Onze Australie Reis
SeniorenNet.be
05-04-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klein koala beertje
Klik op de afbeelding om de link te volgen Die kwamen we tegen op het eiland Raymond.

05-04-2006 om 06:32 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parkieten
Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze vogels kom je overal tegen met steeds weer een andere kleur.

05-04-2006 om 06:30 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brug
Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms moet je eerst de brug verkennen voor je erover rijdt.

05-04-2006 om 06:29 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Typische rotsen
Klik op de afbeelding om de link te volgen De stenen lijken wel los op elkaar gestapeld

05-04-2006 om 06:23 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ieder z'n taak 2

Nog steeds zijn de taken verdeeld.

05-04-2006 om 06:19 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook in de vakantie zijn de taken verdeeld.

05-04-2006 om 06:18 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kangoeroes in Pambula Beach
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hier lopen de Kangoeroes op de Camping

05-04-2006 om 06:17 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelen en eten

3 April.

Prachtig weer vandaag we branden onze Caravan uit toen we wakker werden.

Nou dat wordt dus een wandeling vandaag, we zagen het helemaal zitten even de benen strekken en bergschoenen aan, fles water en boterhammen in de tas en we zouden een baai aflopen langs het strand naar het volgende dorp. Dat dorp heten Merimbula.

De buurman van ons die we inmiddels  Ron  noemde waarschuwde ons al dat het veel te ver was. Hij gaf zijn mobile telefoon nummer aan Berthus, als we het niet zouden redden dan pikte hij ons wel op in Merimbula, kwestie van een belletje en hij kwam onmiddelijk.

En hij waarschuwde ook nog , denk er aan de zee, vloed op dit moment tot 12 uur.

Dank u wel buurman Ron voor de bezorgdheid maar we gaan nu echt wandelen.

We moesten ook nog even bij de Receptie langs om de exstra dag dat we bleven te betalen. De vrouw van de Receptie zei toen wij vertelde waar we heen wilde , nou ik zie jullie wel weer om een uur of 6 vanavond wij lachen natuurlijk.

Berthus zei tegen haar als we er om 6 uur niet zijn dan weet je dat er wat is gebeurd dan waarshuw je de SOS maar. Kwart over 10 vertrokken met frisse moed langs het strand.

Prachtig om er te lopen de baai voor je het eindelose strand en wat achter bleef waren onze voetstappen in het zand.

De golven gingen inderdaad goed  te keer en af en toe moesten we even weg springen.

We hebben halve wege op een boomstam gerust en even een sigaretje gerookt om onze longen weer wat op te schonen en zijn weer verder gelopen. Om half 12 liepen we via een brug het stadje Merimbula in.

We zijn eerst even naar de Toeristen informatie gegaan want we wilde een kaart hebben om door de duinen terug te lopen. Dat ging niet helmaal we moesten eerst dan een stuk langs de weg en bij het vliegveldje konden we door de duinen en via strand weer terug komen op de Camping.in Pambula Beach.

We hebben in het stadje nog even een half uur geinternet en een ijsje gegeten en zijn toen met frisse moed weer aan de terug weg  begonnen. Nog een fotootje geschoten van het vliegveld en het meertje waar we langs kwamen. We waren om 3 uur weer op de Camping en hadden bij elkaar 15 kilometer gewandeld.

Terug  op de Camping vonden de buurtjes ons zeer sportief en dat wij wel hele erge fitte mensen waren We kregen ook nog de vraag wat voor een sporten we allemaal deden.

Nou wij vonden het helemaal geen prestatie want een mens loopt zo een eind weg en we waren niet exstra moe of liepen op ons laatste benen. We hebben een pilsje gedronken en zijn toen lekker gaan zwemmen en hebben in het Bubbelbad gelegen, dus we waren weer helemaal up to date. Ron bracht ons appels en tomaten uit zijn eigen tuin waar die zeer trots op was alles onbespoten. Dus Berthus eet nu als ontbijt tomaten op zijn brood ( getver ) en dat in de morgen moet er niet aan denken, heb al moeite met 2 boterhammen.

We zijn in de avond met Ron en Schirly uit eten geweest .Het is namelijk zo hier, heb je een grote golfclub dan heeft het ook een restaurant. Ron vertelde ons dat je daar goed kon eten , en wij wilde graag vis. Berthus en ik hadden vis besteld bestaande uit, krab oesters lobster gebakken vis file garnalen en inktvis dus de hele reutemeteut wat er aan vis was, een vis plate zeg maar voor 2 personen.

Ron en Shirly hadden elk een lamsbout een homp vlees van hier tot gunder.

Het was gezellig en we hebben veel gepraat over de culturen uiteraard.

Het restaurant was heel groot en alles zat vol.

Op een gegeven moment kijk ik om mijn heen en het was al bijna leeg naar 2 uur tafelen.

We zaten we nog  met ons viertjes, en Ron zei dat we moesten gaan.

We waren om 9 uur alweer op de Camping, nu moet ik wel zeggen we gingen om 6 uur al weg. Hier in Australie gaan de restaurants om 6 uur open en sluiten om 9 uur, ik denk niet in de grote steden maar op de dorpen wel. In Nederland als je uit eten gaat daar besteed je een hele avond aan.

Ik vertelde hun dat maar ze antwoorden in Australie niet, je gaat eten en je gaat weer weg.

We hebben de rest van de avond besteed aan een boek lezen. En toen maar onder de wol gegaan.

Welterusten.

4 April.

Goedemorgen mensen.

Het zonnetje schijnt weer .Op  naar de volgende Camping.

