De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
03-01-2017
Meer Vraag naar Islamlessen
Slecht nieuws beste lezers. Er zijn de jongste tijd zoveel kleine moslimpjes bijgekomen in Vlaanderen dat het islamonderwijs moet uitbreiden. Schrijven ze. En om de moslimgemeenschap gelukkig te maken zullen er meer islamlessen komen en betere islamleerkrachten. 't Is om de moed te verliezen. Onderwijsminister Crevits is al langer aan het onderhandelen met de Moslimexecutieve.
Het aantal leerlingen dat islamonderwijs volgt, is in Vlaanderen in tien jaar tijd meer dan verdubbeld. Dat schrijft De Tijd vandaag. Het gemeenschapsonderwijs of GO! heeft de grootste groep leerlingen die voor islamonderwijs kiezen. Het onderwijs worstelt om tegemoet te komen aan de stijgende vraag naar islamonderwijs. Te weinig leerkrachten hebben het juiste diploma. De Moslimexecutieve gaat deze maand met het hoger onderwijs praten om een opleiding islamonderwijs voor de lagere school te beginnen, luidt het bij onderwijsminister Crevits. Kort na de kerstvakantie start ook een extra adviseur bij de Moslimexecutieve om islamleerkrachten te ondersteunen en het lesmateriaal te evalueren.
Ze schrijven dat er meer leerlingen islamles volgen. Waarom zeggen ze gewoon niet dat er meer moslims bijgekomen zijn?! MEER MOSLIMS!
En zo gaat de islamisering in het onderwijs weer een stapje verder in de foute richting. Waarvoor dienden al die miljoenenprojecten om moslims te helpen integreren? Er zijn fortuinen gesluisd naar onderwijsprojecten om moslims, migranten, anderstaligen, asielzoekers... beter bij ons te laten horen. Kan mij iemand vertellen hoe integratieprojecten en islamlessen verenigbaar zijn? Beiden staan toch haaks op elkaar?
Islamlessen zijn schadelijk voor het imago van ons Vlaamse onderwijs. Islamlessen horen niet thuis in Vlaamse scholen. Islamonderwijs moet verdwijnen. Laat moslimleerlingen Nederlandse lessen volgen, en wiskunde en wetenschappen, en geschiedenis, maar toch geen achterlijke islamlessen?
Vroeger, dat was nieuwjaar vieren zonder 1 politieagent in de buurt, maar ook zonder 1 Noord-Afrikaan in de buurt.
Tijdens de jaarwisseling in Keulen werden honderden Noord-Afrikanen gecontroleerd op hun identiteit en op verdachte groepsvorming. Door een consequent en efficiënt optreden van 1.700 agenten konden beestachtige gebeurtenissen zoals vorig jaar vermeden worden. Keulse agenten gebruikten bij hun werkzaamheden de term 'Nafri's', om kort en doelmatig de bevolkingsgroep aan te duiden van waaruit het gevaar dreigt.
Dat Noord-Afrikanen als doelgroep geviseerd worden, ligt aan henzelf. Noord-Afrikanen profileren zichzelf raciaal als: jong, agressief, met messen bewapend, op geweld en seks belust. Dat is het fenomeen 'Nafri's', Noord-Afrikanen, waarvoor we op onze hoede moeten zijn.
Nu zijn er linkse politici die de term 'Nafri's' discriminerend en racistisch vinden omdat een bevolkingsgroep etnisch geprofileerd wordt. Links gezever van de bovenste plank. Iedereen die kritiek heeft op de Keulse politie neemt de agressieve Noord-Afrikanen in bescherming. Is dát geen misdrijf?
Drie academici van KU Leuven stellen voor om bovenaan de examens het studentennummer te zetten in plaats van de naam van de student. Het voorstel staat te lezen in een opiniestuk in De Standaard. Zo willen ze vooroordelen wegwerken en gelijke kansen creëren voor iedereen. Subjectieve beoordelingen op basis van geslacht of afkomst kunnen dan niet meer. Ze geven als voorbeeld: "De onbewuste associatie tussen een Vlaamse naam en studie-ijver zou er toe kunnen leiden dat een docent studenten met een minder Vlaams klinkende naam verhoudingsgewijs slechter beoordeelt."
