In de show wereld zit het vol met haaien, haaien die geen respect hebben voor de artiesten maar wel voor wat ze kunnen opbrengen,want alles draait om het GELD. Ze MISBRUIKEN JONGE ONERVAREN ARTIESTEN en daar kan ik volmondig over meespreken.
Ik heb het nu over een musicus welke zich Gaillard noemt en momenteel alom bekend is voor zijn
" innerlijk musiceren ", dat wil zeggen je eventueel zonder zang voelt waarover het liedje gaat. Op 16 jarige leeftijd in 1987,legde hij examen af voor componist en auteur bij SABAM. Even later kreeg hij bericht dat hij voor beiden geslaagd was,de jongste ooit geweest.
Van toen af,als volwaardig lid van SABAM,stuurde hij het ene lied na het andere om deze vast te leggen.
Via een telefoon kregen wij te horen dat Micha Marah " Gailliard " aan het zoeken was, naar aanleiding van een nummer van hem dat hoog scoorde op de Franstalige radio met " MON REVE EN BLEU " ,waarvan Micha vernam dat " Gaillard "zowel de componist als de arrangeur was van dat lied.
Ze bleef aandringen dat ze uit de VLAAMSE muziek wilde stappen en de Ierse toer op wilde gaan.
Gezien Gaillard enkel muziek maakt waar er een ziel in zit en eerst haar stem bijschaafde,was hij akkoord en vond het eerder een uitdaging.
Als onbezorgde jongeling moest Gaillard in de Ierse tradities duiken,want Micha wou eerst met oude Ierse nummers starten waarbij dan wel nog arrangementen moesten gemaakt worden.. Een uitdaging dat hem tevens uitputte,want hij leefde zich in de Ierse tragedie,speelde met de Ierse slag gitaar en alle instrumenten wat eigen is aan dat land.
Wij stelden ons later wel de vraag waarom Micha voor haar traditionals GEEN IERSE ARRANGEUR AANSTELDE , want ze had toch een relatie met een Ier ?
Daar kwamen we later pas achter, want dergelijke mannen moet ze natuurlijk flink betalen en zo'n jongen gast kon ze helemaal als toen nog bekende radio en t.v. zijnde madam misbruiken. Ik was er bij als ze hem zei :" ik kan iemand maken en breken,zo'n macht heb ik in de muziekwereld ".
En na de zoveelste meer dan 100 jaar oude liedjes te arrangeren werd er besloten om composities van Gaillard op de volgende c.d. te plaatsen, want hij werd het moe om telkens in andermans leven te stappen en had zelf inspiratie genoeg om het Iers te doen lijken en trouwens hij had al in die stijl nummers liggen met de oorspronkelijke titels bij SABAM beveiligd naar zijn gewoonte.
En toen kwam de kat uit de mouw dat ze voor al dat werk wat hij al gepresteerd had , eveneens het opleiden van de band en partituren uitschrijven enz.,want Micha stelde het allemaal maar uit en beloofde telkens maar als alle nummers op de schijf zouden staan dat ze hem dan zou betalen.
" Gaillard" werd ondertussen op de hoogte gebracht dat MICHA NIET TE VERTROUWEN WAS en hij beter voor al die maanden werken al zijn vergoeding moest opeisen en die persoon sprak uit ervaring.Dat was John Terra.
En zo begonnen de poppen aan het dansen.Gaillard weigerde ZIJN nummers aan haar af te staan,want eerst wou hij voor al de gepresteerde werken betaald worden,of dacht Micha dat hij enkel van muziek maken kon leven of van zijn ouders ?
Nu kwam de ware FEEKS naar boven,haar MASKER was afgevallen. Ze bedreigde hem langst alle kanten, pleegde valsheid in geschriften,kwam met een wasmand vol met leugens af en...juist...het werd een rechtzaak. Valsheid in geschriften was dat zij onder de naam van haar aanhouder, Isy Mc.Cormack liet aanmanen, omdat hij zogezegd de muziekwerken had verricht terwijl hij GEEN NOOT kent of enig instrument kan spelen. En hiervan was SABAM op de hoogte maar speelde het spelletje mee met Micha Marah. Dat was toen al het eerste vermoeden dat artiesten bij SABAM geen waarde hebben en NIET beschermt zijn tegenover de GROOTHEDEN als muziekuitgevers en de MACHTIGEN in de show wereld.
