Balhoofdplaatjes van oude en recentere merken
Merkplaatjes, klevers en transfers
Een balhoofdplaatje is een logo van de fabrikant of het merk dat is aangebracht op de balhoofdbuis van een fietsframe. Balhoofdplaatjes werden al eind 19e eeuw toegepast en waren vaak gemaakt van metaal. Ter bevestiging aan de balhoofdbuis kunnen daarin nagels of schroeven zijn gebruikt. Bij moderne(re) fietsen kunnen tevens, al dan niet met lijm, balhoofdplaatjes van kunststof zijn aangebracht. Ook kan een balhoofdbuis voorzien zijn van een transfer/sticker.
Zoeken in blog

Archief
  • Alle berichten
    Inhoud blog
  • STARLETT (Fr)
  • ROANNE SPORT (Fr)
  • RESIST (Fr)
  • R RIGOLET (Fr)
  • LA VAGABONDE (Fr)
  • FRÉGATE (Fr)
  • BENONI (?)
  • NASSEN (B)
  • SPECIAL (B)
  • CHOISY AA (B)
  • F. JACOBS (B)
  • L. DELTENRE (B)
  • BAYARD (B)
  • RIO (Nl)
  • G. v. d. TOL (Nl)
  • DUGLAS (NL)
  • ARMEEVO (NL)
  • SPECIAL (Nl)
  • DIAMANT (Nl)
  • KESTEIN (Nl)
  • MERCURY (?)
  • MOYA (?)
  • ROYAL DIONA (?)
  • SECURITAS (B)
  • STAR (B)
  • ROYALTY (B)
  • DURIE (B)
  • BURY (B)
  • GROOTE LEEUW (B)
  • M. HUBEAU (B)
  • WARNANT (B)
  • EM. FONTAINE (B)
  • WOUDLOPER (Nl)
  • CORSA (Nl)
  • HERCULES (Nl)
  • TEMPESTAS (D)
  • ARSENAL (D)
  • BRILLANT (D)
  • STANDARD (D)
  • WELLERDIEK (D)
  • CONDOR (D)
  • DÜRKOPP (D)
  • GÖRICKE (D)
  • BIELEFELD - Duitsland
  • WITTEKIND (D)
  • MEISTER (D)
  • LIGA (D)
  • GEBR. HEIDEMANN (D)
  • RABENEICK (D)
  • ORIGINAL STANDARD (D)
  • OLYMPIC DE LUXE (D)
  • CONCORDIA (D)
  • MIELE-WERKE A.G. (D)
  • WITTLER & Co (D)
  • PATRIA (D)
  • VITALI (D)
  • SOMMER (D)
  • HANSA (D)
  • EROBA (NL)
  • NEDERLANDSE LEEUW (Nl)
  • BRILLANT (NL)
  • SLR (Nl)
  • METROPOLE (Nl)
  • ATLAS ( Nl )
  • STER (Nl)
  • RITA SPORT (B)
  • GUSTAVE RENIER (B)
  • LA MEUSE (B)
  • LA MARNE (B)
  • ORlON (B)
  • PARIS SPORT (B)
  • DODSUN (Taiwan)
  • SUPERIOR ( ? )
  • ESSEX (?)
  • ALPINA (?)
  • BOULE D'OR (?)
  • LADY (?)
  • PETIT BRETON (Fr)
  • REXOR (Fr)
  • LA TRIOMPHANTE (Fr)
  • LA ROULANTE (Fr)
  • FAVOR (Fr)
  • DILECTA (Fr)
  • FANTON (Fr)
  • AUSONIA (Fr)
  • AUMON (Fr)
  • EYLLÉ (Fr)
  • JOS (Fr)
  • RIJA (Fr)
  • PEUGEOT (Fr)
  • WILLER (?)
  • DIDIER (LUX)
  • MYLORD (B)
  • LA BELGIQUE R.W.M (B)
  • J.NIHOUL (B)
  • ESMANNE (B)
  • CHAMPION (B)
  • CADU (B)
  • ANGLO-AMERICAIN CYCLES (B)
  • BENGALI (B)
  • ARTHUR MALEZSEWSKI (B)
  • NAP ( ?)
  • SABENA (B)
  • SOLIMAN (B)
  • SPRINT (B)
  • DE RODE LEEUW - LE LION ROUGE (B)
  • BARNUM (B)
  • SPATBORDPLAATJES
  • ?
  • L' HIRONDELLE (B)
  • LA COURONNE ACC (B)
  • SUPERIA (B)
  • LA PERLE (B)
