Onze Australie Reis
SeniorenNet.be
17-03-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Southend via Mount Gambier naar Portsland

15 Maart.

Hier dan weer een berichtje uit Australie.

We zijn vertrokken van uit South End naar Mount Gambier.

De weg er naar toe was prachtig we kwamen door prachtige glooiende heuvels en heel bosrijk, dat was weer eens wat anders dan de kale vlaktes die je ook tegen komt.

In een dorpje Robe aan de Limestone Coast zijn we gestopt.

Daar waren wat monumenten te zien en in de helft van de 19 Eeuw zijn daar duizenden Chinezen aan land gekomen om de toegangsbelasting  te ontduiken, het waren illigale goudzoekers.

Tegenwoordig hebben tal van kunstenaars hun ateliers en winkeltjes in de oude huizen in de Smillie street.

Daarna zijn we verder gereden door een heuvelachtig landschap richting Mount Gambier.

Mount Gambier heeft zijn naam te danken aan een vulkaan die ongeveer 5000 jaar geleden uitgedoofd is.

In de krater bevinden zich nu 4 meren.

Het Blue Lake is blauw maar 2 keer per jaar wisseld het van kleur in November en April.

Dat gebeurd binnen enkele seconden, van diep blauw naar grijs.

Ze zijn er nog steeds niet achter hoe dat komt.

Daarna hebben we bij een van de meren een wandeling gemaakt, het was een natuur park.

We hebben er mooie vogels gezien en uiteraard weer Kangoeroes maar dan hele grootte.

Het leukste was dat we er een zagen met een jonge in de buidelzak.

Ook weer de grote Emoes die zijn 1 meter 50 hoog lijken net struisvogels.

Ik vind dat zo mooi  in de natuur, ik blijf fotograveren en filmen en zeker de dieren die zo maar in het wild lopen.

Wat ik wel erg jammer vind is dat er zoveel dode dieren langs de weg liggen.

De wat grotere auto`s hebben dan ook allermaal een beschermings bumper want een Kangoeroe is groot als je die aanrijdt.

Dat gebeurd meestal in de avond en nacht dan zijn ze aktief overdag zijn ze lui het is te heet dan.

We zijn toen weer naar de kust gereden en hebben een camping gevonden in het plaatsje

Port MacDonnell.

In de avond hebben we ons webblog bekeken maar dat gaat erg traag en dan is je avond zo om.

We slapen prima en we missen ons bed thuis niet.

Ik zou zeggen welterusten allemaal, als wij naar bed gaan staan jullie op.

16 Maart.

Goedemorgen,

Tot onze stomme verbazing regent het, dat hadden we niet besteld.

Stoelen nat die we buiten hadden laten staan.

We zagen nog wel een mooie regenboog maar daar was alles ook mee gezegd.

Op pakken die handel zeiden we tegen elkaar en rijden, we hadden namelijk een rustdag gepland, en waarom??????? Berthus wilde lobster eten en in dit dorp is de grootste lobster export van heel Australie.

Nou dat feest ging dus niet door, hij zal het vanavond moeten doen met een lapje varkens vlees.

Het volgende doel was Portland een wat groter dorp.

We hadden wat flinke buien onderweg, en toen knapte het op.

We zijn in Nelson gestopt en hebben bij een informatie bureau net zo als het VVV bij ons geinternet.

Tot onze stomme verbazing stond er en normale computer met alles er op en er aan.

We hebben de mails gelezen die ons gestuurd waren van onze kinderen Chris en Alette en van kennissen.

Er was ook een mail bij die verdrietig was, BEA sterkte toegewenst.

We hebben onze camera er in geplugt en konden onze webblog weer wat uit breiden kunnen jullie ook even mee genieten van de mooie natuur en de vergezichten.

Daarna zijn we verder gereden naar Bridgewater Bay, daar waren zeehonden en je kon er een wandeling maken.

Het was weer prachtig te kijken op de blauwe zee en we klommen omhoog naar de top Stony Hill daar waren ook The Blowholes, dat zijn holen in de rotsen die ontstaan zijn door de golven die tegen de rotsen aan slaan. Ja mensen en dan is zo`n dag weer gauw om, wederom een camping gezocht maar nu midden in de stad Portland.

Die gaan we morgen eens even bekijken en dan als Berthus erg lief is koop ik alsnog lobster voor hem.

