Deel door ons uw liefde uit
aan wie honger heeft en pijn.
Laat ons waar verdeeldheid is
uw vredestichters zijn.
Ons verlangen is alleen,
Heer, maak ons hart bereid,
dat door heel ons leven heen
uw liefde wordt verspreid.
Deel door mij uw liefde uit,
aan een medemens die lijdt.
Leer mij meer vervuld te zijn
met uw bewogenheid.
Mijn verlangen is alleen,
Heer, maak mijn hart bereid,
dat door heel mijn leven heen
uw liefde wordt verspreid.
Openbaar uw koninkrijk
aan wie zoekt, aan arm en rijk.
Giet een stroom van liefde uit,
dat in ons en door ons, o Jezus,
uw liefde wordt verspreid.(2x)
Deel ons door uw liefde uit
tot de einden van de aard'.
Dat zich waar de dood nu heerst
nieuw leven openbaart.
Maak ons als uw werkers klaar
en sterk ons in de strijd,
tot wij mogen oogsten waar
uw liefde wordt verspreid.
Openbaar uw koninkrijk
aan wie zoekt, aan arm en rijk.
Giet een stroom van liefde uit,
dat in ons en door ons, o Jezus,
uw liefde wordt verspreid.(6x)
Deel door ons uw liefde uit,)
maak ons hart bereid. )4x
Deel door ons uw liefde uit,)
ja wij zijn bereid. )2x
Deel door mij uw liefde uit )
ja ik ben bereid. )2x
Wat ogen zien dringt binnenin het hart. Het kan ons blij maken of ook heel verdrietig. Het kan ons soms zo diep raken, dat we er ziek van zijn. Ogen zijn de vensters van ons hart. Wie ze opent voor het licht, voor de zon overdag, voor de mooie dingen en voor de sterren in de nacht, is een blij en gelukkig mens. Met licht en meer moois in onze ogen komt er kleur in ons anders zo grijze leven. Want onze ogen weerspiegelen de liefde van Jezus. Een liefde, door Hem gegeven!
Uit het hart
Jouw Hemelse Vader die je heeft geschapen, die zoveel van je houdt, weet alles wat er zich in jouw hart afspeelt. Hij begrijpt en kent jou volkomen, Hij vraagt je om de juiste keuzes te maken! Hij verlangt niets liever dat Hij fier zou zijn op jou, dat je het pad der wijsheid zou blijven volgen! Het is niet altijd gemakkelijk, en je hebt vooral lef & doorzettingsvermogen nodig, maar dit alles is niet te vergelijken, met het liefdevolle geschenk dat je zal verkrijgen! Hij weet nu wat je denkt & wat je nog zou willen 'plannen'... Daarom vraag ik je : ook voor mij komt de tijd dat ik het aardse zal verlaten. Maar zou je dan niet blij & verheugd zijn als je weet, dat ik in het Hemelse paradijs zal blijven wachten op... jou !!! Filip V. (26-09-04)
IK BEN DE ALFA EN DE OMEGA GEBED IS DE SLEUTEL VAN DE OCHTEND
EN DE GRENDEL VAN DE AVOND.
04-04-2007
Een slaaf is niet groter dan zijn heer.
Een slaaf is niet groter dan zijn heer.
Het is geen gemakkelijke boodschap. Gelukkig staat de Geest van de waarheid hen en ons terzijde. Hij zal getuigen van de Heer Jezus. Dat geeft ons steun in ons getuigen. Getuigen is trouwens wel heel iets anders dan overtuigen. Overtuigen, daar zijn wij niet toe geroepen. Misschien schiet ons getuigen daar wel eens in door. Wat wij moeten doen, is dicht bij Hem blijven en met Hem leven. En dan alleen anderen vertellen wat we zelf met Hem beleefd hebben. Niet napraten dus, geen aangeleerd getuigenis opzeggen, maar echt getuigen. Dat komt aan.
Wat is de Bijbel toch een verrassend boek. Hoe vaak je het Boek van God ook hebt gelezen, Gods woorden komen telkens opnieuw naar je toe.
Nu, in de adventsdagen, lees ik nog eens in het boek van de profeet Micha. Daarin wordt gezegd hoe de Heer zal handelen met de vijanden van zijn volk: 'Zij zullen stof lekken als een slang, als kruipend gedierte der aarde.'
En dan zet het Woord opnieuw in: 'Wie is een God als U?'
