Foto
Welkom op mijn blog!
Inhoud blog
  • September
  • Imogen Thomas
  • E. Heatherton
  • Natuur
    Gastenboek
  • Lieve groetjes vanwege DEWESTHOEK
  • :)
  • Vrolijk Paasfeest gewenst van Valerieke en familie
  • Lieve lollig leuke lentegroentjes vanwege F
  • fluisterzachte nachtgroetjes na een zonnige dag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Tiens suiker...het beste! - - - - - - Tiens suiker...het beste! - - - - - - Tiens suiker...het beste!
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    mienke
    blog.seniorennet.be/mienke
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Welkom op mijn blog!
    Favorieten
  • Senoirennet.be
  • Viegtuigen
  • Vlaams Gewest
  • Brussels Airlaines
  • Recepten
  • VML-Modelvliegtuigen
  • Belga
  • De Lijn
  • Gazet van Tienen
  • Ministerie van Financiën
  • NMBS
  • Routeplan
  • Staatsblad
  • Stad Tienen
  • Witte Gids
  • Stamboom
  • Beleggingsadvies
  • Routeplanner
  • Lifestyle
  • Vakantie bij Belgen in het buitenland
  • Cartoons
  • Tienen draait rond
  • Nieuws HLN
  • KIJK. Verlamde man die als eerste hersenchip van Elon Musk kreeg, kan computer besturen met gedachten: “Heeft mijn leven veranderd”
  • Onbekende componist klopt ABBA en is meest gestreamde Zweedse muzikant op Spotify
  • Je iPhone beter beschermen tegen diefstal? Deze Apple-functie kan je helpen
  • Ook problemen met de wekker op je iPhone? Apple-fans in rep en roer, update op komst
  • “AI zal volgend jaar al slimmer zijn dan eender welke mens”, voorspelt Elon Musk
  • Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
  • Proximus lanceert alles-in-één-app
  • Amerikaanse regering spant proces aan tegen Apple wegens monopoliepraktijken bij iPhone
  • Nieuwste iPads getest: het scherm is verbluffend en slimme pen voelt als echte pen
  • KIJK. Eerste helikopter op fossielvrije brandstof ter wereld is Belgisch: prijs en topsnelheid onthuld
    Zoeken met Google


    ZUCHEROKE!
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
  • Foto
    Foto
    Stamboom nog niet klaar!
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    WWWWW
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    ZUCHEROKE
    TIENEN DRAAIT ROND
    Tienen - Tintelende stad - Suikerstad -mijn stad -
    05-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extravagant superjacht is replica van Monaco

    Extravagant superjacht is replica van Monaco

    Voor de superrijken die maar geen afscheid kunnen nemen van hun geliefde Monaco, is er wellicht een oplossing in zicht. Britse designers dromen er immers van om een drijvende replica te bouwen van het prinsbisdom. Volgens kenners zal dit zonder twijfel het duurste jacht ooit worden.

    Het schip met de toepasselijke benaming 'Streets of Monaco' zal maar liefst 150 meter lang zijn. Om een idee te geven: dat is de helft van een uit de kluiten gewassen olietanker.

    Opmerkelijk is dat het superjacht miniversies bevat van bekende trekpleisters van het dwergstaatje zoals het racecircuit van Monte Carlo, het beroemde casino, Hotel de Paris, La Rascasse en het Loews Hotel. Verder zijn er ook zwembaden, sauna's , stoombaden, tennisvelden, een cinema en een bibliotheek aanwezig. Het meest in het oog springend is het circuit voor go-karts met een tunnelcomplex op het dek. Klein detail: wie deze Streets of Monaco bestelt, krijgt er ook meteen een duikboot bij.

    Indien het schip werkelijk gebouwd wordt, zal het prijskaartje oplopen tot 840 miljoen euro. Hiermee steekt 'Streets of Monaco' het paradepaardje van Roman Abramovich naar de kroon. Zijn superjacht 'Eclipse' kostte 795 miljoen euro en wordt aanzien als het duurste schip van de wereld maar voor hoelang nog? (kve) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extravagant superjacht

    Extravagant superjacht heeft spuwende vulkaan

    Dit is het allernieuwste superjacht dat klaar is om de wereldzeeën te bevaren. Met een 'privévulkaan' en vergezeld van drijvende tropische eilandjes is dit schip een unicum.

