Onze Australie Reis
SeniorenNet.be
12-04-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cactussen
Klik op de afbeelding om de link te volgen Die kom je hier tegen en zegt iets over het goede klimaat.

12-04-2006 om 03:45 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Booderee Park
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wandelen in het Natuurpark Booderee

12-04-2006 om 03:42 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.relaxen
Klik op de afbeelding om de link te volgen Na aankomst op de camping eerst een pilsje

12-04-2006 om 03:40 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blog bijwerken
Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms lukt het via de GSM

12-04-2006 om 03:39 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kangoeroe land
Klik op de afbeelding om de link te volgen Overal zijn kangoeroes op campings en bij stranden.

12-04-2006 om 03:38 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Australies dorpje
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit is een typisch australies dorp.

12-04-2006 om 03:36 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hunter valley, wijnstreek

11 April.

Hallo Luitjes.

Vanmorgen vertrokken van uit The Entranche aan de kust naar de Wijnstreek.

We wilden binnen door rijden en niet via de snelweg maar we hebben het niet kunnen vinden. We waren aan het dwalen in Wyong, we hebben er bijna alle buurten gezien.

Toen maar besloten om via de snelweg te gaan naar Cessnock. Halve wege zagen we toch een afslag om het laatste  stukje binnen door te gaan.

Een wijnstreek hier is niet zoals in Zuid Frankrijk waar je de wijn ranken op de heuvels glooiende ziet staan. Hier zie je af en toe een wijn boer met een een stukje wijn land en dan weer een hele tijd niks, dus tot nu toe stelt het niet zoveel voor. Nou kan je bij die wijn boeren proeven natuurlijk, daar maken ze reklame mee in de toeristen boekjes. Ze discrimeneren hier en ik zal je vertellen waarom. De mannen krijgen twee glazen aangeboden en de vrouwen maar een, en die mogen dan na een uur nog een glaasje.

Stond allemaal keurig beschreven in het boekje. Het was heet en we zijn gestopt in Cessnock en hebben daar een Camping gezocht. Mooie rustige Camping met zwembad en Bubbelbad. We hebben lekker gerust en een boek gelezen en ik heb zelfs nog een dutje gedaan.

Daarna wilde Berthus uit eten want er was een Tai`s restaurant op de Camping. Daar zijn we nu net van terug en hebben lekker gegeten.

Op de Camping hier staan veel jonge lui dat zijn Backpakkers die werken nu bij de Wijn boeren en helpen met oogsten om weer een paar dollars te verdienen en dan kunnen ze weer een tijdje verder, Naast ons staan erook twee Duitsers. Die gasten kopen hier een oude stationcar en trekken zo Australie door. Mooi als je dat kan doen als je nog jong bent, dat was voor ons vroeger niet weggelegd.

Toen was Australie nog een mijl op zeven, nu ben je er zo met het vliegtuig 20 uurtjes vliegen, de wereld is kleiner geworden met het vervoer van tegenwoordig. Voor de rest hebben we dus een rustige dag gehad en weer een beetje bijgekleurd het was 29 graden vandaag.

Dus  niet veel te vertellen, en daarom ga ik nu de laptop maar sluiten en tot morgen dan maar weer.

12-04-2006 om 03:35 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sydney

9 April.

Na een goede nachtrust vroeg opgestaan.

Omdat het Zondag was hadden wij bedacht vroeg in de morgen naar Sydney te gaan.

We zaten niet ver meer van de stad en na 20 minuten rijden waren we al langs het vliegveld  gereden en toen de stad in. Ik moest natuurlijk goed op de kaart kijken van Berthus want we wilde dwars door de stad en er was een wir war van wegen.

Volgend jaar koop ik een TOM TOM ben ik daar ook weer vanaf, van het kaart lezen.

Het viel achteraf mee we reden direct goed  naar waar wij wilde zijn en dat was bij de ingang van het Hyde Park, daar konden we onze Camper kwijt tegen over de st. Mary’s Cathedral. We zijn toen aan onze wandeling begonnen en keken al direct tegen de hoge kantoor torens  en AMP Centrepoint Tower aan.

