Foto
Welkom op mijn blog!
Inhoud blog
  • September
  • Imogen Thomas
  • E. Heatherton
  • Natuur
    Gastenboek
  • Lieve groetjes vanwege DEWESTHOEK
  • :)
  • Vrolijk Paasfeest gewenst van Valerieke en familie
  • Lieve lollig leuke lentegroentjes vanwege F
  • fluisterzachte nachtgroetjes na een zonnige dag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Tiens suiker...het beste! - - - - - - Tiens suiker...het beste! - - - - - - Tiens suiker...het beste!
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    roosje
    blog.seniorennet.be/roosje
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Welkom op mijn blog!
    Favorieten
  • Senoirennet.be
  • Viegtuigen
  • Vlaams Gewest
  • Brussels Airlaines
  • Recepten
  • VML-Modelvliegtuigen
  • Belga
  • De Lijn
  • Gazet van Tienen
  • Ministerie van Financiën
  • NMBS
  • Routeplan
  • Staatsblad
  • Stad Tienen
  • Witte Gids
  • Stamboom
  • Beleggingsadvies
  • Routeplanner
  • Lifestyle
  • Vakantie bij Belgen in het buitenland
  • Cartoons
  • Tienen draait rond
  • Nieuws HLN
  • KIJK. Verlamde man die als eerste hersenchip van Elon Musk kreeg, kan computer besturen met gedachten: “Heeft mijn leven veranderd”
  • Onbekende componist klopt ABBA en is meest gestreamde Zweedse muzikant op Spotify
  • Je iPhone beter beschermen tegen diefstal? Deze Apple-functie kan je helpen
  • Ook problemen met de wekker op je iPhone? Apple-fans in rep en roer, update op komst
  • “AI zal volgend jaar al slimmer zijn dan eender welke mens”, voorspelt Elon Musk
  • Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
  • Proximus lanceert alles-in-één-app
  • Amerikaanse regering spant proces aan tegen Apple wegens monopoliepraktijken bij iPhone
  • Nieuwste iPads getest: het scherm is verbluffend en slimme pen voelt als echte pen
  • KIJK. Eerste helikopter op fossielvrije brandstof ter wereld is Belgisch: prijs en topsnelheid onthuld
    Zoeken met Google


    ZUCHEROKE!
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
  • Foto
    Foto
    Stamboom nog niet klaar!
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    WWWWW
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    ZUCHEROKE
    TIENEN DRAAIT ROND
    Tienen - Tintelende stad - Suikerstad -mijn stad -
    08-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Voorpagina

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeearend

    Zeearend bloeit na 35 jaar weer in Schotland

    Het voorbije jaar was een absoluut succes voor de populatie arenden in Schotland. In 2010 produceerden ze meer jongen dan in de voorbije jaren sinds ze 35 jaar geleden geherintroduceerd werden in het land.

    Liefst 46 van de prachtige roofvogels zagen dit jaar het levenslicht in Schotland. Dat zijn tien jongen meer dan het jaar voordien. In totaal telt Schotland 52 paar volwassen zeearenden. In 1975 werden de arenden losgelaten in Rum, maar intussen hebben ze hun leefgebied al fel uitgebreid. Experts verwachten dat de populatie zeearenden weldra even groot zal zijn als voor de Victoriaanse tijd.


    Arenden uit Noorwegen
    In de negentiende en de twintigste eeuw werd de zeearend het slachtoffer van overmatige jacht. In het Verenigd Koninkrijk stierf de arend zo uit en de roofvogel moest worden ingevoerd uit andere landen zoals Noorwegen. Het is extra mooi dat de arend uitgerekend in 2010 weer doorbreekt. Dit is immers het internationale jaar van de biodiversiteit.

    Schotse lammetjes
    De terugkeer van de zeearend heeft Schotland ook te danken aan de steun van de lokale bevolking. Zo vreesden boeren dat de roofvogels verantwoordelijk waren voor de dood van jonge lammetjes. Uit een studie bleek echter dat hun overlevingskansen niet aangetast werden door de aanwezigheid van de vogels. Slechts twee procent van de overleden lammetjes blijkt ten prooi te vallen aan de arenden

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grootste sateliet

    Grootste satelliet ter wereld gelanceerd door VS

     

    De VS hebben vannacht hun geheime diensten een nieuw werktuig gegeven, dankzij de succesvolle lancering door een Delta-IV draagraket van een spionagesatelliet die de grootste ter wereld zou zijn. De Delta-IV van Boeing is de krachtigste klassieke draagraket waarover de VS beschikken.

