De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
28-12-2016
Aantal Spijbelaars Verdubbeld
Het spijbelprobleem is weer eens actueel. In 7 jaar tijd is het aantal problematische spijbelaars verdubbeld.
Terwijl we allemaal weten wie die spijbelaars zijn, blijft de berichtgeving toch zwijgen over de etnische afkomst van spijbelaars. Alsof alles wat Vlaams en blank is, massaal spijbelt.
Gisteren stond er in het artikel wel dat er het meest gespijbeld wordt in het beroepsonderwijs en in de onthaalklas voor anderstaligen. Turken en Marokkanen die er hun voeten aan geveegd hebben zitten bijeen in het beroepsonderwijs. En dat anderstaligen zoveel spijbelen zegt genoeg over hun gedrevenheid om Nederlands te leren.
Omdat journalisten het vertikken om de etniciteit van spijbelaars bekend te maken, zal ik het maar weer eens doen: in de spijbelpopulatie zitten er een heleboel allochtonen! 'Zomaar niet naar school komen' is een bekend fenomeen geworden sinds migrantenleerlingen onze Vlaamse scholen bestormden.
Chronisch spijbelgedrag zal in de toekomst nog veel meer escaleren omdat alle zwartjes en Syriërkes nog niet allemaal hier zijn.
Regering, scholen en CLB's zijn medeschuldig aan het spijbelprobleem. Zij voeren allen een laks spijbelbeleid. Spijbelaars en hun ouders worden vriendelijk en voorzichtig benaderd, met de klemtoon op 'begeleiding'. Waarschuwen, dreigen en tolerante gesprekjes, en dan houdt het op. Spijbelproblemen stagneren bij oeverloze vergaderingen en gesprekken.
Schoolbezoek moet afgedwongen worden, en omdat knutselen aan een mentaliteitswijziging bij allochtonen onmogelijk is, kan schoolbezoek alleen maar afgedwongen worden door het inhouden van kindergeld!... Spijbelaars en hun ouders vatbaar voor verbetering? Een pijnlijke illusie.
Aan het bestaan van de Hemel heb ik altijd getwijfeld, maar de Hel bestaat écht, dat is een zekerheid. In de onpeilbare afgronden van het Heelal bevindt zich ergens de Hel, waar alle ellendelingen die onze samenleving naar de knoppen geholpen hebben, zullen boeten en branden, geplaagd door Satan die het vuur vlammende houdt. Zij die onze rijkdommen en onze waarden verkwanseld en verklungeld hebben, zullen eeuwig branden, als straf voor hun misdaden tegen de originele bevolking.
Vanuit alle hoeken van de aardbol zijn ze hier verwelkomd, de klaplopers en tafelschuimers, de goudzoekers en leeghangers, allen schuiven aan om mee te snoepen van onze voederbak, een voeierbak met een bodemloze bodem.
Afrika en alle confictgebieden in de hele wereld zijn aan het leeglopen, en nu stapelen de mensen zich hier op. Als mijten hechten ze zich vast aan de huid van onze samenleving zonder er echt deel van uit te maken. We worden echt te talrijk, er zijn teveel mensen, we worden gekweld door elkaars aanwezigheid. 'De Anderen', dat is de Hel. Filosoof Jean-Paul Sartre beschrijft deze benauwende beklemming op meesterlijke wijze in zijn befaamde 'Huis Clos' (1945): "L'Enfer c'est les Autres".
Men zou alleen maar hoeven controleren waar de schijnasielzoekers naartoe bellen en je kent hun nationaliteit. Dat wil echter niemand, omdat anders het sprookje van de zielige vluchtelingen uit elkaar spat!
Jozef De Kesel op Kerstmis in de studio van VTM-nieuws: "Dé grote uitdaging voor de islam in Europa is om zich te integreren in onze moderne samenleving."
