Enkele SENIOREN wenste een afspraak te bekomen tijdens dit of het volgende W.E.......maar ik moest hen teleurstellen omdat beide WE reeds volledig bezet zijn met bevestigde afspraken
Mogelijk kunnen zij mij en andere personen aktief in GENERAL AVIATION, AERIAL WORK of SPOTTING ontmoeten op de ASA-EXPO die plaats heeft op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN morgen in de STAMPE LOODS en waar ik aanwezig ben van 10:00 tot 12:00 lokale tijd
Een E-MAILTJE voor 0800 uur morgenvroeg is aangeraden zodat ik kan uitkijken naar U voor een korte babel
Heden kreeg ik het bezoek van een intresante 65 jarige man op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN.
Even terug gaan in de tijd???
In 1962/63 was ik aktief als INSTRUCTEUR ZWEEFVLIEGEN bij de LUCHTKADETTEN van BELGIE te OOSTMALLE/ZOERSEL
In mijn ploeg van 8 KADETTEN was een 17 jarige jonge man XXX welk zijn eerste vluchten kwam doen..er was echter een probleemtje vanaf zijn eerste vlucht werd hij ziek en moest gebruik maken van het guebelzakje.......ook de volgende vluchten was dit het geval........hij was echter een zeer goede en gemotiveerde leerlingen en was zeer goede vaardige piloot Elke vlucht werdt hi!j echter ziek ...ook tijdens zijn 20 vlucht met de CO moest hij overgeven De CO stelde mij voor hem de opleiding te laten stopzetten.. ik maakte nog een vlucht met hem als afscheidsvlucht en hij werdt voor de 21ste maal ziek... Ik stapte uit ..gaf hem een nieuw zakje en liet hem alleen vertrekken in SOLO.......hij kwam terug en overhandigde mij het ongebruikte zakje, hij vervolgde zijn opleiding en behaalde het "C" brevet zweefvliegen alvorens de 3 weken kamp te verlaten.....EINDE van het VERHAAL ???
Enkele jaren ontmoete ik XXX per toeval en vroeg welk beroep hij beoefende....tot mijn verbazing was hij bij de BAF als piloot F104......onvoorstelbaar.......MAAR hij ging de Luchtmacht verlaten want hij was het examen "A" als complementair mislukt in het NEDERLANDS en voorzag de luchvaart de rug toe te keren
Gezien hij geschrapt werdt in de luchtmacht werdt hij ook geweigerd om een opleiding te volgen als Burgerpiloot via de BLS
In deze periode was ik reeds aktief als VLIEGTUIGINSTRUCTEUR in de burgerluchtvaart voor de FAA vergunningen en kon hem overtuigen om de Amerikaanse theorie af te leggen in Frankfurt op een USAF AFB.......met succes en hij verdween uit mijn omgeving
Heden kwam hij mij persoonlijk bedanken gezien hij mijn gegevens had terug gevonden via SENIORENNET , en hij deze week voor een Amerikaanse airline zijn laatste vlucht als PIC op AIRBUS had uitgevoerd, vermoedelijk gaat hij nog verder vliegen in het buitenland
Zulk is een der zeer positieve resultaten van mijn aktiviteit in DE LUCHTVAART dat mij grote voldoening geeft, heb nog een aantal vluchten welk mij GROTE VOLDOENING geven
Ik bekom een aantal e-mailtjes van SENIOREN met vragen over mijn zienswijze over BART DE WEVER versus PATRICK JANSENS hier in ANTWERPEN
Ik heb geen inzicht wat het beste is voor DE STAD ANTWERPEN Gezien ik mij niet heb bezig gehouden met LOKALE, REGIONALE of BELGISCHE POLITIEK
Maar enkel met de politiek in het EUROPESE UNIE en vooral wat betreft LUCHTVAART op INTERNATIONAAL gebied voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
SORRY !!!
Gelieve daarover geen E-mails meer te zenden want kan daarop geen bruikbare informatie bezorgen
Heden stel ik vooral belang in de in 2012 VERKIEZINGEN in -FRANKRIJK -DUITSLAND -NEDERLAND -GRIEKENLAND gezien dit zeer grote gevolgen kan hebben in de werking van DE EUROPESE UNIE in de toekomst ??