    De 72 meter hoge Delta-IV, uitgebaat door de United Launch Alliance (ULA), vertrok - na enkele keren uitstel om technische redenen - zondag om 23.58 uur Belgische tijd op Cape Canaveral in Florida, met als nuttige lading de ultrageheime NROL-32 van het National Reconnaisance Office, de overheidsdienst die de Amerikaanse spionagesatellieten ontwerpt, bouwt en uitbaat.


    Afluisteren
    Officieel is over de satelliet niets meer gezegd dan dat het de grootste kunstmaan ter wereld is en dat het tuig de nationale veiligheid ten goede komt. Deskundigen menen dat het een afluistersatelliet is. Ze beschikt "waarschijnlijk uit gevoelige radio-ontvangers en een antenne waarvan de diameter tot 100 meter zou kunnen bedragen", aldus ruimtevaartdeskundige Ted Molczan.

    Ter vergelijking heeft de website space.com het over de lancering in juli 2009 met een Ariane-5 gelanceerde TerreStar-1 die 6,91 ton woog en bestempeld werd als de "grootste commerciële satelliet ter wereld".

    Het was de achtste en laatste lancering van ULA voor dit jaar, de 45ste sinds het bedrijf in december 2006 is gevormd door Boeing en Lockheed Martin. Het was de derde operationele vlucht van de futuristisch uitziende Delta-IV. Die kan 24 ton in een lage baan brengen en 11 ton in een geoysnchrone baan.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ninove

    Ninove

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delta-vluchten

    Twéé Delta-vluchten maken noodlanding met falende motoren

    Twee passagiersvluchten van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Delta hebben vandaag een noodlanding moeten maken in los van elkaar staande incidenten. In beide gevallen liep de landing goed af, al komen de noodlandingen er in een periode dat de problemen met vliegtuigen zich opstapelen.

    In een eerste probleemsituatie moest Delta Flight 30, dat vanuit de New Yorkse luchthaven JFK naar Moskou was vertrokken, rond 18u plaatselijke tijd een noodlanding maken. Het vliegtuig, een Boeing 767 met 193 mensen aan boord, raakte in de problemen toen tijdens het opstijgen een van zijn twee motoren uitviel.

    Vonken en vlammen
    Aanvankelijk werd er gerapporteerd dat de vleugel van het toestel in brand stond, maar die getuigenissen werden niet bevestigd. De Amerikaanse hulpdiensten kregen wel verschillende telefoontjes van mensen die vonken of vlammen aan het toestel hadden gezien. Een medewerker van de controletoren in JFK merkte dat ook op, en gaf het vliegtuig de opdracht om terug te keren. Hoewel het toestel in principe met één motor kan vliegen, moest het meteen zijn negen uren durende vlucht naar de Russische hoofdstad afblazen.

    106 brandweerlui werden opgetrommeld bij de noodlanding. Volgens berichten uit de controletoren bleef de piloot kalm tijdens de landing en kon hij zijn toestel aan de grond zetten zonder dat iemand gewond raakte. De oorzaak van het incident is momenteel nog niet bekend.

    Noodlanding in Atlanta
    Een tweede incident vandaag was er in Atlanta, waar een Delta Airlines-vlucht met bestemming Los Angeles moest terugkeren naar Atlanta om een noodlanding te maken. Ook hier lag een falende motor kort na het opstijgen aan de oorzaak van de noodprocedure.

    Net zoals in New York kon de piloot de landing op Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport tot een goed einde brengen.

