Inhoud blog
  • DE MAN MET DE MONDHARMONICA
  • MISSION IMPOSSIBLE
  • DUIVENDAGBOEK OKT.2021 DEEL II
  • DUIVENDAGBOEK OKTOBER 2021
  • HET PROCES
  • DUIVENDAGBOEK AUGUSTUS 2021
  • DUIVENDAGBOEK AUGUSTUS 2021
  • DUIVENDAGBOEK JULI II 2021
  • DUIVENDAGBOEK JULI 2021
  • DUIVENDAGBOEK 22/6/21
  • DUIVENDAGBOEK 3 mei 2021
  • DDB 12 april 2021
  • DUIVENDAGBOEK 1/4/21
  • DE ONDERGANG
  • DUIVENDAGBOEK 16 MAART 2021
  • DUIVENDAGBOEK 1 MAART 2021
  • DUIVENDAGBOEK FEBRUARI 2021
  • DUIVENDAGBOEK JANUARI 2021
  • 2/1/21
  • CHRISTAMS SPECIAL 2020
    NAAR MIJN EERSTE VERHALEN
  • MIJN ARTIKELS
  • Foto
    NAAR MIJN PERSOONLIJKE BLOG
  • ROGER CASIER
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per week
  • 08/11-14/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    PIPO'S PARADISE
    DIGITALE DUIVENKRANT
    19-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. WEEKEND 17 JULI 2016
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DUIVENDAGBOEK  WEEKEND 17 JULI

    Ik zie op het forum van Pipa dat men elkaar de huid zit vol te schelden over een of andere rampvlucht met veel verliezen van duiven .

    Nergens wordt met geen woord gerept over de provinciale vlucht uit Blois Westvlaanderen . Met name de GULDENSPORENVLUCHT ....

    Ik heb er voor ingekorfd te Aartrijke met een regionale dubbeling van 220 jonge duiven .

    Blois werd gelost om 7 u 20 terwijl het op de vluchtlijn verre van goed weer was . Een bewijs is onder andere dat te Fontenay , ongeveer 90 km korter bij huis ,  pas gelost werd om 9 u 45 .

    Dus botsten de duiven van Blois na ongeveer een uurtje vliegen op een muur van slecht weer en zijn waarschijnlijk naar de klare plekken getrokken .

    Het resultaat is triestig !! Tussen de eerste prijs en de 83 e ligt een tijdsverschil  van 9 uur . En dat voor een vluchtje van amper 400 km !

    Na het opvoeren van een plaatselijk kluchtje veroorzaakt door een paar liefhebbers ( die volgens mij wel gelijk hadden !! ) die het vertikten om hun “ bakje “ binnen te brengen , wegens de prijskamp om 18 uur bijlange niet gedaan , werd er met tussenkomst van hogerhand beslist om te mogen doorklokken in trainingsmodus .

    Nog nooit vertoond !!! En dat gebeurde ook tot halfelf de zondagvoormiddag . Op dat ogenblik waren nog de helft van de jonge duiven op den dool .

    Al die heisa is nergens voor nodig . Ik heb het al meermaals gezegd ....het is eenvoudig . Gewoon.... als er EEN VERMOEDEN is van slecht verloop schuif je het tijdstip van binnen brengen  van de klokjes op met een halve dag , een hele dag , of een week . Wat maakt het uit ? De tijd van de rooksignalen is voorbij . 99 % heeft internet en E-mail .

    Men verwittigt iedereen en alles verloopt zonder stress en miserie . Men is anders wel rap om de nieuwe waarborgen door te mailen , kwestie van zieltjes te lokken ....

    Maar eenmaal de buit binnen ben je over geleverd aan de maffia . De voerders die zo rap mogelijk van onze duiven af willen , de lokalen die zo rap mogelijk een punt willen zetten achter het gebeuren wegens niets meer te verdienen .

    Ikzelf had op deze vlucht 6 goeie  jonge duiven mee en mijn  twee beste zijn op heden nog niet thuis . Ze vlogen verleden week nog 9 e en 18 e  op die eerste Chateaudun .

    Ik ben mijn beste kwijt plus mijn centjes . En ik ben woest !! En ik heb derhalve beslist om aan die kluchten niet meer mee te werken .

    Volgend jaar speel ik met mijn jonge duiven enkel nog Arras en Clermont . Mijn hobby , het plezier van ze te zien sprinten als ze thuiskomen heeft nog altijd voorrang .

    Ik twijfel nog of ik Fontenay ( 340 km met één nacht mand ) er nog zal bij nemen .

