Regelmatig worden we benadert om PETITIONS te ondertekenen
Een der grote problemen dat wij dan een zeer intresante uitlegkrijgen........ .....MAAR meestal weten we de achtergrond niet en ook niet de gevolgen op lange termijn
Heden wordt onze steun gevraagd voor WINDENERGIE en ZONNEPANELEN tevens zien we dat grote industriele organisaties daar ook veel financiele middelen in investeren, MAAR waarom ???? niet voor de positieve resultaten voor DE MENSHEID maar voor de grote financiele voordelen die er voor hun en hun aandeelhouders kunnen uit bekomen worden!!!!!!
Heden bekwam ik een aantal E-MAILTJES met vragen wat de gevolgen van de VERKIEZINGEN in FRANKRIJK en vooral in GRIEKENLAND voor gevolgen kunnen hebben voor BELGIE en vooral voor VLAANDEREN
Ik ben geen POLITIEKE ANNELIST en mijn betrokkenheid sedert 1980 in de EU-INSTELLINGEN was vooral DE LUCHTVAART en dan specifiek GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATION
Uit een aantal berichten binnen de EU stel ik vast dat de resultaten van beide verkiezingen belangrijke gevolgen kunnen hebben voor de EU en voor de 27 lidstaten maar vooral voor GRIEKENLAND!!!!
Enkele SENIOREN wenste een afspraak te bekomen tijdens dit of het volgende W.E.......maar ik moest hen teleurstellen omdat beide WE reeds volledig bezet zijn met bevestigde afspraken
Mogelijk kunnen zij mij en andere personen aktief in GENERAL AVIATION, AERIAL WORK of SPOTTING ontmoeten op de ASA-EXPO die plaats heeft op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN morgen in de STAMPE LOODS en waar ik aanwezig ben van 10:00 tot 12:00 lokale tijd
Een E-MAILTJE voor 0800 uur morgenvroeg is aangeraden zodat ik kan uitkijken naar U voor een korte babel
Heden kreeg ik het bezoek van een intresante 65 jarige man op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN.
Even terug gaan in de tijd???
In 1962/63 was ik aktief als INSTRUCTEUR ZWEEFVLIEGEN bij de LUCHTKADETTEN van BELGIE te OOSTMALLE/ZOERSEL
In mijn ploeg van 8 KADETTEN was een 17 jarige jonge man XXX welk zijn eerste vluchten kwam doen..er was echter een probleemtje vanaf zijn eerste vlucht werd hij ziek en moest gebruik maken van het guebelzakje.......ook de volgende vluchten was dit het geval........hij was echter een zeer goede en gemotiveerde leerlingen en was zeer goede vaardige piloot Elke vlucht werdt hi!j echter ziek ...ook tijdens zijn 20 vlucht met de CO moest hij overgeven De CO stelde mij voor hem de opleiding te laten stopzetten.. ik maakte nog een vlucht met hem als afscheidsvlucht en hij werdt voor de 21ste maal ziek... Ik stapte uit ..gaf hem een nieuw zakje en liet hem alleen vertrekken in SOLO.......hij kwam terug en overhandigde mij het ongebruikte zakje, hij vervolgde zijn opleiding en behaalde het "C" brevet zweefvliegen alvorens de 3 weken kamp te verlaten.....EINDE van het VERHAAL ???
Enkele jaren ontmoete ik XXX per toeval en vroeg welk beroep hij beoefende....tot mijn verbazing was hij bij de BAF als piloot F104......onvoorstelbaar.......MAAR hij ging de Luchtmacht verlaten want hij was het examen "A" als complementair mislukt in het NEDERLANDS en voorzag de luchvaart de rug toe te keren
Gezien hij geschrapt werdt in de luchtmacht werdt hij ook geweigerd om een opleiding te volgen als Burgerpiloot via de BLS
In deze periode was ik reeds aktief als VLIEGTUIGINSTRUCTEUR in de burgerluchtvaart voor de FAA vergunningen en kon hem overtuigen om de Amerikaanse theorie af te leggen in Frankfurt op een USAF AFB.......met succes en hij verdween uit mijn omgeving
Heden kwam hij mij persoonlijk bedanken gezien hij mijn gegevens had terug gevonden via SENIORENNET , en hij deze week voor een Amerikaanse airline zijn laatste vlucht als PIC op AIRBUS had uitgevoerd, vermoedelijk gaat hij nog verder vliegen in het buitenland
Zulk is een der zeer positieve resultaten van mijn aktiviteit in DE LUCHTVAART dat mij grote voldoening geeft, heb nog een aantal vluchten welk mij GROTE VOLDOENING geven
Ik bekom een aantal e-mailtjes van SENIOREN met vragen over mijn zienswijze over BART DE WEVER versus PATRICK JANSENS hier in ANTWERPEN
Ik heb geen inzicht wat het beste is voor DE STAD ANTWERPEN Gezien ik mij niet heb bezig gehouden met LOKALE, REGIONALE of BELGISCHE POLITIEK
Maar enkel met de politiek in het EUROPESE UNIE en vooral wat betreft LUCHTVAART op INTERNATIONAAL gebied voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
SORRY !!!
Gelieve daarover geen E-mails meer te zenden want kan daarop geen bruikbare informatie bezorgen
Heden stel ik vooral belang in de in 2012 VERKIEZINGEN in -FRANKRIJK -DUITSLAND -NEDERLAND -GRIEKENLAND gezien dit zeer grote gevolgen kan hebben in de werking van DE EUROPESE UNIE in de toekomst ??
Herhaalde malen in mijn LUCHTVAART en in mijn AKTIVITEIT als EU LOBBYIST en nu ook hier op SENIORENNET heb ik KRITISCHE REACTIES bekomen
Ik heb echter via mijn zeer goede vriend ; DOC ( J.B HARTRAFT .....overleden ) van de USA tijdens zeer langdurige gespreken in 1980 , alsook gesprekken met de overleden OTTO von ABSBURG in het EP geleerd om de bekomen kritiek met aandacht te aanschouwen en in functie daarvan de nodige conclusies te trekken en POSITIEF te reageren
Herhaalde malen heb ik met personen welk zeer kritische opmerkingen formuleerde via dialoog een zeer goede band ontwikkeld en zelfs tot een zeer vriendschapelijke omgang ontwikkeld in mijn EU contacten
Kreeg deze week nog een zeer aangename e-mail van een DUITSER waarmede ik binnen IAOPA initieel als KAT & HOND verhouding .....en mij nu feliciteerde voor de belangrijke rol die ik in de periode 1980 -2011 heb gespeeld voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATION Ook de dankbaarheid van mijn vele BURGERLIJKE en MILITAIRE LEERLINGEN welk ik in de LUCHTVAART heb opgeleid via ZWEEFVLIEGEN,VLIEGTUIG of HELICOPTER en welk toen meestal zeer kritisch waren over mijn harde aanpak Zelf intresant is de positieve reactie die ik krijg van een aantal DOVE PERSONEN welk ik de toegang tot de LUCHTSPORTEN mogelijk maakte!!!!