Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    17-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wachtplaats Schipholdraaibrug officieel in gebruik

    Wachtplaats Schipholdraaibrug officieel in gebruik

    dinsdag 17 augustus 2010

    Op 16 augustus is de nieuwe wachtplaats bij de Schipholdraaibrug in de Oostelijke Ringvaart in gebruik genomen.
    Dit is het laatste project in een serie van wachtplaatsen die de provincie Noord-Holland het afgelopen jaar gerealiseerd heeft.

    Door op een knop te drukken werd de aanlegsteiger met wachtende zeilboten op de Staande Mastroute door de heer J. (Jaap) Bond, gedeputeerde Provincie Noord-Holland (op de foto links) en de heer M.J.. (Michel) Bezuijen, wethouder RO, Mobiliteit en Sport in de Gemeente Haarlemmermeer(op de foto rechts) officieel met een confetti donderslag geopend.

    Staande Mastroute overleg
    Het Watersportverbond klaagt al jaren over het ontbreken van goede en veilige wachtplaatsen bij bruggen.
    Bij het Staande Mastroute-overleg, waar vaarweg- en brugbeheerders om de tafel zitten met belangenorganisaties, heeft het Watersportverbond regelmatig aangedrongen op het realiseren van wachtplaatsen.

    Beroepsvaart en pleziervaart
    De provincie heeft zowel het Watersportverbond als de Koninklijke Schuttevaer betrokken bij het ontwerp van de wachtplaatsen, zodat er een zo veilig mogelijke plek voor zowel de beroepsvaart als de pleziervaart gemaakt kon worden.
    De pleziervaart en beroepsvaart hebben gescheiden wachtplaatsen die elk geschikt zijn voor de doelgroep.

    Belangrijk
    Goede wachtplaatsen zijn belangrijk.
    Vooral bij bruggen die zo hoog zijn dat een deel van het scheepvaartverkeer er onder door kan varen.
    Het is gevaarlijk om voor de brug rondjes te blijven varen als er doorgaand verkeer is.
    Bovendien is het uitzicht bij bruggen vaak slecht.

    Tevreden
    Het Watersportverbond is dan ook erg tevreden met de wachtplaatsen.
    Er zijn nu wachtplaatsen gerealiseerd bij de Aalsmeerderbrug, de Cruquiusbrug, de Westfrieschesluis, de Kogepolderbrug en de Schipholdraaibrug.

    Bron
    Watersportverbond.nl

    17-08-2010 om 21:31 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaarregels voor watersport tijdens Sail 2010

    Vaarregels voor watersport tijdens Sail 2010

    Bron: Watersportalmanak.nl

    Vaarregels Sail 2010
    Tijdens de Sail watersportmanifestatie gelden er aangepaste regels voor het varen rondom Amsterdam.

    In samenwerking met de Haven Amsterdam, de Dienst Binnenwaterbeheer van de gemeente Amsterdam (BBA) en het Korps landelijke politiediensten (KLPD) zijn tijdelijke vaarregels ingesteld.

    Tijdens de Sail In Parade:
    Tijdens de intocht van de Tallships op donderdag 19 augustus geldt een stremming voor de sluizen van IJmuiden, het Noordzeekanaal, het IJ en de IJhaven.
    Ook is het verboden om in te halen en te kruisen of van vaarrichting te veranderen.
    Zeilen en roeien is tijdens de gehele Sail periode verboden op voornoemde wateren.

    Boten dienen zich te verplaatsen middels motorkracht.
    U mag vrij rondvaren met een schip tot 15 meter, langere schepen dienen zich aan te melden bij het Nautisch Evenementen Bureau.
    De kosten hiervoor bedragen € 25,- Afmeren is in het Sail gebied verboden voor alle schepen.
    Particuliere boten tot 15 meter zijn welkom in de IJhaven.

    Diverse nautische maatregelen zijn getroffen om het scheepvaartverkeer tijdens SAIL veilig en vlot te laten verlopen.
    Zo is er eenrichtingsverkeer, zijn er stremmingen, een snelheidsbeperking en geldt er een aanmeerverbod.
    Alle maatregelen zijn terug te vinden in de folder 'Regels en tips voor veilig varen tijdens SAIL Amsterdam'.

    17-08-2010 om 19:46 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haven Amsterdam tijdens SAIL 2010

    Blog en beeld van Haven Amsterdam tijdens SAIL


     

    Haven Amsterdam zet tijdens de opening van de achtste editie van SAIL op 19 augustus 2010 social media in om bezoekers en geïnteresseerden ‘live’ te informeren over het nautische deel van dit spektakel.
    Op www.portofamsterdam.nl/sail kunnen bezoekers een uniek kijkje achter de schermen nemen bij dit evenement en daarnaast de Amsterdamse haven beter leren kennen als vestigingsgebied, als werkgever en om te recreëren.

    Op 19 augustus, als de SAIL IN Parade de Amsterdamse haven passeert zijn er ‘citizen journalists’ op pad in het gehele gebied.
    De teams brengen live verslag uit van de SAIL-In Parade via diverse social media platforms: Twitter, Hyves, Facebook, Flickr en YouTube.
    Daarnaast houdt Haven Amsterdam een eigen weblog bij.
    Hiermee wordt een rijke online beleving gecreëerd van het SAIL evenement en het bijbehorende havengebied, met interessante foto’s, video’s, nieuwsfeiten, interviews, weblogs en tweets.

    Beeld & Blog
    Bezoekers van SAIL 2010 en fans van het Amsterdamse havengebied kunnen via www.portofamsterdam.nl/sail hun SAIL-ervaringen uitwissselen. Iedereen kan zelf actief deelnemen aan de netwerken via de verschillende social media platforms.