Toch komt vooringenomenheid er niet zómaar, de bewuste of onbewuste bias, komt van het gedrag van studenten zelf, zijzelf geven aanleiding tot het vormen van 'biasses' bij hun omgeving. Een vreemdeling wordt bv automatisch gelinkt aan gebrekkige studie-ijver...
Naamloze examens dus. Naamloos en zonder karakter. Een nummer zonder persoonlijkheid. De student als een nummer. 'Blind grading' zonder 'bias'. Wat studenten zelf erover denken is nog onbekend.
En als er nu alleen eens mondelinge examens gehouden werden?... Bij een mondeling examen, een persoonlijk contact met de student, zien examinatoren direct of ze met een man of een vrouw te doen hebben. Ze hebben dan ook volop de gelegenheid om aandachtig te kijken en te luisteren naar wat de student te vertellen heeft en hoe hij/zij dat aanbrengt, en kijken naar zijn/haar bewegingen en gebaren. Onmiddellijk zal een getinte huidskleur opvallen, of kroeshaartjes, of buitenlandse accenten. Studenten kunnen zich ook verraden door hun exotische voorkomen, hun uitbundige lichaamstaal, of hun vreemde culturele achtergrond die niet weggemoffeld kan worden.
Mondelinge examens lijken me dé oplossing van het probleem van naam of nummer bovenaan een examenformulier!
Onderzoekers van het Amerikaanse Pew Research Center 'ontdekten' onlangs dat Europeanen erg handig zijn in het linken van vluchtelingen aan terrorisme.
Zij hoeven daar niet zo verwonderd over te doen, die Pew-onderzoekers. Weten ze dan niet dat vluchtelingen hun geweten en hun fatsoen achtergelaten hebben in hun thuisland? Ofwel hebben vluchtelingen zichzelf onderweg verloren, samen met al hun diploma's en identiteitspapieren, of misschien hebben ze hun hele bagage inclusief eigen identiteit en valse diploma's tijdens hun vluchtreis ergens overboord gekieperd. Hun schuitje was toch al overbeladen. Allemaal ballast, zullen ze gedacht hebben.
Het Amerikaanse Pewonderzoek lijkt me een beetje wereldvreemd. Zien ze dan niet elke dag op tv de gruwelbeelden over aanslagen, moorden en verkrachtingen, aanrandingen en inbraken, diefstallen en brandstichtingen? Ofwel hebben ze nog altijd een ouderwetse televisie waar nonkel Bob op komt, of Bonanza, of Schipper naast Mathilde?...
De Tsjechische president Miloš Zeman (foto) heeft in zijn kerstboodschap het land opgeroepen geen vluchtelingen uit het Midden-Oosten meer op te nemen, zoals het tijdschrift “Tyden” bericht. Want de toename van vluchtelingen in Europa zou verband houden met het terrorisme.
Met mijn knapzakje vertrok ik vanochtend naar het bos om mijn tijd te verdromen op een bankje aan het water. Om het nieuwe jaar in te zetten met een glaasje champagne en een lekker belegd boterhammeke. Het zit allemaal in mijn knapzakje, ook een lakentje om uit te spreiden over het oude bankje naast een eeuwenoude boom. Vanop mijn bankje kon ik genieten van een wondermooi winterlandschap, mooier dan op eenderwelk schilderij.
Het vermolmde bankje staat er al van toen ik voor het eerst in het bos kwam. En dat is toch al zeker 25 jaar geleden. Bomen en struiken waren getooid in hun mooiste winterkleedje. De rijm toverde de natuur om in een maagdelijk wit natuurwonder met overal witte kristalletjes en ijspegeltjes. En de zonnestralen gaven een extra schittering aan het sprookjesachtige tafereel.
Toen hoorde ik in de verte hoefgetrappel. Het was een prins op een wit paard. Ik bood hem een glas champagne aan en 1 van mijn bokes. We toastten op het nieuwe jaar en toen verdween ie weer... tot het hoefgetrappel helemaal uitgestorven was, wachtte ik...
Lieve lezers, ik wens jullie allemaal een gelukkig 2017, een goede gezondheid op de eerste plaats, en hier en daar wat meevallertjes. Jullie krijgen van mij 3 dikke kleefzoentjes en 4 innige plakknuffeltjes.
