Via deze knop kom je op een taalsite: + veel achtergrondinfo
Een tekeh of gekko kruipt overal tegenop en kan dus ook van het plafond naar beneden vallen...
Valentijn
Gezellig in bed
Godsdienstigen maakten dit plaatje
Laat ons het verschil maken.
Maak jij een verschil tussen deze eitjes?
Maak je verschil tussen deze twee?
BALI
Mooi toch?
In 1468 verklaarde de katholieke kerk dat hekserij een 'buitengewone misdaad' was. Daardoor konden tijdens een rechtszaak alle regels die normaalgolden opzij worden gezet. Dat betekende bijvoorbeeld dat alleen het bewijs dat iemand schuldig maakte kon worden toegelaten. Pijnigen of martelen om bekentenissen af te dwingen was niet alleen toegestaan, maar werd zelfs aangemoedigd.
Een hindu-garuda
Markt op BALI
Offer op BALI
Tanah Lot - Bali
Vulkaan Bromo - JAVA
Leeuwendans - JAKARTA
Sloppenwijk - SURABAYA
Kuta beach - BALI
Gekleurde kip - SURABAYA
Herfst
Zonnebloem
Waterlelies
Rozen
Zet je
Regen... ...
Transport - Indonesië
Vulkaan op klein eilandje in Indonesië
Indonesië
Indonesië
Indonesië
Indonesië
Balinese dansen
Zonne-energie ook in Indonesië
Over mijzelf
Ik ben Fretteke
Ik ben een vrouw en woon in In 't Brabantse (Belgikske) en mijn beroep is thuiswerkend in het onderwijs en heb prepensioen in zicht.
Ik ben geboren op 07/10/1950 en ben nu dus 74 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: geïnteresseerd in van alles.
Heb vier kinderen die al 31, 25, 24 en 23 jaar zijn.
22-01-2006
-----GRAAG GEDAAN FRAKKE!
Het was al winter, vijf jaar geleden en ik was op dat moment al 10 jaar pijnpatiënt. Ondanks het feit dat ik doorgaans mn best deed om dat pijnverhaal op de achtergrond te houden, wisten en merkten vrienden wel dat ik niet meer buiten kon, dat vakanties er niet meer in zaten en dat de hoekzetel mn vaste stek was geworden.
In die lange periode gebeurde het dan ook enkele keren dat een vriend met goede raad aan kwam zetten. Allemaal heel erg goed bedoeld maar na zoveel jaren heb je alle medische behandelwegen al wel gevonden en niemand zou me op de alternatieve behandelpistes krijgen; ik bedankte vriendelijk en hield het voorstel voor bekeken. Het verwonderde me wel hoe mensen overtuigd waren van de werking van een pendelaar of homeopaat...
Op een keer probeerde Frakke me weer eens te overtuigen: ik ben erg goed geholpen geweest door een homeopaat in Brussel zei hij, je zou me een plezier doen als ik je eens mocht meenemen daar naartoe. Ik keek ontwijkend en hij wist wel wat ik wou zeggen. Nee maar, ik zal de consultatie zelf betalen klonk het aandringend. Och, Frakke is zon lieve man en ik wou hem dan niet nog een keer teleurstellen na het aanvullende argument dat die homeopaat ook geneesheer was. Oké, dacht ik, één keer en dan is het genoeg, dan heb ik toch een beetje goeie wil getoond.
Die bewuste vrijdagavond kroop ik onder een dik deken naast Frakke die me richting Brussel reed. Ik had enkele onderzoeksresultaten mee: röntgen, operatieverslag, ruggemergonderzoek, een hele bundel ik ging tenslotte toch naar een geneesheer.
De Brusselse straatjes werden als maar smaller en yep ineens zag ik de snuit van onze wagen twee centimeter verwijderd van een tegenligger die de straat in wou die wij uitreden. Frakke vloog omhoog, vloekte ferm, dreigde uit te stappen om de middelvinger opstekende in de andere auto aan te pakken. Ik beefde, wat gebeurt er nu? Die Frakke heb ik nooit één woord luider dan het andere horen zeggen. Ik probeerde hem te kalmeren en met wat gegrom achter de tanden en dreigend gekijk werd de zaak geklaard. Oef, zou Frakke dan ook zenuwachtig zijn?
