzen, maar geen nood, hij stuurde zijn geest naar de aarde om het kerstfeestje in de school bij te wonen, want een personeelsfeestje zonder islamleraar bestond vroeger niet...
... Later werd het hele gezelschap opgehaald door een vrachtwagen en terug naar huis gevoerd. Allen waren ontsnapt uit een instelling voor psychisch gestoorden...
"Vluchtelingen verwelkomen om terreurdaden te voorkomen"
Paus Franciscus: “Vluchtelingen verwelkomen is beste verzekering tegen terreurdaden”..."Iedereen zou zijn deur moeten openzetten voor vluchtelingen"...
"Ik moedig jullie aan om vluchtelingen te verwelkomen in jullie huizen en gemeenschappen, zodat hun eerste ervaring met Europa niet de traumatische ervaring wordt van slapen in de kou op straat, maar van een warme menselijke ontvangst."
Omstreden Belgisch-Marokkaanse imam duikt opnieuw op
De imam op de foto steekt zijn vingertje op. Hoewel het niet meer mag, vingertjes opsteken. Ik denk dat de imam iets wil vragen en daarom gaat zijn wijsvingertje omhoog. Een tic die hij overgehouden heeft aan zijn jeugdjaren, toen hij zijn broek versleet op de schoolbanken en daarom draagt hij nu een kleed. De imam wil vragen of hij hier in scholen en moskeeën mag komen haatprediken. Heel beleefd steekt hij eerst zijn vingertje op alvorens zijn brutale vraag te stellen. Ik kan me best voorstellen dat er schooldirecties zijn die hem willen verwelkomen.
Zijn naam is Tarik Chadlioui, een Belgisch-Marokkaanse imam. Door zijn dubbele nationaliteit lijdt hij aan de aandoening 'schizofrenie'. Hij is niet toerekeningsvatbaar voor zijn woorden en daden en lult er maar wat op los. Eigenlijk zou de man geïnterneerd moeten worden, of liever: achter tralies gezet worden.
Toch krijgt hij vrij spel en komt binnenkort naar ons land om de jeugd op te hitsen en warm te maken om te gaan strijden in Syrië. En om niet-moslims in een slecht daglicht te stellen. Ja, want alles wat niet-moslimiaans is, deugt niet, zegt de man.
Tarik is een verstokte haatprediker, een verslaving waarvoor hij in een abdij was gaan afkicken, maar daar ging ie aan de haal met flesjes trappist en ging ie lurken aan de eikenhouten trappistvaten. Toen was de maat vol voor de paters en werd hij de abdij buitengesjot. De paters bestempelden hem als onverbeterlijk en stonden machteloos tegenover Tariks verslaving, haatzaaien en niet-moslims pesten. De haatimam is reddeloos verloren, hij kan fluiten naar de maagdjes in het hiernamaals. Zelfs Allah en Mohammed zitten meewarig hun hoofd te schudden bij het aanschouwen van de levenswandel van hun afvallige volgeling.
Tot hier de fictie. En nu de échte feiten.
De omstreden Belgisch-Marokkaanse imam Tarik Chadlioui, ook wel Tarik Ibn Ali genoemd, is opnieuw opgedoken in het Nederlandse Gouda. De “haatimam” sprak begin deze maand bij een benefietactie voor een moskee.
De VVD in de gemeenteraad van Gouda stelt vragen aan het college, schrijft De Telegraaf. Chadlioui was lid van de omstreden organisatie Sharia4Belgium. De man sprak in april vorig jaar nog kinderen toe in een moskee in Boskoop. Dat leidde tot enkele vragen in de Nederlandse Kamer.
Broeder Tarik ibn Ali is veelbesproken omdat hij geldt als de inspirator van het inmiddels opgedoekte Sharia4Belgium, een radicale moslimorganisatie die oproept tot haat jegens niet-moslims. In een rechtszaak tegen de voormalige voorman van de beweging zei de rechter in 2015 dat Sharia4Belgium zelf geen aanslagen pleegt, maar die wel nastreeft.
Tarik Ibn Ali zou ook banden hebben met jihadstrijders in Syrië.