Onderwijsminister Crevits (CD&V) heeft 1,5 miljoen euro vrijgemaakt voor de hervorming van de lerarenopleiding. Het geld gaat naar universiteiten, hogescholen en Centra voor Volwassenenonderwijs. Deze onderwijsinstellingen moeten hun kennis uitwisselen en samen aan de slag gaan om bijvoorbeeld de organisatie van stages te verbeteren. Ook wordt er 68.000 euro voorzien voor de professionalisering van de opleiders zelf. De geselecteerde projecten zullen de komende maanden van start gaan. Op dit moment volgen zo’n 29.000 jongeren een lerarenopleiding. Op 1 september 2019 moeten de eerste studenten starten in de vernieuwde opleiding. Zij zullen kunnen kiezen uit een opleiding aan een hogeschool of universiteit.
Het ziet er dus helemaal niet naar uit dat de lerarenopleiding aantrekkelijker gemaakt wordt. Crevits had dat nochtans beloofd. De vrijgemaakte 1,5 miljoen euro voor een vernieuwde lerarenopleiding lijkt me een bedrag voor de scholen zelf. Kandidaat-leerkrachten schieten er niets mee op. Zij zullen blijven ontgoocheld afhaken en het lerarenberoep is ook allang niet meer populair. Onbegrijpelijk dat het bedrag van 1,5 miljoen euro niet besteed wordt aan het oppoetsen van het imago van de leraar en aan de populariteit van de lerarenopleiding.
De lerarenopleiding is allang niet meer aantrekkelijk en vele leerkrachten haken af na enkele jaren dienst. Over de oorzaken van de problemen en de middelen om het lerarenberoep weer op te fleuren duiken regelmatig berichten op die allemaal met een wijde boog omheen de harde kern van de realiteit draaien: de diversiteit van de schoolbevolking! Het is de worm in de rotte appel waaraan weinig ruchtbaarheid gegeven mag worden. Leraren in spe worden daarover liefst onwetende gehouden. Toch is de aanwezigheid van allochtone leerlingen een belasting voor elke leerkracht... Weet een toekomstige leraar bv dat hij heksentoerentoeren zal moeten uithalen om een klas vol Turken en Marokkanen in te tomen? Weet ie dat als hij aan zijn opleiding begint?!
Ik vind dat toekomstige leraren moeten weten wat hen te wachten staat. Dat er in hun klas een allegaartje gaat zitten van ongeletterden, anderstaligen, schipbreukelingskes, moslims, imbecielen, andersgekleurden, illegaaltjes, gekleurde negerkes, kortom alles wat afwijkt van de Gemiddelde Gewone Vlaamse Leerling.
Als ik straks naar de Colryut rij, moet ik uitkijken voor koppensnellers en oppassen da 'k m'n hoofd niet verlies. Als de tijd van de Flintstones weergekeerd is, dames, mogen we niet meer alleen op stap gaan. Vrouwen hebben dan niks meer te koeken, en feministen en Dolle Mina's nog veel minder.
Een groep gewapende mannen heeft maandag een vrouw (30) onthoofd in Afghanistan, nadat ze in haar eentje de stad was ingetrokken om boodschappen te doen op de markt. Dat is verboden door de Taliban.
De gekleurde Miss Nobody, alias Sylvana Simons, weet geen raad met haar diepe haat tegen blanken en beschaafde westerlingen, en daarom kringelt ze rond in allerlei bochten om zich aan te stellen door te hakken op onze waardevolle tradities, zich verongelijkt voelend omdat ze zelf niet bij het blanke ras hoort. De Nederlanders zitten ermee, met zo'n exemplaar, en de politiek is er ook niet gelukkig mee.
Sylvana ligt overhoop met haar donkere huidskleur. Ik zou haar aanraden te verhuizen naar streken onder het hete evenaarszonnetje waar haar getinte gelaat nog wat kan bijkleuren om zo alle frustraties van zich te kunnen afschudden. Het is een raadsel waarom dat gestoorde mens ongeremd zich mag blijven afzetten tegen blanken en tegen onze traditionele tradities. Het voorbije Sinterklaasfeest, inclusief Zwarte Pieten, zou een plekje moeten krijgen op de UNESCO-werelderfgoedlijst. Een beschermd feest waar niemand aan mag raken. Anders begint het mens volgend jaar in de zomer wéér opnieuw te zaniken over de huidskleur van onze Pieten.
