Inhoud blog
  • LUCHTVAART 2013
  • PLANNING SDW 10/11/2013
  • PLANNING SDW
  • DE SFINX
  • CORRECTION
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART-SDW

    13-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLIEGTUIGONGEVAL te HOEVENEN
    Wat het ongeval te HOEVENEN betrefd met een ULM

    kan ik geheel niets meer meedeelen dan hetgeen men in
     
    de media kenbaar maakt

    Het betrof hier een ULM tweezitter gevlogen door een
     
    LEERLING met INSTRUCTEUR

    ULM zijn zeer LICHTE VLIEGTUIG

    ONGEVAL VERSLAGEN;

    Voor Informatie over vroegere ongevallen mag u mij vragen bezorgen    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM 
    Na het lezen  van de RAPPORTEN gepubliceerd op;

    WWW.MOBILIT.FGOV.BE
    LUCHT
    LUCHTVAARTONGEVALLEN & ONDERZOEKSRAPPORTEN

    13-12-2011 om 18:33 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE .EURO ???
    Heden voormiddag een zeer intresant gesprek met een FINANCIELE EXPERT van de EU welk advies geeft via de COREPER II aan de deelnemenre MINISTERS of the special 8 & 9 December meeting

    De huidige genomen beslissingen zijn ONVOLDOENDE om de EURO te beschermen

    Deze zal enkel zijn van nut om een positief resultaat te geven binnen 90 dagen indien elk der 26 EU-lidstaten de nodige aanpassingen hebben gedaan in hun NATIONALE WETGEVING via hun NATIONALE procedure met PARLEMENTEN en VOLLEDIGE REGERING acoord

    OPLETTEN ??

    10-12-2011 om 15:18 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE HUIDIGE EVOLUTIE ??
    Heden stel ik volgens mijn opinie vast dat men

    in het dagelijks leven steeds meer diensten
     
    beschikbaar voor de EU ingezetene  het leven

    gemakelijker te maken

    Veel van deze diensten brengen echter geen

    inkomsten  voor de economie, gezien zij

    bijna gratis beschikbaar zijn

    Tevens zijn er veel achterpoortjes om er

    misbruik van te kunnen maken ,

    en waar een aantal personen

    gretig gebruik van maken

    Men organised dan weer nieuwe diensten

    om daar toezicht op te houden.........

    .maar deze geven  nieuwe jobs aan personen

    welk niet over  de nodige kennis,
     
    vaardigheden en middelen beschikken

    Kost allemaal veel EUROs maar heeft weinig

    of geen nut???

    Het doet de WERKLOOSHEID afnemen!!!

    Maar zijn NUTELOOS

    09-12-2011 om 18:32 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GREECE
    Presently we see in the MEDIA the FINANCIAL
     problems in GREECE  ??

    In a confidential raport about AVIATION in
    GREECE do I locate the following ;

    When OLYMPIC .................. was  stopping his
    operations about 120 CPT/PIC who had
    the status of STATE EMPLOYED lost their
    activity as PILOT..!!

    They where transferd to the GREEK CAA as
    DIRECTOR with the normal  wages

    There was no place in the present CAA location
    so I building was both by the CAA and instaled with
    OFFICES  and al required facility's  including  
    a COFFEE BAR and a REFTER with personel

    There was no work for this 120 ex-PILOTS and they
    kept themself occupied and apaered  a few day's
    at their office specialy at the last day of the month
    when their wages ware paid out in
    CASH as DIRECTOR

    Apaerently this is stil the situation??

    I can nat suply proof of this situation, but this could proof the FINANCIAL DISASTER

    Apaerently about 60.000 GREEKS who received their PENSION although they had dyed already a couple of years ago

    REALITY or FICTION ???

    09-12-2011 om 06:55 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRIEFING over EU 08/12/2011
    Yestoday a VERY INTRESTING visit to the

    EU in BRUSSELS

    Also participated in HQ EUROCONTROL on

    AIRSPACE OPTIMISATION workshop

    Organised by the CMAC DIVISION  of DSS/CM

    this means the MILIYARY part of HQ EUROCONTROL

    on AIRSPACE REQUIREMENTS

    and the effect of :
    -SESAR
    -NETWERK MANAGEMENT
    -CIVIL CAT  and MILITARY AIRSPACE REQUIREMENTS
    mainly for CAT in IFR

    VERY LOW presence of CIVILIAN AIRSPACE USERS

    NOTICED;
    -LUFTHANSA
    -IACA
    -AIRBUS
    -EAS

    I was invited as OBSERVER from GA & AWO but not representing IAOPA or IAOPA-EUR

    More information to folow later ???

