Foto
Welkom op mijn blog!
Inhoud blog
  • September
  • Imogen Thomas
  • E. Heatherton
  • Natuur
    Gastenboek
  • Lieve groetjes vanwege DEWESTHOEK
  • :)
  • Vrolijk Paasfeest gewenst van Valerieke en familie
  • Lieve lollig leuke lentegroentjes vanwege F
  • fluisterzachte nachtgroetjes na een zonnige dag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Tiens suiker...het beste! - - - - - - Tiens suiker...het beste! - - - - - - Tiens suiker...het beste!
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    gazetteprovencal
    blog.seniorennet.be/gazette
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Welkom op mijn blog!
    Favorieten
  • Senoirennet.be
  • Viegtuigen
  • Vlaams Gewest
  • Brussels Airlaines
  • Recepten
  • VML-Modelvliegtuigen
  • Belga
  • De Lijn
  • Gazet van Tienen
  • Ministerie van Financiën
  • NMBS
  • Routeplan
  • Staatsblad
  • Stad Tienen
  • Witte Gids
  • Stamboom
  • Beleggingsadvies
  • Routeplanner
  • Lifestyle
  • Vakantie bij Belgen in het buitenland
  • Cartoons
  • Tienen draait rond
  • Nieuws HLN
  • Van 60 tv-zenders minder tot geen programma's opslaan: waarom gooi je je decoder beter niet klakkeloos buiten?
  • KIJK. Verlamde man die als eerste hersenchip van Elon Musk kreeg, kan computer besturen met gedachten: “Heeft mijn leven veranderd”
  • Onbekende componist klopt ABBA en is meest gestreamde Zweedse muzikant op Spotify
  • Je iPhone beter beschermen tegen diefstal? Deze Apple-functie kan je helpen
  • Ook problemen met de wekker op je iPhone? Apple-fans in rep en roer, update op komst
  • “AI zal volgend jaar al slimmer zijn dan eender welke mens”, voorspelt Elon Musk
  • Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
  • Proximus lanceert alles-in-één-app
  • Amerikaanse regering spant proces aan tegen Apple wegens monopoliepraktijken bij iPhone
  • Nieuwste iPads getest: het scherm is verbluffend en slimme pen voelt als echte pen
    Zoeken met Google


    ZUCHEROKE!
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
  • Foto
    Foto
    Stamboom nog niet klaar!
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    WWWWW
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    ZUCHEROKE
    TIENEN DRAAIT ROND
    Tienen - Tintelende stad - Suikerstad -mijn stad -
    12-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te weinig zon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aardgasprijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aardgasprijs explosief gestegen

    BRUSSEL - Aardgas is in zes jaar tijd 50 tot 70 procent duurder geworden voor wie klant is bij Electrabel en Luminus. Een grote meerderheid van de Belgische gezinnen is klant bij deze leveranciers.

    Aardgas is niet alleen fors duurder geworden, opmerkelijk is ook dat de prijs ervan tussen 2003 en 2009 veel sterker is gestegen dan de elektriciteitsprijs in dezelfde periode. Dat blijkt uit een studie van de Creg, de Belgische energieregulator. Die vergeleek de energieprijzen van begin 2003 met die van december 2009.

    De sterke toename van de gasprijs is volgens de regulator toe te schrijven aan almaar hogere brandstofprijzen, maar ook aan de wijzigingen van de tariefformules door de leveranciers.

    De particuliere gasverbruikers mogen bovendien van geluk spreken dat de Creg er de voorbije jaren in geslaagd is om de andere grote kostenpost op de gasfactuur onder controle te houden. De distributienettarieven voor aardgas lagen eind 2009 niet hoger dan in 2003, bij de vrijmaking van de energiemarkt in Vlaanderen.

    Het resultaat is dat voor een gezin met een gemiddeld verbruik dat zich met aardgas verwarmt, de eindprijs in december van vorig jaar uiteindelijk tussen de 35 en 40% hoger lag dan zes jaar geleden.

    Het rekenwerk van de Creg wat elektriciteit betreft toont dan weer aan dat de gezinnen met een klein verbruik er zeer bekaaid afkomen. Voor hen was eind vorig jaar stroom bijna 40 procent duurder dan zes jaar geleden. De kleine verbruikers lijken het minst geprofiteerd te hebben van de vrijmaking van de elektriciteitsmarkt in 2003.

