Het grooste deel sexactiviteiten in de tegenwoordige romans horen toe aan aan slechte individuën : verkrachters,kindaanranders en serial killers;de meest perverse van alle sexmoorden.Hun sexhandelingen zijn specifiek,persoonlijk en uniek;het blijft maar doorgaan,zijn verwant aan het karakter en bepalend voor de plot.De huidige tendens is inderdaad om te gaan met alle misdadige aspecten van het menselijk gedrag,dit sedert de misdaadroman ' in ' is. Aldus beschikken we over misdadige businessmen,corrupte politici en advokaten die een kruising van de twee vormen.Maar,het gaat verder dan dat.Zonder twijfel is er een nieuw of beter gezegd een soort puritanisme opnieuw opgedoken dat we meer moeten vrezen dan het zwavelzuur of het langzaam geroosterd worden in een hel waarnaar ze verwijzen.Een groepsgeest die alle sex als een van de krachten van het kwade beschouwt.En overeenkomstig handelt. Een nieuw soort inquisitie die gevaarlijk kan uitdijen.Al is het 2006,moslimfundamentalisme zelfmoordacties,stammenhaat,zelfs het consumeren van een vijandsbil behoort nog steeds tot het gebeuren.Mislukte karikatuurtekeningen en schrijfsels roepen nog steeds het tegendeel op dan dat wat de mens schijnbaar niet kan gebruiken : de ratio. Geestelijk schijnen we gegroeid te ziijn,ze verbranden je tenminste niet meer levend als je archaïsche godsdienstwaanzin van de hand wijst.Op een of andere manier schijnt de geest de techniek niet te kunnen volgen.Ce sont les hommes très intelligents qui commettent les plus grandes erreurs.Il arrive à l'homme non ce qu'l mérite,mais ce qu'il lui ressemble.Jacques Rivière was reeds lang op de hoogte.Waarschijnlijk is het bewustzijn van de gemiddelde mens nog te zeer door de tridimensionaliteit omkadert dat de catastrofen niet kunnen uitblijven.Comfortabel achterover leunend in 'zijn' zetel had hij een kop waar de klok stil van bleef staan..... .
Laten we het eens zo stellen,alhoewel het al meermaals gedaan werd : de wereld is ziek en er is echt niemand die je kan helpen buiten jezelf. We hebben leiders gehad,specialisten,allerhande uiterlijk eerder oppervlakkige, zelfs buitenaardse krachten,inclusief x-aantal goden - ze hadden au fond gezien geen enkel effect;ze hebben op geen enkele manier je psychologisch zijn beïnvloed.Ze konden je niet op weg helpen,misleidend geloof zoals de Tao,katholisisme en dergelijke op kop.Geen staatsman,geen leeraar,geen guru, konden je innerlijk sterk maken of uiterlijk blakend van gezondheid.Zolang je in een soort verwarring verkeert,zolang je huis niet in een behoorlijke,afdoende staat blijkt te vertoeven,schep je de uiterlijke onheilsprofeet die je altijd zal misleiden.Wanneer je huis in wanorde,onbekommerd staat te pronken is er echt niemand op aarde of in de hemel die de orde tevoorschijn zal toveren. Tenzij je zelf de natuur van die wanorde begijpt,de natuur van het conflict,van de verdeeldheid,zal je huis,dat je uiterlijk zelf bent,in wanorde en in staat van oorlog blijven. Het gaat hier niet om wie over de grootste militaire macht beschikt,maar eerder mens tegenover mens,de mens die ideologische onzin uitkraamde,ideologieën door de mens uitgevonden en min of meer verfijnt,staan recht tegenover elkaar. Zolang die ideën,ideologieën van kracht blijven,niet verdwijnen en de ene mens zich niet verantwoordelijk voelt voor de ander,kan er geen vrede op aarde heersen.