We kwamen langs The Mint, Parlement House, State Library en zijn toen het Royal Botanic Gardens in gelopen en vandaar heb je prachtige uitzichten zowel op de brug als op de Sydney Opera house. Het was een prachtige zonnige dag en we boften, we konden alles goed zien en fotograveren en filmen. Het was nog rustig want het was vroeg in de morgen, de dag  in Sydney was net begonnen en de eerste mensen zag je ook al naar het park komen met hun kinderen en de bussen met toeristen. De tuinen zijn mooi, allemaal uitheemse bomen en planten, maar ook de vogels die daar leefde in het park. Verschillende soorten bomen trokken hun eigen vogels aan, zoals de witte kakatoe en verschillende soorten papagaaien en parkieten. Er waren zelfs een aantal bomen waaar vliegende vleermuizen in hingen het krioelde er van. We hadden dat wel eens gezien in Indonesie, daar noemen ze het vliegende honden en de mensen eten het ook in bepaalde delen van Indonesie

Er stonden grote cactussen, palmbomen, bananen bomen enz enz. Ken de namen allemaal niet maar alles wat tropisch was stond er wel zo`n beetje. Na 2 uurtjes wandelen zijn we de brug over gereden en hebben de Skyline vanaf de andere kant bekeken. Wat een prachtig gezicht, alleen het Opera gebouw al en de brug. Dan die wolkenkrabbers er achter, een erg mooi gezicht en goede foto’s gemaakt voor screensaversvan deze skyline.

Ik heb het jaren in een reis folder gezien,maar als je het dan echt ziet is het een plaatje.

En dan zie je ook de havens en de boten die er ook nog eens varen een hele bedrijvigheid op het water en het verkeer op de brug en in de straten en de mensen in  het park.

Na Adelaide, Melbourne en Sydnye gaan we nu op weg naar Brisbane nog 900 Kilometer voor de boeg. En de vakantie schiet al op nog 16 dagen dus nog veel te reizen en te bekijken

We zijn vanmiddag gearriveerd in het bad plaatsje Narrabeen om er te overnachten.

Het ligt een beetje op een schiereiland schuin tegen over Sydney. Wat was het druk op de weg, de mensen gaan hier uit op Zondag en gaan naar picnick plaatsen in mooie parken.

We moesten gewoon weer even wennen aan de drukte of we weer in Nederland waren , vier rijen verkeer en het stroomde allemaal Sydney uit. We zaten ook even in een park onze lunch op te eten en konden dat alelmaal eens goed bekijken, de ene auto na de ander kwam aan. Op een gegeven moment waren er geen parkeer plaatsen meer .Gezinnen werden uitgeladen door Pa en de picknicmanden werden mee geschouwd naar de gas barbeceau die daar allemaal staan. Er zijn zelf toiletten, een speeltuin en zwem gelegenheden bij, dat is dan meestal een klein meertje of riviertje. Fietsen voor de kleine kinderen waren er ook vaak bij, want in een grote stad valt niks te fietsen.

En dan ook niet te vergeten Oma en Opa zijn er ook bij want ze zijn hier nogal familie ziek zoals ik dat altijd noem vooral bij de Aziaten. Een leuk schouwspel om dat van een bankje te bekijken. Maar goed wij moesten weer verder om een Camping te vinden en we kwamen dan ook om een uur of vier aan. Na ons ingeschreven te hebben kregen we een plaats aangewezen lekker in het zonnetje.

Berthus wilde de stroom aan sluiten en dat deed het dus niet. Hij weer terug naar de Receptie en we kregen een ander stekkie minder mooi maar allah het was toch maar voor een nachtje. Na een koel biertje  te hebben genuttigd zijn we naar het strand gelopen en dat was leuk. We dachten al waarom zitten al die mensen hier te kijken, nou dat was omdat er hele grote golven in die baai kwamen. Je zag ze al ver van zee aankomen rollen, wat een joekels, een prachtig schouwspel je kon er uren na kijken.