Je zou verwachten dat daar op volgt: '... die met uw en onze vijanden radicaal weet af te rekenen tot het einde toe.'
Maar dát staat er niet.
Er staat héél wat anders:
'Wie is een God als U, die de ongerechtigheid vergeeft en de overtreding van het overblijfsel van zijn erfdeel voorbijgaat; die zijn toorn niet voor eeuwig behoudt, maar een welbehagen heeft aan goedertierenheid!'
Onwillekeurig zeg je dat nog eens na: Een welbehagen aan goedertierenheid!
En dan gaat de profeet verder in forse beelden: 'Hij zal onze ongerechtigheden vertreden.' Hij trapt ze stuk, Hij wil er niets meer mee te maken hebben. Maar nee, dat beeld is nog niet fors genoeg, want dan volgt:
'Ja, U zult al onze zonden werpen in de diepten van de zee.'
De opdracht van de Heer Jezus is kort maar duidelijk: blijft in mijn liefde. Maar wat betekent dat? Hoe doe je dat? We proberen ons in te denken hoe Hij ons liefhad, want daar verwijst Hij naar. Hij had ons zo lief, dat Hij uit de hemel gekomen is, dat Hij als een klein, kwetsbaar kind geboren wilde worden, om uiteindelijk, na alles meegemaakt te hebben wat wij ook zouden kunnen meemaken, te sterven aan het kruis. Om daar in onze plaats Gods oordeel te dragen. Zo lief had Hij ons. Daarin blijven, dat vasthouden, dat steeds beseffen: Híj heeft alles gedaan. En zo elkaar liefhebben, dat hoort erbij.
Myrtle Beach in South Carolina (USA) maakt zich op om van 13 tot 23 mei één van 's werelds grootste massamanifestaties voor motorrijders te organiseren. Er zullen meer dan twee beertjes nodig zijn om broodjes te smeren voor, naar schatting 750 000 bezoekers. Niet meteen de plaats voor doetjes. Wie de bikerwereld kent, weet dat de heel zware jongens niet veraf zijn. Drugs, seks, opzwepende muziek, nooit bang om een robbertje te vechten en graag randfiguur van de maatschappij. In dit ruige wereldje begeven zich de Rugged Cross Riders America, christelijke motorrijders, die hun bekering aanwenden om de "zware jongens" tot Christus en nieuw leven te brengen. Moordenaars, dieven, hoeren, drugs- drank- of gok-verslaafden, het maakt hen niets uit. Ze gaan ervoor, net zoals Jesus toen. Om beter inzicht te krijgen in de aanpak van de Rugged Cross Riders met dergelijke problemen zendt Rugged Cross Riders Belgium een afgevaardigde, om ook in België doelgerichter en efficiënter te kunnen werken.
Daar waar Jezus zich tot alle bevolkingslagen van zijn tijd richtte, met speciale voorkeur voor de verschoppelingen, richten de Rugged Cross Riders zich voornamelijk tot deze laatste categorie. De RCR geeft in Myrtle Beach gratis ontbijt, middag- en avondmaal. Dit geeft hun de kans om tijdens de maaltijden, met deze mensen over God en het verlossend werk van Jezus te praten. Met een tankstation werd afspraak gemaakt, dat ze gratis benzine mogen uitdelen, om onder het tanken over Gods genade te kunnen spreken. Naast deze 'gratis' pakketten zullen de Rugged Cross Riders, in samenwerking met tal van christelijke motorclubs, meermaals een bikerchurch houden, waar mensen in een openluchtdienst het evangelie kunnen horen. De meeste mensen die hierop aanwezig zullen zijn, leven buiten de maatschappij, wat zich uit in de verschillende optredens die in Myrtle Beach plaatsvinden.
POW-MIA
Een andere mega-organisatie is POW - MIA (Prisoners of War - Missing in Action). Hieraan nemen oorlogsveteranen van WO2, Korea, Vietnam, Irak en Afghanistan deel als biker, om met de opbrengsten van het grootste 'goede doel' door motorrijders georganiseerd, de nabestaanden van de gesneuvelden of vermisten te ondersteunen. Het is één grootse, twaalfdaagse optocht/herdenking, die op verschillende plaatsen, over meerdere staten wordt gehouden. Ook hier zijn de RCR en andere christelijke clubs aanwezig om zoveel mogelijk bikers te bereiken met het evangelie.
