Over mijzelf
Ik ben De Decker François, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Bandietje 1974.
Ik ben een man en woon in (Belgie) en mijn beroep is ex binnenvaartschipper /bevrachter.
Ik ben geboren op 02/07/1922 en ben nu dus 103 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: varen , bootreizen , knutselen , mechanica , elektronica ....
ex koloniaal kapitein ex pleziervaarder
Foto
Foto
Foto
flipperke
varen
09-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Na weer een ongewild verlof in het ziekenhuis zal ik de draad weer opnemen . De aquanaut beauty was werkelijk een beauty en een zeer gemakkelijk bootje , fantastisch stuurwerk en goede vaar eigenschappen en wendbaarheid , dus alles naar wens .
Ik heb er dan ook vele jaren plezier aan beleefd ! De eerste jaren hebben wij het meeste in Frankrijk gevaren , om te beginnen was Parijs aan de beurt . Naar Parijs zijn we verschillende malen geweest , ik had vrienden daar die daar met een woonboot afgemeerd lagen net aan de eifeltoren , daar kon ik dus steeds terrecht .
Daar lag ik gerust om Parijs te bezoeken en dan gingen we steeds wat verder de Seine op naar Melun waar ook vrienden woonden , die ons dan kennis lieten maken met de omgeving oa Fontainbleau , zijn kasteel en bos , we reden dan wel eens tot de boorden van de Loire , dat was steeds gezellig . Zo trokken we ieder jaar verder Frankrijk binnen en als we het hier wat hadden bekeken dan kwam de beneden Seine aan de beurt . Maar bij ons laatste verblijf in Melun hebben we onze vrienden ingescheept en meegenomen naar huis, dat was voor hun ook een nieuwe ervaring .

09-01-2014 om 10:19 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
08-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Het was helder en droog weer , maar veel wind en die zat dwars ... dat viel tegen op het ijsselmeer .
De tocht met een onbekende boot , alles wat niet vast stond zweefde door de boot , het was als maidentrip een helse karwij tot wij achter de dam van de houtribsluis waren . Maar goed ik wist meteen wat de boot kon verdragen, het was zowat 7 BF maar we moesten verder , we zijn naar Schoonhoven gaan overnachten . Het was dan ook al 20 u , dus iets meer dan 12u aan één stuk gevaren ! We waren nu wel aan rust toe , het was genoeg geweest voor die dag . De volgende morgend was de wind gaan liggen , dus wij met de eb de Lek af , dat ging lekker ... We zijn in Hansweert beneden de sluis gaan overnachten , maar voor we zover waren hadden we de eerste tegenslag . In de sluis moesten wij wel even wachten op een sleepboot en ik had dan ook de motor stil gelegd , toen de sluis terug open ging was de motor niet aan de praat te krijgen ... de sleepboot heeft mij langs zij genomen tot aan de stijger en dan maar gaan zoeken wat er loos was . Na veel zoeken en ten laatste de gebruikershandleiding van de motor te hebben uitgepluist kwamen we tot de ontdekking dat er een veiligheid op de keerkoppeling zat en als de bedieningshendel niet juist in neutraal stond was starten niet mogelijk . Ge moet het maar weten he . Maar goed het was opgelost en dat gebeurt maar éénmalig ! Dus 's morgens een vroege tij en met gewassen water vertrokken en met de middag lagen we aangemeerd op onze ligplaats in Klein - Willebroek .

08-01-2014 om 15:45 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.







 



08-01-2014 om 15:08 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
07-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Ik had hem rap gevonden , hij lag in een verkoopshaven , de boot was eigendom geweest van een verhuurbedrijf .
Dit verhuurbedrijf was over de kop gegaan en de boot had maar 1 reis gedaan en werd aangedreven door een Ford Lehmann van 135 PK en was mooi ingericht . Ik had mijn slaapzak meegenomen en na wat palaberen met de verkoper mocht ik op de boot overnachten en dat gaf mij de gelegenheid alles eens grondig na te zien , ook de motor en na een rustige nacht werd s'morgens de koop gesloten . In het volgend weekend ben ik de boot samen met een neef gaan halen , we vertrokken de zaterdagmorgend rond 7u30 en wij hadden vrijdag de nacht op de boot geslapen .