The night he was born,they swore the moon turned the fire red,blazing red, the sign that a voodoochild was born,blessed or damned with strange occult powers.Faired or worshipped by the members of the clan.An 'Obeah-man'. Jaren later was er een rituele plechtigheid bij het Kumina-volk in Zuid-Oost Jamaica,de stam waar de Obeah-man geboren was.Bongo,het voodoo-child had reeds lang allerlei beproevingen moeten doorstaan,die een gewoon mens nooit aan zou kunnen en tekenen van zowel genezing als betovering vertoond. Vrees was vooral wat hij bij mensen en dieren opriep.De ceremonie,toen hij achttien jaar werd,was groots opgevat,begon tijdens de schemering waar de clan vreemde brouwels dronk,die een hallucinerende werking hadden.Een vuur was het centrum waaromheen de dansers op en af sprongen op de maat van veemde roffels en percussiesound. Het eigenaardige was het feit dat twee blanken de ceremonie mochten bijwonen.Het was 1971 en Joseph Long,een medisch antropoloog,begeleidde een plaatselijke arts om de tranceplechtigheid te observeren. Toen de dansers op een eigenaardige manier tot een andere wereld schenen te behoren,viel het de artsen op dat de Obeah-man onafgebroken sexuele avances naar een dansende in trance verkerende priesteres maakte,die ze stelselmatig, zelfs soms onbewust allemaal afwees.De Obeah-man veranderde de kleur en sprongen van zijn trancedans en bleek een ander soort ritueel uit te voeren dan de anderen.Plotseling viel de priesteres neer in een trance waar ze niet meer uit tevoorschijn scheen te kunnen komen Alle gebruiken van de deelnemers om haar te wekken faalden. De arts onderzocht haar en nadat hij in twee uur geen verandering had waargenomen,eiste hij haar naar een ziekenhuis mee te mogen nemen.Hij deed dit en keerde terug om het einde van de ceremonie te aanschouwen.Zowel Long als de dokter bezochten haar om twee uur s'nachts in het ziekenhuis,en de priesteres was nog steeds in trance.Haar ademhaling was normaal,en haar pupillen leken eveneens normaal en reageerden normaal.Ze stierf om zes uur s'nachts met volgens het ziekenhuisverslag geen verdere symptomen. Uiteraard bestaan er verscheidene al of niet stompzinnige verklaringen voor zo'n dood door beheksing.Het meest gebruikelijke is suggestie,het slachtoffer deelt het geloof en de macht van de dader,de effectiviteit van beheksing en sterft letterlijk aan een overweldigende angst,extreme stress.Bij veel gemeenschappen waar sjamanen,tovenaars,de boventoon voeren is eerder het tegenovergestelde waar. Wanneer de beheksing van het slachtoffer samenvalt met sociaal isolement,zou het slachtoffer,uitgebannen uit een geïsoleerde samenleving,een soort zelfmoord kunnen plegen.Er zijn echter vele verslagen van dood-door-beheksing uit gemeenschappen waar het juist heel belangrijk is dat het slachtoffer niet weet dat het behekst is,uit vrees dat hij of zij stappen zou kunnen ondernemen om de aanval te pareren. Deze gevallen zouden juist tegen de rol van stress en isolement pleiten,en daarmee vormen zij een deel van een grote groep verslagen die geen bevredigende medische of psychosociale verklaring hebben. Evenals bij paranormale geneeswijze,wil het ontbreken van een normale verklaring niet zeggen dat er iets paranormaals gebeurt,hoewel de vermoedens intrigerend zijn. Het betekent dat er nog een klasse vreemde verschijnselen bestaan die nog aan een diepgaander onderzoek toe zijn.
Life's just a dream on the way to death but I saw death returning from the veils of tears. Luc1/x .
De auteur van dit wonderbaarlijke stukje inzicht is mij onbekend.Hij wist waarover hij het had.Read and try to understand.A long way from our daily minds. Speciaal voor Cooltje,with love.
De prins en de tovenaar.
