Maar niet getreurd , reeds enkele dagen later kreeg ik een aanbieding als directie chauffeur maar daar moest ik eerst een schriftelijk en mondeling examen voor afleggen en dat vond plaats bij Esso Belgium en daar waren kandidaten genoeg kon ik vaststellen . Maar proberen dat mag altijd he ... dus laat ons maar eens meedoen , je weet maar nooit en tot mijn grote verwondering kwam ik als overwinnaar uit de strijd . Ik kon me dus gaan aanbieden bij European Naval Store , dat was de werkgever en ik kon dirrekt aan de slag . Mijn werk gereedschap was een Lancia Aurelia :-) , een knappe wagen en de baas was een minzaam man , mijn werk bestond erin de baas te vervoeren en gewoonlijk reed er een secretaresse mee , dewelke notities nam en later werd opgepikt door een andere wagen welke ons volgde en die haar terug naar het bureel bracht . Dus tijdens het rijden en schakelen mocht men geen schokjes voelen , dus dat was weer even wennen en zoeken , dat met een onbekende wagen , maar dat had ik rap onder de knie hoor ! :-) Soms had ik de ganse dag niets te doen en kon ik over de wagen beschikken , als het nodig was poetste ik de wagen op want die moest piccobello zijn , maar als ik niets aan de hand had dan ging ik eens kijken naar de schippersbeurs ... daar zag ik dan veel bekenden en er werd me ook steeds werk aangeboden als schipper op één of ander schip , maar dat zag ik zo dirrect niet zitten .

|