    De adressen waarop blogs en beeld gemaakt en gedeeld worden:
    Twitter: http://twitter.com/SAILHaven
    Hyves: http://sailhavenamsterdam.hyves.nl
    Flickr: www.flickr.com/photos/sailhavenamsterdam
    YouTube: http://www.youtube.com/user/sailhavenamsterdam
    Weblog: www.sailhavenamsterdam.wordpress.com
    Facebook: http://www.facebook.com/haven.amsterdam

    Slimme haven
    Haven Amsterdam is de vierde haven van Europa en wil een slimme haven zijn met als kern duurzame groei. Haven Amsterdam is als thuishaven van SAIL traditiegetrouw nauw betrokken bij de organisatie van het evenement. In samenwerking met andere partners vervult zij een nautische spilfunctie en is zij eindverantwoordelijk voor het reguleren, begeleiden en faciliteren van het scheepvaartverkeer. Dit betekent dat Haven Amsterdam ervoor zorgt dat het scheepvaartverkeer vlot, veilig en milieuverantwoord verloopt. Er worden ruim 600 deelnemende schepen en enkele duizenden pleziervaarten verwacht.


    Bron : Navingo.nl

    17-08-2010 om 19:34 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jachthaven Texel uitgebreid met Waddenstrand

    Jachthaven Texel uitgebreid met Waddenstrand

    Bron: Redactie Watersport Almanak | Datum: 14-08-2010

    Jachthaven Texel uitgebreid met Waddenstrand
    De Jachthaven in Oudeschild op Texel is uitgebreid met een echt Waddenstrand. Aan de oostzijde achter de jachthaven is een leuk Waddenstrand gerealiseerd. Hierdoor hoeven watersporters die als passant in de jachthaven geen eindeloze trajecten meer af te leggen om even met de kinderen naar het strand te kunnen.



    Het strandje dat bij hoogwater ook nog een behoorlijke breedte heeft is tot stand gekomen door diverse subsidies, met name vanuit het Waddenfonds, en is inmiddels in gebruik genomen.

    In de jachthaven op Oudeschild zijn ook de windmolens verdwenen die vanaf grote afstand herkenbaar waren. Hierdoor is de geluidsoverlast van de zwiepende windmolens verdwenen.

    14-08-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Havenrestaurant Vlieland ligt op koers voor watersport

    Bron: copyright WatersportAlmanak.nl | Datum: 12-08-2010

    Watersport - Jachthavenrestaurant De Dining Vlieland



    Sinds de grote verbouwing van de jachthaven op Vlieland is voor de watersport ook een restaurant beschikbaar op de haven. In het verleden was er niets anders verkrijgbaar dan een frietje uit de smulwagen, voor het overige moesten watersporters naar het dorp Oost-Vlieland. Sinds 25 mei 2009 is restaurant de Dining gevestigd op het terrein van jachthaven Vlieland. Reden voor de Watersportalmanak om dit restaurant eens te bezoeken.


    De eerste indruk die het restaurant maakt is uitstekend. Trendy en sfeervol. Een prachtig terras en een loungehoek met fraai uitzicht op de jachthaven. Bij redelijk weer kun je ook ’s avonds prima vertoeven achter de glazen windschermen en genieten van het uitzicht en het eten. De bediening wordt gevormd door één ervaren dame en voor de rest zijn het vakantiekrachten, die helaas (begrijpelijk) geen horeca-ervaring hebben.

    De menukaart van restaurant de Dining is van standaard tot iets exclusiever. Mooie voorgerechten, maaltijdsalades en verder vis, vlees en vega. Een beetje jammer dat de viskaart vrijwel geen traditionele Hollandse vissoorten aanbiedt, dat zou uitstekend passen in een restaurant aan zee. De iets exclusievere gerechten brengen ook direct een ietwat exclusievere prijs met zich mee. Gevulde Zeebaars, Oosterse tonijnsteak, Bouillabaisse, kreeftensalade klinken allemaal goed, de vleesgerechten vinden we een beetje fantasieloos.

    Op de dagkaart staan verse mosselen (€ 18,50) en daar kiezen we voor als Hollanders. Deze worden opgediend in het pannetje en we ruiken de zeelucht. De mosselen zijn zonder meer smakelijk en wordt sfeervol opgediend met enkele sausjes, broodjes en een puntzak frieten. Naast het eten bestelden we een flesje mooie krachtige rosé en daarbij werd (gratis) een karaf water geserveerd.

    Ook is er een uitgebreide menukaart voor de kinderen, met daarop soep, de betere frituurhappen, maar ook een fijne pasta. Diverse ijsjes staan ook het menu.

    Na moeizaam jaar nu op koers
    De dag na het eten vragen we aan eigenaar Jaap Hamstra “hoe het gaat met de zaken”.

    Jaap vertelt enthousiast en open: “In het begin was het moeizaam, we werden pas heel laat geselecteerd om het restaurant te mogen exploiteren. Dan moet alles in zeer korte tijd. Het gebouw werd casco opgeleverd en moest helemaal ontworpen en ingericht worden. Kwalitatief personeel is lastig te vinden, dit is seizoenswerk. 2009, ons startjaar was best lastig.

    Nu in 2010 hebben we onze draai gevonden en gaat het prima, we liggen op koers ”aldus Jaap Hamstra, die samen met zijn partner Frieda Jurjens ook nog het restaurant De Lutine in de Dorpsstraat exploiteert.

