MGDrivers
Inhoud blog
  • PreWar Days te Kortrijk op 1 december foto's Wim
  • 6 uren rally te Korytrijk op 18 en 19 november
  • Bijeenkomst te Bondues France ( Fotos van Wim)
  • Bijeenkomst te Ieper op de Esplanade op 1 oktober
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    www.thesportscoupe.com en/of www.oldtimertips.be, www.oldtimertips.nl

    wim
    14-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Flanders Collection Cars Gent


















    14-02-2016, 17:16 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Retromobil à Paris


















    11-02-2016, 21:43 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    31-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20° Kemmelrit op 10 april

     Beste Vrienden van MG en andere merken,

    Het “MG Drivers” team heeft het genoegen U uit te nodigen op de :

    20° Kemmelrit op zondag  10 april 2016

    Bijeenkomst vanaf 9 u in de Hooge Crater Meenseweg, 467 8902 Zillebeke (neem de N 8 van Menen naar Ieper, naast Bellewaarde. Tel : 057 / 46 84 46 . Hier krijg je een verse botercroissant een verse chocoladekoek en koffie à volonté. NB: 50,84632 en OL: 2,94375 http://www.hoogecrater.com/

    De rit van ongeveer 150 km volgens bolleke pijl gaat voor 90 % op Frans grondgebied . Het is een rustige rit, volgens bolleke pijl, door de prachtige streek van Kemmel -, Cats - en Casselberg, langs grotere banen en enkele kleine baantjes met vele prachtige vergezichten, soms km’s dwars door de bossen. Soms denk je dat je naar de hemel rijdt !

    Te Clairmarais, bij St Omer, eten we middag en maken we een boottocht op de stille waters waar je nog echt kan ontspannen.

                                  http://www.isnor.fr/index.php

     

    's Avonds eten we in het Landhuis Molenhof te Westouter. http://www.molenhof.be/

    Geniet ervan !!!

    Zijn in de prijs inbegrepen :

    Ontbijt: een koffie met twee koffiekoeken

     

    ’s Middags eten we een sandwich (hesp en kaas) met drank bij “Isnor” te Clairmarais. Nadien is er een boottocht (1 u).    

    's avonds- Aspergesoep met een wolkje room

                       - Het beste van parelhoentje op een bedje van wilde paddestoelen, romig sausje van Calvados en                                                   waaier van karamelappeltjes

                       - één normale drank (pils, water, frisdrank)

                              

    Een perfect roadbook.

    Een mooie ritplaat..

    Er zijn geen vragen en geen winnaars. 

    Gelieve in te schrijven door 44 €per persoon te storten op rek Nr : BE 07 001 027 58 58 66van Wim Salaets Diagorasstr, 47   8510 Marke vóór zaterdag 2 april 2016.          

    De andere dranken zijn niet inbegrepen.

    Veel M.G.groeten en tot in Zillebeke: Tel : 0473 / 24 23 77                                      

    Het MG Drivers team: Wim & Ilse, Geert & Marianne, Eric & Mieke en Luc & Nelly, Ivan , Alain

    blog : http://blog.seniorennet.be/mgdrivers/

                                   

     

    Chers amis d’M.G.et d’autres marques.

    Les amis du « MG Drivers » ont  le plaisir de vous inviter à notre :

     

                        20° Kemmelrit dimanche le  10 april 2016 

    Nous vous attendons à partir de 9h au « Hooge Crater » Meenseweg, 467 à 8902 Zillebeke  pour un croissant, un petit pain au chocolat et café à volonté. www.hoogecrater.com

    (Sur la N 8 entre Menin et Ieper, à côté  Bellewaerde se trouve le Hooge Crater.)

    NB: 50,84632  en OL: 2,94375    http://www.hoogecrater.com/ 

    C’est une balade normale de 150 KM entrecoupée d’agréables arrêts libres.

    Le circuit  se déroule autour et sur les monts de Flandres. C’est un circuit calme, avec road book "boules flèches", qui vous guidera à travers la belle région du mont  Kemmel, Mont Rouge et mont des Cats en empruntant des grandes routes, mais aussi quelques-unes plus petites avec de nombreuses et magnifiques vues panoramiques.

    A Clairmarais, près de St Omer, nous allons naviguer sur des eaux silencieux ou nous pouvons nous détendre vraiment.http://www.isnor.fr/index.php

    Le soir, nous mangerons au  "Landhuis Molenhof" à Westouter. http://www.molenhof.be/

    Le prix comprend :

    Le matin : Hooge Crater : un croissant, un petit pain au chocolat (ou couque aux raisins) et du café à volonté

    Le midi:  sandwich (jambon fromage) avec un boisson chez  “Isnor” à Clairmarais.

     Ensuite nous effectuerons une balade en bateau (1 u).                

    Le soir:    - 1 consommation comprise: pils, eau ou limonade.

                      - La crème d’Argenteuil 

                     - Filet de dinde sur lit de champignons des bois, sauce au Calvados, accompagné de                                                   pommes caramélisées.        

    Un  roadbook correct et vous recevrez une belle plaque de la balade

    Merci de payer avant mardi le2avril  2015.la somme de 44 € par personne  au

    BIC GEBAREBB /  IBAN BE 07 001 027 58 58 66 de Wim Salaets Diagorasstr, 47 - 8510 Marke - Belgique.

    Les autres consommations ne sont pas comprises.

     Salutations M.G. et à bientôt à Zillebeke: Tel : 0473 / 24 23 77                                  

    Le MG Driversteam: Wim & Ilse, Geert &  Marianne, Eric & Mieke, Luc & Nelly, Ivan, Alain .                       

                                                                                                                      

                                                                                                            Traduction Nelly & Luc

    Blog :  http://blog.seniorennet.be/mgdrivers/

    31-01-2016, 16:53 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto Retro Brugge 30-31-16


















    31-01-2016, 16:43 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    24-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ralley Monte Carlo 2016


















    24-01-2016, 21:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8-9 jan 2016 Raid des Neiges


















    13-01-2016, 22:56 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kalender /calendrier 2016

    6 febr Nieuwjaarseten / Dîner de nouvel an: Wim & Ilse

                                        30-31 jan./janv.: Autoretro Brugge

                                                       19 maart/mars : Historic Routes des Flandres http://lc-org.wifeo.com/

                                                  6 maart eerste bijeenkomst op Esplanade te Ieper: www.esplanadeieper.be                           

    10 04   20° Kemmelrit: Wim & Ilse    te Clairmarais

                                                   17 04 Gapers Rit : www.kemmelhistoric.be  

    8 mei: 6°  Merci Martin : Wim & Ilse

                                               8 - 12 JUNE 2016 MG EUROPEAN EVENT OF THE YEAR 2016 LE TOUQUET PARIS PLAGE, FRANCE                      

    5 juni :1° Route des Colinnes: Eric & Mieke

                                     18 juni/juin 2ieme Carto des A.S.http://lc-org.wifeo.com/

                                                    19-20-21 August BRITISH TOUR IN FLANDERS FIELDS www.kemmelhistoric.be  

     3 juli : 3° Lucky Drivers Rit: Wim & Ilse

    11 sept. : 20° Guldensporenrit : Wim & Ilse

                                 11 september : 6ieme Ladies Run:http://lc-org.wifeo.com/

    2-9 of 16 okt : Verrassingsrit : Wim & Ilse

    12-01-2016, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarsdiner / diner de nouvel ann

    Marke, 5 januari 2016.

    Beste M.G. Drivers, (MG en andere merken)

    Eerst en vooral wensen we jullie een voorspoedig en Gelukkig Nieuwjaar, een goede gezondheid en veel M.G. genot in 2016

    We houden eraan, jullie en jullie vrienden uit te nodigen op ons jaarlijks

    NIEUW locatie :Restaurant Amadeus Hippodroomstraat 9 B-8530 Harelbeke Tel.:+32(0)56722099

    Neem op de ring R 8 rond rond Kortrijk. Parralel met de N 43 Kortrijkse stnwg ligt de Hippodroomstr,

                        http://www.restaurantamadeus.be/

     

    Wanneer: op Zaterdag 6 februari om 19 u 30. stipt.

     

    Ik reserveerde voor jullie:

    Aperitief maison en feestelijke hapjes

    &

    Gebakken grietbotfilet met jonge spinazie, Hollandsesaus

    &

    Gebakken hertenkalfsmedaillon, peertje rode wijn, witloofstronk, Dauphinois aardappelen

    &

    Dessert

    &

    koffie

    Aangepaste wijnen en dranken inbegrepen. 

    Dit alles voor de prijs van 52,5 € per persoon

    Gelieve in te schrijven door het bedrag te storten op rek: BE 07 001 - 027 58 58 - 66 van

    Wim Salaets, Diagorasstraat, 47   8510 Marke en dit vóór maandag 1 febr. 

    We hopen weer op een talrijke opkomst!          

    Wim tel: 056 / 21 31 97     0473 / 24 23 77

    Het MG Drivers team: Wim & Ilse, Geert & Marianne, Eric & Mieke, Luc & Nelly, Ivan, Alain.

                                   

                      Marke, le 5 janvier 2016.

    Chers enthousiastes d’ MG et d'autres marques

    Permettez-moi de vous présenter mes meilleurs vœux de Nouvel An, de santé, de prospérité et bien sûr de beaucoup de plaisir au volant de vos MG’s en 2016.

    A cette occasion puis-je vous inviter, vous et vos amis, à notre dîner annuel « MG Drivers»

    Notre restaurant habituel ferme définitivement et j'ai cherché et trouvé une autre adresse. J'ai pensé à 

    Dîner de Nouvel An

    Adresse : Amadeus Hippodroomstr, 9 8530 Harelbeke

    Lindenhof - Lindenburcht Vichtse steenweg, 280   8540 Deerlijk  

    Prenez sur la R 8 la sortie parallèle avec la N 43 Kortrijkse stnwg là se trouve le Hippodroomstr,

    Quand : vendredi 6 février à 19 h 30 précises. 

    J’ai réservé pour vous:

    Apéritif et ses amuses bouches.

    &

    Filet de barbue, sauce hollandaise accompagné d'épinards

    &

    Médaillon de cerf, poire au vin rouge, chicon braisé et son gratin dauphinois

    &

    Dessert de "Nouvel An"

    &

    Café et ses mignardises.

