Inhoud blog
  • DE MAN MET DE MONDHARMONICA
  • MISSION IMPOSSIBLE
  • DUIVENDAGBOEK OKT.2021 DEEL II
  • DUIVENDAGBOEK OKTOBER 2021
  • HET PROCES
  • DUIVENDAGBOEK AUGUSTUS 2021
  • DUIVENDAGBOEK AUGUSTUS 2021
  • DUIVENDAGBOEK JULI II 2021
  • DUIVENDAGBOEK JULI 2021
  • DUIVENDAGBOEK 22/6/21
  • DUIVENDAGBOEK 3 mei 2021
  • DDB 12 april 2021
  • DUIVENDAGBOEK 1/4/21
  • DE ONDERGANG
  • DUIVENDAGBOEK 16 MAART 2021
  • DUIVENDAGBOEK 1 MAART 2021
  • DUIVENDAGBOEK FEBRUARI 2021
  • DUIVENDAGBOEK JANUARI 2021
  • 2/1/21
  • CHRISTAMS SPECIAL 2020
    NAAR MIJN EERSTE VERHALEN
  • MIJN ARTIKELS
  • Foto
    NAAR MIJN PERSOONLIJKE BLOG
  • ROGER CASIER
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per week
  • 08/11-14/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    PIPO'S PARADISE
    DIGITALE DUIVENKRANT
    08-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DDB WEEKEND 4-5-18
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik moet altijd lachen als men het in de weerberichten heeft over zomerse dagenmet hoge temperaturen  maar dat het aan de kust iets koeler kan zijn en dat er een zeebries kan opsteken rond de middag .
    Die gasten hebben blijkbaar nog nooit op zo’n dag een bezoekje gebracht aan de zee en de kust .
    Zaterdag 5 mei was zo’n dag ! De zeebries veranderde al gauw , en dit al heel vroeg , in een wind dicht tegenaan stormkracht .
    Om te beginnen zijn onze duiven al een dik uur te laat gelost . Iedereen was al lang WINDSTIL  aan het vliegen toen om 8 u 40 het startsein gegeven werd !
    Dus hebben ze minstens een uur TE VEEL , onnodig , tegen die harde wind moeten opboksen .
    Als je achteraan woont is dat ook nog eens je reinste wedstrijdvervalsing . Of moet ik er een tekeningetje bij maken ?Dit gezegd zijnde kan ik meedelen dat ik ongeveer 75 duiven mee had voor port op Fontenay met rond de 340 km afstand .
    Ook nog eens 6  jaarlingduivinnen voor prijs en ook nog  7 op Clermont ( 225 km )
    Op Clermont was al te zien dat er een kentering gekomen was in de  malchance want ik kreeg vlot 1-2 en 3 in de juiste volgorde
    EN OP TIJD !!
    Te vroeg victorie gekraaid want toen ik mijn EC controleerde viel ik bijna van mijn stokje .
    Mijn 2° getekende stond er niet op . Vliegensvlug in t kot ...duif over plaat ....geen biep !!! Godverdomme  !!
    Nog eens geprobeerd .  Godmiljaarde !!! Tja ...eerst vertwijfeling , daarna aanvaarding...Brute pech .
    Mijn echtgenote maant mij aan om het nog eens te proberen en dan lukt het wel . 7 minuten heeft dat spelletje geduurd !
    Dat scheelt een slok op de borrel en in de portemonnee !
    Dus ja , de toon was gezet . En de twee jaarlingen op het hok van de jongen waren ook te laat .
    Ik herhaal dat dit  niet werkt tussen de jonge duiven . Ik had nog gehoopt dat opsluiten in hun nestbak zou helpen , maar nee dus !
    Ze worden afgevoerd en met tijd en boterhammen zullen ze opnieuw ten tonele verschijnen . Dat komt wel goed !
    Het was dus wachten op de duiven van Fontenay die eigenlijk al lang thuis moesten geweest zijn ....
    De eerste , een portduif ,  diende zich aan een paar minuten voor 14 uur . Dan was het efkes stil en kreeg ik dan vlot drie prijsduiven en dan weer een port .
    De oude marathon duiven kwamen er vlot door . Voor hen was het een mooie training .
    De zomerjongen , jaarduiven kwamen er minder vlot door . Voor de eerste keer Boven Parijs en meer dan 5 uur vliegen . Beukend tegen de harde noordooster !