    Link: |
    www.dedining.nl |


    12-08-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beschikbare ligplaatsen voor watersport op Waddeneilanden

    Beschikbare ligplaatsen voor watersport op Waddeneilanden

    Bron:Wateralmanak.nl | Datum: 09-08-2010

    Waddenhaven Oudeschild geeft volledige informatie
    Midden in de zomermaanden is het altijd druk in de havens van Texel, Vlieland en Terschelling. Helaas is het niet mogelijk om een plaatsje te reserveren. Met name de haven van Vlieland is regelmatig (over)vol en dan is de haventoegang geblokkeerd met een dubbele rode vlag. Invaren is dan niet toegestaan en daar lig je dan, een eind gevaren en dan weer terug of Terschelling proberen.

    Voor veel watersporters is het een belemmering om naar de eilanden te varen in het hoogseizoen. Het risico om voor een volle haven te moeten wachten is voor velen de reden om dan maar niet naar Vlieland of Terschelling te varen. Volgens de havenmeesters van Terschelling en Vlieland liggen veel schepen daar veel te lang. Watersporters brengen hun boot al vroeg om vervolgens in de vakantietijd met de veerboot over te steken.

    Informatiecentrum Texel
    Waddenhaven Texel geeft sinds enige tijd informatie over de beschikbare ruimte en de te verwachten drukte. Het systeem geeft aan of er voldoende boxen vrij zijn en voor welke lengte. Ook kunnen passanten hun boot alvast aanmelden zodat men weet wat er gaat komen aan passanten. Reserveren is niet mogelijk. Vlieland geeft op de website aan of er ruimte is, op de website van Terschelling staat geen beschilbaarheid.

    Link: |
    waddenhavens.nl | Jachthaven Vlieland |

    Diverse webcams geven beeld van de drukte
    Alle drie de haven geven via een webcam informatie over de drukte op dat moment. Daar kunt u een overzicht van de jachthaven zien en inschatten of er ruimte is.




    Webcams: |
    Texel | Vlieland | Terschelling |
    Vaargegevens: |
    getijdentabellen | idealevertrektijden |

    09-08-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jachtwerf Oost introduceert nieuw kotterjacht

    Jachtwerf Oost introduceert nieuw kotterjacht


    02-08-2010 16:44

    Nadat Jachtwerf Oost onlangs de “Oostvaarder 1200 Motorsailer” introduceerde, volgt nu de nieuwe “Oostvaarder 1200 AK”.
    Deze nieuwe Oostvaarder is wederom in samenwerking met Jan Visser Yacht Design uit Sneek vanaf de kielbalk opnieuw ontwikkeld, maar heeft de uitstraling van de authentieke Oostvaarder behouden.

    Zoals alle Oostvaarders wordt de 1200 AK vanaf de standaarduitvoering bijzonder compleet geleverd met onder andere een Mastervolt installatie, Empirbus, Raymarine navigatie pakket, boegschroef, verwarming, boiler, steunmast, dubbele stuurstand. Bovendien kan het interieur worden afgestemd naar wens van de eigenaar. In de basisuitvoering wordt het schip geleverd met een Yanmar dieselmotor.

    Jachtwerf Oost in Akkrum is al sinds 1968 bekend als bouwer van de markante Oostvaarder Kotterjachten: stoere, robuuste, stabiele en zeewaardige jachten die over uitstekende vaareigenschappen beschikken. Met een diepgang van slechts 1,05 m is het schip ook zeer geschikt voor het varen op het binnenwater. Het unieke aan deze schepen zijn de ronde vormen en daarmee de karakteristieke uitstraling.

    Wij staan ook op de Hiswa te water 2010 (stand A22)!

    Technische gegevens Oostvaarder 1200 AK:

    Boottype: Kotterjacht
    Bouwer: Jachtwerf Oost
    Ontwerper: Jan Visser Yacht Design
    CE Categorie: B
    Lengte gehele schip: 12,20 m
    Lengte waterlijn: 10,40 m
    Breedte over alles : 4,24 m
    Breedte op spant: 3,99 meter
    Diepgang: 1,05 meter
    Kruiphoogte: 2,60 meter
    Breedte gangboorden: 45 cm
    Zeiloppervlak: 6 m2
    Aantal slaapplaatsen: 4-6
    Type kiel: Langskiel
    Brandstoftank: 700 liter
    Watertank: 380 liter
    Vuilwatertank: 200 liter
    Waterverplaatsing: 13,85 ton
    Ballast: 1000 kg
    Romp: 5 mm staal
    Opbouw en dekken: 4 mm
    Onderkant scheg: 10 mm
    Fundatie motor: 20 mm
    Spanten: 50 x 8 mm
    Dekspanten: 50 x 8 mm
    Vloerleggers (hoekprofiel): 50 x 50 x 5 mm

    Bron : Navingo.nl

    02-08-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe alcohol limiet voor watersport

    Nieuwe alcohol limiet voor watersport

    Bron: RWS | Datum: 23-07-2010

    Alcoholregels watersport verscherpt voor iedere watersporter en beroepsvaart
    Watersporters mogen minder drinken tijdens het varen.
    Vanaf 24 juli is de toegestane limiet verlaagd van 0,8 naar 0,5 promille. Dat maakte Rijkswaterstaat zojuist bekend in een persbericht.

    Op de Rijn, Maas, Waal en Lek was die maatregel al van kracht maar vanaf nu dus ook op alle overige wateren en alle schippers, ongeacht of u nu met een motorboot vaart, zeilboot en beroepsvaart.

    Op overtreding van de maatregel staan fikse boetes, overtreders dienen voor te komen bij de rechtbank. In de toekomst kan ook het vaarbewijs worden ingenomen. De Tweede Kamer stemde al in met het voorstel dat nu ter goedkeuring ligt bij de Raad van State.