    Vins adaptés et boissons comprises.

     

    Prix 52.5 € par personne.. Inscription par versement au numéro de compte : BE 07  001 - 027 58 58 - 66 de Wim Salaets, Diagorasstraat, 47   8510 Marke avant le vendredi le 31 janvier 2014.

    J’espère que vous serez nombreux !                                                                                     

    Le MG Drivers team: Wim & Ilse, Geert & Marianne, Eric & Mieke, Luc & Nelly, Ivan, Alain

                                                                                                          Wim tel: 056 / 21 31 97     0473 / 24 23 77                                   

    05-01-2016, 00:07 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dreancar Kortrijk


















    21-12-2015, 16:25 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dream Car Kortrijk


















    21-12-2015, 16:12 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    16-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wensen Veux

    2016               2016                2016            

                                                   

                   Zalig Kerstfeest en Gelukkig Nieuwjaar               

                         Joyeux Noël et Heureuse Année

                             Frohe Weihnachten und Glückliches Neues Jahr

                                Merry Christmas and Happy New Year 

                                      Feliz Navidad y Próspero Año Nuevo

                                           Buon Natale e Felice Anno Nuovo

    dit wensen u het MG Drivers Team

    Ce sont les veux du  MG Drivers Team

    16-12-2015, 18:35 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het MG Drivers Team /Le MG Drivers team

     

                          Het MG Driversteam :

     

    Beste MG vrienden,

     

    We zijn een vriendenkring van « MG DRIVERS » geen club, geen lidgeld, geen voorzitter, geen secretaris of reglement. Iedereen rijdt op eigen verantwoordelijkheid.

     

    Ons doel is de leden van de kring te laten genieten van hun MG door technische info te geven en vooral ritten te rijden. Ook zij die willen meerijden met een ander merk kunnen dit.

    We krijgen de ondersteuning en samenwerking van meerdere MG Clubs. Ik zal dan ook hun uitnodigingen doorsturen. Ook met het Kemmel Historic Comité en LCO is er een zeer goede samenwerking.

    Het is ook onze bedoeling u zoveel mogelijk info door te sturen van allerlei activiteiten (Beurzen, andere ritten en samenkomsten op Esplanades (Rijsel en Ieper))

     

    Indien er vrienden zijn die een Oldtimerverzekering willen, zonder daarom aangesloten te zijn in een club, kunnen we hen Erard Verzekeringen aanraden (info@erard.org of site http://www.hobbytimers.be/) !

    Als je moeilijkheden hebt met het op punt zetten van je motor of andere technische zaken, vraag het maar aan mij.

    Ik zal je een goed adres geven !!!                  

    Elke eerste vrijdag van de maand is er om 20u30 onze vergadering in het teamlokaal « Gouden Bank te Hondschotestr, 2 Gullegem.

    We hopen jullie talrijk te ontmoeten op een van deze bijeenkomsten.

    Wim & Ilse, Geert & Marianne, Eric D (ritten), Ivan Verbr.(ontwerper), Alain, Nelly & Luc (vertalers),   Marc,.... 0473 24 23 77

    e-mail : wsal@skynet.be

    Blog :   http://blog.seniorennet.be/mgdrivers/

    MGForumFrance: http://www2.mgcontact.eu/phpBB2/viewtopic.php?f=48&t=21437&sid=1e3b95680f140debb54764241087d543&start=200

    MG Drivers mondial :https://www.google.be/search?q=mgdrivers&newwindow=1&rls=com.microsoft:nl:%7Breferrer:source?%7D&rlz=1I7GGLL_nl&biw=1097&bih=549&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CEYQ7AlqFQoTCPL7wISTqMcCFczVGgodNa0IHg

     

    Le Team MG Drivers

     

    Chers amis MG.

     

    Nous sommes un cercle d’amis, les « MG DRIVERS » ce n’est pas un club, aucune cotisation, pas de président, pas de secrétaire ou règlement. Chacun participe sous sa propre responsabilité.

     

    Notre but est de faire profiter les membres du cercle de leur MG, par des infos techniques mais surtout de participer à des balades. Celui qui désire participer avec une autre marque le demande d'abord à moi..

    Nous recevrons l’appui et la collaboration de plusieurs MG clubs. Je me chargerai de faire passer aussi leurs invitations à tout le monde. Il y a aussi une bonne collaboration avec le Kemmel Historique Comité et le LCO.

    Une autre priorité est également de vous faire parvenir le plus d’informations possible concernant les activités (bourses, autres tours et réunions sur les Esplanades de Ypres et Lille.

    Si vous connaissez des amis qui désirent une assurance oldtimer sans être membre d’un club nous pouvons leur conseiller : info@erard.org ou http://www.hobbytimers.be/ 

    Chaque premier vendredi du mois nous avons à 20 h 30 notre réunion dans le local du team : « Gouden Bank Hondschotestr, 2 Gullegem.

    Si vous avez des problèmes avec la mise au point de votre moteur ou autre chose, je vous donnerai la bonne adresse.

    Le « MG DRIVERS » team a l’honneur de vous présenter son calendrier pour 2015.

    Au plaisir de vous y rencontrer !!

    Wim & Ilse, Geert & Marianne Eric D (ritten), Ivan Verbr.(ontwerper), Alain, Nelly & Luc (traducteurs), Marc,   0473 24 23 77

    e-mail : wsal@skynet.be

    Blog :   http://blog.seniorennet.be/mgdrivers/

    MGForumFrance: http://www2.mgcontact.eu/phpBB2/viewtopic.php?f=48&t=21437&sid=1e3b95680f140debb54764241087d543&start=200

    MG Drivers mondial :https://www.google.be/search?q=mgdrivers&newwindow=1&rls=com.microsoft:nl:%7Breferrer:source?%7D&rlz=1I7GGLL_nl&biw=1097&bih=549&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CEYQ7AlqFQoTCPL7wISTqMcCFczVGgodNa0IHg

    08-12-2015, 10:26 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dreamcars Kortrijk 19-20 december
     
     
     
              

    Oldtimers en droomauto’s uit een eeuw autogeschiedenis, autokunst, onderdelen, boeken, tijdschriften en andere documentatie. Maar ook speciale stands voor het restaureren van auto´s zonder de z.g. automobilia te vergeten. Zowel de handelaar als de particulier kan hier terecht voor het ruilen of verkopen van zijn onderdelen, miniaturen, autofolders of zijn oldtimer 1/1

    De 31e editie van Dreamcar International vindt plaats op zaterdag 19 en zondag 20 december 2015 in Kortrijk Xpo en telkens van 9u30 tot 18u00. Kortrijk XPO ligt aan de autosnelweg E17, aan de afrit 2. Voor meer informatie: tel. 059/70 28 14059/70 28 14, fax. 059/70 28 34;

    Adres: Dreamcar International, Postbus 128, B-8400 Oostende.

    E-mail: info@oldtimerdreamcar.com Op internet kan je nog meer informatie terugvinden en je kan er zelfs kortingskaarten downloaden via www.oldtimerdreamcar.com én online kaarten aankopen, om wachttijden te vermijden aan de kassa.

    Bekijk ook de Facebookpagina om op de hoogte te blijven van alle laatste informatie, je vindt er ook foto’s en filmpjes van bezoekers van afgelopen jaar : facebook.com/OldtimerDreamcar. Onze twitterpagina: Dreamcar_Inter

              
     
              
     
              

    le samedi le 19 décembre et le dimanche le 20 décembre 2015, Dreamcar International organisera pour la 31° fois consécutive le plus grand salon d’ancêtres automobiles de Belgique, à Courtrai : Kortrijk Xpo. Les plus belles voitures de rêve seront présentées sur une surface de 25.000 m². Des particuliers et des marchands exposeront dans les divers stands quelque 350 véhicules: Lamborghini, Ferrari, Rolls Royce, Porsche, Mercedes, NSU, …

    Dreamcar International aura lieu le samedi le 19 décembre et le dimanche le 20 décembre 2015 à Courtrai: Kortrijk Xpo, de 9h30 à 18h. Kortrijk Xpo se situe le long de l’autoroute E17, sortie 2.

    Pour plus d’informations : tél. 059/70 28 14059/70 28 14, fax. 059/70 28 34, B. International: Tél 00-32-59-702814, fax 00-32-59-702834. Pour photos et videos de l’année passée des visiteurs: facebook.com/OldtimerDreamcar Twitter : Dreamcar_Inter Adresse: Dreamcar International, Boîte postale 128, B-8400 Ostende. E-mail: info@oldtimerdreamcar.com website: www.oldtimerdreamcar.com

    04-12-2015, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zes uren van Kortrijk


















    24-11-2015, 11:51 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interclassics Brussels WE van 6-7-8 11

    hallo Wim,

     

    Afgelopen weekend ben ik naar de Interclassics Brussels geweest, hierbij een klein verslagje.

    De net afgelopen eerste editie Interclassics Brussels van 6-7-8 nov. in de Expohallen was een knaller van formaat.

    Op en top een prachtige show met bijna allemaal exclusieve en prestigieuse auto's ( lees : zeer dure ). Het publiek was navenant, veel sjieke mensen met waarschijnlijk zeer dikke portefeuilles op zak.

    Naast een scala aan bijzondere klassiekers, was het hoofdthema The History of Bugatti gepresenteerd door maar liefst 30 unieke Bugatti s.

    Je kon er de genialiteit van Ettore en Jean Bugatti bewonderen aan de hand van de mooiste voorbeelden.

    Een ode aan de 60 -jarige CITROEN DS was eveneens een lust voor het oog met prachtige creaties van huis couturier Henri Chapron.

    Verder was vooral Porsche sterk aanwezig op de verschillende stands, ik schat zeker meer dan 60.

    De vraag naar Porsche klassiekers zit duidelijk in de lift.

    Ferrari's waren ook goed vertegenwoordigd, net als de sportieve modellen van Mercedes, BMW, Alfa Romeo en andere exotische italiaanse merken.

    British cars waren dan weer sterk aanwezig met Aston Martin, Lagonda, Bentley en last but not least onze favoriete MG's.

    In de marge waren er heel wat stands met lifestyle assecoires en boeken, maar geen onderdelen markt zoals we die kennen van de 'gewone' oldtimerbeurzen.

