MGDrivers
Inhoud blog
  • PreWar Days te Kortrijk op 1 december foto's Wim
  • 6 uren rally te Korytrijk op 18 en 19 november
  • Bijeenkomst te Bondues France ( Fotos van Wim)
  • Bijeenkomst te Ieper op de Esplanade op 1 oktober
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    www.thesportscoupe.com en/of www.oldtimertips.be, www.oldtimertips.nl

    wim
    10-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Esplanade te Ieper zondag 7 juli








    10-07-2013, 21:38 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog wat vragen over het gebruik van oldtimers / encore des questions sur l'emploi des voitures anêtres

    Ik stelde nog enkele vragen aan Peeter van de BFOV over de O plaatrijders !!!

    1) Ik denk dat dus studerenden niet met hun oldtimer naar school mogen rijden maar dat bv ouders wel hun kinderen aan school mogen ophalen. Juist ? KLOPT

    2) Mag je met je O plaat gaan winkelen ? JA

    Groeten

    Peeter BFOV vzw - FBVA asbl

    Chers MG Drivers,

    Je posais encore 2 questions à Peeter du FBVA

    1)Les étudiants ne peuvent pas utiliser un oldtimer pour aller à l’école. Les gens peuvent aller chercher les étudiants à l’école.

    2) On peut faire des courses avec l’oldtimer.

    10-07-2013, 19:40 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.New Oldtimer stuut

    Dit oldtimerstatuut geldt voor voertuigen die staan ingeschreven met een O-plaat, niet voor klassieke voertuigen van 25 jaar en ouder met een gewoon kenteken. Voor hen blijft alles uiteraard bij het oude.

    Wat verandert er allemaal?

    a) Leeftijd van de oldtimer

    Vroeger werden auto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen na 25 jaar als oldtimer beschouwd, terwijl militaire- en bedrijfsvoertuigen minimaal 30 jaar oud moesten zijn. Dat onderscheid valt weg. In het nieuwe oldtimerstatuut is de minimum leeftijd voor alle categorieën van voertuigen vastgelegd op 25 jaar.

    B) Gebruik Oldtimer

    Vroeger bleef het gebruik van een oldtimer met O-platen verplicht beperkt tot proefritten binnen een straal van 25 kilometer, tussen zonsopgang en –ondergang, in het kader van een behoorlijk toegelaten manifestatie, of om zich naar de behoorlijk toegelaten manifestatie te begeven. onder het nieuwe statuut mogen oldtimers dag en nacht rijden. dit dient niet langer binnen de context van een behoorlijk toegelaten manifestatie te zijn.

    Dit zijn heldere regels die amper ruimte laten voor interpretaties.

    Daarmee is het dus eindelijk gedaan met die soms complexe politiecontroles.

    Toch zijn er enkele duidelijk gedefinieerde beperkingen.

    Nog steeds blijven oldtimers uitgesloten van bepaalde toepassingen:

    •           commercieel en professioneel gebruik;

    •           woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;

    •           bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;

    •           gebruik als werktuig of werkmiddel, alsook voor interventieopdrachten.

     

    Om alle misverstanden te vermijden, werden extra definities toegevoegd aan het KB 15.03.1968 :

    •           ‘commercieel gebruik’ verwijst naar elk gebruik dat mikt op zakelijk of persoonlijk financieel gewin;

    •           professioneel gebruik: elk gebruik ten behoeve van de beroepsuitoefening of de bedrijfsvoering;

    •           woon-werkverkeer: de verplaatsing van en naar de plaats van tewerkstelling;

    •           woon-schoolverkeer: de verplaatsing van en naar een onderwijsinstelling door studerenden.

    Het begrip 'gelijkgesteld gratis vervoer' refereert naar de bedrijfswereld, waar chauffeurs in dienst het personeel naar een bepaalde werkplek of werf brengen. Dit handelt dus niet over mensen die gratis passagiers meenemen in hun oldtimer.