    Regeling Snelle motorboten
    Daarnaast is kort geleden de Regeling snelle motorboten gewijzigd.
    Verzoeken van vaarweg-gebruikers om gebieden te wijzigen, zijn hierin meegenomen.
    Met de huidige wijziging zijn de gebieden en seizoenen voor varen met snelle motorboten uitgebreid.
    Meer informatie kunt u vinden op 
    www.rijkswaterstaat.nl

    25-07-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe watersport Vaarwijzer en vaarkaarten België

    Nieuwe watersport Vaarwijzer en vaarkaarten België

    | Datum: 19-07-2010  Bron: Watersportalmanak.nl

    Nieuwe Vaarwijzer en vaarkaarten België
    Watersporters in Nederland trekken steeds vaker de grens over met hun motorboot. Daarbij zijn landen als België en Duitsland als aanliggende landen favoriet. Echter geen vaarwater is bevaarbaar zonder fatsoenlijke kaart. De Nederlandse watersporter kan in Nederland kiezen uit een keur van vaarkaarten, maar kaarten van België en Duitsland zijn slecht verkrijgbaar in Nederland.

    De nieuwe Navigatieatlas van de Belgische Vaarwateren is een aanwinst voor watersporters die naar België willen varen. Een dik boekwerk ( 360 pagina’s) waarin alle ( 1532 kilometer) bevaarbare waterwegen van België in beschreven zijn is voorzien van gedetailleerde kaarten.

    Alle kaarten komen uit het digitaal databestand “Bel-12.500” van de cartografie “Derouck-Geocart” en zijn geo-gerefereerd, Noord gericht, en grafisch bewerkt in full color op schaal 1/30.000.
    Langsheen de oevers van de waterwegen zijn de markante gebouwen aangeduid, zodat uw positie visueel beter kan ingeschat worden.

    Bij de getijrivieren staat op iedere kaart een gemiddelde getijkromme. Voor elke vaarweg worden de doorvaarthoogtes van de vaste bruggen, de diepgang der waterwegen, de trajectlengtes, de sluizen, de beweegbare bruggen, de jachthavens en de passantensteigers met hun diensten aangegeven, zodat een veilige en aangename vaart mogelijk is. De km-afstandspunten zijn eveneens vermeld om eventuele gevarenzones of bezienswaardigheden te kunnen lokaliseren.

    Vaarkaarten België

    Toervaarders die al wat langer in Nederland rondvaren gaan tegenwoordig ook vaak (ver) over de landsgrenzen. België, Duitsland en Frankrijk hebben ook prachtige vaarwateren, waar soms ook heel wat meer te zien en te beleven is dan rond de Nederlandse kanalen en rivieren. Net als in Nederland is het echter zaak om te zoeken naar geschikte toervaart-routes, rondtochten die men binnen de beschikbare tijd kan varen en waar natuurlijk liefst zo veel mogelijk te zien valt. Als men niet “heen-enweer” wil varen (dus niet langs dezelfde route wil terugkeren als op de heenweg) dienen zich een aantal goede mogelijkheden aan (alle Belgische en Franse routes beginnen voor het gemak midden in de grote rivieren, Heusden om precies te zijn.

    Belgische Kempen - route 1
    De Belgische Kempen bieden een prachtige lus als men via Antwerpen en de zogenaamde Kempische Kanalen naar de Zuidwillemsvaart vaart en via deze laatste terug naar het Noorden. De tocht voert door de prachtige steden Antwerpen en Den Bosch en verder door het bosrijke, stille en rustige Kempenlandschap, waar beroepsvaart niet veel meer voorkomt en waar het goed toeven is. Totale duur van de rondreis circa 75 vaaruren, waarin 56 sluispassages voorkomen. Bijna 400 kilometer vaarwater.

    België 2
    Een langere lus door België gaat via Gent, Kortrijk, Péronnes en Mons naar Brussel en dan via de Nete en het kanaal Bocholt-Herentals weer richting Limburg. De route voert dwars door Vlaanderen en langs talloze bezienswaardigheden, zoals de waalse scheepsliften, het hellend valk van Ronquières en de wereldsteden Gent en Brussel. Totale duur van de rondreis circa 100 vaaruren, waarin afhankelijk van de routekeuze ruim 60 keer geschut moet worden en meer dan 600 km worden afgelegd.

    België 3
    Van Antwerpen via Brussel en Charleroi kan men naar de Samber en de Maas varen, waarlangs Maastricht weer bereikbaar is. De tocht voert langs de belangrijke belgische steden en door prachtige berglandschappen van de Waalse Ardennen, via het hellend vlak van Ronquières en over de meanderende Samber en Maas. Totale duur van de rondreis circa 75 vaaruren, waarin afhankelijk van de routekeuze ruim 40 keer geschut moet worden en meer dan 500 km worden afgelegd.

    Kaarten en GPS systemen
    Onderstaand bieden we u een selectie aan papieren vaarkaarten en GPS systemen die beslist handig zijn als u gaat varen over de grenzen. De papieren kaarten zijn van Le Rouck die een zeer complete vaargids van België levert met kaarten en alle informatie. De kaartenset van Le Roucht bevat 4 kaarten van België zonder toeristische beschrijving en reglementen.

    PC Navigo is een gps routeplansysteem en navigatiesysteem in één dat u op uw laptop kunt gebruiken. Hiermee kunt u routes laten uitrekenen, waarbij uw scheepsafmetingen bepalend zijn voor de te varen route. Ook wordt rekening gehouden met brugbedieningstijden, sluizen en uw vaarsnelheid. Een aanrader…

    1 - 3 van 3 resultaten op 1 pagina
     

    Le Rouck Vaaratlas Begië € 49.95

    Complete kaartenset en vaargids ineen

    De nieuwe Navigatieatlas van de Belgische Vaarwateren is een aanwinst voor watersporters die naar België willen ...

    Vaarkaarten België € 28.95

    4 kaarten in één map

    Vaarkaart België Le RouckDeze kaartenset bestaat uit 4 kaarten met alle bevaarbare kanalen en rivieren ...