    Dan waren er ook nog verschillende clubs die een originele stand hadden opgezet.

    Met ruim 14000 bezoekers kan de organisatie gerust terugblikken op een waar succes.

    Volgende editie van de INTERCLASSICS is in Maastricht en gaat door 14 tem 17 jan. 2016.

    Ik zou zeggen : allen daarheen !

    Geert



















    13-11-2015, 17:06 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag / rapport Cap Blanc Nez rit

     

    Cap Blanc Nez rit 18 10 15

     

    Een ietwat sombere maar rustige oktoberzondag als start voor een speciale uitdaging. De oldtimerrit vertrekkende uit Poperinge en voor 95 % via Franse rustige idyllische plaatsjes naar Cap Blanc Nez, Cap Gris Nez en Boulogne Sur Mer als hoogtepunt van de dag. We vertrekken om 9 uur aan de B&B Allo Allo te Poperinge , na een heerlijke koffie , met een goeie 250 km voor de boeg. MG, Porche, BMW, Thunderbird, Mustag, Triumph, Austin Healey, Peugeot, Audi en andere mooie bolides staan opgeblonken, zenuwachtig klaar . Met een 17 -tal wagens en 35 deelnemers vertrekken we via de Catsberg. Enkele stoere , warm ingeduffelde, deelnemers riskeren het al om cabrio te rijden. Bij onze eerste stop rond 11 uur aan "Le Chantauvant te Brunehaut Ledeghem, waar de Picon zich al heerlijk liet smaken, kwam de zon door het wolkendek kijken met als gevolg dat al meerdere deelnemers het rijden met open dak heerlijk vonden. Rond 12.30 uur stonden we bovenop de met zon overgoten top van de Mont d’Hubert te genieten van een rustige zee . Prachtig voor deze tijd van het jaar om de wandelaars en bezoekers te zien genieten van het uitzicht en het mooie weer. Na een versterkend smakelijk middagmaal in het zonnige restaurant “ Le Thomé de Gamond” liep de rit verder langs de grillige kustlijn waar nog meerdere mooie plaatsjes het decor werden voor een stop en een fotootje. Rond 16.30 uur werd de terugtocht langs panoramische uitzichten en bezienswaardigheden aangevat. Onderweg nog een paar vrije rustmomenten, waaronder een “CAFE DES ORGUES, ” te Herzeele , om een verfrissing te nuttigen of de benen eens te strekken. De klok stond even voorbij 18.30 uur toen alle deelnemers tevreden aan het nakaarten waren bij een verfrissend drankje in B&B Allo Allo. Dank aan het MG driversteam Geert, Marianne, Ilse en bijzonder aan Wim om ons te begeleiden op deze unieke uitstap. Een mooie, niet alledaagse rit als afsluiter van het oldtimerseizoen 2015. Vanwege de deelnemers Marina en Patrick uit Gistel.

     

     

     

     

    Balade Cap Blanc Nez 18 10 15

     

    Un dimanche en octobre, un peu sombre mais calme, pour commencer un défi particulier. La balade des voitures ancêtres qui part de Poperinge, se passe pour 95% en France par des routes tranquilles à travers des villages idylliques vers Cap Blanc Nez, Cap Gris Nez et Boulogne Sur Mer comme des moments forts de la journée. Nous sommes partis vers 9 h au « B & B Allo Allo« à Poperinge, après un café délicieux. Un trajet  de 250 km à parcourir. MG, Porsche, BMW, Thunderbird, Mustang, Triumph, Austin Healey, Peugeot, Audi et d’ autres belles voitures bien brillantes, attendaient nerveusement le départ.

    17 Voitures, 35 participants, nous partons via le Catsberg. Certains participants, courageux et bien couvert, risquent déjà de conduire la voiture décapoté. Lors de notre premier arrêt vers 11 h, à «Le Chantauvant" Brunehaut Ledeghem, où le Picon avait déjà des délicieuses saveurs, le soleil perçait les nuages ​​et puis plusieurs participants jouissaient de rouler décapoté. Vers 12h30 nous jouissons,  au sommet ensoleillé du Mont d'Hubert, d'une mer calme. Magnifique pour cette période de l'année de voir les randonneurs et les visiteurs profiter de la vue et du beau temps. Après un délicieux repas réconfortant au restaurant "Le Thomé de Gamond" nous avons parcouru le trajet le long de la côte sauvage où il y avait plusieurs beaux décors ; bon pour un arrêt et une photo. Vers 16h30, nous avons pris le chemin du retour par des vues panoramiques et sites remarquables. En cours de route on avait prévu quelques moments libres pour un petit repos au «CAFE DES ORGUES," à Herzeele, pour profiter d'un rafraîchissement ou pour se dégourdir les jambes. Vers 18h30 tous les participants satisfaits profitaient d’une boisson rafraîchissante dans « B & B Allo Allo ». Merci au MG Drivers team: Geert, Marianne, Ilse et surtout à Wim pour nous guider dans cette excursion unique. Une belle balade inhabituelle pour clôturer la fin de la saison « ancêtres 2015 ».                                          

    Marina et Patrick de Gistel.                                                                                         traduction   Nelly & Luc

     

     

    Onze welgemeende dank voor de prachtige uitstap die we vandaag beleven mochten. Alles, maar werkelijk alles, is prachtig meegevallen met een uitstekend roadbook (en gps ), aangenaam gezelschap, prachtige streek, mooi weer enz....

    Bij leven en welzijn ; misschien tot nog eens volgend jaar...   Nelly en Luc

    Jawadde,

    Zoveel en vooral mooie auto’s op de rit.  Proficiat!

    Dit is de beloning voor het vele werk dat ge doet Wim.

    Marc

    Dag Wim, we hebben een heel leuke dag beleefd zondag, een heel mooie rit grotendeels in Frankrijk, lekker gedineerd op de middag met zicht op zee en ook nieuwe leuke mensen leren kennen en ons goed geamuseerd. Zeker voor herhaling vatbaar. 

    Het document met de bolleke pijl gooien we zeker niet weg, want in het voorjaar 2016  doen we dezelfde rit bij mooi weer zeker nog eens over op eigen houtje, alvast nogmaals bedankt voor deze prachtige dag.                    Groetjes Maryke & Marc

    Wim,

    Proficiat prachtige rit,

    Voor herhaling vatbaar

    Merci

    Rudi en Nancy

    Bonjour,

    Merci à vous !!! Bonne ambiance générale de votre groupe, c'est facile pour nous de travailler dans ces conditions.

    Cordialement

    Mme. Fréchou (Restaurant " Le Thomé de Gamond "

    07-11-2015, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chinareis van Vincent met MG Magnette ZB
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

       http://vincentetpierre.blogspot.be/2015_08_01_archive.html

    samedi 22 août 2015

    Fallait il que la Soie fasse a ce point rêver l'occident pour que des caravanes de plus de 5000 hommes, de centaines de chevaux, chameaux et yacks se risquent à traverser les terres les plus hostiles de la Chine, de l'Asie centrale, barrées de montagnes infranchissables, de déserts les plus arides, de steppes les plus hostiles
    Ont transité ainsi, pendant plus de 2000 ans, sur cette route, la Soie, le Lapis Lazuli, les Epices, le Thé...jusqu'a l'avénement des grandes routes maritimes au 18ème siècle.
    Les chemins, les pistes, les Caravansérails, les Bazars, les Oasis persistent..Boukhara, Samarkand, Kashgar, et bien d'autres.
    Alors a chacun son ver a soie ou son verre a soi, nous espérons vous faire partager cette longue route depuis notre cocon ZB!!

    zaterdag 22 augustus, 2015
    Moest het de zijde zijn die het westen deed dromen dat er zoveel caravanen van meer dan 5.000 mensen, honderden paarden, kamelen en yaks riskeren de meest vijandige landen van China, Centraal-Azië over te steken, versperd door onbegaanbare bergen, de droogste woestijnen, de meest vijandige steppen
    Men trok gedurende meer dan 2000 jaar over deze weg met zijde, de Lapis Lazuli, de specerijen, thee ... tot de komst van belangrijke scheepvaartroutes in de 18e eeuw.
    Wegen, routen, schuilplaatsen voor caravanen, de bazaars, de aanhoudende rustplaatsen...Boukhara, Samarkand, Kashgar, en vele anderen.
    Dus elkeen zijn zijderups of zijn eigen glas, we hopen deze lange weg te delen vanuit onze cocon ZB !

    lundi 24 août 2015

    Bonjour
    Je commencerai ce blog par une jolie citation d Oscar Wilde.
    "La sagesse c'est d'avoir des rêves assez grands pour ne pas les perdre de vue"
    Le notre fera 15000 km et durera 50 jours.
    Merci a tous ceux qui vont ouvrir ce blog, pour nous suivre et nous encourager. J'ai eu plein de messages de prudence et d'encouragement par tous les amis Facebook. Merci du fond du cœur ,vous êtes à l intérieur du moteur de ma vie et vous serez avec nous en MG.
    Le départ du Touquet se fera jeudi matin avec une première halte à Kleve chez ma sœur. Vendredi se sera la plus longue étape du parcours avec un peu plus de 700 km pour rejoindre Hamburg où le départ sera donné dimanche 30 Août .
    Vincent

    maandag 24 augustus, 2015
    Hallo
    Ik zal ditblog startenmet een mooicitaat vanOscarWilde.
    "De wijsheid is om genoeg grote dromen te hebben,om ze nietuit het oogteverliezen"
    De onze van 15.000kmen zal50 dagenduren.
    Dank uaan allen dieditblogzullen openen, om ons te volgenen aan te moedigen. Ik heb veel berichten tot aanmoediging en voorzichtigheid gekregen vanalle Facebookvrienden. Dank uvanuit het diepste vanmijn hart, je bent in het diepste van mijn levensdroom en bij ons in de MG.
    De start te LeTouquetis opdonderdagochtendmet eeneerste stop inKlevebij mijn zus. Vrijdag zal de langste etappevan de wereldreis zijn met een beetjemeer dan 700kmnaar Hamburg, waar de racebegint op zondag 30 augustus.

    Vincent..

     

    vendredi 28 août 2015

    Départ du Touquet ce vendredi 29 Août à 6 h .