  • RADIUM (B)
  • NORTA (B)
  • PRASO (B)
  • SALTOR (B)
  • DIAMOND (B)
  • VAN HAUWAERT (B)
  • St. KRISTOFFEL (B)
  • RAKAM (B)
  • ROAL (B)
  • SPECIALE (B)
  • SALVATOR (B)
  • THE DURA (B)
  • FR. VANBERGEN (B)
  • RADAR (B)
  • THORIA (B)
  • SHOGUN (Japan)
  • M. KINT (B)
  • NOVY (B)
  • CYCLE GARANTI (?)
  • RUDGE (GB)
  • ZURLA (NL)
  • PONTIAC (Nl)
  • GOMO (NL)
  • RAKET RIJWIELEN (NL)
  • VENI VIDI VICI (NL)
  • BATAVUS (NL)
  • GRONIA (?)
  • ROYAL EPAKO (B)
  • BATO (NL)
  • ROYAL MODEL DE LUXE (Nl)
  • RIJNSTROOM (Nl)
  • ’t MANNETJE (NL)
  • GERMI (Nl)
  • BALAKO (Nl)
  • MÖVE (D)
  • EMS-RAD (D)
  • LEGNANO (ITALIË)
  • RED-CAT (?)
  • ETOILE ROUGE (?)
  • GILLY (?)
  • PIERCE-ARROW (USA)
  • VÉGA (Fr)
  • SIMON (Fr)
  • SAVER (Fr)
  • NEW-GUITOR (Fr)
  • LEAK-REAM (Fr)
  • BERTRAND (Fr)
  • LA RAPIDA (Fr)
  • NEPTUNE (B / Fr)
  • RIK VAN LOOY (B)
  • LA REINE (B)
  • PAOLA (B)
  • PALMER (B)
  • DOSSCHE (B)
  • VAN GAVER (B)
  • ROYAL RENTY (B)
  • BALMORAL (B)
  • BELGICA (B)
  • D.L (B)
  • P. DE WEERDT (B)
  • SPARTA (NL)
  • FAMA (B)
  • LEA (B)
  • LAMER (B)
  • ROYAL NORD (B)
  • DERBY SPORT (B)
  • TIELTIA (B)
  • THOMPSON (B)
  • PLUME VAINQUEUR (B)
  • LAURENT (B of Fr)
  • RICHARD DEPOORTER (B)
  • SUPER (B)
  • LOMAMI (Belgisch-Congo)
  • VICI (B)
  • DE VOS (B)
  • MAIN D' OR (B)
  • EDITH (B)
  • LA NEVA (B)
  • SERCU (B)
  • GORIS (NL)
  • SULTANI ROYAL (?)
  • ECUREUIL (?)
  • CGM (?)
  • JOHNY SPORT (B)
  • T.S.A. (B)
  • THE RADNOR (B)
  • NEVEN (B)
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • STARLETT (Fr)
  • ROANNE SPORT (Fr)
  • RESIST (Fr)
  • R RIGOLET (Fr)
  • LA VAGABONDE (Fr)
  • FRÉGATE (Fr)
  • BENONI (?)
  • NASSEN (B)
  • SPECIAL (B)
  • CHOISY AA (B)
  • F. JACOBS (B)
  • L. DELTENRE (B)
  • BAYARD (B)
  • RIO (Nl)
  • G. v. d. TOL (Nl)
  • DUGLAS (NL)
  • ARMEEVO (NL)
  • SPECIAL (Nl)
  • DIAMANT (Nl)
  • KESTEIN (Nl)
  • MERCURY (?)
  • MOYA (?)
  • ROYAL DIONA (?)
  • SECURITAS (B)
  • STAR (B)
  • ROYALTY (B)
  • DURIE (B)
  • BURY (B)
  • GROOTE LEEUW (B)
  • M. HUBEAU (B)
  • WARNANT (B)
  • EM. FONTAINE (B)
  • WOUDLOPER (Nl)
  • CORSA (Nl)
  • HERCULES (Nl)
  • TEMPESTAS (D)
  • ARSENAL (D)
  • BRILLANT (D)
  • STANDARD (D)
  • WELLERDIEK (D)
  • CONDOR (D)
  • DÜRKOPP (D)
  • GÖRICKE (D)
  • BIELEFELD - Duitsland
  • WITTEKIND (D)
  • MEISTER (D)
  • LIGA (D)
  • GEBR. HEIDEMANN (D)
  • RABENEICK (D)
  • ORIGINAL STANDARD (D)
  • OLYMPIC DE LUXE (D)
  • CONCORDIA (D)
  • MIELE-WERKE A.G. (D)
  • WITTLER & Co (D)
  • PATRIA (D)
  • VITALI (D)
  • SOMMER (D)
  • HANSA (D)
  • EROBA (NL)