De wachtzaal was leeg en klein. We moesten een kwartiertje wachten; la noblesse se fait attendre? Uiterste charme en hand uitstekend, zegt de blonde dame (ja, blond) in gebroken Vlaams wie, ah, kom binnen. Ik zette me neer en verwachtte dat ik een hele uitleg zou moeten doen. De korte stilte gebruikte ik om heel mijn dossier op de tafel te leggen. Nee, nee, dat heb ik niet nodig zei de dokter. Ze moest helemaal NIKS van mn verhaal kennen. Even later stonden we buiten en ik had de opdracht een meegekregen pil te slikken vanavond en daarna te noteren wat ik allemaal gedroomd had. Nadien moest ik terugkomen met die notities. Pfff, ik droom niet één keer per jaar, tenminste ik zal wel dromen maar ik herinner me zelden een droom, heel zelden. Het zou straf zijn als ik morgen een droom zou kunnen opschrijven. Heel stil schoven we door de nacht naar huis. Er werd niks gezegd. Ik zag elk gebaar van die dame voor me en had nooit verwacht dat een alterneute ervaring zon wereldvreemde indruk naliet.
Thuis gekomen en na het vertrek van Frakke gooide ik de pil in de haard. Ik had Frakke tenminste gelukkig gemaakt. Die nacht, je zal het nooit geloven, heb ik gedroomd, gedroomd en gedroomd Man, man, man ...
Zou die pil in de haard daar iets mee te maken gehad hebben?
Ik moet je niet vertellen zeker dat ik me nooit meer heb laten meesleuren?
Laat de mensen maar zeggen en geloven wat ze willen
... 4 Jaar lang was Hitler heel erg arm. Soms moest hij zelfs buiten slapen. Hij probeerde overal aan werk te komen, maar hij had geen diploma's. Daarom hielp hij mensen door koffers te dragen, sneeuw te ruimen en soms bedelde hij zelfs ! De mensen zagen hem als een zwerver, een schooier. De rijke burgers haalden hun neus voor hem op. Zo kreeg Hitler de pest aan de rijke mensen, vooral de rijke Joden. De Joodse bevolking in Duitsland had vaak een goede baan (advocaat, juwelier, handelaar) ... Hitler beloofde de mensen een oplossing te geven voor alle ellende, armoede en werkeloosheid. Vandaag zijn er helaas nog steeds mensen die in Hitlers ideeëngeloven. We noemen die Neo- nazi's (nieuwe nazi's).
DUBBELKLIKKEN OP FOTO als je meer over het leven van Hitler wil weten. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn moeder komt binnen, net zoals elke vrijdag. Het is halfelf, je kan er je klok op gelijk zetten. Innerlijk laat ik een diepe zucht en glimlach. Hé, wat nieuws? zegt ze. Ik heb meestal niet veel te vertellen wat het etiket nieuws kan dragen. Wat er zoal gebeurd en gezegd is deze week? vraag ik. Ja.
Ik zeg haar dat er niks speciaals gebeurd is buiten het feit dat Ita, de oudste zoon die nog thuis woont, 5 examens moet afleggen en dat hij er al twee goed gedaan heeft. Na een vlugge ah ja keert de conversatie zich richting kapperverhalen. Op vrijdag gaat ma altijd eerst naar de kapper en komt dan bij ons aan de overkant van de straat op visite. Van bij de kapper komen dan ook allerlei verhalen overgewaaid. Er worden daar niet alleen boekjes gelezen die je zelf (zogezegd) nooit koopt.
Tina haar zoontje was erg grieperig en ze is er mee naar de homeopaat gegaan klinkt het. En? vraag ik. Ma vertelt dat de kleine een paar druppels per dag moest innemen van een homeopathisch product. En? vraag ik weer. Wel ja, die kleine is nu helemaal genezen!. Ze kijkt me triomferend aan.Homeopathie werkt dus he! Eindelijk had ze volgens haar een bewijs gevonden dat me zou kunnen overtuigen. In haar ogen moet ik een ware keikop zijn die zonder bewijzen weinig aanneemt. Eigenlijk heeft ze het bij het rechte eind wat die keikop betreft toch. Ik word voor de zoveelste keer een beetje lastig. Elke keer begin ik met een positieve instelling aan zon gesprek. Ik leg eenvoudig en klaar uit dat echte homeopathische middelen (geen kruidenmengsels en oplossingen dus die verkeerdelijk als homeopathisch worden gelabeld) geen werkzame ingrediënten bevatten en dat die kleine ook zonder iets te nemen na vijf dagen van zn griep af zou geweest zijn.Ik besef maar al te goed dat wat ik zeg niks oplevert. Ma gelooft nu eenmaal in homeopathie, handopleggingen, waarzeggers, shakratoestanden, hemel, hel en contacten met overledenen. Het is nu eenmaal zo: kwakzalverij bestrijden is als onkruid wieden: terwijl je je bukt is het kruid achter je rug alweer aan t groeien; onbegonnen werk dus.