    09-12-2011 om 05:33 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RAeS 18 JANUARY 2012
    RAES-BRUSSELS talk on certifying vintage aircraft

    by the;

    EUROPEAN FEDERATION HISTORICAL AVIATION

    at

    EUROCONTROL HQ

    Registration required for SECURITY

    WWW.EFHA.EU

    07-12-2011 om 17:48 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOELICHTING
    Gelieve nota te nemen dat heel wat onderwerpen reeds werden toegelicht im mijn vroeger BLOG;

    HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70

    04-12-2011 om 19:43 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SITUATIE SDW
    Heden zijn al mijn E-mailtjes beandwoord

    Presently I have reacted to ALL my E-mails

    A present j'ai repondu a toutes mes E-mails

    04-12-2011 om 19:36 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WINDENERGIE
    Heden is de ontwikeling van GROENE ELEKTRICITEIT
     
    met WINDMOLENS  een zeer sterk in opkomst methode

    Wij zijn voorstander van zulke iniatieven

    MAAR;
     Zij moeten rekening houden met de aktiviteiten van
     
    GENERAL AVIATION & AERIAL WORK

    Heden verneem ik een voorstel van een aantal

    windmolens  van 200 meter in de streek van EKEREN

    Dit kan een gevaar opleveren voor de VFR vluchten

    via een der reporting punten van  EBAW alsook voor
     
    de aktiviteiten van EBHO

    OPGELET VLIEGVEILIGHEID!!!

    03-12-2011 om 18:24 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VFR OPERATIONS
    For VFR operations Above 2000 KGR
      -ENROUTE CHARGES
     -CHARGES for using TMA & CTR services


    CONCERNIG ATC FLIGHT PLAN
    -PROPOSALS
        ALL VFR FLIGHTS
        VFR FLIGHTS In CONTROLED AIRSPACE
        NOT REQUIRED for VFR

    02-12-2011 om 19:43 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARGES for AIRSPACE USERS OPERATION
    The ATSP are evaluating the possiblity to recover the cost for:

    -GALILEO
    -EGNOS
    -APROCHE SERVICES
    -WEATHER SERVICES
    -ENROUTE SERVICES

    02-12-2011 om 19:38 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW
    THURSDAY  08 DECEMBER 2011

     Airspace workshop at HQ-EUROCONTROL
     VISIT
       EU-DG/MOVE
       EU-OMBUDSMAN
       EP-some assistants of MEPs  

    02-12-2011 om 16:21 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. AVFUEL 100LL
    I was advised thad at the EU level their is again a

    VERY STRONG ACTION to try to ABOLISCH the

    USE of 100LL via some GREEN MEP but supported

    with other POLITICAL  EU  PARTY's

    I have contact with one of the involved EXPERTS

    who is asking my OPINION??

     Cab whe accept the ABOLISCHMENT of 100LL in

     2018 ???

     Change over to;
      -KEROZINE
      -91/96 UL
      -96 UL
      -MOGAS
      -BIOFUEL

    Or do I have any other SOLUTION to propose ??

    02-12-2011 om 16:09 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STATUS SDW
    Heden heb ik al mijn NEDERLANDSTALIE berichten beandwoord

    A number of ENGLISCH messages are stil to be replied

    Un nombre de mesages en FRANCAIS sont pas encore repondu

    SORRY

    01-12-2011 om 10:48 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INFLUENCING !!!!!
    A major dificulty for the
     EUROPEAN GENERAL AVIATION
    and AERIAL WORK OPERATORS

    Thad the NATIONAL ORGANISATIONS are
    not realising thad it is very important to try to
    INFLUENCE their NATIONAL ADMINISTRATIONS
     in line with the RESOLUTIONS and ADVISE
    given by there INTERNATIONAL level at ICAO
    and given at the level of the EU

    In vieuw of this I have been involved in IAOPA
    in developing a strong EGASF ( witch failed)
    and also a strong IAOPA-EU office in BELGIUM

    Both projects where DECIDED at the IAOPA-EU
    REGINAL MEETINGS but the FINANCIEEL
     means where never made avaible by
    THE NATIONAL ORGANISATIONS

     I also had a LETTER of AGREEMENT signed
    by the three presidents of  IAOPA, EAS and EBAA
    but they where never used efectively

     I ame HAPPY to see thad each organisation has
     obtained a input at EU level ...BUT this INPUT
    is not coordinated ???

    Also are the NATIONAL ORGANISATIONS not making their INPUT in line with the EUROPEAN INPUT

    Each NATIONAL ORGANISATION is stil folowing his OWN NATIONAL  APROCHE and trying to have the PRESTIGE

    This is also the situation with the
    NATIONAL CAA and ATSP

    01-12-2011 om 09:13 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW

    Donderdag 02/12/2011
     Visit  .....................EBOS
      .............................VLOC       WWW.VLOC.EU
      _____1800 a .......VLRI         WWW.VLRI.BE

    ............1900...........SOLAR IMPULS

    Zaterdag  04/12/2011
     0900 -1200  EBAW.......Cafetaria BELAIR

    Zondag  05/12/2011
    0900-1200 EBAW.........Cafetaria BELAIR

    Afspraken te bevestigen ASAP via SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    29-11-2011 om 14:08 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UDA/VVE

     Behorende tot een promotie van DE LUCHTMACHT van 01/10/1954 als MP
     
    van de LUCHTMACHT behoorden wij ook tot de UDA.VVE

    en ben ik lid van de UDA/VVE oudgedienden

    gelieve nota te nemen van het nieuw aangepasteegevens sedert 29/11/2011



    WWW.UDA.BE

    ADMIN@UDA.BE

    29-11-2011 om 13:55 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOELICHTING over G1000 INIATIEF
    Onrechtstreeks was ik in 2010 betrokken bij een gesprek over de noodzaak om een paneel te vormen van EU INGEZETENE om te bepalen welk de wensen, vragen en problemen zijn waarmede de bevolking der 27 EU lidstaten zitten.
    Er werdt via de EU-STOA een voorstel tot een studie hoe men dat in de toekomst kan inrichten??