    Een Belgisch gezin met een gemiddeld verbruik – met elektrisch kookvuur, wasmachine en droogkast als grootste stroomslokoppen – is iets beter af. Als het klant is bij marktleider Electrabel, betaalde het eind vorig jaar gemiddeld 20 procent meer dan in 2003. Bij Luminus zou het maar 7 procent zijn geweest. Electrabel vindt echter dat zo'n vergelijking niet opgaat wegens verschillen in de tariefformule. Net als bij aardgas is de duurdere stroom vooral toe te schrijven aan de stijging van de energieprijs die de leveranciers afficheren. Eind 2008 lag de elektriciteitsprijs overigens nog een stuk hoger. De crisis heeft nadien stroom heel wat goedkoper gemaakt.

    Maar de gezinnen plukken niet alle vruchten van deze prijsdaling. Dat komt omdat de distributienettarieven sinds 2008 sterk aan het klimmen zijn. Terwijl deze tarieven eind 2007 vaak nog onder het peil van 2003 lagen, zitten ze nu in sommige regio's in Vlaanderen al 35% boven het peil van zes jaar geleden.                             (pse)

     

     


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nudistenclub
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Edeavour
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Endeavour succesvol aan ruimtestation ISS gekoppeld

     

    Het maandag in Florida gelanceerde ruimteveer Endeavour heeft zich woensdag succesvol aan het Internationaal Ruimtestation ISS gekoppeld, zo was rechtstreeks op NASA TV te zien.

    De vijfde laatste shuttle klonk zich om 06.06 uur Belgische tijd vast aan de Harmony-module van de spacemeccano, boven de Atlantische Oceaan ten westen van Portugal.

    Bedoeling van de 'kamer met uitzicht missie' is in Europa voor de VS gebouwde hardware aan te hechten: de 280 miljoen euro kostende module Tranquility met de 20 miljoen euro kostende waarnemingskoepel Cupola. Er zijn daarvoor tijdens deze dertiendaagse vlucht drie ruimtewandelingen.
     
    De montage van de Tranquility gebeurt op de vijfde vluchtdag, tijdens het eerste uitje. De Cupola met zijn zeven ramen verhuist enkele dagen later van plaats op de drukmodule die de werk- en levensruimte in de spacemeccano verhoogt. Na deze missie is het ISS voor 90 procent klaar.
     
    De Endeavour vervoert zes astronauten. Er is geen bemanningsruil met een of meer van de vijf opvarenden van het ISS. (belga/vsv)

     

     


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valse VZW,s

    Overwinning in strijd tegen valse vzw's

    De fiscus heeft een belangrijke slag thuisgehaald in de strijd tegen schijn-vzw's, dat zijn 'verenigingen zonder winstoogmerk' die in werkelijkheid commerciële, winstgevende ondernemingen zijn. Alle bestuurders en leden van zo'n fictieve vzw riskeren persoonlijk aansprakelijk te worden gesteld voor de schulden van de vzw. Dat bericht De Tijd dinsdag.

    De rechtbank van Antwerpen heeft een vzw van Frank Verstraeten, die grote winsten boekte met dancing Zillion Beach, geherkwalificeerd als een vennootschap. En de bestuurders en de zaakvoerders die in de fout gingen, moeten opdraaien voor de miljoenenschuld van de vzw.

    De Bijzondere Belastinginspectie (BBI) spreekt van een 'baanbrekende' uitspraak met een grote precedentwaarde.

    Betrouwbare cijfers over het aantal schijn-vzw's in ons land zijn niet voorhanden. In 2007 werden 136 vzw's aan een onderzoek onderworpen: 108 in Vlaanderen, 24 in Brussel en 4 in Wallonië. Daarvan bleken 14 vzw's uiteindelijk schijn-vzw's te zijn: 13 in Vlaanderen en 1 in Wallonië. Ze hadden wel degelijk een louter winstgevend doel.