Het is niet de eerste keer dat De Kesel sympathiseert met de islam. Vorig jaar, toen hij nog aartsbisschop was, gaf hij in zijn eerste homilie al een preek uit de pan: "Wij moeten onze verantwoordelijkheid en solidariteit delen met alle mensen, van welke religie of overtuiging ze ook zijn... we moeten eerbied hebben voor de religieuze of filosofische overtuiging van elke mens". De Kesel predikte over moslims die wij diep in ons hart moeten sluiten en hen innig moeten omhelzen. Zo ongeveer klonk het toch.
De taal van De Kesel klonk onderwerperig en zette aan tot wegcijfering van onszelf, een soort zelfverloochening, want als we moeten delen met mensen van een andere religie, zijn we gegarandeerd alles kwijt, inclusief ons zelfrespect. In deze tijden van overwoekering en bestorming door andere volkeren, moeten wij als nooit tevoren opkomen voor onszelf, ter zelfverdediging, om ons éigen hoofd boven water te houden. Die plicht hebben we tegenover onszelf en onze eigen medemensen. We hoéven helemaal niets te delen met andere religies!
Even later, op kerstdag vorig jaar, pleitte hij heftig voor het welzijn van vluchtelingen: "Benader vluchtelingen met liefde en eerbied. Ook God kwam naar ons als een vreemdeling voor wie geen plaats was. Laat ons onze deuren niet sluiten, laat ons onze grenzen niet beschermen."...
Preken over open deuren en open grenzen...Deuren openzetten, grenzen openzetten... Dat is aanzetten tot inbraak, tot criminaliteit, tot overbevolking en tot verspreiding van enge ziektes, kortom aanzetten tot islamisering.En in een verwijzing naar de huidige vluchtelingenmiserie waarmee Europa worstelt, vroeg De Kesel “niet alleen hen die ons genegen zijn met liefde en eerbied te benaderen, maar ook hen voor wie geen plaats is, die we als vreemdelingen benaderen, van elders komen, anders zijn, er niet bij horen..."
Moeten wij ons geen vragen stellen bij een kardinaal die twee jaren op rij op kerstdag moslims, vluchtelingen en andere rariteiten in de schijnwerpers zet?
De Britse zanger George Michael is op kerstdag op 53-jarige leeftijd overleden. 25 december 2016 was daarmee zijn ‘Last Christmas’, een van zijn bekendste liedjes. George Michael is thuis overleden in South Kensington. Volgens het nieuwsagentschap PA overleed de zanger aan een hartfalen. “Hij is vredig thuis gestorven”... En dan nu even zwijmelen bij dit mooie lied uit 1986: A Different Corner.
Niet zo lang geleden hoorden we dat Vlaamse kleuterscholen 950 euro zouden krijgen voor élke anderstalige kleuter. Een optelsom die in de miljoenen loopt. En nu zijn de volwassenen aan de beurt om Vlaamse euro's binnen te rijven. Zij krijgen taallessen aangeboden om zich verstaanbaar te maken in een ingewikkelde samenleving waarin vanalles lekkers te krijgen en te rapen valt.
Groen en sp.a ongerust over taallessen voor erkende vluchtelingen
In aanloop naar het vredige kerstfeest raakten Groen en sp.a vertederd en vermurwd door de zielenpotige vluchtelingen die hun noden en verzuchtingen enkel met gebarentaal en grimassen kenbaar kunnen maken aan de inboorlingen van wie ze alle hulp en centen en bijstand verwachten.
Groen en sp.a willen meer budget voor taallessen voor vluchtelingen zodat die mannen beter uit hun woorden kunnen komen als ze iets tekortkomen, dan kunnen ze beter graaien in de gulzige snoepwinkel waarin ze hier verzeild geraakt zijn.