    Voor voertuigen uitgerust met rupsbanden wordt het gebruik beperkt tot oldtimermanifestaties en proefritten binnen een straal van 3 km vanaf de stallingsplaats van het voertuig.Kort samengevat kunnen oldtimers dus dag en nacht rijden, behalve als ze worden gebruikt voor commerciële, professionele doeleinden of tijdens het woon-werk of woon-schoolverkeer.

    De eerder aangekondigde 3-jaarlijkse periodieke keuring voor voertuigen vanaf 15.06.1968 werd uit het project geschrapt.

    De BFOV raadt iedereen aan om zijn oldtimer te gebruiken als een goede huisvader. Dat is de beste manier om nog lang van onze hobby te blijven genieten.

    De BFOV bedankt graag alle gesprekspartners voor de constructieve medewerking die tot dit mooie resultaat heeft geleid, en alle liefhebbers die zoveel vertrouwen hebben geschonken in onze federatie en zoveel geduld hebben gehad.

    Om extra complicaties te vermijden voegen we in bijlage een foldertje dat u best in uw voertuig bewaart. De kans bestaat immers dat niet alle politiediensten meteen van de nieuwe regeling op de hoogte zijn.

    Voor alle info : 0495 38 98 12 - sec@bfov-fbva.be

    Peeter Henning

    CEO BFOV

    Belangrijk document om in uw voertuig te bewaren   bij eventuele politiecontrole

    Het nieuwe oldtimerstatuut Wijziging KB 15.03.1968 - Belgisch Staatsblad dd 26/06/2013 - In voege sinds 01/07/2013

    Dit oldtimerstatuut geldt enkel voor voertuigen ingeschreven onder een O-plaat.

    a) leeftijd van de oldtimer Minimum leeftijd voor alle categorieën van voertuigen werd vastgelegd  op 25 jaar.

    B) Gebruik oldtimer

    Vroeger bleef het gebruik van een oldtimer met O-platen verplicht beperkt tot proefritten binnen een straal van 25 kilometer, tussen zonsopgang en –ondergang, in het kader van een behoorlijk toegelaten manifestatie, of om zich naar de behoorlijk toegelaten manifestatie te begeven. Onder het nieuwe statuut mogen oldtimers dag en nacht rijden. Dit dient niet langer binnen de context van een behoorlijk toegelaten manifestatie te zijn. Toch zijn er enkele duidelijk gedefinieerde beperkingen.

    Nog steeds blijven oldtimers uitgesloten van bepaalde toepassingen:

    • commercieel en professioneel gebruik;

    • woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;

    • bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;

    • gebruik als werktuig of werkmiddel, alsook voor interventieopdrachten

    Om alle misverstanden te vermijden, werden extra definities toegevoegd aan het KB 15.03.1968 :

    • ‘commercieel gebruik’ verwijst naar elk gebruik dat mikt op zakelijk of persoonlijk financieel gewin;

    • professioneel gebruik: elk gebruik ten behoeve van de beroepsuitoefening of de bedrijfsvoering;

    • woon-werkverkeer: de verplaatsing van en naar de plaats van tewerkstelling;

    • woon-schoolverkeer: de verplaatsing van en naar een onderwijsinstelling door studerenden.

    Voor voertuigen uitgerust met rupsbanden wordt het gebruik beperkt tot oldtimermanifestaties en proefritten binnen een straal van 3 km vanaf de stallingsplaats van het voertuig.

    c) keurings Bewijs

    De oldtimers ingeschreven onder een “O”-plaat hebben geen keuringsbewijs met vermelding van een geldigheidsdatum maar enkel een groen keuringsbewijs met vermelding ‘Staat van het voertuig’’

    Voor alle info :

    BFOV vzw - 0495 38 98 12 - sec@bfov-fbva.be - www.bfov.be

    Peeter Henning

    CEO BFOV! !! !