    De fictieve vzw's blijken vooral op te duiken in de culturele sector (muziek en kunst).

     jns (belga)


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snelwegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Snelwegen worden bouwwerven

    Vooral filemiserie verwacht op E40, VAB raadt aan om deze zomer de trein te nemen naar de kust

    NVT - Wie deze zomer vanuit Limburg en Leuven naar de kust rijdt, zal minstens vier werven moeten passeren op de E40. 'We gaan zware maanden tegemoet op onze snelwegen: overal wordt er gewerkt', zegt Maarten Matienko van VAB. Tom Le Bacq

    Meer dan twintig werven op snel- en ringwegen telt de automobilistenvereniging VAB de komende maanden. Het zal voor fileleed in heel Vlaanderen zorgen. 'We hebben het dan alleen nog maar over structureel onderhoud', zegt Maarten Matienko van VAB. 'Ongetwijfeld komen er nog een flink pak noodherstellingen bij aan de scheuren en gaten die zijn veroorzaakt door het strenge winterweer.'

    E40

    De E40 is het grootste slachtoffer. 'Die wordt maandenlang de grootste bouwwerf van Vlaanderen', zegt Matienko. 'Veel werken zullen tijdens de zomervakantie worden uitgevoerd. Dat is goed, omdat dat een verkeersluwe periode is, maar het betekent wel dat de toeristen die deze zomer naar de kust willen vaak met grote vertragingen te kampen zullen krijgen.'

    Een voorbeeld: wie vanuit Limburg via Brussel naar zee wil deze zomer, moet langs werven tussen Bertem en Sterrebeek (verkeer over drie versmalde rijstroken), Erpe-Mere (drie versmalde rijstroken), Merelbeke (tot 15 juli twee rijstroken) en Drongen (drie versmalde rijstroken). 'Reken maar dat je op drukke momenten een uur tot anderhalf uur langer onderweg zal zijn naar de kust', zegt Matienko.

    Filetickets

    De VAB raadt iedereen deze zomer aan om met de trein naar de kust te reizen. 'Dat klinkt misschien raar uit de mond van een automobilistenvereniging, maar soms is het gewoon zinvoller om de auto thuis te laten', zegt Matienko. We hopen dat de NMBS goedkope filetickets lanceert om deze zomer toeristen naar zee te brengen. In Nederland wordt dat al gedaan en heeft het veel succes.'

    Toch dreigt niet alleen het verkeer naar de kust vast te lopen. 'Ook rond Antwerpen zullen automobilisten de komende maanden veel vaker dan anders met werkzaamheden geconfronteerd worden', zegt Matienko. 'De herstellingswerken aan de E313 tussen Ranst en Geel beginnen waarschijnlijk in juni of juli, en het is nu al duidelijk dat ze erg veel hinder zullen veroorzaken.'

    Broodnodig

    'Er staan inderdaad zeer veel werkzaamheden op het programma, maar ze komen niet zomaar uit de lucht vallen. Ze zijn broodnodig: we hebben de afgelopen jaren een flinke achterstand opgelopen in het onderhoud van onze snelwegen', zegt minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V). 'Het is voorbarig om nu al te zeggen dat die werken tot gigantische files zullen leiden. Vorig jaar moest het verkeer op de E40 in Affligem een tijdlang over versmalde rijstroken, en daar is de doorstroming nog vrij vlot verlopen.'

     


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krokusvakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20 procent meer geboekte vakanties bij Jetair in krokus

     

    In vergelijking met de vorige krokusvakantie noteert touroperator Jetair dit jaar in België zo'n twintig procent meer boekingen voor vliegvakanties, citytrips en autovakanties dichtbij. Deze krokusvakantie werden er even veel sneeuwvakanties geboekt als vorig jaar, luidt het in een persbericht van Jetair.

    In vergelijking met vorig jaar voorziet Jetair extra vliegcapaciteit. De bezettingsgraad reikt deze krokusvakantie bovendien boven de negentig procent.
     
    Vakanties richting sneeuw zijn goed voor een derde van het totale aantal krokusboekingen bij Jetair. Vliegvakanties en citytrips enerzijds en autovakanties naar dichtbije bestemmingen anderzijds vertegenwoordigen elk op hun beurt eveneens een derde van de boekingen.
     