Groen en sp.a maken zich dus zorgen over de taalvaardigheid van vluchtelingen. Rare smaak, met de geur van samaritaanse liefdadigheid. Zij vrezen dat in 2017 18,5 miljoen euro minder toegekend gaat worden aan taallessen voor nieuwkomers. Sp.a heeft het over 'schrappen' van budget, Groen spreekt over 'halvering van de middelen'. Schrappen, halveren... maar beiden zijn het er toch over eens dat de regering haar eigen integratiebeleid ondergraaft... Ze moesten eens weten, taallessen voor anderstaligen zijn weggesmeten geld, is spelen met het geld van de belastingbetaler, want zolang de thuistaal anders is dan Nederlands halen taallessen zero uit, niks, nul...
Onderwijsminister Crevits zegt dat er 10,2 miljoen euro voorzien is voor de lessen Nederlands Tweede Taal (NT2), dat het aanbod in de eerste maanden van 2017 niet in het gedrang komt, en dat er indien nodig zal bijgestuurd worden... NT2, Nederlands Tweede Taal?!... Vroeger was NT2 in de scholen een compleet fiasco, en daar stevenen de taallessen voor vluchtelingen nu ook op af!
Pittig detail. Theo francken: "Groen en sp.a verwijten ons racisme omdat we criminelen op het vliegtuig zetten, maar zelf hebben zij jarenlang de poort opengezet."
Multicultureel schooltje Heusden-Zolder, mei 1992. De directeur kondigde hoog bezoek aan en verzocht iedereen om zijn zondagse kleren aan te trekken en een smile op zijn gezicht te toveren. Want Paula D'Hondt komt op bezoek. Bij dit onheilsbericht stak de directeur zijn snoet gewichtig in de lucht en onderstreepte zijn mededeling met plechtige gebaren, alsof de heilige maagd Maria eerdaags aan ons zou verschijnen op de speelplaats.
Paula D'Hondt, bijgenaamd de suikertante en patrones van allochtonen, was bij leerkrachten en begeleiders berucht om haar liefde voor multiculturalisme, haar pleidooien voor de islam als vredelievende en verzoenende godsdienst, en voor een perfecte verenigbaarheid van de islam met de westerse samenleving. Paula was een geestverwante van broeder Leman van het CGKR. En broeder Leman was de suikernonkel van vreemdelingen en moslims...
... Op een mooie lentedag stopte er een glanzende sjieke auto aan de schoolpoort. Meteen stopten alle vogeltjes met fluiten, donkere wolken schoven voor de zon, en maan en sterren verbleekten. Een logge gedaante stapte uit de wagen. Daar was ze dan, de missiezuster die een achterstandsschool bezocht, haar missiegebied.
Alle leerkrachten luisterden aandachtig naar wat D'Hondt te vertellen had, ingetogen en berustend. Gisteren nog in gevechtshouding, vandaag hingen ze allen als een kudde kruiperige schapen aan haar lippen. Nederig en slijmerig, met glazige ogen en een verwarde blik verliet iedereen de zaal, vol goede voornemens om allochtonen toleranter te bejegenen...
Jaren later liet D'Hondt nog van zich horen:
"Had men naar mij geluisterd, dan waren er zoveel Syriëstrijders niet"
"Merkel, dat is een chique madam, die moed en verantwoordelijkheidszin toont. CD&V heeft iemand nodig als Merkel"
"Vlaamsblokkers zijn de oorzaak van problemen met de migrantensamenleving"
Wat is een diploma secundair onderwijs dan nog waard?
Een diploma waarvan verondersteld wordt dat de nodige kennis en vaardigheden aanwezig zijn om hoger onderwijs aan te kunnen, wordt waardeloos alszovelen niet slagen in een ingangsexamen hoger onderwijs.
De resultaten van de instapproef voor toekomstige leraren zijn zeer bedroevend: een op de drie jongeren is niet geslaagd.
Het is zeker niet de eerste keer dat de alarmklokken luiden over het niveau van toekomstige leraars. Al jaren wordt vastgesteld dat studenten onvoldoende voorbereid zijn om de hogere lerarenopleiding aan te vatten.