    Lange lijst problemen
    De incidenten zijn de zoveelste problemen met grote passagiersvluchten, nadat toestellen van de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas de voorbije weken allerlei moeilijkheden kenden en Boeing een testvlucht met zijn Dreamliner moest onderbreken wegens rook in de cockpît.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Landingen zonder flaps

    Toestellen Brussels Airlines maken landingen zonder flaps

    Een toestel van de Belgische luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines heeft gisteren om 21.10 uur een landing moeten maken op de luchthaven van Göteborg in Zweden zonder gebruik te kunnen maken van de flaps. Oorzaak was een mechanisch probleem, meldden de websites crash-aerien.areo, luchtzak.be en avherald.com. Brussels Airlines nuanceert intussen de berichtgeving over de technische problemen met haar toestellen van het AVRO-type.

    Een Avro RJ-100 vloog tussen Brussels Airport en de internationale luchthaven van Göteborg. Er waren 94 passagiers aan boord van vlucht SN-2319. Bij aankomst meldden de piloten een mechanisch probleem, waardoor de flaps op de vleugels niet konden gebruikt worden. Volgens de websites besloten ze om te landen zonder flaps na meerdere pogingen om het probleem te verhelpen.

    De websites spreken van een gelijkaardig incident op 3 november op een vlucht van Brussels Airlines van Brussel naar Wenen. Website luchtzak.be heeft het ook over een Avro RJ-100. Met een half uur vertraging kon vlucht SN-2905 toch zonder problemen landen op de luchthaven van Oostenrijk.

    Toestellen Brussels Airlines maken landingen zonder flaps Een toestel van de Belgische luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines heeft gisteren om 21.10 uur een landing moeten maken op de luchthaven van Göteborg in Zweden zonder gebruik te kunnen maken van de flaps. Oorzaak was een mechanisch probleem, meldden de websites crash-aerien.areo, luchtzak.be en avherald.com. Brussels Airlines nuanceert intussen de berichtgeving over de technische problemen met haar toestellen van het AVRO-type. Een Avro RJ-100 vloog tussen Brussels Airport en de internationale luchthaven van Göteborg. Er waren 94 passagiers aan boord van vlucht SN-2319. Bij aankomst meldden de piloten een mechanisch probleem, waardoor de flaps op de vleugels niet konden gebruikt worden. Volgens de websites besloten ze om te landen zonder flaps na meerdere pogingen om het probleem te verhelpen. De websites spreken van een gelijkaardig incident op 3 november op een vlucht van Brussels Airlines van Brussel naar Wenen. Website luchtzak.be heeft het ook over een Avro RJ-100. Met een half uur vertraging kon vlucht SN-2905 toch zonder problemen landen op de luchthaven van Oostenrijk.

    "Geen veiligheidsproblemen"
    "De twee technische problemen die door een website gemeld werden en door twee andere websites werden overgenomen hebben op geen enkel ogenblik tot veiligheidsproblemen geleid", zo luidt het bij Brussels Airlines. "Het AVRO-vliegtuigtype kan probleemloos een zogenaamde landing zonder flaps maken en piloten zijn hiervoor ook getraind. Beide landingen zijn dan probleemloos verlopen. De piloten hebben geen noodlanding moeten uitvoeren en gevaar voor de passagiers was er op geen enkel moment".

    Brussels Airlines onderzoekt beide technische defecten en laat weten dat er tot nu toe geen verband tussen beiden vastgesteld werd.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetbal

    Cartoon

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Avro-toestellen

    Brussels Airlines houdt twee Avro-toestellen aan de grond na nieuw mankement

     

    Brussels Airlines houdt twee toestellen van het Avro-type aan de grond na nieuwe technische problemen met de flaps. Dat heeft een woordvoerder van de maatschappij gezegd.

    Een toestel van Brussels Airlines diende vanochtend een voorzorgslanding te maken in Boedapest. Er waren technische problemen met de flaps. Een flap is een beweegbaar onderdeel van de vleugel, dat ervoor zorgt dat bij de landing snelheid wordt geminderd.

    "De toestellen zijn erop voorzien om te landen zonder flaps, de piloten zijn erop getraind", aldus de woordvoerder. Omdat er de voorbije weken al een paar keer problemen waren met het onderdeel houdt Brussels Airlines twee toestellen aan de grond. "We nemen het zekere voor het onzekere".

    Er werd al onderzocht wat de oorzaak is van het technisch mankement, maar voorlopig zonder resultaat. De toestellen blijven nu aan de grond tot duidelijk is wat er aan de hand is.