Mijn Land is Vlaand'ren! Het is een lied gezongen door de bariton Alfo De Quick op muziek van Renaat Veremans. Alfo De Quick vertolkt het lied met een diepe warme stem. Vorig jaar 11 juli op de Vlaamse feestdag heb ik het op m'n blog gezet. 'Mijn Land is Vlaand'ren' is de hartverwarmende intro van de Vlaamse film 'De Witte', een meesterlijke verfilming (1934) van het boek van Ernest Claes. De film laat je proeven van de landelijke sfeer van het Vlaanderen van 1900. Vlaamser kan het niet.Samen met de intro-beelden geeft het lied 'Mijn Land is Vlaand'ren' je een warm Vlaanderen-gevoel.
De tekstschrijver was Willem Gijssels (1875 - 1945), een Vlaams letterkundige en schrijver.
Slim Lewieke hoeft z'n vinger niet meer op te steken, hij mag het juiste antwoord zomaar hardop roepen in de klas...
We kennen allemaal de klassieke schoolse methode: de leerkracht stelt een vraag en wie het antwoord weet, steekt z'n vinger op. De slimsten steken hun vinger zelfs heel hoog in de lucht. En wie aangewezen wordt, mag antwoorden.
Lieven Boeve, topman katholiek onderwijs wil dit ouderwets systeem afschaffen: "Het is een stereotiepe vorm van lesgeven, die er helemaal aan het uitgroeien is, want op die manier worden alleen de beteren bij de les betrokken.". Ook leerlingen aanwijzen om te antwoorden, wordt niet meer aanbevolen.
In multiculturele klassen zijn de betere blanke leerlingen benadeeld door de aanwezigheid van migranten, en nu mogen ze ook al niet meer tonen dat ze slimmer zijn. Ook anderstalige medeleerlingen mogen ze niet meer overtroeven, ze mogen met hun vinger niet meer laten zien hoe slim ze wel zijn.
"Ik ben de slimste, ik ben de beste"... dat mag allemaal niet meer, omdat iedereen gelijk moet zijn. De zwaksten die hun vinger nooit opsteken, mogen niet meer opvallen. De sterksten die hun vinger altijd opsteken, mogen ook niet meer opvallen.
Aanleiding voor 'Weg met het vingertje' was een Frans onderzoek aan de universiteit van Poitiers waaruit bleek dat het vingertje opsteken de sociale ongelijkheid vergroot. En een Engels onderzoek zei dat kinderen meer vorderingen maakten als ze hun vinger niet moesten opsteken.
Jammer dat men rekening houdt met deze onderzoeken, omdat er ongelijkheid moet zijn, ongelijkheid tussen leerlingen maakt kwaliteitsonderwijs mogelijk.
Het vingertje kán niet verdwijnen, kinderen willen impulsief laten merken hoeveel ze weten en hoe slim ze zijn, en dan zal dat vingertje automatisch, als in een reflex, hoog de lucht in gaan.
Bovendien is een vinger opsteken een vorm van beleefdheid, een sociaal teken dat de leerling rekening houdt met de medeleerling en zijn beurt afwacht om te antwoorden.
Een toekomst zonder vingertje? Ik geloof er niet in. En zeker niet in een "dialoog tussen leerkrachten en leerlingen". De slimsten zullen het hoge woord hebben en de zwakkeren zullen nu en dan eens aan de mouw getrokken worden, maar een chaos gaat het worden. Een chaos, waarbij slimmeriken en dommeriken op elkaar aangewezen zijn en niemand iets bijleert.
Bij de voorstelling van de campagne van Vlaams Belang voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar, werd de nieuwe slogan getoond met de afbeelding van een kathedraal met een kruis, tegenover een halve maan met een ster, symbool van de islam. "Antwerpen blijft van ons", luidt de slogan.
Filip Dewinter: "Antwerpen blijft van ons. Er moet een immigratiestop komen, en Antwerpen moet gedeïslamiseerd worden. Antwerpen moet opnieuw van de Antwerpenaren worden. Het kruis op de kathedraal is een teken van verzet tegen de islamisering. N-VA-burgemeester Bart De Wever is niet goed bezig. Allah is groot, maar Bart De Wever is zijn profeet. Hij laat de islam vrij spel, hij laat toe dat er grote moskeeën komen in Antwerpen, hij laat toe dat we al meer dan 50% moslimkinderen hebben in het onderwijs. Dat kan niet langer."