Waarom ik me daar druk in maak? Omdat ik om me heen heel wat mensen zie die meningen van anderen zo maar aannemen zonder ook maar even kritisch na te denken.
Kan dat kwaad, vraag je. Ja, want het promoten van lichtgelovigheid maakt onze maatschappij kwetsbaar voor gevaarlijke kwakzalvers, voor het gedachtegoed van gevaarlijke individuen (denk maar aan Hitler en dichterbij: aan Filip Dewinter, )
Je loopt er als een rijke patser rond tussen bedelaars die schier van honger sterven en moet je ziel pantseren tegen hun ellende, op straffe van anders geen plezier hebben.
Wat is een held? Iemand die straffeloos onvoorzichtig is geweest.
Wie jong is, heeft geen behoefte aan gelijken.
Zwakken kunnen zich de luxe van een geweten niet permitteren.
Een slecht mens moet wel heel intelligent zijn, om net zo verschrikkelijk te zijn als een dom mens.
Ik geloof, dat de mensen alleen uit onoplettendheid optimist zijn.
Als iedereen verdraagzaam is, hoeft er feitelijk ook niets meer verdragen te worden.
Kenmerk van een offer is dat het opgaat in rook.
Willem Frederik Hermans (1921-1995) .Nederlands prozaschrijver (Amsterdam 1.9.1921). Stammend uit een Amsterdams onderwijzersgezin; de zelfmoord van zijn zuster en een neef bij de inval van de Duitsers in mei 1940 betekende een schok voor hem. Ging na het gymnasium fysische geografie studeren aan de universiteit van Amsterdam; promoveerde in 1955 cum laude, was van 1958-1973 lector in Groningen.
Verliet in 1973 enigszins verbitterd Nederland en vestigde zich als schrijver in Parijs. Schreef behalve romans en verhalen ook gedichten, toneelstukken en essays; vertaalde o.m. werk van Wittgenstein. Hij wordt algemeen beschouwd als de belangrijkste Nederlandstalige schrijver van de twintigste eeuw.
"Als we de weg naar het betere willen vinden, moeten we eerst onvervaard naar het slechte durven kijken." (Thomas HARDY)
Hardy, Thomas, (2 juni 1840 - 11 jan. 1928), Brits dichter en romanschrijver, studeerde architectuur in Londen (1862-1867), was enkele jaren als architect werkzaam en wijdde zich daarna geheel aan de literatuur.
Een hersenspoeling iets anders dan een permanent laten zetten!
Heb je er al eens over nagedacht. Hoe het kan bestaan dat een mens kan verworden tot een moordmachine? Denk je dat het jou, je kind of kleinkind niet kan overkomen?
Hoorde je vertellen over die brave, vriendelijke jongen die zich ineens of liever we merken het gewoon te laat - anders ging gedragen?Een tijd later stierf hij terwijl hij een bom tot ontploffing bracht en veertig slachtoffers meesleurde in de dood. Als we even ons geheugen opfrissen, weten we weer dat er iets als de inquisitie' heeft bestaan. Menig tot heks gebombardeerde vrouw moest de brandstapel op. Op een ander moment in de geschiedenis stormden horden ridders in naam van het christelijk geloof het nabije oosten binnen om er te roven, doden, verkrachten, Hoeveel moorden en martelingen kunnen aangerekend worden aan het blindelings volgen van beweringen, een gedachtegoed?
Geloven doe je als je iets niet weet en over dat iets zomaar klakkeloos overneemt wat iemand anders je voorhoudt. Als je maar genoeg gelooft wat men je zegt dan zal je die gedachte(n) uiteindelijk ook in daden omzetten of men je nu stimuleert een bom te plaatsen of een moordaanslag te plegen. Uiteindelijk denk je dus te 'weten' wat men je heeft doen geloven en nochtans staan de begrippen weten en geloven diametraal tegenover mekaar.