    Brussels Airlines heeft een vloot van 48 passagiersvliegtuigen, waarvan 26 van het Avro-type. De twee toestellen die aan de grond worden gehouden vertoonden de voorbije weken al een paar keer problemen met de flaps.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Energieverbruik

    Energieverbruik van onze woning moet dalen naar (bijna) nul

    Gebouwen zijn verantwoordelijk voor 40% van het energieverbruik, meer nog dan bijvoorbeeld de transportsector. Opdat de uitstoot van C02 door gebouwen effectief zou verminderen en de afspraken van het Protocol van Kyoto zouden worden nageleefd, werden er maatregelen genomen die zijn vastgelegd in de Europese richtlijn betreffende de energieprestaties van gebouwen. Volgens een nieuwe richtlijn moet het energieverbruik in de Vlaamse woningen tegen 2020 dalen naar (bijna) nul. De bouwwereld staat de komende 10 jaar dus voor een echte omwenteling.

    Op 14 jaar tijd zijn we op het vlak van isolatie geëvolueerd van een K65- naar een K45-peil. In 2006 kwam er voor het eerst ook een alomvattend E-peil. Begin dit jaar is dit E-peil met 20% verlaagd van E100 naar E80. Op 18 juni 2010 publiceerde het Europees publicatieblad de nieuwe richtlijn op de energieprestaties. Deze bepaalt dat alle nieuwe gebouwen in de Europese Unie tegen eind 2020 ‘bijna energieneutraal’ moeten zijn en overheidsgebouwen zelfs al tegen eind 2018. Nieuwe gebouwen zullen dus nog heel wat energiezuiniger moeten worden – passiefhuizen zijn in feite maar een soort tussenstap - en tegelijk zullen ze meer op hernieuwbare energie moeten werken.

    Naar E5 in 2020?
    Marc Dillen, directeur-generaal van de Vlaamse Confederatie Bouw: ‘Naarmate de fossiele brandstoffen uitgeput raken, moeten woningen almaar energiezuiniger worden. Dat is onvermijdelijk. Maar als we het huidige ritme van verlaging van E100 in 2006 naar E80 in 2010 doortrekken naar 2020, komen we binnen 10 jaar uit op een maximum energiepeil van E30. Op die manier zitten we tegen 2020 ongeveer op het niveau van een passiefwoning.’ De VCB betwijfelt of dit wel voldoende beantwoordt aan de Europese definitie van ‘bijna energieneutraal gebouw’. Volgens Marc Dillen zal de Vlaamse overheid het maximale E-peil dus sneller moeten verstrengen dan tijdens de voorbije 4 jaar, naar bijvoorbeeld E5 tegen 2020. ‘Het is daarom positief dat Vlaams minister van Energie en Wonen Freya Van den Bossche recentelijk beslist heeft om het E60-peil niet in 2012 maar in 2014 als maximum in te voeren. Op die manier krijgt de sector voldoende respijt om zich aan te passen’.

    Nieuwe technieken kunnen ziek maken
    Om het energiepeil van een woning te verlagen van E100 naar E80 zijn enkele technische verbeteringen aan het woonconcept meestal voldoende. Maar voor een woning met een E-peil van 60 en lager moeten er nieuwe technieken worden toegepast, zoals ventilatiesystemen met warmterecuperatie en/of een grondbuis. De mogelijke problemen met deze technieken zijn gekend. In een grondbuis kunnen zich schimmels ontwikkelen tengevolge van condens dat niet of slecht wordt afgevoerd. Wanneer de filter van een ventilatiesysteem met warmterecuperatie niet regelmatig wordt vervangen, raken de toevoerleidingen vervuild en beginnen zich ziektekiemen te verspreiden. Ook wanneer het systeem niet perfect is geïnstalleerd en/of niet optimaal werkt - bijvoorbeeld doordat de bewoners het omwille van de geluidshinder van de motor in de laagste stand hebben gezet - kunnen gezondheidsproblemen ontstaan. In de wijk Vathorst in Amersfoort (Nederland) hadden een paar jaar geleden honderden bewoners last van klachten die varieerden van oog-, neus- en luchtwegproblemen tot overmatige vermoeidheid, slaapproblemen en hoofdpijn. Onderzoeken legden een verband tussen de gezondheidsklachten en het ventilatiesysteem in combinatie met warmteterugwinning. Marc Dillen: ‘Nieuwe technieken moeten de komende jaren versneld worden uitgetest, onder meer op basis van de lage-energiewoningen die intussen reeds werden opgetrokken. En bij aankoop van ventilatiesystemen met warmterecuperatie of een grondbuis is het belangrijk om een onderhoudscontract te sluiten, zodat een gezond binnenklimaat blijft gegarandeerd.’

