Inhoud blog
  • LUCHTVAART 2013
  • PLANNING SDW 10/11/2013
  • PLANNING SDW
  • DE SFINX
  • CORRECTION
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART-SDW

    14-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AIRLINE ORGANISATIONS

    DE meest bekenden zijn

    I.A.T.A

    I.A.C.A

    A.E.A

    E.E.RA

    Een minder bekende betrefd;
    WWW.ELFAA.COM

    14-09-2012 om 18:51 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INFORMATION on AIRPORTS
    I receive a number of questions on AIRPORTS in the EU

    I sug
    est to consult initialy the folowing WEBSITE before trying to obtain information via myself

     WWW.ERAA.ORG

     

    WWW.AIRPORTREGIONS.ORG


    WWW.ACI-EUROPE.ORG

    14-09-2012 om 18:34 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WE PLANNING SDW
    ZATERDAG 15/09/2012  Ben ik NIET BESCHIKBAAR

    ZONDAG     16/09/2012
    van 0900 tot 1200 
    Antwerpse luchthaven CAFETARIA
    BELAIR

    14-09-2012 om 14:47 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INFO MISSION EU-ARENA 12/09/2012

    At 1300 hr a visit to the EP-BRUSSELS and a meal with a MEP and his POLITICAL ADVISERS concerning the background of the motivation thad this high level MEP is not declaring his intrest in GENERAL AVIATION, he promised his support for my proposals on AVIATION on the promise I would not release his Identy ??

    1400 schort visit at NATO-EVERE on a SECURITY-EXPERT concernig the SECURITY about HELICOPTER OPERATIONS inthe future??

    1500 hr Visit to a number of contacts in HQ-EUROCONTROL in vieuw to introduce LUTS DOMMEL the  permanent IAOPA  delegate in BRUSSELS

    BRIEFING about HCI-AERO about TRANSITION of SCIENCE intoREALITY and introduction of the avaible lecture on HUMAN BEHAVIOR in AVIATION by
    WWW.ASHGATE.COM

    Briefing by the Secretary General of CANSO PAUL RIEMENS of the DUTCH ATC

    Closing the evening with a schort reception in presence of DAVID MC MILLAN DG-EUROCONTROL organised by RAeS/BRUSSELS

    13-09-2012 om 14:08 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TODAY
    I will VISIT TODAY  12/09/2012
    THE EU ARENA

    In the EP some MEPs

    EUROCONTROL

    RAeS/BRUSSELS

    So DO NOT EXPECT ANY reaction on YOUR E-MAILS ASAP ...!!!!

    CONTACT YOUR NATIONAL AOPA
    WWW.IAOPA.ORG
    WWW.IAOPA.EU

    12-09-2012 om 05:07 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONBEANDWOORDE E-MAILS ??
    Gelieve nota te nemen dat ik een ganse reeks E-MAILS niet persoonlijk heb beandwoord omdat deze reeds vroeger zijn toegelicht op mijn eerste BLOG
     
    HTTP://WWW.BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70

    en ik   ben niet beschikbaar om deze individuele vragen nogmaals te beandwoorden
    wegens tijdsgebrek

    SORRY

    11-09-2012 om 17:57 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DEMONSTRATIE VLUCHTSIMULATOR
    Op DE ANTWERPSE LUCHTHAVEN kan men op afspraak ook een  VLUCHT op een SIMULATOR uitvoeren bij

    EUROPILOT CENTER

    WWW.EUROPILOTCENTER.BE

    11-09-2012 om 17:29 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EAC
    TO KEEP UPDATED on the
    COMMERCIAL AIR TRANSPORT

    Are the conferences of the

    EUROPEAN AVIATION CLUB ( EAC)
    very intresting to participate in BRUSSELS

    WWW.EUROPEANAVIATIONCLUB.COM

    11-09-2012 om 17:11 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TAKE NOTE
    Take NOTE dat  de  
    30th WINGS OF CHILDREN
    georganiseerd  via
    JEUGD EN LUCHTVAART 
    welk voorzien was voor 2013
     heden wordt verplaats

    20 MEI 2014

    wegens de werken aan de RWY te ANTWERPEN AIRPORT

    WWW.WINGSFORCHILDREN.EU

    11-09-2012 om 14:23 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOTIFICATION
    PRESENTLY I have reacted to all resieved E-mails,if YOU have not received a reply pleas inform me ASAP

    Heden heb ik al de mij toegekomen E-mails beandwoord, indien u geen andwoort hebt bekomen laat mij het dan ASAP weten

    Zie ook een aantal toelichtingen op mijn vroegere blog:
    HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70

    05-09-2012 om 18:19 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEZOEKERS van mijn BLOG
    GEACHTE bezoekers van mijn BLOG

    Gelieve mij geen E-mails te sturen om te trachten GOEDKOPE VLIEGREIZEN te vinden??