Hans Bonte, burgemeester van Vilvoorde, vertelde eergisteren over jonge boefjes die niet goed opgevolgd worden door de jeugdrechter. Onmiddellijk dacht ik aan een voorval van vroeger, in het multiculturele atheneum van directeur Blauwbaard. We gaan even terug in de tijd.
Kleine Boefjes worden Grote Criminelen
Atheneum van directeur Blauwbaard, begin jaren 90. Ik ergerde me mateloos aan het plezier dat sommige leerkrachten hadden in de kwajongensstreken van hun allochtone leerlingen, allen van Turkse afkomst. Geen Belgen, geen Vlamingen, neen, pure Turken. Het kattenkwaad dat ze uithaalden op de Aldi-parking van Heusden-Zolder, of in de migrantenwijk Lindeman, daarover tetterden leraren ongegeneerd zonder onderbroken te worden door directeur Blauwbaard die niet ingreep en hen liet begaan. Niet alleen in de leraarskamer maar ook openlijk tijdens de klassenraden lieten leerkrachten horen hoe plezant ze 't vonden om hun pupillen op straat of in de winkels zich te zien misdragen... Lezer, nog verwonderd dat er zoveel migranten op het slechte pad verdwalen?
Hans Bonte vindt dat jonge boefjes nauwlettender moeten opgevolgd worden door de jeugdrechter omdat sommigen onder hen in een soort radicaliseringsproces terechtkomen. "Helaas stel ik keer op keer vast dat jeugdhulpverleners en jeugdrechters totaal voorbijgaan aan de risico's die een kwetsbare groep jongeren uit migrantengezinnen, die niet zelden opgroeien in erbarmelijke omstandigheden, in zich draagt." Bonte geeft een voorbeeld van een tiener uit zijn stad die radicaliseerde nadat hij in de kleine criminaliteit verzeild was geraakt. "De jeugdrechter bougeerde niet. Hij sloot zijn ogen voor het radicaliseringsproces in plaats van de jongen te laten begeleiden."
Wat Bonte écht te vertellen had over jonge boefjes ging de mist in. Zijn boodschap was dat men bij 10- en 11-jarigen signalen moet opvangen die van kinderen kleine boefjes maken, die in de kleine criminaliteit belanden, zich aansluiten bij bendes, het gevaar lopen om te radicaliseren... Een aantal van hen zijn al gekend bij politie en gerecht, nog vóór ze aanslagen plegen.
Jammer dat zijn boodschap over jonge boefjes overschaduwd werd door zijn uithaal naar 'wereldvreemde rechters'. De media struikelen liever hierover dan te luisteren naar Bontes verhaal over jonge boefjes...
Massale aanrandingen op oudejaarsnacht in diverse grote steden ontsnapten aan de publieke aandacht omdat linkse zeurpieten het nodig vonden om de Keulse politie te beschuldigen van racisme toen die de correcte kernachtige typering 'Nafri's' hanteerde.
Ik zou zo graag eens de media kort en krachtig willen horen zeggen dat de agressieve gewetenloze vluchtelingen gewoon BEESTEN zijn die hun lage instincten volgen, zonder fatsoen en respect voor de medemens, als zedeloze wildemannen, primitief en dom, hangen ze in een meute het onderontwikkelde beest uit, oerwoudgeluiden slakend trekken ze zich op aan andere kuddedieren en vergapen en vergrijpen zich aan blanke westerse vrouwen die zij als loslopend wild zien.
Het angstige blanke vrouwtje en het begerige zwarte beest
Omsingelen en aanranden
Oudejaarsnacht Innsbruck. Op het grote stadsplein werden 18 vrouwen aangerand. De vrouwen werden telkens omsingeld door een groep twintigers. "Ze dansten eerst wat rond de slachtoffers. Vervolgens begonnen ze hun borsten vast te nemen en staken ze hun handen tussen de benen van de vrouwen. Omdat de vrouwen omsingeld waren, konden de mensen om hen heen niet zien wat er aan de hand was."...
'Omdat vrouwen zich westers en uitdagend kleden"
De Indiase stad Bangalore werd tijdens oudejaarsnacht opgeschrikt door een reeks aanrandingen. Heel wat vrouwen werden er het slachtoffer van seksueel geweld. Wat een feest moest worden, draaide uit op massale aanrandingen.