    Het nieuwe oldtimerstatuut

    De meest gestelde vragen

     

    Beste WIM

     

    Het nieuwe oldtimerstatuut is in voege sinds 1 juli maar het blijkt dat er nog een paar onduidelijkheden zijn die we willen ophelderen. 

     

    Op donderdag 04.07.2013 hadden we een nieuwe overlegvergadering met de FOD Mobiliteit en Vervoer en de GOCA waar een aantal punten verduidelijkt werden.

     

    We hernemen hieronder de meest gestelde vragen die ons gesteld werden tijdens deze eerste week.  We verzoeken u de vragen en de antwoorden aandachtig te lezen.

     

    Peeter Henning

    CEO BFOV

     

    1. Wat met de straal van 25 km?

    Gelet op het feit dat de oude wettekst vervangen werd door de nieuwe is er geen sprake meer van de straal van 25 km en valt deze beperking dus weg..

     

    2. Mag ik met de O-plaat in het buitenland rijden?

    Ja want de O-plaat is een gewone nummerplaat die geldig is in het buitenland.

     

    3. Mag ik een aanhangwagen of caravan trekken met mijn oldtimer ingeschreven met een O-plaat?

    Ja dit is toegelaten.

     

    4. Wat is het sleepgewicht van mijn oldtimer?

    Tot op heden werd er geen sleepgewicht toegekend voor oldtimers ingeschreven met een O-plaat.  De BFOV heeft tijdens de onderhandelingen steeds gepleit om een sleepgewicht toe te kennen aan deze oldtimers teneinde onnodige discussies te vermijden.  Een voorakkoord bestaat erin om een sleepgewicht toe te kennen hetzij via :

    - een bestaand PVG nummer

    - de eventuele vermelding ervan op een identificatieplaatje

    - het onderhouds- of handleidingboekje van het voertuig of zelfs aan de hand van aangetoonde documentatie

    - een formule die toegepast wordt door de GOCA op basis van artikel 21 van het KB 15.03.1968

     

    Momenteel wordt er gewerkt aan een nieuwe instructie om dit sleepgewicht te bepalen.  Van zodra deze instructie in voege zal treden zullen we u hieromtrent zeker tijdig informeren.

     

    5. Is mijn trekhaak onderworpen aan een periodieke keuring zoals dit voorzien is voor moderne voertuigen?

    Neen, de periodieke keuring is niet van toepassing, noch voor de oldtimer zelf, noch voor de trekhaak. 

     

    6. Erratum BFOV : Document 'Staat van het voertuig'

    Tijdens onze communicatie van 26.06.2013, hebben we een flyer opgesteld die u kon afprinten om toe te voegen aan uw boorddocumenten. 

     

    Het puntje C op dit document maakte melding van het feit dat de oldtimers met een O-plaat een keuringsbewijs 'Staat van het voertuig genaamd' moesten bezitten.  De meeste voertuigen ingeschreven met een O-plaat zijn sowieso in het bezit van dit document en dit wordt nu rechtstreeks afgeleverd bij elke nieuwe inschrijving.

     

    Maar, tijdens de overschakeling naar de Europese nummerplaat hebben vele liefhebbers hun oude traditionele nummerplaat omgewisseld voor een Europese O-plaat en dit door middel van een administratieve procedure ZONDER dat de oldtimer een technische keuring moest ondergaan.

     

    Tijdens onze overlegvergadering op donderdag 04.07.2013, werd de beslissing genomen dat deze liefhebbers zich niet naar de technische keuring moeten begeven, noch in het bezit hoeven te zijn van het document 'Staat van het voertuig'.  Het feit dat de oldtimer een O-plaat bezit is voldoende om aan de ordediensten aan te tonen dat het voertuig vrijgesteld werd van een periodieke keuring.

     

    We hebben intussen onze folder aangepast die u opnieuw kan afprinten via de volgende link: klik hier.

     

    Opgelet: in het magazine dat onderweg is werd de oude folder nog toegevoegd.  We zullen een nieuwe drukken en meesturen met ons magazine van de maand augustus.