Nu Sinterklaas al enkele weken geleden opnieuw naar de hemel vertrokken is, en Miss Nobody uitgezeurd is over de donkere huidskleur van de Pieten, heeft ze zich teruggetrokken in haar negerhutje om na te denken over hoe ze de blanke gemeenschap weer eens kan pesten. Het is mogelijk dat ze heeft zitten broeden op een zwarte Kerstman, maar dat plannetje werd afgekeurd door haar partij 'Denk', een politieke partij die pleit voor verdraagzaamheid en rechtvaardigheid, gelijkheid van iedereen, en waardering voor elkaar en elkaars talenten...Het doet me denken aan het land van de blinden waar eenoog koning is.
Lees bij E.J. Bron hoe miss Nobody niet meer paste in de Denk-partij. Waar past zo'n figuur dan wél in? Ik heb het al aangehaald: onder het tropische evenaarszonnetje, samen met rasgenootjes en gelijkgezinden, dan hoeft ze zich nooit meer boos te maken op de slechte blanke man, de racist.
Sylvana Simons gaat weg bij Denk. Ze start haar eigen politieke partij, Artikel 1. Met Artikel 1 gaat ze meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart. Ian van der Kooye, tot vandaag de campagneleider van Denk, sluit zich bij Simons aan.
De directe aanleiding voor Simons’ vertrek is de reactie van Denk op de bedreigingen die ze kreeg. “Sinds mijn aantreden bij Denk heb ik veel warme reacties gekregen, maar ook veel bedreigingen. Juist op zo’n moment is het belangrijk dat je je bij een partij geborgen voelt. Daarin ben ik teleurgesteld”, vertelt Simons in een interview met de NOS.
GeertWilders: “Geen islam meer, geen moskeeën meer, geen islamitische scholen meer. Als we hen niet stoppen, wacht ons een catastrofe. We zullen worden gekoloniseerd en geïslamiseerd. We zullen ophouden te bestaan”
Moslimleerlingen en Vlaamse leerlingen, ze verschillen hemelsbreed, en toch heb ik ze samen zien zitten in 1 multiculturele klas.
De aanwezigheid van islamonderwijs en islamleerkrachten in onze Vlaamse scholen stoorde me vroeger enorm, maar ik kon er met niemand over praten. Echt niemand. Alsof iedereen alles oké vond. Maar het was niét oké, de islam is niét verenigbaar met Vlaamse scholen. Islamlessen horen niet thuis in het traditionele Vlaamse onderwijs.
Ik heb vroeger nagedacht over het wezen van moslimleerlingen, hoe zij denken, hoe ze zich gedragen, waarom ze als woestelingen tekeer gingen na elke islamles, als wilden in de brousse, waarom ze zo weinig ontvankelijk waren voor klassikale instructies, waarom ze zo aan elkaar klitten.Hun sterke onderlinge solidariteit maakte van hen een machtige groep, in staat om een hele klas om te toveren in collectieve chaos waar geen plaats was voor discipline en presteerzucht. Bij het betreden van zo'n klas met opgeschoten pubers kreeg je de indruk dat je in een oerwoud beland was. Hun aanwezigheid in een klas heb ik altijd ervaren als niet passend in ons traditioneel onderwijssysteem. Het zat me dwars, en ik kon er met niemand over praten. Spreken over islamonderwijs was taboe. En de onderwijsinspectie bemoeide er zich ook al niet mee.
In vele opzichten verschilden moslimleerlingen enorm van onze Vlaamse leerlingen die zich ingetogen en beschaafd gedroegen, en toch zaten Vlamingen en moslims samen in dezelfde school, in dezelfde klas, om hetzelfde onderwijs te volgen. Mijn hersenspinseltjes kon ik niet aaneenrijgen tot een vast geheel omdat het onderwerp gevoelig lag bij directie, leerkrachten en collega's. Er werd niet over gesproken. De islam en de moslims wáren er gewoon, d'r viel niet over te praten.
De islamlessen in de scholen van de jaren 70, 80 en 90 heb ik ervaren als een bedreiging voor ons klassiek onderwijs en onze klassieke samenleving. Ik vroeg me af hoe islamleraars met de koran omgingen als leerstof voor hun leerlingen. Hoe ze het klaarspeelden om hun chaotische klas om te toveren in een hechte gemeenschap. Om moslimleerlingen klaar te stomen voor hun toekomstige rol in onze samenleving, om hen opstandig, superieur en zelfverzekerd, eigengereid en boordevol zelfvertrouwen in een optimale mentale paraatheid te brengen. Om van hen een machtige moslimgemeenschap te maken.