    Premier arrêt à Fauquembergues pour remplacer un phare que j ai cassé en rentrant chez Pierre.

    Grand merci à Gery , mon fils, et à Phil Garage qui ont passé leur jeudi matin à adapter des lames de suspension d'une MGB sur une MG ZB ......comme on en avait de trop ,on en a mis une de plus.

    Il fait beau et la circulation est fluide . On compte être à Kleve vers 13 h et à Hambourg vers 20 h.

    11h45 nous rentrons en Hollande, la traversée d'Anvers s’est bien passée.

    Déjeuner à Kleve chez Agnès et JO puis à 15h30 départ pour Hamburg que nous atteignons vers 21h .Pas de soucis, la ZB à fait ses premiers 900 km comme une reine.

    Demain rencontre des autres participants et tourisme à Hamburg qui serait la plus belle ville d Allemagne.

    Vincent

    A noter qu’après notre dernière verification, Hambourg n’est pas la capitale du hamburger!!  Pierre

    Chronique gastronomique:

    Après les burgers d'Hambourg, hier, nous avons diné "chinois" avant l'heure

    J'ai testé en entrée le n° 225 et en plat le n° 324. Je ne vous les conseille pas car c'était very very spicy

    ( j'ai bu 2 litres d'eau pendant la nuit) A bientôt pour de nouvelles expériences culinaires Pierre

     
    Vrijdag 28 augustus, 2015
    Vertrek om 6 uur te Le Touquet op vrijdag augustus 29.
    Eerste stop te Fauquembergues om een ​​gebroken koplamp te vervangen die ik brak bij het binnenrijden bij Pierre.
    Veel dank aan mijn zoon Gery en Phil Garage die hun donderdagochtend gebruikten om de ophangveren van een MG B aan te passen op mijn MG ZB ...... aangezien we er teveel hadden plaatsten we er eentje meer.
    Het is mooi weer en het verkeer is vlot. We denken tegen 13u te Kleve te zijn en om 20u te Hamburg.


    11u45 rijden we Nederland binnen en de doortocht van Antwerpen ging goed.
    Lunch te Kleve bij Agnes en JO vervolgens om 15u30 uur vertrek naar Hamburg dat we bereiken we rond 21u. Geen zorgen, ZB ( de dikke) heeft haar eerste 900 km prima gereden.
    Morgen ontmoeting met alle andere deelnemers en bezoek aan Hamburg die de mooiste stad van Duitsland zou zijn.Vincent
    Merk op dat Hamburg niet de hoofdstad is van de hamburger !! Pierre.
    Gastronomische gourmet:
    Na de burgers van Hamburg gisteren aten we "Chinees"voordat we in China waren.
    Ik testte de entrée nummer 225 en plat nummer 324. Het gerecht kan ik je niet aanraden, want het was heel erg pittig (Ik dronk 2 liter water gedurende de nacht). Tot binnenkort voor nieuwe culinaire ervaringen
    Pierre

     

    samedi 29 août 2015

    J -1 visite de Hamburg le 29 août 2015

    Nous avons découvert une très jolie ville construite sur l eau.Il y a plus de 2500 ponts dans cette cité, qui est le confluent de trois cours d'eau et qui possède en plein centre ville un lac qui fait trois km de long sur un km et demi de large.

    L 'AM nous avons eu le briefing du Rallye dans les établissements de China Tour.Tout était en allemand et nous avons eu quelques soucis de compréhension. Heureusement un des organisateurs parlait français, on a pu avoir des explications sur tout ce que l'on avait pas compris, merci Andréas

    Le soir dîner chinois offert par China Tour.

    Demain départ de l'hôtel à 8h pour se rendre dans une ancienne station service où sera donné le départ de la route de la Soie !!!!.

    zaterdag 29 augustus, 2015

    dag 1 bezoek aan Hamburg
    We ontdekten een prachtige stad gebouwd op het water. Er zijn meer dan 2500 bruggen in deze stad, er vloeien drie waterlopen samen en ze heeft in het midden een meer dat 3 KM lang is en 1.5 KM breed.
    s'Middags kregen we de briefing van de Rally in de China Tour. Alles was in het Duits en we hadden wat moeite om het te verstaan. Gelukkig sprak een van de organisatoren Frans en kregen we de verklaringen van al dat wat we niet hadden begrepen, Andreas dank u !
    De Chinese diner werd aangeboden door China Tour.

    Morgen vertrek om 8u in het hotel, in een voormalig tankstation, waar de start zal worden gegeven van de Zijderoute !!! 

    DIMANCHE 30 AOUT LE DEPART

    C'est d'une ancienne station service "GAZOLINE "située dans la banlieue de Hamburg qu'a été donné le départ du Rallye. Apres une présentation des équipages et les discours des responsables, les voitures ont pris la route pour leur première étape de 555 km en direction de Poznam, en Pologne

    Zondag 30 augustus VERTREK
    De start van de Rally is in een oud tankstation "Gazoline" gelegen in de buitenwijken van Hamburg. Na een presentatie van de deelnemers en de toespraken van de organisatoren, startten we voor de eerste etappe van 555 km richting Poznam in Polen

    LUNDI 31 AOUT POZNAN VARSOVIE 310 KM

    Pierre et moi avons un point commun, celui de se lever tôt , donc nous partons tôt le matin ce qui permet de voyager à une heure où la T° n'est pas encore à son maximum . On nous annonçait 41°sur l autoroute ce matin.

    Avant de quitter Posnan, petite visite de la vieille ville qui présentait une jolie lumière au lever du soleil et surtout était déserte.

    Puis" Ma Grosse "courageusement nous a conduit à Varsovie où un très bel hôtel , Le Polonia Palace, heureusement climatisé, nous attendait.

    Des nouvelles de la ZB : elle affiche 2600 km depuis la vidange réalisée, par Phil Garage juste avant le départ. Son thermomètre nous indique qu elle a chaud mais sans plus et sa pression d'huile est bonne. Elle double facilement les poids lourds polonais et les lames de ressort renforcées juste avant le départ tiennent la charge.

    Demain, visite guidée de Varsovie .

    Maandag 31 augustus POZNAN WARSCHAU 310 KM
    Pierre en ik hebben iets gemeen, dat we van vroeg opstaan houden, dus vertrekken we vroeg in de ochtend omdat dan de temperatuur nog niet op zijn maximum is. Er werd 41 ° aangekondigd op de snelweg deze morgen .
    Voor het verlaten van Posnan reden we een kleine tour door de oude stad dat leverde een mooi licht op bij zonsopgang en zeker nu de stad nog verlaten was.
    Dan reed onze moedige "Ma Grosse" (dikke) ons naar Warschau, waar een prachtig hotel, Polonia Palace, op ons wachtte, gelukkig met airconditioning.
    Het nieuws van de ZB: ze toont 2600 km op de kmteller sedert de vidange uitgevoerd door Phil Garage vlak voor 't vertrek. De thermostaat staat op warm, maar niet meer en de oliedruk is goed. Ze oversteekt gemakkelijk de Poolse vrachtwagens en de versterkte bladveren, net voor de start geplaatst, dragen goed de lading. 

    Pour la chronique culinaire du jour, je cede la parole a l'auto: "j'ai goutté plusieurs crus de 95 en appellations d'origine non contrôlées ....belge, hollandaise, allemande, polonaise.... avec un peu d'additif, ça passe...."

    De uitgang van de hotelgarage in Poznan
    Voor culinaire dagelijkse colum, geef ik het woord aan de auto : Ik proefde verschillende wijnen van 95 appellations non contrôlé .... Belgisch, Nederlands, Duits, Pools .... met een beetje additief, dat gaat .... "

    16 septembre 2015

    17 eme étape : BUKHARA/SARMARKAND 270 km ciel bleu + 30°

    Il y a des jours où l'inspiration ne vient pas,où le clavier reste muet. Ce matin ayant suffisamment dormi , je suis parti pour faire des photos des monuments au lever du soleil. J'espère que l'internet de notre hôtel pourra vous en faire profiter.

    16 september 2015
    17de etappe: Bukhara / Samarkand 270 km blauwe lucht + 30 °
    Er zijn van die dagen dat de inspiratie niet komt en het toetsenbord stom blijft. Nadat ik genoeg sliep ging ik bij zonsopgang foto's nemen van de monumenten. Ik hoop dat het internet in ons hotel zal werken dan kunt u er ook van genieten.

    La route s'est déroulée sans souci et pour la première fois les deux MG sont arrivées les premières à l' hôtel ce midi. Les 4x4 avaient des soucis de carburant et il a été difficile de trouver du gasoil. Nous avons l'explications à cette pénurie d'essence : nous sommes en septembre et la récolte du coton a commençé et toute l'énergie est réservé à cet usage. Non seulement le coton a vidé la mer d'Aral mais il vide aussi nos réservoirs....Ce matin nous avons croisé des convois d'autobus escortés par des voitures de police, qui transportent les personnes allant cueillir cette fleur blanche . Ils sont prioritaires et toute la circulation est bloquée derrière ces convois. Heureusement pour nous ces bus roulaient dans l autre sens . Ce soir nous apercevons de notre hôtel, les montagnes que nous allons bientôt devoir franchir. Demain visite de Samarkand.

    De route verliep zonder zorgen en voor de eerste keer kwamen de twee MG's als eerste toe in het hotel. De 4x4 hadden problemen met de brandstof en het was moeilijk om gasoil te vinden. Wij hebben verklaringen voor dit benzine tekort: we zijn in september en de katoenoogst is begonnen en alle energie is gereserveerd voor die oogst. Niet alleen het katoen heeft het Aralmeer doen zakken, maar ook onze tanks zijn leeg ....Deze morgen kruisten we konvooien van bussen begeleid door politieauto's. Ze vervoeren mensen die de witte bloemen gaan plukken. Ze hebben prioriteit en alle verkeer er achter blokkeert. Gelukkig voor ons reden de bussen in de andere richting. Vanavond zien we vanuit ons hotel de bergen die we binnenkort zullen moeten overwinnen. Morgen bezoeken we Samarkand.