We zijn toen weer terug gewandeld en ik heb een potje eten gekookt. Daarna lekker gedoucht en weer eens de laptop gepakt om mijn verslag te schrijven en toen een boek gelezen en naar bed.

Weer een dag om wat vliegt de tijd.

10 April.

Weer een zonnige dag, wat hebben ze hier in Australië toch een lange zomer.

Het is zogenaamd herfst hier, nou daar merk je niks van temperaturen van 25 tot 30 graden. Op die hele 5 weken dat we hier zijn hebben we 2 keer een flinke bui in de nacht en op een middag gehad.

Elke morgen is er weer de zon die gaat om ongeveer 8 uur op en om 6 uur gaat hij onder en dan is het ook gelijk donker. Dus zomerse avonden hebben we hier niet, je moet echt naar binnen want dan koelt het af. We hebben soms het kacheltje aan maar niet vaak, meestal als we erg hoog zitten in de bergen dan kan je wel wat warmte gebruiken.We hebben de korte broek nog niet uit gehad.

Vanmorgen zijn we weer verder gereden naar een Wildlife Park in de buurt van Kariong waar crocodillen waren en wat andere beesten zoals slangen en spinnen en verschillende soorten varanen maar dat zat allemaal achter een glazen wand ook  schilpadden die in het water leefden. Was erg interresant om te zien, het leeft allemaal in Australie Daarna zijn we naar Gosford gereden en hebben boodschappen gedaan. Jullie weten nog wel van de 4 liter limonade siroop die ik had gekoch,t dus ik moest water en jus de orange hebben om het aan te lengen. Was nog een heel gedoe om de 7 meter lange en 2.80 meter hoge Camper kwijt te raken op een parkeer plaats. Daarna een Camping opgezocht in The Entranche ligt aan zee.

De Camping is nu uitgestorven ik geloof dat wij de enige gasten zijn, de rest van de Caravans staat leeg door de week. Dit weekend zal alles weer vol zitten want de Paasdagen zijn er dan  en Sydney zal weer uit lopen want dat is hier maar een uur rijden via de snelweg vandaan. We zullen de Paasdagen dan ook proberen door te brengen in de bergen en niet aan de kust want dat zal wel te druk zijn. Morgen willen we een Wijnstreek bezichtigen, maar dat lezen jullie nog wel met het volgende verslag.

Groetjes van Dikkie en Berthus de Globetrotters.

12-04-2006 om 03:32 geschreven door Dikkie en Berthus

09-04-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lake Conjola op weg naar Sydney

5 April.

Na een goede nachtrust  op de bergtop vanwegen onze steen onder het wiel zijn we vroeg op gestaan en weer verder naart Lake Conjola gereden.

Het was prachtig weer en we zijn vaak uit gestapt bij mooie uitzicht punten.

In Ulladulla, een wat grotere dorp zijn we naar de bibliotheek geweest en hebben onze verslagen verstuurd van een paar dagen.

Lake Conjola is prachtig het is een binnen meer die vanuit zee komt. Je kan er zwemmen en vissen uiteraard  wandelen. Er liggen daar wel 6 Campings op een rijtje, nu zeggen ze hier Caravanpark of Toeristen park, de parken staan vaak meer dan voor de helft vol met huisjes en Caravans en Cabins, allemaal vaste staanplaatsen. Waar het erg druk is met toeristen heb je vaak geen keus om ergens een leuk stekkie te zoeken waar je wilt staan en je krijgt een plaats toegewezen. Soms bevalt het ons niet en rijden dan naar een andere Camping, keus genoeg.Ook deze keer geen leuk stekkie en een Camping verder op geprobeerd. Prachtig was het we stonden er alleen, een Camping in wording.

Prachtig sanitair inclusief de Kangoeroes wat wil een mens nog meer.

We houden namelijk van rust en natuur. We hebben nog even een wandelingetje langs het meer gemaakt. De hele dag was het bloedheet en een warme fohnwind we zweten wat af. Ook in de avond bleef het benauwd. Omdat de tijd een uur is verzet is het nu al om 6 uur donker daar moeten we even aan wennen. Sinds we hier zijn is de tijd al 2 keer veranderd.