Er was eens een jonge prins die in alles geloofde behalve in drie dingen.Hij geloofde niet in prinsessen,hij geloofde niet in eilanden,hij geloofde niet in god.Zijn vader,de koning,had hem verteld dat dergelijke dingen niet bestaan.Aangezien er geen prinsessen of eilanden in het rijk van zijn vader waren,en geen spoor van god, geloofde de prins zijn vader. Maar op een dag liep de prins weg uit zijn paleis.Hij kwam bij een volgend land. Toen hij aan het water stond,zag hij daar tot zijn verbazing overal eilanden en op deze eilanden wonderlijke en verontrustende schepsels die hij geen naam durfde te geven.Terwijl hij zocht naar een boot,kwam hem langs het water een man in groot avondtoilet tegemoet. "Zijn dat echte eilanden?" vroeg de prins. "Natuurlijk zijn dat echte eilanden,"zei de man in avondtoilet. "En die wonderlijke en verontrustende schepsels?" "Dat zijn allemaal echte en onvervalste prinsessen." "Dan moet god dus ook bestaan!" riep de prins. "Ik ben god." antwoordde met een buiging de man in groot avondtoilet. De prins keerde zo snel hij kon naar huis terug. "Daar ben je weer," zei zijn vader de koning. "Ik heb eilanden gezien,ik heb prinsessen gezien,ik heb god gezien," zei de prins verwijtend. De koning bleef onbewogen. "Er bestaan noch echte eilanden,noch echte prinsessen,noch een echte god." "Ik heb ze gezien." "Zeg me hoe god gekleed was." "God was in avondtoilet." "Waren de mouwen van zijn rok opgerold?" De prins herinnerde zich dat dit het geval was geweest.De koning glimlachte. "Dat is het uniform van een tovenaar.Je bent bedrogen." Daarop keerde de prins terug naar het volgende land en ging weer naar het water,waar hij de man in groot avondtoilet opnieuw ontmoette. "Mijn vader,de koning,heeft mij verteld wie u bent," zei de jonge prins verontwaardigd."U heeft mij de vorige keer bedrogen,maar dat gebeurt niet nog eens.Nu weet ik dat er geen echte eilanden en geen echte prinsessen bestaan, omdat u een tovenaar bent." De man glimlachte. "Jij bent degene die bedrogen wordt,mijn jongen.In het rijk van je vader zijn vele eilanden en vele prinsessen.Maar je bent door je vader betovert,zodat je ze niet kunt zien." De prins keerde nadenkend naar huis terug.Toen hij zijn vader zag keek hij hem recht in de ogen. "Vader,is het waar dat u geen echte koning bent,maar slechts een tovenaar?" De koning glimlachte en rolde zijn mouwen op. "Ja,mijn zoon,ik ben slechts een tovenaar." "Dan was de man bij het water god." "De man bij het water was ook een tovenaar." "Ik moet de echte waarheid weten,de waarheid buiten de toverkunst." "Er is geen waarheid buiten de toverkunst." zei de koning. De prins was vervuld van droefheid. Hij zei : "ik zal mij van het leven beroven." De koning riep met zijn toverkunst de dood op.De dood stnd in de deuropening en wenkte de prins.De prins huiverde.Hij dacht aan de mooie maar onechte eilanden en de onechte maar mooie prinsessen. "Uitstekend," zei hij."Ik kan het dragen." "Zie je,mijn zoon," zei de koning,"nu begin je een tovenaar te worden."
It was Goethe himself,when I visited him one day in his garden-house, who gave me the following account of how it came to be haunted : ' I have invisible servants who allways kept the landing swept clean. Very early one morning I had whan I supposed was a dream,but It was exactly like reality : upstairs in my bedroom the door leading to the stairs was open,and I saw an old women with a young girl leaning against her.She turned to me and said " we have been living here for twenty-five years on conditon that we must be gone by daybreak; now she has fainted and I can't go."When I looked more closely she had vanished.' - Jenny von Pappenheim/May 1831 -
Het was Goethe zelf,die op een dag dat ik hem een bezoek bracht in zijn tuinhuisje,vertelde hoe het een spookhuisje geworden was :' ik heb onzichtbare dienaressen,die dit laantje altijd proper gekuist houden.Erg vroeg in de morgen beleefde ik iets waarvan ik veronderstelde dat het een droom was,alleen was het heel reëel : boven stond de deur die naar de trappen leidde open,en ik zag een oude vrouw met een jong meisje dat tegen haar aan leunde.ze keerde zich naar mij en zei " we leven hier al vijfentwintig jaar op voorwaarde dat we voor de dageraad verdwenen zouden zijn,nu is zij bewusteloos gevallen en kan ik niet meer weg gaan." Toen ik hen van dichterbij beter wilde kijken waren ze verdwenen.' - traduction Luc1
Attila de Hun,alhoewel uiterlijk klein,plomp gedrongen en verschrikkelijk lelijk, bezat een twaalftal echtgenotes.Op zijn twaalfde huwelijksnacht voerde een gesprongen ader hem naar het hunnenparadijs.
