Het weer in Leuven
Door ons bezochte contreien. De kaart liegt wel wat want bij Canada kleurt ze ook de North-West territories in en daar waren we niet.
nog 3 staten te gaan en dan hebben we ze allemaal gehad

• MINDERMOBIEL - EEN ANDER LEVEN
  • 1 Mei 2013
  • even uitblazen...
  • Frankrijk en... het einde van ons zwerversleven???
  • Kaapverdische Eilanden - SAL - 21/3/2010 tot 31/3/2010
  • halloween - bad girl
  • ghosts
  • Dracula
  • gekleurde lijnen -haïtian modern voodoo
  • herfstfee
  • Vlindervrouw
  • au film du temps
  • Spanish nights
  • scrap nostalgie
  • speciale rand op afbeelding -Big Island
  • oude foto's opfrissen en verscherpen
  • dark lady
  • great friends
  • kersen
  • kleur wijzigen Sean Connery
  • een prentje uit de oude doos
  • dansen in de nacht
  • schelpen
  • bosfee
  • Capucinen
  • zachter maken met verlopen
  • Moederdag
  • jungle of live
  • The King
  • de verleiding
  • zwart/wit met deels kleur
  • schone slaapster
  • catch the dreams
  • dangerous city
  • India
  • zomer 1968
  • scrap kleurtoon en verzadiging wijzigen
  • Jamaica
  • Goede Vrijdag project
  • memories
  • Welcome Spring
  • deels kleur en deels zwart/wit met laagmasker
  • Sweet Spring
  • Afrika
  • studio ribbedebie
  • surrealistische eifeltoren
    Thuis in de grote wondere wereld

26-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2007 FR 14 Via Col du Lauteret , Galibier, Télégraphe, Col de la Croix de Fer, col du Glandon
    De dag starten we met een flinke wandeling en genieten van de nog frisse ochtendlucht. Strak blauw zonder één enkel wolkje en ze beloven ons een hete dag.
    We rijden nog steeds langs het Parc Nat des Ecrins en genieten van het uitzicht. Briancon, zoals het bij een levendige stad hoort, druk verkeer.
    Door de vallei van de Guisane en zien veel Italiaanse Motorhomes die huiswaarts rijden .. voor hen zit het verlof er op en dat is te zien want op de parking in Le Monétier is ruimte zat.
    De Col du Lauteret is van Oost naar West zeer gemakkelijk te rijden en we zitten op 2059m voor we er erg in hebben. We vinden een plekske met een 5* uitzicht om onze tafel te dekken en eten met zo'n uitzicht smaakt eens zo goed.
    Voor wie het interesseert achter het hotel aan de zuidkant is een heel mooie plek om met de camper te staan ... het is wel even hobbeldebottel rijden en de wei is alles behalve plat maar het uitzicht is onvergetelijk... doen, zolang ze het daar nog tolereren...Wat lager aan de Z/W kant is er een vlakkere parking waar men beschut staat maar... beperkt uitzicht natuurlijk. En wie weg van alles wil in Villar d'Arene richting camping rijden en onder de bomen aan 't riviertje....wel opletten bij regenweer voor vastrijden.
    Het is stralend weer dus nemen wij de Galibier er bij. Hier is heel wat meer stuurkunst vereist om de top op 2646m te bereiken .. zeker als men niet de tunnel neemt. Er is een kleine parking aan de linkerkant...
    De afdaling is gewoonweg "genieten" van een prachtig uitzicht ... soms voelt mijn borstkas wat te klein aan... zo mooi.. (het verschil: bij 't klimmen ziet men veel baan en een beetje omgeving, bij 't dalen is er meestal onbeperkt uitzicht)
    Maar ... er komen zwarte wolken opzetten ...geen goed idee om in La Rivine aan de beek te gaan staan. We zoeken ons een plaatske in Les Verneys waar we nog het gezelschap krijgen van 3 andere campers. Ook bij 't binnenrijden van Valloire is er rechts een mooie parking maar daar zijn feesten en 't centrum afgesloten, dus parking vol vandaag.

