De vredesduif vliegt van site naar site, door zo veel te landen als maar mogelijk is. Alsjeblieft, help de duif om een lint te maken, rond de wereld. door hem mee te nemen naar jouw site, of om hem aan iemand anders te geven voor hun site, door hem een plaats te geven in een ander werelddeel of in die delen van de wereld waar strijd en chaos heerst
Altijd heb ik mezelf dom gevonden. Als ik iemand iets probeer uit te leggen krijg ik altijd als antwoordt: 'Ik snap het niet........'. Vaak kan ik al non-verbaal de wrevel op een gezicht aflezen.
Duidelijk zeggend; 'Je opeengepakte woordenbrij is abracadabra voor mij'.
Ik raakte verstrikt in mijn eigen kennis en klapte dicht. Viel terug in mijn kindertegenactie en besloot te luisteren en indien nodig, niet te praten.
Ik bleef uiteraard wel denken, lezen en nieuwe materie absorberen. Ik bleef echter die spons die woorden opzoog en vastlegde. Zoekend naar zingeving van m'n in-stilte-bestaan. Het probleem zette uit als de stam van een eeuwenoude boom. Ik kwam meningen tegen die me steeds weer dichter mijn probleem brachten.
Toen. Halleluja!
Eén antwoord op een simpele vraag. Ik was zo dom niet als ik dacht. Een deel van mijn probleem manifesteerde zich. Inzicht.
Zo leerde ik dat door het herkauwen van mijn analyses, het presenteren en samenvatten geen makkelijke optie meer was. Niet gek dat 't voor de ander moeilijk te vatten is. Dat die denkt 'mens rot nou op, ik snap er de ballen er niet van'. Het begin zowel het einde zat in mijn hoofd.
Zo ook is 't me vergaan met al die spirituele boeken; van David R. Hamilton (Het is de gedachte die telt), Mansukh Patel, Gregg Bradon tot Khalil Gibran. Allen stuk voor stuk vertellen ze hetzelfde verhaal. In een ander jasje. Met andere woorden en andere, moeilijke voorbeelden. Voorbeelden uit een wereld zoals die 2000 jaar geleden was. Ingewikkelde terminologie. Beeldvorming! Allen vertellen zij iets over het geheim van de kracht van je gedachten, je gebed en je intenties.
Eindelijk viel alles op zijn plaats. In de Secret leven de voorbeelden dichter bij hedendaagse wereld. Is het taalgebruik anno 2007. Is de methodiek in woorden vervat die je duidelijk zeggen dat je voorzichtig zijn moet met wat je wenst. Hoe sterk je gebed kan zijn.
Het Jesaja-effect heb ik als geen ander in mijn (ondertussen vorig) leven toegepast. Diep ongeloof en twijfel zaten sterk in mijn genen verweven. Onzekerheden en een vervormd zelfbeeld. Biddend maar niet weten waarvoor ik eigenlijk bid. Alles in mijn leven heb ik zelf gecreëerd. Nu weet ik dat er twee manieren zijn om ongelukkig te worden.
..............dat is krijgen wat je wenst en niet krijgen wat je wenst.
Listen my People to a story of long long ago When the Great Mystery first set the world all aglow The rivers ran swift where they became one Animals talked, Man's Sacred Circle had begun The four winds caressed Mother Earth's brow Old Ones were taught of the Sacred White Cow The great Eagle was strength in those bygone days The Wolf taught them wisdom to learn Natures ways Buffalo were many and they knew not of hunger There were no boundaries for them to encumber Father Sun gave his loving warmth to the land A place for all Nations, a place they can stand Grandfather, Great Spirit, hear my feeble voice The hand Fate has dealt us is not always choice Many seasons of wisdom did you always send So a mighty Red Nation could survive till the end Aho
The Creator designed us to act on faith. We are able to do this by holding firm to our beliefs. If we believe something and if we don't want the belief to change, we need to add the power of the Great Spirit to this belief. We must always have the spiritual added to our beliefs. If we don't add the Spirit, then we may very well change our minds during the first time we are tested. Each time we are tested and we don't change our minds, we get stronger.The wind may blow on the red willow trees bending them and causing the roots to grow deeper. The more the wind bends the tree, the bigger, stronger and deeper the roots grow. We should be happy that we are tested. It's the Creator's way of making us have greater faith for greater results.
Great Mystery, Grandfather, I know if I am tested today that I can count on You to give me the courage to get to the other side. On the other side of every test is the reward of strength. Make me strong
The corn, shells and other natural items are put on the tree.