De minister van Binnenlandse Zaken neemt de aanranders - de Beesten - in bescherming en beschuldigt de vrouwen die zich westers en uitdagend kleden. Ook al loopt een vrouw in haar blootje, een neger weet blijkbaar niet dat hij daar moet van afblijven.
"Mensen duwden en trokken, raakten aan, grepen, betasten en alles gebeurde op straat", getuigt een vrouw aan de BBC. "Het gebeurde niet alleen bij mij, ook bij andere meisjes. Ze waren allemaal bang. Ik voelde me hulpeloos." Ook een fotografe werd betast. "Ik viel hem aan en panikeerde. Dat verwachtte hij niet. Ik sloeg en schopte hem, wat ik ook kon doen. Uiteindelijk kwamen andere mensen tussenbeide. Waarom doen mannen zoiets tegen vrouwen? hebben ze geen zussen, vriendinnen, vrouwen? Wat als het met hen zou gebeuren?"...
Zet je kind de boel op stelten en wil je dat gedrag snel afleren met een tik op het achterwerk? Als het van CD&V afhangt, kan je daarvoor straks zélf worden gestraft. CD&V heeft een wetsvoorstel ingediend dat alle vormen van fysiek en psychisch geweld op kinderen wil verbieden: "Het slaan van een kind om het op te voeden haalt niets uit. De mishandeling kan bovendien zware gevolgen hebben voor de geestelijke ontwikkeling en de ouder-kindrelatie verstoren.”
Wij hebben in de loop der tijden geciviliseerde opvoedingdingsmethodes ontwikkeld zonder fysiek geweld en met respect voor het kind. Die dreigen te gaan ontaarden en te verwilderen als moslims hier in de meerderheid geraken. Dan zullen we barbaarse idioterieën zien zoals vorig jaar toen een Marokkaan stokslagen uitdeelde aan zijn kinderen toen die sukkeltjes met slechte punten thuiskwamen.
De feiten kwamen aan het licht toen de juf bij een van de kinderen blauwe plekken zag tijdens de zwemles. Toen zij vroeg waar die vandaan kwamen, zei de jongen dat hij en zijn zus geregeld stokslagen kregen.
De advocaat van de Marokkaan: "Er werden wel eens 'pedagogische tikken' uitgedeeld, maar dat is de manier van opvoeden in zijn wereldje."... "Dat is de manier van opvoeden in zijn wereldje"??? Buitenlanders met een andere cultuur die in de fout gaan bij de 'opvoeding' van hun kinderen, zullen die alweer beschermd worden en vrijuit gaan? Ook al wordt het wetsvoorstel van CD&V goedgekeurd?
En dan ook nog: De Marokkaan waarschuwde zijn kinderen voor Belgen: "Maak geen vriendjes met Belgen want Belgen zijn allemaal rotzakken." Hallo Unia! De taal van de Marokkaanse vader is opruiend en zet aan tot haat!
Kerim Akyil, de Turkse man uit Houthalen die zaterdagnacht tijdens Nieuwjaar om het leven kwam in een club in Istanboel, krijgt veel aandacht in kranten en op tv. Om te protesteren tegen de overdreven media-aandacht voor Kerim Akyil en alle lofuitingen over hem en zijn familie, breng ik nu het overlijden van Mia Vermeulen, een Vlaamse vrouw, onder de aandacht:
Vrouw (91) overlijdt bij aanrijding: verdachte opgepakt voor vluchtmisdrijf
Op de Meeuwerkiezel in Bree werd de 91-jarige Mia Vermeulen maandagnamiddag doodgereden op het zebrapad vlak voor het rusthuis waar ze woonde. Geen woord hierover op tv, en haar kinderen en kleinkinderen mochten ook al niet in beeld komen.
Slecht nieuws beste lezers. Er zijn de jongste tijd zoveel kleine moslimpjes bijgekomen in Vlaanderen dat het islamonderwijs moet uitbreiden. Schrijven ze. En om de moslimgemeenschap gelukkig te maken zullen er meer islamlessen komen en betere islamleerkrachten. 't Is om de moed te verliezen. Onderwijsminister Crevits is al langer aan het onderhandelen met de Moslimexecutieve.