Ron nog gedag gezegt en Shirly zagen we niet. We hooorde van Ron dat de Lamsbout niet goed was bekomen en dat ze de hele nacht in de weer was geweest.

Ben je klaar mee, ze had al een idee toen ze het at dat het een beetje zurig was aan het bot.

Nou dat heeft ze vannacht geweten dus. Jammer voor haar ik hoop dat ze gauw opknapt, die zal voorlopig geen lammetje meer kunnen zien.

We zijn weer al slingerend langs de kust gegaan en door dalen en groene bossen naar Blackfellows Point daar was een Camping met heel veel Kangoeroe`s.

Daar aan gekomen in de midlle of nowhere was er geen mens alleen de Camping beheerder. Uit gestorven bende en geen goede toiletten en geen stroom, maar wel veel Kangoeroe`s een kleiner soort.

We hebben toch maar ons karretje gedraaid en zijn weer terug gereden naar de grote weg en zijn naar het volgende dorp gereden.

Onderweg zagen we veel rook in de bergen, en na nog eens goed kijken en inzoemen met de camera stonden er 3 grote bergen in brand op een afstand van zo`n 25 kilomter van ons vandaan, een gigantische bosbrand. Nu hebben ze hier geluk er staat om dit moment geen wind, het gaat echt over kilometers brand. Dit is de eerste keer dat we dit zien.

Hopen maar dat ze het snel onder controle hebben.

We staan nu in het dorp Turros Head voor een nacht.

Kleine Camping lekker rustig, allen het staat op een berg, lastig de Camper staat scheef.

Berthus nog wat geprobeerd metertje naar voor metertje naar achteren.

Ik zei hou maar op het heeft geen zin we staan gewoon op een schuine helling.

Enigste nadeel die je vanavond hebt is dat ik op je lip lig, want ik rol naar je toe.

Hij zij dat hij dat niet zo erg vond, zou eens tijd worden dat ik eens op zijn lip lag.

Het koken ging dus ook niet zo goed de pannen schoven het gasstel af.

Leek wel of we op een boot waren we kregen er zee benen van.

Na het eten heeft Berthus zich toch bedacht en zag zich al de hele nacht een vrouw tegen zich aan liggen met dat gesnurk.

Dus wat deed meneer hij ging een steen zoeken om daar een band op te rijden.

Vol trots kwam hij met de steen aan toen ik stond te afwassen, hij zou het probleem even oplossen. Dikkie hou je effe stevig vast want ik rij de Caravan op de steen.

Ja Berthus dat doe ik. Hij geeft gas en mijn hele bak met zeepsop van de afwas klotste er uit en ging over de zitbank annex slaapplaats de grond op.

Ik schreeuwen natuurlijk van  STOPPPPPPPPPPP. Was dus niet zo handig van het mannetje en ik kon gaan dweilen .Van schrik heeft hij me nog geholpen met afdrogen van de vaat en toen hebben we alles weer in de kasten gedaan en alle deuren gesloten en hebben het wiel op de steen gezet.

We staan nu recht dus Berthus kan rustig slapen vannacht geen Dikkie op zijn lip.

Ben een half uur aan het fohnen geweest om de bank droog te krijgen en dat is ook goed gelukt.

Ja mensen vakantie is niet LEUKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ga ik eindigen en we zullen nu even kijken of we het kunnen verzenden via de telefoon en of  er  en goede verbinding is hier op de berg.

05-04-2006 om 06:15 geschreven door Dikkie en Berthus

03-04-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 April

1 April.

We werden vroeg wakker en we waren benieuwd hoe het weer vandaag zou zijn, dus even de gordijntjes weggeschoven en zagen dat het weer bewolkt was en het regende af en toe een paar spetters.

Zoals jullie weten waren wij in Paynesville, we wilden vanmorgen over varen naar een klein Eilandje Raymond. Na veel wikken en wegen en wat zullen we doen zijn we toch maar gegaan. Want er waren veel Koala Beren en grote Kangoeroe`s.

Dus we zijn over gevaren, de man die ons de ticket verkocht voor de boot zei 54 Dollar.

Nou we schrokken er van en keken elkaar eens aan of we nog wel moesten gaan.

Het was nog geen 100 meter over varen. We zeide dan ook its very expensive maar de man lachte en hij zei it’s a joke, its seven dollar retour, was zeker in het verleden een Hollander want het was 1 April.

Op het eiland woonde niet zoveel mensen , we waren de straat nog niet uit en inderdaad er waren overal Koala`s te zien en ze zaten ook nog laag in de boom want het was winderig en koud. Ik heb dan ook mooie foto`s kunnen maken en gefilmd.

Toen zijn we naar een andere plaats op het Eiland gegaan waar dan de Kangoeroe`s moesten zitten, we hebben ze gezien maar ver weg ,de beesten waren schuw maar ze waren gigantisch groot. Om half 1 zijn we weer terug gevaren en hebben onze reis voortgezet. Onderweg zei ik tegen Berthus kijk eens wat daar loopt een grote Kangoeroe dus hij gelijk boven op zijjn rem en we stuiterde zowat door het voorraam. WAAAAAR VROEG HIJ.??????? Ik zei 1 APRIL ik lag natuurlijk dubbel van het lachen.

We zijn naar Cann River gegaan. De weg liep door een prachtig regenwoud, al slingerend kwamen we in Cann River. We stonden alleen op de Camping die in een Wildlife natuurpark lag. We zagen prachtige parkieten met een rode borst en groene veren. Ik probeerde ze te lokken maar dat ging niet. De eigennaar van de Camping heeft toen zaad gestrooid en we konden er van genieten hoe mooi ze waren en fotograven.