Portland is de grootste haven waar al het wol verscheept wordt.

De avond is alweer op de helft en ik ga nu een boek lezen.

Ik zou zeggen tot de volgende mail.

Groetjes Van Dikkie en Berthus.

17-03-2006 om 11:10 geschreven door Dikkie en Berthus

16-03-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeehonden in een baai op Kangoeroe eiland

16-03-2006 om 02:47 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wegen op Kangoeroe eiland

16-03-2006 om 02:43 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strand Kangoeroe Eiland

16-03-2006 om 02:38 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto Arch Kangoeroe Eiland

16-03-2006 om 02:37 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto Adelaide

16-03-2006 om 02:30 geschreven door Dikkie en Berthus

15-03-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Kingston naar Southend

13 Maart

HI,

Hier weer een berichtje van de Aussie`s uit Nederland.

We hebben gisteren een heerlijke rustdag gehad in Kingston.

Lekker uitgeslapen wat bekeken in het dorpje en even naar het internet geweest.

Nu stelt dat internet niet veel voor, we moesten naar een hotel en daar stond 1 computer, je bleef er geld in gooien want het koste elke keer een dollar voor 7 minuten.

We hebben even onze mails bekeken en zagen dat we leuke reaktie`s hadden van Nely en Aramata en Bea, Kees Gerard en Christian, en special voor min verjaardag.

Daarna hebben we koffie gedronken in een oud pandje wat vroeger het Court was geweest en lekker in het zonnetje gezeten, de hitte was voorbij en het was weer 25 graden.

Onze Camper stond aan zee dus een prachtig uitzicht.

We hebben een boek gelezen ,

Je zult wel denken die mensen hebben vakantie maar daar kan je ook moe van worden.

Je doet veel indrukken op de hele dag en je rijdt heel veel, dus vandaar een rustdag ingelast en dat zal nog wel eens meer gebeuren.

We hebben er nu zo`n 1000 kilometer opzitten.

14 Maart

Vanmorgen zijn we uit Kingston vertrokken en weer langs de kust verder gegaan, af en toe ga je een stukje het binnen land in en daarna zie je de kust weer

Soms zie je in een kwartier helemaal geen verkeer zo rustig is het hier..

Via Robe zijn we afgezakt naar Southend daar staan we nu.

Deze kust bestaat uit Lime Stone en is erg mooi, de zee geeft hele grote golfen hier met grote witte schuimkoppen en dat beukt tegen de rotsen aan, vandaar die uitgeholde rotsen.

We zijn om 3 uur gestopt het weer was te mooi om verder te rijden.

We hebben weer een mooi plaatsje gekregen met uitzicht op zee.

Op de campings staan alleen bejaarden mensen ( zijn wij niet hoor) wij zijn de jongste.HA HA  HA.

Onderweg hebben we lekkere vis gekocht en dat heb ik vanavond gebakken.

Heerlijk alles vers hier en Berthus is er stapel op.

We proberen ook zoveel mogelijk gezond te eten want elke keer schrikken we weer van de dikke mensen die we hier zien en ook oudere mensen ze lopen niet meer ze waggelen.

Wat we niet kunnen laten is natuurlijk ons wijntje die wordt trouw om de dag gekocht in de SIP’N and Save de drank Store.

De wijn is hier best te drinken doet niets onder dan de Franse wijn.

Ik wilde Nely even bedanken voor de mooie boeken die ze mijn heeft uigeleend van Afrika ik lees ze met veel plezier.

Verder was het een rustige dag en ik zou zeggen tot de volgende mail.

Groetjes van Dikkie en Berthus..

15-03-2006 om 11:29 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto Arch, Kangoeroe eiland

15-03-2006 om 10:58 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Second Valley naar Kingston, 11 en 12 maart 2006

11 en 12 Maart,

Hallo Allemaal,

Hier dan weer een berichtje van ons.

De terug reis met de boot ging voorspoedig en we hebben weer op de zelfde camping in Second Vally overnacht.

De volgende morgen vroeg op gestaan en verder gereden richting  Victor Harbor en het stadje bezocht en boodschappen ingeslagen.

De kustweg is erg mooi steeds weer andere uitzichten en prachtige baaien.

Jammer dat we deze vegitatie  niet in de bloei kunnen zien, maar als nog prachtig.

