Inhoud blog
  • Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • "De burgemeester van Onderwijs"
  • Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • CD&V Moslimpartij
  • Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Plaatstekort in de B-stroom
  • Asielzoekers in Hotels
  • Mijn Oordopjes
  • Bring them home now!
  • De Nieuwe Vlaamse Regering
  • "Kindermisbruikers zijn ZIEKE Mensen"
  • Koekelberg klaar voor de paus
  • Verwarde Mannen of Jihadistische Terroristen?
  • Psychisch Lijden
  • Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Allah/alloeeee Akbar
  • Taalverloedering
  • Eigen Volk
  • Bloggeschiedenis
  • Agressie tegen Hulpverleners in de Zevende Dag
  • Twee Tussendoortjes
  • Kindermisbruik door Geestelijken
  • Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • ‘Calamity Kamala’: hoe bekender hoe onbeminder
  • Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Tussendoor op De Afspraak
  • Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • De Nieuwe CD&V
  • Moslimscholieren intimideren Leraressen
  • De Eerste Schooldag
  • Allochtoon Zittenblijven
  • Scholieren kunnen geen Klok meer Lezen
  • Arabisch in Leuvense School
  • Wegwijs in Hemelrijk België
  • VROEGER...
  • Meer Boek, Pen en Papier, minder Digitalisering
  • Iskamterreur: Mesaanval in Solingen
  • Georges Louis & Connerie
  • "Immigratie ruïneert het Onderwijssysteem"
  • Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Apenpokken
  • Over Brusselmans
  • Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Hartverscheurend Liefdesverhaal
  • Vluchtelingen in Hotels
  • Kinderen op de Achterbank
  • De Satire van Brusselmans
  • De Snelders Soap
  • Puberteitsremmers voor Kinderen
  • Anti-Immigratierellen in Britse Steden
  • Olympisch Boksen
  • RIP Ismail Haniyah
  • De Godsdienstleraar
  • Decadente Opening Olympische Spelen
  • CITAAT van Sigmund Freud
  • De Efteling past zich aan...
  • Didactische Tip voor het Islamonderwijs
  • Kamala Harris
  • 'Bende' van 5-jarigen
  • 21 juli
  • Zwemmen in Zee
  • Moslimterrorisme in Leeds
  • Nieuws uit Oostende
  • Tussendoor in mijn Erotische Keuken
  • DONALD TRUMP!
  • Waarom zoveel C-attesten in Beroepsonderwijs?
  • Nixon verslaan?
  • Een Neger op een Fiets
  • 11 juli, Vlaamse Feestdag
  • Omvolking van een Schoolbevolking
  • Frankrijk slaat Nieuwe Weg in
  • De nieuwe Britse Premier: een Drama?
  • "De Unieke Grootsheid van Blanke Mannen"
  • Rechts kiezen en Links krijgen
  • Als je nu nog links stemt, dan ben je hopeloos verloren
  • Rechtzetting
  • Conner en Anuna (fictie)
  • Veel Ongeletterden en Weinig Toppresteerders
  • Debat Trump - Biden
  • Jaap moet langer werken
  • Stel je eens een Wereld zonder Blanke Mensen voor
  • Het Geval Peter De Sutter
  • Te laat!
  • Regeringsvorming: Uitsluiting Vlaams Belang
  • Moeilijke Moeders
  • Ondertussen in Vlaanderen . . .
  • De Afspraak en de Islam
  • Zondag 9 juni 2024 en The Day After
  • Tussendoor in Terzake
  • Waarom Astra Zeneca’s Vaccin Mensen doodt
  • An Serpent, een gevaarlijke Gifslang
  • Mes in de nek en dood
  • Verkiezingsperikelen
  • Collectieve Regularisatie van illegalen?
  • Geil en Wulps
  • Een Moslim als Bemiddelaar?