Het aantal leerlingen dat islamonderwijs volgt, is in Vlaanderen in tien jaar tijd meer dan verdubbeld. Dat schrijft De Tijd vandaag. Het gemeenschapsonderwijs of GO! heeft de grootste groep leerlingen die voor islamonderwijs kiezen. Het onderwijs worstelt om tegemoet te komen aan de stijgende vraag naar islamonderwijs. Te weinig leerkrachten hebben het juiste diploma. De Moslimexecutieve gaat deze maand met het hoger onderwijs praten om een opleiding islamonderwijs voor de lagere school te beginnen, luidt het bij onderwijsminister Crevits. Kort na de kerstvakantie start ook een extra adviseur bij de Moslimexecutieve om islamleerkrachten te ondersteunen en het lesmateriaal te evalueren.
Ze schrijven dat er meer leerlingen islamles volgen. Waarom zeggen ze gewoon niet dat er meer moslims bijgekomen zijn?! MEER MOSLIMS!
En zo gaat de islamisering in het onderwijs weer een stapje verder in de foute richting. Waarvoor dienden al die miljoenenprojecten om moslims te helpen integreren? Er zijn fortuinen gesluisd naar onderwijsprojecten om moslims, migranten, anderstaligen, asielzoekers... beter bij ons te laten horen. Kan mij iemand vertellen hoe integratieprojecten en islamlessen verenigbaar zijn? Beiden staan toch haaks op elkaar?
Islamlessen zijn schadelijk voor het imago van ons Vlaamse onderwijs. Islamlessen horen niet thuis in Vlaamse scholen. Islamonderwijs moet verdwijnen. Laat moslimleerlingen Nederlandse lessen volgen, en wiskunde en wetenschappen, en geschiedenis, maar toch geen achterlijke islamlessen?
Vroeger, dat was nieuwjaar vieren zonder 1 politieagent in de buurt, maar ook zonder 1 Noord-Afrikaan in de buurt.
Tijdens de jaarwisseling in Keulen werden honderden Noord-Afrikanen gecontroleerd op hun identiteit en op verdachte groepsvorming. Door een consequent en efficiënt optreden van 1.700 agenten konden beestachtige gebeurtenissen zoals vorig jaar vermeden worden. Keulse agenten gebruikten bij hun werkzaamheden de term 'Nafri's', om kort en doelmatig de bevolkingsgroep aan te duiden van waaruit het gevaar dreigt.
Dat Noord-Afrikanen als doelgroep geviseerd worden, ligt aan henzelf. Noord-Afrikanen profileren zichzelf raciaal als: jong, agressief, met messen bewapend, op geweld en seks belust. Dat is het fenomeen 'Nafri's', Noord-Afrikanen, waarvoor we op onze hoede moeten zijn.
Nu zijn er linkse politici die de term 'Nafri's' discriminerend en racistisch vinden omdat een bevolkingsgroep etnisch geprofileerd wordt. Links gezever van de bovenste plank. Iedereen die kritiek heeft op de Keulse politie neemt de agressieve Noord-Afrikanen in bescherming. Is dát geen misdrijf?
Drie academici van KU Leuven stellen voor om bovenaan de examens het studentennummer te zetten in plaats van de naam van de student. Het voorstel staat te lezen in een opiniestuk in De Standaard. Zo willen ze vooroordelen wegwerken en gelijke kansen creëren voor iedereen. Subjectieve beoordelingen op basis van geslacht of afkomst kunnen dan niet meer. Ze geven als voorbeeld: "De onbewuste associatie tussen een Vlaamse naam en studie-ijver zou er toe kunnen leiden dat een docent studenten met een minder Vlaams klinkende naam verhoudingsgewijs slechter beoordeelt."
Toch komt vooringenomenheid er niet zómaar, de bewuste of onbewuste bias, komt van het gedrag van studenten zelf, zijzelf geven aanleiding tot het vormen van 'biasses' bij hun omgeving. Een vreemdeling wordt bv automatisch gelinkt aan gebrekkige studie-ijver...
Naamloze examens dus. Naamloos en zonder karakter. Een nummer zonder persoonlijkheid. De student als een nummer. 'Blind grading' zonder 'bias'. Wat studenten zelf erover denken is nog onbekend.