    Spanje, Egypte en Marokko zijn deze krokusvakantie in België de drie populairste bestemmingen bij de vliegvakanties. Bij de sneeuwvakanties vormen Frankrijk, Oostenrijk en Duitsland de top drie van meest geboekte reizen en Londen, Parijs en Rome zijn de drie meest geliefde citytrips bij Jetair. (belga/dea)


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.McDonnell Douglas A-4 Skyhawk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liefde en waanzin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    'Liefde en waanzin liggen niet ver uit elkaar'

    Seksuoloog en psychotherapeut Wilfried Van Craen schreef boek over gekke liefde en liefdevolle gekte

    NVT - Liefde doet je hart sneller slaan en brengt je hoofd op hol. Maar soms doet liefde de stoppen ook echt doorslaan. Psychotherapeut en seksuoloog Wilfried Van Craen legde het gedrag van erotomanen, stalkers, geobsedeerde geliefden en love junkies onder de loep en schreef er een boek over. Eline Bergmans

    Bloemblaadjes tellen of je geliefde wel echt van je houdt. Aan een sjaal ruiken om te controleren waar je partner geweest is. De mailbox van je lief nakijken. Wie verliefd is, doet dwaze dingen. Maar wanneer wordt het echt ongezond? Hoe ver mag je jezelf wegcijferen voor je een pathologische liefdesjunkie wordt? Psychotherapeut en seksuoloog Wilfried Van Craen schreef er een boek over. 'De grens tussen gezonde en ongezonde liefde is niet zo gemakkelijk te trekken. Verliefdheid is bijvoorbeeld altijd een beetje waanzin. Als je niet weet dat iemand verliefd is, zou je zeggen: Die mens draait door, bel een ziekenwagen!'

    Hoe komt dat die gekte wel maatschappelijk aanvaard is?

    Wilfried Van Craen: 'Verliefdheid is de enige aanvaarde toestand waarin emotie de rede mag overstijgen. Mensen die verliefd zijn, zijn zo gek als een achterdeur. Wie verliefd is, verliest contact met de realiteit en het enige wat de persoon nog interesseert, is of zijn geliefde evenveel van hem houdt. Maar verliefdheid wordt ook alleen maar als 'normaal' getolereerd als ze beperkt blijft in tijd, dominantie en wederzijdsheid. Dat is een belangrijk verschil met de echte liefdeszieken. De ziekelijke minnaar denkt het amper of nooit, maar bij de gezonde minnaar komt de gedachte wel eens op dat hij gek aan het worden is.'

    Kan iedereen gek worden van de liefde?

    'Liefdesgekte is des mensen. Het kan iedereen overkomen en dat trof me in het onderwerp. Al zijn er natuurlijk bepaalde factoren die mensen vatbaarder maken. De eventuele trauma's in de kindertijd spelen een belangrijke rol. Erotomanie of liefdeswaan is de meest pathologische vorm van liefdesgekte. Het is een psychotische toestand waarbij iemand zich heel sterk gaat inbeelden dat een andere persoon verliefd is. Het bizarre is dat de erotomaan niet in eerste instantie verliefd is op jou, maar ervan overtuigd is dat jij verliefd bent op hem of haar.'

    'Die wanen blijven vaak een leven lang duren en zijn moeilijk te behandelen, omdat de zieke zijn waan zo sterk gelooft dat hij geen probleem ziet. Léa-Anna B., een patiënte van de Franse psychiater Gaëtan de Clérambault, is daar een beroemd voorbeeld van. Zij dacht in het begin van de vorige eeuw de koning van Engeland verliefd was op haar en reisde vaak naar Londen om aan de beweging van de gordijnen in Buckingham Palace zijn boodschappen te interpreteren. Ze was ervan overtuigd dat hij niet aan zijn liefde toegaf door zijn functie en omdat hij getrouwd was.'

    Dat denken misschien wel meer mensen.

    'Dat klopt en daarom vind ik het onderwerp ook zo interessant. Liefde en waanzin liggen niet zo ver uit elkaar. Alleen worden die redeneringen bij pathologisch zieken systematisch. Ze gaan je leven beheersen. En dat is ook zo bij de twee andere vormen van liefdesgekte die ik onderscheid: obsessie en verslaving. Obsessionele minnaars bevinden zich in een tunnel. Ze idealiseren hun geliefde. Of het zijn vaak narcistische persoonlijkheden die niet in staat zijn om te gaan met afwijzing. Om hun geliefde terug te krijgen, nemen ze vaak hun toevlucht tot stalking of agressie. De laatste groep liefdesgekken zijn de verslaafden, de zogenaamde junkies of love, die zo bang zijn de ander te verliezen dat ze die op allerlei manieren trachten te controleren.'

    Hoe genees je liefdesgekken?