  • NEDERLANDSE LEEUW (Nl)
  • BRILLANT (NL)
  • SLR (Nl)
  • METROPOLE (Nl)
  • ATLAS ( Nl )
  • STER (Nl)
  • RITA SPORT (B)
  • GUSTAVE RENIER (B)
  • LA MEUSE (B)
  • LA MARNE (B)
  • ORlON (B)
  • PARIS SPORT (B)
  • DODSUN (Taiwan)
  • SUPERIOR ( ? )
  • ESSEX (?)
  • ALPINA (?)
  • BOULE D'OR (?)
  • LADY (?)
  • PETIT BRETON (Fr)
  • REXOR (Fr)
  • LA TRIOMPHANTE (Fr)
  • LA ROULANTE (Fr)
  • FAVOR (Fr)
  • DILECTA (Fr)
  • FANTON (Fr)
  • AUSONIA (Fr)
  • AUMON (Fr)
  • EYLLÉ (Fr)
  • JOS (Fr)
  • RIJA (Fr)
  • PEUGEOT (Fr)
  • WILLER (?)
  • DIDIER (LUX)
  • MYLORD (B)
  • LA BELGIQUE R.W.M (B)
  • J.NIHOUL (B)
  • ESMANNE (B)
  • CHAMPION (B)
  • CADU (B)
  • ANGLO-AMERICAIN CYCLES (B)
  • BENGALI (B)
  • ARTHUR MALEZSEWSKI (B)
  • NAP ( ?)
  • SABENA (B)
  • SOLIMAN (B)
  • SPRINT (B)
  • DE RODE LEEUW - LE LION ROUGE (B)
  • BARNUM (B)
  • SPATBORDPLAATJES
  • ?
  • L' HIRONDELLE (B)
  • LA COURONNE ACC (B)
  • SUPERIA (B)
  • LA PERLE (B)
  • RADIUM (B)
  • NORTA (B)
  • PRASO (B)
  • SALTOR (B)
  • DIAMOND (B)
  • VAN HAUWAERT (B)
  • St. KRISTOFFEL (B)
  • RAKAM (B)
  • ROAL (B)
  • SPECIALE (B)
  • SALVATOR (B)
  • THE DURA (B)
  • FR. VANBERGEN (B)
  • RADAR (B)
  • THORIA (B)
  • SHOGUN (Japan)
  • M. KINT (B)
  • NOVY (B)
  • CYCLE GARANTI (?)
  • RUDGE (GB)
  • ZURLA (NL)
  • PONTIAC (Nl)
  • GOMO (NL)
  • RAKET RIJWIELEN (NL)
  • VENI VIDI VICI (NL)
  • BATAVUS (NL)
  • GRONIA (?)
  • ROYAL EPAKO (B)
  • BATO (NL)
  • ROYAL MODEL DE LUXE (Nl)
  • RIJNSTROOM (Nl)
  • ’t MANNETJE (NL)
  • GERMI (Nl)
  • BALAKO (Nl)
  • MÖVE (D)
  • EMS-RAD (D)
  • LEGNANO (ITALIË)
  • RED-CAT (?)
  • ETOILE ROUGE (?)
  • GILLY (?)
  • PIERCE-ARROW (USA)
  • VÉGA (Fr)
  • SIMON (Fr)
  • SAVER (Fr)
  • NEW-GUITOR (Fr)
  • LEAK-REAM (Fr)
  • BERTRAND (Fr)
  • LA RAPIDA (Fr)
  • NEPTUNE (B / Fr)
  • RIK VAN LOOY (B)
  • LA REINE (B)
  • PAOLA (B)
  • PALMER (B)
  • DOSSCHE (B)
  • VAN GAVER (B)
  • ROYAL RENTY (B)
  • BALMORAL (B)
  • BELGICA (B)
  • D.L (B)
  • P. DE WEERDT (B)
  • SPARTA (NL)
  • FAMA (B)
  • LEA (B)
  • LAMER (B)
  • ROYAL NORD (B)
  • DERBY SPORT (B)
  • TIELTIA (B)
  • THOMPSON (B)
  • PLUME VAINQUEUR (B)
  • LAURENT (B of Fr)
  • RICHARD DEPOORTER (B)
  • SUPER (B)
  • LOMAMI (Belgisch-Congo)
  • VICI (B)
  • DE VOS (B)
  • MAIN D' OR (B)
  • EDITH (B)
  • LA NEVA (B)
  • SERCU (B)
  • GORIS (NL)
  • SULTANI ROYAL (?)
  • ECUREUIL (?)
  • CGM (?)
  • JOHNY SPORT (B)
  • T.S.A. (B)
  • THE RADNOR (B)
  • NEVEN (B)
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Categorieën
    29-05-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUTOMOTO (Fr)