    Het jacht dat 'Tropical island Paradise' gedoopt werd, is ontworpen door het Britse ontwerpbureau Yacht Island Design. "Het exterieur wil de impressie opwekken van een vulkanisch eiland waar de golven op breken," aldus designer Rob McPherson. "Het is een paradijs met privéstrand en een waterval die van de vulkaan afstroomt en zo het zwembad van water voorziet.

    De boot lijkt recht uit de Caraïben te komen. 10 tot 15 gasten kunnen van het drijvende luxepaardje genieten. Binnenin de vulkaan bevinden zich een cinema, bibliotheek, fitness, wellness en suites.

    De ontwerpers zijn ervan overtuigd dat het jacht een hit wordt eens het op de markt komt, hoewel het prijskaartje voorlopig ontbreekt. Dit wordt het nieuwste speeltje van de miljonairs. "Alle boten lijken tegenwoordig op elkaar, ons jacht springt er echt uit." Wie zijn wij om hen tegen te spreken? (kve) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bulgarije en Roemenië veel te corrupt voor Europa

    Bulgarije en Roemenië veel te corrupt voor Europa


    "Beide landen hebben een beduidende vooruitgang geboekt, maar er moet nog veel gerealiseerd worden", zegt commisiewoordvoerder Mark Gray over het vijfde evalutierapport van beide landen sinds hun toetreding tot de Unie in 2007. Talrijke wetten zijn reeds aangepast, maar de effecten laten zich nog te weinig voelen, "vooral met betrekking tot processen en veroordelingen".

    Te weinig inspanningen
    De Europese Commissie vindt dat Bulgarije te weinig wil aan de dag legt om de georganiseerde misdaad en de corruptie te bestrijden, en dat voornamelijk in het gerechtelijk apparaat. Voor Roemenië betreurt het dagelijks bestuur van de Unie de traagheid van het gerecht bij een aantal zaken die bijna verjaard zijn, en ook de lacunes in de wetgeving voor de inbeslagname van goederen uit criminele activiteiten.

    Schengenzone
    De andere lidstaten moeten binnenkort een beslissing nemen over de toetreding van beide landen tot de Schengenzone. In juni stelden de ministers van Binnenlandse Zaken die beslissing uit in afwachting van het nieuwe evaluatierapport van de Commissie. Of de twee mogen toetreden is een heikel punt: de 'oude lidstaten' zijn grosso modo tegen een snelle toetreding, de 'nieuwe' voor.

    Planning
    In september volgt de beslissing tijdens de Raad van ministers van Binnenlandse Zaken in Luxemburg. (belga/sam)

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagboeken nazi-arts

    Dagboeken nazi-arts Mengele brengen 170.000 euro op


    De dagboeken van nazi-arts Josef Mengele zijn in de Verenigde Staten geveild voor 245.000 dollar, of zo'n 170.000 euro. Er was gerekend op een opbrengst van 400.000 dollar. Wie de koper is, is niet bekend.

    De dagboeken van Mengele, vooral bekend van zijn gruwelijke experimenten in het vernietigingskamp Auschwitz, bestaan uit 31 boekdelen, goed voor in totaal 3.400 pagina's. Een anonieme verzamelaar had ze aangeboden aan een veilinghuis uit Stamford, ten noorden van New York.

    De dagboeken ontstonden niet in de oorlogstijd. Ze kwamen tot stand in Zuid-Amerika, tussen 1960 en 1975. Mengele vluchtte na de oorlog naar Paraguay en Brazilië. In dat laatste land verdronk hij in 1979.

    De 'engel des doods' deed onder meer onderzoek op tweelingen, die hij liet vermoorden om hun lijken open te snijden. (dpa/adha) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natuur

    Natuur

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Botox: nieuwe pijnloze manier om borsten te liften

    Botox: nieuwe pijnloze manier om borsten te liften


    In het verleden hadden vrouwen met complexen over hun hangborsten slechts twee opties: een zware operatie ondergaan of hiermee leren leven. Sinds kort kun je ook botox laten injecteren, dit moet kleine borsten een lift geven, steviger en voller maken.

    Bij een traditionele borstlift wordt overtollige huid verwijderd en de borsten geherpositioneerd. Het is een dure ingreep, vraagt een lange hersteltijd en kan de tepels gevoelloos maken. Een nieuwe behandeling, de lift met botox, belooft meteen resultaten zonder bijwerkingen en hersteltijd. De ingreep wordt momenteel al in Engeland uitgevoerd voor 800 euro.