    'Een behandeling bestaat - afhankelijk van de vorm - uit psychotherapie en medicijnen. Maar de erkenning van het probleem is essentieel. Zeker bij erotomanie is dat niet evident.'

    Waarom worden zoveel meer vrouwen waanzinnig gek?

    'Misschien hebben vrouwen meer een passionele roeping dan mannen. Ze kunnen soms een levenslange passie koesteren voor die ene, onbereikbare figuur. Mannen hebben eerder een roeping om kruisvaarder te worden, of vliegtuigpiloot. (lacht) Bij erotomanen en liefdesverslaafden vinden we meer vrouwen. Bij obsessionele minnaars is het aantal vrouwen en mannen ongeveer gelijk, maar er is wel een overwicht aan mannen als het om obsessionele minnaars gaat die eerst een relatie hadden. Vaak kunnen ze heel moeilijk verkroppen dat die wordt afgebroken en gaan dan aan het stalken.'

    Bestaat er een remedie om gezond verliefd te blijven?

    'Een boeiend leven leiden. Het is belangrijk om ook passies te ontwikkelen op andere gebieden dan de liefde. Want zoals ondertussen genoegzaam bekend is, is al die passie heel boeiend, maar ook erg vermoeiend. En vooral heel dominant. Het is fijn om een grote passie mee te maken, maar er vallen nog zoveel andere zaken te ontdekken.'

    Wilfried Van Craen, Gek van liefde, Uitg. Van Halewyck, 19,95 euro, www.wilfriedvancraen.tk.                                                                            Eline Bergmans

     

     


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beyone wint zes Grammy Awards
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Beyonce wint zes Grammy Awards

    Beyonce was de grote winnares tijdens de 52ste uitreiking van de Grammy Awards, de jaarlijkse prijsuitreiking voor populaire Amerikaanse muziek. De R&B-zangeres won er in totaal zes, waaronder de Grammy voor 'Beste nummer van het jaar'. De 28-jarige zangeres-actrice was genomineerd voor 10 Grammy’s.

    'Single Ladies' won de Grammy voor het beste nummer van het jaar en het beste R&B-nummer. Beyonce won ook beste hedendaagse R&B album, beste vrouw R&B, beste zangeres in de categorie pop en beste traditionele R&B performance voor At Last, dat ze zong op de inauguratie van president Obama.

    Lady Gaga mocht de op televisie uitgezonden show openen met haar hit Poker Face, dat de award voor de beste dance-opname won. Haar album The Fame was het beste dance album.

    De Kings of Leon kregen de Grammy voor het beste rocknummer en het beste groepsoptreden, waarmee ze Bruce Springsteen, U2, Pearl Jam en Green Day achter zich lieten.

    De jonge countryzangeres Taylor Swift kreeg de prijs voor het beste album van het jaar voor 'Fearless'. Swift, 20 jaar, moest het opnemen tegen 'I Am... Sasha Fierce' van Beyonce, 'The E.N.D.' van Black Eyed Peas, 'The Fame' van Lady Gaga en 'Big Whiskey and the Groogrux King' van Dave Matthews Band.

     

     


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carjackers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Carjackers

    >> Reageer (0)
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor alle bezoekers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sylvania
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoop op minder ontslagen bij Sylvania

    Er is nog steeds geen akkoord over een sociaal plan bij de Tiense lampenfabrikant Havells Sylvania Lighting Belgium. Het aantal aangekondigde ontslagen (182) zou wel iets lager kunnen liggen.

    Bijna vier maanden nadat de directie van de Tiense lampenfabricant Sylvania aankondigde dat 182 van de vierhonderd werknemers mogen uitkijken naar een andere job, verlopen de onderhandelingen bijzonder stroef. Dat zeggen de vakbonden. ‘Wij zijn vragende partij voor een brugpensioen op vijftig jaar, om het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te beperken', zegt vakbondsafgevaardigde Patrick Schouters (ACV). ‘Maar de directie wil niet verder gaan dan de leeftijd van 54 of 55. Er is ook nog onenigheid over de premie voor wie vrijwillig wil vertrekken. De directie wil ook niet ingaan op de syndicale eis voor werkzekerheid tot eind 2011 voor het personeel dat blijft.'