We zijn naar Wellington gereden om daar te overnachten.

We kwamen door wijn vally`s en uitgestrekte heuvels waar boeren  hun schapen en koeien hebben.

We kwamen ook langs zoutmeren, dat zijn opgedroogde watermeertjes die nu droog staan.

Het was een lange dag voor ons en ik was moe, het was namelijk 37 graden en dat is wel effe wennen voor de Hollanders.

Nu hebben we gelukkig airco in de camper dus we konden goed slapen.

De volgende morgen zijn we wat later vertrokken en weer langs kust gereden.

Het was een beetje een saaie route door het Coorong National Park wat erg dor en droog was. Het was benauwd en vreselijk warm.

We wilde vandaag niet zover rijden en wat vroeger in de middag stoppen om wat te rusten en een boek te lezen.

We hebben een camping gezocht in het plaatje Kingston.

We hadden nog  net een plekje want de Australiërs hadden een extra lang weekend vanwege een of andere feestdag.

Het benauwde weer van vanmorgen monde uit in een fikse regen bui net toen wij arriveerden op de camping.

Nu was dat voor ons niet zo erg het koelde tenminste af na al die hitte van de afgelopen dagen.

Als het morgen goed weer is dan  blijven we een dag langer in Kingston en gaan dan een strandwandeling maken.

Onze Camper bevalt goed. We haalde hem op in Adelaide en ze gaven onze een grotere dan dat we verwacht hadden. Het was een 7 meter lange Mercedes Bus ingericht als Camper met alles erop en aan, een micro wave, afzuigkap, airco, verwarming, koelkast, toilet etc. net een klein knus huisje.

Het is altijd even wennen in het begin waar alles ligt en moet staan, maar nu zijn we helemaal thuis zullen we maar zeggen.

Onze Jet Lag is nu ook een beetje voorbij .

Het voedsel is goed  hier alles komt bijna uit eigen land, verse groenten en fruit en niet te vergeten de wijn. Het vlees is smakelijker dan bij ons, alleen de eieren vinden we een vreemde smaak hebben.

In de dorpjes heb je net  als bij ons vroeger allemaal kleine winkeltjes. Wil je naar een supermarkt dan moet je echt in een wat groter plaatsje zijn.

De mensen  halen eens per week boodschappen omdat ze er ver voor moeten rijden.

Alles is dus big hier geen liter jus de orange maar 3 liter in een plastic fles, en zo is het met alles wat je koopt net als in Amerika. Je ziet hier ook veel te dikke mensen

De boodschappen zijn dan ook goedkoper dan bij ons en vooral het vlees en worsten. Ze barbeceuen graag hier.

Drank zoals wijn en bier koop je in aparte winkels, een fles wijn word ingepakt of het vies spul is. Alcohol is niet goedkoop hier er zit waarschijnlijk veel tax op, ook de sigarretten zijn even duur als in Nederland.

Ze hebben ook de gekste tenten en caravans hier als je er maar in kan liggen is het goed.

Soms zijn het net aanhangwagens met een ingebouwde groene tent afkomstig uit het leger.

Heb nog geen echte Aboriginals gezien alleen maar blanken en dat zijn allemaal emigranten van vroeger, ook wel uit Nederland.

Sommige vertellen ons dat hun voorouders hier naar toe getrokken zijn en andere zijn in hun jonge jaren als kind hier met hun ouders meegekomen.

Het engels wat ze spreken lijkt nergens op, ze knauwen.

Je moet goed luisteren wil je ze verstaan.

Maar dat kan natuurlijk ook afhangen in wat voor gedeelte je bent in Australie.

De rijke mensen wonen aan de kust in mooie huizen, het viel ons op dat het vooral oudere mensen zijn die waarschijnlijk voor het heerlijke klimaat aan zee gaan wonen in Zuid Australië..

Wat ons ook opviel dat de oudjes nog zo sportief zijn, niks in een bejaardenhuis gewoon lekker sporten en thee leuten in een theehuis en gezellig praten met elkaar. Ook zie je bussen met oude mensen die een dagtrip doen. Heel anders dan in Nederland, niks achter de geraniums. Wat ons ook opviel veel particuliere ziekenhuisjes.

Dus dat is er allemaal ook, ik denk voor de rijkere Australiërs.