     

    7. Wat mag de technische keuring controleren met het oog op het bekomen van een O-plaat?

    De verschillende keuringsstations moeten de instructie toepassen van de FOD Mobiliteit en Vervoer.  Er is een nieuwe instructie in de maak teneinde deze gelijk te schakelen met de nieuwe wetgeving en van zodra deze van toepassing is zullen we u hierover informeren.

     

    Intussen blijft de volgende instructie van toepassing: klik hier.

     

    8. Attest 'Oldtimerverklaring'

    We melden u dat de Oldtimerverklaring geen enkele waarde meer heeft gezien deze nog de oude wettekst weergeeft.  U hoef deze verklaring dus niet meer mee te sturen met het roos aanvraagformulier tot inschrijving van een voertuig gezien deze voorzien wordt van de stempel 'Enkel Oldtimer'.

     

    9. Hoe overschakelen van het gewone statuut naar het oldtimerstatuut?

    Veranderen van statuut kan enkel door het voertuig aan te bieden aan de technische keuring en om alzo een herinschrijving aan te vragen als oldtimer.  U ontvangt op de keuring een roos aanvraagformulier tot inschrijving van een voertuig dat u moet overhandigen aan de verzekeringsmakelaar.  De verzekeringsmakelaar vraagt de nieuwe O-plaat aan die u door Bpost thuis of op een plaats naar keuze geleverd zal worden.  U dient wel 30 EUR te betalen aan de postbode. 

     

    Het is raadzaam om deze wijziging aan te vragen tijdens de maand waarin u het voertuig op uw naam destijds heeft ingeschreven, dit om te vermijden dat u twee maal een forfaitaire verkeersbelasting zou moeten betalen.  Bijvoorbeeld: het voertuig werd op uw naam ingeschreven op 15/09/2009, ga over tot de wijziging tijdens de maand september. 

     

    Er wordt geen bijzondere inverkeersbelasting (BIV) geheven gelet op het feit dat het om een herinschrijving gaat op naam van dezelfde titularis.

     

    10. Mijn oldtimer is nog steeds voorzien van een traditionele nummerplaat (dus geen O-plaat). Ik heb nooit stappen ondernomen om deze om te wisselen naar een Europese O-plaat.  Ik bezit al dan niet de toenmalige oldtimerverklaring.  Ik ben niet meer naar de keuring geweest sinds x-aantal jaren.  Ben ik in regel met de huidige wetgeving?

    Neen, u bent helemaal niet meer in regel met de huidige wetgeving.  Uw voertuig wordt trouwens aanzien als een gewone personenauto en niet als oldtimer!  Hierdoor is de geldigheidsdatum van de technische keuring vervallen zelfs indien u destijds kon genieten van een vrijstelling door middel van de oldtimerverklaring. 

     

    Wat nu?

    - u kan opnieuw naar de keuring gaan met het oog op een jaarlijkse keuring waar u dan een geldig keuringsbewijs zal ontvangen.

    - u kan naar de technische keuring gaan met het oog om een O-plaat aan te vragen - zie procedure hernomen in vraag nr 9

     

    11. Bestaan er O-platen voor gemotoriseerde twee- of driewielers?

    Neen nog niet maar we werken momenteel aan een oldtimerstatuut voor de gemotoriseerde twee- of driewielers en waar er een O-plaat zal ontstaan voor deze voertuigen (motorfietsen en bromfietsen). 

     

    Dit vergt een aanpassing van het Koninklijk besluit van 10.10.1974 die verschillend is van het onlangs aangepaste KB in verband met het nieuwe oldtimerstatuut.  We houden u op de hoogte van de vooruitgang van dit dossier.

     

    12. Mag ik occasioneel een huwelijk rijden met een O-plaat?

    Voor zover het vervoer occasioneel gebeurt (+/- 2 keer per jaar) en waarvoor geen vergoeding betaald wordt, en dat het om een vriendendienst gaat voor een lid van uw club of een lid van de familie, is dit uiteraard toegelaten. 