Het weer begon slechter te worden en het begon te onweren en keihard te regenen het kwam met bakken naar beneden en de hele nacht is dat door gegaan. Dat was dan de derde dag al dat we geen zon hadden gezien. We vonden het gebied ook zo mooi groen maar nu wisten we het hier valt in de bergen veel regen vandaar dat het zo groen was.

Maar het was er prachtig en nou maar hopen dat het morgen goed weer is dan blijven we hier een dag om te wandelen. Vanavond moeten we de klok een uur vooruit zetten ook hier veranderen ze de tijd. We gaan nu naar bed .

Welterusten.

2 April.

Goede morgen allemaal,

Het regent nog steeds dus we pakken onze biezen en vertrekken weer. Jammer we hadden hier graag gebleven een dag. We gaan nu naar een andere Staat, New South Wales.

Het laatste stadje in Victoria was Genoa. Toen we uit de bergen kwamen en richting kust afzakte klaarde het weer op.

Het zonnetje kwam er weer door en hoe meer we aan de kust kwamen hoe beter het werd.

We zagen alweer de mooiste baaien en vergezichten en de blauwe Tasman Sea.

We staan nu op een Camping in Pambula Beach. Deze Camping is speciaal, iedereen die ons adviseerde waar heen te gaan aan de kust vertelde ons dat we hier moesten gaan kamperen. Nou dat deden we dus.

Voor dat we bij de Camping aan kwamen liepen er overal in het straatje al hele grote Kangoeroe`s, we hadden ze nog niet zo groot gezien, en die liepen overal in de tuintjes van de mensen rond te struinen. Op de Camping aan gekomen precies het zelfde hele kudde`s lagen op het gras tussen de tenten en de caravans.Ze haarde of verstaarde niet.

Als je uit de Camper stapte moest je er tussen door lopen om naar het toilet te kunnen.

Eerst vond ik het wat eng ,maar later was ik er aan gewend, het zijn geen kleine Wallibietjes. Ik weer stom doen natuurlijk en geef een Kangoeroe een boterham, met het gevolg dat al die rot beesten bij de deur van de Caravan belanden. Ik gauw de deur dicht schrok me rot.

De buurman kwam dan ook direct op mij af en zei dat moet je niet meer doen want ze gaan vechten en springen zelfs in je Caravan. Nou zie het al gebeuren die beesten binnen.

Doe dit dus nooit meer, hou me maar bij de Papagaaien en Parkieten.

Rond de schemer gaan alle beesten van de Camping weg en gaan dan op het strand of een weiland in de buurt eten en komen morgen weer terug.

We hebben hier een mooi buiten en binnen bad met Bubbelbad.

Dus we blijven hier nog een extra dag, de buurman vertelde dat er geen regen gevallen was aan de kust alleen wat harde wind, dus wij hadden pech gehad in het binnenland.

Vanmiddag weer lekker in het zonnetje gezeten en wat gezwommen wat wil een mens nog meer.

Het is nu 8 uur in de avond en Dikkie en Berthus sluiten af.

Ik hoop dat het weer in Nederland ook opknapt dan gaan we daar het voorjaar in als we terug zijn.

Groetjes aan iedereen die dit Webblog volgt.

Dikkie en Berthus.

03-04-2006 om 00:00 geschreven door Dikkie en Berthus

31-03-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gippsland

29 Maart.

Vandaag de verjaardag van onze schoonzuster Mieke.

Van uit Australie van Harte Gefeliciteerd en een gezellige dag toegewenst door Dikkie en Berthus.

We zijn weer uit het Park Wilson Promontory gereden en zijn naar Yarram gegaan om nieuwe bergschoenen voor Berthus te kopen dat is goed gelukt, made in China.

Daarna zijn we naar SeaSpray gereden aan de 90 mile Beach en zijn daar een nacht over gebleven. De Camping lag direct achter de duinen. We hebben daar nog een klein wandelingetje gamaakt over het strand. Het was een ongezellige Camping en niet schoon, de eerste Camping die we tegen kwamen waar we wat op aan te merken hadden.

We hadden die dag veel gereden dus verder niets gedaan alleen een boek gelezen en vroeg naar bed.

30 Maart

We zijn vertrokken uit SeaSpray en hebben een stuk langs de duinrand gereden richting Sale. Het gebied is zeer rustig en je komt haast niemand tegen, een vlak gebied waar boeren hun land hebben. Het land is verdroogd je kan je niet voorstellen dat die beesten er nog voedsel af kunnen halen. Ze zullen dan ook waarschijnlijk bijgevoerd worden.

Een troosteloos gebied ze schreeuwen hier dan ook om water. In Sale aangekomen zijn we eerst naar het Informatie bureau gegaan om folders te halen van het gebied en wat er te doen is.

Sale ligt zo beetje aan het eind van 90 Miles beach..Het is een wat groter stadje en vandaar hebben we alle berichten voor het Webblog verzonden bij een internet café.

Dus we zijn weer helemaal bij. We hebben daar een wandeling in een park gemaakt  met prachtige vogels die daar huisden bij een meertje, we zijn om het meertje gelopen en er was ook nog een klein wild parkje. Daar hebben we nog Pauwen gezien en Wallibies.

Toen de Camper weer in en zijn naar een Camping gereden in het stadje Sale.

Deze stadjes lijken bijna allemaal op elkaar, typish Engels, je waant je af en toe gewoon in Engeland.

