Regelmatig stellen PILOTEN of EIGENAARS van LUCHTVAARTUIGEN mij informatie
Normaal zou ik ze verwijzen naar AOPA-BELGIUM via WWW.IAOPA.ORG
maar AOPA-BELGIUM bestaat schijnbaar enkel nog op papier maar is verder NIET AKTIEF
NEDERLANDSTALIGE vaewijs ik naar WWW.AOPA.NL
Voor de VLAAMSE personen kan het ook zeer intresant zijn om zich lid te maken van WWW.VVMV.BE gezien dit de VLAAMSCHE VLIEGCLUBS zijn en ook dat met de huidige toestand in BELGIE de VLAAMSCHE OVERHEDEN ook een aantal iniatieven in de LUCHTVAART ontplooien
Ook vind men daar informatie tot de opleidingen van PRIVAAT PILOOT
Voor BEROEPSPILOOT raad ok aan via WWW.MOBILIT.FGOV.BE de lijst der FTO te raadplegen
Hoop dat deze beperkte informatie u van nut kan zijn
Gezien mijn leeftijd en mijn aktieve betrokkenheid in de MILITAIRE en BURGERLUCHTVAART van 1954 tot 2011op NATIONAAL,EUROPEES (EU) en INTERNATIONAL( ICAO) volg ik heden de veranderingen via EASA (EU) niet meer regelmatig
over de EU problemen een reportage maar die de WERKELIJKE achtergronden van het huidige EU project niet voor 100% weergaf
Zal trachten deze straks toe te lichten???
Toen ik via IAOPA werdt ingebracht in het toenmalige EC in 1980 ( met 12 lidstaten) had ik de eer en voorrecht ontmoetingen te hebben met enkele van de VADERS van de EC ( nu EU) welk voordien ook nog aktief waren geweest in de EGKS
De toenmalige DOELSTELLINGEN tussen hen was
NOOIT GEEN OORLOG !!!
Later werdt de EC, EEC, en nu EU
Sedert 1980 tit 2011 zijn deze grondlegers verdwenen door MEP en NATIONALE POLITIEKERS welk deze gruwelijke periode niet meer hebben aan de lijve ondervonden maar enkel kennen uit BOEKEN en DOCUMENTEN
Voor hen is dit nu een BEROEPSAKTIVITEIT die zij trachten te behouden tijdens de regelmatige terugkerende VERKIEZINGEN in hun respektievelijke LIDSTAAT door de NATIONALE KIEZERS
Gezien zij op NATIONAAL vlak moeten herkozen worden is het zeer menselijk en normaal dat er de huidige manier van doen is om de POSITIEVE ontwikkelingen op NATIONAAL vlak te plaatsen en de NEGATIEVE gevolgen op de EU te BRUSSEL
Zij moeten NATIONAAL worden herkozen, daarbij komt nog het aantal verschillende POLITIEKE PARTIJEN in de 27 EU lidstaten een belangrijke rom spelen alsook de NATIONALE belangen voor hun KIEZERS
Dit is een korte en mischien nogal simplistische zienswijze....maar denk daar maar eens over na hoe men in de toekomstige EU dat kan aanpassen om te zorgen dat het IMAGO van de EU bij de EUROPESE INGEZETENE gaat verbeteren
In a TEXT of LLC dit I notice a very intresting information about the NEW AIRSPACE USER in
MILITARY OPERATIONS
RASP, UAV,UAS or DRONE are denomination for this NEW MILITARY AIRSPACE USER from witch VERY SOON whe will see activity in to the CIVILIAN OPERATIONS for AERIAL WORK OPERATIONS
On request can I transmit YOU this information via E-MAIL
Heel belangrijk is het verspreiden van een degelijke CV met daarin vermelding van de FTO maar ook van hun INSTRUCTEUR en de personen welk hun PRAKTISCHE EXAMENS in VLUCHT afnamen
Heel belangrijk is zich in een LUCHTVAARTOMGEVING aanwezig te zijn via een VLIEGCLUB of een GROUNDJOB bij een AIRLINE OPERATION of AERIAL WORK FIRMA
Heel belangrijk is het ook om VERGUNNINGEN en BEVOEGDHEDEN geldig te houden
Dit zijn enkele ADVIEZEN
Ik stel vast dat heden een aantal jongere hun studies hebben beiendigd maar weinig of geen intrest in DE LUCHTVAARTWERELD hebben
Ikzelf en ook enkele van mijn ex-leerlingen welk nu in de functie van MANAGEMENT en CHEF PILOOT aktief zijn stelen heel veel belang in AIRMANSCHIP en BEVELVOERINGS symtomen bij de mogelijke te evalueren kandidaat
SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
Ik ben regelmatig op afspraak geheel GRATIS en VRIJBLIJVEND beschikbaar op ZATERDAG en ZONDAG voormiddag te EBAW na afspraak voor een gesprek