     

    Vanaf het ogenblik dat u de oldtimer geregeld gaat gebruiken voor het rijden van huwelijken en dit tegen vergoeding, dan is dit verboden met een O-plaat en dient de oldtimer aanzien te worden als ceremoniewagen.

     

    13. Ik heb mij aangeboden aan de technische keuring met een bedrijfsvoertuig van minder dan 30 jaar oud maar men heeft geweigerd mijn oldtimer te keuren.

    Inderdaad er zijn een aantal liefhebbers die huiswaarts mochten keren zonder keuring.  De BFOV heeft inlichtingen ingewonnen bij de GOCA en het blijkt dat de informatica nog niet aangepast werd aan de nieuwe wetgeving.  Ze vragen nog een aantal weken geduld voor dit type van voertuigen.

     

    14. Quid met de landbouwvoertuigen van meer dan 25 jaar onder een normale nummerplaat?

    Na het in voege stellen van de nieuwe G-nummerplaat van rode kleur, zijn er nog een aantal nieuwigheden op komst voor de landbouwvoertuigen, zoals bijvoorbeeld een verplichte periodieke keuring. 

     

    Dankzij de tussenkomst van de BFOV is het momenteel voorzien dat de liefhebbers van deze oldtimertraktoren vrijgesteld zullen worden van de periodieke keuring  en dat ze nog steeds zullen kunnen gebruik maken van de verminderde belastbare rode diesel voor zover de minder dan 3,5 ton wegen en meer dan 25 jaar zijn en  ingeschreven onder een O-plaat.   

     

    Van zodra we de wetteksten bezitten zullen we hierop uitgebreid terug komen.

     

    NIEUW VANAF 1 SEPTEMBER

     

    Misschien heeft u het gelezen of gehoord via de media maar vanaf 1 september zal er een nieuw inschrijvingsbewijs ingevoerd worden en dit bij elke nieuwe inschrijving. Het nieuwe inschrijvingsbewijs bestaat uit twee delen waarvan het eerste deel zich aan boord van het voertuig zal bevinden en het tweede deel op een beveiligde plaats.  Bij verkoop van het voertuig dienen de twee delen aanwezig te zijn. 

     

    Het nieuwe inschrijvingsbewijs zal gratis afgeleverd worden bij elke nieuwe inschrijving maar zal betalend zijn indien de eigenaar een duplicaat zal aanvragen. 

     

    We komen hier uitgebreid op terug in ons magazine Retro Classic News van de maand augustus.

     

    We hopen dat we de meeste vragen overlopen hebben maar blijven uiteraard ter beschikking voor bijkomende info.

    BFOV

    Utiliser l'ancêtre en bon père de famille!

    Ne changez pas votre comportement actuel et songez à ce que votre ancêtre soit utilisé dans le cadre de votre passion. Pensez également à l'environnement et à l'image positive du collectionneur

    Le NOUVEAU STATUT ANCÊTRE est arrivé!

    BRUXELLES – Après sept ans de négociations, la FBVA a enfin pu finaliser le nouveau statut ancêtre. Suite à la publication au Moniteur Belge dd 26/06/2013, le nouveau statut entre en vigueur le 01/07/2013 et offre aux collectionneurs un usage plus libéralisé de leur ancêtre.

    Ce nouveau statut ancêtre est d'application pour tous les véhicules immatriculés en plaque "O", et ne s'applique pas aux véhicules de plus de 25 ans sous une immatriculation normale pour lesquels les règles ne changent bien entendu pas.

    Qu'est ce qui change?

    a) L'âge de L'ancêtre Jusqu'à présent, les voitures, voitures mixtes et minibus étaient considérés comme ancêtre à partir de 25 ans, tandis que les véhicules militaires et utilitaires devaient avoir atteint l'âge minimal de 30 ans. Avec le nouveau statut ancêtre, il n'y a plus de différence puisque l'âge minimal requis devient 25 ans pour toutes lescatégories de véhicules.