In januari 2013 was de conclusie van een onderzoek aan acht Vlaamse hogescholen voor lerarenopleiding: "Toekomstige leraars missen algemene kennis".
En dan was er in 2014 André Oosterlinck, voormalige rector KU Leuven, die fors uithaalde naar het lage niveau van Vlaamse leerkrachten. Hij deed zijn beklag bij minister Smet over het belabberde verstandelijke peil van leerkrachten.
Echter niemand hoorde ik schreeuwen over de werkelijke oorzaken van het lage peil van toekomstige leraars. En nu ook weer niet bij de laatste resultaten van de instapproef. Er wordt hardnekkig gezegen over de overbevolking van anderstaligen en andere nieuwelingen op onze Vlaamse schoolbanken die de onderwijskwaliteit onherstelbaar beschadigen.
Er zou ook moeten achterhaald worden van welke middelbare scholen de gebuisden komen. Dan kan de inspectie daar eens grote kuis houden in lage lesniveaus en makkelijke leerstof.
Wanneer toekomstige leraren starten met hun hogere opleiding, hebben ze al een hele middelbare schooltijd achter de rug. Welke basis hebben ze daar opgebouwd? Welke bagage hebben ze meegekregen om de lerarenopleiding aan te kunnen? Door de vele hiaten in een schooljaar rollen scholieren van de ene vakantie in de andere, van het ene verlengde weekend in het andere...
Ondertussen proberen hogescholen de tekorten zelf op te lossen, en dat is ook de bedoeling van de proef. Daarnaast hopen ze dat de hervorming van het secundair, die volgend schooljaar ingaat, dit voor een deel oplost... Het klinkt allemaal naast de kwestie! Er moeten kortere vakanties komen, minder vrije dagen, meer onderwijskwaliteit in de middelbare scholen, hogere eisen moeten gesteld worden aan middelbare scholieren. Zij mogen zich niet laten meesleuren in de stroom van nivellering naar beneden, er moet onderscheid komen tussen goede en zwakke studenten. Die kloof moét er zijn, om bekwame studenten te kunnen afleveren voor de lerarenopleiding.
In deze donkere dagen voor Kerstmis doet Fedasil, het federaal agentschap voor de opvang van asielzoekers, een beroep op ons gulle hart en tere gemoed om alle asielzoekers fijne kerstdagen te laten beleven. Vluchtelingenwerk Vlaanderen zegt niet toe te komen met het geld van de belastingbetaler en vraagt daarom dringend vrijwilligers om van deur tot deur te gaan voor een inzameling van kerstcadeautjes voor arme sloebers die de overzeese overtocht in wankele schuitjes overleefd hebben. Er zal aan alle Vlaamse deuren geklopt en gebeld worden, gebedeld en gesmeekt, om ons hele hebben en houden af te troggelen. Als we dan de deur openen voor de gulzigaard, moeten wij onszelf wegcijferen voor het geluk van onze nieuwe medemensen. Zij sloven zich elke dag uit om te kunnen overleven, kronkelen zich in alle bochten om te kunnen integreren, en daarom mogen wij het hen niet kwalijk nemen als ze soms wat agressief uit de hoek komen. "Weg-met-ons", zo is ons aangeleerd door regering en media.
Beste lezer, wanneer de vrijwilligers van Fedasil aan uw deur kloppen, toon dan uw grote hart, ledig uw geldbeugel en geef al uw bezittingen af. Alle vluchtelingen zullen u dankbaar zijn.
Eerder dit jaar al kwam de omstreden Islamitische Universiteit Rotterdam in opspraak toen ze weigerde mee te werken aan een kwaliteitsonderzoek. Onderwijsminister Bussemaker wil de naam 'universiteit' beschermen en daarom moet de 'nepuniversiteit' in Rotterdam gesloten worden omdat ze niet voldoet aan kwaliteitsnormen. Het probleem is dat er geen wet bestaat die het ondermijnen van de Nederlandse samenleving en haar normen en waarden via het onderwijs verbiedt. Er wordt gewerkt aan een nieuwe wet.
