Tijdens de oorlog heb ik nogal sporadisch school gevolgd bij SINT EDUARDUS in MERKSEM , maar ook enkele jaren naar school geweest in FRANKRIJK
Heb in DE ANTWERPSE STADSCHOOL mijn 7st en 8st studie jaren afgesloten met mijn DIPLOMA
Nadien opleiding RIJWIELMAKER met een LEERCONTRACT bij de firma BRUGGEMAN en wat vervolmaking via L'EXPRESS als WIELRENNER
1954 LUCHTMACHT vervoegd als SOLDAAT (SM) OPLEIDING MP te TERVUREN MOTORIJDER AUTOVOERDER
opleiding HONDENSTALMEESTER via de LANDMACHT
Vervoegde HQ AIRCENT te FONTAINBLEAU/FRANCE 1955 Cursusen; -Fotografie -Zelfverdediging - Criminal Investigator -Duiker -Zweefvlieg -Interogator -Motorvliegen -Training DORNIER -NBC - FN Wapenexpert voor CRS -Drug Iniation Franse CRS Terug in BELGIE 1961 -Heropvoeding MP te EVERE -EPE basis opleiding op SV4 -PPL, CPL en CFI FAA via SOTRAMAT -Opleiding PILOOT LT/AVN L18C te EBBT -Opleiding INSTRUCTEUR FW te EBBT -SURVIVAL Land en ZEE -Opleiding PILOOT HELICOPTER -TELEX operator - VIDEO operator BRT -Examens BOO te ZEDELGEM - Conversie Secretaris te PEUTIE -Opleiding ICAO Acident Investigator -FAA GROUNDINSTRUCTER -FLIGHT SIMULATOR -Briefing PR by AOPA-USA -Cursus BRANDBESTRIJDING ... ZEEMACHT -Iniatie LOBBYIST 1980 Dit zijn een aantal zaken die ik uit mijn hoofd kan opsommen
Ik heb steeds het principe toegepast van zoveel mogelijk opleidingen en cursusen mee te pakken
Heden heb ik al mijn toegekomen E-MAILS beandwoord, indien u geen reactie bekomen hebt dan is uw mailtje verloren gegaan...SORRY stuur het met ASAP terug !!!
Presently I have reacted to ALL my E-mails If YOU have not received a reaction then was your mail lost....SORRY pleas sent it ASAP again
Actuelement j'ai reagi a toutes mes e-mails si vous avez pas recu une reponse el a est perdu.....SORRY Envoyez ASAP
A regular returning QUESTION from vistors of my BLOG??
Why is the CAT not promoting GENERAL AVIATION as a introduction to the CAT-Operations
Presently the AIRLINES and also IATA are neglecting GENERAL AVIATION
After the WWII the top of the AIRLINES and also IATA was dominated by PILOTS and EX-PILOTS........now the top of the both mentioned is in hands of MANAGERS,and COMMERCIAL orientated persons without any pratical AERONAUTICAL experience, their priority are not AVIATION related
At WWW.ICAO.ORG they have now obtained the introduction of the MPL ( MULTI-CREW PILOT LICENSE)
This means there is no need more to start the PILOT TRAINING on SEL-light airplane but on SIMULATORS, CBT and direct on a AIRPLANE TYPE used by the AIRLINE
This is only a schort introduction
According me their is a need the EU-YOUTH to be introduced ASAP to the AERONAUTICAL WORLD
The YOUNGSTERS between the age of 8 and 12 schould be introduced the AVIATION via MODELBUILDING, SPOTTING, MODELFLYING , GLIDING , DPM/ULM, MICROLIGHT , LSA and GA
Also the presence and demonstration of HISTORICAL AIRCRAFT in the EU-AIRSPACE is a vital tool for giving the youth the require pride and motivation to evaluate the possiblity of a education and profession in the 90 jobs in the AERONAUTICAL INDUSTRY
on 04 October I was abel to have a short converstion with Vice President KALLAS about the need to have to develop motivation by the EUROPEAN YOUTH toward the 90 AVIATION JOBS
I confirmed this with a e-mail on 10/10/2011 copy avaible on request
I received a reply from DG-MOVE by Mauritzio CASTELLETTI Copy also avaible
I received a lot of positive reactions on this INIATIF
Sedert 31/12/2004 heb ik mijn functie van IAOPA liaison officer stop gezet
Sedert 30/06/2011 heb ik ook mijn regelmatige aanwezigheid in de EU INSTELLINGEN te BRUSSEL stop gezet....... .MAAR ben ocasioneel nog aanwezig Tevens hou ik nog contacten met de vele gemaakte contacten van 1980 tot op heden met MEPs, EXPERST, AMBTENAREN en ander LOBBYISTEN Heden zijn er natuurlijk reeds veel van de gemaakte vrienden uit het EU WERELDJE verdwenen
MAAR via de huidige E-midelen blijft het toch nog mogelijk om een aantal dossiers te volgen en bepaalde informatie naar voor te brengen
Tevens dank voor de door u gestelde vragen en informatie over het EU-PROJECT waarin wij geloven ter bevorderig van de LEVENSSTANDAARD in EUROPA en GLOBAL
Een aantal E-MAILTJES geven mij informatie over de huidige ontwikkelingen in de EU
Alhoewel mijn betrokkenheid van 1980 tot 2010 DE LUCHTVAART betrof en vooral GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
Heb ik tijdens deze 30 jaar ook een aantal persoonlijke contacten ontwikkeld op andere onderwerpen
Mijn contacten verliepen met gespreken van de laagste tot de hoogste niveaus in het EU-project
Gespreken met de daklozen in de omgeving van de EU gebouwen in BRUSSEL tot en met de hoogste personaliteiten in de EU hierarchie
Wat betrefd de huidige in DE PERS als succes ...alsook de informatie van een aantal bevriende ambtenaren, politiekers en experts naar voor gebrachte resultaten, ben ik er van overtuigd dat er nog veel onopgeloste problemen de EURO gaan bedreigen in de komende jaren
Heden is er een schijnbaar ZEER POSITIEF resultaat maar dit is vooral wegens de verkiezingen van de twee zwaargewichten in de politieke ARENA voor de verkiezingen in 1012 in FRANKRIJK en DUITSLAND
Maar nadien hoe zullen de kaarten dan liggen???
Steeds beschikbaar om de mogelijke E-mailtjes te beandwoorden en zelfs hier verder toe te lichten !!!