U-TURN
Dit is een christelijk ontwenningscentrum dat zich richt op zware drugsverslaafden. Vanuit bijbelse principes hebben ze een "twaalf stappen programma" opgezet, vergelijkbaar met de christelijke 'anonieme alcoholiekers'. De verslaafden hebben elke dag bijbelstudie en bidstonde, zodat ze in hun ontwenningsperiode begeleid worden met Gods Woord. Graag zouden we dit systeem in België invoeren, mits een kleine aanpassing aan onze cultuur. Bijbelse principes en omgaan met verslaving kennen internationaal geen verschil. In samenwerking met een Antwerps christelijk centrum voor verslaafden (Nederlandse zendelingen) willen we dit alles in de praktijk omzetten.
Zoals je merkt, zal het een zeer drukke maand worden, waarin we veel mensen kunnen dienen, ons focussen op evangelisatie en vooral veel bijleren over hoe men in de USA allerlei zaken en problemen aanpakt. Problemen kennen geen grenzen, ook bij ons kennen we verslaafden, zware bikers, ...
Daarom sturen we deze brief / e-mail en vragen we of u deze aan iedereen die je kent wil doorsturen. We zijn op zoek naar mensen die heel hard voor ons willen bidden. Gebed is ons sterkste wapen. We kunnen niet genoeg gewapend zijn als we ons met Jezus' vlag zullen begeven op de vijand zijn territorium. Deze maand, alsook nadien zullen we een aparte website (Blog) hebben waarop we alle foto's, info en gebedspunten doorgeven. Website : www.ruggedcrossriders.be/usa Ook willen we na deze periode gerust eens langskomen in jouw kerk of gemeente, om uitleg te geven over wat we daar hebben gezien/ geleerd en hoe we dit zullen toepassen in onze bediening in Vlaanderen.
Mocht de Here het je op het hart leggen om naast gebed ons / of dit project financieel te steunen, kan dat op rekeningnummer : 979-6517706-87 met mededeling : HULP USA . Voor internationale overschrijvingenen : IBAN : BE67979651770687 BIC : ARSPBE22
-- Spider
Call me (from USA) : 1-803-937-4200 (Columbia, South Carolina) Call me (SipPhone) : 1-747-2445-528 (internet phone)
De Korachieten zouden goede Israël-correspondenten zijn. Goede journalisten, met een evenwichtige en eerlijke berichtgeving. Daar hebben we in onze dagen wel eens behoefte aan. Tussen al het verbaal geweld over onrecht, terrorisme, onderdrukking en bezetting, zou het een verademing zijn iets te lezen van een correspondent die de problematiek in de juiste proporties ziet. Maar ja, bestaat die? De Korachieten doen op zijn minst een goede poging in die richting. Hun poging kan ons helpen in de strijd tussen alle pro's en contra's. En misschien zelfs verder: ook de strijd in ons eigen leven.
Ze bezingen Sion, de stad van God, gesticht op heilige bergen. Bergen die zijn toegewijd aan God. Afzondering voor of toewijding aan God is het vaste fundament waarop de stad is gebouwd. Direct die gewetensvraag maar even: hoe is dat bij ons? Waar bouwen wij op? Is het echt heiligheid, afzondering voor en toewijding aan God, of is er nog veel van onszelf en voor onszelf bij? Voor Jeruzalem, voor Sion, is het eerste het geval. Wordt het daar makkelijk van? Nee. De stad ligt vanaf het begin van haar ontstaan in meerdere of mindere mate onder vuur. Iedereen maakt er aanspraak op, en menige partij zou haar liever vernietigen dan in handen van de tegenstander laten vallen. Omdat het een heilige stad is. Misschien is dat het misverstand: Jeruzalem is de stad van God. Geen mens, maar God heeft er recht op! God ziet Jeruzalem als het centrum van zijn bemoeienis met de aarde.
Eén week voor de Opwekkingsconferentie vinden de BTC conferenties plaats, in het Hemelvaarts weekend van 17-20 mei.
De BTC conferenties zijn niet zo gekend; vandaar dat ik hier nu wat informatie over geef.