    Coté cuisine, ce midi en arrivant a Samarkand, nous sommes allé nous restaurer dans un endroit très agréable, sous une tonnelle, dans un jardin. Le pain, sorte de galette ronde est bon et les brochettes d’agneau délicieuses, cet instant sympathique étant quelques peu perturbé par le bruit (car ce n’est pas un chant) permanent de perdrix enfermées dans de toutes petites cages. Vincent rêvait d’un fusil de chasse, je lui conseillais plutôt la Kalechnikof moins chère ici, on doit en trouver dans le bazar

    Nous avons finalement renoncé car il n’y a malheureusement pas de petits pois dans les réserves de la ZB.

    Keuken : bij de aankomst deze middag in Samarkand, gingen we eten in een zeer mooie plek, onder een prieel in een tuin. Het brood, een soort ronde taart is goed en de lamspiesjes zijn lekker, dit simpathiek moment werd een beetje verstoord door het permanent gekrijs (want het is geen gezang) van een patrijs opgesloten in een kleine kooi. Vincent droomde van een jachtgeweer, ik adviseerde hem liever een Kalechnikof, is goedkoper hier. We moeten ze vinden in de bazaar !

    We gaven uiteindelijk op omdat er geen erwten zijn in de reserves van de ZB.

    jeudi 17 septembre 2015

    18 étape : 00 km ciel légèrement nuageux

    Hier soir nous avons eu le souffle coupé en découvrant le Mausolée et la Mosquée de Tamer Lan illuminés .

    Les photos sont magnifiques et faites avec un Fuji X30 sur les conseils de DD et d'Amien Arthus : merci à eux

    Donderdag 17 september, 2015

    18e Etappe: 00 km licht bewolkt

    Gisteravond waren we totaal verwonderd bij het zien van het Mausoleum en de ontdekking van de verlichte Tamer Lan Moskee.

    De foto's zijn mooi en gemaakt met een Fuji X30 op advies van DD en Amien Arthus: dank aan hen.

    Ce matin visite guidée de Samarkand , on vous joint les photos demain et ce soir après la piscine, séance mécanique avec changement des vis platinées sur la ZB. Nous avons passé les 7000 km et avons resserré le capot qui voulait se faire la malle....

    Demain un peu plus de 300 km sur une route qu'on nous annonce bonne . Dans quatre jours nous serons en Chine après être montés à 3600 m . Fini les routes toutes droites à travers les desserts, on va pouvoir s'amuser un peu.

    Deze ochtend geleid bezoek van de Samarkand, foto's komen morgen en deze avond na het zwembad volgt de vervanging van de vis platinée op de ZB. We zaten over de 7000 km en hebben de motorkap die wat loste opnieuw vastgeschroefd...

    Morgen iets meer dan 300 km op een weg die ons werd aanbevolen . Binnen de vier dagen zullen we in China zijn nadat we 3600 m hebben geklommen. Gedaan met alle rechte wegen door de wildernis, we zullen ons kunnen amuseren.

     Le Bazar comporte un marché aux fruits frais et secs : nous avons gouté puis acheté des abricots secs fourrés aux noix, un marché aux légumes, aux épices (attention, un peu plus loin c’est du tabac a priser, a ne pas confondre !!). ce marché ayant réveillé nos papilles, nous avons pu enfin déguster un Plov. C’est un riz pilaf, plaf, plof, plov

    C’est aussi le bruit que cela fait quand ça tombe dans l’assiette

    De Bazaar heeft een markt met verse en gedroogde vruchten: we proefden en kochten gedroogde abrikozen gevuld met noten, een groentemarkt, specerijen (niet te verwarren, wees voorzichtig, een beetje verder is de snuif! !).  Deze markt wekte onze smaakpapillen op en eindelijk konden we genieten van een Plov. Het is een rijstpilaf, PLAF, plof, plov 

    Dit is ook het geluid wanneer het valt op je bord.

    Le plov ouzbek se distingue par sa préparation : le riz est bouilli dans un ragoût de viande et de légumes appelé zirvak jusqu'à ce qu'il ait absorbé toute la sauce. Il est préparé avec du mouton, doré dans de la graisse d'agneau ou de l'huile et cuit à l'étouffée avec des oignons frits, de l’ail, des carottes, des pois chiches, qui sont recouverts par le riz lors de la cuisson. Les épices ajoutées sont cumin, coriandre, de l'épine-vinette, piment et poivre noir.

    C’est très bon. Quant aux vertus aphrodisiaques…..

    De Oezbeekse plov valt op door zijn voorbereiding: de rijst wordt gekookt in een vlees- en groente stoofpot , zirvak genoemd, totdat het alle saus heeft geabsorbeerd. Het wordt bereid met schapenvlees, gebruind in lamsvet of olie en gestoofd met gebakken uien , knoflook, wortelen, kikkererwten, die worden gedekt door rijst tijdens het koken. De toegevoegde kruiden zijn komijn, koriander, van berberis, chili en zwarte peper.

    Het is heel goed voor afrodisiacum kwaliteiten ... ..

     

    vendredi 18 septembre 2015

    19 eme Étape : Samarkand /Tashkent  310 km temps couvert 26°

    Notre guide hier, nous avait promis une jolie route, on est resté sur notre "frein".

    Il est vrai que le temps était couvert et que nous avons quitté Samarkand sous quelques gouttes de pluie. Aucun souci sur le parcours, si ce n'est la chasse à l'essence. J'en ai trouvé mais à un prix qui dépassait les 10 euros le litre. On a pas pris.

    Visite en début d AM de Tashkent, la capitale de l'Ouzbékistan .C'est une ville de type soviétique, aux larges avenues et qui compte 2.5 millions d'habitants.

    Vrijdag 18 september, 2015

    19e Etappe: Samarkand / Tasjkent 310 km bewolkt 26 °

    Onze gids van gisteren had ons een mooie weg beloofd, we kregen echter niet wat we verwachtten.

    Het is waar dat het weer bewolkt was en dat we vertrokken te Samarkand met een paar druppels regen.

    Geen probleem op de route, als het niet de zoektocht naar benzine was. Ik heb er gevonden, maar tegen een prijs van meer dan 10 € de liter. We hebben er geen genomen.

    Bezoek in de vroege AM aan Tasjkent, de hoofdstad van Oezbekistan . Het is een stad in de Sovjet-stijl, met brede lanen en ze telt 2,5 miljoen inwoners.

    Peu d'intérêt , alors je vais vous parler de la préparation de la MG TD de Marco et Carla.

    Weinig interesse, dan zal ik het hebben over de voorbereiding van de MG TD van Marco en Carla.

    Sur le pare choc avant , on trouve attachés, 2 axes de roue arrière et une lame de ressort de rechange (simplement la principale).

    Twee assen van het achterwiel en een reserve hoofd bladveer zijn vastgevezen op de voorbumper.

    On ouvre le capot et on découvre un gros filtre à air moderne, une pompe à eau à turbine en céramique, un alternateur .Le moteur a été refait, avec équilibrage du vilebrequin et un arbre à cames plus pointu a été monté. Le taux de compression avoisine les 9.

    Het motorkapdeksel wordt geopend en we zien een grote moderne luchtfilter, een keramische waterturbine pomp, een alternator. De motor werd herbouwd door het uitbalanseren van de krukas en een scherpere nokkenas was gemonteerd. De compressieverhouding is ongeveer 9.

    Le réservoir de liquide de frein est placé dans la boite à outil, afin d'éviter de se coucher à plat ventre au niveau du pédalier.

    Pour le confort Marco a rajouté un chauffage alimenté par une pompe électrique .

     

    De remvloeistof reservoir werd geplaatst in de gereedschapskist, om te voorkomen dat je op je buik zou moeten gaan liggen om aan de reservoir te komen..

    Voor het comfort heeft Marco de verwarming aangedreven met een                                                                    electrische pomp.

    Pour le rangement, présence de chaque côté du capot de sacoches en peau de chèvre d'origine : armée helvétique .C'est grand mais il faut les enlever si vous désirez accéder au moteur. A l'arrière présence d'une immense boite en aluminium qu'on a surnommé, le cercueil. Pour le confort, présence d'un accoudoir faisant office de boîte à gants.

    À noter aussi une boite de vitesses modernes à 5 rapports .

    Voor de bergruimte hangt er aan elke kant van demotorkapeen originele geitenlerenzak:Zwitsersleger. Hetisgroot, maarje moet zeverwijderen als uwiltbij de motor geraken. Achteraan bevindt zich een enormealuminium doos bijgenaamd dezerk. Voor hetcomfort is er een armsteundie ook dient als handschoenkastje.  

    Het is een moderne 5 versnellingsbak (boite).

    Voilà vous savez tout de cette TD étonnante ,qui fait équipe avec nous sur les routes, d'Asie Centrale et trés bientôt de Chine.  

    Zie zo, nu weet je alles van deze geweldige TD, die deel uitmaakt van onze groep op de wegen van Centraal-Azië en zeer binnenkort naar China.

    Nouveauté dans le domaine culinaire : certains d’entre nous semblent s’orienter depuis peu vers un menu fait essentiellement de riz, d’un soupçon d’immodium , le tout arrosé de Coca Cola. A suivre…. Nous avons un Joker : Nous savons par indiscrétion que l’équipage N°5 est en possession d’une bouteille de Ricard !!

    Nieuw op culinair gebied: sommigen van ons lijken de voorkeur te geven aan een menu hoofdzakelijk uit rijst met een vermoeden van immodium erin, alles doorgespoeld met Coca Cola. Wordt vervolgd .... We hebben een Joker: We weten dat de bemanning No. 5 in het bezit is van een fles Ricard !!
    Naar aanleiding van de 18de etappe: De beloofde foto's

    samedi 19 septembre 2015

    20 eme Étape Tashkent/Fergana  310 km ciel couvert 16°

    Conduire en Ouzbékistan , c 'est accepter de rouler avec les vaches,les moutons,les chiens et tout ce qui a quatre pattes.

    Rijden in Oezbekistan, is aanvaarden om te rijden samen met de koeien, schapen, honden en alles wat vier poten heeft.

     C'est aussi se faire doubler à droite, à gauche ou les deux en même temps, tout en évitant des cyclistes venant à contre sens et lisant leurs SMS sur leur portable . Une fois que vous avez assimilé cela, il vous reste encore à surveiller les trous de la chaussée. Maintenant vous êtes parés pour attaquer le premier col de ce Rallye qui culmine tout de même à 2600 m .Les deux MG ont passé avec succès leur examen de montagne. Hélas il nous a été impossible de nous arrêter en haut du col, pas de parking et route à 4 voies très fréquentées.