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cheryl Cole

    Cheryl Cole

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inzamelactie speelgoed

    Inzamelactie speelgoed voor gezinnen in armoede

    TIENEN - Op zaterdag 11 en zondag 12 december verzamelt JONGCD&V Tienen telkens van 10 tot 12 u. in het “Pc’ke”, het parochiecentrum in de Oude Vestenstraat 6, ongebruikt of weinig gebruikt speelgoed.

    Karel Heeren: 'Dit speelgoed zal in de kerstperiode uitgedeeld worden aan families die het wat moeilijker hebben om speelgoed te kopen voor hun kinderen. Voor het vijfde jaar op rij organiseren we deze speelgoedinzamelactie ten voordele van kinderen uit gezinnen in armoede. Kinderen, ouders of grootouders zijn uiteraard ook welkom als ze weinig gebruikt speelgoed een tweede leven willen geven. Ze kunnen hun speelgoed bij ons achterlaten.'

    Wie na de doortocht van de sint in Tienen tot de vaststelling komt dat zijn of haar speelgoed niet meer in de speelgoedkast of –koffer past, kan op deze manier minder fortuinlijken ook een leuk eindejaar bezorgen. CD&V-jongeren bezorgen het speelgoed tegen de kerstdagen aan Bezorgd Om Mensen vzw, een vereniging uit Tienen die zich sterk engageert ten aanzien van gezinnen in armoede in onze stad.

     Kinderen die zelf hun overtollig speelgoed komen brengen, krijgen nog een lekkere attentie mee terug. (R. Billen)

     Info: Karel Heeren, voorzitter, 0473-302788


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Singhet ende Weset Vro op 19/12/2010

    Veertig jaar Singhet ende Weset Vro

    LANDEN - Op zondag 19 december om 20 uur viert Singhet ende Weset Vro in de St.-Lambertuskerk van Walshoutem haar jubileum van veertig jaar. De groep doet dat met het beroemde Gloria van Antonio Vivaldi en de kerstsuite van Juliaan Wilmots. Tachtig zangers en een orkest van 20 man vertolken de muziek. Het dameskoor was bereid om nu al voor de foto te poseren.

    >> Reageer (0)
    06-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ivoorkust

    Brussels Airlines schort vluchten naar Ivoorkust op tot maandag

     

    Brussels Airlines schort al zijn vluchten naar de luchthaven van de Ivoriaanse stad Abidjan op tot maandag. Dat meldt de Belgische luchtvaartmaatschappij op haar website. Het luchtruim van Ivoorkust is gesloten tot zondagavond.

    Reizigers die normaal vandaag naar Ivoorkust zouden vliegen, kunnen gratis een plaats reserveren op de vluchten van maandag, of kunnen hun ticket laten terugbetalen.


    In Ivoorkust is een avondklok van kracht tussen 19u en 06u 's ochtends. Er wordt gevreesd voor geweld na de tweede ronde van de presidentsverkiezingen, waarvan de resultaten omstreden zijn.

    Zaterdag werd de uittredende president Laurent Gbagbo officieel ingezworen. Zijn tegenstander Alassane Ouattara legde per brief de eed af. De internationale gemeenschap steunt oppositiekandidaat Ouattara. De Federale Overheidsdienst (FOD) Buitenlandse Zaken raadt "niet-noodzakelijke" reizen naar Ivoorkust intussen af.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ninove

    Ninove

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mensen in Nood

    Kerstconcert voor Mensen in Nood

    TIENEN - Vrijdag vindt in de St.-Germanuskerk een concert plaats ten voordele van Mensen in Nood.