We zijn nu alleen nogmaar langs de kust geweest en daar zie je meestal alleen maar rijkdom, straks zien we misschien pas echt hoe de meeste mensen leven.

In Nieuw Zeeland was dat ook zo, maar kom niet in het binnenland daar was het armoe troef en dat zal hier ook wel zo zijn.

Dit is wat ik nu in 9 dagen zo`n beetje heb gezien en beleefd.

Jullie horen wel weer van mij en Berthus.

15-03-2006 om 10:12 geschreven door Dikkie en Berthus

13-03-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk internet cafe gevonden
We hebben een internet cafe gevonden en konden rustig ons blog checken. Normaal gebruiken we de GSM  voor de connectie maar dat is vreselijk traag.
Vooral de reacties zijn leuk en ook de felicitaties voor de verjaardag van Dikkie waarderen we zeer.
Daarom bedankt voor al deze reacties en blijf het volgen.
Groet,

13-03-2006 om 02:30 geschreven door Dikkie en Berthus

12-03-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Fleurieu schiereiland met de ferry naar Kangoeroe eiland

Hallo Allemaal,

Hier weer een berichtje van Dikie en Berthus.

We zijn van Adelaide afgezakt via de kust naar het schiereiland Fleurieu Peninsula.

Het was een prachtige tocht.

Allemaal mooie strandjes en baaien en kleine dorpjes waar campings zijn en veel vakantie woningen.

De mensen zijn hier zeer vriendelijk, je hoeft maar even te stoppen en ze

maken een praatje met je.

Onze bedoeling was om over te varen naar het Kangaroe eiland.

We moesten dan in Cape Jervis over varen met een veerpont.

We hadden geluk de meneer op de camping heeft voor ons gebeld en we konden de volgende dag 8 Maart over varen met het vrachtvervoer en veevervoer.

Normaal is de wachttijd in dit deel van het jaar een aantal dagen.

Dus wij vroeg in de morgen op en om 10 uur varen met die hap.

De vaartijd was 1 uur.

Nou daar waren we dan op Kangaroe eiland.

Het weer was uitstekend en we konden onze rond reis op het eiland beginnen.

Ik dacht natuurlijk Kangaroe eiland die beesten springen overal rond.

Nee dus, we zagen wel borden langs de weg met overstekende Kangaroes maar we zagen alleen maar dood gereden Kangaroes.

Maar goed de kustweg was mooi en een prachtige vegitatie.

Weer van die kleine dorpjes aan de baaien en veel kleine vissersboten.

Er wonen 4500mensen op het eiland.

We hebben nog wat boodschappen ingeslagen voor de 3 dagen dat we hier wilden verblijven.

Om 3 uur in de middag hebben we een camping gezocht bij Kingscote en daar heerlijk een boek gelezen en van het zonnetje genoten.

De volgende morgen zijn we weer vroeg opgestaan en hebben we onze rondrit vervolgd.

We zouden naar een wildpark gaan, want we hadden nog steeds geen kangaroe gezien.

Dat park lag midden op het eiland bij Pardana.

Daar aangekomen zitten al die beesten achter hekken, nou het was leuk maar niet wat wij dachten, het was een soort park met vogels en Walibies, dat is een soort kleine kangaroe.

We hebben het park bekeken en vonden het wel leuk.

We zijn toen verder gereden richting kust want daar was ook nog wildlife.

Aangekomen in het Flinders Chase National Park en betaald om er in te mogen rijden.  We zagen nog steeds geen kangaroes, we keken elkaar al eens aan en dachten bij ons zelf is dat die dure overtocht wel waard geweest.

We kwamen wel door een prachtig bos en landschap en we reden weer richting de kust.

Daar aangekomen zagen we een mooi eilandje liggen en mooie rotsen waar allemaal zeehonden lagen.

Eindelijk dan eens echt beesten in de natuur.

Wat ook prachtig was dat was Admiral Arch dat is een rots die uitgehold is en waar je dan door heen kan kijken.

4 kilometer verderop was een typische rots formatie dat door de eeuwen heen uitgesleten was in een woord prachtig het heet  de Remarkable rocks.

Op deze rotsen groeit een rood soort mos en in de avond als de zon onder gaat dan kleurt het helemaal rood.

Het was onderhand 4 uur geworden en we hebben een camping gezocht in het park.