07-01-2014 om 20:34 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Ondertussen weer op zoek naar een boot met veel ondervinding en heel wat kieskeuriger ! Het heeft dan ook nog enkele maanden geduurd voor ik mijn goesting had gevonden . Na een ongewenst verlof in het ziekenhuis werd het tijd de draad weer op te nemen toen ik op een dag een aankondiging zag in een watersport tijdschrift waar een jonge aquanaut beauty werd aangeboden , het lag in de Lemmer.
Het was natuurlijk een eindje rijden maar ja , ge moet er wat voor over hebben ... dus vertrok ik naar de Lemmer .

07-01-2014 om 19:36 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
09-10-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.







En die heb ik dan ten laatste gevonden in de vorm
van een Valk Kruiser van 12,80 m liggend op het droge bij Hoboken yachtclub
.
Het schip was in goede staat maar de eigenaar was
al 8 maanden aan het betimmeren en er stond nog niets in .
Dus maar proberen van daar zelf iets van te maken ,
is misschien weer een goede ondervinding ... een boot betimmeren , achteraf
bekeken
zou ik het niemand niet aanraden er aan te beginnen
.
Ik ben begonnen met er alles uit te slopen wat er
al wel in stond en dan maar beginnen met inbouwen , dat viel niet mee ... ik
maakte kennis
met een bedrijf die prefab meubels maakte voor
pleziervaartuigen en ik wou daar enkele platen teak fineer gaan kopen , maar die
man
weigerde pertinent mij die te verkopen
.
Hij wou eerst weten wat ik daarmee wou doen . Toen
ik hem vertelde dat ik een boot wou betimmeren , stelde hij voor eerst de boot
eens
komen te bekijken .
Als hij dat gedaan had maakte hij een berekening
hoeveel platen ik wel zou nodig hebben gehad en dan moest ik alles ineens kopen
voor de
goede reden alsdat anders de nerven niet op mekaar
zouden volgen .
Dat was dus de reden waarom ik 1 plaat niet kon
bekomen en dan heb ik met hem een akkoord gesloten om het grootste gedeelte
prefab te
maken , wat hij dan ook heeft gedaan en dan moest
ik achteraf zelf alles inbouwen en aanpassen .
Het was proffecioneel uitgevoerd , alles met ronde
hoeken zoals het hoort .
Na 8 maanden dagelijks er aan te hebben gewerkt was
de boot klaar om te varen , de motor een DAF 105 PK die heb ik dan ook nagekeken
,
de gasolie pomp vernieuwd en al hetgeen dat verder
moest vernieuwd worden .
In tussentijd had ik de boot al te water gelaten en
naar Klein-Willebroek gebracht , wat gemakkelijker was voor verder af te werken
.
Toen alles in orde was hebben we een proefvaart
gedaan naar Temse , ik en mijn echtgenote zeker vonden de flying bridge maar
niks en
binnen sturen op de Valk dat was ook niks , geen
goed zicht ... en hier eindigd dan het leven van de Valk Kruiser , want ik heb
hem dan meteen
verkocht .
Het heeft me zeker veel geleerd en
weer een hoop ondervinding opgedaan .
Dus zaten we weer meteen zonder boot
.



09-10-2013 om 10:48 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.








Ondertussen weer op zoek naar een boot met veel
ondervinding en heel wat kieskeuriger .
Het heeft dan ook nog enkele maanden geduurd voor
ik mijn goesting had gevonden .
Na een ongewenst verlof in het ziekenhuis werd het
tijd de draad weer op te nemen toen ik op een dag een
aankondiging zag in een watersport tijdschrift waar
een jonge Aquanaut Beauty werd aangeboden , het lag in de
Lemmer , dat was natuurlijk een eindje rijden maar
ge moet er wat voor over hebben he , dus vertrok ik naar de Lemmer
.
Ik had hem rap gevonden , hij lag in een
verkoopshaven , de boot was eigendom geweest van een verhuurbedrijf welke
over
de kop was gegaan ... de boot had maar één reis
gedaan , werd aangedreven door een Ford Lehman van 135 PK en was
mooi ingericht .
Ik had mijn slaapzak meegenomen
en na wat palaberen met de verkoper mocht ik op de boot overnachten en dat gaf
mij de
gelegenheid alles eens grondig na te zien , ook de
motor en na een rustige nacht werd s' morgens de koop gesloten .
In het volgende weekend ben ik de boot samen met
een neef gaan halen , we vertrokken de zaterdag morgend rond 7u30
en
wij hadden vrijdag de nacht op de boot geslapen
.

09-10-2013 om 00:00 geschreven door bandietje1974

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)


Archief per week
  • 09/03-15/03 2015
  • 05/05-11/05 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Inhoud blog

  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!