    Garage Vanthienen N.V. sponsort dit jaar een hedendaags, sfeervol kerstconcert ten voordele van de werking ‘Mensen In Nood’ van de Sint-Germanusparochie. Dit concert vindt plaats op vrijdag 10 december om 20 uur in de Sint-Germanuskerk.

    Johan Dirickx: 'Het wordt een muzikaal kerstverhaal, gebracht door Andrei Lugovski. Deze uitermate begenadigde zanger en entertainer is afkomstig uit Wit-Rusland en maakte zijn tv-debuut in Vlaanderen, toen hij nummer drie werd in de finale van ‘Idool 2007’.

    Gratis kaarten voor dit kerstconcert kunt u verkrijgen op de dekenij (tel. 016-81.13.43) of bij schoenen Carlo, Veemarkt 3-5, 3300 Tienen (tijdens de openingsuren). Of ook via de site van Vanthienen. Een vrije bijdrage om de werking ‘Mensen In Nood’ te steunen wordt zeer gewaardeerd. (R. Billen)

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suikerhistorie (09/12/2010)

    Suikerhistorie is lokmiddel voor toeristische dag

    TIENEN - Op Seniorennet kun je de jongste dagen o.a. een uitgebreide geschiedenis lezen van de Tiense suikerindustrie. Die en andere anekdotes blijken van de hand van Jos Collin.

    Jos Coillin: 'Op donderdag 9 december organiseert de mailgroep Reizen (een onderdeel van het Seniorennet) een daguitstap naar Tienen.Het Seniorennet is een apolitieke vereniging van meestal gepensioneerde mensen van over het ganse land. Zelfs enkelen komen vanuit het buitenland, doch het bindende element is voor iedereen het internet. Op het seniorennet komen vele interesse gebieden aan bod, waar iedere geregistreerde al dan niet aan kan deelnemen.'

     'Eén van deze interesse gebieden zijn de mailgroepen, waar de deelnemers over de meest uiteenlopende onderwerpen van gedachten kunnen wisselen. Zo is er de mailgroep reizen waarvan de leden informatie uitwisselen over reizen, landen en culturen.Eens per maand organiseert de mailgroep reizen een daguitstap naar een binnenlandse bestemming. Zo waren wij op 28 oktober 2010 op bezoek bij de SHAPE in de omgeving van Bergen in Henegouwen. Een paar keer per jaar wordt er zelfs een meerdaagse uitstap georganiseerd zowel in het binnenland (de kust) als naar het buitenland (Oostenrijk). Zo waren wij het eerste weekend van november 2010 voor enkele dagen aan de kust te Duinbergen.'

    'In de maand december 2010 plant de mailgroep Reizen een bezoek aan Tienen. Aan de voorbereiding van dit bezoek en als inwoner van Tienen, help ik wat mee met de organisatie van deze daguitstap. Om de deelnemers al wat voor te bereiden op hun bezoek heb ik een gelegenheidsblog gemaakt. Op de blog kunnen de leden van de mailgroep iedere dag wat meer informatie vinden over Tienen. Op deze gelegenheidsblog (blog.seniorennet.be/tienen09122010), welke zal eindigen op de dag van het bezoek zelf, heb ik wat wetenswaardigheden over Tienen gezet.'

    'De blog handelt over de Tiense geschiedenis, haar bevolking, haar industrie en nog over heel wat meer onderwerpen. Heel wat leden van de mailgroep kunnen zich moeilijk verplaatsen of kunnen om een andere reden niet meekomen.Zij kunnen als alternatief langs deze blog toch nog wat meegenieten van deze uitstap naar Tienen. De meeste onderwerpen die op de blog te lezen zijn, kunnen ook gemakkelijk teruggevonden worden op bijvoorbeeld de officiële website van de stad Tienen zelf.'