Bovenop het label 'nep-universiteit' is nu ook nog fraude aan het licht gekomen. Een miljoenenfraude. Bij een FIOD-inval werden drie bestuurders gearresteerd op verdenking van witwassen, valsheid in geschrifte en fraude met giftenaftrek. Zo werd de imamopleiding op slinkse wijze gefinancierd door de belastingdienst. Door vervalste kwitanties hebben zo'n 2.000 mensen voor 8.500.000 euro ten onrechte aan giftenaftrek geclaimd.
Pittige informatie over de nep-universiteit: Rector Ahmet Akgündüz maakte zich schuldig aan het pleiten voor de doodstraf voor homoseksualiteit. Ook bestempelde hij Alevitische moslims als minderwaardige mensen. Verder werden er meisjesseksueel geïntimideerd, en als klap op de vuurpijl zat de veroordeelde moslimterrorist Rudolph Holierhoek er in de medezeggenschapsraad.
Over de lange lijst van ongewenste ontwikkelingen aan de Islamitische Universiteit Rotterdam:
www.geenstijl.nl... 12.12.16. De Islamitische Universiteit Rotterdam verliest z'n status als officiële hbo-opleiding, omdat het instituut weigert mee te werken met de inspectie en omdat de baas, oude bekende van GS Ahmet Akgündüz vrouwen, joden en homo's haat. Dat is niet aardig en niet chic en hoort niet op een echte school, maar nou komt ie: nu zijn madrassabuklaven studenten van de Islamitische Universiteit een petitie gestart tegen de NVAO (de accreditatieorganisatie) omdat het tegenwerken van de IUR discriminatie zou zijn! Ja, de studenten claimen dat het instituut juist extra goed is voor de dialoog en de integratie, terwijl de rechter juist stukkies schrijft over dat dialoog haramviesbah is. Typisch allochtoon redeneren dit: wel alles eisen, geen enkele verantwoordelijkheid nemen en racisme brullen als be-all-end-all van elke discussie. Nou jongens, misschien moeten jullie maar een doorstart maken als het wetenschappelijk bureau van DENK, dan krijgen jullie alsnog de subsidie en bestaat het dagelijks werk uit het brullen van RACISME!!!!!
Vlaanderen heeft geen islamitische universiteit, maar er zijn wel al voorbereidingen aan de gang om imamopleidingen te organiseren aan Vlaamse universiteiten. Minister Crevits heeft er al over gesproken met de moslimexecutieve. Ook ex-minister Smet heeft dat gedaan. En de sp.a is al jaaaaaren aan het zeuren over de opleiding van eigen imams...
Als ik onderwijsminister was zou het hele islamonderwijs verdwijnen, en alle islamleraars zou ik een werkstraf geven omdat ze hun moslimleerlingen opgefokt en opgejut hebben met complete onzin. En die werkstraf bestaat uit het afbreken van alle moskeeën. Alle korans breng ik persoonlijk naar het containerpark waar vriendelijke mannen mij zullen helpen bij de vernietiging van de receptenboekjes van de islam.
Ik zou zo graag eens in het hoofd willen lezen van een terrorist die als een razende gek stoom afblaast door in te rijden op een massa 'ongelovigen'. Wat gaat er om in zijn gestoorde brein? Wat drijft hem om met een truck zich een weg te banen doorheen een mensenmassa?
Net zoals in Nice zien we in Berlijn een vrachtwagen die een menigte mensen platwalst. Mogelijk werd de chauffeur geïnspireerd door zijn collega in Nice, ofwel door het sjieke tijdschrift 'Inspire', een magazine voor jihadisten.