The Chikala dolls were created in the 1700's and are unique because they have no faces.
The owners are expected to use imagination and provide a face for the doll. The small dolls are made by senior citizens of the South Dakota Sioux.
The Navajo created the larger dolls.
These dolls will bring good luck to their owners. The turkey feathers symbolize the eagle feathers which in turn symbolizes the connection between heaven and earth.
The cradle is made from birch bark and sweet grass and symbolizes the renewal of life each year.
The maize (Corn) which is wrapped with sweet grass represents the natural elements of the earth.
The canoe is handmade from birch bark and sweet grass. God's Eyes are, adapted from the Mexican Indians, made of wood and yarn and represent the four winds and the spiritual connections of life.
The Pueblo tribe of the southwest made these ornaments.
The God's Eyes were also considered to keep away the bad spirits. Legend states that dream catchers are placed over the bed.
The dream catcher will let all the good dreams pass through the web while all the bad dreams are caught in the web. One can tell when the bad dreams are caught for the web will be wet in the morning.
The white buffalo is a sacred animal to all Native Americans. Legend states that when a buffalo calf is born that is white, not an albino, and passes through the four colours of man the tribes will again rule their land and the buffalo will again number as the blades of grass.
The four colours of man are white for the white man, yellow for the yellow man, brown for the black man and red for the Native Americans. Traditions: Native Americans do not decorate a tree. After it is decorated, the museum tree is blessed in a ceremony that uses sage, sweet grass and tobacco leaves. Tabasco is thrown onto the tree while special prayers are offered for good luck
this poem is send to me by a native American epal.
Friends answer your needs before their own. You come to them with your hunger, And they satisfy you with peace. That's how friends are. Friends let you speak your mind, Without worrying what their thoughts will be. Friends know when you are silent, They need to listen your heart. Friends share the joy and the pain. They know about desire and rejection. Friends allow you to be who you are, Without expectations of who you should be. Friends don't come with a purpose, They don't come with a plan. They come to enlighten your spirit, They come to brighten your heart. They come to give you a hand when needed And expect nothing in return. It is the little things that friends do. Like fill your heart with pleasure, hope and joy. AAHH... The Sweetness Of Friendsip There can be no price placed on Friendship It has once been told. For Friendships are worth far more than gold.
Ontslagdreiging is een gevoel dat met geen woorden te omschrijven is. Ontkenning, frustraties, stress en alles wat de emoties op stang kan jagen hoort bij dit fenomeen. Erger wordt 't als men thuis zit en merkt dat de verantwoordelijke niet in staat is structuur aan te brengen in de chaos waar in de mens verzeild raakt. Veroorzaakt door actoren die geen grip hebben op een bedrijf en haar werking.
Ik besloot mij er niet bij neer te leggen want tenslotte ging 't in mijn geval om een dreiging die door een derde boven tafel gehaald was. Gedumpt in mijn dienstbare schoot die zich bewust is van 't feit dat behaalde successen in 't verleden mij absoluut geen zekerheid boden voor de toekomst. Als geen ander weet ik dus dat ik de komende jaren, mijn toekomst, zelf zal moeten invullen. Dus zo gezegd, zo gedaan.
Mijn spaargeld zou het fundament moeten vormen van mijn toekomst. Meer had ik niet. Met Godswil en ondersteuning waren mijn meiden heel goed terecht gekomen. Dragen hun eigen verantwoordelijkheid en meestal wordt ik alleen bij ( dreigende of vermeende) ellende met m'n grijze haren erbij gesleurd. Ik ben weer verantwoordelijk voor mijn eigen leven en de keuzes die ik maak. Dus besloot ik mijn eerste stappen te zetten op de 'toeristenmarkt' met een aanbod voor amateurschrijvers. Algauw was het een en ander rond. Het toeval sleepte Egypte op mijn pad en in Luxor leerde ik mijn partner kennen. Samen zouden wij iets goeds kunnen ondernemen. Hij met z'n toeristische ervaring in eigen land en stad en ik met de meer de zakelijke flow van dit gebeuren.
Ach ja, zo ver is 't nooit gekomen. Iemand in 't bedrijf had geld geroken. Geld dat men dacht tegoed te hebben van een instantie. Toen ik in 1993, via een her-organisatie van scholingsinstituten, opgelegd door de landelijke politiek, in dienst ben getreden voor 20 uur per week, was ik 50% mindergeschikt verkaard. En dit aspect was niet opgenomen in mijn arbeidsovereenkomst. Het instituut is niet gek..........en wil voor geen meter meewerken aan dit, in het verleden niet zorgvuldig opgepakte dilemma.
