De Koln-Ahrweiler Historicrally voor het team Schewe-Blondeel is weerom in mineur geeindigd. Tijden het opwarmen van de banden voor aanvang van kp 4 , is de cardan van de porsche 911 gebroken wat betekent einde van de rally voor het team. Pech blijft Frank Blondeel achtervolgen, zoals Fank zelf zegt om er moedeloos van te worden!!
Dit week-end gaat de Koln-ahrweiler historicrally van start, deze rally wordt gereden in de buurt van de nurburgring en er staan 120 teams aan het vertrek. De rally telt 12 kp's met één op vrijdagavond van 5 km en zaterdag 11 kp's waarvan 9 verschillende. Op de nurburgring is er een kp voorzien van 22 km en wordt in omgekeerde richting gereden.Onder de deelnemers is ook mijn vriend en collega copiloot Frank Blondeel uit Diksmuide van de partij aan de zijde van de Duitser Heinz-Walther Schewe, die deze wedstrijd reeds won in 1975. Ze gaan van start met de vertrouwde gif groene Porsche 911 met het startnummer 4. Ook van de partij is onze Noorderbuur Maurice Bergsteyn die verleden jaar 13de werd met zijn Opel kadett en kregen onbegrijpelijk het startnummer 96. Voor de liefhebbers van de oudjes loont het wel de moeite om eens de grens over te wippen om deze juweeltjes van de rallysport aan het werk te zien.En dit op een kleine 350 km vanaf de kust
Voor wie er alles wil over weten kan de site van deze wedstrijd raadplegen op: www.r-k-a.de
Zoals hier eerder al vermeld was Heinz Walther Schewe op zoek naar een Porsche Gt3. Blijkbaar heeft de Duitser er geen gras laten over groeien,en is de Gt3 reeds tenhuize Schewe gearriveerd. Het spijtige van de zaak is dat die Gt wagens toch nu niet zouden toegelaten worden in het Europees rallykampioenschap waarvan eerst sprake was. Zo gaan we het team Schewe-Blondeel waarschijnlijk niet aan het werk zien op de Belgische wegen, en gaan ze met dat beestje aan wedstrijden deelnemen in Duitsland en Frankrijk waar wel een apart klassement is.
Volgens insiders is de prachtige Opel kadett Gte in groep 4 uitvoering van Pascal Gaban tot schroot herleid. Pascal reed in de rally van de condroz vanaf de eerste kp aan de leiding , maar op kp 22 of 23 is het mis gegaan en zou Pascal een remzone gemist hebben met een crasch tot gevolg. Het is jammer dat deze rallywagen vernield is en ook spijtig voor de spankracht in de historicwedstrijden. Wie had nu verwacht dat Pascal Gaban weerwerk zou bieden tegen de supersnelle West-Vlaming Paul Lietaer. Pascal is natuurlijk een niet te onderschatten piloot, als gewezen wereldkampioen groep N.