Inhoud blog
  • LUCHTVAART 2013
  • PLANNING SDW 10/11/2013
  • PLANNING SDW
  • DE SFINX
  • CORRECTION
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART-SDW

    21-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REACTION from SDW activity
    I TRY to react to all the WHISHES received

    and also transmit WHISHES to

    ALL Ex-colegue in the ;

    AVIATION WORLD ,

    THE ADMINISTRATIONS,

    THE MILITARY ,
     
    POLITICAL WORLD

    and CYCLING WORLD

    in witch I have been involved since 1950

    when I left  THE SCHOOL

    See this  BLOG


    and my previous  BLOG

    HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70

    MERRY CHRISTMAS
    &
    HAPPY NEW YEAR

    21-12-2011 om 15:29 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLOSING PC
    CLOSING PC NOW

    I have reacted to ALL my adressed E-mails

    20-12-2011 om 17:39 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CONCLUSIONS 2011
    On, the last days of 2011 do Y look of a number
    PROJECTS who failed in the past ;
     

    -The development of AOPA-BELGIUM since upstarted in 1980!!

    -The development of BAFI
    BELGIAN FLIGHT FLIGHT INSTRUCTERS

    -AVIATION PANEL of
    NON COMMERCIAL AIRSPACE USERS between
    IAOPA, EBAA and EAS-FAI

    -A HEARING for YHE NON COMMERCIAL AIRSPACE USERS at EP

    -Development of the ECAC
    EUROPEAN COMUNITIES AERO CLUB

    -The DEVELOPMENT of the JAA was also a FAILURE at EU level

    -Presently do I see again a FAILURE of the EASA target between the EU MEMBERSTATES due to the NATIONAL INTREST defended by the NATIONAL ADMINISTRATIONS and the DOMINANCE from GERMANY, FRANCE, UK ,ITALY and SPAIN

    -The replacement of the 100LL AVGAS by
    the 91/96 NO LEAD FUEL

    -The DEVELOPMENT of the EGASF

    -A permanent OFFICE of IAOPA GLOBAL in BRUSSELS
     at EU LEVEL

    -A SECURITY POLICY in the EU for
    the NON CAT operators

    -Aceptance of the  EASA PPL-LICENSE for
    DEAF PERSONS

    20-12-2011 om 14:52 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2012
    ADVANCED NOTIFICATION


    Note the folowing date's for the RAeS  invitation ;

    -18 /01/2012 at 1800 a ;
      CERTIFICATION VINTAGE AIRCRAFT
    via  WWW.EFHA.EU

    -15/01/2012 at 1800 a
     FATIGUE RISK MANAGEMENT in CAT

    For Participation advanced REGISTRATION is required for SECURITY
    WWW.EUROCONTROL.INT   ......EVENTS

    19-12-2011 om 15:45 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KOMENTAAR over mijn LEVENSLOOP
    Kreeg reeds twee reacties over mijn LEVENSLOOP:

    Men wees mij ook op de volgende met succes bekroonde;

    1)- Bekwam DRIEMAAL dat de FNA ( FRANCE) met de
    TOUR DE FRANCE DES JEUNES PILOTES
    Een aankomst in BELGIE organiseerde alsook de deelname van 6 jeugdige BELGISHE PILOTEN

    2)- De MEDIA aandacht op het EUROPEESE vlak dat ik bekwam voor de  " DEAF PILOTS in the AIRSPORTS

    18-12-2011 om 20:32 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OVERZICHT MIJN LEVENSLOOP
    Het einde van 2011 naderend kijk ik eens even terug naar mijn LEVENSLOOP

    Over mijn school periode valt niet veel te vertellen
    vooral tijdens WWII
    ( zie FORUM , .SENIORENNET CAFE...............
    .DE TIJD VAN TOEN 70+)

    De periode als WIELRENNER heb ik ook geen potten gebroken en weing  positief resultaat

    De periode van 1956 tot 1961 kijk ik positief naar mijn MILITAIRE LOOPBAAN in HQ AIRCENT van de NATO in de SECURITY SERVICE

    Terug in BELGIE kijk ik vooral terug op mijn aktiviteiten als INSTRUCTEUR ZWEEFVLIEGEN bij de LUCHTKADETEN VAN BELGIE
    ( WWW.BELGIANAIRCADETS.BE )
    en op een aantal Burgerlijke vliegvelden  te
    EBAW, EBKH,EBDT
    en de  resultaten van de kandidaten welk een loopbaan opbouwden  in  BURGERLIJK en MILITAIRE LUCHTVAART BEROEPEN

    Ook het LESGEVEN bij de FIRMA SOTRAMAT

    De opleiding tot BURGERLIJK VLIEGTUIGINSTRUCTEUR te EBGB bij de SABENASCHOOL ( EAC)