Op 01 april 2007 zat ik alweer 6 maanden aan 't werk. Op een functie waar ik competent voor ben en kan ik het geleerde uit het verleden reproduceren. Want tenslotte volgt men een studie om in de toekomst profijt uit te halen.
Mensen over de hele wereld hebben moeders al duizenden jaren
geeerd. In de oudheid werd de naam moeder gegeven aan dingen en plaatsen
waarvan zij hielden en eerden. Moeder aarde, moeder natuur, etc. 'Moeder
Zondag' was een kerkelijke feestdag in Europa lange tijd geleden in de
middeleeuwen. Het werd op de zondag voor Pasen gevierd. In die dagen verlieten
mensen hun thuis op jonge leeftijd om te werken of te leren. Elke lente kwamen
de kinderen thuis op deze zondag. Zij bezochten hun kerk en moeder en namen
geschenken voor beiden mee.
De vrouw die moederdag zoals we het nu vieren 'uitgevonden'
heeft was Anna Jarvis. Ze was geboren in Crafton, West Virginia. Ze is nooit
getrouwd en heeft nooit zelf kinderen gehad. Anna Jarvis zei dat haar
belangrijkste werk het liefhebben en eren van moeders was. Ze begon bij haar
eigen moeder, Anna Reeves Jarvis. Zeven kinderen van moeder Jarvis stierven
toen ze jong waren. Alleen Anna, een zus en twee broers leefden. Moeder Jarvis
was erg bedroefd om de dood van haar kinderen maar na een tijdje besloot ze dat
de beste manier om haar verdriet te vergeten was door anderen te helpen. De
rest van haar leven hielp ze anderen in Crafton.
Moeder Jarvis stierf in 1906 op de tweede zondag in mei met
Anna bij haar zijde. Op deze dag besloot ze om iets te organiseren om alle
moeders te eren. Ze vertelde kerk leiders wat ze wilde. Deze vonden het een
goed idee en de eerste moederdag zou plaatsvinden in 1907 in Crafton op de
tweede zondag in mei. Anna bracht 500 anjers met zich mee en gaf deze aan
iedere moeder in haar kerk op die dag. Deze dag zou ieder jaar herhaald worden
in Crafton maar Anna wilden dat moederdag in meer steden gevierd werd. Anna
praatte met uitgeverijen, zakenlieden en kerkleiders in het hele land en ze
schreef meer dan 10.000 brieven onder andere aan de gouverneur van West
Virginia. In 1910 de gouverneur riep de hele staat op moederdag te vieren.
Opnieuw op de tweede zondag in mei.
Anna ging met haar idee naar de toenmalige president van de
Verenigde Staten, Woodrow Wilson, die moederdag in 1914 tot nationale feestdag
uitriep. Sinds dat jaar wordt iedere tweede zondag in mei moederdag gevierd.
Genitale verminking bij de vrouw is de aanduiding voor alle
ingrepen waarbij de vrouwelijke geslachtsorganen geheel worden verwijderd of
worden beschadigd, vanwege culturele redenen of vanwege andere, niet-medische
redenen. De Engelse aanduiding female genital mutilation (FGM) werd ingevoerd omdat
veel slachtoffers vrouwenbesnijdenis' te bagatelliserend vonden klinken. Men
heeft het ook wel over female genital cutting of, vooral in Frankrijk, over
vrouwelijke seksuele verminking, omdat niet alleen de geslachtsdelen maar ook
het seksuele gevoel van de vrouw wordt verstoord.
FGM kan op vier verschillende manieren worden uitgevoerd:
# Verwijdering van de voorhuid van de clitoris en de
clitoris zelf, of delen ervan.
# Verwijdering van de voorhuid van de clitoris, de clitoris
en de kleine schaamlippen, of delen ervan. Tachtig procent van alle besneden
vrouwen heeft dit of eerder genoemde vorm ondergaan.
# Verwijdering van delen of van alle uitwendige
geslachtsdelen met vervolgens dichtnaaien van de wond op een klein gaatje na
(infibulatie).
# Het inprikken, doorsteken, insnijden, uitrekken van de
clitoris of de schaamlippen, het littekens maken op de vagina of de
schaamlippen door brandwonden te veroorzaken, het wegschrapen van de vaginale
opening, het inbrengen van etsende substanties of kruiden om de vagina te
verkleinen, en elke andere procedure waarbij de vrouwelijke geslachtsorganen
worden verwond of besneden.