En als er nu alleen eens mondelinge examens gehouden werden?... Bij een mondeling examen, een persoonlijk contact met de student, zien examinatoren direct of ze met een man of een vrouw te doen hebben. Ze hebben dan ook volop de gelegenheid om aandachtig te kijken en te luisteren naar wat de student te vertellen heeft en hoe hij/zij dat aanbrengt, en kijken naar zijn/haar bewegingen en gebaren. Onmiddellijk zal een getinte huidskleur opvallen, of kroeshaartjes, of buitenlandse accenten. Studenten kunnen zich ook verraden door hun exotische voorkomen, hun uitbundige lichaamstaal, of hun vreemde culturele achtergrond die niet weggemoffeld kan worden.
Mondelinge examens lijken me dé oplossing van het probleem van naam of nummer bovenaan een examenformulier!
Onderzoekers van het Amerikaanse Pew Research Center 'ontdekten' onlangs dat Europeanen erg handig zijn in het linken van vluchtelingen aan terrorisme.
Zij hoeven daar niet zo verwonderd over te doen, die Pew-onderzoekers. Weten ze dan niet dat vluchtelingen hun geweten en hun fatsoen achtergelaten hebben in hun thuisland? Ofwel hebben vluchtelingen zichzelf onderweg verloren, samen met al hun diploma's en identiteitspapieren, of misschien hebben ze hun hele bagage inclusief eigen identiteit en valse diploma's tijdens hun vluchtreis ergens overboord gekieperd. Hun schuitje was toch al overbeladen. Allemaal ballast, zullen ze gedacht hebben.
Het Amerikaanse Pewonderzoek lijkt me een beetje wereldvreemd. Zien ze dan niet elke dag op tv de gruwelbeelden over aanslagen, moorden en verkrachtingen, aanrandingen en inbraken, diefstallen en brandstichtingen? Ofwel hebben ze nog altijd een ouderwetse televisie waar nonkel Bob op komt, of Bonanza, of Schipper naast Mathilde?...
De Tsjechische president Miloš Zeman (foto) heeft in zijn kerstboodschap het land opgeroepen geen vluchtelingen uit het Midden-Oosten meer op te nemen, zoals het tijdschrift “Tyden” bericht. Want de toename van vluchtelingen in Europa zou verband houden met het terrorisme.
Met mijn knapzakje vertrok ik vanochtend naar het bos om mijn tijd te verdromen op een bankje aan het water. Om het nieuwe jaar in te zetten met een glaasje champagne en een lekker belegd boterhammeke. Het zit allemaal in mijn knapzakje, ook een lakentje om uit te spreiden over het oude bankje naast een eeuwenoude boom. Vanop mijn bankje kon ik genieten van een wondermooi winterlandschap, mooier dan op eenderwelk schilderij.
Het vermolmde bankje staat er al van toen ik voor het eerst in het bos kwam. En dat is toch al zeker 25 jaar geleden. Bomen en struiken waren getooid in hun mooiste winterkleedje. De rijm toverde de natuur om in een maagdelijk wit natuurwonder met overal witte kristalletjes en ijspegeltjes. En de zonnestralen gaven een extra schittering aan het sprookjesachtige tafereel.
Toen hoorde ik in de verte hoefgetrappel. Het was een prins op een wit paard. Ik bood hem een glas champagne aan en 1 van mijn bokes. We toastten op het nieuwe jaar en toen verdween ie weer... tot het hoefgetrappel helemaal uitgestorven was, wachtte ik...
Lieve lezers, ik wens jullie allemaal een gelukkig 2017, een goede gezondheid op de eerste plaats, en hier en daar wat meevallertjes. Jullie krijgen van mij 3 dikke kleefzoentjes en 4 innige plakknuffeltjes.
Onderwijsminister Crevits (CD&V) heeft 1,5 miljoen euro vrijgemaakt voor de hervorming van de lerarenopleiding. Het geld gaat naar universiteiten, hogescholen en Centra voor Volwassenenonderwijs. Deze onderwijsinstellingen moeten hun kennis uitwisselen en samen aan de slag gaan om bijvoorbeeld de organisatie van stages te verbeteren. Ook wordt er 68.000 euro voorzien voor de professionalisering van de opleiders zelf. De geselecteerde projecten zullen de komende maanden van start gaan. Op dit moment volgen zo’n 29.000 jongeren een lerarenopleiding. Op 1 september 2019 moeten de eerste studenten starten in de vernieuwde opleiding. Zij zullen kunnen kiezen uit een opleiding aan een hogeschool of universiteit.