Wat je weet hoef je niet te geloven, juist? Is het dan niet enorm belangrijk dat we onze jeugd leren wetenschappelijk denken? Het kennen van feiten en bewijzen is van levensbelang voor een veilige wereld want wie zonder nadenken, gelooft valt vroeg of laat ten prooi van kwakzalvers en machtswellustelingen.
Wat weet je van iets en wat geloof je zomaar iets om wat meer over na te denken.
Het is duidelijk dat elke privé-persoon die een mens, zijn broeder, vervolgt omdat hij zijn mening niet deelt, een monster is
'Bemin de waarheid, maar vergeef fouten.'
'Meningen hebben op deze kleine aarde meer kwaad gedaan dan de pest of aardbevingen'
'Bijgeloof is voor religie wat astrologie is voor de astronomie, een gekke dochter van een wijze moeder. Deze dochters hebben al veel te lang de aarde gedomineerd.'
(Voltaire of François Marie werd geboren in Parijs en was de zoon van François Arouet en Marie-Marguerite Daumart. De kleine Voltaire kreeg les van jezuïten in Parijs. Hij verliet de school op zijn zestiende en niet lang daarna maakte hij al vrienden bij de Parijse aristocraten. Zijn humoristische gedichten maakten hem populair in die kringen. In 1717 kreeg hij problemen met de autoriteiten vanwege zijn scherpe teksten. Hij werd voor elf maanden veroordeeld naar de Bastille wegens satire op de Franse overheid. Tijdens zijn verblijf in de gevangenis schreef François Marie "Oedipe" wat zijn eerste theatersucces zou worden. Hierna ging hij de naam "Voltaire" gebruiken. Uit: Wikipedia)
Hé allemaal Heb weer even moeten afhaken wat het aanvullen van deze blog betreft. Vandaag wil ik een lans breken voor een organisatie die alle namaak- wetenschap bestrijdt. Deze organisatie heet SKEPP.l Om je te motiveren bij SKEPP eens een kijkje te nemen, geef ik hieronder een stukje uit hun site waarin de doelstellingen beschreven worden
Doelstellingen Van SKEPP
Het is een vereniging zonder winstoogmerk, opgericht op 8 juni 1990. De statuten verschenen in de Bijlage van het Belgisch staatsblad van 2 augustus 1990 (identificatienummer 11627/90).
Het verrichten van kritisch onderzoek naar beweringen die op basis van de huidige stand van de wetenschappelijke kennis hetzij uiterst onwaarschijnlijk zijn, hetzij met deze kennis in tegenspraak zijn. In het bijzonder richt SKEPP zich op als pseudo-wetenschappelijk te kwalificeren verklaringen en als paranormaal aangeduide verschijnselen.
Hierbij claims of theorieën niet a priori af te wijzen. Hun waarde wordt slechts bepaald na kritisch onderzoek en objectieve evaluatie van alle argumenten. Beide zijn vrij van filosofische, levensbeschouwelijke en politieke opvattingen.
Het verzamelen en ontsluiten van literatuur, documenten en ander materiaal dat op deze bovenstaande beweringen betrekking heeft.
Het onder het groot publiek bekendmaken van de resultaten van haar eigen en ander kritisch onderzoek door het uitgeven van een tijdschrift, het organiseren van lezingen en congressen, en het geven van voorlichting via media, scholen, etc.
Het onderhouden van contacten metorganisaties die deze doelstellingen geheel of gedeeltelijk onderschrijven.
GEMOTIVEERD??? Nu allen dan naar de site van SKEPP!!!
http://www.skepp.be
Prof. Dr. Willem (Wim) Betz
, voorzitter en algemeen secretaris Prof. Dr. Jean Paul Van Bendegem, ondervoorzitter.Prof. em. Dr. Etienne Vermeersch, ondervoorzitter.Tim Trachet, bestuurslid, redactielid, en public relations ere-voorzitter
Ik ben een piekeraar, dat had je al wel gedacht, niet? Over wat pieker je dan? Over dat we van deze wereld en onszelf eigenlijk 'weten'?
Anno 2006 heeft de mens al heel wat kennis vergaard over zichzelf en zijn leefwereld, maar we hebben nog een hele weg af te leggen, vrees ik. En het geloven in een godheid zie ik als een poging om die realiteit "aan" te kunnen, om bv niet te moeten aanvaarden dat we 'eindig' zijn, want dat is pijnlijk - ons machientje is gemaakt om de soort in leven te houden en dus niet om te sterven en weg te zijn. Het voelt aan alsof we nooit mogen sterven.
