Heden is er een afname van BUITENLANDSE BEZOEKERS, ook is er een AFNAME van E-MAILTJES omdat ik hen verwijs naar de bestaande aktieve LUCHTVAART ORGANISATIES in de EU-ARENA
Volgens een gesprek met een politieman van de BOB blijkt dat er een tweetal personen gebruik maken van ZINGENDE KINDEREN met een NIEUWJAARS WENS bij avond of zelfs bij dag om daarbij in het huis van oudere bewoners binnendringen en op strooptocht te gaan.
Het is een zeer lief en mooie uitgedost koppel van kinderen welke aanbellen en uw aandacht afleiden
Als MILITAIR heb ik natuurlijk het gebruik van WAPENS aangeleerd;
Initieel in de OPLEIDING te TERVUREN gingen wij naar de TIR NATIONAL te BRUSSEL voor het gebruik van -DE MAUSER -STEN -VINGERON -FN/GP 9mm
later naar LEOPOLDSBURG voor gebruik van -MG -BREN -ENERGA
Tijdens verblijf in MEERDAAL, hadden wij regelmatig oefening met de GP op de lokale schietstand, ook enkele malen de GP gebruikt bij aanhouden van ilegale betredders van de MUNUTIEDEPOT ( STROPERS, JEUGDIGE VANDALEN )
Te AIRCENT; -Regelmatig oefening met GP 9mm -Conversion door USAF naar COLT45
Bij opdracht voor de CRS bijkomende opleiding van -FN/FAL te HERSTAL
Als PILOOT waren wij gewapend met GP 9MM op de ALII bij L'ALAT heb ik geoefend met ANTITANK..TOW
Voor JONGERN tussen 10 en 14 jaar adviseur ik te trachten via hun school met een aantal leerlingen van hun klas een EDUCATIEVE VLUCHT te doen via ; WWW.JEUGSENLUCHTVAART.BE
Even toelichten dat ik zowel tijdens mijn loopbaan als MILITAIR in de SECURITY ik mij voor 100% heb ingezet.
Tevens in mijn LUCHTVAART loopbaan heb ik mij met meer dan 100% toegelecht op mijn aktiviteiten want voor mij was LUCHVAART;
MIJN SPORT MIJN BEROEP MIJN HOBBY
Dus is het heden begonnen periode een zeer moeilijke periode voor mij , maar heden met mijn lEEFTIJD kan ik niet meer mee voor 100% in de LUCHTVAART ONTWIKELINGEN
In functie van een gestelde vraag via E-mail en ook nog enkele bekomen opmerkingen, moet ik toegeven dat het een moeilijke aanpassing is!!
Initieel als MILITAIR en INSTRUCTEUR-PILOOT was ik zeer aktief en DYNAMISCH
Na mijn ONGEVAL in 1971moest ik mij heraanpassen aan het LESGEVEN voor de THEORIE van CPL,IFR en CFI voor BELGISCHE,FRANSE, NEDERLANDSE en AMERIKAANSE ( FAA) te geven via onze eigen SDW GENERAL AVIATION GROUNDSCHOOL
In 1980 werdt ik benadert om WWW.IAOPA.ORG te vertegenwoordigen bij de EU-INSTELLINGEN te BRUSSEL en dit tot einde 2004
Nadien ben ik tot helf 2011 nog aktief geweest als INDIVIDUEEL GEREGISTREERD EU-LOBBYIST
Sedert 2004 had ik mij betrokken bij SENIORENNET en daar een NIEUWE KENNISENKRING opgebouwd, en tevens via een abonement regelmatig bezoeken van de WWW.ZOOANTWERPEN.BE
Het is natuurlijk een moeilijke overgang van het leven in de INTERNATIONALE omgeving met verblijven in verschillende LANDEN en zelfs andere CONTINENTEN van de 190 WWW.ICAO.INT LUCHTVAARTWERELD en natuurlijk de EU ADMINISTRATIEVE, TECHNISCHE en POLITIEKE contacten
Steeds bereid om geheel vrijblijvend en geheel GRATIS advies te geven via SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
Ik zelf gebruik overheersent ENGELS ( PITSCHI ) of AMERIKAANS zoals ik dat leerde gebruiken in de praktijk bij mijn omgang met de vele nationaliteiten in DE LUCHTVAART en de EU-INSTITUTIONS
ik heb NOOIT geen ENGELSE LES gevolgt Mijn NEDERLANDS is ook maar twijfelachtig gezien mijn cahotisch schoolgang tijdens de WWII en ook het FRANS heb ik nooit grondig beheerst en DUITS heb ik verdrongen wegens de WWII ervaringen
Heb daarvan in ijn OPERATIONEEL BEROEPSAKTIVITEITEN als MILITAIR en PILOOT nooit geen problemen ervaren
Kreeg soms wel onaangename opmerkingen... maar daar kan ik mee leven !!!!
On, the last days of 2011 do Y look of a number PROJECTS who failed in the past ;
-The development of AOPA-BELGIUM since upstarted in 1980!!
-The development of BAFI BELGIAN FLIGHT FLIGHT INSTRUCTERS
-AVIATION PANEL of NON COMMERCIAL AIRSPACE USERS between IAOPA, EBAA and EAS-FAI
-A HEARING for YHE NON COMMERCIAL AIRSPACE USERS at EP
-Development of the ECAC EUROPEAN COMUNITIES AERO CLUB
-The DEVELOPMENT of the JAA was also a FAILURE at EU level
-Presently do I see again a FAILURE of the EASA target between the EU MEMBERSTATES due to the NATIONAL INTREST defended by the NATIONAL ADMINISTRATIONS and the DOMINANCE from GERMANY, FRANCE, UK ,ITALY and SPAIN
-The replacement of the 100LL AVGAS by the 91/96 NO LEAD FUEL
-The DEVELOPMENT of the EGASF
-A permanent OFFICE of IAOPA GLOBAL in BRUSSELS at EU LEVEL
-A SECURITY POLICY in the EU for the NON CAT operators
-Aceptance of the EASA PPL-LICENSE for DEAF PERSONS