Dit is geen GRAP, maar pure oplichterij anno 2010.
Er is alweer een bende bezig je geld uit je portemonnee te halen, dit keer zijn het Hollanders die ook opereren vanuit eender welke stad uit België Ze sturen je een factuur (natuurlijk op naam én juist adres - waar ze 't halen, niet te geloven) tot het betalen van 166,55euro ten laatste vóór........ (variabele data per factuur) ; voor het leveren van 100 DVD's,die u uiteraard niet ontvangen hebt. Indien u dit niet betaald hebt, vóór die gestelde datum, zal men uw factuur overmaken aan de bevoegde Gerechtsinstanties in België. mensen gaan dan denken :
"100 DVD's - heb ik nooit besteld, ik ken dat adres niet." Onderaan de faktuur staat vermeld : "indien er problemen zijn, of u bent niet akkoord tot het betalenvan deze som, gelieve dan contact op te nemen met de nummer : 0900-7586500 0900-7586500 van Scrappa Electronics in Enkhuizen - Nederland, voor verdere informatie". En....., hier zit nu juist de truc van die klote-hollanders : als je dit nr° belt, krijg je natuurlijk eerst een muziekje van +/-2min., met regelmatige herhalende stem : "een ogenblikje, U wordt zodadelijk geholpen". Na +/-2min. komt er iemand aan de lijn die u vraagt of hij/zij u kan helpen en verbindt u dan weeral door naar de volgende persoon ; dit neemt dan ook weer +/-2min. in beslag. Na die +/-2min. komt er weer iemand aan de lijn, die zegt : "een ogenblikje aub", ook weer +/-1 à 2min. Eindelijk kan je dan spreken en je uitleg doen. Hij/zij gaat dit nakijken, omdat je nooit geen DVD's ontvangen hebt. Dit neemt ook weer zowat 2min in beslag. Tot uiteindelijk hij/zij zijn/haar excuses aanbiedt voor deze vergissing door het sturen van deze factuur...
Waarover gaat het dan nu eigenlijk denkt U nu ?
Je bent alles bij elkaar zowat 10min aan de lijn geweest; dit kost u minimum 12euro, voor een 0900-nummer naar het buitenland, waarvan deze oplichters zomaar eventjes netto 7euro per 10min / op 12euro zuiver verdienen, en dit per persoon die belt. Gemakkelijk verdient hè. (tel maar eens uit per uur... !)
DE OPLOSSING LIGT VOOR DE HAND :
De factuur gewoon de vuilbak in, en zéker NIET bellen.
|