In het Hemelvaarts weekend vinden de volgende 3 conferenties plaats:
-Teens training voor jongeren van 12-ca 18 jaar: http://www.teenstraining.be/ Dit vindt plaats in Lommel (begin/eind zijn afgestemd op de Plus conferentie)
-Kids Camp voor kinderen van 6 - ca 11 jaar (lagere school): http://www.kidscamp.be/start/index.shtml Dit kamp vindt plaats op domein De Hoge Rielen bij Kasterlee
Tijdens de programma's voor de volwassenen is er een kinderprogramma voor de allerkleinsten.
Van de kinderen/tieners vanaf 6 jaar wordt er verondersteld dat deze naar het Kids Camp of de Teens Training gaan.
Tieners/jongeren vanaf 19 jaar zijn ook zeer welkom als leiding in de verschillende kampen.
Wij zelf zijn vorig jaar voor het eerst naar de Plus conferentie geweest. Dit is zo goed bevallen dat we dit jaar weer denken te gaan.
Simon is vorig jaar voor het eerst naar Teens training geweest, onze Elien al 3 jaar achteréén.
Vergeleken met de Opwekkings conferentie in Nederland zie ik de volgende voor- en nadelen van de BTC conferenties:
Voordelen:
-Vlaams
-Een stuk dichterbij
-Veel minder massaal
-Kids Camp en Teens training zijn uniek. Wat Opwekking biedt voor de 6 t/m 18 jarigen valt hierbij in het niet.
-Geschikter voor wat oudere mensen: je kunt of kamperen of overnachten in de Jeugdherberg op het zelfde domein
-Mooier domein: de Hoge Rielen bij Kasterlee
-Er is een restaurant op het domein: je kunt alle maaltijden daar nuttigen of bijvoorbeeld enkel kiezen voor de hoofdmaaltijd of helemaal niet
-De Plus conferentie is goedkoper dan de Opwekkings conferentie
-Ons geld blijft in België
Nadelen:
-Het volwassen programma heeft minder keuze mogelijkheden: 's morgens en 's avonds 1 programma, 's namiddags 3 à 4 mogelijke onderwerpen
-Minder gekende sprekers (dit jaar zijn de hoofdsprekers Randy Boyd en Elisa & Reni Krijgsman)
-Minder gevarieerd publiek (doordat het veel minder massaal is)
-Geen frietkramen op het domein (in de koffie tent op de Plus-conferentie is er wel van alles verkrijgbaar, ook frieten en curryworst)
-Niet allerlei tentjes met kleding, christelijke organisaties, boeken, platen, enz. enz. <==> slechts een boeken- en platen-hoek in de koffie/versnaperings-tent
-Teens training en Kids Camp zijn duurder dan de Opwekkings conferentie (maar die prijzen zijn dan wel inclusief maaltijden en met veel meer aktiviteiten !)
Het is goed om goed te lezen wat er staat. We worden anders misschien enthousiast over dingen die er niet staan. Of we worden helemaal niet enthousiast, terwijl dit gedeelte toch zo vertroostend en bemoedigend is. Want wat zegt de Heer? Ook al is Hij afwezig, we mogen rechtstreeks tot God bidden in zijn naam! Tussen twee haakjes: hier blijkt opnieuw overduidelijk de Godheid van de Heer Jezus: 'Alles wat u zult bidden in mijn naam, dat zal Ik doen.' De vraag voor ons is natuurlijk: Wanneer bidden we in zijn naam? Zijn criterium is: als de Vader erdoor verheerlijkt wordt.
Het is goed om goed te lezen wat er staat. We worden anders misschien enthousiast over dingen die er niet staan. Of we worden helemaal niet enthousiast, terwijl dit gedeelte toch zo vertroostend en bemoedigend is. Want wat zegt de Heer? Ook al is Hij afwezig, we mogen rechtstreeks tot God bidden in zijn naam! Tussen twee haakjes: hier blijkt opnieuw overduidelijk de Godheid van de Heer Jezus: 'Alles wat u zult bidden in mijn naam, dat zal Ik doen.' De vraag voor ons is natuurlijk: Wanneer bidden we in zijn naam? Zijn criterium is: als de Vader erdoor verheerlijkt wordt.
Een van de meest ontnuchterende aspecten van de in Matteüs 25:14-30 vertelde gelijkenis van de drie talenten is het feit dat de derde slaaf niet verweten wordt iets verkeerds te hebben gedaan, maar het feit dat hij helemaal niets heeft gedaan. Hij heeft niet gestolen, bedrogen of iets van dien aard. Hij heeft alleen maar zijn talent niet gebruikt.