    Nadien mijn opleiding te EBTN en EBBT tot PILOOT en INSTRUCTEUR bij het LT/AVN op L18C en ALII en de afgeleverde gebreveteerde  MILITAIRE  PILOTEN

    Mijn periode als lesgever voor de THEORETISCHE EXAMENS van CPL, IFR en CFI voor BELGISCHE, FRANSE, NEDERLANDSE en AMERIKAANSE( FAA) vergunningen via onze eigen 
    SDW GENERAL AVIATION GROUNDSCHOOL

    Sedert 1980 aktief via IAOPA in het EU-WERELDJE tot 2010 (  WWW.IAOPA.ORG)

    Nu heb ik besloten het kalmaan te gaan doen en breng veel tijd door in de ANTWERPSE ZOO
     (WWW.ZOOANTWERPEN.BE )

     en THUIS  bij mijn echtgenote welk VREUGDE en LEED met mij deelde sedert 7 SEPTEMBER 1955!!!

    18-12-2011 om 20:26 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW 2011
    I will be present at:

    The EU-ARENA on 22/12/2011

    EBAW  on  24/12/2011 from 0900 till 1130 a

    HQ EUROCONTROL on 29/12/2011

    EBAW on 31/12/2011 from 0900 till 1130 a

    For apointements pleas contact me ASAP via

    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    See also information on various subject
     om my initial BLOG;

    HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70

    MERRY CHRISTMAS
    HAPPY NEW YEAR

    18-12-2011 om 17:27 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.B-787 DREAMLINER
    Krijg heden veel vragen over de nieuwe

    BOEING B-787 DREAMLINER

    Personen die de PPS  nog wensen te bekomen

    gelieve mij uw E-MAIL ASAP te bezorgen

    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    17-12-2011 om 16:40 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DEAF or BLIND their activity in AVAITION SPORTS
    In the past on behave of IAOPA on the iniatif of AOPA-USA i have been strongly involved with giving
    DEAF PERSONS
    acces to the AERONAUTICAL SPORTS

    see; WWW.DEAFPILOTS.ORG

    There  was    a EUROPEAN  DEAF PILOT ASSOCIATION
    from1995 till 1997 in witch I was invoved in the
     EU-INSTITUTIONS

    WWW.VOLEZ.COM

    AEROCLUB.SOURDS@ORANGE.FR

    Recently I developed somme contacts with a organisation
    who is giving BLIND PERSONS
     acces to  the ARONAUTICAL SPORTS

    See: WWW.MIRAUDS-VOLANTS.COM

    16-12-2011 om 00:00 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE PERS
    Als INWONER van de EU tracht men zich
    een beeld te vormen van de SAMENLEVING

    Hiervoor maakt men gebruik van DE PERS
    via alle mogelijke beschikbaare kanalen

    Wat ik echter vaststel dat DE PERSMEDELINGEN onderworpen zijn aan CENSUUR en tevens dat
    schijnbaar de berichtgeving wordt gemanipuleerd
    om vooral geen onrust te creeeren bij de BEVOLKING

    15-12-2011 om 16:59 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLIEGTUIGONGEVAL te HOEVENEN
    Wat het ongeval te HOEVENEN betrefd met een ULM

    kan ik geheel niets meer meedeelen dan hetgeen men in
     
    de media kenbaar maakt

    Het betrof hier een ULM tweezitter gevlogen door een
     
    LEERLING met INSTRUCTEUR

    ULM zijn zeer LICHTE VLIEGTUIG

    ONGEVAL VERSLAGEN;

    Voor Informatie over vroegere ongevallen mag u mij vragen bezorgen    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM 
    Na het lezen  van de RAPPORTEN gepubliceerd op;

    WWW.MOBILIT.FGOV.BE
    LUCHT
    LUCHTVAARTONGEVALLEN & ONDERZOEKSRAPPORTEN

    13-12-2011 om 18:33 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE .EURO ???
    Heden voormiddag een zeer intresant gesprek met een FINANCIELE EXPERT van de EU welk advies geeft via de COREPER II aan de deelnemenre MINISTERS of the special 8 & 9 December meeting

    De huidige genomen beslissingen zijn ONVOLDOENDE om de EURO te beschermen

    Deze zal enkel zijn van nut om een positief resultaat te geven binnen 90 dagen indien elk der 26 EU-lidstaten de nodige aanpassingen hebben gedaan in hun NATIONALE WETGEVING via hun NATIONALE procedure met PARLEMENTEN en VOLLEDIGE REGERING acoord

    OPLETTEN ??