Herhaalde malen in mijn LUCHTVAART en in mijn AKTIVITEIT als EU LOBBYIST en nu ook hier op SENIORENNET heb ik KRITISCHE REACTIES bekomen
Ik heb echter via mijn zeer goede vriend ; DOC ( J.B HARTRAFT .....overleden ) van de USA tijdens zeer langdurige gespreken in 1980 , alsook gesprekken met de overleden OTTO von ABSBURG in het EP geleerd om de bekomen kritiek met aandacht te aanschouwen en in functie daarvan de nodige conclusies te trekken en POSITIEF te reageren
Herhaalde malen heb ik met personen welk zeer kritische opmerkingen formuleerde via dialoog een zeer goede band ontwikkeld en zelfs tot een zeer vriendschapelijke omgang ontwikkeld in mijn EU contacten
Kreeg deze week nog een zeer aangename e-mail van een DUITSER waarmede ik binnen IAOPA initieel als KAT & HOND verhouding .....en mij nu feliciteerde voor de belangrijke rol die ik in de periode 1980 -2011 heb gespeeld voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATION Ook de dankbaarheid van mijn vele BURGERLIJKE en MILITAIRE LEERLINGEN welk ik in de LUCHTVAART heb opgeleid via ZWEEFVLIEGEN,VLIEGTUIG of HELICOPTER en welk toen meestal zeer kritisch waren over mijn harde aanpak Zelf intresant is de positieve reactie die ik krijg van een aantal DOVE PERSONEN welk ik de toegang tot de LUCHTSPORTEN mogelijk maakte!!!!
EUROPEAN ELEPHANT SANCTUARY project vragen om een woordje toelichting!!
In EUROPA zijn er ongeveer een 150 OLIFANTEN nog aktief in een CIRDUS of staan ergens in een verwaarloosde loods omdat ze te oud zijn om nog op te treden
Deze OLIFANTEN zijn oud en geheel niet opgevoed om opgevangen te worden in een kudde in een ZOO , ook niet meer bruikbaar voor de wetenschapelijke voortplantings projecten...het zijn dikwijls gebrekige eenzaten
De bedoeling van ELEPHANT HAVEN is om deze dieren in een nieuw te bouwen instelling met de nodige stallen en loopren onder te brengen zodat ze daar rustig kunnen genieten van een rustige oude dag
Heden zijn de eerste stappen voor dit project gedaan .......MAAR is men nog op zoek voor bijkomende SPONSERING van GROTE ONDERNEMINGEN voor het afwerken van dit project
PRESENTLY the EASA has introduced a NEW REGULATION on 08 APRIL 2012 to LIMIT the utulisation in the EU MEMBERSTATES living CITISEN the use of FAA LICENCES to FLY IN the EU-AIRSPACE
There will be a transition periode from TWO YAERS to aply this RESTRICTIONS
This proposal was already introduced in 1990 in the EP
But in 2011 this was VOTED in the EP in a very confusing procedure
I was for many years involved in avoiding this proposal to be voted
In 2010 i stopped my regular presence in the EP and my personnel contact with a number of MEP and also with the POLITICAL GOEROES from the various POLITICAL PARTY's on a almost daily base
IAOPA-EU lobbyied very strongly on a bumber of MEP of the TRAN but dit not have the personnel contacts withe the POLITICAL PARTY's who prepare the VOTING RECOMMENDATION for the MEP of their PARTY
Also had I lost a strong support in the EU-COMMISION by the dead of my close contact persons KAREL VAN MIERT and the stil living MEP's DIRK STERCKX and MARIANNE THYSSEN both vert active and a large number of MEP's from other nations who have knowledge of the importance of GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS at GLOBAL LEVEL
NOTICE;
The RESTRICTING EASA REGULATION is NOT YET FINAL and stil may be ABOLISHED before 08 APRIL 2014
But STRONG COORDINATED ACTION of the EU ORGANISATIONS representing the CIVILIAN NON CAT AIRSPACE USERS is urgently required
Also presure via NATO is required since the MILITARY are a close friend of GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
Er zijn verschillende SOORTEN PILOTEN alsook VERGUNNINGEN
Men kan leeren; -ZWEEFVLIEGEN -ULM VLIEGEN -MOTORVLIEGEN -HELICOPTER VLIEGEN -BALLON VAREN
Voor sommige volstaat een;
PPL....... PRIVAT PILOT LICENSE
Ik wordt echter regelmatig om ADVIES gevraagd voor BEROEPSMATIGE OPLEIDINGEN
Dat kan in DE BURGERLUCHTVAART
OF
MILITAIRE LUCHTVAART
Meestal gaat de vraag voor ADVIES over het beroep als LIJNPILOOT
Voor JONGEREN adviseer ik te beginnen met een opleidingvanaf hun 14 JAAR van ZWEEFVLIEGPILOOT via: -DE LUCHTKADETTEN van BELGIE of -CNVV te EBSH en nadien tijdens het verder zetten van hun studies voor een DIPLOMA voor een BEROEP ( liefst TECHNISCH) een VLIEGCLUB te vervoegen voor ZWEEFVLIEGEN en mogelijk MOTORVLIEGEN als vrijtijds besteding en mogelijk het behalen van een PPL
Nadien kan men een FTO vervoegen mits te kunnen beschikken over de nodige financiele middelen ttz 100.000
Het is wel een zeer zware OPLEIDING welk de nodige MOTIVATIE en INZET vergt
Ik ga hier geen FTO aanraden gezien ik heden niet meer over de nodige inside informatie beschik over de kwaliteit der opleiding in de FTO's in de EU lidstaten