Paus Leo VII (936-9) stierf door een hartaanval door te heftig te copuleren.
Paus Johannes VII (954-64) werd doodgeknuppeld door de bedrogen man van de vrouw waarmee hij op dat moment de liefde bedreef.
Paus Johannes XIII (965-72) werd ook vermoord door een vertoornde man die Zijne Heiligheid bovenop zijn vrouw aantrof.
Van Paus Paul II (1467-71) werd beweerd dat hij stierf door een hartaanval terwijl hij langs achteren door een page geneukt werd.
De hertog van Orleans was regent toen de Franse koning Louis XV nog een kind was.In 1721 schafte de verloederde en oude hertog,tegen de raad van zijn dokters in,zich een nieuwe minnares aan die dertig jaar jonger was dan hij. Iets later werd hij stervend teruggevonden,ineengezakt naast het haardvuur in zijn kamer, getroffen door een massieve beroerte.
De Franse president Félix Faure (1841-99) stierf copulerend in een bordeel in Parijs.Zijn dood veroorzaakte een dusdanige schok bij de vrouw dat zijn penis chirurgisch verwijderd moest worden.
Lord Palmerston,Britse eerst minister (1855-8 & 1859-65) stierf door een hartaanval terwijl hij een kamermeid opvrijde op zijn biljardtafel op 18/10/1865.
Nelson Rockefeller,een vroegere Amerikaanse vice-president,stierf op zijn 71ste terwijl hij zijn maitresse neukte.
Dit stukje bevalt me niet en eerlijk gezegd weet ik niet goed,noch hoe te beginnen, noch hoe de inhoud passend en duidelijk weer te geven.Voor mijn part besluit je maar dat ik gewoon niet weet waarover ik het heb.Vele thesissen komen zo bij de hooggeleerde profs terecht,het is dus niet nieuw. Leven is een eindeloos proces van worden en eindigen.Leven is actie.Leven is een serie van voortdurende,eindeloze actie tot je sterft.Fin.The end.Actie uit lust of begeerte voorkomend is vervormd,is beperkt,en deze beperkte actie brengt,hoe je ook maar wilt,onveranderlijk eindeloze conflicten met zich mee.Alles dat van nature beperkt is broedt vele problemen,uitmondend in een crisis,uit.Het is gewoon zoals een man,een menselijk wezen,die de hele tijd aan zichzelf denkt,zijn of haar problemen, ervaringen,zijn of haar pleziertjes en genot,zakelijke belangen,alleen en compleet egocentrisch.De activiteit van zo'n persoon is uiteraard zeer beperkt.Men realiseert zich uiterst zelden de beperktheid van deze egocentriciteit.Het wordt vervulling, zelfexpressie,succes genoemd.Het zoeken naar plezier om innerlijk iets te worden, de drang om tenminste iets te zijn of voor te stellen.Al deze activiteit is niet alleen maar beperkt en vervormd,maar de opeenvolgende acties,in eender welke richting,zaait onvermijdelijk verdeeldheid,zoals we trouwens opmerken als we de huidige stand van zaken in oogschouw nemen.More than meets the eye.Begeerte,verlangen is zeer sterk. Monniken en sannyasisen op deze wereld probeerden het te onderdrukken,probeerden die brandende vlam te identificeren met allerhande symbolen of afbeeldingen - identificeerden die begeerte of dat verlangen met iets groters,hoger,maar het bleef verlangen.Elke actie die voortkomt uit begeerte of verlangen,of je het nu nobel of schandelijk noemt,blijft beperkt en vervormd. Bestaat er een actie die niet uit een soort verlangen voortkomt? Als we ons die vraag stellen,hetgeen we natuurlijk vrijwel nooit doen,kunnen we proberen,zonder enig motief,een actie,een bezigen te vinden die uit intelligentie voortkomt.Verlangen is niet intelligent,het leidt tot allerhande conflicten en misverstanden.Kunnen we intelligentie als iets actief beschouwen?Het is nodig enigzins sceptisch te zijn in deze zaken; Twijfel is een bijzonder opmerkelijke purificatie of loutering van het hart of brein. Twijfel,toegediend in de juiste maat,brengt grote helderheid en vrijheid.In de Oosterse religies is twijfelen,het zich afvragen één van de noodzakelijke