    Het is ook inhalen langs rechts, links of beide tegelijk, en terwijl de fietsers vermijden uit de tegenrichting terwijl ze de SMS lezen op hun draagbare. Zodra je dit hebt geassimileerd, moet je nog oppassen voor de gaten in de weg !! Nu ben je helemaal klaar om de eerste pas van deze rally aan te vatten die steeds stijgt tot 2600M. De beide MG's zijn met succes geslaagd in hun bergexamen. Helaas was het onmogelijk om boven op de col te stoppen : geen parkeerplaats en een drukke 4 baansweg weg.

    Ce soir nous sommes à Fergana et nous préparons les autos pour passer les 3600m demain. La fatigue commence à se ressentir chez tous les participants et nous allons devoir mieux gérer notre sommeil. Heureusement le passage de la frontière chinoise va prendre 3 jours,on en profitera pour refaire notre plein de vitalité.

    Coté gastronomie, nous avons acheté des pains sur la route. j'aimerai vous les montrer mais la photo ne se télécharge pas

    Ce soir variante de Plov au boeuf très bien équilibré en épices. J'ai cru reconnaitre de l'anis étoilé et peut être un peu de girofle; Je pense essayer d'en cuisiner dès mon retour. 

    Demain au Kirgistan, a Sary Tach, dans les montagnes, peut être aurons nous de nouvelles expériences

    Bonne nouvelle, nous n'avons pas encore utilisé notre Joker (Ricard) 

    Vanavond zijn we in Fergana en we bereiden de auto's voor om de 3600m te beklimmen. De vermoeidheid laat zich voelen bij alle deelnemers en we zullen onze slaap moeten onderhouden.

    Gelukkig gaat de doorgang van de Chinese grens slechts 3 dagen duren. We trachten om wat krachten op te doen.
    Gastronomie : onderweg kochten we brood. Ik zou het je tonen maar ik kan de foto's niet downloaden
    Vanavond is er een variante Plov met rundvlees perfect gekruid. Ik dacht een beetje steranijs en misschien wat kruidnagel te herkennen. Ik denk dat te proberen te koken zodra ik thuis ben .
    Morgen in Kirgistan, Sary Tash in de bergen, misschien kunnen we nieuwe ervaringen hebben
    Goed nieuws, we hebben onze Joker nog niet gebruikt. (Ricard)                                  vertaling wim

     

    21éme étape : FERGANA – OSH – SARY ‘TASH  317km
    Aujourd’hui, nous faisons deux étapes en une afin d’arriver un jour plus tôt en Chine, pour pouvoir obtenir les permis de conduire chinois, l’immatriculation chinoise de nos autos, le tout en évitant la fermeture des bureaux pour cause de fête locale.
    Nous quittons FERGANA et sa riche vallée agricole, nous traversons de beaux villages, les trottoirs sont ombragés par des tonnelles de vigne. Nous arrivons a la frontière du KIRGISTAN. Peu de touristes, beaucoup de camions (55 tonnes !!.. impressionnants). Comme d’habitude, les formalités sont longues mais on a connu pire.
    A OSH, ravitaillement en essence au milieu du bazar et de curieux envahissants qui touchent à tout,  s’appuient sur les autos sans grand ménagement. Les hommes portent de hauts chapeaux de feutre blanc et crachent sur le sol.
    21e etappe: Fergana - OSH - SARY 'TASH 317km
    Vandaag doen we twee etappen om één dag vroeger in China te komen, om het chinees rijbewijs te bekomen en de Chinese nummerplaat voor onze auto's, dat allemaal om te vermijden dat de burelen sluiten voor een lokaal feest.
    We verlaten Fergana en zijn rijke agrarische vallei, we doorkruisen mooie dorpen, de trottoirs liggen in de schaduw van wijnstokpriëlen. We komen aan bij de grens met Kirgistan. Weinig toeristen, veel vrachtwagens (55 ton !!!.. geweldig !!). Zoals gebruikelijk: de formaliteiten zijn lang; maar we hebben het nog erger gehad.
    Te OSH, benzine tanken in het midden van de bazaar met nieuwsgierige mensen die alles aanraken, steunen op de auto's echter zonder schade te berokkenen.De mannen dragen hoge witte vilten hoeden en spugen op de grond.


    Après OSH, la route commence a monter, on quitte la vallée. Nous allons longer la chaine des montagnes du Pamir par le nord et nous ne quitterons plus les sommets enneigés
    La Grosse grimpe vaillamment jusqu’au col, le Taldyk Pass a 3615m ou nos amis nous accueillent par une bataille de boules de neige. La route continue a monter avec un point culminant a 3748m !! L’essence mise à OSH nous interpelle, serait elle coupée avec de l’eau ? la carburation est difficile depuis que nous avons fait le plein, manifestement la Grosse n’aime pas la nourriture Kirghize et on trouve de l’eau dans les carburateurs.

    Na OSH begint de weg te klimmen, we verlaten de vallei. We zullen de bergketen van Pamir Bergen volgen langs het noorden en we zullen de besneeuwde toppen niet meer verlaten.
    Grosse klimt dapper naar de top, de 3615m hoge Taldyk Pass waar onze vrienden ons verwelkomen met een sneeuwballengevecht. De weg klimt verder met als hoogste top 3748m !! De bezine van OSH daagt ons uit zou hij verdund zijn met water? De carburatie is moeilijk sedert het vullen, uiteraard de dikke houdt niet van Kirgizisch voedsel en we vinden water in de carburateurs !!


    Nous arrivons  quand même à SARY’TASH , dans une guesthouse au confort simple (un point d’eau dehors et toujours la cabane au fond du jardin) L’accueil est sympathique, sur fond de montagnes  au soleil couchant. Nous dinons dans une belle yourte a coté de laquelle paissent les vaches en liberté. Il fait très froid et on supporte la polaire.
    Sur le plan culinaire, après une soupe évoquant le pot au feu, petites ravioles de légumes avec sauce a la menthe le tout accompagné de thé noir. Ce soir, ça y est, Joachim a sorti sa bouteille de Ricard. Un petit pastis sous la yourte, par 0°, c’est pas courant !!
    We komen nochthans aan bij SARY'TASH in een pension met eenvoudig comfort (een water-punt buiten en de hut altijd achteraan in de tuin). De ontvangst is vriendelijk, tegen een achtergrond van bergen bij zonsondergang. We dineren in een prachtige yurt naast de plek waar de koeien vrij grazen. Het is erg koud en we verdragen onze polar.
    Op culinair vlak: na de soep de stoofpot, kleine plantaardige ravioli met muntsaus allemaal geserveerd met zwarte thee. Vanavond, dat is het, Joachim haalde zijn flesje Ricard boven. Een kleine pastis onder de yurt, bij 0 °, het is niet de gewoonte !! 

    jeudi 24 septembre 2015
    La censure chinoise s'en prend à nos baroudeurs ....

    Les tensions entre Internet et les autorités chinoises connaissent un regain et cela empêche nos globetrotteurs et leur "Grosse" de continuer à nous faire rêver (ou pas! je fais référence aux 8 heures d'attente aux douanes hihi). Ils sont entrain d'envisager la création d'un autre blog ne dépendant pas de Google... on vous tiendra très vite informé!

    donderdag 24 september, 2015
    Chinese censuur valt onze strijders aan ....

    Spanningen tussen het internet en de Chinese autoriteiten we weten dat dit voorkomt, maar dat verhindert niet dat onze globetrotters en de "Big" zullen doorgaan met onze droom! (of niet ! ik verwijs naar de acht uur wachten bij de douane hihi). Ze zijn bezig om te overwegen om een andere blog onafhankelijk van Google ...te creeren... we houden je snel op de hoogte!


    22éme étape  SARY’TASH- KASHGAR   315km grand ciel bleu

    Après avoir gratté le gel des pare brise, nous reprenons la route sur le « Pamir Highway » très belle route sur un plateau, toujours entre 2500 et 3000m avec en toile de fond, les montagnes enneigées du Pamir, dont le Pic Lénine (7134m). Le paysage est grandiose, fa-bu-leux.

    Nous arrivons a la douane Kirghize pour les formalités de sortie. Contrôle assez strict, le Kirghistan est une plaque tournante de la drogue. Puis au premier poste chinois vers 10h30 poste que nous ne quitterons que ….vers 18h. Sur le parking au soleil, pique nique improvisé, Vincent sort des réserves un saucisson, les Suisses des petites spécialités sucrées, Barbara et Joachim utilise le camping gaz et font le café, bref on passe le temps . On achète des chapeaux de feutre a un groupe de kirghizes.. L’un d’eux, trouvant le fauteuil de camping de Barbara a son gout y fera la sieste !! Notre guide ayant enfin récupéré nos passeports, nous reprenons la route, la Grosse continue a souffrir de cette essence frelatée. Vincent envisage les grands moyens pour évacuer l’eau du réservoir (faut il le démonter ?)

    La route est encore superbe, nous longeons des montagnes aux nuances d’ocre, de vert, incroyables. La lumière est très belle et sculpte le relief.  les troupeaux et leurs bergers a cheval envahissent parfois la route mais nous avons pris l’habitude.

    Au deuxième poste de douane, il nous faut attendre la fin du diner des douaniers (en coupure !) puis encore un long moment d’attente, sans raison puisque nous sommes les seuls a passer la frontière.

    Bref, arrivée a Kashgar a 2h du matin. La Grosse n’en peut plus… les 700 derniers mètres jusqu'à l’hôtel seront difficiles. Mais ça y est, nous sommes en Chine.

    Coté cuisine, ça change un pique nique improvisé, sur un parking plombé par le soleil et entouré de détritus et de ruines.