    Scheepvaartwegen België € 14.25

    Kaart 23 van België

    Kaart met aanduiding van alle belangrijke informtie zoals snelheid, bruggen, diepte, breedte en veel meer.adressen ...

    19-07-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Blijvend tekort aan ligplaatsen in Vlissingen

    door Jens Pauw. donderdag 22 april 2010 | 07:53 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 22 april 2010 | 07:59

    Tekstgrootte 
    De jachthaven van de 76-jarige watersportvereniging Schelde in Vlissingen kampt al geruime tijd met ruimtegebrek.archieffoto Ruben Oreel

    De jachthaven van de 76-jarige watersportvereniging Schelde in Vlissingen kampt al geruime tijd met ruimtegebrek.archieffoto Ruben Oreel

    VLISSINGEN - Er blijft het komende watersportseizoen een tekort aan aanlegplaatsen in de Vlissingse jachthaven in de Binnenhaven.

    De huidige haven wordt voorlopig niet uitgebreid en de onderhandeling over een nieuwe aanlegplaats zijn na een jaar nog niet afgerond.

    Vorig jaar hoopte De Vereniging voor Watertoerisme Schelde nog in april 2010 een nieuwe jachthaven te kunnen openen. Deze zou schuin tegenover de huidige haven moeten verrijzen. "Na een jaar onderhandelen is er nog steeds geen duidelijkheid", vertelt voorzitter Hans Vroegindeweij.

    Hij ziet twee oorzaken voor de vertraging. "Enerzijds werkt de bureaucratie van Natura 2000 ons tegen. Dat is een Europees natuurbeschermingsprogramma waar we aan moeten voldoen om te mogen bouwen. Daarnaast is er veel onduidelijkheid bij de gemeente. Zij wil bij de Prins Hendrikweg een heuse watersportboulevard openen. De plannen worden ongeveer dagelijks gewijzigd."

    De vereniging heeft zich vastgepind op een nieuwe streefdatum: april 2011. "Daar heb ik wel vertrouwen in", zegt Vroegindeweij. "Deze week is er nog onderhandeld, dus we hopen er op korte termijn uit te komen."

    Inmiddels heeft de Vlissingse jachthaven wel een ernstig capaciteitsprobleem, omdat er veel meer vraag is dan de 88 plaatsen die voorhanden zijn. Vooral in juli en augustus zijn er nauwelijks losse plekken te vinden. De wachtlijst voor vaste standplaatsen loopt ondertussen op tot tien jaar.

    Ook winkeliers zien de extra bezoekers graag komen. "Veel Engelsen komen via Vlissingen Nederland binnen. Als ze zien dat de haven helemaal vol ligt, varen ze door naar Middelburg en Breskens. Een gemiste kans."

    Als de plannen doorgaan, wordt de nieuwe haven ultramodern. Er kunnen dan schepen aanmeren tot 24 meter groot en er komt draadloos internet.

    Bron : PZC.nl

    22-04-2010 om 18:06 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holland vaart Terschelling-Harlingen vv.

    Holland vaart Terschelling-Harlingen vv.

    Bron: zeesleepbootholland.nl | Datum: 20-04-2010

    TERSCHELLING-WEST – HARLINGEN
    Een stukje nostalgie, zo kan de jongste actie van Stichting Guusjen in samenwerking met Stichting Zeesleepboot Holland het best worden gezien. In de jaren ’50 en ’60 van de vorige eeuw werd de zeesleepboot Holland in tijden van grote drukte ingezet als veerboot voor de passagiersdienst van Rederij Doeksen. Wie toen jong was kan zich de overtochten in de sfeer van Hollands Glorie nog als de dag van gisteren herinneren. Komende zomer gaat de zeesleepboot Holland opnieuw de oversteken maken en wel op maandag 2 augustus, zondag 8 augustus, maandag 9 augustus en vrijdag 13 augustus.
    Oude foto van de Holland
    Oude tijden herleven
    De Stichting Zeesleepboot Holland en Stichting Guusjen zien een en ander als een prachtige manier om oude tijden te later herleven. De Stichting Zeesleepboot Holland vanuit haar doelstelling de Holland als varend monument voor het nageslacht te bewaren. De St. Guusjen van haar unieke doelstelling om de Holland voor het eiland Terschelling te bewaren. Tijdens de tochten worden passagiers volop in de gelegenheid gesteld de Holland te bezichtigen. De verkoop van tickets gebeurt via Rederij Doeksen. De opbrengst van deze actie komt volledig ten goede aan de instandhouding van de Zeesleepboot Holland als varend monument.

    In de zomer van 2010 worden in eerste instantie acht afvaarten ondernomen. Vanaf Terschelling wordt vertrokken vanaf de haven op West . In Harlingen vertrekt de Holland vanaf de locatie Nieuwe Vissershaven ongeveer ter hoogte van de Verbindingsweg.

    Dienstregeling
    Maandag 2 aug:

    11.00 u vertrek Terschelling
    13.00 u aankomst Harlingen
    14.00 u. vertrek Harlingen
    16.00 u. aankomst Terschelling

    Zondag 8 aug:
    09.00 u vertrek Terschelling
    11.00 u aankomst Harlingen
    17.00 u vertrek Harlingen
    19.00 u aankomst Terschelling

    Maandag 9 aug:
    07.00 u vertrek Terschelling
    09.00 u aankomst Harlingen
    10.00 u vertrek Harlingen
    12.00 u aankomst Terschelling

    Vrijdag 13 aug:
    10.00 u vertrek Terschelling
    12.00 u aankomst Harlingen
    13.00 u vertrek Harlingen
    15.00 u aankomst Terschelling

    Kosten:
    De kosten van een enkele reis bedragen: € 20,00.
    De kosten van een retourtje: € 40,00.
    Kinderen tot en met 11 jaar : half geld.