    Een Belgische deelnemer stelde voor dit in BELGIE uit te proberen maar daar werdt op EU vlak niet verder op gereageerd dat vast te stellen dat dit een intresant voorstel was maar dat de EU dat niet kon uitvoeren

    Een tijd nadien kreeg ik een mailtje dat mij vroeg hoedat ik dat zag en gaf ik een aantal mogelijke werkwijzen.
    Maar ik kon daar niet aan meewerken wegens mijn drukke agenda in het EU-LUCHTVAART gebeuren voor
     GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS

    Nadien kwam er aktie voor het G1000 project en was er enkele malen bij betrokken via e-mail

    Volgens de bekomen informatie was de G1000 een succes

    Voor meer informatie verwijs ik naar ;
     WWW.G1000.ORG

    28-11-2011 om 17:52 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EVENTS 2012
    I ame preparing my AGENDA for 2012

    Saterday 11 AUGUST 2012  
    I wil be present at the  29th  FLY-IN 

    at SCHAFFEN/DIEST

    In mijn AGENDA 2012 heb ik voorzien de
    ZATERDAG 11 AUSTUS 2012 de gans dag
     aanwezig te zijn te op de

    29th FLY-IN te SCHAFFEN/DIEST

    en hoop weer een aantal intresante ontmoetingen te hebbenlaat me tijdig iets weten via; 

    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    HTTP://FLYIN.DAC.BE

    27-11-2011 om 18:19 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn bemerkingen over de EU
    Heden bemerk ik veel NEGATIEVE berichten
    over de EU in de PERS, 
     berichten in SENIORENNET en
    bekomen E-MAILS

    MIJN ERVARING;
    ik werdt in 1980  zoals ik hier reeds vermelde ten
    behoeve van  DE LUCHTVAART namelijk via IAOPA (GLOBAL) betrokken voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS

    Toen waren we nog de EEC met 15 lidstaten en 12 talen in gebruik
    Ik dacht toen dat heel wat problemen eenvoudig zouden zijn om op te lossen in functie van de initialen doelstellingen van de stichters van de EEC ( voordien EGKS) en in functie van de gevolgen van WWII.........OORLOG tussen de EUROPESE STATEN vermijden

    Mijn initiele betrokkenheid met de verschillen EU INSTELLINGEN voor DE LUCHTVAART leerde ik heel wat AMBTENAREN, EXPERTS en MEP persoonlijk kennen en was ik regelmatig in contact met enkele COMMISARISEN

    Langzaam begon ik niet enkel in DE LUCHTVAART maar ook vele andere aspecten in de EEC inzicht te bekomen

    Later werd men van de 12 naar 15 en nu zelfs 27 lidstaten, een volgens mij en ook een aantal belangrijke personaliteiten hun zienswijze een te snel ondoordachte uitbreiding met lidstaten welk niet voldeden aan de voorziene voorwaarden

    Was deelnemer aan heel wat POLITIEKE voordrachten en werkvergaderingen door mijn dagelijks aanwezigheid in de EU-INSTELLINGEN in BRUSSEL, alsook de vele ORGANISATIES en LOBBYISTEN in de omgeving van de EU met nu zijn 24 verschillende talen

    Het spel over de MACHTSVERHOUDINGEN tussen de EU politiek en ADMINISTRATIES op  EU en op NATIONAAL vlak spelen een zeer belangrijke rol

     De NATIONALE belangen spelen een belangrijke rol en remmen heel wat positieve belangrijke EU voorstellen voor de EU burger sterk af en doen ze zelf verdwijnen in de vergeethoek

    Volgens mijn opgedane ervaringen was de initiele doelstelling met de 6 lidstaten een zeer goed opgebouwde doel.........MAAR heden zijn de VADERS van deze verdwenen en vervangen door een aantal nieuwe personen en ook sterk beinvloed door de FINANCIELE belangen welk heel wat misbruik en problemen voor gevolg hebben

    Dit is een korte en spontane reactie op een aantal berichten in DE PERS en tevens op bekomen E-MAILS

    Steeds beschikbaar om verdere toelichtingen in functie van VRAGEN, BEMERKINGEN of VOORSTELLEN via
     SYLVAIN.D.W@GMAIL

    zie ook mijn vroeger BLOG
    HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70

    25-11-2011 om 17:55 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!