    Geen pijn

    Een Thaise dermatoloog vond de procedure uit en stelde dit voor op een cosmetische conferentie in 2009. Anti-aging specialist Cecilia Tregear voert de techniek nu in Londen uit. "Botox injecteren in specifieke gebieden rond de borsten maakt deze steviger en geeft een lift aan de huid, meer volume ana de boezem en bestrijdt rimpels in de decolleté die veroorzaakt worden door de zon." De spieren worden niet verlamd en er treedt geen gevoelloosheid op.

    "Het is belangrijk dat het hele gebied rond de borst behandeld wordt, dit gaan van de borstkas tot de oksels. Ik geef ook injecties in het tepelhof, dit bestrijdt rimpels en een hangende tepel. Er zijn geen bijwerkingen, er is geen pijn of wonden. Je kunt je kleren meteen terug aantrekken en terug naar het werk gaan. De injectie geeft borsten een lift door de kleine spieren en vezels in de huid te doen samenwerken, wat deze strakker maakt. Je ziet meteen resultaat, maar dat is optimaal na een paar dagen na de injectie. Drie weken na de eerste procedure ga je best voor een nabehandeling, maar dit is niet altijd nodig", aldus Tregear. De artsen beloven een lift van twee centimeter en een toename in volume van ongeveer 10 procent. Dit duurt ongeveer zes maanden, patiënten moeten dan een nieuwe behandeling ondergaan, maar dit varieert van persoon tot persoon. Sommigen reageren beter op botox dan anderen. Je moet met belangrijke factoren rekening houden, als het trainen van de borstspieren en niet roken, waardoor de resultaten langer blijven.

    Geen beha meer

    De 46-jarige Elaine Hill was een van de eerste dames om deze procedure vorige maand te ondergaan. "Ik keek een halfjaar geleden in de spiegel en merkte dat mijn borsten zijn gaan hangen. Al acht jaar laat ik botox in mijn gezicht injecteren, dus joeg de procedure mij geen schrik aan. Ik voelde geen pijn, had zelfs geen verdovende crème nodig. Achteraf voelde mijn huid strak aan, ik had opnieuw een decolleté en mijn huid was veel strakker. Ik ben tevreden over het eindresultaat, haar borsten zijn in totaal 3 cm gelift. Ik heb terug de boezem van toen ik 20 jaar was. Ze voelen steviger aan, zijn voller en mijn huid is veel egaler. Ik draag soms zelfs geen beha meer, iets wat ik al lang had opgegeven."

    Nadelen

    Toch is niet iedereen even enthousiast over deze ingreep. De Britse plastische chirurg Patrick Mallucci: "Botox wordt gebruikt om spieren te verlammen en zo de huid egaler te maken. Maar dit werkt niet om te vergroten, te liften of de borsten te verjongen. Het nadeel is dat het ook niet werkt voor goedbedeelde dames. Vanaf een C-cup zie je al geen resultaat meer, want een grote boezem is namelijk te zwaar. Het werkt het best voor dames met kleine hangborsten. (ep) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer begrip voor borstverkleining dan vergroting

    Meer begrip voor borstverkleining dan vergroting

    Als het op plastische chirurgie aankomt, schijnen niet alle esthetische ingrepen op evenveel begrip te rekenen. Tanden bleken, flaporen herstellen of een neuscorrectie kunnen nog net, anders is het met een borstvergroting of een liposuctie.


    Een onderzoek, uitgevoerd door het maandblad Feeling, geeft aan dat slechts 1 op 2 Vlamingen, plastische chirurgie aanvaardbaar vindt om 'puur esthetische redenen'. Ingrepen als tanden bleken, een correctie van flaporen, een huidcorrectie na een zwaar dieet of een borstverkleining kunnen wel. Het merendeel heeft meer problemen met een puur esthetische ingreep om er jonger of beter uit te zien. De lippen opspuiten bijvoorbeeld eindigen onderaan het lijstje van meest aanvaardbare ingrepen. Ook een penisverlening, schaamlipverkleining, achterwerklift, botox en een borstvergroting worden sneller veroordeeld.

    Ongemakken

    Volgens moraalwetenschapper Liesbet Lauwereys, verbonden aan vzw De Maakbare Mens die werkt rond ethische vragen bij medische ontwikkelingen, kan een borstverkleining bij de publieke opinie wel omdat die rugklachten kan voorkomen. Een borstvergroting lijkt dan weer voor de Pamela Anderson's onder ons. Kortom, mensen brengen meer sympathie op voor ingrepen die fysieke of psychische ongemakken verhelpen dan puur op esthetisch vlak.