    B) L'Usage du véhicule ancien

    Jusqu'à présent, l'usage de l'ancêtre en plaque "O" était limité à faire des essais dans un rayon de 25 kms, entre le lever et le coucher du soleil, en vue d'une manifestation dûment autorisée, ou pour se rendre à une manifestation dûment autorisée. avec le nouveau statut, les ancêtres pourront être utilisés jour et nuit sur les routes et il n'est plus nécessaire que cela doive se faire dans le cadre d'une manifestation dûment autorisée.

    Les nouvelles règles sont claires et ne prêtent pas à interprétation. Finies les discussions parfois très difficiles lors d'un contrôle routier des services de police. Mais il y a bien entendu encore quelques restrictions bien définies.

    Ces véhicules ne peuvent pas être utilisés aux fins suivantes :

    • usage commercial et professionnel ;

    • déplacements domicile-travail et domicile-école ;

    • transports rémunérés et transports gratuits assimilés à des transports rémunérés de personnes ;

    • usage comme machine ou outil ainsi que pour des missions d’intervention.

    Pour éviter les malentendus, plusieurs définitions ont été ajoutées à l'AR 15.03.1968 :

    • « usage commercial » : toute utilisation visant un profit financier commercial ou personnel ;

    • « usage professionnel » : toute utilisation en vue de l’exercice d’une activité professionnelle ou de l’exploitation d’une entreprise ;

    • « déplacements domicile-travail » : les déplacements depuis et vers le lieu de travail ;

    • « déplacements domicile-école » : les déplacements des étudiants depuis et vers un établissement scolaire.»

    La mention 'transports gratuits assimilés à des transports rémunérés de personnes ' se réfère aux employeurs qui conduisent leur personnel vers un lieu de travail ou chantier. Cela ne veut donc pas dire qu'il est interdit de transporter des passagers à bord de votre ancêtre.Pour les véhicules à chenilles, l’usage est limité aux manifestations d’ancêtres et à faire des essais réalisés dans un rayon de 3 kms autour du lieu d’entreposage du véhicule.

    Pour conclure, les ancêtres pourront dorénavant être utilisés jour et nuit, mais pas à des fins commerciales ouprofessionnelles, ni sur le trajet domicile - chemin du travail ou domicile - école.

    Le contrôle technique périodique pour les véhicules immatriculés à partir du 15.06.1968, annoncé auparavant, est supprimé du projet. La FBVA conseille à tous les collectionneurs d'utiliser l'ancêtre en bon père de famille, ce qui nous permettra de pouvoir vivre longuement notre passion. La FBVA remercie tous les services qui ont collaboré de façon constructive à obtenir ce résultat et également les collectionneurs pour leur patience et soutien à notre fédération.Nous joignons un dépliant à garder à bord du véhicule en vue d'éviter toutes discussions lors d'un contrôle routier, étant donné qu'il est possible que tous les policiers ne sont pas au courant de cette nouvelle règlementation.

    Pour toutes les infos : 0495 38 98 12 - sec@bfov-fbva.be

    Peeter Henning

    CEO FBVA

     

    Le nouveau statut ancêtre

    Les questions souvent posées

     

    Cher WIM,

     

    Le nouveau statut est d'application depuis le 1er juillet mais il nous semble que vous avez encore besoin d'éclaircissements sur certains points. 

     

    Ce jeudi 04.07.2013 une nouvelle réunion avec l'SPF mobilité et transports et le GOCA a eu lieu où nous avons pu éclaircir certains sujets.

     

    Nous reprenons ci-après les questions souvent posées lors de cette première semaine. 

     

    Nous vous prions de lire attentivement les questions et réponses.

     

    09-07-2013, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Archief per week
  • 05/02-11/02 2024
  • 27/11-03/12 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 05/12-11/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 06/12-12/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 19/10-25/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 20/11-26/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!