Collega-blogger Houzee is ondergedoken. Zijn blog http://blog.seniorennet.be/rechts is van de radar verdwenen. Houzee wil zich onzichtbaar maken, maar dat lukt hem niet goed want we houden hem in de gaten. Beste lezer hier in de rechter marge van m'n blog vind je de titels terug van zijn laatste berichten. Dus helemaal verdwijnen kan niet meer. En in rook opgaan zal eveneens niet lukken. Ook in de categorie 'Politiek' is blog rechts terug te vinden. Ga maar eens kijken en geniet van zijn pittige commentaren op de actualiteit.
In mijn spijbelartikel van gisteren viel het misschien niet op dat anderstaligen kampioen zijn in het spijbelen: liefst 11,5 pct van hen is problematisch afwezig. Ze laten lege schoolbanken achter in de onthaalklas, om wat te doen op straat of elders? Deugnieterijen of gewoon zinloze bezigheden?... Interessant om deze sjarels eens op te volgen, geval per geval, is ook een manier om terreur te bestrijden.
Uit dankbaarheid voor hun erkenning als vluchteling en uit dankbaarheid voor de taallessen blijft een groot deel van anderstaligen zomaar weg uit de onthaalklas. Nochtans zijn die lessen ingericht om hun wensen in dit smoutebollenland beter mondeling te kunnen formuleren.
Ze zijn naar Europa komen dobberen, en dan met een natte handdoek in bus of trein alle Europese landen komen doorkruisen, alle grenzen negerend, ze staan tóch open, tot ze hun goesting gevonden hebben. Reizen zit hen in het bloed. Een deel van de zwervers is uiteindelijk in Vlaanderen beland. Ook terrorist Anis Amri heeft vrij kunnen ronddwalen doorheen Europa, de grote snoepwinkel, maar die is gestrand in Milaan.
Het spijbelprobleem is weer eens actueel. In 7 jaar tijd is het aantal problematische spijbelaars verdubbeld.
Terwijl we allemaal weten wie die spijbelaars zijn, blijft de berichtgeving toch zwijgen over de etnische afkomst van spijbelaars. Alsof alles wat Vlaams en blank is, massaal spijbelt.
Gisteren stond er in het artikel wel dat er het meest gespijbeld wordt in het beroepsonderwijs en in de onthaalklas voor anderstaligen. Turken en Marokkanen die er hun voeten aan geveegd hebben zitten bijeen in het beroepsonderwijs. En dat anderstaligen zoveel spijbelen zegt genoeg over hun gedrevenheid om Nederlands te leren.
Omdat journalisten het vertikken om de etniciteit van spijbelaars bekend te maken, zal ik het maar weer eens doen: in de spijbelpopulatie zitten er een heleboel allochtonen! 'Zomaar niet naar school komen' is een bekend fenomeen geworden sinds migrantenleerlingen onze Vlaamse scholen bestormden.
Chronisch spijbelgedrag zal in de toekomst nog veel meer escaleren omdat alle zwartjes en Syriërkes nog niet allemaal hier zijn.
Regering, scholen en CLB's zijn medeschuldig aan het spijbelprobleem. Zij voeren allen een laks spijbelbeleid. Spijbelaars en hun ouders worden vriendelijk en voorzichtig benaderd, met de klemtoon op 'begeleiding'. Waarschuwen, dreigen en tolerante gesprekjes, en dan houdt het op. Spijbelproblemen stagneren bij oeverloze vergaderingen en gesprekken.
Schoolbezoek moet afgedwongen worden, en omdat knutselen aan een mentaliteitswijziging bij allochtonen onmogelijk is, kan schoolbezoek alleen maar afgedwongen worden door het inhouden van kindergeld!... Spijbelaars en hun ouders vatbaar voor verbetering? Een pijnlijke illusie.
Aan het bestaan van de Hemel heb ik altijd getwijfeld, maar de Hel bestaat écht, dat is een zekerheid. In de onpeilbare afgronden van het Heelal bevindt zich ergens de Hel, waar alle ellendelingen die onze samenleving naar de knoppen geholpen hebben, zullen boeten en branden, geplaagd door Satan die het vuur vlammende houdt. Zij die onze rijkdommen en onze waarden verkwanseld en verklungeld hebben, zullen eeuwig branden, als straf voor hun misdaden tegen de originele bevolking.
