PRESENTLY the EASA has introduced a NEW REGULATION on 08 APRIL 2012 to LIMIT the utulisation in the EU MEMBERSTATES living CITISEN the use of FAA LICENCES to FLY IN the EU-AIRSPACE
There will be a transition periode from TWO YAERS to aply this RESTRICTIONS
This proposal was already introduced in 1990 in the EP
But in 2011 this was VOTED in the EP in a very confusing procedure
I was for many years involved in avoiding this proposal to be voted
In 2010 i stopped my regular presence in the EP and my personnel contact with a number of MEP and also with the POLITICAL GOEROES from the various POLITICAL PARTY's on a almost daily base
IAOPA-EU lobbyied very strongly on a bumber of MEP of the TRAN but dit not have the personnel contacts withe the POLITICAL PARTY's who prepare the VOTING RECOMMENDATION for the MEP of their PARTY
Also had I lost a strong support in the EU-COMMISION by the dead of my close contact persons KAREL VAN MIERT and the stil living MEP's DIRK STERCKX and MARIANNE THYSSEN both vert active and a large number of MEP's from other nations who have knowledge of the importance of GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS at GLOBAL LEVEL
NOTICE;
The RESTRICTING EASA REGULATION is NOT YET FINAL and stil may be ABOLISHED before 08 APRIL 2014
But STRONG COORDINATED ACTION of the EU ORGANISATIONS representing the CIVILIAN NON CAT AIRSPACE USERS is urgently required
Also presure via NATO is required since the MILITARY are a close friend of GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
Er zijn verschillende SOORTEN PILOTEN alsook VERGUNNINGEN
Men kan leeren; -ZWEEFVLIEGEN -ULM VLIEGEN -MOTORVLIEGEN -HELICOPTER VLIEGEN -BALLON VAREN
Voor sommige volstaat een;
PPL....... PRIVAT PILOT LICENSE
Ik wordt echter regelmatig om ADVIES gevraagd voor BEROEPSMATIGE OPLEIDINGEN
Dat kan in DE BURGERLUCHTVAART
OF
MILITAIRE LUCHTVAART
Meestal gaat de vraag voor ADVIES over het beroep als LIJNPILOOT
Voor JONGEREN adviseer ik te beginnen met een opleidingvanaf hun 14 JAAR van ZWEEFVLIEGPILOOT via: -DE LUCHTKADETTEN van BELGIE of -CNVV te EBSH en nadien tijdens het verder zetten van hun studies voor een DIPLOMA voor een BEROEP ( liefst TECHNISCH) een VLIEGCLUB te vervoegen voor ZWEEFVLIEGEN en mogelijk MOTORVLIEGEN als vrijtijds besteding en mogelijk het behalen van een PPL
Nadien kan men een FTO vervoegen mits te kunnen beschikken over de nodige financiele middelen ttz 100.000
Het is wel een zeer zware OPLEIDING welk de nodige MOTIVATIE en INZET vergt
Ik ga hier geen FTO aanraden gezien ik heden niet meer over de nodige inside informatie beschik over de kwaliteit der opleiding in de FTO's in de EU lidstaten
Zal ik aanwezig zijn op DE ANTWERPSE LUCHTHAVEN Cafetaria BELAIR van 0900 tot 1100 uur zal beschikbaar zijn voor DE SENIOREN welk ik een bevestiging heb verzonden
A better solution is to be informed and having the possiblity of INPUT via YOUR NATIONAL AOPA who is efectively represented at the EU and ICAO via the RM and the WA
I myself ame no more operational involved on a dailly base
Heden is er een STERKE BETWISTING van het in de EC in 1985 ingevoerde SCHENGEN VERDRAG
In de Jaren 80 was ik aktief betrokken via IAOPA ten behoeve van GENERAL AVIATION in de promotie en ontwikkeling van dit verdrag
Een aantal projecten welk toen tevens in de PIPELINE waren zijn;
1)-Het invoeren van een gemeenschapelijke MUNT de ECU
2)-Sterke POLITIE SAMENWERKING
3)-Een GECOORDINEERDE BUITENGRENS BEWAKING
4)-GEMEENSCHAPELIJK IMIGRATIEREGELS
Het enige punt waaraan werdt voldaan is : DE EURO in een aantal lidstaten van de 27 EU LIDSTATEN
Punt 2, 3 en 4 werden tot op heden niet uitgevoerd met het gevolg dat het SCHENGEN VERDRAG dat in 25 deelnemende EU staten werdt toegepast nu sterk betwist wordt ....??
ZOALS reeds gemeld ben ik regelmatig aanwezig op DE ANTWERPSE LUCHTHAVEN de ZATERDAG en ZONDAG voormiddag van 0900 b tot 1200 b
DE BEZOEKERS van mijn BLOG van SENIORENNET zijn steeds welkom voor vrijblijvend ADVIES over DE LUCHTVAART
MAAR het is noodzakelijk een afspraak te maken gezien ik regelmatig bezet ben met PILOTEN en INSTRUCTEURS van ABI en IAOPA en ik dan geen tijd heb om u te woord te staan