Ook de sporten die ze hier doen, paardrijden en paarden race, honkballen, honden race kanoën, cricket en nog meer van die Engelse sporten.

Ook de oudere mensen doen hier nog aan een sport een soort Jeu de Boulle. Ze hebben dan allemaal witte kleren aan. Bejaarden huizen heb ik nog niet gezien onderweg misschien zijn ze er wel maar niet zoals bij ons, ik heb een keer een Eldery Community gezien, mischien was dat wel een bejaarden tehuis.

Je ziet de mensen wel met een rollator lopen maar dan doen ze nog gewoon hun boodschappen hoe moeilijk het ook gaat. Deze keer niet zoveel te vertellen niet veel meegemaakt in dit gebied Gippsland .

Het lijkt  op de Nederlandse kust zee en duinen.

31 Maart.

Hallo Bloggvrienden.

Al weer 4 weken onderweg vandaag wat gaat de tijd snel de helft zit er al op.

We zijn vandaag gearriveerd in Bairnsdale niet zover van Sale af.

Het was onze tweede bewolkte dag daar moesten we even aan wennen geen zonnetje toen we vanmorgen opstonden. Het is dan ook de hele dag bewolkt gebleven .

We zijn richting kust gereden en naar een wildlife park gegaan om kangoeroe`s te spotten.

Dat is gelukt we hebben ze gezien niet de kleintjes maar de grote, prachtig gezicht als je die beesten ziet huppelen, ze springen inderdaad over de afzettingen van de boeren en die zijn toch al gauw een anderhalve meter hoog.

We hebben ook de kerk bezocht, een Roomse kerk de grootste in dit gebied.

Het was een Barrok kerk dat verwacht je hier helemaal niet, heb er mooie foto`s van gemaakt.

Ja en wat doe je met een bewolkte dag en veel wind aan zee???? niet veel dus maar weer een Camping in Peynesville gezocht en daar staan we nu.

Heb de was gedaan en die is ook weer schoon kunnen we er weer even vooruit.

Goede wasmachines en drogers op de Camping voor drie en een halve Euro heb je alles schoon en droog.

Toen ik terug kwam van het douchen na het eten gingen de vogels in de bomen heel erg tekeer en de parkieten krijsten of er wat te gebeuren stond, nou dat klopte wel.

Het is 8 uur in de avond en het regent en stormt.

Dit is de tweede regenbui in die 4 weken maar nu dan met wind er bij, hopen maar dat het morgen over is.

We willen namelijk morgen vroeg naar een eilandje over varen en daar heb je een Koala bos en ook Kangoeroe`s, dus hopen maar op goed weer dat het vannacht allemaal  van de lucht waait .

De Australïer zegt je kan 4 jaar getijden op een dag hebben nou dat is dan de eerste dag dat we dat mee maken.

Zoniet dan vervolgen we onze reis maar weer verder en gaan dan weer een berg gebied in.

Ja de laatste 2 dagen zijn niet zo spannend geweest en dan heb je ook niet veel te vertellen.

31-03-2006 om 12:55 geschreven door Dikkie en Berthus

30-03-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog meer Koala beren
Klik op de afbeelding om de link te volgen De Koala beer zit altijd in een Eucalyptis boom.

30-03-2006 om 04:05 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strand wandeling
Klik op de afbeelding om de link te volgen Langs de Limestone coast zijn veel stranden waar je alleen bent als je een wandeling maakt.

30-03-2006 om 04:02 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze Camper
Klik op de afbeelding om de link te volgen Even een break aan de Limestone Coast.

30-03-2006 om 04:01 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Surf Coast richting Melbourne
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hier verandert de kust van Lime stone in stone en is niet meer zo aangetast door golven en water.
Hier wordt ook veel gesurfed.

30-03-2006 om 03:59 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoeveel Koala beren
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dikkie wil graag met een Koala beer op de foto.

30-03-2006 om 03:49 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camper
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie slaapt er altijd uit?

30-03-2006 om 03:47 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De 12 Apostelen
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit is een foto van de 12 Apostelen zoals beschreven in het Blog.

30-03-2006 om 03:46 geschreven door Dikkie en Berthus

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peninsula Mornington

26 Maart.

G `DAY, dat betekent Goededag in Australie.

We waren op het schiereiland Peninsula Mornington en hebben het eiland rond gereden.

We vonden het niet zo denderend teveel toeristen leek Zandvoort  wel en zo was bijna de hele kust half Melbourne was er.

Dus we zijn de volgende morgen vertrokken naar Philps Eiland.

27 Maart.

Ook Phillip Eiland is een grote trekpleister voor surfen en zwemmen en uitgaan. Cowes is het grootste stadje van dit eiland en daar zijn ook de meeste Campings.

Alle jongelui waren weer weg want de scholen waren weer begonnen dus lekker rustig.

We hebben eerst even wat boodschappen gedaan en we waren weer goed bevoorraad want je weet maar nooit in dit land.

We zijn toch even gaan kijken naar de dwerg pinguïns die de avond er voor aan wal waren gekomen ze zijn 33 centimeter.

De jonge pinguins waren nog aan wal die gaan niet mee om te vissen ze worden dan weer in de avond gevoed als de kolonie pinguïns terug komen. We konden ze dan ook gewoon fotograveren en filmen bij de Nobbies. De meeste zaten in holen in de duin maar er waren er ook die stonden te wachten op voer van de ouders dus dat was erg leuk om te zien.

Daarna zijn we naar de andere kant van het eiland gereden en daar was de hoogste top en hebben daar nog koffie gedronken.