We hopen als we boven Sydney zijn dat de avonden weer wat langer worden. We hebben er nu 3200 kilometer op zitten. Als we alles op ons gemak zouden willen bekijken mag je er nog wel 2 maanden bij nemen. We zigzaggen een beetje langs de kust en dan weer het binnenland door. De dorpjes lijken allemaal op elkaar van die Cowboy dorpen, de meeste huizen uit het verleden zijn van hout, wat van steen is, is recent gebouwd.

Ik heb nu voor het eerst een Eldery communitie gezien, ik zal vertellen wat dat inhoud.

Dat zijn mensen die oud zijn en naar de kust trekken en allemaal bij elkaar wonen in een kleine gemeenschap. Dus een buurt met allemaal de zelfde huizen met alles er op en eraan. Zelfstandig wonen en als er wat is helpen ze elkaar en ze sporten en doen andere aktiviteiten met elkaar. Ik denk dat het voor de rijkere mensen is bestemd.

We spraken een man die was altijd boer geweest, hard gewerkt zijn hele leven , ook in het binnenland gewoond en daarna naar de kust vertrokken om daar de oude dag te slijten.

Zijn zoon had het werk over genomen.. Vandaar dat de kust  bewoond wordt door veel oude en vitale mensen. Je kijkt toch wel je ogen uit wat een rijke mensen hier wonen, elk dorpje hoe klein ook langs de kust heeft een golfbaan, of een ander veld voor sporten voor de ouderen. Ook zelfs  verwarmde zwembaden. Bij ons gaat dat weg omdat het niet te betalen meer is voor de gemeente en hier zie je het overal, dan denk ik ook wel wie betaald dat dan. We hoorde wel dat je hier ook aardig wat belasting moet betalen net zoals bij ons. In Nieuw Zeeland was het heel wat minder lux. Maar ik stop nu anders val ik in herhaling. Ga nu even naar het toilet al laverend langs de Kangoeroe`s best wel een beetje eng in het donker. Ze gaan dan recht opstaan en kijken naar je of je niks doet, het blijven toch wilde beesten moet je maar denken.

6 April.

Hier  zijn de Hollandse  AUSSIES  again.

Weer verder gereden richting Booderee  Nationaal Park. Ook een schiereiland.

Het eiland is in het bezit van de Aboriginals. Je moet er intree voor betalen en dat was aardig prijzig. Maar we wilde hier persee 2 dagen zijn. Je kan er goede trails maken, zowel in het bos als langs de stranden. Het weer is prima alleen wat winderig, maar dat mag de pret niet drukken. In het bos heb je daar geen last van. Vanmiddag een mooie wandeling gemaakt in de bossen . Morgen doen we een wandeling langs zee en ook de rotsen en een stukje bos. Dus we zullen morgen avond wel goed moe zijn.

We hebben hier geen stroom dus alles gaat op de accu. Eten mee genomen voor een paar dagen en drinken. Het bos is een en al Eucalyptus en grote varens. Wat is dit land toch groot en ruim, hier wonen 20 miljoen mensen. Een op een hele vierkante kilometer.

Moet je bij ons komen met bijna 17 miljoen mensen. Als wij vertellen dat we in een rijtjes huis wonen kijken je ze gek aan. Hier zie je alleen maar alleen staande huizen.

Op de weg is het ook rustig. Ikheb nu dan ook voor het eerst Aboridginals gezien omdat het park beheerd word door die mensen. Ze zijn bruin en hebben groffe grote gezichten en hun lichaam is ook breed en kroezig of lang haar. Heb er nog geen een op de foto staan maar dat komt nog wel.

Ik ga nu stoppen want mij batterij van de PC is bijna leeg.

Groetjes van Dikkie en Berthus.

Even een berichtje voor onze schoonzuster Finneke.

Lieverd van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.

We wensen je een prettige dag toe met de Familie uit Dieren en omstreken.