    Omdat de meeste deelnemers met de trein komen verzamelen we op donderdag 9 december 2010 om 10uur aan het station van Tienen. We wandelen vandaar naar het centrum, waar we een bezoek brengen aan het suikermuseum. Rond de middag gebruiken we het middagmaal in de hotelschool van de PISO om daarna rustig naar suikerfabriek te wandelen. Na het bezoek aan de suikerfabriek sluiten we de dag rond 17:00 af in de cafetaria van het zwembad en wandelen daarna terug naar het station. (R Billen)

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tegen 486 km/u

    Chinese trein breekt snelheidsrecord: 486 km/u

    Een Chinese hogesnelheidstrein heeft tijdens een proefrit een snelheidsrecord gevestigd. Het voertuig schoot met 486,1 kilometer per uur over de rails. Dat meldde het Chinese staatspersbureau Xinhua.











    Het record werd gevestigd op het traject tussen de steden Zaozhuang en Bengbu. Dat traject maakt deel uit van de hogesnelheidsverbinding tussen Peking en Shanghai, die in 2012 in gebruik zal worden genomen. De reistijd tussen de twee metropolen zal daardoor halveren tot vijf uur.

    Het eerdere record stond op 416,6 kilometer per uur. Ter vergelijking: de Thalys rijdt tussen Rotterdam en Antwerpen ongeveer 300 kilometer per uur.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Voorpagina

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muiterij

    Vlucht geschrapt na muiterij van passagiers

     

    Door een heuse opstand van woedende passagiers is het voorbije weekeinde een lowcost-vlucht van het Zuid-Franse Toulouse naar Casablanca (Marokko) niet doorgegaan.

    Kort voor het vertrek zaterdagavond was de passagiers meegedeeld dat hun toestel op weg naar het amper twee vlieguren verwijderde Casablanca tweemaal een tussenstop zou maken. Het daaropvolgende protest escaleerde dermate dat de kapitein de vlucht schrapte en de passagiers verzocht om het vliegtuig te verlaten.

    Nacht in vliegtuig gebleven
    De ruim tachtig passagiers wilden echter waar voor hun geld en brachten de hele nacht in het vliegtuig door. Pas gisterenmiddag verliet de laatste reiziger het toestel nadat maatschappij Jet4you een vervangende vlucht zonder tussenlandingen had georganiseerd. De tussenstops waren nodig omdat een ander toestel van het Marokkaanse Airline defect was en gestrande passagiers opgepikt moesten worden.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Finnair

    Nog eens 9.000 reizigers vast door staking Finnair

    9.000 mensen uit 160 geschrapte vluchten zitten vast ten gevolge van de staking van het cabinepersoneel van Finnair. De staking is al sinds dinsdag aan de gang. Vakbonden en directie hopen vandaag een oplossing te vinden voor het sociaal conflict.


    Vakbonden en directie zaten gisteren een eerste keer samen tot een stuk in de nacht, voorlopig zonder resultaat. Tot nog toe is er geen voorstel van de bemiddelaar.

    Volgens het cabinepersoneel probeert de directie het goedgekeurde systeem rond de compensatie van gewerkte uren op langeafstandsvluchten te saboteren.

    "Dertig procent van onze vluchten vliegt wel, voor ongeveer de helft van onze passagiers", aldus de woordvoerder van Finnair.

    Sinds het begin van de staking zijn meer dan 1.000 vluchten geschrapt, goed voor 56.000 getroffen reizigers.

    >> Reageer (0)



    Foto



    ZUCHEROKE
    ZUCHEROKE
    ZUCHEROKE



    Foto

    Mijn favorieten
  • CARTOONS
  • WEERBERICHT
  • KAARTSPEL
  • DAG OP DAG
  • DE HUIDIGE MAAND
  • NUTTELOZE INFORMATIE
  • 1000 LIEDJES
  • GESCHIEDENIS VAN TIENEN
  • RADIOZENDERS
  • Wesp333

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    fernanda1951
    blog.seniorennet.be/fernand
    Mijn favorieten
  • DIAREEKS-
  • People painting
  • Borgloon
  • CLARA-POWERPOINTS
  • BLOGTIPS
  • b9500_karel
  • MANDY
  • Wandelgroetjes uit Borgloon
  • Natuurfreek
  • Eten en drinken

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • de westhoek
  • patje1957

  • Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    TIENEN.....TINTELENDE STAD
    Archief per maand
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Welkom op mijn blog!
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!