    Het is zo dus mogelijk vanaf het eiland Terschelling een dagtripje te maken naar Harlingen en weer terug. De tickets kunnen via internet of aan de balie in de vertrekhallen bij Rederij Doeksen worden aangeschaft. Wees er op tijd bij! Het aantal plaatsen per afvaart is beperkt.

    Het is niet mogelijk grote hoeveelheden bagage mee te nemen, liefst wordt dit beperkt tot een stuks (hand) bagage per persoon.

    22-04-2010 om 15:31 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meest compleetste Atlantic 50 motorjacht No Limit IV

    Meest compleetste Atlantic 50 motorjacht
    No Limit IV

    Het vaarseizoen is al gestart maar we gaan het kalm aan doen vanaf dit jaar.
    Al meerdere jaren heeft
    mijn echtgenote problemen met haar gezondheid wat de laatste twee jaar toch wel veel verergerd is.

    Daarom geen lange afstanden meer voor ons, “hoewel ons schip dit zonder problemen aan kan” dus korte routes over rustig vaarwater voor het jaar 2010.

    We hebben dit schip laten bouwen met alles er op en er aan om nog heel wat jaren te kunnen varen.

    Maar ja, je weet gezondheid problemen dat heb je niet zelf in de hand en daar kun je zelf ook niet echt veel aan doen.

    Het is een van de meest compleetste en mooiste gebouwde Atlantic motorjacht van de 50 reeks.

    Nooit geen problemen mee gehad.

    We hebben er enkele prachtige vaarseizoenen op gehad temeer daar alle comfort en ruimte aanwezig is.

    Eigenlijk is het een boot waar je gemakkelijk alle vaarwater ( ook het Franse binnenwater ) met vier personen op kunt voor een lange periode maar meestal zijn we maar met ons tweetjes.

    Dus rustig aan voor ons , kortere trips van ongeveer een 14 tal dagen .


    Georges

    E-mail :  no.limit.iv@telenet.be



























    21-04-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Atlantic 50 No Limit IV Bouwjaar 2006
    No Limit IV Atlantic 50 Bouwjaar 2006
    Afmetingen : ca, 14,99 x 4,5 x 1,35 meter
    Werf : Hollandboat BV - Workum
    Ontwerp : John A , Bennet & Associates
    Bouwjaar : 2006 CE A
    Motorisering : 2 x 480 Pk Volvo Penta TAMD 75 EDC
    Aantal Hutten : 2
    Ligplaats : Nederland
    Vraagprijs : Euro Prijs op aanvraag
    Materiaal romp : Polyester ( stootrand met rvs strip 35 x 5 mm )
    Materiaal opbouw : Polyester
    Materiaal dek : Teak dek rondom
    Rompvorm : Deep V
    Waterverplaatsing : Ca, 19 ton
    Struurstand(en) : 1 maal
    Zwemplateau : Geintegreerd met rvs trap
    Ankerlier : Elektrisch
    Raamframes : Rvs frames met getint veiligheidsglas
    : Rvs railing met 2 x geïntegreerde trap ( zijkant )
    : Boegspriet met geïntegreerde trap
    Interieur : Hoogglans teak
    Slaapplaatsen : 4 maal vast ( 2 x 2 pers vrijstaand )
    Dinette : Ruime U dinette in de salon ( leder ) Salon alcantara
    Toilet : 2 maal elektrisch
    Douche : 2 maal + 1 buitendouche w + k
    Watertank : 1 ca, 900 liter rvs + mangat
    Vuilwater : 2 maal
    Warmwater : Boiler ca, 55 liter
    Verwarming : Hetelucht + water verwarming
    Airconditioning : 2 x airco voor keuken slaapkamer en airco achter salon en slaapkamer
    Kooktoestel : 2 pits Miele keramisch + teppanyaki gril/bakplaat + afzuigkap
    Oven : Microgolf combi oven
    Koelkast : 1 maal
    Kompas : Raymarine
    Log : Raymarine ST60
    Echolood : Raymarine ST60
    Marifoon : Raymarine 240E
    Radar : Raymarine E120
    AutoPilot : Raymarine ST6001
    G,P,S, : Raymarine E120
    Plotter : Raymarine E120
    : Navtex ICS NAV6
    : ACR EPIRB
    Draaiuren : Ca, 1100 uren
    Brandstoftanks : 2 x ca, 1100 liter rvs + mandeksel
    Keerkoppeling : Twin Disc + watergesmeerde schroefas
    Boegschroef : 160 Kgf Elektrisch + afstandsbediening
    Hekschroef : 160 Kgf Elektrisch + afstandsbediening
    Elektrische instalatie : 12 + 24 + 230 Volt
    Generator : Mastervolt 12 KvA
    Walstroom : Aanwezig
    Omvormer : Mastervolt 2500W
    Aculader : Mastervolt 70 Amp
    Accu's : Ca, 8 x 180 + 1 x 70 Amp
    Omschrijving Vaatwasmachine , Siemens was-/droogcombinatie,
    B&O + Loewe geluid +, 4 x rvs speaker , + 2 speaker stuurstand
    HD recorder
    2 x tv JVC flatscreen instalatie ( liftsysteem in salon )
    Tracvision 4 satelietontvanger, 2 x Sat-receiver
    Hydrolische trimtabs
    Elektrische klapbare radarbeugel
    Elektrische verstelbare stuurbank
    Dekverlichting + stuurstand
    Verlichtingin spiegel en dekverlichting in gangbord
    2 Reserve schroeven
    Afdekzeil voor alle zitbanken en zitgroepen op dek
    Afdekzeil voor stuurstand
    Zon afdekzeilen voor de ramen
    Zonneluifel achterdek , rondom gesloten,
    Offshore reddingsvlot in container
    Alarminstalatie