    AUTOMOTO (Fr)

    Cycles Automoto: - (..1908...1952..). Société Nouvelle de Constructions Mécaniques de la Loire Rue Parmentier & Chemin du Rez à St Etienne – France (Frankrijk). Puis (later) S.A Industrielledu Centre-61 Avenue de la Rochetaillée à St Etienne- Loire France.

    Automoto is een motor- en fietsenmerk uit Saint-Étienne , gelanceerd in 1899 met een kopie van de De Dion driewieler. Het merk produceerde fietsen vanaf de jaren 1910 tot begin jaren vijftig. Automoto sponsorde een professioneel wielerteam van 1910 tot 1952. Bekende leden waren onder meer Henri Pellisier (Frankrijk), Ottavio Bottecchia (Italië) en Lucien Buysse (België).

    Cycles Automoto was een baanbrekende Franse fabrikant van fietsen en motorfietsen, opgericht aan het begin van de 20e eeuw. Automoto stond bekend om zijn doordachte ontwerp en nauwkeurige constructie en groeide in populariteit totdat het begin jaren 60 fuseerde met de Peugeot-groep.

    Een deel van de populariteit van Automoto was toe te schrijven aan het brede scala aan producten dat beschikbaar was bij het bedrijf, waarvan de fietslijn alleen al groeide tot twintig modellen. “De AutoMoto St Etienne-fabriek was enorm en huisvestte alle verschillende werkplaatsen, zodat ze veel van hun eigen onderdelen konden produceren; naven, kettingsets, remmensets, enz.”

    Een ander minder direct deel van die populariteit was terug te voeren op de mystiek van Automoto, ondanks een paar wereldoorlogen en de groeiende beschikbaarheid van producten bleef het bedrijf toch groeien op plekken als Zuid-Amerika.

    Vandaag de dag, meer dan een halve eeuw nadat de laatste Automoto zijn geboorteplaats Saint-Étienne verliet, zijn de tijdloosheid van het klaverbladlogo van het bedrijf en de transportmachines die het in zijn compacte vijftigjarige bestaan ​​produceerde, nog steeds even betekenisvol.

    Honderd jaar geleden was alles heel anders. Met de trein van het noordelijke Parijs naar het zuidelijke Saint-Étienne reizen betekende een oncomfortabele en onbetrouwbare dagreis door centraal Frankrijk, naar het Loire-gebergte ten zuidwesten van Lyon. Het betekende ook dat je de cultureel meest verfijnde stad ter wereld moest verlaten voor een van de meest industrieel ingestelde steden.

    Het Franse wieler-erfgoed — oftewel het wieler-erfgoed in het algemeen — onstond ​​in Saint-Étienne. De stad wordt door onpartijdige experts als  Sheldon Brown vaak de "fietshoofdstad van Frankrijk" genoemd en heeft de oorsprong gevormd van bekende wielerbedrijven als Manufrance/Mavic, Motobécane en Vitus.

    Driebladige klavers zaaien

    In de zomer van 1889 kwamen vier zakenmannen uit Saint-Étienne bijeen — Montet Chavanet, Claudius Gros, Pierre Lapertot en Messieur Pichard — die een beroepsvereniging oprichtten met de naam “Société de Constructions Mécaniques de Cycles et Automobiles.” Deze mannen deelden een passie voor gemotoriseerde en niet-gemotoriseerde mechanische transportmiddelen, waarmee destijds fietsen, driewielers en vierwielers werden bedoeld, ze verlangden naar een gemeenschappelijk forum om ideeën over hen uit te wisselen.