FGM heeft voor de slachtoffers ernstige psychische en
fysieke gevolgen. Tijdens en na de besnijdenis kampen de slachtoffers met
trauma's, depressies, ernstige bloedingen, koorts, bloedvergiftiging,
infecties, en sommige overlijden zelfs aan de gevolgen van besnijdenis. Andere
meisjes hebben voor de rest van hun leven pijn tijdens de menstruatie of
tijdens het plassen.
FGM is in de praktiserende gemeenschappen een
diepge-wortelde traditie. Oorspronkelijk was het een overgangsritueel dat de
volwassenheid inluidde en dat feestelijk werd gevierd. De gedachte erachter is
in veel gebieden verloren gegaan, maar de ingreep zelf wordt nog steeds uitgevoerd.
Als redenen noemt men: de kuisheid van de vrouw, de zekerheid dat ze maagd
blijft tot aan het huwelijk, hygiëne, esthetiek, gezondheid. Traditioneel wordt
hiervoor de midgaan (de vrouw die de besnijdenis uitvoert) ingeschakeld. Zij
neemt een belangrijke sociale positie in, heeft in de meeste gevallen echter
geen medische opleiding genoten en werkt met ongeschikte instrumenten als
scheermessen en scherven. In de buurt van de Afrikaanse steden is echter een
trend richting medicalisering te zien: FGM wordt steeds vaker in ziekenhuizen
uitgevoerd. In Europa wordt FGM of door midgaans of door artsen meestal uit
de herkomstlanden van de slachtoffers uitgevoerd. Ook wenden steeds meer
vrouwen zich tot schoonheidsklinieken.
Voor meer informatie kunt u zich onder andere wenden tot de
volgende organisaties:
*
www.waris-dirie-foundation.com
* Advies- en
Meldpunt Kindermishandeling
* African Sky
* Defence for Children International Nederland
* Pharos
* Stichting Tegen
Meisjesbesnijdenis (020 6846895)
* Vluchtelingen
Organisatie Nederland
top
Waris Dirie Foundation
In 2002 stichtte Waris Dirie de Waris Dirie Foundation, een
organisatie die wereldwijd campagne voert tegen female genital mutilation. De
organisatie is gevestigd in Wenen. Door een donatie te geven steunt u de Waris
Dirie Foundation in de strijd tegen deze gruwelijke traditie.
Born into a
nomadic Somali family, 39-year-old supermodel Waris Dirie survived the
traditional form of female genital mutilation that kills hundreds of women in Africa every year - including her own younger sister and
two cousins. Now, as the UNs newly appointed Special Ambassador for the
Elimination of Female Genital Mutilation, she has decided to break her years
and years of silence to speak out to help save the lives of millions of women,
young and old, across Africa and many other
far eastern countries.
Dirie
remembers the mutilation only as 'that horror.' As a little girl, she was
blindfolded and held down by her mother, with only a cloth to bite on to
relieve her pain, while her clitoris was cut out with a dirty razor. The same
procedure, Dirie says, killed her sister - along with many other girls in Somalia who
were cut in the wrong vein and bled to death or died of an infection. But
Waris, who survived this tragic procedure, shows a strength, not only of the
physical sort, but also a strength of mind, body and soul. Dirie underwent this
crime...survived...and she is living AND campaigning to tell about it.
Waris Dirie
is a hero to me for many reasons, one being her courage. To share with the
world what she has endured and how she feels demonstrates a lot of courage.
Dirie is fighting for what is right, to put an end to genital mutilation. When
you are famous and in the public eye like Waris Dirie, you have to watch your
actions and also what you say. So, to take a stand against all the countries
which promote gential mutilation shows how deeply she wants her opinion heard.
Between 100
million and 140 million women have undergone genital mutilation worldwide, and
2 million girls are at risk each year. According to the World Health
Organization, the practice can lead to infection, the spread of AIDS and
crippling physical, psychological and sexual problems. Waris Dirie has put her
career on the line, for every last female child undergoing genital mutilation.
She is strong-willed, extremely courageous and well-known around the world for
her charitable work and eagerness to carry on.
Waris Dirie
is a role model for all women. She is standing up for women's rights and
letting the world know about this horror that many innocent children go through
each year. She is very independent to go out on her own and try to finally put
an end to this abomination. Waris is determined, through campaigns and
charities, to make her voice heard to help try and save these children.
Regardless of what people think, Dirie is standing up for women in the
countries of Djibouti, Sudan and Somalia, and her work is reported on in Egypt,
Eritrea, Ethiopia, Kenya, Mali and Nigeria. Dirie is an independent soul
striving for equal rights in this world. Standing up for all she believes in,
on her own, she wants to make the world better for future generations of
African communities that practice this ritual.