    22 stap SARY'TASH- Kashgar315 km blauwe hemel
    Na het wegkrassen van het ijs op de voorruit, hernemen we de weg op de "Pamir Highway" mooie weg op een plateau, altijd tussen 2500 en 3000m met doek op de achtergrond van de besneeuwde bergen van Pamir en de Lenin Peak (7134m) . Het landschap is prachtig, fabelachtig.
    We komen aan bij douane van Kirgizië voor de formaliteiten om er te rijden. Tamelijk strenge controle, Kirgizië is een draaipunt voor drugs. Dan is er tegen 10u30 de eerste Chinese post , post die we maar tegen 18 u zullen verlaten. Op de parking in de zon een spontane picknick, Vincent haalt worstjes boven uit zijn reserve, de Zwitsersen eten kleine zoete specialiteiten, Barbara en Joachim maken koffie met hun campinggas, kortom zo passeren we de tijd. We kopen vilten hoeden aan een groep Kirgizischen .. Een van hen, vond de campingstoel van Barbara naar zijn smaak en deed er een sieste !! Onze gids recupereerde eindelijk onze paspoorten, we rijden verder. De "Grosse" lijdt nog steeds van die vervalste benzine. Vincent overweegt om met drastische maatregelen het water uit het reservoir te verwijderen (moet men hem demonteren?)
    De weg is nog steeds prachtig, we rijden langs de bergen met oker tinten en groen, ongelooflijk. Het licht is mooi en beeldhouwt het reliëf. herders te paard en hun troepen schapen veroveren soms de weg, maar we zijn het gewend.
    In het tweede douanekantoor moeten we wachten tot de douane hun diner beeindigen (in de pauze!). Dan nog een lange tijd wachten zonder reden want we zijn de enigen die de grens oversteken.
    Kortom, aankomst in Kashgar 02u 's morgens. Grosse had er genoeg van ... de laatste 700 meter tot het hotel zullen moeilijk zijn. Maar ja we zijn in China.
    De keuken, verandert in een geïmproviseerde picknick, op een parkeerplaats oververhit door de zon en omgeven door vuilnis en puin.

    24 éme étape  KASHGAR    0 km

    Jour réservé en principe a la visite de KASHGAR. Mais aussi pour régler le problème d’essence et donc démonter le réservoir sur le parking de l’hôtel. En fait, Vincent découvre que sur le bas du réservoir il y a un bouchon qui est rempli de petits débris, il est situé juste a l’arrivée du tuyau qui aspire l’essence. Ce petit filtre est accessible par le dessous de l’auto sans démonter le réservoir, ce que nous ignorions mais maintenant on le sait !!
    Nous avons donc zappé la visite de la vieille ville mais nous avons pu nous promener au milieu des moutons (a 50m de l’hôtel) que venaient vendre ou s’échanger les paysans, au milieu des scooters électriques (que l’on n’entend pas arriver) 
    Le type ethnique nous évoque plus l’Ousbékistan que la Chine, et c’est normal car les Uighur sont musulmans et la région plus proche des cultures du Turkmenistan et de la Turquie….d’ou tensions avec le gouvernement de Pékin
    Le soir, notre guide, Thomas nous donne enfin les permis de conduire chinois et la plaque chinoise pour la voiture.

    Dag normaal gereserveerd voor het bezoek aan Kashgar. Maar ook om het brandstofprobleem op te lossen en daarom demonteren we de tank op de parking van het Hotel. In feite, Vincent ontdekt dat op de bodem van de tank er een stop is die is gevuld met klein vuil, hij zit bij het begin van de buis die de benzine aanzuigt. Die kleine filter is bereikbaar vanaf de onderkant van de auto zonder de tank te verwijderen wat we niet wisten , maar nu wel !!
    Dus annuleerden we het bezoek aan de oude stad, maar we konden wandelen tussen de schapen (op 50m van het hotel), die de boeren kwamen verkopen of omwisselen, tussen de elektrische scooters (die we niet horen aankomen)
    Het etnische type roept eerder Ousbékistan op dan China en het is normaal omdat de Oegoeren moslims zijn en in de dichtstbijzijnde regio zijn de culturen van Turkmenistan en Turkije... .vandaar de spanningen met de regering in Beijing
    s'Avond geeft onze gids, Thomas, uiteindelijk het Chinees rijbewijs en de Chinese nummerplaat voor de auto.

     25éme Etape  KASHGAR – HOTAN  522 kms

    Nous quittons Kashgar assez tard dans la matinée et prenons la route qui longe par le sud le désert du Taklamakan. La route est bonne, au milieu d’un désert assez plat et sans grand intérêt si ce n’est que c’est jour de fête et que les petits triporteurs transportent cette fois, non plus les moutons mais toute la famille, huit voire dix personnes . la grosse ronronne bien jusqu’au moment ou la pression d’huile baisse  brutalement. Vincent est très inquiet pour le moteur. 
    Arrivés a Hotan, la police et les militaires un peu partout en ville, les tensions avec Pékin semblent réelles
    Dès l’arrivée a l’hôtel, Vincent change le filtre a huile ce qui a un effet immédiat sur la pression d’huile qui redevient normale (elle n’a jamais été aussi bonne !!) . Problème de By Pass dans le filtre ? Ouf c’est plutôt rassurant.


    25 etape -KASHGAR – HOTAN  522 kms

    We verlaten Kashgar laat in de ochtend en volgen de weg langs het zuiden van de Taklamakan woestijn. De weg is goed, in het midden van een vrij vlakke woestijn en oninteressant behalve dat het een feestdag is en dat kleine driewielers nu geen schapen vervoeren maar de hele familie, acht of zelfs tien mensen. De dikke ronkt goed totdat de oliedruk fors daalt. Vincent is bang voor de motor.
    In Hotan aangekomen, de politie en het leger zijn overal in de stad, de spanningen met Peking lijken reeel.
    Bij aankomst in het hotel, vervangt Vincent de oliefilter en dat heeft onmiddellijk effect op de oliedruk, die weer normaal is (hij is nog nooit zo goed geweest !!). Probleem met de ByPass in de filter? Pff het is eerder geruststellend.

    26éme étape HOTAN-QIEMO  605 km 

    Nous quittons Hotan assez tôt, pour faire le plein d’essence (beaucoup de stations sont fermées en raison des fêtes)

    Puis route sans problèmes, longues lignes droites de plus de 50 km ds le désert. Aujourd’hui les seules rencontres sont des chameaux et des moutons. Par endroits le désert n’est plus plat, on découvre quelques dunes…avec des sortes d’oyats qui feraient plaisir au Maire du Touquet.

    26 stap-Hotan Qiemo 605 km

    Te Hotan we vertrekken vroeg genoeg om benzine te tanken (veel stations zijn gesloten vanwege de feestdagen)

    Dan rijden we zonder problemen, lange rechte stukken van meer dan 50 km door het woeste. Vandaag ontmoeten we alleen enige kamelen en schapen. Op sommige plaatsen is de woestijn niet meer plat, we ontdekken enkele duinen ... sommige duinen met een soort helm die Marie van Le Touquet zou behagen.

    lundi 28 septembre 2015 27 eme étape: Quiemo/Ruoqiang 280km ciel couvert 25°

    L’étape étant courte, nous avons commencé notre journée par la visite d'un Musée sur ....la.Chine .Explications en Chinois traduites en Allemand par notre guide. Désolé mais mes compétences dans ces deux langues sont très limitées mais la guide chinoise étant très jolie, j'ai été très attentif. Bref au point de vue géographique, le désert de Taklamakan se trouve entre deux chaînes de montagnes qui alimentent en eau certaines régions de ce désert permettant l'activité humaine dont les premieres remontent à plus de 3000 ans avant JC. Ensuite notre jolie guide nous a conduit visiter une tombe où se trouvent des corps momifiés datés aussi de 3000 ans avant JC . Il y a autour de cette tombe,170 sépultures qui ont été découvertes mais seule une est visible.

    On prend la route au milieu des dunes ,on se croirait sur la Côté d'Opale , des vergers de."dattiers" ont été planté là où l'irrigation le permettait. Les dates chinoises, ce sont des petits fruits très sucrés quand ils sont frais et qu'ils laissent sécher au soleil . C'est beaucoup moins bon quand c'est séché ....

    La route est agréable et se déroule rapidement. A 16 h on est à l hôtel et on commence la "mécanique" avec au programme nettoyage des freins avant, graissage et resserrage des boulons. Surprise les freins (neufs au départ) sont usés à plus de 60 % ! Il en reste assez pour aller jusque Shanghai mais je suis étonné par cette usure . Il est vrai que sur les mauvaises routes les freins sont à rude épreuve. Surpris aussi de devoir resserrer presque tous les boulons du train avant pourtant serrés de main de maître par Phil Garage dont le couple de serrage, est connu dans tout le Nord Pas de Calais.

     

    Maandag 28 september, 2015 27e etappe: Quiemo / 280 km Ruoqiang zwaar bewolkt 25 °

    De etappe is kort, we begonnen onze dag met een bezoek aan een museum over ...China. Explicaties in het Chinees vertaald in het Duits door onze gids. Sorry maar mijn vaardigheden in die beide talen zijn zeer beperkt, maar de Chinese gids was erg leuk, ik ben zeer aandachtig geweest. Geografisch gezien bevindt de Taklamakan woestijn zich tussen twee bergketens die water voorzien voor sommige gebieden van deze woestijn om er menselijke activiteiten te kunnen uitvoeren. Ze dateren ruw geschat van meer dan 3000 vóòr Christus. Vervolgens nam onze mooie gids ons mee naar een graf waar er ook gemummificeerde lichamen lagen die ook dateren van 3000 vòòr Christus . Er zijn rond dit graf 170 graven ontdekt, maar er is slechts één zichtbaar.
    We nemen de weg in het midden van de duinen, we denken dat we aan de Opal kust zijn, boomgaarden. van "Dadels " werden er geplant waar de irrigatie het toeliet. De Chinese dadels zijn zeer kleine zoete vruchten als ze vers zijn en als ze gedroogd zijn in de zon. Ze zijn niet zo goed als ze te droog zijn.
    De weg is aangenaam en de rit verloopt vlot. Om 16 uur zijn we in het hotel en start de "mechanica" met op het programma de schoonmaak van de voorste remmen, smering en vastzetten van de bouten. Surprise remmen die nieuw waren bij het vertrek zijn meer dan 60% versleten! Er zit genoeg op om tot Shanghai te rijden, maar ik ben verrast door deze snelle slijtage. Het is waar dat op slechte wegen de remmen vlug verslijten. Verrast waren we ook dat bijna alle bouten van de voortrein moesten aangespannen worden. Ze waren nochthans met draaimoment meesterlijk vastgezet door Phil Garage, die bekend is in de regio Nord Pas de Calais.