Iemand vroeg een zendeling eens naar zijn salaris. De informant wist dat het niet veel kon zijn en hij wilde weten hoe iemand zichzelf zo edelmoedig aan anderen kon geven terwijl hij toch zo weinig salaris ontving. De zendeling haalde een brief tevoorschijn en las er deze woorden uit voor: 'Zonder u zou ik niet Jezus Christus hebben gekend als mijn Heiland. Elke morgen kniel ik in gebed en dank ik God voor alles wat u voor mij gedaan hebt.'
'Dat is mijn beloning!' zei de toegewijde knecht van de Here. De apostel Paulus moet iets dergelijks in gedachten hebben gehad toen hij schreef aan de gelovigen in Thessalonica. Hij schrijft aan hen die hij tot de Here had gebracht: 'Want wie is onze hoop of blijdschap of erekrans voor onze Here Jezus bij zijn komst, wie anders dan gij?' (1 Thess.2:19).
In een tijd waarin de nadruk gelegd wordt op materiële welvaart, is het verfrissend te horen van christenen wier grootste beloning het is als mensen de Here Jezus aannemen en geestelijk groeien.
De Korachieten hadden een taak in de tempel: ze waren dorpelwachters en zangers. Hier zien we dat dat prachtige taken waren. Terwijl zij op de drempel stonden, konden ze veel van wat er gebeurde van dichtbij waarnemen. Ze zagen de dagelijkse offers, ze zagen de vrijwillige offers, ze zagen de mensen die deze offers brachten. Ze zagen de priesters aan het werk en ze waren mogelijk zelfs jaloers op hen, omdat de priesters naar binnen mochten om de lampen te verzorgen en reukwerk te offeren. Ze zagen de mussen en zwaluwen in en uit vliegen en zelfs nestelen. Hoe dicht bij God konden deze kleine vogels komen! Hoe prachtig zou het zijn om echt in Gods huis te wonen. Maar dan komen ze tot een verdergaande conclusie. Belangrijk is de toestand van hun eigen hart. Juist door hun verlangen om dicht bij de Heer te zijn, gaat hun hart voor Hem open. Ze beseffen dat ze op God kunnen bouwen, dat Hij hun kracht en hun schild wil zijn. En dan prijzen ze hen zalig, die een gebaande weg in hun hart hebben - zodat Hij vrij baan in hun leven heeft. Dan zou het best kunnen dat je ver van de tempel woont, dat je je zelfs door heel moeilijke omstandigheden moet worstelen. In je leven is er dan steeds die bron, die aansluiting op het levende water. Dan ineens beseffen de Korachieten het belang van Gods gezalfde, de Messias. Hij brengt ook ons dichtbij. Door de Heer Jezus hebben we vrije toegang tot Gods huis, hebben we daar zelfs een woonplaats. Hij is onze bron van levend water, onze rots en ons schild. Hij doet ons verlangen ons hart wijd te openen zodat Hij daar zijn intrek kan nemen. Hij zal ons elke dag helpen en sterken en doen overwinnen. Hij helpt ons te volharden, ook in zware tijden. Hij is het die maakt dat onze gebeden bij de Vader echt gehoord worden. Als we ons vertrouwen op de Heer Jezus hebben gesteld, dan ziet God Hem als Hij naar ons kijkt. Dat geeft ons de verzekering dat zijn liefde niet kan falen. Welzalig de mens die op U vertrouwt.
Het moet altijd (uit)gedragen worden door een mens. En die mens is uniek. Hij of zij heeft in de loop van zijn leven ervaringen opgedaan die hem hebben gekleurd. Er waren hopelijk mooie en opbouwende ervaringen bij van warmte en nabijheid, van harmonie en vrede. Maar er waren ongetwijfeld ook beschadigingen bij. En die ervaringen vonden weer een voedingsbodem in een bepaald karakter. Zo is die mens geworden tot een aarden vat waar Gods ervaringen in zijn opgeslagen. En aan dat aarden vat kleven dus heel wat zaken die zich onmiskenbaar hebben gemengd met de inhoud van het vat.Soms is het goed om dit weer even voor de geest te halen. Bijvoorbeeld als we met anderen spreken over God. Vooral als we anderen dreigen te idealiseren, omdat zij een dergelijk bijzondere band met God lijken te hebben en omdat God zo duidelijk en helder tot hen lijkt te spreken.