    Hypocriet

    En toch schuilt een dosis hypocrisie onder de Vlamingen. De cijfers geven aan dat 61 procent van de vrouwen die ontevreden is over haar uiterlijk, open staat voor plastische chirurgie. Ook 47 procent van de tevreden dames zou een ingreep overwegen. Vooral geld schijnt een struikelblok. Als de prijs zou verlaagd worden, overwegen meer mensen een ingreep. (lvl) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziekenhuis laat twee mama's borstvoeding geven aan elkaars verwisselde baby'

    Ziekenhuis laat twee mama's borstvoeding geven aan elkaars verwisselde baby'

    Verwisselde baby's: het is zoiets dat enkel in een onnozele weekendfilm voorkomt. Dénk je. Maar het overkwam helaas ook twee Aussie mama's in het echt in Geelong, in het St John of God-hospitaal, dat de kersverse moeders per ongeluk acht uur lang elkaars baby's meegaf. De kindjes werden zo aan de verkeerde borst aangelegd.

    Het verwisselen van de baby's, dat het ziekenhuis weet aan een "menselijke fout", gebeurde vrijdagochtend om 6u30. Om 15 uur werd het hospitaal door een familielid op de hoogte gebracht van de omwisseling. Tijdens de 8,5 uur dat de kindjes niet bij hun natuurlijke moeder waren, kregen ze ook borstvoeding.

    De ziekenhuisdirectie heeft haar diepste verontschuldigingen aangeboden aan de families, die het hele weekend speciale opvang kregen van het ziekenhuis. Er bestaan uiteraard procedures om zulke voorvallen te vermijden, met onder meer armbandjes. Maar een menselijke fout is nooit helemaal uit te sluiten. (hlnsydney/jv) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brief van een dokter

    Dit bericht gekregen van dokter Rita De Doncker, oogarts,   dochter van Adelson en  Annie De Doncker –Van Vaerenbergh

    ’t Wordt héél erg in België


    Dit doet toch nadenken omtrent de rechtvaardigheidspolitiek die men voert !
    Geschreven door een dokter uit Lede, die het beu is 053/764978
    Brief van een Vlaamse dokter
    Als dokters hun mond openen, kan het tellen,
    Lees onderstaande .....

     


    Brief van een Vlaamse dokter.....

     

    In Artsenkrant lees ik dat zelfstandigen vanaf 1 januari '08 zich verplicht moeten verzekeren voor kleine risico's - wat ik goed vind - maar de bijdrage zal afgerekend worden naar gelang het inkomen. Ondertussen worden 35.000 mensen per jaar ons land binnengepompt - wettelijk - in het kader van familieherenigingen.
    Volgens het Nieuwsblad heeft Buitenlandse Zaken aanbevolen zeer ruim te zijn in de toelatingen. Het gaat veelal om (oude) Turken, Noordafrikanen, Kosovaren enz. Zonder hier ooit een dag gewerkt te hebben, zonder enige taalkennis en zonder te zullen moeten werken (vaak gaat het om prille vijftigers - hier worden de autochtonen door de RVA afgejaagd) zijn ze direct in orde met de ziekteverzekering - ook kleine risico's, mits een kleine bijdrage van hun familie.
     
    Terwijl ik dit schrijf, heb ik een Russisch-Kazaks kindje laten opnemen op pediatrie met acute mastoïditis. Ze liggen op een éénpersoonskamer - er is HEEL beperkte kennis van het Nederlands.
     
    Ze kunnen er altijd bij blijven want ze werken toch niet. Grootvader en grootmoeder Kazak zijn er ook bij.
    Ze hebben mij al dadelijk verteld dat bij invullen van papieren voor'dringende opname', zij helemaal niets moeten betalen.
     
    Mijn bloedeigen kleindochter heeft hier ook op pediatrie gelegen op een éénpersoonskamer. Mijn zoon heeft véél opleg betaald. Het was ook dringend.
     
    Lijdzaam moeten wij toezien hoe ons land op elk gebied leeggeplunderd wordt. Ik verwijs hierbij naar een artikel in een anti-Vlaamse Vlaamse krant waarbij de lof wordt gezwaaid van een Brussels ziekenhuis waar Vlamingen worden veracht. En niet in hun taal worden bediend. Maar wel vreemdelingen.
     