Geniet er van  hoe jong je bent geworden.

Dikkie en Berthus en een extra kusje van Berthus.

DOEIIIIIIIIIIIIIIII

09-04-2006 om 00:00 geschreven door Dikkie en Berthus

05-04-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bruggen
Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms zijn ze wel goed en gaan over droge rivier beddingen.

05-04-2006 om 06:35 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms zijn ze wel heel groot.

05-04-2006 om 06:33 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klein koala beertje
Klik op de afbeelding om de link te volgen Die kwamen we tegen op het eiland Raymond.

05-04-2006 om 06:32 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parkieten
Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze vogels kom je overal tegen met steeds weer een andere kleur.

05-04-2006 om 06:30 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms moet je eerst de brug verkennen voor je erover rijdt.

05-04-2006 om 06:29 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Typische rotsen
Klik op de afbeelding om de link te volgen De stenen lijken wel los op elkaar gestapeld

05-04-2006 om 06:23 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ieder z'n taak 2

Nog steeds zijn de taken verdeeld.

05-04-2006 om 06:19 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook in de vakantie zijn de taken verdeeld.

05-04-2006 om 06:18 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kangoeroes in Pambula Beach
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hier lopen de Kangoeroes op de Camping

05-04-2006 om 06:17 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelen en eten

3 April.

Prachtig weer vandaag we branden onze Caravan uit toen we wakker werden.

Nou dat wordt dus een wandeling vandaag, we zagen het helemaal zitten even de benen strekken en bergschoenen aan, fles water en boterhammen in de tas en we zouden een baai aflopen langs het strand naar het volgende dorp. Dat dorp heten Merimbula.

De buurman van ons die we inmiddels  Ron  noemde waarschuwde ons al dat het veel te ver was. Hij gaf zijn mobile telefoon nummer aan Berthus, als we het niet zouden redden dan pikte hij ons wel op in Merimbula, kwestie van een belletje en hij kwam onmiddelijk.

En hij waarschuwde ook nog , denk er aan de zee, vloed op dit moment tot 12 uur.

Dank u wel buurman Ron voor de bezorgdheid maar we gaan nu echt wandelen.

We moesten ook nog even bij de Receptie langs om de exstra dag dat we bleven te betalen. De vrouw van de Receptie zei toen wij vertelde waar we heen wilde , nou ik zie jullie wel weer om een uur of 6 vanavond wij lachen natuurlijk.

Berthus zei tegen haar als we er om 6 uur niet zijn dan weet je dat er wat is gebeurd dan waarshuw je de SOS maar. Kwart over 10 vertrokken met frisse moed langs het strand.

Prachtig om er te lopen de baai voor je het eindelose strand en wat achter bleef waren onze voetstappen in het zand.

De golven gingen inderdaad goed  te keer en af en toe moesten we even weg springen.

We hebben halve wege op een boomstam gerust en even een sigaretje gerookt om onze longen weer wat op te schonen en zijn weer verder gelopen. Om half 12 liepen we via een brug het stadje Merimbula in.

We zijn eerst even naar de Toeristen informatie gegaan want we wilde een kaart hebben om door de duinen terug te lopen. Dat ging niet helmaal we moesten eerst dan een stuk langs de weg en bij het vliegveldje konden we door de duinen en via strand weer terug komen op de Camping.in Pambula Beach.

We hebben in het stadje nog even een half uur geinternet en een ijsje gegeten en zijn toen met frisse moed weer aan de terug weg  begonnen. Nog een fotootje geschoten van het vliegveld en het meertje waar we langs kwamen. We waren om 3 uur weer op de Camping en hadden bij elkaar 15 kilometer gewandeld.

Terug  op de Camping vonden de buurtjes ons zeer sportief en dat wij wel hele erge fitte mensen waren We kregen ook nog de vraag wat voor een sporten we allemaal deden.