We hadden ook even de tank gevuld met Diesel en ik was de ramen aan het lappen bij de benzine pomp. Komt er in eens een man op ons af en begon een praatje in het Nederlands.

Nou wij vroegen gelijk of hij ook met vakantie hier was, nee dus hij woonde hier.

Hij vertelde dat hij op het Schiereiland Penisula Mornington had gewoond en dat hij nu op Phillip Eiland woonde.

.Dat beviel hem uitstekend goed geld te verdienen,  KASSA.

Hij was een Belg vertelde hij ons en woonde al 34 jaar in Australie.

Nou dat hij een Belg was dat hoorde we nog goed totaal niet verengelst hij sprak ook nog goed Vlaams.

Hij vertelde ons dat hij een golf tuintje voor de kinderen had en een waterafschuif.

Nu wisten we niet wat dat was.en ik vroeg hem is dat, iets waar je de boten in zee kan doen.

Neeeeeeeeeeeeeeeee dat was voor de kinderen!!!!!!!! Ik goed na denken dus want het was een Belg en ja hoor had hem door, het was een waterglijbaan.

En het was een goede business want ze moesten direct betalen en wat wilde je nog meer volgens die Belg. Terug in de auto moesten we toch wel lachen om dat vlaamse taaltje en dat nog naar 34 jaar. Ik had hem eigenlijk ook moeten zeggen dat ik mijn ramen aan het kuisen was, dat betekent in Vlaams schoonmaken.

Wat ook zo leuk is aan de mensen hier die je spreekt dat ze zo`n commentaar hebben op de buitenlanders die er allemaal wonen net zoals bij ons, ze vergeten zelf ook dat ze ooit vroeger uit het buitenland zijn gekomen of althans de voorouders.

Heb tot nu toe nog geen echte Australier gezien en dan bedoel ik de echte de Aboriginal.

We zijn op het eiland naar het Koala Park gegaan, daar kon je alles lezen hoe de dieren leven en hoe de jonge groeien in de buidel, en natuurlijk  waren er plenty Koala Beren in de bomen daar.

Ze hadden een hoge stellage gemaakt een soort voetpad dat je al bijna in de boomtoppen liep en dat je ze goed kon zien. Nou we hebben genoten zo leuk.

In het park had je ook nog een trail en die hebben we ook gelopen en kwamen nog een soort grijze leguaan tegen was wel eng om te zien leek net een vette slang, dat dachten we ook eerst  maar het geval had kleine pootjes. Heb het allemaal gefilmd en op de foto gezet.

Toen weer terug naar de Camping en even naar het zwembad. De eigenares van de Camping was geboren in Amsterdam en met  5 jaar verhuisd, ze had haar moeder nog bij haar inwonen en die sprak nog geen goed Engels het zelfde als wij met de oudere Turkse en Marrokaanse mensen hebben, alhoewel ze wel vertelde dat het toen al verplicht was Engels te leren toen ze daar aan kwamen. Ze was op de Herengracht geboren, nou als je nu daar een woning hebt ben je rijk de miljoenen pandjes van weleer.

Bij het zwembad was ook een verwarmd Bubbelbad, dus wij er in, liggen we lekker  te bubbelen zien we in eens dat het een prive bubbelbad was, je moest namelijk betalen, dollars in een automaat gooien en dan bubbelt die 6 minuten voor je. Dus de vrouw met haar 2 zoontjes die daar al in zaten hadden dat bubbelen betaald.

Wij gelijk ons verontschuldidigd maar het was niet erg zei ze, ja dat zou ik ook zeggen.

Toen alles uitgebubbeld was wilde een van de kinderen meer bubbelen maar moest het van zijn zakgeld betalen, toen heeft Berthus even dollars gepakt en hun 2 dollars gegeven konden ze nog 2 keer.

Ja en zo gaat er weer een dag snel voorbij en we hebben nog steeds mooi weer.

We gaan nu naar bed en hopen morgen gezond weer op.

28 Maart.

Het  Phillip Eiland verlaten en we zijn naar het Wilsons Promontory Park gegaan

Dat is een groot Wild Life Park. Nu moet ik jullie eerst even vertellen dat er in 2005 een grote brand is geweest en is 18 kilometer bos afgebrand. We hebben daar in het park een dia show van gezien van de brand. De mensen die op de Camping stonden hebben ze allermaal geevacueerd langs de Tidal rivier dat ligt bij de Camping.

Ze zijn daar opgepikt met een Helicopther en in veiligheid gebracht, meer dan 500 mensen. Ze hebben de Camping nog kunnen redden maar er was veel verbrand zoals de loopplanken langs en over de Tidal rivier het is daar namelijk een moeras gebied  net zoals een mangrove bos.

Alles is nu weer herstelt ze zijn met man en macht bezig geweest om dat zo snel mogelijk klaar te hebben voor 2006.

Dat is ook prima gelukt, wat er weer aangeplant moest worden is dan ook gedaan en alles is weer groen alleen de hoge bomen zijn zwart daaraan kan je zien dat er brand is geweest maar onder de bomen is alles weer groen zoals daarvoor.

Denk nou niet dat alles kaal was want het Park is zo groot  18 KM is niet veel op een gebied van 50 KM lang.

We hebben wild gezien hoor, het begon al goed toen we net onze stoelen buiten hadden gezet en we wat pinda`s wilde doppen werden massaal aangevallen door een troep parkieten en niet van die kleintjes, ze sprongen op ons hoofd handen en tafel en voeten enz. Eerst schrok ik mij dood maar later vonden we het hardstikke leuk.