    Enfin, als ik deze onterende situatie vol hou en tot mijn 65ste werk, zal ik 35/45 van mijn wettelijk pensioen trekken. Dat zal toch al gauw 500 euro zijn. Uiteraard zal ik moeten blijven verder betalen voor mijn kleine risico's.
     
    Tenslotte ben ik maar een autochtone Vlaamse dokter.


    Dr. L. Brondeel,
    (Neus- Keel en Oorziekten)
    Lede
     
    P.S. Ik heb ook al minimum vijf plastische neuscorrecties uitgevoerd bij asielzoekers, met goedkeuring van de desbetreffende OCMW's.
    Zuiverfunctionele problemen. Volledig terugbetaald !!
     
    Gratis voor de allochtoon !!
     
    Begrijpen de mensen dan niet dat we ons eigen "graf" aan het graven zijn ?! Iedere Belg zou dit moeten lezen.


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is écht een echt beest

    Dit is écht een echt beest


    Dit monsterachtige, tamelijk imponerende beeld krijg je als je een hydrothermale worm onder een elektronenmicroscoop legt. Het zeediertje werd liefst 525 vergroot zonder dat er photoshop of ander bedrog aan te pas kwam. Het beestje bestaat écht en Philippe Crassous fotografeerde het.

    De originele breedte van de foto is 568 µm of 568/1000ste van een millimeter. Dat is een pak groter dan een atoom maar het blijft toch bij de kleinst levende dingen ter wereld. Dankzij de FEI Quante SEM kan het beeld 525 uitvergroot worden en toch scherp blijven.

    De worm ziet er nogal griezelig uit, maar u en ik zullen er waarschijnlijk nooit mee in aanraking komen. Hydrothermale wormen leven immers diep in de zee en zijn bijna zo klein als bacteria. Je vindt ze terug nabij hydrothermale bronnen in de oceaan, niet meteen de plaats voor de mens om een bad te nemen.

    Deze foto werd genomen door Philippe Crassous die het beeld op de website van FEI liet plaatsen. (hlnsydney/jv) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muggen steeds beter bestand tegen insecticiden

    Muggen steeds beter bestand tegen insecticiden

    Muggen worden steeds resistenter tegen pyrethroïden, insecticiden die gebruikt worden op muskietennetten. Dat is slecht nieuws voor de strijd tegen malaria.

    Voor de Wereldgezondheidsorganisatie zijn pyrethroïden de enige verantwoorde insecticiden voor muskietennetten boven bedden. De insecticiden zijn nauwelijks giftig voor de mens en ze houden de muggen langdurig op afstand. Bovendien gaat het om goedkope stoffen.

    Via muskietennetten maar ook via sprays hebben pyrethroïden al heel wat mensen voor een dodelijke malariaprik behoed. Maar door hun grootschalige gebruik blijken ze nu ook steeds minder vat te krijgen op de muggen. De resistentie bij de muggen groeit snel, zegt de Wereldgezondheidsorganisatie.

    Janet Hemingway, directeur van de Liverpool School of Tropical Medicine, zegt dat de internationale gemeenschap te traag heeft gereageerd. "Verschillenden onder ons hadden gewaarschuwd: zodra je op grote schaal werkt, krijg je meer weestand", zei ze aan het vaktijdschrift Nature.

    Pyrethroïden zijn synthetische insecticiden. Hun structuur is verwant aan die van de pyrethrines, natuurlijke insecticiden op basis van bloemhoofdjes uit pyrethrumplant.

    Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie moeten nu nieuwe insecticiden ontwikkeld worden die afwisselend met pyrethroïden gebruikt kunnen worden. Hemingway waarschuwt dat de ontwikkeling van nieuwe insecticiden tot zeven jaar kan duren.

    Malaria doodt elk jaar een miljoen mensen. Negentig procent van de slachtoffers vallen volgens de Wereldgezondheidsorganisatie in Afrika. (ips/mvdb) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelende takken

    Seksloze wandelende takken gaan al een miljoen jaar mee

    Een leven zonder seks is misschien niet aan de mens besteed, sommige soorten onder de wandelende takken bestaan al meer dan één miljoen jaar zonder seksuele voortplanting, zo blijkt uit Canadees onderzoek.

    Het is bekend dat sommige soorten wandelende takken van het geslacht Timema zich voortplanten zonder enige vorm van seks. Deze insecten, die leven aan de Amerikaanse Westkust, produceren genetische klonen van zichzelf.