    Overigens was er dit weekend wel sprake van enige heropstanding  van mijn prijsvliegers . Ze beginnen opnieuw naar de kop te vliegen . Telken jare rond juli heb ik het zitten . Een inzinking te wijten aan een of ander virus , waarschijnlijk herpes met hier en daar een ontstoken oogje als gevolg . Dit jaar heb ik het beter kunnen opvangen dan de vorige jaren . Best mogelijk dat mijn duiven meer weerstand gekweekt hebben .

    Nu heb ik een nieuw probleempje , met name een mini hittegolf . Dat vergt een andere aanpak in de verzorging . De zon wat temperen en vooral lichter voederen en ook nog het drinken eens meer verversen . Ik weet pertinent zeker dat er nu veel hokken de vorm zullen verbranden  wegens te warm op de hokken en geen aangepaste verluchting .

    Toen ik besloot om een hokje bij te bouwen voor jonge duiven heb ik daar heel lang over na gedacht ; Uiteindelijk  heb ik het in geplant half verscholen achter het grote hok . 

    Het staat lekker uit de wind  en zodoende kan ik het voorfront vrijwel volledig open laten . Zon komt er alleen door de plastiek golfplaten en dan nog alleen  als zij op haar hoogste stand staat . Dat is voldoende om de zaak op te warmen en die warmte  blijft er lang hangen .

    Het is de bedoeling dat de vorm dan stijgt op het juiste moment als de schoonste vluchten er aan komen .

    En dan was er nog Marseille . Een harde dobber en gezien de ligging van de losplaats en de westenwind geen spek voor de bek van de Vlamingen .

    Ik lag daar niet echt van wakker . Ik had dat nog nooit gespeeld en ik wilde dat toch een keer proberen en zo geschiedde ....

    2 oudgedienden werden op reis gezonden naar ginder . Een van 4 jaar oud en een van 5 jaar oud .

    De 481 /12 heeft in zijn loopbaan heel wat pech gekend  en van zijn eerste Barcelona kwam hij gekwetst thuis . Een wonde duidelijk afkomstig van een geweerschot en ik dacht dat zijn carrière voorbij was, maar hij herstelde goed  . Verleden jaar vloog hij een schone prijs van de heel zware  Pau en werd niet meer gespeeld . Dit jaar werd hij bestemd voor Marseille wegens oud en wijs genoeg ! Hij kwam thuis fris en monter maar te laat . De zondag om elf uur ....

    De 136/11 was ook zo’n pechvogel met telkens kwetsuren , zelfs in de aanloop naar .... en een seizoen verloren . Maar omdat hij een halfbroer is van mijn BERT BARCELONA mocht hij blijven .

    Zodoende won hij verleden jaar, op 4 jarige leeftijd ,  op de zeer zware Barcelona een schone prijs . Zijn eerste  prijs op de zware fond !!! Over geduld gesproken .

    Ook hij was voor bestemd voor Marseille en hij deed het beter . 6 e regionaal en 24 provinciaal op 152 duiven . Men kan daar geringschattend over doen , en ook over het aantal duiven . Maar vergeet niet dat het hier gaat om uitgelezen duiven die al iets bewezen hebben . De tijd is voorbij dat men naar dergelijke vluchten ging met een duif die niet wilde deugen en als straf .....  en ....24 provinciaal ....hij laat toch maar mooi 128 kanjers achter zich .

    Volgend jaar mogen ze de trip nog eens over doen , alleszins de 136 , sinds kort om gedoopt naar “ de Marseille “ Van de 481 weet ik het nog niet want hij is tenslotte de vader van NEFERTITI en stel dat zij op haar derde Barcelona een kopprijs wint ....dan blijft papa thuis !!!

    Mijn andere uitslagen van dit weekend ....

    FONTENAY 340 km 668 jonge duiven  8-219   2/4

    ARRAS  114 km  464 jongen  16-20-66-76-77-147-148-155-172-187  10/10

    CLERMONT  220 km   172 jongen  2-11-12-15-35-36-43-44-51-81-83  11/15

    CLERMONT  1048 jongen  95 – 181-258-306   4/4

    Dat maakt toch 8 prijzen per tiental op 33 ingezette duiven . En zoals ik al zei .....de anderen hebben ook vleugels ....

    met vriendelijke groeten

    CASIER ROGER

    PS . Dit artikel kan je ook lezen op DUIVENVARIA NL . ( klik op onderstaande link )

    Op die site is het gemakkelijker om foto's te plaatsen . Bijgevolg kan je daar de foto's bekijken .

    Het duurt wel een paar dagen voor het artikel daar geplaatst wordt .

    Bijlagen:
    http://duivenvaria.nl/columnisten/roger-casier/5314-roger-cassier-duivendagboek-weekend-17-juli   

    19-07-2016 om 00:00 geschreven door R.C.



    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!