Nou wij vonden het helemaal geen prestatie want een mens loopt zo een eind weg en we waren niet exstra moe of liepen op ons laatste benen. We hebben een pilsje gedronken en zijn toen lekker gaan zwemmen en hebben in het Bubbelbad gelegen, dus we waren weer helemaal up to date. Ron bracht ons appels en tomaten uit zijn eigen tuin waar die zeer trots op was alles onbespoten. Dus Berthus eet nu als ontbijt tomaten op zijn brood ( getver ) en dat in de morgen moet er niet aan denken, heb al moeite met 2 boterhammen.

We zijn in de avond met Ron en Schirly uit eten geweest .Het is namelijk zo hier, heb je een grote golfclub dan heeft het ook een restaurant. Ron vertelde ons dat je daar goed kon eten , en wij wilde graag vis. Berthus en ik hadden vis besteld bestaande uit, krab oesters lobster gebakken vis file garnalen en inktvis dus de hele reutemeteut wat er aan vis was, een vis plate zeg maar voor 2 personen.

Ron en Shirly hadden elk een lamsbout een homp vlees van hier tot gunder.

Het was gezellig en we hebben veel gepraat over de culturen uiteraard.

Het restaurant was heel groot en alles zat vol.

Op een gegeven moment kijk ik om mijn heen en het was al bijna leeg naar 2 uur tafelen.

We zaten we nog  met ons viertjes, en Ron zei dat we moesten gaan.

We waren om 9 uur alweer op de Camping, nu moet ik wel zeggen we gingen om 6 uur al weg. Hier in Australie gaan de restaurants om 6 uur open en sluiten om 9 uur, ik denk niet in de grote steden maar op de dorpen wel. In Nederland als je uit eten gaat daar besteed je een hele avond aan.

Ik vertelde hun dat maar ze antwoorden in Australie niet, je gaat eten en je gaat weer weg.

We hebben de rest van de avond besteed aan een boek lezen. En toen maar onder de wol gegaan.

Welterusten.

4 April.

Goedemorgen mensen.

Het zonnetje schijnt weer .Op  naar de volgende Camping.

Ron nog gedag gezegt en Shirly zagen we niet. We hooorde van Ron dat de Lamsbout niet goed was bekomen en dat ze de hele nacht in de weer was geweest.

Ben je klaar mee, ze had al een idee toen ze het at dat het een beetje zurig was aan het bot.

Nou dat heeft ze vannacht geweten dus. Jammer voor haar ik hoop dat ze gauw opknapt, die zal voorlopig geen lammetje meer kunnen zien.

We zijn weer al slingerend langs de kust gegaan en door dalen en groene bossen naar Blackfellows Point daar was een Camping met heel veel Kangoeroe`s.

Daar aan gekomen in de midlle of nowhere was er geen mens alleen de Camping beheerder. Uit gestorven bende en geen goede toiletten en geen stroom, maar wel veel Kangoeroe`s een kleiner soort.

We hebben toch maar ons karretje gedraaid en zijn weer terug gereden naar de grote weg en zijn naar het volgende dorp gereden.

Onderweg zagen we veel rook in de bergen, en na nog eens goed kijken en inzoemen met de camera stonden er 3 grote bergen in brand op een afstand van zo`n 25 kilomter van ons vandaan, een gigantische bosbrand. Nu hebben ze hier geluk er staat om dit moment geen wind, het gaat echt over kilometers brand. Dit is de eerste keer dat we dit zien.

Hopen maar dat ze het snel onder controle hebben.

We staan nu in het dorp Turros Head voor een nacht.

Kleine Camping lekker rustig, allen het staat op een berg, lastig de Camper staat scheef.

Berthus nog wat geprobeerd metertje naar voor metertje naar achteren.

Ik zei hou maar op het heeft geen zin we staan gewoon op een schuine helling.

Enigste nadeel die je vanavond hebt is dat ik op je lip lig, want ik rol naar je toe.

Hij zij dat hij dat niet zo erg vond, zou eens tijd worden dat ik eens op zijn lip lag.

Het koken ging dus ook niet zo goed de pannen schoven het gasstel af.

Leek wel of we op een boot waren we kregen er zee benen van.