    Wetenschappers uit Canada probeerden aan de hand van de mutatiesnelheid van de genen te achterhalen hoe lang deze soorten reeds een seksloos bestaan leiden. Uit dat onderzoek is nu gebleken dat met name de Timema tahoe en de Timema genevieva al minstens één miljoen jaar overleven zonder seks.

    "Ons onderzoek levert nieuw bewijs dat aseksualiteit niet noodzakelijk resulteert in het snelle verdwijnen van soorten", zo verklaarde vorser Tanja Schwander van de Simon Fraser University in Canada aan de BBC.

    In het verleden ging men ervan uit dat soorten met een aseksuele reproductie geen lang leven was beschoren. Ze planten zich weliswaar sneller voort, maar zouden evolutionair op een dood spoor zitten. Ze kunnen zich immers minder aanpassen aan veranderende leefomstandigheden.

    De Timema zijn de oudste insecten waarvan bewijzen bestaan dat ze voor zeer lange periodes seksloos kunnen overleven. Hoe ze dat precies flikken, ondanks die darwinistische onheilstijdingen, moet volgens Schwander verder onderzocht worden. (belga/jv) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    BB

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegtuig

    Vliegtuig

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.737RE

    737RE toch nog succesnummer voor Boeing?

    Door Sam Derdeyn
    De vraag die iedereen zich stelt nadat Boeing gisteren zo ongeveer officieel bekendmaakte haar succesvolle 737-reeks van nieuwe motoren te voorzien, is “Kan de 737RE (re-engined, nvdr) een even groot succes worden als de 320neo van concurrent Airbus?”. Het antwoord op die vraag moeten we u helaas schuldig blijven, dat zullen de bestellingen uitwijzen. Alaska Airlines heeft alvast, als tweede Amerikaanse maatschappij en amper één dag na de aankondiging van Boeing, laten weten dat ze heel erg geïnteresseerd zijn in de vernieuwde 737…

    © Michael Arcellana – airliners.net

    “We zijn uiteraard een groot voorstander van een lager brandstofverbruik, en het zou een goede zaak zijn als Boeing dit eerder vroeger dan later tot een goed einde kon brengen,” zei Bill Ayer, de ceo van de Alaska Air Group tijdens een vergadering op donderdag (21 juli) waarin de resultaten van het tweede kwartaal aan bod kwamen. “Zoals iedereen zijn we pas sinds gisteren op de hoogte van de plannen van Boeing,” voegde Chief Financial Officer Brandon Pederson daaraan toe. Een beslissing over de toekomstige vloot van de maatschappij is er echter nog niet, dat werd voor alle duidelijkheid door beide heren toch nog eens benadrukt.

    Jim Albaugh, ceo van Boeing Commercial Airplanes, maakte gisteren (20 juli) bekend dat hij van plan was om de Raad van Bestuur van de Amerikaanse vliegtuigbouwer in augustus aan te raden om op te proppen te komen met een vernieuwde 737, voorzien van nieuwe motoren. Het licht zou officieel op groen moeten springen in het vierde kwartaal van 2011. “We zijn allemaal voor het besparen op onze brandstofrekening, maar hoe zich dat zal vertalen in het plaatsen van onze orders… daarvoor is het nog te vroeg,” zei Pederson. De eerste schattingen tonen aan dat de besparingen met een 737RE zouden kunnen oplopen tot 10 à 12 procent, afhankelijk van de geselecteerde configuratie.

     De 6000ste 737 was er één voor Norwegian © Alejandro Hdez Leon – airliners.net

    Ayer (Alaska Airlines) zei ook dat “we heel geïnteresseerd zijn om meer te weten te komen over dit vliegtuig en ernaar uitkijken om er enkele in ontvangst te nemen als het hele plaatje past inzake kostenbesparing en brandstofverbruik, enzovoort”. Boeing verwacht de nieuwe variant formeel voor te kunnen stellen binnen drie à vier weken, als de besprekingen over de fan size van de nieuwe CFM Leap-X motoren afgerond zijn. De 737RE zou in het beste geval al ergens midden dit decennium in dienst kunnen treden. “We hebben een vlootplan en een orderboek bij Boeing op dit moment, waar we tevreden mee zijn en ik denk dat dit nieuwe vliegtuig daar perfect in zou passen,” vertelde Ayer.