Nou dat was leuk, de walibies sprongen voor je caravan en aten uit je hand, de vogels kwamen naar je toe en het barste van de parkieten en witte kakatoes.

Achter onze camper stond een boom en tot onze stomme verbazing zat er een Koala beer in met een jonge.

Nou mensen wat wilde we nog meer, midden in de natuur en de dure ticket waren we ineens vergeten.

Nu ik dit schrijf zitten we nog op deze mooie natuur camping.

Morgen gaan we de rest van het eiland bekijken en varen s’avond om 8 uur weer terug naar het vaste land.

Dan zijn we alweer een week onder weg en 10 maart is voor mij een speciale dag want dan word ik 60.

Dit is dan ook de eerste keer in mijn leven voor zover ik mij kan herinneren dat ik mijn verjaardag in het buitenland vier en dan nog wel in Australie, dat zal ik de rest van mijn leven wel niet meer vergeten want je wordt maar een keer 60.

De groetjes allemaal en tot het volgende verslag.

12-03-2006 om 12:12 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag Kangoeroe Eiland

Hallo Allemaal.

Hier dan weer een berichtje van Dikkie en Berthus.

Het is vandaag mijn verjaardag 10 maart.

Jammer dat ik mijn webblog niet kan lezen, ze lopen namelijk hier wat achter met internet cafés.

Ik zet alles nu in Word want ook onze laptop heeft geen goede connectie met de GSM.

Dus jullie moeten even wachten tot we weer een goede verbinding hebben.

Vanmorgen toen we opstonden in het natuurcamp werden we door een grote kangaroe  begroet.

Hij kwam zo gezegt ontbijten bij ons, het begon met een boterham en het eindigde met een appel.

We hebben echt genoten van dit schouwspel, het scheelde niet veel of hij zat in onze camper.

Ik zal later nog een foto plaatsen op het webblog.

We zijn daarna nog een stukje gaan wandelen en zagen een pracht van een Koalabeer in een boom zitten.

Daarna zijn we verder getrokken over het eiland en hebben nog een strand wandeling gemaakt.

Je kan hier geen uren achter elkaar lopen want je verbrand heel snel de zon is  fel.

Iedereen loopt hier dan ook met een hoed op.

Ik vind het een raar gezicht doet mij denken aan die stijve Engelsen dames van vroeger, en de Australiese mannen  lijken af en toe net cowboy`s

Toen we weer op de terug weg waren richting boot zagen we nog een mooie Leguaan en we hebben ook een zwarte Cobra gezien op de weg.

Het eiland is 154 km lang en 55 km breed.

We konden niet alle parken doen want we hadden geen 4 wheel drive maar de high lights hebben we gezien.

Dit was dus ons bezoek van het Kangaroe eiland.

Groetjes allemaal van Dikkie en Berthus.

12-03-2006 om 11:11 geschreven door Dikkie en Berthus

06-03-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn gearriveerd in Australie.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrijdag 3 Maart dan eindelijk vertrokken..
De reis liep voorspoedig,goed geslapen in het vliegtuig en om 7 gearriveerd in Kuala-lumpur.
We zijn toen opgehaald en naar een Hotel gebracht.
Daar aangekomen gelijk het bed ingedoken we waren moe.
Geslapen tot 3 uur en toen wat gegeten.
Daarna weer even een tukkie gedaan en toen om half 7 weer opgehaald en naar de airport gebracht om de vlucht van 10 uur naar Adelaide.
De volgende morgen vroeg in de ochtend aangekomen en hebben we de Camper opgehaald.
Alles zat er op en er aan, een pracht van een camper.
Toen gelijk de supermarkt in want er moest ingeslagen worden.
Op een gegeven moment wisten we het niet meer de slaap over viel ons, de bekende black out, tijdsverschil.
Maar goed we dachten dat we alles hadden maar achteraf toch nog wat vergeten.
Toen direkt naar de eerste de beste Camping aan zee was gelukkig niet ver 15 minuten rijden.
Aangekomen hebben we eerts wat gerust onder een genot van een lauw pilsje, het was namelijk 35 graden.
Daarna gegeten en gedouchd.
Een boek gepakt om te lezen maar halve  wege vielen onze ogen weer dicht.
Om een lang verhaal kort te maken we lagen om 8 uur in bed.
5Maart we werden al vroeg wakker de zon was nog niet op, uitgeslapen natuurlijk.
Ontbeten en we zijn maar weer eens naaar de supermarkt gegaan want we kwamen van alles tegen wat we tekort kwamen in de Camper.
Dus weer in kopen gedaan.
Daarna zijn we naar Brighton gereden aan zee en hebben daar een leuk plekje direkt aan het strand.
We hebben heerlijk gerust en een boek gelezen en om een uur of 4 een strand wandeling gemaakt.
We waren weer helemaal opgeknapt de moeheid was weg.
Morgen vertrekken we naar Kangoeroe eiland.
Het is nu laat in de avond en we gaan maar weer eens naar bed.
Ik zou zeggen tot mails maar weer .