    Wel positief: er zullen wellicht minder mensen moeten afvloeien dan eerder was aangekondigd. De directie is op vraag van de vakbonden immers bereid werk maken van tewerkstellingsmaatregelen. Ook hierover wordt nog onderhandeld. ‘Wij pleiten voor uitbreiding van tijdskrediet en mogelijkheden tot arbeidsduurvermindering', zegt Schouters. ‘We willen ook een pool van tijdelijk werkloze werknemers vormen.' Donderdag gaan de onderhandelingen verder.

    Onderhandelingen bij Sylvania verlopen stroef

    Tienen - Vandaag 11 februari wordt er verder gepraat over de afvloeiingen bij Sylvania. Het gaat onder andere over alternatieven voor een aantal van de ontslagen.

    Bijna vier maanden nadat de directie van de Tiense lampenfabricant Havells Sylvania Lighting Belgium aankondigde 182 van de circa 400 jobs te schrappen - 125 arbeiders en 57 bedienden - is er nog steeds geen akkoord over een sociaal plan voor dit collectief ontslag. De onderhandelingen verlopen volgens de vakbonden bijzonder stroef.

    'Wij zijn vragende partij voor een brugpensioen op 50 om het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te beperken, maar de directie wil niet verder gaan dan de leeftijd van 54 of 55. Er is ook nog onenigheid over de premie voor wie vrijwillig wil vertrekken. De directie wil vooralsnog ook niet ingaan op de syndicale eis voor werkzekerheid tot eind 2011 voor het personeel dat blijft', aldus vakbondsafgevaardigde Patrick Schouters (ACV).


    Er zullen minder mensen moeten afvloeien dan eerder was aangekondigd. De directie is op vraag van de vakbonden immers bereid werk maken van tewerkstellingsmaatregelen maar ook hierover  wordt nog onderhandeld. 'Wij pleiten voor uitbreiding van tijdskrediet en mogelijkheden tot arbeidsduurvermindering en voor de vorming van een pool van tijdelijk werkloze werknemers', aldus Schouters aan Belga.                        Raymond Billen

     


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toneel in Bost
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Jeugd Ontwaakt - Patricia Dusoleil

    >> Reageer (0)
    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boeing 747-8
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Boeing 747-8 maakt eerste testvlucht

    Het nieuwe vrachttoestel 747-8 van de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing heeft maandag zijn eerste testvlucht gemaakt. Problemen deden zich niet voor. De start moest wel even worden uitgesteld als gevolg van zware bewolking en mist.

    De 747-8 steeg op vanaf het vliegveld Paine Field nabij Seattle en maakte een vlucht van ongeveer vier uur. De komende weken volgen nog een aantal testvluchten.

    De 747-8 is een uitgebouwde en gemoderniseerde versie van de 747-400 Jumbo Jet. Het vrachttoestel heeft een maximum startgewicht van 442 ton en een reikwijdte van meer dan 8100 kilometer. Het is het grootste toestel dat Boeing ooit heeft gebouwd. De ontwikkeling van de 747-8 duurde een jaar langer dan oorspronkelijk gepland, wat Boeing veel geld kostte.

    De eerste vrachtvliegtuigen moeten vanaf eind dit jaar worden afgeleverd. De eerste leveringen van de passagiersversie (747-8 Intercontinental) staan gepland voor eind 2011. De catalogusprijs van het nieuwe vliegtuig bedraagt ongeveer 310 miljoen dollar (227 miljoen euro).

    De passagiersversie kan 467 reizigers vervoeren over een afstand van 15.000 kilometer. De 747-8 wordt een concurrent van de Airbus A380. De Europese dubbeldeksjumbo kan meer dan vijfhonderd passagiers vervoeren en in bepaalde opstellingen zelfs achthonderd.
     jns (anp, dpa)

     


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker laten uitwaaien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kermiskoersen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SOS Vlaamse kermiskoers

    Bijna 40 Belgische wielerwedstrijden bedreigd door BTW-controles

    De wortels van de Vlaamse wielersport zijn bedreigd. Organisatoren van kermiskoersen en criteriums kijken plots tegen een BTW-schuld van tienduizenden euro aan. 'Dit kan de doodsteek zijn.' Bert Heyvaert en Hugo Coorevits

    Carlos Demeulemeester, secretaris van Gullegem Koerse, zit met de handen in het haar. Deze winter bleek plots dat hij ergens '20.000 euro of meer' tevoorschijn moet toveren. Niet omdat de vorige editie mislukte of omdat hij een knullig beleid voerde. Neen, de wet schrijft dat voor. Meer bepaald artikel 56 paragraaf 2 van het BTW-wetboek.