To live
through such a terrible horror, you must be strong. But to lay your career on
the line for thousands and thousands of children that you don't even know,
children you've never see before, shows deep compassion for others. Waris Dirie
knows the agony and the suffering of genital mutilation and she does not want
anyone in the world to go through what she had to endure. Waris cares enough to
struggle until she knows children can sleep at night, not dreading this awful
ritual.
Waris
survived the horrific pain and trauma of genital mutilation, but finally
cracked and left home and her family, at the age of 13, when she found out she
was to have an arranged marriage to a 60-year-old man in exchange for five
camels. She lived with an uncle in Addis Ababa
who took her with him when he was appointed ambassador to London. There, Waris career as an
international fashion model began. Waris decided to accept the United Nations
Population Funds invitation to become Special Ambassador for the Elimination
of Female Genital Mutilation in 1997. Waris is doing her part to break the wall
of silence that has surrounded this practice for so long. In a new short
TVE/UNFPA film, Waris relates her own story, and gives her views on how to stop
FGM (female genital mutilation). "Its got to be kept in the newspapers,
its got to be talked about - and thats the way people can help and to know
whats going on. Because mostly they dont know whats going on. Most of the
world doesnt know its going on, and it happens."
Waris Dirie werd op 5-jarige leeftijd in Somalië besneden.
Met een kapot scheermesje en zonder verdoving werd haar clitoris weggesneden.
Waris verloor het bewustzijn. Toen ze bijkwam, leed ze ondraaglijke pijn en
kort daarop kreeg ze een zware infectie en had dagenlang hoge koorts.
Waris Dirie overleefde het en vluchtte naar Europa. Maar
velen van de 6000 meisjes die dagelijks slachtoffer zijn van besnijdenis,
sterven. Andere meisjes hebben voor de rest van hun leven pijn tijdens de
menstruatie of tijdens het plassen. Ondanks deze gruwelijke gevolgen wordt dit
ritueel van besnijdenis nog steeds wereldwijd uitgeoefend uit naam van religie
of traditie.
Waris Dirie was geschokt toen ze ontdekte dat in Europa al
meer dan een half miljoen meisjes afschuwelijk werden verminkt en dat jaarlijks
duizenden meisjes het risico lopen te worden besneden. Niet ver weg in Afrika,
maar hier in de westerse wereld!
In Onze verborgen tranen vertelt Waris Dirie over haar leven
vanaf de dag dat zij haar zwijgen verbrak. Op persoonlijke, dramatische en
gevoelige wijze schrijft ze over female genital mutilation in Europa: over haar
ontmoetingen met slachtoffers en daders; over welke religieuze en culturele
beweegredenen ten grondslag liggen aan deze verminking. Wie zijn de
slachtoffers, wie zijn de daders; hoe is de wetgeving, en wat kunnen we ertegen
doen?
In Onze verborgen tranen is een speciaal voor voor de
Nederlandse editie geschreven hoofdstuk over de Nederlandse en Vlaamse situatie
opgenomen. Waris Dirie heeft Nederland meerdere malen bezocht en heeft onder
andere uitgebreid gesproken met Ayaan Hirsi Ali over vrouwenbesnijdenis in
Nederland.
Onze verborgen tranen is in vele opzichten een schokkend
boek, maar het is ook een boek vol kracht en hoop voor miljoenen vrouwen over
de hele wereld.
Lees meer op www.warisdirie.nl. Wil je in contact komen met
Waris Dirie, dan kun je haar bereiken via haar officiële website: www.waris-dirie-foundation.com
of een Engelstalige e-mail sturen aan waris@utanet.at.
Wanneer het hart iets in bewaring heeft blijven de beelden héél een leven ongeschonden. Jouw eerste glimlach heb ik zo vaak herbeleefd, wel duizend maal heb ´k jou opnieuw gevonden.
Generaties.
Jong mensen protesteren Roepen ´t is een treurig zootje en al ben ik niet meer zo jong ik zit toch in hetzelfde bootje.
Zij verwijten deze wereld een geweldig aantal floppen ´t klopt want in mijn jonge jaren, was ie ook al naar de knoppen
Wil je veel meer foto's zien of info lezen neem dan een kijkje in mijn archief.
http://www.bloggers.nl/Mildredenzo
WIL U EEN BERICHTJE ACHTERLATEN KLIK DAN ONDER EEN ARTIKEL OP 'REAGEER'. KAN ONDER IEDER WILLEKEURIG ARTIKEL, FOTO, BERICHT OF GEDICHT.