Het ziet er dus helemaal niet naar uit dat de lerarenopleiding aantrekkelijker gemaakt wordt. Crevits had dat nochtans beloofd. De vrijgemaakte 1,5 miljoen euro voor een vernieuwde lerarenopleiding lijkt me een bedrag voor de scholen zelf. Kandidaat-leerkrachten schieten er niets mee op. Zij zullen blijven ontgoocheld afhaken en het lerarenberoep is ook allang niet meer populair. Onbegrijpelijk dat het bedrag van 1,5 miljoen euro niet besteed wordt aan het oppoetsen van het imago van de leraar en aan de populariteit van de lerarenopleiding.
De lerarenopleiding is allang niet meer aantrekkelijk en vele leerkrachten haken af na enkele jaren dienst. Over de oorzaken van de problemen en de middelen om het lerarenberoep weer op te fleuren duiken regelmatig berichten op die allemaal met een wijde boog omheen de harde kern van de realiteit draaien: de diversiteit van de schoolbevolking! Het is de worm in de rotte appel waaraan weinig ruchtbaarheid gegeven mag worden. Leraren in spe worden daarover liefst onwetende gehouden. Toch is de aanwezigheid van allochtone leerlingen een belasting voor elke leerkracht... Weet een toekomstige leraar bv dat hij heksentoerentoeren zal moeten uithalen om een klas vol Turken en Marokkanen in te tomen? Weet ie dat als hij aan zijn opleiding begint?!
Ik vind dat toekomstige leraren moeten weten wat hen te wachten staat. Dat er in hun klas een allegaartje gaat zitten van ongeletterden, anderstaligen, schipbreukelingskes, moslims, imbecielen, andersgekleurden, illegaaltjes, gekleurde negerkes, kortom alles wat afwijkt van de Gemiddelde Gewone Vlaamse Leerling.
Als ik straks naar de Colryut rij, moet ik uitkijken voor koppensnellers en oppassen da 'k m'n hoofd niet verlies. Als de tijd van de Flintstones weergekeerd is, dames, mogen we niet meer alleen op stap gaan. Vrouwen hebben dan niks meer te koeken, en feministen en Dolle Mina's nog veel minder.
Een groep gewapende mannen heeft maandag een vrouw (30) onthoofd in Afghanistan, nadat ze in haar eentje de stad was ingetrokken om boodschappen te doen op de markt. Dat is verboden door de Taliban.
De gekleurde Miss Nobody, alias Sylvana Simons, weet geen raad met haar diepe haat tegen blanken en beschaafde westerlingen, en daarom kringelt ze rond in allerlei bochten om zich aan te stellen door te hakken op onze waardevolle tradities, zich verongelijkt voelend omdat ze zelf niet bij het blanke ras hoort. De Nederlanders zitten ermee, met zo'n exemplaar, en de politiek is er ook niet gelukkig mee.
Sylvana ligt overhoop met haar donkere huidskleur. Ik zou haar aanraden te verhuizen naar streken onder het hete evenaarszonnetje waar haar getinte gelaat nog wat kan bijkleuren om zo alle frustraties van zich te kunnen afschudden. Het is een raadsel waarom dat gestoorde mens ongeremd zich mag blijven afzetten tegen blanken en tegen onze traditionele tradities. Het voorbije Sinterklaasfeest, inclusief Zwarte Pieten, zou een plekje moeten krijgen op de UNESCO-werelderfgoedlijst. Een beschermd feest waar niemand aan mag raken. Anders begint het mens volgend jaar in de zomer wéér opnieuw te zaniken over de huidskleur van onze Pieten.
Nu Sinterklaas al enkele weken geleden opnieuw naar de hemel vertrokken is, en Miss Nobody uitgezeurd is over de donkere huidskleur van de Pieten, heeft ze zich teruggetrokken in haar negerhutje om na te denken over hoe ze de blanke gemeenschap weer eens kan pesten. Het is mogelijk dat ze heeft zitten broeden op een zwarte Kerstman, maar dat plannetje werd afgekeurd door haar partij 'Denk', een politieke partij die pleit voor verdraagzaamheid en rechtvaardigheid, gelijkheid van iedereen, en waardering voor elkaar en elkaars talenten...Het doet me denken aan het land van de blinden waar eenoog koning is.
