Heden is er een STERKE BETWISTING van het in de EC in 1985 ingevoerde SCHENGEN VERDRAG
In de Jaren 80 was ik aktief betrokken via IAOPA ten behoeve van GENERAL AVIATION in de promotie en ontwikkeling van dit verdrag
Een aantal projecten welk toen tevens in de PIPELINE waren zijn;
1)-Het invoeren van een gemeenschapelijke MUNT de ECU
2)-Sterke POLITIE SAMENWERKING
3)-Een GECOORDINEERDE BUITENGRENS BEWAKING
4)-GEMEENSCHAPELIJK IMIGRATIEREGELS
Het enige punt waaraan werdt voldaan is : DE EURO in een aantal lidstaten van de 27 EU LIDSTATEN
Punt 2, 3 en 4 werden tot op heden niet uitgevoerd met het gevolg dat het SCHENGEN VERDRAG dat in 25 deelnemende EU staten werdt toegepast nu sterk betwist wordt ....??
ZOALS reeds gemeld ben ik regelmatig aanwezig op DE ANTWERPSE LUCHTHAVEN de ZATERDAG en ZONDAG voormiddag van 0900 b tot 1200 b
DE BEZOEKERS van mijn BLOG van SENIORENNET zijn steeds welkom voor vrijblijvend ADVIES over DE LUCHTVAART
MAAR het is noodzakelijk een afspraak te maken gezien ik regelmatig bezet ben met PILOTEN en INSTRUCTEURS van ABI en IAOPA en ik dan geen tijd heb om u te woord te staan
Wat is volgens mij een belangrijk probleem bij de OPLEIDING van PILOTEN is dat heden een 100% COMMERCIELE activiteit is geworden via VLIEGSCHOLEN welk tevens aan heel wat ADMINISTRATIEVE regels zijn onderworpen en afhankelijk van AANDEELHOUDERS welk DIVIDENTEN wensen te zien van hun geinvesteerde EUROKES De FI is nu 100% voor zijn prestaties en niet meer persoonlijk beoordeelt aan het bekomen succes van zijn opleiding
Vroeger was de opleiding via VLIEGCLUBS ttz VZW welk VLIEGTUIGEN ter beschikking stelden voor hun leden
Ook kon men soms een vliegtuig huren van een eigenaar om opleiding te geven
De meeste FI hadden een beroep of waren militaire piloten welk hun diensten aanboden met het doel te kunnen vliegen tegen vergoeding van hun onkosten ...zij konden zich dat permiteren gezien zij deze personen over een vast inkomen beschikten
De vreugde voor ons toen lag in het feit dat wij een individueel jongeling of ook oudere konden opleiden tot de CPL, IFR of FI en met succes de EXAMENS bij het BLV doen slagen
Ikzelf heb mijn opleiding voor PPL, CPL,en FI kunnen doen met exWWII PILOTEN BAF,RAF,FAF,GAF,RNAF,RCAF en USAF
En heb zelf GRATIS OPLEIDING gegeven als dank voor de mij geboden mogelijkheden
Tevens vergaarden wij VLIEGUREN via PARADROP, SLEPENZWEEFVLIEGERS,LUCHTFOTOGRAFIE ,LUCHDOPEN en RONDVLUCHTEN
Zulke oplossingen zijn heden niet meer mogelijk !!!!
Heden voormiddag was ik aanwezig als toeschouwer en toehoorder in het STAMPE MUSEUM via DANNY CABOOTER en de ploeg van ASA
Bij de voordracht van 93 jarige Capt UK NAVY ERIC BROWN CBE,DSC,AFC,QCVSA RN
over
GATEWAY TO SUPERSONIC FLIGHT
alsook zijn persoonlijke ervaringen als testpiloot
Maar ook toelichtingen over zijn aanwezigheid bij het CONCENTRATIEKAMP BERGEN-BELZEN Gespreken met HIMLER en en GOERING over de DUITSE OORLOGS LUCHTVAART voor hun zelfmoord