    10-12-2011 om 15:18 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE HUIDIGE EVOLUTIE ??
    Heden stel ik volgens mijn opinie vast dat men

    in het dagelijks leven steeds meer diensten
     
    beschikbaar voor de EU ingezetene  het leven

    gemakelijker te maken

    Veel van deze diensten brengen echter geen

    inkomsten  voor de economie, gezien zij

    bijna gratis beschikbaar zijn

    Tevens zijn er veel achterpoortjes om er

    misbruik van te kunnen maken ,

    en waar een aantal personen

    gretig gebruik van maken

    Men organised dan weer nieuwe diensten

    om daar toezicht op te houden.........

    .maar deze geven  nieuwe jobs aan personen

    welk niet over  de nodige kennis,
     
    vaardigheden en middelen beschikken

    Kost allemaal veel EUROs maar heeft weinig

    of geen nut???

    Het doet de WERKLOOSHEID afnemen!!!

    Maar zijn NUTELOOS

    09-12-2011 om 18:32 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GREECE
    Presently we see in the MEDIA the FINANCIAL
     problems in GREECE  ??

    In a confidential raport about AVIATION in
    GREECE do I locate the following ;

    When OLYMPIC .................. was  stopping his
    operations about 120 CPT/PIC who had
    the status of STATE EMPLOYED lost their
    activity as PILOT..!!

    They where transferd to the GREEK CAA as
    DIRECTOR with the normal  wages

    There was no place in the present CAA location
    so I building was both by the CAA and instaled with
    OFFICES  and al required facility's  including  
    a COFFEE BAR and a REFTER with personel

    There was no work for this 120 ex-PILOTS and they
    kept themself occupied and apaered  a few day's
    at their office specialy at the last day of the month
    when their wages ware paid out in
    CASH as DIRECTOR

    Apaerently this is stil the situation??

    I can nat suply proof of this situation, but this could proof the FINANCIAL DISASTER

    Apaerently about 60.000 GREEKS who received their PENSION although they had dyed already a couple of years ago

    REALITY or FICTION ???

    09-12-2011 om 06:55 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRIEFING over EU 08/12/2011
    Yestoday a VERY INTRESTING visit to the

    EU in BRUSSELS

    Also participated in HQ EUROCONTROL on

    AIRSPACE OPTIMISATION workshop

    Organised by the CMAC DIVISION  of DSS/CM

    this means the MILIYARY part of HQ EUROCONTROL

    on AIRSPACE REQUIREMENTS

    and the effect of :
    -SESAR
    -NETWERK MANAGEMENT
    -CIVIL CAT  and MILITARY AIRSPACE REQUIREMENTS
    mainly for CAT in IFR

    VERY LOW presence of CIVILIAN AIRSPACE USERS

    NOTICED;
    -LUFTHANSA
    -IACA
    -AIRBUS
    -EAS

    I was invited as OBSERVER from GA & AWO but not representing IAOPA or IAOPA-EUR

    More information to folow later ???

    09-12-2011 om 05:33 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RAeS 18 JANUARY 2012
    RAES-BRUSSELS talk on certifying vintage aircraft

    by the;

    EUROPEAN FEDERATION HISTORICAL AVIATION

    at

    EUROCONTROL HQ

    Registration required for SECURITY

    WWW.EFHA.EU

    07-12-2011 om 17:48 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOELICHTING
    Gelieve nota te nemen dat heel wat onderwerpen reeds werden toegelicht im mijn vroeger BLOG;

    HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70

    04-12-2011 om 19:43 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SITUATIE SDW
    Heden zijn al mijn E-mailtjes beandwoord

    Presently I have reacted to ALL my E-mails

    A present j'ai repondu a toutes mes E-mails

    04-12-2011 om 19:36 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WINDENERGIE
    Heden is de ontwikeling van GROENE ELEKTRICITEIT
     
    met WINDMOLENS  een zeer sterk in opkomst methode

    Wij zijn voorstander van zulke iniatieven

    MAAR;
     Zij moeten rekening houden met de aktiviteiten van
     
    GENERAL AVIATION & AERIAL WORK

    Heden verneem ik een voorstel van een aantal

    windmolens  van 200 meter in de streek van EKEREN

    Dit kan een gevaar opleveren voor de VFR vluchten

    via een der reporting punten van  EBAW alsook voor
     
    de aktiviteiten van EBHO

    OPGELET VLIEGVEILIGHEID!!!

    03-12-2011 om 18:24 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VFR OPERATIONS
    For VFR operations Above 2000 KGR
      -ENROUTE CHARGES
     -CHARGES for using TMA & CTR services


    CONCERNIG ATC FLIGHT PLAN
    -PROPOSALS
        ALL VFR FLIGHTS
        VFR FLIGHTS In CONTROLED AIRSPACE
        NOT REQUIRED for VFR

    02-12-2011 om 19:43 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)


    Archief per week
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!