Zij horen overal Gods stem en lijken onmiddellijk te weten wat Hij wil en ze vertellen ons hoe ze Hem ervaren en dicht bij zich voelen. En dat terwijl wij misschien zo moeizaam moeten zoeken naar iets van Gods bedoeling met ons leven.
Bijvoorbeeld omdat wij Hem nooit zo helder tegen ons hebben horen spreken, of 'dat bijzondere gevoel' niet ervaren dat zij kennelijk ervaren.Het is goed om te bedenken dat geloof nooit los verkrijgbaar is als we ons dreigen te ergeren aan andere gelovigen. Als we heel duidelijk zouden kunnen aanwijzen waar hun boodschap van God niet klopt, om allerlei redenen. Op zulke momenten helpt het ons om te beseffen dat 'het geloof nooit los verkrijgbaar is'. Zo heeft God het gewild. Hij heeft het alleen door mensen heen gestalte laten krijgen. Toen de gestalten zó ver van het origineel waren afgedwaald dat het haast niet meer te herkennen was, toen heeft Hij zijn Zoon gezonden. Toen is het Woord vlees geworden en heeft onder ons gewoond en heeft ons de Vader laten zien. Hij was de Levende, die ons liet zien hoe geloof en liefde voor de Vader er uit kan zien door een mens heen. Een leven, volkomen tot eer van zijn Vader: dát is geloof.
Wij hebben ook de opdracht om door ons heen het geloof te laten zien. In woorden, in daden, door heel ons leven en handelen heen. Met hart en ziel aan God verbonden, omdat het geloof niet los verkrijgbaar is. Gelukkig maar.
Als we de Bijbel openen, zou dat ons verlangen moeten zijn: Hem te horen spreken. Daar zijn redenen genoeg voor. Ten eerste vertelt de Bijbel ons Wie God is: Schepper, Onderhouder en zelfs Vader wil Hij zijn. Ten tweede laat de Bijbel zien wie we zelf zijn. Dat is niet zo'n mooi plaatje misschien. Want hoewel we naar Gods beeld gemaakt zijn, hebben we daarna de zaak grondig verprutst. Maar gelukkig is er een ten derde: we lezen over de Heer Jezus en zijn verlossingswerk. God schenkt ons nieuw leven. En ten vierde is Gods Woord een lamp voor onze voet. Als we niet zo goed weten waar we heen moeten gaan, kan de Bijbel ons helpen om onze weg in dit leven te vinden.
Geloof is nooit los verkrijgbaar. Het moet altijd (uit)gedragen worden door een mens. En die mens is uniek. Hij of zij heeft in de loop van zijn leven ervaringen opgedaan die hem hebben gekleurd. Er waren hopelijk mooie en opbouwende ervaringen bij van warmte en nabijheid, van harmonie en vrede. Maar er waren ongetwijfeld ook beschadigingen bij. En die ervaringen vonden weer een voedingsbodem in een bepaald karakter. Zo is die mens geworden tot een aarden vat waar Gods ervaringen in zijn opgeslagen. En aan dat aarden vat kleven dus heel wat zaken die zich onmiskenbaar hebben gemengd met de inhoud van het vat.
Soms is het goed om dit weer even voor de geest te halen. Bijvoorbeeld als we met anderen spreken over God. Vooral als we anderen dreigen te idealiseren, omdat zij zo'n bijzondere band met God lijken te hebben en omdat God zo duidelijk en helder tot hen lijkt te spreken.
Zij horen overal Gods stem en lijken onmiddellijk te weten wat Hij wil en ze vertellen ons hoe ze Hem ervaren en dicht bij zich voelen. En dat terwijl wij misschien zo moeizaam moeten zoeken naar iets van Gods bedoeling met ons leven.
Bijvoorbeeld omdat wij Hem nooit zo helder tegen ons hebben horen spreken, of 'dat bijzondere gevoel' niet ervaren dat zij kennelijk ervaren.