    E-mail :  no.limit.iv@telenet.be






















    21-04-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update PC Navigo 2010 voor watersport

    Update PC Navigo 2010 voor watersport

    Bron : watersportalmanak.nl| Datum: 17-04-2010

    Gratis update voor bezitters PC Navigo 2010 beschikbaar

    PC Navigo, het populaire watersport navigatiesysteem voor de watersport brengt een nieuwe update 2010 uit. Bezitters van een 2010 licentie kunnen deze update gratis downloaden en installeren. De patch 2010 bevat een aantal correcies en aanvullingen. De kaarten van de Waddenzee zijn ook gecorrigeerd en toegevoegd aan deze nieuwe patch.

    Link: |
    Meer info over PC Navigo |

    PC Navigo 2010: watersport GPS Navigatie softwareen Routeplanner
    PC Navigo is het meest uitgebreide systeem voor watersporters die willen navigeren én routes plannen op een laptop. PC Navigo bestaat uit een aantal functionaliteiten:

    • Volledige GPS navigatie op digitale vaarkaarten
    • Volledige watersport routeplanner voor Nederland t/m geheel Europa
    • Informatie over bruggen, sluizen, stremmingen etc
    • Volledige informatie over alle vaarwegen voor de watersport
    • Aansluiting voor AIS zenden en weergave van andere schepen

    Volwaardig GPS navigatiesysteem voor watersport
    Met PC Navigo weet u altijd exact wat uw positie is. Dat is niet alleen leuk en handig, maar ook veilig. Wie wel eens in de dichte mist is beland weet dat er op het water dan weinig te zien valt. PC Navigo bevat alle digitale vaarkaarten van Nederland en is ook verkrijgbaar in een Benelux- of Europa uitvoering.

    Door middel van het aansluiten van een GPS muis is uw positie zichtbaar op de kaart, wordt uw vaarrichting en vaarsnelheid weergegeven. De digitale kaarten kunt u onbeperkt inzoomen zonder scherpteverlies zoals bij systemen van de ANWB of Stentec. Alle betonning en bebakening is tot detail aangegeven. U ziet de gevaren route in beeld terwijl de kaart met de beweging het schip mee schuift

    20-04-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Atlas Services Group op Maritime & Offshore Career Event

    Atlas Services Group op Maritime & Offshore Career Event


    12-04-2010 10:51

    Op woensdag 28 april 2010 staan Atlas Eurosailor en Atlas Tristar met een stand op het Maritime & Offshore Career Event. Dit evenement geeft de bezoekers de gelegenheid om zich te informeren over werk en werken in de maritieme en offshore sectoren.

    Atlas Eurosailor en Atlas Tristar bemiddelen professionals op diverse niveaus in de maritieme sector en in de olie- en gasindustrie. Wereldwijd hebben we opdrachtgevers die op zoek zijn naar goede mensen. Wij kijken samen met jou naar de carrièremogelijkheden.

    Bron : navingo.nl

    Lees verder: © Atlas Services Group

    12-04-2010 om 12:36 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Agenda Zeilklippers.nl ft. Onlinezeilen.nl

    Agenda Zeilklippers.nl ft. Onlinezeilen.nl


    12-04-2010 09:48

    Onlinezeilen.nl heeft een mogelijkheid gemaakt om scheepseigenaren te helpen met het bijhouden van verschillende agenda’s.

    Via iCal is er een mogelijkheid gemaakt om de Onlinezeil.nl agenda eenvoudig te exporteren. Hierdoor kan men eenvoudig en volledig geautomatiseerd de agenda uitwisselen met o.a. de website www.zeilklippers.nl. Deze Ical functie kan tevens ook eenvoudig gebruikt worden voor andere programma’s o.a. Outlook 2003 / 2007, Google agenda, Ical (Apple). Hierdoor hoeft er slechts 1 agenda bij gehouden te worden.

    Deze functionaliteit wordt net zoals het reserveringsprogramma geheel gratis aangeboden. Deze functie werkt ook voor niet geactiveerde schepen.

    Bron : navingo.nl

    Lees verder: © Onlinezeilen.nl

    12-04-2010 om 12:29 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Abramovich mag eindelijk varen in 's werelds grootste

    Abramovich mag eindelijk varen in 's werelds grootste

    De schepenbouwers van Blohm+Voss leggen op dock 10 in Hamburg de laatste hand aan 's werelds grootste privéjacht. FOTO EPA

    LONDEN - Het leven van een multimiljardair gaat niet altijd over rozen. Zo wacht je jarenlang op één plezierjacht, bestel je nog maar één, en zo worden beide speeltjes nagenoeg tegelijkertijd opgeleverd. Het overkwam Roman Abramovich.

    Roman Abramovich met vriendin. FOTO EPA 

    Roman Abramovich met vriendin. FOTO EPA
    De Russische oligarch - eigenaar van de Engelse voetbalclub Chelsea - kan echter tevreden zijn met het resultaat: vanaf heden mag hij zich eigenaar noemen van 's werelds grootste privéjacht ter wereld.

    Met de Eclipse, de naam van het monster van liefst 168 meter lang, overtreft Abramovich de sjeik van Dubai. Het 'bootje' dat Mohammed bin Rashid Al-Maktoum in 2009 op de kop tikte is 'slechts' 162 meter lang.

    Behalve het verschil in lengte tussen het twee jachten, beschikt Abramovich op zijn boot over twee helikopterplatforms en twee zwembaden. De sjeik van Dubai moet genoegen nemen met één van beide.

