Inhoud blog
  • Rhb Ge 6/6 II Curia
  • ML-wissel
  • Uitrusten met set voor containerwagens (67500)
  • Vandaag testritten
  • La Bucanada 2
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Trains and boats
    iedereen heeft nood aan een hobby
    03-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noorwegen 2bis
    1. + 2. Bergen station. Voorstadtrein



    03-07-2010 om 18:40 geschreven door jeanlgb

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noorwegen 2
    Etappe 2 Oslo-Dombas-Andalsnes

    1. De meeste IC verbindingen bij de NSB worden verzorgd door deze kantelbaktreinen. Ik vindt ze eigenlijk niet erg mooi, maar ze zijn wel efficiënt in het afwisselende Noorse landschap.
    2. Rustig kabbelt een riviertje onder de spoorbrug door
    3. Wijdse landschappen ontplooien zich voor ons
    4. Bergtoppen in de sneeuw
    5. Van tijd tot tijd stromen ze wat minder rustig, de riviertjes
    6. Watervallen
    7. Van tijd niet makkelijk fotrograferen door die treinramen, reflecties en soms vuile ramen
    8. Op het einde van de Rauma-lijn opent de vallei zich en vergezichten te over.
    9. Van het zien van al dat water kreeg ondergetekende dorst en zette ik mij op een terras met een welverdiende (waanzinnig dure) pint bier.

















    03-07-2010 om 17:24 geschreven door jeanlgb

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noorwegen 1
    1. Na de rit van Roosendaal naar Arnhem, die voorspoedig verliep, loopt 1613 met de City Night Liner naar Kopenhagen binnen met een vertraging van 20 minuten. Na het nachtelijk ritje door Duitsland was dit aan de Deense grens opgelopen tot ruin 1 uur. Geen nood we begonnen met goeie moed aan het ontbijt.
    2. Helaas, de Deense Eloc 3010 had die dag zijn kuren en ging zowat vijf keer onderweg in dwangremming en we konden overmatig genieten van het landschap. Resultaat : in Odense moesten we overstappen in een dieselstelletje, dat ons naar Kopenhagen bracht met als eindvertraging 1u30min. Daar konden we tijdens het wachten op onze verbinding, gadeslaan hoe onze defecte trein werd binnengesleept. Stilletjes druipt  3010 af naar het depot.
    3. Mooie stationshal hebben ze daar in Kopenhagen, de draagstructuur is grotendeels in hout en mooi onderhouden.
    4. Alsof het noodlot ons achtervolgde komt er i.p.v. de X2000 een vervangend SJ-stelletje ons oppikken. Wegens technische problemen moeten we in Malmö overstappen in onze definitieve trein naar Göteborg.
    5. Dit 'em dan de Zweedse X2000 met kantelbaktechnologie ......
    6. En interieurdesign hoogstwaarschijnlijk van Ikea.
    7. Gaat lekker door de bochten en in de rechte lijn ver boven de 200 km/u
    8. Het is de 21e juni dus hoe noordelijker, hoe meer de middernachtzon gaat te zien zijn.
    9. Na het overstappen in Göteborg is het nog effe naar Oslo waar we zullen genieten van een lekker bedje.

















    03-07-2010 om 15:30 geschreven door jeanlgb

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomer begonnen?
    Toch de laatste dagen bezig geweest bij een schuchter zomerbegin.
    Alle van rookgenerator voorziene locs opgesteld aan het depot met de rook uit de schoorsteen, de goeie ouwe Lenzcentrale doet het nog prima.
    Twee platte wagons grijs gespoten en voorzien van een houtlading, extra gezekerd met kettingen ( in de Brico-Planit gekocht voor 2.5 euro voor2.5 meter).



    17-06-2010 om 08:17 geschreven door jeanlgb

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stillekesaan aan nieuwe seizoen begonnen

    1 Stainz gaat eerst de baan op voor poetsbeurt
    3 tot 5 Het oude grind is uit de baan gehaald en wordt stelselmatig vervangen door nieuw.
    Opgehaald bij de bouwmaterialenboer (13 euri voor 350 kg) Het depot wordt stillekesaan terug bezet. Nieuwe decordetails moeten aangeschaft, de oude zijn na vele jaren ten offer gevallen aan poezen- en klimaatterreur.
    6 en 7 één bocht had nog 1 R1 stuk. Deze ging eruit en vervangen door R2, daarvoor moest de spoorberm verwijd worden met hamer en beitel en terug aangesmeerd met mortel. Als testtrein : alle varianten van lange rijtuigen moesten door de nieuwe bocht : Unesco-loc met A1275, GEX, salon en stahlwagen + schiebewandwagen.
    8 Drukte in het station tijdens de dienstregeling za 22/5
    9 Krok met kleurig stammetje.



















    27-05-2010 om 19:49 geschreven door jeanlgb

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per maand
  • 10-2019
  • 08-2019
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 12-2013
  • 10-2013
  • 10-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 07-2011
  • 05-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!