Ze waren dan ook niet meer weg te krijgen, toen kwamen er ook nog een soort zee meeuwen aan die ook begonnen te krijsen die wilde ook pinda`s maar die vlogen gelukkig niet op ons, we waren namelijk al bekrast door al die scherpe pootjes van die parkieten. Heb alles op de film en foto`s. Jullie zien dat later wel op het blog.

We hebben namelijk geen verbinding dus ik tik het allemaal wel maar we moeten wachten op een goede  verbinding en die hebben we nog steeds niet. We zijn ook niet te bereiken via de telefoon. Toen het in de avond donker werd heb ik een appeltje voor de Caravan gelegt om wat beesten na de Caravan te lokken.

Nou dat was gelukt, op een gegeven moment komt er een Familie boskatten onder de struiken vandaan ik weet de naam niet lijkt op boommarters, je ziet die dieren bij ons in de dierentuin het zijn nachtbeesten, lijken op een kat maar dan met een spits gezichtje, nou dat was spannend om te zien. Twee tellen later komt er eern groete WOMBAT aan.

Dat is een beest die lijkt op een grote big maar dan met zachte haren en een berenkop.

Ik na buiten toe want dat moest op de foto en het is mij gelukt, ik moest het op goed geluk schieten want ik zag niks door de lens want het was donker.

Al met al een spannende avond, en ik heb ze ook brood gevoerd.

Het voederen is ten strengste verboden maar ja je mag ook niet plassen achter de kerk he!!!!. Ik dacht een appel kan geen kwaad en een gezonde bruinen boterham moet kunnen.

Nou Dikkie is die avond tevreden naaar bed gegaan, ik had wild gezien.

De volgende dag hebben we een grote trail gemaakt over de bergen naar een inham in zee, het was prachtig zo mooi wit strand en grote keien en een prachtige begroeing en mooie paadjes waar je op liep. In die baai had je grote golven die op die grote keien kwamen.

Er stond daar ook een gedenkteken dat er 2 jongens die daar op de keien hadden gestaan verdronken waren toen ze door de golven mee zijn gesleurd dus dat kan ook nog gebeuren, je had daar dan ook onverwachte grote golven enr werd ervoor gewaarschuwd.

We zijn weer terug gewandeld en hebben onze boterham gegeten en wat gerust en zijn daarna met een tweede wandeling begonnen.

Berthus op zijn sandalen,, wat was er namelijk gebeurd hij verloor zijn zool van zijn bergschoen en ook bijna de hak, ik heb krom gelegen van het lachen.

We hadden onze bergschoenen al en tijdje niet meer gedragen en we denken dat het rubber uitgedroogd was.

Dus morgen nieuwe bergschoenen kopen voor Berthus dan kan hij weer goed lopen.

Morgen vertrekken we richting Yarram dat ligt in Gippsland of  wel The Prom Country.

Daar heb je de 90 Miles Beach dat heb je ook in Niew Zeeland, dat is een strand van 90 kilometer lang.

Dus ik zou zeggern tot de volgende story van Dikkie en Berthus.

30-03-2006 om 00:00 geschreven door Dikkie en Berthus

26-03-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Melbourne, einde Great Ocean Road

Hallo Blogglezers.

Hier dan weer een berichtje van ons.

Ik had jullie vertelt van die Nederlanders die al voor de 5 keer in Australie waren.

Die hadden dus meer ervaring dan ons en vooral met het wildlife.

We zaten die avond in de Caravan toen de vrouw op ons raam tikte, we moesten buiten komen.

Ze haddden een Possum bij de boom zitten naast hun Caravan.

De man scheen met zijn zaklantaarn en liet ons het beest zien.

Ze lokte hem uit de boom met een appel en daar kwam hij of zij op af.

Dat beest ziet er uit als een grote kat maar dan met een muizen snoet.

Ze vertelde dat hij overdag in holen in een boom zat en dat het een nacht dier was.

Het was voor ons erg interresant omdat te zien.

Heb er geen foto van kunnen maken jammer genoeg.

De volgende dag zijn wij richting Anglesea gereden.

De bergen waren begroeid met regenwoud en de weg lag hoog op de berg en we hadden weer een prachtig uitzicht op zee.

We zijn halvewege gestopt om een trail te maken naar een waterfall, dus bergschoenen aan en water mee want het was heet.

Komen we daar met veel klimmem en afdalen staat de waterfall droog.

De man die ons vertelde dat er te weinig regen viel de laatste 3 jaar had toch gelijk, normaal was dat een gigantische  waterfall.

Het was ook bloedheet in dat bos de vochtigheidsgraad was hoog. Het heet ook niet voor niets regenwoud.

Toen weer verder gegaan en op de Camping terecht gekomen in Anglesea.

Het was een complete dorp,er waren veel toeristen aan de kust allemaal voor het surfen en zwemmen.

De baaien zijn daar zeer geschikt voor en ongevaarlijk en hebben hoge golven.

We hebben ook ondekt dat de mensen die wat meer te besteden hebben aan deze kust zitten. Veel vaste staanplaatsen grote Caravans en 4 wheeldrives, we kijken af en toe ons ogen uit Het is namelijk maar 2 uur rijden van Melbourne, vandaar al die mensen.

Gelukkig stonden we er maar 1 nacht in het Camping dorp.

Voor  de rest hebben we niet veel meer meegemaakt die dag.

Alleen toen ik me ging wassen in de morgen verdwaalde ik kon de Camper niet meer terug vinden.