    Anderzijds kan Boeing misschien ook wel uit heel onverwachte hoek een duwtje in de rug krijgen. Concurrent Airbus zou immers wel eens het slachtoffer van haar eigen succes kunnen worden. Door het grote aantal bestellingen – de enorme orders op de airshow van Le Bourget vorige maand brachten het totaal al op meer dan 1000 – zouden veel geïnteresseerde, potentiële klanten naar achter in de rij worden geschoven indien ze een order plaatsten. De vroegste delivery slots zijn namelijk bijna allemaal opgeëist door enkele vroege vogels en verschillende leasingbedrijven, die een kwart van alle bestelde vliegtuigen vertegenwoordigen.

    Ook IndiGo bestelde heel wat A320neo’s © Airbus

    John Leahy scheerde hoge toppen in Parijs, de klanten moesten op de stand van de Europese vliegtuigbouwer als het ware in rij aanschuiven om hun deals voor A320neo-varianten aan te kondigen. Het absolute hoogtepunt werd bereikt toen Tony Fernandes (AirAsia) een order voor maar liefst 200 A320neo’s aankondigde. Volgens Airbus zal de A320neo, aangedreven door CFM International Leap-X of Pratt & Whitney PW1000G-motoren, in beide gevallen 15% minder brandstof verbruiken dan de huidige generatie A320′s. De populariteit van die besparing uitte zich in de bestellingen: niet minder dan 667 orders werden genoteerd, waardoor 19 klanten nu in totaal 1.029 toestellen bestelden.

    “Toen ik vorig jaar naar de Raad van Bestuur trok om goedkeuring te krijgen voor het A320neo-project, beloofde ik hen sterke verkoopscijfers voor vele jaren,” zei chief executive Tom Enders van Airbus. “Maar ik moet eerlijk toegeven: ik had niet gedacht dat het zo een succesverhaal zou zijn, amper zes maanden nadat we het toestel hebben aangekondigd”. De leveringen staan gepland om te beginnen op het einde van 2015, terwijl de productie zeker tot 2018 zal gelijklopen met de huidige A320. Volgens Airbus is het zelfs mogelijk dat er in het begin van het volgende decennium nog ‘oude’ A320 zullen worden afgeleverd.

     Dat kan voor problemen zorgen, zeggen sommige consultants. “Nu ze zo’n groot orderbestand voor de A320neo hebben, vermoed ik dat Airbus uitkijkt naar een manier om de overgang van de ‘oude’ versie naar de neo sneller te laten verlopen. Het is immers een heel complexe operatie om twee productielijnen op te houden met zoveel verschillende keuzes voor motoren,” zegt Eddy Pienuazek van Ascend. Phil Seymour van IBA zegt dan weer dat ze de oudere varianten langer zullen blijven maken, in een poging om zo de verkoopwaarde van dat model niet teveel te laten kelderen. Een plotse overgang zou de huidige generatie A320′s immers veel minder populair maken.

    Volgens Leahy zijn de vroege afleverslots – logischerwijs – heel erg in trek en zijn de eerste openingen maar beschikbaar in 2018-2019. Verschillende bronnen geven echter aan dat er een paar eerdere posities zijn voorbehouden voor strategisch belangrijke klanten en dan denken we bijvoorbeeld aan American Airlines of Air France. “Ik veronderstel dat Airbus wel een paar slots achterhoudt voor strategische redenen,” zei Pieniazek. “Er zijn nog een paar heel belangrijke, mogelijke klanten die ze misschien op die manier willen overtuigen”.


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubai Aerospace Enterprise

    Dubai Aerospace Enterprise: van 200 naar 21 orders

    Door Sam Derdeyn,
    Dubai Aerospace Enterprise (D.A.E.) verraste in november 2007 vriend en vijand door als nieuwkomer in de leasingbranche door meteen een bestelling van 200 toestellen te plaatsen bij ‘s werelds twee grootste vliegtuigbouwers Airbus en Boeing. In totaal was er een bedrag van 27,2 miljard dollar (19,25 miljard euro) met de bestellingen gemoeid. In de loop van de drieënhalf daarop volgende jaren, annuleerde het bedrijf de ene na de andere schijf… tot er ondertussen nog maar één bestelling voor 21 toestellen overschiet.

     Boeing maakte zondag (17 juli) de recentste annulering bekend, een uitstaande order voor 35 Boeing 737′s. D.A.E. heeft daarmee geen enkel narrowbody-vliegtuig meer in bestelling staan. Enkele dagen geleden, op 14 juli, was de orders and deliveries-pagina al aangepast voor de geannuleerde bestelling, maar het werd toen nog afgedaan als een onbekende klant. Nu is die dus door de Amerikaanse vliegtuigbouwer geïdentificeerd als Dubai Aerospace Enterprise. De enige overblijvende order is er eentje voor 6 B777F’s en 15 747-8F’s.