    Na bijna een decennium van dit werk, terwijl ze ondertussen verschillende ontwerpen verfijnden en samensmolten tot een team, registreerden Gros, Pichard en een andere man genaamd Messieur Goudefer in 1898 het merk Automoto. Een ander bedrijf werd vervolgens in 1899 geregistreerd onder de naam "Société de Construction Mécanique de cycles et automobiles Chavanet, Gros, Pichard et Cie." Misschien voelde Chavanet zich buitengesloten, tot duidelijk nadeel van Goudefer.

    Het bedrijf werd in 1901 geregistreerd als een besloten vennootschap en omgedoopt tot "Société Anonyme des Constructions Mécaniques de la Loire", of kortweg CML. Alle betrokkenen moeten opgelucht adem hebben gehaald met dit nieuwe korte acroniem waarmee ze vanaf nu hun bedrijf  konden indiceren. Pas toen er weer een decennium voorbij was  en een gedwongen liquidatie die werd veroorzaakt door strategische misstappen met betrekking tot de productie van auto's, namen ze in 1910 hun uiteindelijke naam aan: Cycles Automoto.  En zo werd het klavertje drie geboren.

    Zeer gerespecteerd onder de andere grote merken van die tijd - Alcyon, Clément, La Française, Gauloise, Hurtu, Peugeot, werden de Automoto-fietsen een favoriete fiets van de koers-elite.

    Defini Automoto was een Franse professionele wielerploeg opgericht in 1910 en gesponsord door het motor- en fietsenmerk Automoto.

    Tijdens een bijzonder stormachtige Tour de France in 1913 werd er gezegd dat Lucien Mazan "sneller reed dan de sterren" op zijn Automoto-koersmachine. Het evenement werd herdacht in een populaire Automoto-ansichtkaart met de liefkozend bekende "Petit-Breton" die sneller reed dan een achtervolgende groep hemelse verschijningen. De legendarische Argentijnse wielrenner kon dat jaar de gele trui niet bemachtigen, maar zal desondanks altijd herinnerd worden als de eerste die de Tour de France twee keer won, in 1907 en achtereenvolgens toen hij hem in 1908 verdedigde.

    Na de Eerste Wereldoorlog volgde Automoto het voorbeeld van een aantal vooroorlogse fietsfabrikanten en sloot zich in 1919 aan bij het consortium La Sportive. La Sportive werd opgericht door verschillende Franse wielerbelangengroepen die zich vermengden met een diep verlangen om de professionele wielersport voort te zetten, ondanks de verfoeilijke realiteit van de naoorlogse periode.

    De aangesloten bedrijven bundelden hun middelen om de helft van het peloton uit te rusten onder de naam “La Sportive”. Wielerauteur William Fotheringham suggereert verder dat het consortium de kiezers van dit systeem het extra voordeel gaf om de salarissen van de renners te controleren. De aangesloten bedrijven waren: Alcyon, Armor, Automoto, Clément, La Française, Gladiator, Griffon, Hurtu, Labor, Liberator, Peugeot en Thomann.

    Drie pijnlijke jaren van wederopbouw later, begonnen verschillende La Sportive-leden, onder leiding van de industriegigant Peugeot,  hun eigen merken weer te promoten. De vooroorlogse identiteiten waren weer intact en Automoto bereikte zijn volle prominentie in het peloton. De renners domineerden het belangrijkste evenement van het professionele wielrennen, van 1923 tot 1926, de Tour de France. Dat deden ze met een reeks overtuigende overwinningen onder leiding van renners met internationale aantrekkingskracht zoals Henri Pellisier (Frankrijk), Ottavio Bottecchia (Italië) en Lucien Buysse (België).

    Halverwege de jaren twintig  kwam er abrupt een einde aan de winstreeks van Automoto. In de zomer van 1927 verscheen er een getalenteerd Alcyon-team onder leiding van verschillende renners uit België en Luxemburg. In die zomer vestigde het Alcyon-team zich als de nieuwe kampioen, een etiket dat pas in 1930 terug werd afgestaan. Een etiket dat nooit meer werd begeerd door het ooit achtenswaardige  Automoto, met als opvallende uitzondering de achttien onverwachte overwinningen van Fritz Masanek op het Mexicaanse professionele wielercircuit in de vroege jaren vijftig.