    Daarin staat dat een kleine onderneming geen BTW moet betalen zolang de jaaromzet niet meer dan 5.580 euro bedraagt. Is die echter hoger, dan wil Vadertje Staat zijn deel. 'Die wet bestaat al lang, maar wij waren ons daar niet van bewust', zegt Demeulemeester. 'Het merendeel van de kermiskoersen is gegroeid uit het verenigingsleven. Dat begint klein, elk jaar komen daar wat coureurs bij en uiteindelijk denk je: Jawadde, we zijn goed bezig. Maar je bent je totaal niet bewust van die BTW-drempel. Tot we deze winter hoorden dat we al jaren niet in orde zijn.'

    Het ministerie van Financiën besliste immers om - geheel volgens de wet - controles te gaan uitoefenen op wielerwedstrijden. Na overleg met de Belgische Wielrijdersbond KBWB werd beslist om enkel te focussen op wedstrijden waar profrenners aan de start staan. Maar zelfs dan bleek er nog een gigantisch probleem. Van de 84 organisaties bleken er maar liefst 37 niet in orde met de BTW-regel, hoofdzakelijk kermiskoersen en criteriums. En wat het allemaal nog erger maakt: de regel geldt met terugwerkende kracht van drie jaar. De totaalprijs van de schuld - boetes worden niet uitgeschreven - kan zo al snel oplopen tot 15 à 20.000 euro. Te betalen tegen 31 maart.

    Bakkersboekhouding

    Is er een oplossing? Ja. In theorie. De organisatoren kunnen teruggaan naar hun sponsors met nieuwe contracten, inclusief 21 procent BTW. In principe geen probleem voor de sponsor, want als zelfstandige kan hij dat aftrekken van de belastingen. Een nuloperatie dus. 'In de praktijk is dat echter niet haalbaar', zegt Demeulemeester. 'Stel je eens voor: een bakker die twee jaar geleden 100 euro gesponsord heeft, moet plots 121 euro betalen. Terwijl dat al ingeschreven staat in zijn boekhouding en volledig afgehandeld is. Die bakker zal mij de volgende keer graag zien komen. Neen, als we dat moeten doen, verliezen we 70 tot 80 procent van de sponsors.'

    Heel wat organisatoren zien de toekomst dus heel somber in. Zelfs Willy Hamerlinck uit Heusden, nochtans het 'WK van de kermiskoersen'. 'Uren lag ik er al van wakker', zucht hij. 'Een heel jaar door werk je aan die koers. Dag in, dag uit. En dan hoor je zoiets. Pfff... Natuurlijk vrees je even dat de boeken toe moeten, maar ik reken erop dat wij het nog wel overleven. Voor kleinere koersen kan dit echter de doodsteek zijn.'

    Veldrijden al aangepakt

    Eén geluk: als er aan het Vlaamse patrimonium geraakt wordt, zijn er altijd redders in nood. Politici met name. Vorige week was er een parlementaire vraag van Ludo Van Campenhout (Open VLD) en Kristof Waterschoot (CD&V) in verband met de controles. Antwoord van minister van Financiën Didier Reynders (MR): 'Ik ben steeds bereid om een contact te organiseren met organisatoren om een oplossing te vinden en de toekomst van deze wedstrijden te verzekeren.'

    Ideale oplossing voor de organisatoren is een 'retroactief gedoogbeleid'. 'Laat ons gerust voor het verleden, vanaf nu doen we alles om in orde te zijn', stelt Demeulemeester voor. Maar evident is dat niet. 'Ten eerste zijn er al enkele wedstrijden wél in orde', zegt Jos Smets van de KBWB. 'Waarom hebben die al jaren betaald als nu toch alle schuld zomaar kwijtgescholden wordt? Bovendien zijn net dezelfde BTW-controles vorig jaar al uitgevoerd in het veldrijden. Daar hebben ook heel wat organisatoren een schuld moeten ophoesten. Sommigen werden bovendien beboet. Toch is er geen enkele veldrit van de kalender verdwenen. Al vrees ik dat dat met de wegkoersen wel eens anders zou kunnen zijn.'
    Bert Heyvaert en Hugo Coorevits

     


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ticket omruilen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ingesneeuwde passagiers Brussels Airlines mogen ticket omruilen

    BRUSSEL - Brussels Airlines biedt door het winterweer reizigers met een vliegtuigticket voor vandaag de mogelijkheid aan om hun ticket om te ruilen voor een andere datum of een latere vlucht. Die actie geldt bovendien ook voor reizigers die woensdag hun vlucht gemist hebben door problemen op de weg.