    Ik ben aktief geweest als PILOOT-INSTRUCTEUR maar ben ;;NOOIT betrokken geweest bij de commerciele aspecten van VLIEGTUIGREIZEN en heb dus geheel geen kennis van hoe men goedkoop tickets kunt bekomen

    SORRY

    05-09-2012 om 15:36 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW 8 &nd 9 SEPTEMBER 2012
    SATERDAY 08/09/2012
    0900 - 1200  ANTWERP AIRPORT

    SUNDAY 09/09/2012
    0900 -1200 ANTWERP AIRPORT
    PLEAS for a SLOT contact   SYLVAIN.D.W@GMAIL  ASAP

    Also CHECK on FRIDAY 07/09/2012  after 20;00 UTC for possible last minute changes

    03-09-2012 om 18:17 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AIRPORT
    Heden vraagt men om een toelichting te geven over de PROCEDURES  voor IFR vluchten naar een AIRPORT:

    Een der grote problemen is dat de REGIONALE VLAAMSE AUTORITEITEN gebrek aan kennis hebben van de ICAO documenten welk van toepassing zijn zoals:
    -ICAO ANNEXE 14
    --ICAO DOC 44

    Ook bij het DGLV beschikt men niet over de bevoegde persoon die de nodige kennis heeft om de juiste verplichtingen te doen toepassen???

    Ikzelf heb deze voorschriften sedert een aantal jaren niet meer opgevolgt en durf mij niet aanspreken zonder in het bezit te zijn van de UPDATED ICAO documenten

    02-09-2012 om 18:11 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWEEFVLIEGEN
    Wat betrefd het ZWEEFVLIEGEN heb ik mijn opleiding gedaan op.....C800 bij de FAF

    Nadien heb ik mijn SOLO gedaan op een
    EMOUCHET een Franse versie van de Duitse GRUNAU

    Verder heb ik gevlogen op:
    -KA6
    -KA7
    -KA2
    -GRUNAU
    -BREGUET
    -JAVELOT
    -KA8
    -WEIHE
    -RHONTLERGE
    -DOBBELRAAP
    -MUCHA
    -FOKA
    -SK21
    -BLANIC
    -SKYLARK
    -BIJAVE
    -LO100
    -GROB
    -
    Dit zijn de toestellen welk ik via mijn geheugen herinner Ik zal trachten mijn LOGBOEKEN eens te bekijken in de toekomst??

    Ook de FOURNIER 3 een Motorzwever heb ik gevlogen

    01-09-2012 om 18:32 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWEEFVLIEGEN
    Aangaande het ZWEEFVLIEGEN worden deze in de lucht gebracht door:

    -Een LIERSTART

    of 

    -Een SLEEPSTART

    Ik heb beide methodes gebruikt

    Het slepen met het VLIEGTUIG heb ik dat gedaan met:

    -FISCHLER STORGE
    -MORANE 500
    -TIGERMOTH
    -SV4 ( STAMPE)
    -AUSTER
    -DORNIER 27
    -RANKEL

    Met de SV4 en de M500 heb ik demonstraties gedaan op AIRSCHOWS met een sleep van 3 ZWEVERS, ook met de SV4 met daarachter een LO100 welk ROLS uitvoerde tijdens DE SLEEP
    Ook het uitvoeren van een RETOUR SOL met een ZWEVER in SLEEP werdt gedaan op AIRSCHOWS maar was een verplichte vaardigheidsproef voor de piloten tijdens hun opleiding

    De  BEDIENER LIER bevoegdheid heb ik ook behaalt onder de kundige opleiding van " HET MANNEKE" te EBWE bij DE BELGISCHE LUCHTKADETEN

    01-09-2012 om 07:23 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLARIFICATION about the EU
    I regular receive E-mails from PILOTS or AIRCRAFT OWNERS to try to solve problems at EU level

    However I do not have the  ADMINISTRATIVE and FINANCIEL means avaible to develop the required interventions  in the various EU INSTITUTIONS in BRUSSELS

    I ADVISE PILOTS and AIRCRAFT OWNERS to join their NATIONAL AOPA and via WWW.IAOPA.EU to try to have their problems brought to the specifique EU-INSTITUTIONS

    SORRY??????