Na het eten heeft Berthus zich toch bedacht en zag zich al de hele nacht een vrouw tegen zich aan liggen met dat gesnurk.

Dus wat deed meneer hij ging een steen zoeken om daar een band op te rijden.

Vol trots kwam hij met de steen aan toen ik stond te afwassen, hij zou het probleem even oplossen. Dikkie hou je effe stevig vast want ik rij de Caravan op de steen.

Ja Berthus dat doe ik. Hij geeft gas en mijn hele bak met zeepsop van de afwas klotste er uit en ging over de zitbank annex slaapplaats de grond op.

Ik schreeuwen natuurlijk van  STOPPPPPPPPPPP. Was dus niet zo handig van het mannetje en ik kon gaan dweilen .Van schrik heeft hij me nog geholpen met afdrogen van de vaat en toen hebben we alles weer in de kasten gedaan en alle deuren gesloten en hebben het wiel op de steen gezet.

We staan nu recht dus Berthus kan rustig slapen vannacht geen Dikkie op zijn lip.

Ben een half uur aan het fohnen geweest om de bank droog te krijgen en dat is ook goed gelukt.

Ja mensen vakantie is niet LEUKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ga ik eindigen en we zullen nu even kijken of we het kunnen verzenden via de telefoon en of  er  en goede verbinding is hier op de berg.

05-04-2006 om 06:15 geschreven door Dikkie en Berthus

03-04-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 April

1 April.

We werden vroeg wakker en we waren benieuwd hoe het weer vandaag zou zijn, dus even de gordijntjes weggeschoven en zagen dat het weer bewolkt was en het regende af en toe een paar spetters.

Zoals jullie weten waren wij in Paynesville, we wilden vanmorgen over varen naar een klein Eilandje Raymond. Na veel wikken en wegen en wat zullen we doen zijn we toch maar gegaan. Want er waren veel Koala Beren en grote Kangoeroe`s.

Dus we zijn over gevaren, de man die ons de ticket verkocht voor de boot zei 54 Dollar.

Nou we schrokken er van en keken elkaar eens aan of we nog wel moesten gaan.

Het was nog geen 100 meter over varen. We zeide dan ook its very expensive maar de man lachte en hij zei it’s a joke, its seven dollar retour, was zeker in het verleden een Hollander want het was 1 April.

Op het eiland woonde niet zoveel mensen , we waren de straat nog niet uit en inderdaad er waren overal Koala`s te zien en ze zaten ook nog laag in de boom want het was winderig en koud. Ik heb dan ook mooie foto`s kunnen maken en gefilmd.

Toen zijn we naar een andere plaats op het Eiland gegaan waar dan de Kangoeroe`s moesten zitten, we hebben ze gezien maar ver weg ,de beesten waren schuw maar ze waren gigantisch groot. Om half 1 zijn we weer terug gevaren en hebben onze reis voortgezet. Onderweg zei ik tegen Berthus kijk eens wat daar loopt een grote Kangoeroe dus hij gelijk boven op zijjn rem en we stuiterde zowat door het voorraam. WAAAAAR VROEG HIJ.??????? Ik zei 1 APRIL ik lag natuurlijk dubbel van het lachen.

We zijn naar Cann River gegaan. De weg liep door een prachtig regenwoud, al slingerend kwamen we in Cann River. We stonden alleen op de Camping die in een Wildlife natuurpark lag. We zagen prachtige parkieten met een rode borst en groene veren. Ik probeerde ze te lokken maar dat ging niet. De eigennaar van de Camping heeft toen zaad gestrooid en we konden er van genieten hoe mooi ze waren en fotograven.

Het weer begon slechter te worden en het begon te onweren en keihard te regenen het kwam met bakken naar beneden en de hele nacht is dat door gegaan. Dat was dan de derde dag al dat we geen zon hadden gezien. We vonden het gebied ook zo mooi groen maar nu wisten we het hier valt in de bergen veel regen vandaar dat het zo groen was.