    Automoto's toewijding aan  koersen en succesvolle overwinningen leidde tot decennia van loyaliteit op de markt. De vele overwinningen brachten meer erkenning onder competitiebewuste kopers en een consistente groei van de verkoop voor het bedrijf. Het management versterkte de relatie tussen winnen en verkopen met advertenties waarin competitiemodellen werden getoond naast andere met een bredere aantrekkingskracht. Het reageerde ook op de vraag door de Automoto-catalogus uit te breiden met fietsen die bedoeld waren voor verschillende toepassingen en die toen pas door het rijdende publiek werden ontdekt. In een jaarlijkse Automoto-catalogus die zo compleet was als welke andere dan ook, omvatte het aanbod van producten op de Franse markt in 1952: fietsen van de klasse “grande”, “ballon”, “demi-ballon”, “tourisme”, “randonneur”, “demi-course”, “course” en “porteur”, waarvan er veel beschikbaar waren in zowel heren- als damesmodellen.

    Automoto's blootstelling aan de Amerikaanse fietsenmarkt lijkt beperkt tot het begin van de jaren 50. Aangedreven door Masaneks overwinningen in Mexico, begon het bedrijf met een beperkte distributie van fietsen via Edward Lynch & Son, een importeur van premium Europese fietsartikelen uit het midden van de twintigste eeuw, gevestigd in Compton, Californië. De tweede druk van de Edward Lynch & Son-catalogus in het begin van de jaren 50 bood zeven representatieve Automoto-modellen aan.

    De erfenis van Cycles Automoto eindigde abrupt in 1959 toen Indénor — een dochteronderneming van Peugeot — het merk Automoto nogal on-ceremonieel kocht en kort daarna de productie staakte, waardoor de voorheen overlappende bedrijfslijnen verder werden gemonopoliseerd. Peugeot nam Automoto in 1959 over en bleef de naam gebruiken voor de motoren die ze zelf produceerden tot 1963.  Slechts tien jaar eerder, toen een advertentie van Automoto stoutmoedig verklaarde: "Le Triomphe De La Qualite Française", zouden weinigen met een gezond geweten aan die bewering hebben getwijfeld. Dat is de aard van het bedrijfsleven.

     





















    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!
    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • KOERS, Wielermuseum Roeselare
  • Belgische fietsfabrikanten
  • Rijwielindustrie Nederland
  • Utrechtse rijwielhandel
  • Burgers E.N.R. (Eerste Nederlandse Rijwielfabriek)
  • Balhoofdplaatjes, Fietsmuseum Mommen (NL)
  • De Oude Fiets
  • Klassieke Nederlandse Racefiets
  • Amsterdamse rijwielfabrieken
    Mijn favorieten
  • Cycles Peugeot
  • De Kampioen
  • Franse bakkersfietsensite
  • L’encyclo du vélo
  • Repertoire-des-marques
  • Liste de fabricants de bicyclettes
  • Bicycle headbadges
  • RUDGE & RUDGE-WHITWORTH Cycle Co
  • Website balhoofdplaatjes
  • Fietsemblemen en balhoofdplaatjes
    Mijn favorieten
  • Encyclo du vélo
  • Online Bicycle Museum UK
  • VERZAMELING VAN JAN V D ZANDEN
  • Balhoofdplaatjes Diamant
  • Balhoofdplaatjes
  • Facebook balhoofdplaatjes
  • Gruno
  • Gazelle
  • Germaan
  • Steuerkopfschilder von Rädern der Fa. Todtenhöfer. MASOVIA.
    Mijn favorieten
  • Neurenbergse fietsgeschiedenis!
  • OLDTIMER FAHRRAD STEUERKOPFEMBLEM - STEUERKOPFSCHILD
  • Zweedse merken en balhoofdplaatjes
  • Duitse fiets info
  • Archief balhoofdplaatjes Oude Fiets
  • JAPANESE FIETSEN
  • Willekeurig SeniorenNet Blogs
    eliza
    blog.seniorennet.be/eliza
    Een interessant adres?
    Foto
    Zoeken in blog

    Laatste commentaren
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    madelief68
    blog.seniorennet.be/madelie
    Zoeken met Google


    Foto

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!