Onze Australie Reis
SeniorenNet.be
23-04-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stranden, wandelen en naar hedt einde van de reis.

21 en 22 April.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Hallo beste familie  en vrienden.

Nou dat buitje van gisteravond stelde niks voor, het trok weg.

De volgende morgen zijn wij ook weg getrokken. We hadden hier in Evans Head 2 nachten geboekt en betaald, maar we vonden er niks aan. Veel te grote camping met hele hordes kinderen en ik vertelde al een zooitje. Als de ene niet uit gejankt was begon de volgende. We hebben de sleutel ingeleverd en zijn vertrokken. Nu zullen jullie denken, een sleutel in leveren waar heb je die dan voor nodig. Bij de meeste campings krijg je een sleutel voor het toilet en douche. Krijg je geen sleutel dan krijg je een cijfercode, die tik je dan in bij de deur en je xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />kan er in. Ze doen dat omdat ze geen strand gasten op de camping willen hebben die dan gebruik maken van toilet en douche. Zeer verstandig maar soms lastig, ben je bij de toilet heb je de sleutel vergeten of de code.

We zijn naar het Broken Head Nature Reserve gereden ook een camping aan zee en wat van de drukte vandaan. Hier hebben we 2 nachten gestaan. Prachtig natuur gebied. Het bestaat uit een regenwoud en duinen. Gisteren hebben we eerst alles even verkend op het strand en vanmorgen zijn we eerst het  regenwoud in gegaan en een heuvel beklommen en hadden een mooi uitzicht op zee en de surfers. Je hebt hier namelijk hoge golven en dat trekt surfers aan. De camping zelf ligt heel beschut achter de berg.

Het was een mooie wandeling in het tropisch bos net zoals in een jungle.

Daarna zijn we een eindeloze strand wandeling gaan maken. We waren goed en wel aan het wandelen op de beach kwam er een surfer naar ons toe die zijn halve pink kwijt was en vroeg of we een mobile bij ons hadden. Maar een Mevrouw greep snel in en belde the Emercecy. Wat er is gebeurd weet ik niet of het een haaitje is geweest of iets anders.

Er staan namelijk borden dat er Sharks zijn en dat je die niet mag voeden, maar ik denk dat de Shark zich zelf heeft willen voeden.

Nu moet je niet denken aan een grote je hebt ook kleintjes, maar dat ze er zitten is zeker..

Na die bloederige massa zijn we maar niet gaan zwemmen in zee, we hadden wel onze zwempakken aan om eventueel onder weg nog een duikje te nemen.

We hebben 12 kilometer gelopen langs het strand. Het was wat bewolkt vandaag maar de temperatuur was prima niet te benauwd. Met de bultjes van Berthus gaat het vandaag weer redelijk goed, de meeste jeuk is weg. Die donderse watervlooien.

Je ziet ze amper, ik heb ze zelf ook wel, maar Berthus is allergisch voor steken en die bultjes zwellen bij hem op, en bij mij niet.

De Camping waar we nu opstaan is vandaag  helemaal vol .

Dus morgen vertrekken we weer na een Camping aan de Cold Coast.

Dat zal de laatste worden en dan nog een Camping vlak bij de Airport van Brisbane.

Die hebben we al uitgezocht want daar is ook nog een zwembad bij en kunnen we nog een dag bijkomen. Verder niet veel spannende dingen meegemaakt, dus ook niet zoveel te vertellen.

Prettige Zondag toegewenst door

Dikkie en Berthus.

23 April.

Hier dan weer een berichtje.

Vanmorgen vertrokken  van de Camping in Broken Head. Op naar de Cold Coast waar het strand 36 kilometer lang is. Het was Zondag en het strand ligt onder Bribane dat betekende dus veel verkeer op de weg. We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk langs de kust te rijden en niet op de snelweg, dat is aardig gelukt. We zijn nog even gestopt in Byron Bay want daar had je een oude vuurtoren en een prachtig uitzicht op de baai van Seven Miles Beach wat we die dag ervoor hadden gewandeld

Wat boffen die Australiers toch met hun mooie kusten en picnikplaatsen. Als het weekend er is, is het vaste prik dan gaan ze er op uit. Met hun surfplanken en grote koelboxen en niet te vergeten hun kinderen. De hond en de kat zal thuis moeten blijven want er zijn maar weinig Campings waar je een huisdier mee naar toe mag nemen.

Zelfs op het strand mag het niet. Er zijn speciale stukjes strand waar het mag maar dat  is op de vingers van een hand te tellen. En als er een poepie op het strand komt dan zijn ze verplicht  om het direct op te ruimen en dat doen ze ook. Wat wij in de zomer doen kan hier bijna het hele jaar. Vooral de gepensioneerde mensen reizen bijna het hele jaar en trekken met het mooie weer mee, net zoals wij hebben gedaan. We hebben er nu 5300 kilometer op zitten.

We vonden de Cold Coast maar niks leek Zuid Spanje wel allemaal toren flats met appartementen en Hotels ook toren hoog.

We wilde het zien maar waren blij dat we de drukte weer achter ons lieten en zijn daarna op zoek gegaan naar een Camping en we staan nu in Jacobs Well.

Een klein dorpje aan de monding van een rivier die de zee in loopt. Wat een rust, heerlijk de parkietjes weer in de boom boven je, en de vogels weer om je heen om te kijken of er nog wat te halen valt. We zagen een soort kippen heel apart die konden vliegen. Had ze nog nooit gezien ook niet in de Dierentuin. We hebben bijna de hele dag gereisd dus niet veel meegemaakt alleen veel gezien van het toerisme hier.

Morgen naar Brisbane en daar gaan we dan naaar de laaste Camping vlak bij de Airport en dan Dinsdag even de kastjes schoonmaken en Woensdag op huis aan.

Tot horens dan maar weer,

Groetjes van Dikkie en Berthus.