06-03-2006 om 00:00 geschreven door Dikkie en Berthus

02-03-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is zover.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wij zijn er klaar voor.
Koffers gepakt afscheid genomen en veel mensen gaven nog een belletje.
Iedereen bedankt.
Ik hoop dan jullie ons en beetje blijven volgen in Australie.
We vliegen eerst naar Maleisie en hebben daar een tussen stop.
We komen om half 8 in de morgen aan.
Daar duiken we een Hotel in en slapen nog wat.
Dan worden we weer opgehaald  in de avond en weer naar het vliegveld gebracht.
We vliegen dan om 12 uur in de nacht naar Adelaide.
Nu zullen jullie zich af vragen waarom besteden ze de dag niet in Kuala Lumpur, nou dat hebben we allemaal al gezien.
We nemen liever onze rust.
Easy on.

Groetjes van Dikkie en Berthus.

02-03-2006 om 19:57 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even gedag zeggen.

Zie jullie wel weer in The Gambia of op de chat.

02-03-2006 om 16:19 geschreven door Dikkie en Berthus

01-03-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We tellen af.

Morgen nog een dag te gaan.
Even wat op ruimen in het huis een stofdoek er doorheen en dan is het zover.
Nou mijn blog heb ik met vallen en opstaan opgezet,ben er te vreden mee.
Het is simpel geworden maar kan er nu mee overweg.
Heb er wat energie in gestoken, ben blij dat ik klaar ben.
Het weer is goed in Australie wat willen we nog meer.
We zijn er helemaal klaar voor.

01-03-2006 om 16:42 geschreven door Dikkie en Berthus

28-02-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bedankt bloggers
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo lieve mensen,
Bedankt voor alle reaktie`s die ik gekregen heb op het webblog.
Als ik terug ben van vakantie zal ik nog menig vraagje hebben aan jullie hoe ik het allemaal moet doen en vooral die leuke filmpjes.
Nogmaals bedankt.

28-02-2006 om 23:08 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat foto`s van Australie

28-02-2006 om 20:02 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dikkie heeft het al aardig door de Webblog.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Is er niemand die mij even een pluimpje geeft?
Klik op het plaatje.

28-02-2006 om 14:19 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpje afspelen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Weer een nieuw experiment even kijken of dat lukt.
Klik op het poppetje.

28-02-2006 om 14:10 geschreven door Dikkie en Berthus

• hallo daar (chris)
        op 1 April
  • groeten uit Rotterdam (aramata)
        op Melbourne, einde Great Ocean Road
  • Portsland (Alie Heldoorn)
        op Van Southend via Mount Gambier naar Portsland
  • hallo (chris)
  • Hoi Moeke (aramata)
        op Zeehonden in een baai op Kangoeroe eiland
  • nogmaals gefeliciteerd (chris)
        op We zijn gearriveerd in Australie.
  • moeke in australie (aramata)
  • Moeke (aramata)
        op Dikkie heeft het al aardig door de Webblog.

• Zoeken in blog

Startpagina !

Ik ben Dikkie
    Ik ben een vrouw en woon in Noord Holland () en mijn beroep is Gepensioneerd..
    Ik ben geboren op 10/03/1946 en ben nu dus 78 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Reizen en Computeren.

Ik ben Berthus
    Ik ben een man en woon in Noord-Holland (Nederland) en mijn beroep is gepensioneerd.
    Ik ben geboren op 13/12/1945 en ben nu dus 78 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Computeren, lezen en reizen.

• Laatste groeten uit Australië
  • Stranden, wandelen en naar hedt einde van de reis.