A better solution is to be informed and having the possiblity of INPUT via YOUR NATIONAL AOPA who is efectively represented at the EU and ICAO via the RM and the WA
I myself ame no more operational involved on a dailly base
Heden is er een STERKE BETWISTING van het in de EC in 1985 ingevoerde SCHENGEN VERDRAG
In de Jaren 80 was ik aktief betrokken via IAOPA ten behoeve van GENERAL AVIATION in de promotie en ontwikkeling van dit verdrag
Een aantal projecten welk toen tevens in de PIPELINE waren zijn;
1)-Het invoeren van een gemeenschapelijke MUNT de ECU
2)-Sterke POLITIE SAMENWERKING
3)-Een GECOORDINEERDE BUITENGRENS BEWAKING
4)-GEMEENSCHAPELIJK IMIGRATIEREGELS
Het enige punt waaraan werdt voldaan is : DE EURO in een aantal lidstaten van de 27 EU LIDSTATEN
Punt 2, 3 en 4 werden tot op heden niet uitgevoerd met het gevolg dat het SCHENGEN VERDRAG dat in 25 deelnemende EU staten werdt toegepast nu sterk betwist wordt ....??
ZOALS reeds gemeld ben ik regelmatig aanwezig op DE ANTWERPSE LUCHTHAVEN de ZATERDAG en ZONDAG voormiddag van 0900 b tot 1200 b
DE BEZOEKERS van mijn BLOG van SENIORENNET zijn steeds welkom voor vrijblijvend ADVIES over DE LUCHTVAART
MAAR het is noodzakelijk een afspraak te maken gezien ik regelmatig bezet ben met PILOTEN en INSTRUCTEURS van ABI en IAOPA en ik dan geen tijd heb om u te woord te staan