Mensen die de natuur wilden leren begrijpen zoals Darwin hebben in het verleden verschrikkelijk veel hoongelach over zich gekregen en tegenstand gekend en zelfs nu nog zijn er die twijfelen aan de evolutieleer (creationisten) - waar ikzelf niet meer bij kan.
Weet je dat ik pas echt over 'de aard van de wereld' vanaf mijn 25ste ben beginnen denken? Ik ben gelovig opgevoed, bij nonnekens groot gebracht, bij de katholieke vakbond geweest in een katholieke hogeschool... Why? Nooit over nagedacht - iedereen rond mij deed dat zo en ja je doet maar hetzelfde. Zelf kan ik daar niks aan doen; ik ben nu eenmaal dit fysiek geheel met die specifieke hersenen in die specifieke situaties en kan dus niet schuldig zijn aan dit laat in actie schieten van mijn kritisch denken. Inzichten krijg je niet zomaar, ze verschijnen ineens na heel wat 'ervaringen' en denkwerk. Tot dat denken, moet je als kind aangespoord worden; een rol weggelegd voor school en ouders...
En ik ben er van overtuigd dat de dag dat ik voorgoed de ogen sluit er met mij ook nog duizende vragen verdwijnen. Aan de rest de eer dan!
Het lijkt me wel alsof ons brein de eigenschap vertoont om tegelijkertijd in twee aparte wereldente kunnen leven; werelden met elk hun niet te vergelijken wetten:
één wereld waarin we ons bestaan bekijken via de weg: eerst waarnemen,dan (veronder)stellingen maken, nakijken of die stellingen niet tegengesproken kunnen worden (falsificeren) , enz in die wereld maakt onze omgeving het onderwerp uit van ons kritisch denken.
Aan de andere kant is er dan die andere wereld die compleet anders ineen steekt die wereld kent: stenen die niet altijd van boven naar beneden vallen, maar gaan vliegen op eigen kracht,wezens waarvoor geen evidentie bestaat zweven er onzichtbaar naast onze lichamen; de geest is daar iets aparts los van de hersenen die zelfs dood zijn, enz..
En ik snap moeilijk hoe we er toe komen een andere realiteit te aanvaarden dan diegene die we kunnen waarnemen met ogen, oren Snap jij het?
TIPS i.v.m. de diagnose VAN ONVERKLAARDE CHRONISCHE PIJN
Heb je al meer dan drie maanden voortdurend pijn en de huisarts of specialist vindt dat je GEEN probleem hebt of hij vindt geen probleem,
zoek een arts die je ernstig neemt en vraag dan zeker:
- een meer uitgebreide bloedanalyse betreffende: hormonenspiegels: (schildklier; bijnierschorshormoon; mannelijke & vrouwelijke hormonen) eiwittencurves vitamines B12 en B9 zware metalen darmflora nierfunctie hart en spier lever en gal pancreas ontsteking (of inflammatie) virussen bacteriën kankertekens (of tumormerkers)
- een eiwittenprofiel (Hypo - ionic - protein - profile) - een urine-onderzoek (op staal van 24uur) betreffende: hormonen (endocrinologie urine) volume urine creatinine natrium kalium calcium fosfor - een test op fructose- en glucose-intolerantie
Wat denkt de medische wereld over onverklaarde pijn?
Minstens 2% van de Belgische bevolking lijdt aan chronische pijn (ik ben er ééntje van); dit is pijn die langer dan drie maanden aanhoudt. Heel vaak kan de doorsnee (huis)arts geen directe oorzaak van die pijn vinden en al naargelang de symptomen (verschijnselen) die optreden kleeft men dan maar een 'voorlopig' etiket op het probleem, zoals chronische vermoeidheid (CVS of CFS), fibromyalgie, myalgische encephalomyelitis(ME), ... ... .De namen verwijzen dus alleen naar een verzameling symptomen en niet naar eventuele oorzaken, net omdat de oorzaak of oorzaken nog niet met zekerheid gekend zijn. Tien jaar geleden tastte men rond de oorzaak van deze mysterieuze aanhoudende pijnen nog helemaal in het donker.