Deze nacht heeft het goed geregend. We staan midden in een plas. Dus eerste werk de auto wat verplaatsen zodat de Kaya niet direct een bad neemt.
    Het is nog steeds fel bewolkt en we hebben niet veel zin bergroutes te gaan doen. Bij de bakker weten ze ons te vertellen dat voor de volgende dagen ook regen op 't programma staat. Hier dus blijven spreekt ons ook niet aan.
    We wagen het er dan maar op. Bij de afdaling van de Col du Télégraphe rijden we een stuk door de mist....gelukkig heel weinig verkeer.
    In St Jean de Maurienne komt de zon er door. Dus toch maar naar boven rijden.
    Er zit een omlegging op en dat wordt een avontuur. Ze zetten ons rond langs Albiez en dat hadden we in 't begin niet door ... er stond wel détour maar dat was het dan.. niet langs waar.
    De route wordt vlug heel smal en mekaar kruisen niet eenvoudig. We rijden ook tussen bomen en hebben dus ook geen plezier van uitzichten. Na een 10tal km komen we in wat bewoonde wereld en wordt de baan ook breder. Te vlug gejuicht want voorbij La Cochette is de baan weer zo breed als de auto...Maar we deden het in de goede richting want komende van 't zuiden is het ook nog heel steil.
    Terug op de hoofdbaan valt het mee tot St Sorlin en dan is het weer smal tot de pashoogte ..gelukkig komen we maar één wagen tegen met een bestuurder met angst ...een Nederlander met zijn hele gezinnetje..We vertellen hem over de toestand van de omweg en hij  verkiest terug te rijden wat ook geen sinecure was, achteruit tot op een plaatske waar meer ruimte was om te keren. En mijn ventje, die blijft daar altijd rustig bij... alles lost zich op als ge met mekaar praat en voorzichtig blijft ...ik krijg veel vlugger de bibber.
    We dalen een beetje en staan aan de voet van de Glandon..het is nog geen km de D927 op en 16m hoogteverschil .. doen we dan maar. En daar openen de hemelsluizen...
    De afdaling van de Croix de Fer is een mooie ruime baan met uitzichten waar we niet kunnen van genieten door de laaghangende wolken. Zelfs de koeien verkiezen de asfaltbaan ipv door het drasserige gras te ploeteren.
    Aan de Lac de Grd Maison is er aan de noordkant beneden aan 't meer mooie parkeergelegenheid maar vermoedelijk niet ideaal met dit weer. Aan de barrage is ook een parking met orientatiepaneel en wat uitleg. Zonde van 't weer ..... al komt er af en toe een waterzonneke piepen.

We overleggen ... drinken een tas koffie ... beslissen om toch maar verder te rijden. Door de Défilé de Maupas; de kleine wandeling naar de waterval kan ons niet lokken.
    In Le Rivier d'Allemont en aan de electriciteitscentale zijn ook mooie staanplaatsen maar 't ventje heeft zijn zinnen gezet op l'Alpe du Grand Serre, nog zo één van onze lievelingsplekjes.
    Waren we toch maar in Allemont gebleven.... Halfweg de beklimming komen we weer in de mist terecht. Op de parking is ons lievelingsplekske nog vrij. 't Ventje koppelt aan voor de electriciteit en heeft een praatje met de buurman camperaar... ze zitten hier al een paar daen in de mist... dat belooft.
    Een uurtje later trekt de mist nog meer toe. We zien met moeite de auto die op 5m van ons af staat.
    Killig en vochtig en .. we steken de verwarming aan.

We worden wakker, trekken de rolluiken op en... duiken weer onder de dons. We zien geen steek buiten.
    Gaan we door de mist naar beneden rijden of kijken we het een dagske aan. Hier blijven dus want gisteren hebben we genoeg gereden.
    We maken het gezellig binnen .. gaan alleen buiten om de hond uit te laten ... lezen, yatsen, ik haal mijn cursus photoshop boven en aangezien we aan de paal hangen ook mijn laptoppeke ..foto's rechtzetten, kleur vervangen....met dank aan Avia Dina ...De koffie vloeit met sloten, de voorraad koekskes slinkt ... we verwennen ons bij 't avondeten.
    Uiteindelijk was het een rare maar toch gezellige dag. We gaan slapen in de hoop van .....

Maar als we 's morgens onze ogen open doen is alle hoop op beter weer vervlogen.

Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow

mijn andere blogs
    reizen

over vliegreizen ver en nabij
    maar meestal wel naar de zon
    Kampeerauto1
    met ons huisje op wielen door
    Europa en de Maghreb
    kampeerauto2
    met de kampeerauto door
    andere continenten

muziekske uit Argentina

Locations of visitors to this page

Geef eens een compliment
    op een onverwacht moment

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Ga nooit heen

zonder te groeten,

zonder een zoen.

Wie het noodlot zal ontmoeten,

Kan het morgen niet meer doen.

Ga nooit heen zonder te praten,

Dat doet soms een hart zo'n pijn.

Wat je 's morgens hebt verlaten

Kan er 's avonds niet meer zijn.

gekomen als zovelen

'k wil er niet af

bompa kijk tiktak

lijk grote broer

en er zit een knoppeke op

fier ... dat heb ik getekend
    Ons Kaya

en de Kenzo

leer ieder moment van geluk
    bewust te leven

onze vrienden

2009 Riez
       noten kraken

Vriendschap kun je niet kopen,
    maar zorg dat je ze verdient.
    Als iemand wat troost komt zoeken,
    toon je dan als een ware vriend.