    Vorige maand nog annuleerde D.A.E. een andere bestelling bij Airbus. Toen ging het om 11 A350′s en 34 A320′s. Het was op dat moment al bekend dat de leasingmaatschappij ernstig nadacht over de 737′s die het nog in het orderboek staan had. Vier maand eerder, in februari, zag het bedrijf al af van de aankoop van nog eens 32 andere 737′s en in augustus 2010 moest ook een bestelling van 7 Airbus A350′s, 18 Airbus A320′s, 10 Boeing 777′s en 15 Boeing 787′s eraan geloven. Van de in 2007 70 bestelde 737′s zijn er uiteindelijk slechts 3 geleverd.
    (avatar courtesy of Royal S. King)


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reno Air Races

    Grote Franse kikker doet mee aan Reno Air Races


    PARIJS - Een Frans team reist binnenkort af naar Amerika om daar tijdens de beroemde Reno Air Races in de Sport Class een gooi naar de titel te doen met de Big Frog. Het bijzondere kunststoffen toestel wordt aangedreven door een viercilinder dieselmotor met 230 pk.

    De Big Frog is afgeleid van de kunststoffen Nemesis NXT, waarmee in Amerika aan races wordt deelgenomen. Het Franse toestel krijgt echter niet naar Amerikaans voorbeeld een zescilinder Lycoming-motor, maar een viercilinderblok van Franse makelij. Deze SMA SR 305-23 levert standaard ruim 70 pk minder dan de krachtbron van Lycoming. Het Big Frog-team hoopt dit te compenseren met een lager vliegtuiggewicht.

    Uiteindelijk moet het toestel in staat zijn snelheden te halen van meer dan zeshonderd kilometer per uur. Tijdens de races vliegen de toestellen op een hoogte van vijftien meter.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegtuigen

    Vliegtuigen

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Cartoon

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland wil visverbod in 15 procent Noordzee
    Nederland wil visverbod in 15 procent Noordzee

    De Nederlandse staatssecretaris van Landbouw, Henk Bleker, wil een visverbod in 10 tot 15 procent van de Noordzee. De bewindsman zei dit in het tv-programma Uitgesproken.

    Net als de milieuorganisatie Greenpeace wil Bleker dat er zogenoemde zeereservaten komen, ofwel gebieden waar vissen in zeer beperkte mate of helemaal niet toegelaten is. Hij heeft drie gebieden op het oog: de Doggersbank, het Friese Front en de Klaverbank. Volgens Bleker vormen deze gebieden 20 procent van de oppervlakte van de Nederlandse Noordzee.

    Greenpeace wil in deze gebieden helemaal geen visserij. "Met die denkrichting ben ik het niet oneens. Als je kijkt hoe groot de Noordzee is, dan mag je wel 10 of 15 procent van de Noordzeegebieden aanwijzen waar de natuur even helemaal zijn gang kan gaan. Er blijft nog genoeg over", aldus Bleker.

    Verleden week liet Nederland weten voor een groot gedeelte te staan achter nieuwe plannen voor het Europese visserijbeleid. Bleker pliet voor andere vangstmethoden en nieuwe technieken om zo de bijvangst van vissers te verminderen. (belga/kve) hln

    >> Reageer (0)



    Foto



    ZUCHEROKE
    ZUCHEROKE
    ZUCHEROKE



    Foto

    Mijn favorieten
  • CARTOONS
  • WEERBERICHT
  • KAARTSPEL
  • DAG OP DAG
  • DE HUIDIGE MAAND
  • NUTTELOZE INFORMATIE
  • 1000 LIEDJES
  • GESCHIEDENIS VAN TIENEN
  • RADIOZENDERS
  • Wesp333

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    reynaert
    blog.seniorennet.be/reynaer
    Mijn favorieten
  • DIAREEKS-
  • People painting
  • Borgloon
  • CLARA-POWERPOINTS
  • BLOGTIPS
  • b9500_karel
  • MANDY
  • Wandelgroetjes uit Borgloon
  • Natuurfreek
  • Eten en drinken

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • de westhoek
  • patje1957

  • Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    TIENEN.....TINTELENDE STAD
    Archief per maand
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Welkom op mijn blog!
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!