Fors meer klachten over kwaliteit van voeding
Het Voedselagentschap (FAVV) heeft vorig jaar voor het eerst meer dan 4.000 klachten gekregen over de kwaliteit van de voeding. Dat is 80 procent meer dan in 2008.
De controleurs van het Voedselagentschap onderzochten vorig jaar 4.039 klachten, tegenover 3.389 klachten in 2009 en 2.265 in 2008. Klachten kunnen bijvoorbeeld gaan over onhygiënische restaurants of broodjeszaken, over de versheid van producten of over voedselvergiftigingen.
De toename betekent volgens het FAVV niet dat er iets mis is met ons voedsel. "De consument is sinds de crisis in 2008 wel een pak kritischer geworden", zegt de woordvoerster van het Voedselagentschap in de Concentrakranten. "De mensen betalen voor een product en willen dan ook dat het in orde is."
Ook tv-programma's als 'Mijn restaurant' (vtm) en 'De smaakpolitie' (VT4) zouden mensen ertoe aanzetten om te klagen over hun voedsel.
Elke klacht wordt binnen de drie weken behandeld. Het FAVV staat al meer dan tien jaar lang in voor de kwaliteit van de voeding.
|