Vanuit alle hoeken van de aardbol zijn ze hier verwelkomd, de klaplopers en tafelschuimers, de goudzoekers en leeghangers, allen schuiven aan om mee te snoepen van onze voederbak, een voeierbak met een bodemloze bodem.
Afrika en alle confictgebieden in de hele wereld zijn aan het leeglopen, en nu stapelen de mensen zich hier op. Als mijten hechten ze zich vast aan de huid van onze samenleving zonder er echt deel van uit te maken. We worden echt te talrijk, er zijn teveel mensen, we worden gekweld door elkaars aanwezigheid. 'De Anderen', dat is de Hel. Filosoof Jean-Paul Sartre beschrijft deze benauwende beklemming op meesterlijke wijze in zijn befaamde 'Huis Clos' (1945): "L'Enfer c'est les Autres".
Men zou alleen maar hoeven controleren waar de schijnasielzoekers naartoe bellen en je kent hun nationaliteit. Dat wil echter niemand, omdat anders het sprookje van de zielige vluchtelingen uit elkaar spat!
Jozef De Kesel op Kerstmis in de studio van VTM-nieuws: "Dé grote uitdaging voor de islam in Europa is om zich te integreren in onze moderne samenleving."
Het is niet de eerste keer dat De Kesel sympathiseert met de islam. Vorig jaar, toen hij nog aartsbisschop was, gaf hij in zijn eerste homilie al een preek uit de pan: "Wij moeten onze verantwoordelijkheid en solidariteit delen met alle mensen, van welke religie of overtuiging ze ook zijn... we moeten eerbied hebben voor de religieuze of filosofische overtuiging van elke mens". De Kesel predikte over moslims die wij diep in ons hart moeten sluiten en hen innig moeten omhelzen. Zo ongeveer klonk het toch.
De taal van De Kesel klonk onderwerperig en zette aan tot wegcijfering van onszelf, een soort zelfverloochening, want als we moeten delen met mensen van een andere religie, zijn we gegarandeerd alles kwijt, inclusief ons zelfrespect. In deze tijden van overwoekering en bestorming door andere volkeren, moeten wij als nooit tevoren opkomen voor onszelf, ter zelfverdediging, om ons éigen hoofd boven water te houden. Die plicht hebben we tegenover onszelf en onze eigen medemensen. We hoéven helemaal niets te delen met andere religies!
Even later, op kerstdag vorig jaar, pleitte hij heftig voor het welzijn van vluchtelingen: "Benader vluchtelingen met liefde en eerbied. Ook God kwam naar ons als een vreemdeling voor wie geen plaats was. Laat ons onze deuren niet sluiten, laat ons onze grenzen niet beschermen."...
Preken over open deuren en open grenzen...Deuren openzetten, grenzen openzetten... Dat is aanzetten tot inbraak, tot criminaliteit, tot overbevolking en tot verspreiding van enge ziektes, kortom aanzetten tot islamisering.En in een verwijzing naar de huidige vluchtelingenmiserie waarmee Europa worstelt, vroeg De Kesel “niet alleen hen die ons genegen zijn met liefde en eerbied te benaderen, maar ook hen voor wie geen plaats is, die we als vreemdelingen benaderen, van elders komen, anders zijn, er niet bij horen..."
Moeten wij ons geen vragen stellen bij een kardinaal die twee jaren op rij op kerstdag moslims, vluchtelingen en andere rariteiten in de schijnwerpers zet?
De Britse zanger George Michael is op kerstdag op 53-jarige leeftijd overleden. 25 december 2016 was daarmee zijn ‘Last Christmas’, een van zijn bekendste liedjes. George Michael is thuis overleden in South Kensington. Volgens het nieuwsagentschap PA overleed de zanger aan een hartfalen. “Hij is vredig thuis gestorven”... En dan nu even zwijmelen bij dit mooie lied uit 1986: A Different Corner.
Niet zo lang geleden hoorden we dat Vlaamse kleuterscholen 950 euro zouden krijgen voor élke anderstalige kleuter. Een optelsom die in de miljoenen loopt. En nu zijn de volwassenen aan de beurt om Vlaamse euro's binnen te rijven. Zij krijgen taallessen aangeboden om zich verstaanbaar te maken in een ingewikkelde samenleving waarin vanalles lekkers te krijgen en te rapen valt.