ingrediënden om de waarheid te ontdekken,maar in de religieuse cultuur van de Westerse beschaving, is twijfel een abominatie van de duivel.Maar met vrijheid,een actie niet uit begeerte voortkomend,moet er altijd een sprankel twijfel aanwezig zijn.Wanneer we echt zien, niet alleen maar kijken,theoretisch of verbaal,dat begeerte,verlangen zowel corrupt als vervormd is,dan is die perceptie een begin om die intelligentie te doorgonden, waarbij actie totaal vreemd aandoet.Het betekent het valse als vals in te zien,de waarheid in de valsheid en waarheid als waarheid.Zo'n perceptie begrijpt soms dat we hier te maken hebben met een intelligentie van een hoger soort die noch bij mij of bij u hoort wanneer er een uitvoering of handeling plaats vindt.Die actie kent geen vervorming,geen wroeging.Er wordt geen merk,geen voetstap in het zand der tijden achtergelaten.Die intelligentie kan er enkel zijn wanneer groot medelijden of compassie, liefde als je wilt,het zijnde kenmerkt.Er kan van dat soort medelijden of compassie geen sprake zijn wanneer de activiteiten van de gedachte geankerd blijven in een of andere bepaalde ideologie of geloof,of verbonden aan een symbool of met een persoon. Medelijden betekent vrijheid.En waar die vlam heerst,die vlam bewerkt de beweging van die intelligentie.
Homo sum et nil humanum at me alienum puto Ik ben een mens en niets menselijk is mij vreemd
Life is a tale,told by an idiot,full of fury and fear, signifying nothing.Shakespeare bedoelde het ironisch, I hope
Je fais souvent ce rêve étrange et pénétrant D"une femme inconnue,et que j'aime et qui m'aime, Et qui n'est chaque fois,ni tout à fait la même Ni tout à fait une autre,et qui m"aime et me comprend. - Paul Verlaine : mon rêve familier -
Dikwijs heb ik die vreemde en doordringende droom Over een onbekende vrouw,waarvan ik hou en die van mij houdt, En die telkens niet helemaal dezelfde is En ook niet helemaal een ander,en die van me houdt en me begrijpt. - vertaling Luc1 -
' We hebben allemaal onze fantasieën...' ' Maar voor een nacht met dat meisje - die hoer - daar zou Rachel voor opgeven,daar zou ik alles voor opgeven...' ' Je kunt beter gaan sparen, ' zei Bruno met een lach,' want alles wat je moet opgeven zijn een paar zloty's. ' Stefan schudde zijn hoofd.' Ze wil me niet.Ik weet het.Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken. ' ' Een beroeps is een beroeps...'
Hey,Mister,have you got a dime Mister do you want to spend some time I got what you want. You got what I need I'll be your baby Come and spend it on me. - bad girls -
Just a come-on From the whores On Seventh Avenue. I do declare There were times When I was so lonesome I took some comfort there.
We houden vast aan onze dromen in verloren dromen en rukken ons hart uit om toeval.
'Zij droeg de liederen van eeuwen.'
en bij haar heengaan voelde ik me verloren.
Ik mis ontelbare schimmen - ze waren zo fijn,zo moeilijk weer te geven in kleurloze woorden -
When I came back from death it was morning the backdoor was open and one of the buttons of my shirt had disappeared
L'amour n'est pas consolation,il est lumière. Si cela existe évidemment, le doute ne se laisse pas tromper, car il a souvent raison.
Sometimes the Mother of the Muses,we are taught, is memory : she has left me.
Luc1/x
Dromen worden erger.Normaal gesproken zie je in nachtmerries waar je bang voor bent.Niet in mijn geval.Geen beeld.Geen kleur.Alleen zwart en dan in de verte,steeds dichterbij komend,boren geluiden,stemmen,soms een paar,soms een massa,door een vreemde voortdurend aanwezige grom heen,en een voor een beginnen ze allemaal te schreeuwen. Weet je hoe het is om wakker te worden uit een droom die je niet hebt gezien? Nu,in de eerste plaats weet je niet zeker of je wel gedroomd hebt...