Ben toen op het geluid van de vogels afgegaan die in onze buurt zaten te fluiten en toen zag ik de Camper weer dat gebeurd mij nog wel eens als ik te ver van het toilet afzit.

Je doet zoveel Campings aan dat je de orientatie kwijt bent en vooral in het donker, en je moet er ook Dikkie voor heten.

25 Maart.

Weer verder getrokken richting Melbourne.

Wat een drukte op de weg iedereen ging weer naar huis de 2 weekse vakantie was voorbij.

Leek wel of we weer in Nederland waren 3 baans wegen allemaal richting Melbourne.

Dus het was goed opletten toen wij de stad in kwamen om de goede afslagen te nemen want wij gingen richting het schiereiland Mornington Peninsula

Melbourne is een mooie stad met een grote brug waar je over heen gaat en veel groene tuinen en parken, we zagen maar een paar hoge flats daar zullen wel kantoren in zitten.

De kerken zijn typisch Engels en de oude gebouwen en de trams..

Mortnington Penisula schiereiland bestaat uit veel wijnbouw en groene kust begroeing.

Ook hier was het nog hardstikke druk met toeristen maar low budget je zag het verschil in luxe. Dit schiereiland ligt direct onder Melbourne.

Hier komen veel dag toeristen het is maar een uur rijden en je bent ook snel aan zee.

Er zijn hier dan ook haast geen Campings . We hadden niet veel keus, we zijn wel naar het groene gedeelte gereden een beetje in een rustig gebied en staan nu op een Camping in de buurt van Somerville aan de kust.

Morgen rijden we het Eiland nog even rond en dan hebben we het hier wel gezien denk ik veel te druk onze bedoeling is dan om naar Philips Island te gaan. Daar hebben ze een pinguin kolonie.

Die beesten komen daar in de avond aan land en je mag ook geen foto`s maken.

Dus ik denk niet dat we dat gaan doen. We hebben in Zuid Afrika  pinguins gezien een groter soort die gewoon de hele dag op het strand staan en in zee vissen.

Je kan ook dolfijnen spotten en met ze zwemmen, maar dat hebben we al eens gedaan in Nieuw Zeeland, dan blijft er ook niet veel over misschien een mooie wandeling.

We hebben nu ruim 2000 kilometer gereden en zitten weer in de bewoonde wereld.

We hopen dat het straks weer lekker stil is want dat is toch wel relaxt.

De Australiesche wijn is duur had ik nooit gedacht er is zoveel wijnbouw hier.

Voor de goedkoopste fles wijn betaal je hiet 6 Dollar maar dat is bocht.

Geef mij de Franse wijn maar voor 4 Euro is  beter te drinken dan hier.

We zijn nu alweer 3 weken onderweg de tijd gaat snel, we zijn helemaal gewend aan de Camper en kunnen ons al bijna niet meer voorstellen dat we ook nog een huis hebben, we voelen ons thuis in ons hokkie.

Nou lezers ik ga stoppen nog even mijn boek uit lezen en tot het volgende bericht.

Doeiiiiiiiiiii op zijn Hollands

Dikkie en Berthus.

Even een extra groet aan mijn zus Wilma en Jan en Finy mijn schoonzus.

Finy ik heb er  een nieuw deuntje op gezet anders raak je in de stress van die songs.

Groetjes Dikkie.

Groetjes van Berthus aan zijn moeder en broers en zuster.

26-03-2006 om 11:27 geschreven door Dikkie en Berthus

24-03-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustdag en Cape Otway

21 Maart.en 22 Maart.

Hier weer een berichtje van de Hollandse Aussies.

We zijn van uit Port Cambell waar we een nacht zijn geweest naar Gellibrand gereden dat is wat het binnenland in.

De reis ging eerst weer langs de kust en hebben daar de 12 Apostelen bekeken.

Jazeker we hebben ook Apostelen in Australie.

Deze Apostelen waren alleen van steen en stonden in de zee.

Het is een van de populairste bezienswaardigheden aan de kust.

Dromme dagjes mensen komen daar naar toe, we vonden het leuk om te zien maar we hadden wel mooiere rotsformaties gezien aan de kust.

Daarna zijn we het binnenland in getrokken en waren blij effe geen zee meer te zien.

We kwamen door prachtige heuvels en bossen.

We gingen via Lavers Hill, daar waren watervallen plenty maar alleen stonden ze droog er valt niet genoeg regen dus alleen droge stenen en geen water.

Toen zijn we aangekomen in Gellibrand, daar was een Camping.in the middle of nowhere

De vrouw die ons inschreef vertelde dat haar man uit Nederland kwam long time ago

Er was een zwembad en het was er zo rustig dat we er een dag zijn blijven staan, de temperatuur was 30 graden en we hebben een dag geluierd alleen gezwommen en een boek gelezen. Er waren nog geen 20 mensen op de Camping. Alleen wij waren in het zwembad wat een luxe.

De volgende morgen zijn we weer fit en fris verder gereden naar het schiereiland van Cape Otway. Een prachtig natuur park en veel Eucalyptus bomen. Dit park mondt uit aan de zee.

We gingen naar de vuurtoren en passeerde daar een Kleine Camping.

Nou vuurtorens hadden we al genoeg gezien we zijn omgedraaid en naaar de Camping gegaan midden in het natuur park.

Caravan neer gezet boterham gegeten de bergschoenen aan en we hebben een trail gelopen naar de zee.

We kwamen onder weg 7 Koalabeertjes tegen die in de bomen zaten, en ook niet  te vergeten de grote parkieten en de papagaaien alles zo maar in het wild. De bergschoenen waren ons aangeraden vanwege de slangen die hier veelvuldig voorkomen.