... Inspire promoted "open source jihad". This shifted away from al-Qaeda’s traditional terrorist attacks to simple attacks by individuals using common items for weapons. The Summer 2010 issue advised making a pressure cooker bomb using everyday materials ("How to make a bomb in the kitchen of your mom"). The Fall 2010 issue encouraged using one's car to "mow down" people in crowded places ("The ultimate mowing machine")
Na de terroristische aanslag in Nice verscheen een artikel van Marcus Viridis met een verwijzing naar het magazine 'Inspire', een handleiding voor jihadisten en andere gekken.
Wie wil weten waar Abrahim (of, in dit geval Mohammed Bouhlel) de mosterd vandaan haalde toen hij met een truck op een feestende massa mensen inreed, doet er goed aan Inspire, dé glossy voor de jihadist open te slaan. In het jaargang 2010 is een duidelijke beschrijving te vinden over hoe Mo met zijn geestelijke problemen, een shortcut richting 72 maagden kon nemen. Inspire is een magazine voor en door jihadisten. Het zou worden uitgegeven door Al-Qaeda, afdeling Arabisch schiereiland. Het blaadje richt zich op Britse en Amerikaanse lezertjes en bevat onder meer lezingen van Osama bin Laden. Wie de moeite neemt om door het haatvolle geraaskal heen te komen van deze editie uit 2010, vindt op pagina 54 een opmerkelijke tip: beschreven wordt hoe een vrachtwagen als maaimachine gebruikt kan worden. Niet om gras te maaien, maar om de vijanden van Allah neer te maaien. Aangeraden wordt om aan de wielen een paar uitstekende messen vast te lassen, om het effect te vergroten. Erg scherp hoeven die niet te zijn, want door de snelheid van de vrachtauto zullen deze als een mes door boter gaan. Nog een gouden tip van het blad: neem een locatie waar veel mensen samenkomen, waarbij nauwe straten de voorkeur krijgen. Dit zou de vijanden van Allah minder kans geven te ontsnappen aan de gerechtvaardigde straf. Plekken waar andere voertuigen jou kunnen hinderen, dienen vermeden te worden.
Ankara, Zürich, Berlijn . . . De islam laat zich vandaag weer van zijn meest vreedzame kant zien! Op de Breidscheitplatz in Berlijn, waar een grote kerstmarkt plaatsvindt, is vanavond om 20.00 uur een vrachtwagen het trottoir op geraasd. De dader kwam uit de Kantstraße en zou met opzet meerdere kerstkraampjes omver gereden hebben. Daarbij vielen één dode en meerdere gewonden. Volgens informatie van de krant “Welt” zouden er al meerdere dagen lang aanwijzingen zijn geweest voor een aanslag op een kerstmarkt in Berlijn.
Geïnspireerd door de onthullingen van Patricia over de multiculturele samenleving, zet ik nu graag mijn ervaringen met multiculturele scholen nog eens op een rijtje.
Het is waar dat allochtonen een voorkeursbehandeling krijgen. Zij genieten van privileges en faciliteiten waarnaar Vlaamse leerlingen kunnen fluiten. Er zijn allerlei instanties uit de grond gestampt om migrantenleerlingen bij te staan en te hulp te snellen: migrantendiensten, integratiecentra, het CGKR (jawel), tolken, migrantenwerksters, maatschappelijk werksters, projectmedewerkers, allemaal mensen die zich uitsloven om De Migrant een plekje te geven op de voorste rij van de samenleving.
En wat voor de Vlaamse leerling?
Niets. De Vlaamse leerling werd gediscrimineerd, hij kon nergens terecht met klachten of kritiek. Alsof Vlaamse leerlingen vanzelfsprekend geen problemen hadden. Zo redeneerde de overheid bij het bedenken van rijkelijke verzinsels voor het welzijn van De Allochtoon.