Till consciouness itself be extinct the worm that gnawns me will never perish.
The three of them looking fearfully at eachother,horror and the sence of unknown things glimmering in their eyes.
Stapel dode vleermuizen op mijn kop Geef me zwarte beenderen te knagen Rol mij in de nesten van wilde bijen Opdat ze me doodsteken En begraaf me dan bij de hyena Want ik ben de ellendigste der beren
Jachtlied van de Sionie-horde
Toen de dag aanbrak loeide de Sambhur, een maal,twee maal en nog meer! en een ree sprong op en een ree sprong op, van de poel in het bos waar het hert komt slurpen. Ik alleen,op de loer,heb dat gezien - een maal,twee maal en nog meer!
Toen de dag aanbrak loeide de Sambhur, een maal,twee maal en nog meer! En een wolf sloop terug en een wolf sloop terug, om het nieuws te brengen aan de wachtende horde en we zochten en vonden en blaften op z'n spoor, een maal,twee maal en nog meer!
Toen de dag aanbrak loeide de Sambhur, een maal,twee maal en nog meer! De poot in de djungel en nergens een spoor! Ogen die dringen door 't donker,het donker! Blaft,blaft het uit!Luistert! O luistert! Een maal,twee maal en nog meer!
Vier zijn er die eeuwig onvoldaan zijn, vier die sedert de eerste morgendauw nooit vervuld zagen hun wens : Jacala's muil,de maag van de wouw, de handen van de aap en ogen van de mens.
In een brief die Tennyson op 7 maart 1874 aan een heer schreef, iemand die hem een ervaring beschreef die hij onder invloed van verdovende middelen ondervonden had, stond : 'ik heb nooit visioenen gehad onder invloed van verdovende middelen, maar een soort wakende trance (bij gebrek aan een betere naam) heb ik vaak gehad, al vanaf mijn jeugd, wanneer ik helemaal alleen was. Ik kreeg dit door telkens maar mijn eigen naam te zeggen, tot plotseling, als het ware uit de intensiteit van het bewustzijn van de individualiteit, de individualiteit scheen op te lossen en weg te vagen in een onbegrensd wezen; dit was geen verwarde toestand, maar de helderste van de helderste van de heldersten, de zekerste van de zekersten, volmaakt onbeschrijfelijk, waar de dood een bijna belachelijke onmogelijkheid was en het verlies van de persoonlijkheid (als dat al mogelijk was) geen uitblussing te zijn, maar de enige levensvorm.'
So word by word and line by line The death man touched me from the past And all at once it seem'd at last, The living soul was flashed on mine. And mine in this was wound and whirl'd About emperial height of thought, And came on that which is and caught The deep pulsations of the world. Aeolian music measuring out The steps of time-the shocks of chance- The blows of death.At length my trance Was call'd, stricken thro' with doubt. Vague words! But ah! how hard to frame Or ev'n for intellect to reach In matter-moulded forms of speech Tro' memory that which I became.
That sexy beauty all class and style Won't let you touch even for a while She blows your mind with gracious kind And makes you dream of what could be But never will as you shall see
That foxy lady's careless smile Gave me a dream in horny style Her graceous legs and splendid ass Would teach my lips some lecherous task To make her come without a doubt Will make her laugh and scream and shout
Se montrer à autrui sans voile.Erreur.Pourtant je suis moins dèséquilibré qu'en apparance.Seulement j'ignore trop souvent les avertissements qu'on me donne de plein gré oü sans le vouloir.Et je me blesse.l'Enfer n'est pas toujours seulement les autres.Si je saigne,qu'importe.De toute façon on te laisse cuire dans ton propre jus.
Un rêve mourant s'attardait désirant le repos. Acceuillir comme amie,la nuit plein d'étoiles,pour s'y perdre. l'Ermite qui n'a plus de dieu,mais une belle grotte.
Je wotdt geboren.In elkaar geslagen.Aan alle kanten gekwetst.Uiteindelijk begeef je het en dan stoppen ze je in een urn.That's it.