    Andere leuke snufjes in het nieuwe zomeronderkomen van Abramovich zijn kogelbestendig glas en een twee meter lange 'thuisbioscoop' in elke gastcabine.

    De Rus zelf vertoeft 's nachts op de bovenste etage. Daar bevindt zich een suite waar het dak van open kan en Abramovich met zijn vriendin Daria Zhukova onder de sterren in slaap kan vallen. Een elektronisch 'anti-paparazzischild' verzekert de privacy van de gasten aan boord.

    Aanvankelijk leek Abramovich ruim 363 miljoen euro te moeten neerleggen voor de bouw van zijn Eclipse, maar inmiddels melden Engelse media dat de kosten zouden zijn opgelopen tot meer dan het dubbele van dit bedrag.

    Het tweede, nieuwe jacht van Abramovich wordt tevens deze week opgeleverd. 'Luna' is met haar 115 meter qua lengte nog altijd het negentiende privéjacht in de wereld.

    Overigens werd het voor Abramovich wel tijd voor een nieuwe collectie boten. Van de vier die hij enkele jaren geleden bezat verkocht hij er één, gaf hij er één cadeau aan een zakenpartner en verloor hij er één aan zijn ex-vrouw Irina Malandina nadat zij een scheiding had ingezet.

    Naast Eclipse en Luna beschikt Abramovich nog over een 'kleine' jacht van 51 meter. Hiermee wil hij komende zomer tijdens het WK voetbal paraderen voor de kust van Zuid-Afrika. (RED)


    Bron : www.ad.nl

    12-04-2010 om 12:26 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KNRM Reddingbootdag 2010 op 8 mei

    KNRM Reddingbootdag 2010 op 8 mei

    Bron: KNRM | Datum: 11-04-2010

    Nationale KNRMReddingbootdag op 8 mei 2010

    De KNRM stel op 8 mei alle 42 reddingstations open om te bezoeken en kennis te maken met het werk wat de KNRM doet voor de watersport.

    De Nationale Reddingbootdag is dé dag bij uitstek om kennis te maken met het werk, de mensen en het materieel van de KNRM. Een belevenis voor jong en oud. Op zaterdag 8 mei kunt u een kijkje nemen in de keukens van de 42 reddingstations. De 1.100 vrijwilligers nodigen u persoonlijk uit om langs te komen om kennis te maken met de bemanningen. Het programma duurt van 10.00 uur tot 16.00 uur.

    Reddingbootdag 2010 staat in het teken van fondsenwerving. Bij het uitvoeren van haar taak heeft de KNRM er, sinds de oprichting in 1824, voor gekozen dit als zelfstandig opererende, ongesubsidieerde instelling te doen. De 1.100 vrijwilligers kunnen hun werk alleen doen door de vrijwillige bijdragen van mensen die de KNRM een warm hart toedragen. De slogan van dit jaar is dan ook: “Donateur? Meevaren! Meevaren? Donateur worden!”

    Om kans te maken op een reddingboottochtje is het daarom noodzakelijk om uw donateurspas 2010 mee te nemen of de uitnodigingskaart die in de seal bij De Reddingboot van april 2010 is ingevouwen. Dit klinkt streng, maar de dag heeft ook een serieuze kant. De KNRM wordt al jaren geconfronteerd met stijgende kosten en heeft moeite om die financiële druk het hoofd te bieden. Daarom willen we deze dag bestemmen voor onze donateurs en voor mensen die ter plekke besluiten de KNRM te steunen.

    Meer informatie op |
    www.reddingbootdag.nl |
    Foto: met dank aan KNRM

    12-04-2010 om 12:22 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Happy Bird' aan de grond
    'Happy Bird' aan de grond
    Elburg, 10 april 2010

    Op zaterdagmiddag 10 april loopt de 'Happy Bird' vast op het Veluwemeer.
    Bij het invaren vande insteekhaven op eiland de Ral loopt het 1.90 meterdiep stekende zeiljacht vast.
    Na enige pogingen slaagt men er zelf niet in om los te komen envraagt men op kanaal 16 om hulp van een reddingboot.

    Ter plaatse met de Orca van station Elburg nemen we de situatie op.
    Aan boord zijn7 personen in goede conditie.
    Alleen is de diepte onder het 12 meter lange zeiljacht slechts1.40 meter.
    Nadat we de diepte rondomhet schip hebben verkendmaken we een sleepverbinding en trekken de 'Happy Bird' vlot naar de vaargeul.
    Na het opnemen van de benodigde gegevens blijkt de eigenaar reeds jaren Redder aan Wal en is dan ook zeer verheugd om nu zelf eens door een reddingboot van de KNRM geholpen te mogen worden.
    Het gezelschap vervolgd hierop op eigen kracht haar wegrichting Harderwijk en gaat de Orca retour boothuis.

    Bron : KNMR.nl











    10-04-2010 om 20:54 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanvaring tanker en jacht op Merwede

    Aanvaring tanker en jacht op Merwede

    Bij een aanvaring tussen een tanker en een jacht op de Merwede ter hoogte van Papendrecht zijn donderdagmiddag twee mensen te water geraakt.

    De aanvaring gebeurde volgens de politie bij de Kerkbuurt op de Merwede, op de grens tussen Papendrecht en Dordrecht, aan de Barendrechtse kant.
    De twee drenkelingen zijn uit het water gehaald en naar een ziekenhuis gebracht. Een ambulance en traumahelikopter waren ter plaatse. Volgens de politie leken zij aanspreekbaar en zijn er verder geen vermisten. De scheepvaart ondervindt geen hinder van de aanvaring. Onduidelijk is nog hoe het ongeluk kon gebeuren.
    Bron: schuttevaer.nl

    08-04-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 52de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!