Inhoud blog
  • Lode Echelpoels
  • Patrick Lievens
  • Legend Spa
  • Beurs Maastricht
  • rallyfilmpjes
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    rei
    blog.seniorennet.be/rei
    Mijn favorieten
  • etiennewillems
  • wrcke rallyfilmpjes
  • oudecrossmotoren
  • historicmotorraces
  • crossertje
  • rally kris cools
  • RALLY IS NOT A CRIME
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    belinda
    blog.seniorennet.be/belinda
    Mijn favorieten
  • historicrally's

    31-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde 2006 kleine vooruitblik 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nu 2006 ten einde is en er één nieuw autosport seizoen voor de deur staat geef ik hier een kleine vooruitblik voor 2007. Op 6 januari start in het Portugese Lissabon de rallyraid Paris-Dakar om 15 dagen later aan te komen op het strand (Lac Rose) van de hoofdstad Dakar in Senegal .Van Belgische zijde neemt de gewezen top rallypiloot Freddy Loix deel samen met een Nederlander in een buggy met Honda motor erin geplaatst. Verder ook nog Jacky Loomans,Albert Vanierschot en Koen Wauters.Op 19 januari start dan de eerste rallywedstrijd voor het wereldkampioenschap 2007  de rally van Monte-Carlo jammer genoeg zonder onze Belgische topper Francois Duval. In februari gaat voor de 2de maal de Legend Boucle De spa door met deelname van verschillende ronkende namen uit de geschiedenis van de rallysport waaronder de gewezen Franse Superkampioen Jean Ragnotti met een Renault Alpine A110. Dit  alles gaat door op 10 en 11 februari. De grootste rally van Belgie de Belgium Ypres Westhoek Rally is voorzien op 23,24 en 25 juni met voor de 2de maal het IRC kampioenschap voor Super 2000 wagens en toppiloten uit heel Europa.Deze Europese Wedstrijd wordt 8 uur live uitgezonden door Tv zender Eurosport. Verder komt er in West-Vlaanderen een nieuwe wedstrijd op de kalender namelijk de Short Rally van Oostrozebeke. En Targa Florio uit Ieper zou Targa Florio niet zijn als ze niets nieuws uit hun mouw zouden schudden !! Op 12,13 en 14 oktober staat de Ypres 24 Hours Retro op de affiche een must voor de rallyliefhebber van rallywagens uit vervlogen tijden.

    Foto Dakar Rallyraid 2006 Mitsubitsi Pajero

    31-12-2006 om 13:22 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (15 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de kijker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Rally rijden is een hobby,maar de voorbereiding ervan is wel even iets anders.Hier een verslag over Stefaan Brackx de man die verantwoordelijk is voor het welslagen van de Ypres Westhoek Rally.

    Stefaan, vertel eens wat was uw eerste kennismaking de rallysport ?
    De eerste kennismaking van dicht met de organisatie en de club ACTF was op de Auto-Moto racingshow in de Expo-hallen te Ieper waar JCTF (Junior Club Targa Florio )de rally en de club voorstelde en waar ook de ledenwerving voor een groot deel gebeurde

    En waarom sloot je aan ?
    Ten eerste hield ik altijd al van een uitdaging en helpen bij een organisatie zoals de rally van Ieper is geen avontuur maar een echte uitdaging waarvan je jaar op jaar direct na de rally kan zeggen " nu ben ik moe maar voldaan " Het geeft een kick, een adrenalinestoot van jewelste, als je na een jaar voorbereiding die eerste rallywagen hoort en/of ziet starten maar ook als je hoort via de CB/radio/internet dat diezelfde wagen goed en wel aan de aankomst staat.Want de veiligheid van toeschouwers,teams en omwonenden is en blijft het belangrijkste.
    Ten tweede was mijn drijfredenen een reactie op het anti-rallygroepje dan jaar na jaar met een aantal mensen hun willetje opdringt, via acties en via de pers, tegen 10-duizenden anderen die uitkijken naar de afspraak van het jaar,naar " de 24 uren van Ieper " zoals het nog altijd genoemd wordt door velen.Ik kon het ook niet begrijpen en aanvaarden dat die tegenstanders op die manier probeerden het werk en de voorbereiding van zoveel enthousiaste mensen teniet te doen.