Moest dus van Berthus weer voorop lopen om de eventuele slangen te verjagen. Nou dat vind ik geen problem ben niet zo bang. Een slang is eerder weg dan je denkt, elke keer hoorde je ritselen, heb er maar 1 gezien, een kleintje. Voor dat ik de camera had was hij al weg.

De wandeling was very heavy veel mul zand en scherpe stekels van bepaalde struiken.

Maar goed we zijn naar ruim een uur toch aan zee beland het was steeds afzakken vanaf de Camping. Je moet het zo zien je komt eerst door een bos, en dan kom je in duin gebied.

Maar toen weer terug dat koste iets meer moeite, klimmen dus door het mulle zand, had dan ook af en toe zere kuiten.

Terug op de Camping was het dan ook goed uitrusten met een potje bier dat hadden we wel verdiend. Onze buren waren Nederlanders die bezochten al voor de 5 keer Australie en waren weg van het land, nou wil je alles zien dan kan dat ook niet in 2 maanden dan moet je inderdaad vaker terug.

Ze gaven ons nog  wat adviesen voor mooie parken en Campings en waar veel Kangoeroe`s waren. Dat zullen we dan ook zeker gaan doen.

In onze boom bij de Caravan zitten 2 Papagaaien hardstikke leuk een boom er naast een Koalabeer.

We vinden het nog steeds stil op de weg, zo anders dan in Nederland, wat wonen we daar toch op een kluitje.

Maar ik zou niet willen ruilen hoor ik vind het te stil en zou mijn eenzaam voelen hier in een dorp Als je bij een Supermarkt komt in een iets groter dorp dan zie je al die vrouwen kletsen met elkaar voor de deur, alle nieuwtjes worden uitgewisseld , van heb je het al gehoord BLA BLA BLA. Net zo als vroeger bij ons, hier valt het mij weer op.

Het weer is prachtig maar aan de kust koelt het in de avond behoorlijk af, in het binnenland niet daar heb je wat zoelige avonden en kan je langer buiten blijven zitten, echter aan de kust als de zon weg is wordt het koud en ga ja naar binnen. We hebben dan ook ons kacheltje af en toe aan.

Morgen moet ik eerst gaan shoppen zo gauw we een supermarket zien, ik ben los moet van alles weer inslaan.

Het vlees is lekker hier en de vis en ook de sla je kan alles zo kant en klaar kopen de dressing alles zit apart in een zakje verpakt bij de sla, en je hebt veel soorten sla.

Ik koop gekookte krieltjes in blik lekker gemakkelijk kan ze ook bakken of gewoon eten.

Als je een brood koopt is het na een week nog vers, hoe dat kan!!!! Geen idée.

Dat brood word zo gemaakt voor de mensen die maar eens per week of langer geen boodschappen kunnen doen omdat ze zover weg wonen van de bewoonde wereld vandaar dat het zolang vers blijft, ik denk meer olie of vet er in.

Ik ga nu eindigen , morgen vertrekken we naar Apollo Bay.

Groetjes van Dikkie en Berthus.

Even een persoonlijk berichtje.

Chris Cindy Alette en Michiel, alles goed met jullie?

Zoals jullie kunnen lezen vermaken Pa en Ma zich uitstekend.

We lopen alleen een beetje achter met het blog .

Ze lopen hier nog achter met internet en connectie voor de GSM.

Misschien straks in een wat grotere plaats dan kunnen we weer wat meer foto`s plaatsen .

Alie bedankt voor de mail, leuk dat je ons volgt.

Jij bent er al een keer geweest dus je weet hoe het is hier en de sfeer.

Nely wens ik een prettige vakantie toe in The Gambia .

Aftellen nog een aantal dagen. Doe ze de groette van mij.

Voor Bea is het ook aftellen voor dat ze weer naar The Gambia gaat.

Succes allemaal en tot weerzien.

Irma bedankt voor je mail,

Je had ook in The Gambia moeten blijven vanwege het goede weer.

Back to the Roots.

Aramata bedankt voor je mail.

Was het leuk op de Duitse Beurs, hebben je voeten het nog uitgehouden?

Donnie weer blij dat je thuis bent

Groetjes van Pa en Ma.

24-03-2006 om 11:06 geschreven door Dikkie en Berthus

• hallo daar (chris)
        op 1 April
  • groeten uit Rotterdam (aramata)
        op Melbourne, einde Great Ocean Road
  • Portsland (Alie Heldoorn)
        op Van Southend via Mount Gambier naar Portsland
  • hallo (chris)
  • Hoi Moeke (aramata)
        op Zeehonden in een baai op Kangoeroe eiland
  • nogmaals gefeliciteerd (chris)
        op We zijn gearriveerd in Australie.
  • moeke in australie (aramata)
  • Moeke (aramata)
        op Dikkie heeft het al aardig door de Webblog.

• Zoeken in blog

Startpagina !

Ik ben Dikkie
    Ik ben een vrouw en woon in Noord Holland () en mijn beroep is Gepensioneerd..
    Ik ben geboren op 10/03/1946 en ben nu dus 78 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Reizen en Computeren.

Ik ben Berthus
    Ik ben een man en woon in Noord-Holland (Nederland) en mijn beroep is gepensioneerd.
    Ik ben geboren op 13/12/1945 en ben nu dus 78 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Computeren, lezen en reizen.

• Laatste groeten uit Australië
  • Stranden, wandelen en naar hedt einde van de reis.