Maar het was er prachtig en nou maar hopen dat het morgen goed weer is dan blijven we hier een dag om te wandelen. Vanavond moeten we de klok een uur vooruit zetten ook hier veranderen ze de tijd. We gaan nu naar bed .

Welterusten.

2 April.

Goede morgen allemaal,

Het regent nog steeds dus we pakken onze biezen en vertrekken weer. Jammer we hadden hier graag gebleven een dag. We gaan nu naar een andere Staat, New South Wales.

Het laatste stadje in Victoria was Genoa. Toen we uit de bergen kwamen en richting kust afzakte klaarde het weer op.

Het zonnetje kwam er weer door en hoe meer we aan de kust kwamen hoe beter het werd.

We zagen alweer de mooiste baaien en vergezichten en de blauwe Tasman Sea.

We staan nu op een Camping in Pambula Beach. Deze Camping is speciaal, iedereen die ons adviseerde waar heen te gaan aan de kust vertelde ons dat we hier moesten gaan kamperen. Nou dat deden we dus.

Voor dat we bij de Camping aan kwamen liepen er overal in het straatje al hele grote Kangoeroe`s, we hadden ze nog niet zo groot gezien, en die liepen overal in de tuintjes van de mensen rond te struinen. Op de Camping aan gekomen precies het zelfde hele kudde`s lagen op het gras tussen de tenten en de caravans.Ze haarde of verstaarde niet.

Als je uit de Camper stapte moest je er tussen door lopen om naar het toilet te kunnen.

Eerst vond ik het wat eng ,maar later was ik er aan gewend, het zijn geen kleine Wallibietjes. Ik weer stom doen natuurlijk en geef een Kangoeroe een boterham, met het gevolg dat al die rot beesten bij de deur van de Caravan belanden. Ik gauw de deur dicht schrok me rot.

De buurman kwam dan ook direct op mij af en zei dat moet je niet meer doen want ze gaan vechten en springen zelfs in je Caravan. Nou zie het al gebeuren die beesten binnen.

Doe dit dus nooit meer, hou me maar bij de Papagaaien en Parkieten.

Rond de schemer gaan alle beesten van de Camping weg en gaan dan op het strand of een weiland in de buurt eten en komen morgen weer terug.

We hebben hier een mooi buiten en binnen bad met Bubbelbad.

Dus we blijven hier nog een extra dag, de buurman vertelde dat er geen regen gevallen was aan de kust alleen wat harde wind, dus wij hadden pech gehad in het binnenland.

Vanmiddag weer lekker in het zonnetje gezeten en wat gezwommen wat wil een mens nog meer.

Het is nu 8 uur in de avond en Dikkie en Berthus sluiten af.

Ik hoop dat het weer in Nederland ook opknapt dan gaan we daar het voorjaar in als we terug zijn.

Groetjes aan iedereen die dit Webblog volgt.

Dikkie en Berthus.

03-04-2006 om 00:00 geschreven door Dikkie en Berthus

• hallo daar (chris)
        op 1 April
  • groeten uit Rotterdam (aramata)
        op Melbourne, einde Great Ocean Road
  • Portsland (Alie Heldoorn)
        op Van Southend via Mount Gambier naar Portsland
  • hallo (chris)
  • Hoi Moeke (aramata)
        op Zeehonden in een baai op Kangoeroe eiland
  • nogmaals gefeliciteerd (chris)
        op We zijn gearriveerd in Australie.
  • moeke in australie (aramata)
  • Moeke (aramata)
        op Dikkie heeft het al aardig door de Webblog.

• Zoeken in blog

Startpagina !

Ik ben Dikkie
    Ik ben een vrouw en woon in Noord Holland () en mijn beroep is Gepensioneerd..
    Ik ben geboren op 10/03/1946 en ben nu dus 78 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Reizen en Computeren.

Ik ben Berthus
    Ik ben een man en woon in Noord-Holland (Nederland) en mijn beroep is gepensioneerd.
    Ik ben geboren op 13/12/1945 en ben nu dus 78 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Computeren, lezen en reizen.

• Laatste groeten uit Australië
  • Stranden, wandelen en naar hedt einde van de reis.