Men kan het vergelijken met de Vlamingen die ook maar tweederangs of zelfs derderangs volkeren zijn.Eerst de Walen, dan de Moslims en dan....wij misschien.
Dus een rechtzaak,John Terra was toen bezig met een Zweedse zangeres en vroeg aan Micha de gegevens van Gaillard om eveneens voor zijn liedje de arrangementen te doen en kreeg als antwoord,nog voor de aanvang van de rechtzaak: " Daar blijf ja van af,hij is van MIJ. "
Dan toch via,via kwam hij Gaillard tegen en werd op de hoogte gebracht dat hij een advocaat zocht die op de hoogte was van de muziekale rechten. En ja,zijn tekstschrijver van " liefde is een kaartspel,mr. GIJBELS adviseerde John Terra als een GOEDE advocaat."
Goed,hij volgde zijn advies op,maar kreeg gauw door dat deze toch liever Micha in bescherming nam,want zij zat toch met Vlaamse artiesten die best een tekstschrijver zoals hij nodig had.
Het jojo spel kon beginnen.Gaillard moest telkens maar bewijzen dat de advocaat van Micha, Peter Marx, de vuile was van Micha moest wit wassen met alle middelen die ze maar konden verzinnen en geloof me,LAGER kon Micha en haar advocaat niet meer vallen.
Het was vechten tegen de DUIVEL en nog steeds geen steun van SABAM uit. Wat wil je,die gaan hun zwaar begaande fout NIET TOEGEVEN, maar ze vergeten dat we alles op papier hebben en ze later een dikke blunder hebben gedaan welke we konden gebruiken op de Rechtzaak.
Gaillard nam een andere advocaat onder de arm,een persoon die NIETS met de showbis te maken had en waar hij zich goed bij voelde, in tegenstelling met de arrogante mr. Gijbels.
En ja,in hoger beroep in Brussel is Micha financiëel ZWAAR AFGESTRAFT, het veelvoudige als het factuurke was van Gaillard plus haar DURE ADVOCAAT.
En nu is er weer iets aan de hand met een uitgever die blijkbaar geen uitgever bleek te zijn,maar Gaillard deze vertrouwde omdat toch Kate Rayn, Hadise en nog andere bekenden in zijn stal zaten. Ik zeg zaten,want ze hebben gelukkig tijdig lont geroken en men gaat niet weg als men het er goed heeft. In dit geval dan staat Gaillard er niet alleen voor.
Alweer BOERENBEDROG en alweer SABAM , waaronder Johan Verminnen mee de kar spant. Weer is de artiest ZERO en huichelt Johan mee met de valse schijn van een uitgever.
Het gaat nu om nummers welke op de cd staan van Kate Rayn en die in de winkels zijn uitgebracht zonder de toestemming van de GEESTELIJKE VADER ( componist ) zoals men dat noemt.
Nu beticht Johan Verminnen Gaillard dat hij zijn nummers zonder uitgever heeft vastgelegd. Is Johan nu zo DOM dat hij niet beseft dat de componist eigenaar is en blijft van zijn liedjes en men voor alles en nog wat diens toestemming moet vragen ?
Ik kan er niets aan doen,maar ik geloof niet dat Verminnen een componist is van zijn liedjes,anders hoort hij dat te weten. Dus,nog maar een duiveltje bij, een schijnheiligaard tot het bot,maar hij zal zijn straf ook nog wel krijgen . De WAARHEID IS STERKER DAN DE LEUGEN en dat alles zal nog wel een staart krijgen,te beginnen met Micha Marah en SABAM.
Dit proces verwacht de advocaat van Gaillard dat het nog maanden kan duren alvorens ze aan de beurt zijn,maar in elk geval wordt dit een delicatesse voor de media en een waarschuwing voor jonge artiesten dat ze niet in een valkuil terecht komen.
Men mag niet liegen of laster uitkramen,maar wel volgens Gods gebod,indien men meent de waarheid te moeten zeggen om bescherming te bieden aan anderen MOET men dat uitbrengen,anders is men medeplichtig aan het KWAAD. Ziezo,bij deze heb ik Hem gediend.
|