Verleden week is in Landen de simpatieke tabakshandelaar uit West-Vlaanderen ( Ledegem) Geert VanDooren Kampioen van Belgie geworden. Hij heeft het kampioenschap van het begin tot einde gedomineerd en is de verdiende winnaar. De rallywagen waar Geert mee zijn sport beoefend is een Ford Escort MK I van einde de jaren 60. Een dikke proficiat . Ook voor de immer goedlachse Co-piloot Willy Mesdagh rally is not crime !!!
Hier een foto van het type rallywagen die voor het eerst op Belgische bodem zal te zien zijn tijdens de Condroz rally. Het is een wagen geprepareerd door het franse Bosianteam
Tijdens de Condroz rally van 4&5 november 2006 zal voor het eerst in Belgie de Peugeot 307 WRC op Belgische bodem aantreden. Aan het stuur van deze bolide zal onze Belg en gewezen Europees kampioen Bruno Thiry proberen deze proef op zak te stekenen. En verder komt Peugeot France met de 207 Super 2000 als 0 wagen fungeren om het nieuwe rally machien verder op punt te krijgen. Piloot van dienst is de Fransman Bryan Bouffier die in de laatste Ypres rally nog kennis maakte met de grachten in de Westhoek.
Francois Duval onze Belgiesche top rallypiloot heeft naast het zitje gegrepen voor de WK rally van Turkeye volgende week. Bij Krono's een team uit Belgie was men op zoek naar een vervanger voor Sebastien Loéb die zijn arm gebroken bij het mountenbiken. Duval die reeds een jaar voor Citroén reed en één wedstrijd won moest de duimen leggen voor Colin Mc Rae. Mc Rae werd in 1995 wereldkampioen. Toch jammer dat Marc Vandaelen Zijn eigen landgenoot niet terug de kans geeft.
Dit is de atmosferische krachtbron dat men in oud Escortje uit eind de jaren 60 tot eind 1970 inbouwt Vroeger kregen enkel de fabrieksrijders zo een motor. Het is een motor met dubbele bovenliggende nokkenassen van 2000 tot 2.200 cc met 2 weber carburatoren en levert van 200 tot 250 pk en draait tot aan 9000 toeren per minuut. De motor moet om de 1000 km gereden rally kilometers gerevisioneerd worden.