    31-08-2012 om 18:10 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING WE SDW
    ZATERDAG 01 SEPTEMBER 2012
    EBAW
    0900 -1000 EUROPILOT........SIMULATOR
    10:00 -12;00 BELAIR CAFETARIA

    ZONDAG 02 SEPTEMBER 2012
    EBAW
    0900 -1200 BELAIR CAFETARIA
    OPGELET Voor beide dagen geen SLOTS beschikbaar
    NO SLOTS AVAIBLE for this WE

    ACTION; Confirm YOUR ETA for EBAW next WE  ASAP on  SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    31-08-2012 om 17:00 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPORTVLIEGTUIG
    Heden spreekt men in de GRATIS ZONDAGSKRANT van het ongeval in FRANKRIJK van de PC12/47 weer over een SPORTVLIEGTUIG??

    De PC12/47 is een toestel van 4750 kgr AUW gebruikt voor COMMERCIAL AIR TRANSPORT of AERIAL WORK OPERATIONS en kan vliegen met 10 ( TIEN) personen aan boord op grote afstanden

    Vele van de LICHTERE VLIEGTUIGEN zijn niet gebruikt in SPORTVLIEGEN maar in LUCHTARBEID zoals opleiding van PILOTEN, LUCHTFOTOGRAFIE, OBSERVATIE van VERKEER, en VERPLLAATSINGEN voor TOURISME of ZAKEN

     Uw PERSOONLIJKE wagen  waarmede u zich verplaatst noemt men toch ook GEEN SPORTWAGEN

    Zie uitleg op PC;  PILATUS PC12/47

    Tevens kan ik belanghebbende een DIAGRAM bezorgen per post van de verschillende LUCHTVAARTAKTIVITEITEN van  LUCHTVAARTUIGEN van ZEER KLEIN( EENZITTERS ) tot ZEER GROOT ( AIRBUS)

    26-08-2012 om 08:22 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONGEVAL van ZWITSERS VLIEGTUIG FRANKRIJK
    Heden bekom ik een aantal vragen over het ongeval van een ZWITSERS vliegtuig  op  VRIJDAG 26 Augustus  in
    FRANKRIJK

    Het betrefd een PC12/47   BH-FPZ

    Voorlopig geen verder gegevens bekend van de mogelijke oorzaak
    De hypotese van een BLIKSEMINSLAG lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien het een PC12 betrefd dat normaal bij blikseminslag beperkte beschadiging zou vertonen die de vliegwaardigheid niet beinvloeden

    Het toestel vertrok van uit ANTWERPEN/DEURNE  EBAW maar dit is niet de thuishaven en vermoedelijk geen bekende van ons ...alhoewel ik veel vrienden piloten heb in ZWITSERLAND..????

    Onze DEELNEMING aan de familie en vrienden van de slachtoffers


    TRANSLATION:
    Since most questions are in DUTCH( FLEMISCH) i have reacted in this Language

    VERY SCHORT on this ACCIDENT..........NO COMMENT
    CONDOLEANCES to the FAMILY







    25-08-2012 om 19:30 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONGEVAN ZWITSERS VLIEGTUIG FRANKRIJK
    Heden bekom ik een aantal vragen over het ongeval van een ZWITSERS vliegtuig op woensdag 22 Augustus in
    FRANKRIJK

    Het betrefd een PC12/47   BH-FPZ

    Voorlopig geen verder gegevens bekend van de mogelijke oorzaak
    De hypotese van een BLIKSEMINSLG lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien het een PC12 betrefd dat normaal bij blkiseminslag beperkte beschadiging zou vertonen die de vliegwaardigheid niet beinvloeden

    Het toestel vertrok van uit ANTWERPEN/DEURNE  EBAW maar dit is niet de thuishaven en vermoedelijk geen bekende van ons ...alhoewel ik veel vrienden piloten heb in ZWITSERLAND

    Onze DEELNEMING aan de familie en vrienden van de slachtoffers




    25-08-2012 om 18:38 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!