    De twijfel sloeg toe . Had ik er wel goed aan gedaan om ze mee te geven ? Mijn vrees was ongegrond want ‘s avonds waren ze allemaal present op het appel !! Goed zo .Mijn 6 jaarlingduivinnen deden het niet zo slecht ware het niet dat mijn eerst getekende het liet afweten en nog steeds niet thuis is .
    Wat ben je zonder uw eerst getekende ? Ik zal het je zeggen . NIETS , HELEMAAL NIETS !!De  uitslag : op 56 jaarlingen  8-13-17  met mijn  6° getekende  en 2° en 3° en 3 van de 6    en 10 euro prijsgeld .
    Bij de 123 oude - en eerst even sportief de prestatie van vriend Alfhonse Calebaut in de schijnwerpers brengen -
    5-6-9-15 en 4 op 4 met uiteraard mooi geldgewin  !!! STERK !! Ik moet mij beperken tot drie schamele prijsjes van 6 .
    En toch was ik niet helemaal  ontevreden want er was namelijk iets anders dat mij gelukkig stemde !In mijn dagboek van oktober 2017 schreef ik over de samenkweek  met Koen Meerschaert  uit Moerkerke .
    Koen heeft heel goeie dagfond-duiven zitten en vermits ik wat meer snelheid in mijn marathonduiven wil brengen zonder hun uithoudingsvermogen aan te tasten leek mij deze kruising het proberen waard .
    Lang wachten op enig resultaat  hoefde niet want een duivin uit het MOOIE BONTJE deed het zeer voortreffelijk :
    Het MOOIE BONTJE werd bij Koen gekoppeld aan de 670/10 en dat is een zuivere VANHEE-DECOSTER sinds jaar en dag gekend om hun prachtige uitslagen .De jonge  duivin uit dat koppel de 3019175/17 vloog in fondclub steenbrugge op de 500 km vluchten als volgt :( na 5 prijsjes op de invlieg-vluchten , Arras-Clermont –Fontenay –Orleans )ARGENTON 359 jongen 13°TOURS  154 jongen   14°SAUMUR  213 jongen 33°BOURGES  386 jongen  41°BLOIS   194 jongen 74 °Hiermee heeft ze een zeer groot aandeel in het behalen van de kampioenstitel in Fondclub Steenbrugge en in het samenspel met Wingene .
    En nu kom ik terug op die portduif van daarjuist . Het betreft de 084 /17 .
    Voor de eerste keer boven Parijs in keihard vliegweer laat hij al mijn geroutineerde duiven ver achter zich . En ook nog eens veel concurrenten !! Normaal  controleer ik nooit wat eerst thuiskomt van mijn portduiven maar de omstandigheden en de manier waarop het duifje zich aan meldde brachten mij in het hok om de afstamming vast te stellen .
    Het duivertje heeft dezelfde grootmoeder als het duifje van Koen . Zij komt rechtstreeks van Tiest van Turnhout uit Raamsdonksveer .
    De NL-09-1306749 . Geringd met oude ring , geboren in mei 2011 .
    Het betreft hier tweemaal inteelt . Enerzijds naar de GAUDI-LIJN  van Tiest , de vader van PALOMITO met haar 14° nationaal van Barcelona in de loodzware editie van 2009 . Haar twee grootvaders OCTAVIO & FELIPE zijn twee broers van Palomito !
    Anderszijds hebben we de lijn van BLUE DIAMOND  ( 1° nat Pau ) via de JONGE VALSE ( vader Blue Diamond ) en de 749/09 is ook nog eens een achterkleindochter van die zelfde BLUE DIAMOND !
    De moeder van het kranige duivertje is een zuivere THEELEN en halfzuster van mijn BERT BARCELONA .
    Ik hou niet van luchtkastelen en blijf met de voeten op de grond . Maar dit is toch een aanwijzing dat er “ poer  “ in die lijn zit !
    Ik denk dat ik daar op moet verder bouwen . Ik denk ook dat ik in de toekomst  uit die soort OOK vroege jongen moet kweken voor het spel boven Parijs .
    Uiteraard ben ik zeer benieuwd om de verdere prestatie ’s van de 084 op te volgen .
    Tot de volgende
    Roger Casier 

    08-05-2018 om 08:29 geschreven door R.C.



    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!