    En hoelang draai je nu al mee Stefaan ?
    ikzelf ben een 10-tal-jaar geleden bij AC Targa Florio gestart als assistent op KP ST.Juliaan en KP Merkem, dat was nog met de motor en samen met mijn echtgenote.Een jaar later was ik al KP verantwoordelijke op KP Merkem want Merkem was voor mij, wonende in Ramskapelle bij Nieuwpoort, de dichtsbijzijnde klassementsproef.Samen met een volledig nieuwe groep en onder het toezicht van de vroegere KP verantwoordelijk, Vincent Rousseu, heb ik daar mijn eerste echte stapjes als KP verantwoordelijk gezet binnen de organisatie van ACTF. Drie jaar na elkaar heb ik dan die taak op mij genomen en de samenwerking met de burgemeester van Houthulst (toen Mevr Tyberghien)en brandweer,politie maar ook met de omwonenden was van die aard dat het een plezier was om verantwoordelijke van KP Merkem te zijn.
    Intussen waren nieuwe leden erbij gekomen en aangeleerd en zodoende heb ik dan , met spijt in het hart, afscheid genomen van KP Merkem en heeft mijn opvolger,Jean-Pierre De Leersnijder, het roer overgenomen.Natuurlijk kon ik het niet laten om hem en zijn ploeg te helpen en zodoende was ik de eerste dagen voor de rally meer daar te vinden dan op mijn nieuwe standplaats, het wagenpark en de regroup warvoor heel wat minder werk is in de voorbereiding.
    Dat jaar was ik ook voor de prijsuitreiking, de zondagnamiddag na de rally in de schouwburg te Ieper, samen met Patrick Bostyn druk in de weer. Editie 2001 was er dus echt eentje van de eerste tot de laatste minuut (opbouw tot prijsuitreiking)
    Eind 2001 was men binnen de organisatie op zoek naar een opvolger voor Ria Taffin,de toenmalige persverantwoordelijke van ACTF.Na heel wat wikken en wegen,tenslotte is het de taak van een persverantwoordelijke om de rally in de belangstelling te brengen en te houden-jaar in/jaar uit,heb ik ja gezegd, en via mijn eerste persartikel de resultaten bekend van de enquete die ik direct na de rally georganiseerd heb.Het jaar voordien was er op KP Merkem een kleinere enquete gehouden door mezelf, om met die cijfers te kunnen aantonen dat de omwonenden vragende partij waren voor een doortocht van de moderne rally en de historic-rally maar ook om te weten welke dag hun voorkeur genoot.De reactie was groot en positief en dat was het bestuur van ACTF niet ontgaan.Zodoende is mij dan ook in 2001 gevraagd om eenzelfde enquete op pootjes te zetten, maar dan wel voor de omwonenden van alle klassementsproeven, en die resultaten te verwerken in een verslag welke door alle verantwoordelijk en het bestuur van ACTF kon gebruikt worden om de relaties met al die mensen nog te verbeteren, door te luisteren naar hun op-en aanmerkingen en in mate van het mogelijke o^p gepaste manier te reageren.Wat trouwens ook gebeurd is,met die resultaten is wel degelijk rekening gehouden bij de organisatie van de Belgium Ypres Westhoek Rally editie 2002.
    Sindsdien is het hoofdstuk pers veel veranderd,we verhuisden van de Hallen naar het Novotel, en informatica zorgt voor een modern en proffesioneel geheel.Het is een feit dat mijn kontakten met andere, buitenlandse organisatoren, ertoe bijdragen om de perszaal en-faciliteiten konstant op kwalitatief hoog niveau te houden.Natuurlijk doe ik dit niet alleen, zonder medewerkers lukt dit niemand !
    Ondertussen is mijn dochter Kirsten ook al sinds twee jaar mijn rechterhand aan het worden.Jaar na jaar is het terug een prachtige uitdaging om alles goed te laten verlopen, en sinds dit jaar behoort de Belgium Ypres Westhoek Rally tot het IRC( intercontinental Rally Challenge) Dit is een kampioenschap welke door SRW events Ltd georganiseerd is.AC Targa Florio is trots deel uit te maken van dit kampioenschap dat door de ondersteuning van Eurosport zal uitgroeien tot een mondiaal evenement.Het engagement van verschillende automerken is hier niet vreemd aan.Door dit nieuwe, ambitieuze kampioenschap kan de Rally van Ieper terug op heel wat belangstelling rekenen bij de buitenlandse pers.En dat is voor mij dan ook een uitdaging voor de toekomst, die belangstelling "gaande" houden en goed "onderhouden"
    Binnen de club ben ik nu lid van de beheerraad en binnen de organisatie natuurlijk de persverantwoordelijke, voor alle organisatie's van ACTF : vergeet niet dat er ook een historic-rally is,onze jaarlijkse afspraak : de jaarlijkse rallysprint van de Monteberg in mei en sinds twee jaar is er ook de rallysprint van Reningelst in september.Daarnaast ben ik ook penningmeester van de JCTF,de kweekvijver van verantwoordelijken en de thuisbasis voor jonge enthousiaste en gemotiveerde rally-liefhebbers die willen meehelpen achter en voor de schermen van Belgisch Grootste Rally.Dit jaar was ik ook al voor de derde keer persverantwoordelijke in Roeselare tijdens de Omloop van Vlaanderen,ook al een rally meetellend voor het Belgische kampioenschap.Andere proeven kloppen geregeld aan de deur om ook bij hen te helpen maar ik ben getrouwd, heb twee kinderen en tenslotte werk ik ook nog fulltime en moet het doenbaar blijven.Maar moest ik er mijn beroep van kunnen maken ..... ik zou geen moment twijfelen want zeg nu zelf, wat is er mooier dan van je hobby je beroep te kunnen maken.