Groen en sp.a ongerust over taallessen voor erkende vluchtelingen
In aanloop naar het vredige kerstfeest raakten Groen en sp.a vertederd en vermurwd door de zielenpotige vluchtelingen die hun noden en verzuchtingen enkel met gebarentaal en grimassen kenbaar kunnen maken aan de inboorlingen van wie ze alle hulp en centen en bijstand verwachten.
Groen en sp.a willen meer budget voor taallessen voor vluchtelingen zodat die mannen beter uit hun woorden kunnen komen als ze iets tekortkomen, dan kunnen ze beter graaien in de gulzige snoepwinkel waarin ze hier verzeild geraakt zijn.
Groen en sp.a maken zich dus zorgen over de taalvaardigheid van vluchtelingen. Rare smaak, met de geur van samaritaanse liefdadigheid. Zij vrezen dat in 2017 18,5 miljoen euro minder toegekend gaat worden aan taallessen voor nieuwkomers. Sp.a heeft het over 'schrappen' van budget, Groen spreekt over 'halvering van de middelen'. Schrappen, halveren... maar beiden zijn het er toch over eens dat de regering haar eigen integratiebeleid ondergraaft... Ze moesten eens weten, taallessen voor anderstaligen zijn weggesmeten geld, is spelen met het geld van de belastingbetaler, want zolang de thuistaal anders is dan Nederlands halen taallessen zero uit, niks, nul...
Onderwijsminister Crevits zegt dat er 10,2 miljoen euro voorzien is voor de lessen Nederlands Tweede Taal (NT2), dat het aanbod in de eerste maanden van 2017 niet in het gedrang komt, en dat er indien nodig zal bijgestuurd worden... NT2, Nederlands Tweede Taal?!... Vroeger was NT2 in de scholen een compleet fiasco, en daar stevenen de taallessen voor vluchtelingen nu ook op af!
Pittig detail. Theo francken: "Groen en sp.a verwijten ons racisme omdat we criminelen op het vliegtuig zetten, maar zelf hebben zij jarenlang de poort opengezet."
Multicultureel schooltje Heusden-Zolder, mei 1992. De directeur kondigde hoog bezoek aan en verzocht iedereen om zijn zondagse kleren aan te trekken en een smile op zijn gezicht te toveren. Want Paula D'Hondt komt op bezoek. Bij dit onheilsbericht stak de directeur zijn snoet gewichtig in de lucht en onderstreepte zijn mededeling met plechtige gebaren, alsof de heilige maagd Maria eerdaags aan ons zou verschijnen op de speelplaats.
Paula D'Hondt, bijgenaamd de suikertante en patrones van allochtonen, was bij leerkrachten en begeleiders berucht om haar liefde voor multiculturalisme, haar pleidooien voor de islam als vredelievende en verzoenende godsdienst, en voor een perfecte verenigbaarheid van de islam met de westerse samenleving. Paula was een geestverwante van broeder Leman van het CGKR. En broeder Leman was de suikernonkel van vreemdelingen en moslims...
... Op een mooie lentedag stopte er een glanzende sjieke auto aan de schoolpoort. Meteen stopten alle vogeltjes met fluiten, donkere wolken schoven voor de zon, en maan en sterren verbleekten. Een logge gedaante stapte uit de wagen. Daar was ze dan, de missiezuster die een achterstandsschool bezocht, haar missiegebied.
Alle leerkrachten luisterden aandachtig naar wat D'Hondt te vertellen had, ingetogen en berustend. Gisteren nog in gevechtshouding, vandaag hingen ze allen als een kudde kruiperige schapen aan haar lippen. Nederig en slijmerig, met glazige ogen en een verwarde blik verliet iedereen de zaal, vol goede voornemens om allochtonen toleranter te bejegenen...
Jaren later liet D'Hondt nog van zich horen:
"Had men naar mij geluisterd, dan waren er zoveel Syriëstrijders niet"
"Merkel, dat is een chique madam, die moed en verantwoordelijkheidszin toont. CD&V heeft iemand nodig als Merkel"
"Vlaamsblokkers zijn de oorzaak van problemen met de migrantensamenleving"