America.The South.Racism.Rednecks.There was this beautycontest and surprise a beautifull but colored girl won.So,after prizes,congratulations and most of all trying to stay out of the hands of those horny rednecks,the girl tip-toed to her motelroom and stood before the mirror.She sang happily : mirror - mirror on the wall who is the prettiest of us all?The mirror snarled : snowwhite, you black bitch and don't you ever forget it.
Sex : the pleasure is momentary.The position is ridiculous and the cost are damnable. (a lord)
Wat er ook van beweerd wordt,de dood is de mooiste vonds van de natuur om iedereen tevreden te stellen.Met ieder van ons zinkt alles in het niets,houdt alles definitief op te bestaan.Wat een voorrecht,wat een aanmatiging.Zonder de minste inspanning onzerzijds beschikken wij over het universum en slepen het met ons mee bij onze verdwijning.Sterven is beslist immoreel.
E.M.Cioran
Malgré ce qu'on prétends la mort est la plus belle trouvaille de la nature pour satisfaire tout le monde.Chacun de nous permets le tout de s'engloutir dans le néant,de cesser d'exister définitivement.Quel privilège,quelleprétention.Sans le moindre effort de notre part nous maintenons l'univers et l'ammenons lors de notre disparition.Mourir est d'un immoralité invraisemblable.
traduction Luc1
Verdi"s Requiem : het slotaccoord is geen volledig accoord. Dubio/twijfel libera me?
Dat is allemaal nu.Dat was niet.Dat zal niet zijn. Dat is.Altijd.Want de dingen leven in mij en niet in de tijd.En in mij is alles heden.
De tijd als concept.Begint in het verleden dat er niet meer is.Gaat over in het heden dat niet duurt.Verdwijnt in de toekomst die er nog niet is. - kinderfilosofie op hoog niveau. -
A présent le regard qu'il portait sur les êtres et les choses était different.Il ne possédait plus l'objectivité froide de l'observateur dissimulé derrière les meurtrières de ses yeux.Il participait à ce qu'il voyait,il n'était plus invulnérable.Un sentiment de perte l'envahit... Luc1/cva
La conscience connâit la possibilité de la transcendance spirituelle de s'élever au-dessus des choses de ce monde.Le fou vous conseille,advertisse : 'quand l'esprit s'éveille,sort de l'abîme des ténèbres du savoir et disparâit dans les régions hallucinants de la translucidité la cohéson risque de disparâitre. La liberté de la conscience transcendante.Avertissement : -insousciance -insuffisance -irresponsabilité -ridicule Triomphateur des trois tentations est resté fidèle aux voeux d'obéissance,de pauvreté et de chasteté. La quatrième tentation est la plus subtile et la plus intime,et constitue la synthèse des trois autres : la tentation spirituelle du victorieux par sa victoire même.Tentation?Agir en son propre mâitre et non en serviteur.Ce n'est que juste.Lucifer était damné pour son 'non serviam.' Luc1/x
Zoals geest en lichaam geen onafhankelijk bestaan leiden,zo doen lot en keuze dat ook niet.Elke keuze die je maakt komt voor in een schakel van gebeurtenissen die beginnen bij je onverkozen bestaan.
Psychologie/Honger Filosofie/Verlangen persoonlijk lot algemeen lot emoties ideëen verbinden?
filosofie : 1/wereld - zijn in je hoofd 2/wereld - zijn buiten je hoofd
Luc1/x
Naamloze zwerver,misschien zeurende tegenstander, woont nergens,is overal.Slaagt erin op slinkse wijze je een droom binnen te smokkelen,een verlangen naar iets.Dat iets bereik je nooit.Omdat het niet bestaat.Je komt altijd bedrogen uit. ;
Wie ademt moet lijden Wie denkt is verloren Slechts hij is gezegend Die nooit werd geboren
Sa désinvulture coutumière ne lui permettait plus de chasser de son esprit tout ce qu'il l'opportunait. Luc1 cva
Pour Asmahan
Ce n'était que hier que nous nous sommes rencontrés dans un rëve. Et vous m'avez dans ma solitude chanté et moi,de votre nostalgie, j'ai dressé un tour jusqu'au ciel. Mais notre sommeil s'en est allé,et notre rëve a pris fin, et ce n'est plus l'aurore
- divina comedia - faciunt nae intelligendo ut nihil intelligant
hoe meer je weet hoe beter je beseft niets te weten