    Stefaan, nog een vraagje, ik heb iets gehoord van Ypres-Retro, wat is daar van aan?
    Ja, ik ben de bedenker van dit evenement die doorgaat in oktober 2007 maar daar kom ik later nog wel eens op terug, het is nu nog te vroeg om daar al over uit te wijden.

    Bedankt Stefaan voor deze duidelijk uitleg.

    28-12-2006 om 22:42 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (23 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sjieke mekaniek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een Escortje uit het jaar 1969 met een staaltje sjieke mekaniek ingebouwd .Onze ouders reden ook met zo een Escort 1100 cc 2 of 4 deurs standaard of deluxe . Maar hier op de foto een rally uitvoering  met BDA motor met meer dan 200 pk . Met deze Ford Escorts werden de grootste rally wedstrijden gewonnen . Dit was een begin van een tijdperk  waar andere constructeurs zich ook begonnen toe te leggen en ook met evenwaardig  materiaal aan de start te verschijnen om Ford het vuur aan de schenen te leggen.

    26-12-2006 om 07:17 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (13 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jacky Ickx rally
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wie kent Jacky Ickx niet? ex Formule 1 rijder en recordhouder in de 24 uren van Le-Mans en ook Deelnemer aan Paris-Dakar met sucses. Ooit reed hij eens de Boucle de Spa in 1982 met een Porsche. Ickx werd gesponsord de het Franse sigarettemerk Gitanes toch bleek de porsche veel te groot en te log om aan dergelijke wedstijd deel te nemen Pk's genoeg maar hij kon geen enkele haarspeld of korte smalle bocht in één maal nemen. niet tegenstaande reed Jacky Ickx een prachtige Wedstrijd en het geluid in de bossen van onze ardennen was fenomenaal.

    25-12-2006 om 19:43 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (9 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstsfeer in het wit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om de kerstsfeer er een beetje in te houden heb ik hier een foto van de oersterke Volvo in de sneeuw . In de periode 1957 tot 1965 wonnen ze heel wat grote rallywedstrijden waaronder de East African Safari en de Ralyy van Zweden . Ik proberen om er eens dieper op in te gaan wat Volvo betekent heeft in de rallysport. Liefhebbers van de Zweedse degelijkheid bezoek regelmatig deze blog om meer aan de weet te komen van Volvo in de rally

    25-12-2006 om 17:40 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (20 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    BEZOEK OOK ETIENNEWILLEMS TOFFE NOSTALGIE OUDE MOTO'S

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!