Er waren ook de talrijke miljoenenprojecten die vergeefs de integratie van migrantenleerlingen trachtten te bevorderen - Parels voor de Zwijnen - alsook de ontelbare extra taallessen, extra taalleerkrachten en zelfs corrupte logopedisten... Kan er mij iemand een miljoenenproject noemen voor Vlaamse leerlingen? Zij kregen niets extra. Zij móchten niets extra krijgen omdat migranten op hetzelfde laddertreetje moesten staan als de Vlaamse leerling. Iedereen gelijk en zo. Alles in het teken van het wegwerken van de kloof tussen allochtoon en autochtoon. 'Nivellering' was allang aan de gang, maar vroeger mocht dat woord niet gebruikt worden.
Lang geleden kwam de migrantenverering pas goed op gang met het GOK-decreet (Gekijke Onderwijskansen), een beleid dat van Vlaamse leerlingen tweederangsleerlingen maakte, een beleid dat kansarmoede automatisch linkte aan allochtonen. En niet te vergeten het allesvernietigende NT2-project dat de Nederlandse taal bombardeerde tot een tweederangstaal, het maakte brandhout van het klassieke taalonderwijs.
De ramadan. Tijdens vergaderingen en klassenraden mocht de islamleraar een dutje doen, maar zijn Vlaamse collega's moesten bij de les blijven.
De afwezigheden van moslimleerlingen op islamitische feestdagen werden niet als onwettig genoteerd, zij mochten zomaar thuisblijven, en spijbelen mochten ze ook volop, dat hoorde bij hun cultuur en zo. Over spijbelaars werd er eindeloos vergaderd, maar echte straffen bleven uit. En aan het einde van het schooljaar verdwenen migrantenleerlingen veel te vroeg naar hun thuisland om pas half september weer op school te verschijnen. Er was toen een leerkracht, verblind door de 'rijkdom' van allochtonen, die voorstelde om deze illegale afwezigheden te legaliseren...
Ouderavonden. Allochtone ouders kampten met een enorme drempelvrees om naar school te komen, maar voor OCMW, ziekenkas en migrantendiensten viel hun drempelvrees weg.
Moslimmeisjes kregen vrijstelling van zwemmen en turnen voor een heel schooljaar, dankzij de corrupte medewerking van hun huisartsen. De orde van geneesheren weigerde tussen te komen... Ondanks een fikse verkoudheid werd een Vlaams meisje toch verplicht om mee te gaan zwemmen.
En waarom mochten moslimleerlingen donderdagochtend zonder huiswerk naar school komen? Omdat ze woensdagnamiddag naar de koranlessen geweest waren. Ook de islamlessen op school waren in strijd met de peperdure integratieprojecten.
Net zoals vrouwelijke leerkrachten werd ikzelf ook uitgelachen door moslimleerlingen. Directeur Blauwbaard wuifde mijn klacht weg en ook psychopaat Horbert geloofde me niet, net zomin als m'n collega's die nog nooit een migrant van dichtbij gezien hadden. In de leraarskamer wisselden leraressen stilletjes hun ervaringen met elkaar uit, angstig om betrapt te worden op racistische uitspraken. Ja, ook in de leraarskamer zaten spionnen verborgen om 'racisme' op te sporen, om daarna goed te scoren bij de directie, de hielenlikkers en mouwvegers.
Toen migrantenleerlingen talrijker werden, raakten Vlaamse leerlingen in de minderheid, maar voor die Vlaamse minderheid waren er geen voorzieningen. Geen extra lessen, geen extra leerkrachten, geen projecten, geen begeleiding... Niets!