Het is goed om te bedenken dat geloof nooit los verkrijgbaar is als we ons dreigen te ergeren aan andere gelovigen. Als we heel duidelijk zouden kunnen aanwijzen waar hun boodschap van God niet klopt, om allerlei redenen. Op zulke momenten helpt het ons om te beseffen dat 'het geloof nooit los verkrijgbaar is'. Zo heeft God het gewild. Hij heeft het alleen door mensen heen gestalte laten krijgen. En toen de gestalten zó ver van het origineel waren afgedwaald dat het haast niet meer te herkennen was, toen heeft Hij zijn Zoon gezonden. Toen is het Woord vlees geworden en heeft onder ons gewoond en heeft ons de Vader laten zien. Hij was de Levende, die ons liet zien hoe geloof en liefde voor de Vader er uit kan zien door een mens heen. Een leven, volkomen tot eer van zijn Vader: dát is geloof.
Wij hebben ook de opdracht om door ons heen het geloof te laten zien. In woorden, in daden, door heel ons leven en handelen heen. Met hart en ziel aan God verbonden, omdat het geloof niet los verkrijgbaar is. Gelukkig maar.
Ik ben LUC, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Lucky.
Ik ben een man en woon in Moorsele (belgie) en mijn beroep is RUST........
Ik ben geboren op 30/12/1952 en ben nu dus 71 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: computer,,Muziek Fietsen en proberen niet mijn wil te doen maar deze van de Heer.
ben gehuwd met fabienne
De Geest van God is geen spookbeeld of hersenschim. Hij is onder ons aanwezig, voelbaar en tastbaar. Hij spreekt soms uit de blik in onze ogen. Je ziet hem in de mensen die verdraagzaam zijn en respectvol omgaan met elkaar. Je voelt hem in dat liefdevolle gebaar of die hartelijke handdruk. De Geest van God is de scheppende kracht die bruggen slaat over de diepste kloven, die mensen bij elkaar brengt en conflicten ombuigt in begrip en verzoening. Het is de energie die bergen kan verzetten en mensen boven hun kleinheid uittilt - de levensadem van God die mensen bezielt en in beweging zet.
Afscheid nemen is verdrietig, afscheid nemen is niet fijn afscheid nemen is iemand verlaten bij wie je graag zou willen zijn.
Afscheid nemen is die blik vol liefde en die aai over je bol afscheid nemen zijn die tranen je schiet er helemaal van vol.
Afscheid nemen zijn die woorden "Ik hou van jou, dag lieve schat. Je bent altijd bij me, want jij zit hier, diep in m'n hart."
Soms is het afscheid maar voor even soms voorgoed of voor een lange tijd maar wat je samen hebt mogen beleven dat raak je echt, nee nooit meer kwijt.
Parel
Je bent een parel, die zeer kostbaar is je naam staat onuitwisbaar in Mijn hand geschreven. Ik heb je zelf gemaakt om tot Mijn eer te leven je bent een parel, die zeer kostbaar is.
En eens zal Ik je roepen aan Mijn zij Mijn kind die roeping is zo hoog verheven. Uit liefde gaf ik jou Mijn eigen leven, ja, eenmaal zul je stralen aan Mijn zij.
Je bent nu nog op reis, het einddoel is in zicht, houd Mij maar stevig vast en luister naar Mijn stem. Aan d’einder gloort het nieuw Jeruzalem, daar zul je eeuwig leven in Mijn licht.
Je bent een parel, die zeer kostbaar is.
Dit gedicht is voor jou! Als je je alleen voelt je hart gebroken is of bezeerd als je bang bent voor wat komen gaat als je lief hebben hebt verleerd als je jezelf niet durft te zijn als je verteerd wordt door verdriet dan is dit gedicht voor jou want God vergeet je niet Hij wacht op je hij kent je vragen Hij zegt: “geef mij je last, dan kunnen we het samen dragen”. En langzaam zul je merken daar kun je van op aan, dat jij alleen nog je rugtas vasthoudt de inhoud is naar Hem overgegaan Als je je bedrogen voelt eenzaam en heel klein als je door de bomen het bos niet meer ziet en er misschien zelfs niet meer wilt zijn als je verstrikt zit in de netten van de zonde en niet weet hoe je daar uit moet geraken dan is dit gedicht voor jou Jezus zal het in orde maken Hij weet als geen ander hoe pijn voelt en wat een mens soms moet doorstaan Voor jou en mij is Hij uit liefde door enorm zware beproevingen gegaan Hij kijkt naar jou met een bewogen hart en een liefdevolle blik in Zijn ogen en wacht tot je Hem vragen zult je tranen te gaan drogen Dit gedicht is voor jou. Waarom? Is misschien je vraag. omdat God ontzettend van je houdt, grijp toch Zijn uitgestoken hand vandaag….