Voor veel artsen was en is het nu nog zo dat het feit dat men niet direct aanwijsbare redenen voor de pijnen vond al genoeg om de patiënt van aandachttrekkerij te betichten: 'het zit tussen je oren; je hebt eigenlijk niks'.
Gelukkig bestaan er nu in de gespecialiseerde wereld al verschillende denkpistes, maar meer dan veronderstellingen zijn het doorgaans nog niet. Specialisten uit allerlei disciplines gingen zich met het probleem van chronische pijn bezighouden, zoals psychiaters, reumatologen, internisten, ...
De psychiaters veronderstellen dat de oorzaak psychisch is (psychogene oorzaak); aan de KULeuven is dit het geval. Zo zou iemand die nogal wilskrachtig is van aard, of mishandeld, of niet assertief, ... makkelijk chronische pijn ontwikkelen. Reumatologen en internisten zien de oorzaak in fysischegegevens, zoals een auto-immuunstoornis, hormonale problemen, bacteriële-, parasitaire-of schimmelinfecties, chronische long-, hart-, maag-, darm-, lever-, nier-, bloedaandoeningen, neuromusculaire aandoeningen, blootstelling aan toxische stoffen... Je moet als leek maar eens gaan grasduinen in de biochemische werking van ons lichaam om meteen te weten te komen dat die werking heel, hééél erg complex is. Stof voor specialisten dus!
Neem nu de groep pijnpatiënten die het etiket opgekleefd krijgen van 'CVS' , 'Fibromyalgie',...
Lang niet iedereen is ervan overtuigd dat CVS een psychische stressgebonden aandoening is. Voor Professor Kenny De Meirleir, fysioloog aan de VUB, en Professor Patrick Englebienne celbioloog aan de ULB, staat het als een paal boven water dat CVS een organische oorzaak heeft.
Volgens prof. D.M. verandert psychische stress het immuun-systeem inderdaad maar normaal is die verandering omkeerbaar, bij CVS-patiënten niet. Zakenmensen die jaren lang weinig uren per nacht sliepen en daardoor onderuit gingen, hadden een half jaar rust nodig om te recuperen. Maar ze recupereerden wel!!!
CVS bestaat doordat het immuunsysteem van een persoon slecht is beginnen werken. Daardoor lopen de meeste van de biochemische processen in het lichaam verkeerd en krijgt die persoon chronisch pijnklachten. Stress is slechts één van zeven à acht mogelijke factoren (hormonale en toxische milieuinvloeden, ongeval, ...) die het immuunsysteem slecht kunnen doen functioneren. Maar meestal bestaat de oorzaak van CVS uit meerdere factoren. Er bestaan zeker ook mensen die absoluut niet gestresseerd zijn en die toch CVS krijgen.
Prof. De Meirleir is dé gangmakers in grondig onderzoek van CVS/ fibromyalgie in België en de rest van Europa. Hij werkt sinds 1995 samen met een Amerikaanse onderzoeksgroepen nu ook met een Franse en een Australische. Als patiënt ben ik blij dat deze Prof. op zoek gegaan is en nog gaat naar de fysieke kant van het pijnprobleem. Vooraf was ik in behandeling bij een Pellenbergs (Leuvens) psychiater die toen hetvolgende zei: "Wat de oorzaak van je probleem is, is niet belangrijk. Je gaat er niet dood aan. Belangrijk is dat je er mee moet leren leven." Ik vraag me af of hij dit nog zou zeggen als hij zijn vrouw jaren zou zien pijn lijden.
Nu bestaan er wel multidisciplinaire onderzoekscentra voor CVS - wat op zich lovenswaardig is WARE het niet zo dat in zo'n groep de psychiaters de hoofplak zwaaien en je uiteindelijk weer in psychiatrische pollen valt in de plaats van degelijke behandeling te krijgen na uitvoerige bloed-, urine-onderzoeken. In Leuven is het zeker zo!!!
Een schematische weergave van de grote wereldgodsdiensten! En elk van die gelovigen denkt dat zijn god en godsdienst de enige ware is. Geen wonder dat hieruit disputen en oorlogen ontstaan. Jammer.
KERKELIJKE MACHT! "In christelijk Nederland zijn er diepgaande verschillen van inzicht betreffende homoseksualiteit. Kerken en gemeenten die de Bijbel als norm hebben, gaan ervan uit dat homoseksueel gedrag op grond van Gods Woord niet te verdedigen is." (uit:site kerk & homofilie)