Patricia (volledige naam bij mij bekend) werkte als ambtenaar voor een callcenter, en kreeg daar te maken met de werkelijkheid van de multiculturele samenleving. Als vrouw werd ze door allochtonen uitgescholden en op haar plaats gezet. Klagen daarover mocht niet. Intern werden allochtonen altijd voorgetrokken, bijvoorbeeld bij ramadan. Gefrustreerd schreef ze deze brandbrief:
In dit werk werd me duidelijk dat mensen van buitenlandse komaf meer dan eerlijke kansen krijgen, in tegenstelling tot wat er bijna dagelijks op de nationale tv wordt geroepen. Deze mensen hebben namelijk een ontzettend groot netwerk van adviesbureaus, voor hen optredende advocaten, tolken en anderen, die als hoofdtaak hebben uit te zoeken hoeveel, waar en hoe er geld van de Nederlandse overheid te krijgen valt.
Teruggekeerde IS-strijders kunnen wel degelijk genieten van een werkloosheidsuitkering. Dat blijkt uit gegevens die Vlaams Belang-kamerlid Barbara Pas bemachtigde bij de Federale Overheidsdienst (FOD) werkgelegenheid van CD&V-minister Peeters.
Alain Courtois, schepen van Burgerlijke Stand in Brussel, weigert huwelijken te voltrekken als de moslimbruid hem niet de hand wil schudden. Geen handdruk, geen huwelijk, zegt hij, en ook nog: "Het gaat hier om een elementaire vorm van beleefdheid en respect. Religie heeft geen plaats in een seculaire ceremonie."
Els Keytsman, directrice van Unia: "Hoort een handdruk bij het huwelijk? Is handenschudden een vorm van beleefdheid? Mag de schepen een huwelijk weigeren omdat de bruid zijn hand niet wil schudden. Mag hij dat? Wie is er dan onbeleefd?..." In een opiniestukje minimaliseerde Els Keytsman de waarde van De Handdruk. Het handenschudden herleidt ze tot een vrijblijvende vorm van begroeting... Maar wat als Alain Courtois de hand niet wil schudden van de moslimbruid? Wat zou Unia dán over de handdruk schrijven?...
Selfmade homo's, zo noem ik de huichelaars en komedianten die hun seksuele geaardheid zelf bepalen tegen alle natuurwetten in, en hun seksuele voorkeur kiezen naargelang de omstandigheden of hun goestingskes. Selfmade homo's zijn vals en namaak, zij misleiden hun omgeving met hun gefaket anders-zijn. Slechts een klein percentage van de bevolking is aangeboren homoseksueel, de ware homoseksuelen, en alle anderen 'spelen' homo, zij vermommen zichzelf, hun gedachten, handelingen en omgangsvormen kneden ze in overeenstemming met hun homo-status.
De meeste homo's zijn dus niet echt, zij zijn niet zo geboren, het is een verworven homoseksualiteit, en dat gegven heeft men in Antwerpen veel te laat in de gaten gekregen nadat erkende homo-vluchtelingen plotseling zin hadden in een vrouw, in zinnelijke geneugten met het andere geslacht. Een homo die hunkert naar een vrouw? En nog wel eentje uit het herkomstland.
Antwerpen kampt met 'schijnhomo's' die asiel aanvragen. Dat is een nieuw fenomeen. Schijnhomo's zijn er gesignaleerd die doen alsof ze homo zijn om vlugger erkend te worden als vluchteling. Districtsburgemeester Paul Cordy (N-VA): "Het gaat om mannen die asiel aanvragen omdat ze in hun thuisland vervolging riskeren door hun seksuele geaardheid. Als de erkenning op zak is, volgt vrij snel de vraag om met een buitenlandse vrouw te kunnen trouwen. Ik kan dat niet anders interpreteren dan dat er bij de asielaanvraag een valse verklaringwerd afgelegd, dat het hier om een schijnhuwelijk gaat, of dat beide elementen meespelen." Verder wil Cordy dat er onderzocht wordt of deze praktijken passen in een georganiseerd circuit van schijnhuwelijken.
Aangeboren homseksualiteit is zeldzaam, dus als er 5 van de 10 vluchtelingen beweren homo te zijn, zijn er minstens 4 bij die liegen. En het kan echt niet zo moeilijk zijn om die bedriegers te ontmaskeren.