     Cuisine : comme cela devient l’habitude, la table, ronde, est équipée d’un plateau tournant sur lequel les serveuses déposent de nombreux plats dont nous essayons d’identifier la composition (avec une attention particulière de Vincent a détecter le piment) Ensuite, il faut faire tourner discrètement et donc lentement le plateau pour que le plat que vous avez apprécié initialement revienne devant vous avant d’être vide !!!

    Parmi les plats, du lapin, ou peut être du chat ? (il n’y avait pas la tète !)

    Le maniement des baguettes progresse, Vincent arrive a sortir une cigarette de son paquet, mais je n’arrive pas encore a la lui allumer

     

    Keuken: zoals gebruikelijk wordt, de ronde tafel , uitgerust met een draaitafel waarop de serveersters vele gerechten plaatsen en we proberen om de samenstelling te bepalen (met speciale aandacht van Vincent die de Spaanse peper detecteert). Dan moet je discreet, dus langzaam de plateau draaien zodat u aan het gerecht komt dat je wenste terug bij u komt alvorens het op is !!!
    Onder de gerechten, konijn of is het misschien van de kat? (Er was geen kop!)
    Het omgaan met eetstokjes verbetert, Vincent kan een sigaret uit zijn pakje halen, maar ik kan ze nog steeds niet aansteken.

    Seul petit problème, une crevaison de plus, on commence a avoir l’habitude, juste qu’il faut vider tout le coffre a chaque fois

     Ce soir, Bel hôtel mais vide, nous sommes les seuls touristes

     A table, seule table dans un restaurant de 200 places. Nous avons gouté un vin rouge chinois, un petit cru pas piqué des hannetons. On revoit toute l’anatomie du tube digestif de l’œsophage a l’estomac… et c’est moins cher qu’un scanner

    Slechts klein probleem, weer een lekke band, we beginnen eraan te wennen, alleen moeten we telkens heel de koffer leegmaken.

    Vanavond, mooi hotel maar leeg, we zijn de enige toeristen

    Eén tafel de enige tafel in een restaurant met 200 plaatsen. We proefden een Chinese rode wijn, een kleine cru niet slecht. Het onderzoekt de anatomie van ons spijsverteringskanaal vanaf de slokdarm tot de maag ... en het is goedkoper dan een scanner

     Coté cuisine, enfin cuisine chinoise plutôt classique, utilisation obligatoire des baguettes sinon régime amaigrissant ….car il n’y a plus de couverts !
    Au petit déjeuner, finis la confiture, les toasts beurrés, les œufs au bacon, en revanche, riz, soupe aux vermicelles, légumes divers…épinards…. Une autre culture, prévoir des tupperware si on veut de faire un petit en cas pour le midi

    Betreft de keuken, de traditionele Chinese keuken verplicht het gebruik van eetstokjes zo niet dieet ... .omdat er geen bestek is!
    Bij het ontbijt is het gedaan met confituur, toast met boter, eieren en spek, echter, rijst, vermicelli soep, diverse groenten ... spinazie .... Een andere cultuur, voorzie tupperwarepotjes als je wilt een klein gerechtje voor de middaglunch maken.

    28éme étape RUOQIANG – HUATUGOU   351 km

    Nous quittons la province de Xinjiang pour celle de Qinghai

    La route rejoint le plateau tibétain et traverse les montagnes Altun Shan. Deux cols a plus de 3000m, ce qui est pénible pour la Grosse, plutôt conçue pour les petites routes de la campagne anglaise que pour la haute montagne. En haut du 2éme col nous fêtons les 10000km depuis le départ. Chapeaux Kirghises et on trinque (avec modération) pour fêter l’événement et la St Vincent !!  Les paysages sont magnifiques.. nous longeons un lac salé puis des carrières semble t'il d’amiante (bonjour l’asbestose)

    L’étape est une ville récente, née de l’exploitation du pétrole, et d’ailleurs nous logeons au « Petroleum Hotel ».. tout un programme : une fois de plus un hôtel immense mais vide. Ou sont les touristes ?

    Réglage des freins de la grosse. La Mercédès a toujours des problèmes de vis platinées, elle qui a pourtant fait de grands rallyes tels que la « Ruta Quarenta » en Amérique du Sud

    Deutsche  Qualität ?  oui mais der Franzosische Specialist règle le problème : Merci Vincent

    Ruoqiang 28e etappe - 351 km HUATUCO
    We verlaten de provincie Xinjiang en rijden nu in die van Qinghai
    De weg verbindt het Tibetaanse plateau en doorkruist de bergen Altun Shan. Twee passen hoger dan 3000m, dat is pijnlijk voor de Big die eerder ontworpen is voor kleine wegen van het Engels platteland dan voor hoge gebergten. Boven op de top van col 2 vieren we de 10 000km sedert het begin. Feest : Kirgizische hoed op en een toast (met mate) ook om St. Vincent te vieren !! Het landschap is prachtig .. we volgen een zoutmeer en dan asbest carrières (dag asbestose)
    De etappe is een recente stad, geboren uit de exploitatie van aardolie en bovendien verblijven we in het "Petroleum Hotel" .. een heel programma: wederom een ​​enorm maar leeg hotel. Waar zijn de toeristen?
    Afstelling van de remmen van de dikke. De Mercedes heeft nog steeds problemen met de vis platinées, het is nochthans die wagen die grote rally's maakte zoals "Ruta Quarenta" in Zuid-Amerika.
    Deutsche Qualität? Maar ja der "Franzosische Specialist" lost het probleem op

    : Dank Vincent

    29 éme étape : Huatugou/Dunhang 542 km ciel couvert 5°

    Sur le plan culinaire : dans les rues, on trouve de beaux étals de fruits, des brochettes d’agneau au barbecue, du pain cuit devant nous…bref de quoi faire un petit repas sympathique 

    La traversée du désert de notre blog est enfin terminée grâce à la gentillesse d'Aurore la fille de Pierre qui a accepté de nous servir d'intermédiaire : gros bisous à toi Aurore et merci pour ton aide.

    Par contre, la notre de traversée du désert , va durer 500 km et ce a 3000 m d'altitude avec une succession de paysage tous différents. Nous avons quitté ce matin l'hôtel sous un crachin breton, il fait froid, on a rangé les shorts, et sorti les polaires. On est à 2900 m, des que la voiture atteint les 3000m, les petits flocons de neige apparaissent déposant un peu de blanc sur le sable (La TD est toujours décapotée et un plaid venu de la ZB sera le bien venu sur les genoux de Carla). Hélas cette météo nous empêche de voir les sommets enneigés que l'on devine seulement. Ce plateau Tibétain est immense, comme tout ici et nos deux petites MG vont le découvrir sans aucun souci mécanique, il est vrai qu’on avait de la bonne essence à 97 de taux d’octane.

    Nous arrivons à l'hôtel vers 16h30, ce soir pas de mécanique car nous restons ici deux jours avec visite du Lac de la Lune et de grottes bouddhistes au programme .

    Après le dîner visite du Marché de nuit qui jouxte notre hôtel où nous retrouvons nos amis Chinois. Ambiance, odeurs ,couleurs et illuminations.....on se croirait en vacances.

    Culinair genieten: in de straten, vinden we mooie fruit kraampjes, gegrilde lam kebab, brood gekookt voor ons ... goed genoeg om een ​​leuke maaltijd

     

    29 ste fase: Huatugou / Dunhang 542 km zwaar bewolkt 5 °

     

    Culinair: in de straten vindt men mooie fruitstalletjes, schaapsbrochetten op de BB, brood voor ons gebakken.. kortom alles om een kleine maaltijd te bereiden.

    Het oversteken van de woestijn van onze blog is eindelijk voorbij dankzij de vriendelijkheid van Aurore de dochter van Pierre die aanvaardde om ons te helpen als tussenpersoon: dikke kussen Aurore en dank voor uw hulp.

    In tegenstelling tot de doorrit van het woeste zal het nu 500 km duren en dit op 3000 m hoogte met een opeenvolging van verschillende landschappen. We verlieten deze morgen het hotel onder een Bretonse motregen, het is koud, rangschikten de shorts en haalden de polars uit. Een daarvan is op 2900 m en van zodra de auto de 3000m bereikt vallen er kleine sneeuwvlokken op het zand (de TD rijdt nog steeds met open kap en de plaid van de ZB is welkom op de knieen van Carla). Helaas het weer belet ons de besneeuwde toppen te zien, we kunnen ze ons alleen maar inbeelden. Het Tibetaanse plateau is enorm, zoals alles hier en onze twee kleine MG's zullen het ontdekken zonder mechanische problemen. Het is waar dat we een goede benzine 97 octaan hadden.


    We kwamen aan bij het ​​hotel rond 16u30 en vanavond geen mechaniek, want we blijven hier twee dagen met een bezoek aan het "Meer van de Maan" en er staan boeddhistische grotten op het programma.

    Na het diner een bezoek aan de nachtmarkt naast ons hotel, waar we onze Chinese vrienden terugvinden. Sfeer, geuren, kleuren en lichten ..... het is alsof je op vakantie bent. 

    Culinair genieten: in de straten, vinden we mooie fruitkraampjes, gegrild lam kebab, brood gebakken voor ons ... goed genoeg om een ​​leuke maaltijd

    Coté cuisine : la grande difficulté vient du fait que nous n’avons pas le menu (quoique s’il était écrit en chinois cela ne nous servirait pas a grand chose) On voit donc apparaître sur la table de multiples plats dont on peut dire en les goutant si c’est bon ou pas, quant a en définir la composition…Le riz est toujours présent. Aujourd’hui il y avait, entre autres, un poisson (chat ?) présenté avec la tête

    Demain nous allons essayer de diner au march&ea

    02-11-2015, 21:24 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Cap Blanc Nez rit 18 10 15 deel 4












    19-10-2015, 22:56 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Cap Blanc Nez rit 18 10 15 deel 3


















    19-10-2015, 22:52 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Cap Blanc Nez rit 18 10 15 deel 2


















    19-10-2015, 22:49 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Archief per week
  • 05/02-11/02 2024
  • 27/11-03/12 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 05/12-11/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 06/12-12/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 19/10-25/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 20/11-26/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!