    Dat meldt de luchtvaartmaatschappij woensdag in een persbericht. Brussels Airlines onderneemt naar eigen zeggen voor de vierde keer deze actie door de extreme weersomstandigheden deze winter in België.

    Reiziger kunnen voor meer informatie terecht op het nummer 078/18.88.89.

     


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tiense kweiker!!!!!!!!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.950 km file
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Recordfile van 950 km door de sneeuw

    Door de sneeuwval deze ochtend zat het verkeer helemaal in de knoop. Om 08.40 uur stond er een ongeziene file van 950 kilometer. Rond de middag stond er nog altijd 260 kilometer file. De federale politie meldt intussen dat in Wallonië vrachtwagens van meer dan 3,5 ton de snelwegen niet meer op mogen.

    Het fileleed van deze ochtend was ongezien, meldt Touring. Het vorige filerecord is nog maar enkele weken oud, en bedraagt 520 kilometer. Het nieuwe record is dus bijna een verdubbeling. Volgens Marc Van Damme, verantwoordelijke verkeersinformatie bij de VAB is het fileleed te vergelijken met het ergste op de Franse wegen tijdens de zomer. 'Dit is vergelijkbaar met 1 augustus in Frankrijk.'

    In de provincie Antwerpen raadt de politie vrachtwagenchauffeurs aan om de snelwegen te mijden. In Wallonië is er zelfs een verbod afgekondigd.

    Alle records verbroken

    De sneeuwval begon in het westen van het land en trok verder landinwaarts. Om 06.00 uur woensdagochtend stond er al 50 kilometer file, het dubbele van normaal. Vanaf 06.45 uur explodeerde de filelengte: om 07.00 uur werd de kaap van 300 kilometer overschreden, tegen 70 kilometer normaal.

    Het fileleed vertaalde zich in files op de E314 en E40 naar Brussel, en de E313, E34 en E19 naar Antwerpen. De ring rond Antwerpen en Brussel zat potdicht. Vrachtwagens stonden vast in tunnels en op hellingen. Om 07.20 uur werd het vorige filerecord (520 kilometer) verbroken, om 8.40 uur werd een piek van 948 kilometer file genoteerd. Op een totale lengte van 3.170 kilometer snelweg betekent dit dat op bijna een derde van het snelwegennet file stond. Sommige bestuurders waren meer dan drie uur onderweg.

    De top drie van fileleed bestaat nu uit ogenblikken waar het verkeer door onverwachte sneeuw werd lamgelegd. Volgens Touring was het fileleed nog erger geweest indien de sneeuw niet op een woensdag was gevallen. Op maandagen, dinsdagen en donderdagen staan er gemiddeld meer files.

    Het Vlaams Verkeerscentrum raadt iedereen die niet echt de weg op moet aan om thuis te blijven. Verwacht wordt dat de problemen gans de voormiddag blijven duren. Wellicht zullen veel auto’s ook in panne raken op de weg.

     


    >> Reageer (0)



    Foto



    ZUCHEROKE
    ZUCHEROKE
    ZUCHEROKE



    Foto

    Mijn favorieten
  • CARTOONS
  • WEERBERICHT
  • KAARTSPEL
  • DAG OP DAG
  • DE HUIDIGE MAAND
  • NUTTELOZE INFORMATIE
  • 1000 LIEDJES
  • GESCHIEDENIS VAN TIENEN
  • RADIOZENDERS
  • Wesp333

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    rindeke
    blog.seniorennet.be/rindeke
    Mijn favorieten
  • DIAREEKS-
  • People painting
  • Borgloon
  • CLARA-POWERPOINTS
  • BLOGTIPS
  • b9500_karel
  • MANDY
  • Wandelgroetjes uit Borgloon
  • Natuurfreek
  • Eten en drinken

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • de westhoek
  • patje1957

  • Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    TIENEN.....TINTELENDE STAD
    Archief per maand
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Welkom op mijn blog!
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!