Lees bij E.J. Bron hoe miss Nobody niet meer paste in de Denk-partij. Waar past zo'n figuur dan wél in? Ik heb het al aangehaald: onder het tropische evenaarszonnetje, samen met rasgenootjes en gelijkgezinden, dan hoeft ze zich nooit meer boos te maken op de slechte blanke man, de racist.
Sylvana Simons gaat weg bij Denk. Ze start haar eigen politieke partij, Artikel 1. Met Artikel 1 gaat ze meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart. Ian van der Kooye, tot vandaag de campagneleider van Denk, sluit zich bij Simons aan.
De directe aanleiding voor Simons’ vertrek is de reactie van Denk op de bedreigingen die ze kreeg. “Sinds mijn aantreden bij Denk heb ik veel warme reacties gekregen, maar ook veel bedreigingen. Juist op zo’n moment is het belangrijk dat je je bij een partij geborgen voelt. Daarin ben ik teleurgesteld”, vertelt Simons in een interview met de NOS.
GeertWilders: “Geen islam meer, geen moskeeën meer, geen islamitische scholen meer. Als we hen niet stoppen, wacht ons een catastrofe. We zullen worden gekoloniseerd en geïslamiseerd. We zullen ophouden te bestaan”
Moslimleerlingen en Vlaamse leerlingen, ze verschillen hemelsbreed, en toch heb ik ze samen zien zitten in 1 multiculturele klas.
De aanwezigheid van islamonderwijs en islamleerkrachten in onze Vlaamse scholen stoorde me vroeger enorm, maar ik kon er met niemand over praten. Echt niemand. Alsof iedereen alles oké vond. Maar het was niét oké, de islam is niét verenigbaar met Vlaamse scholen. Islamlessen horen niet thuis in het traditionele Vlaamse onderwijs.
Ik heb vroeger nagedacht over het wezen van moslimleerlingen, hoe zij denken, hoe ze zich gedragen, waarom ze als woestelingen tekeer gingen na elke islamles, als wilden in de brousse, waarom ze zo weinig ontvankelijk waren voor klassikale instructies, waarom ze zo aan elkaar klitten.Hun sterke onderlinge solidariteit maakte van hen een machtige groep, in staat om een hele klas om te toveren in collectieve chaos waar geen plaats was voor discipline en presteerzucht. Bij het betreden van zo'n klas met opgeschoten pubers kreeg je de indruk dat je in een oerwoud beland was. Hun aanwezigheid in een klas heb ik altijd ervaren als niet passend in ons traditioneel onderwijssysteem. Het zat me dwars, en ik kon er met niemand over praten. Spreken over islamonderwijs was taboe. En de onderwijsinspectie bemoeide er zich ook al niet mee.
In vele opzichten verschilden moslimleerlingen enorm van onze Vlaamse leerlingen die zich ingetogen en beschaafd gedroegen, en toch zaten Vlamingen en moslims samen in dezelfde school, in dezelfde klas, om hetzelfde onderwijs te volgen. Mijn hersenspinseltjes kon ik niet aaneenrijgen tot een vast geheel omdat het onderwerp gevoelig lag bij directie, leerkrachten en collega's. Er werd niet over gesproken. De islam en de moslims wáren er gewoon, d'r viel niet over te praten.
De islamlessen in de scholen van de jaren 70, 80 en 90 heb ik ervaren als een bedreiging voor ons klassiek onderwijs en onze klassieke samenleving. Ik vroeg me af hoe islamleraars met de koran omgingen als leerstof voor hun leerlingen. Hoe ze het klaarspeelden om hun chaotische klas om te toveren in een hechte gemeenschap. Om moslimleerlingen klaar te stomen voor hun toekomstige rol in onze samenleving, om hen opstandig, superieur en zelfverzekerd, eigengereid en boordevol zelfvertrouwen in een optimale mentale paraatheid te brengen. Om van hen een machtige moslimgemeenschap te maken.