Zoals je merkt in deel 1 is een Copiloot onmisbaar in een Rallyteam. Eigenlijk is de Co de Secretaris van het Team.Voor mij begint het seizoen met het administratieve werk reeds op het einde van 2006.De Co's houden zich dan bezig met een afspraak te maken met de Arts die aangesteld is door de VAS en KACB (vas=vlaamse autosport kacb=koninklijke automobiel club belgie) het Doktersattest is ieder jaar nodig. Vanaf 45 jaar om de 2 jaar een hart onderzoek bij een erkend Cardioloog en vanaf 50 jaar een oog onderzoek bij een oogarts.De Copiloot regeld al die afspraken.Zonder die doktersattesten kan men niet aan een vergunning geraken. Als die onderzoeken achter de rug zijn mag men met alle nodige papieren +passfoto's en de nodige Centen Naar de Autoclub gaan waarbij men aangesloten is. In mijn geval is dit Autostal Atlantic uit Koekelare. Een vergunning om nationaal te rijden is 265 euro +70 Euro om provinciaal aan de start te komen 40 euro om lid te zijn van de renstal en ongeveer 120 euro dokters kosten samen een kleine 500 euro per persoon wel te verstaan.Dit is nog maar één van de taken van de Copiloten en dit nog maar om het nieuwe seizoen te beginnen.
Wordt vervolgd
|