  • Over de Seksuele Rooftocht van Hamas
  • Drama's en Intriges
  • Zwarte Negers in de Donkere Nacht
  • CITAAT van Geert Wilders
  • Universiteiten worden steeds linkser
  • Vroeger was het beter...
  • Nawal Fahri (CD&V)
  • De heilige Holebius
  • Er gebeuren Rare Dingen
  • De Gebruikelijke Slachtofferrol
  • Onthullingen over Zwarte Scholen
  • 12 Mei Moederdag!
  • De Kracht van de Groep
  • De Depressieve Migrant
  • Meer mag ik niet zeggen
  • Alternatief Leerplan Wiskunde
  • Dit is Brussel!!
  • Een Onvergetelijke Ouderavond
  • Homoseksualiteit Strafbaar in Irak
  • Christelijke Scholieren bekeren zich tot de Islam
  • Zelenskiaans Tussendoortje en de Gulle Geldschieters
  • Centrale Toetsen Vlaams Onderwijs
  • Golf van Gewelddadige Tienerdoden in Frankrijk
  • Vogels voor de Kat
  • Terreur op Franse Scholen
  • Eerst presteren, daarna welbevinden
  • Hubert Brouns en Zoon
  • Serkan Bozyigit: "Ik ben 100 procent Vlaming"
  • De Tweede Kans van Conner Rousseau
  • Suikerfeest
  • Lieviaans Verzinseltje: Herziening Schoolplicht
  • Vluchtelingen brengen besmettelijke Ziekten mee
  • Zweedse Voetbalsupporters Doodgeschoten
  • Syriër valt Meisje aan met Mes
  • Paasfeest in Vlaanderen
  • 9 juni 2024
  • Een Waarschuwende Droom
  • Geen Lerarentekort, maar Leerlingenoverlast!
  • Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Islamitische Staat
  • Zware Vechtpartij in Bree
  • Marokkaanse Miserie
  • Blogsentiment: Apart Onderwijs
  • Crevits haat Vlamingen
  • Het Mazelenvirus in Opmars
  • Politie zoekt Nieuwe Medewerkers
  • Reclameboodschappen op mijn Blog
  • "Justitie is rot tot op het bot"
  • De Islamleraar en de Ramadan
  • Tussendoor in Gaza
  • Kleuters bestormen het Buitengewoon Onderwijs
  • Tradwifes Movement
  • Die Sven Pichal toch
  • 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Lieviaans Verzinseltje
  • De Ondergravers van onze Eigenheden
  • GRAAIEN . . .
  • De 1B-klas van het Middelbaar Onderwijs
  • Psychische Stoornissen en Rilatine
  • Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • VIDEO: Brussel . . .
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Omvolking van de Schoolbevolking
  • Over Draaimolens
  • VIDEO: Amerika toen en nu . . .
  • Viespeuk Vangheluwe
  • Schietpartij op de Oxford High School
  • De Advocatenmoord
  • Tussendoor bij de Ensors
  • Onthullingen over Schoolartsen in de CLB's
  • Turtelhuisjes en Terugkeerhuisjes voor Illegalen
  • Enzovoort . . .
  • Klaus Van Isacker herstelt van Hersentrauma
  • Directeur Griezelmans van Basisschool Tuinwijk
  • De Doorstroomtoets, een Hollandse Uitvinding
  • Feministengezwam
  • Fietsongevallen
  • Het Geval Snelders
  • Waarom moeten Vlaamse Scholieren Moslims tolereren?
  • Tip voor het islamonderwijs
  • De Spreidingswet
  • De Overlevingsstrategie van Turkse Leerlingen
  • De “religie van de vrede”. . .
  • Tussendoor in de Politiek
  • De Croo en Lahbib in China
  • "Zijn Man"... Surrealistisch
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Het Geval Gennez
  • Rilatine als legale Drug voor Schookinderen
  • Weg met alle Bushaltes!
  • “Weg met ons”. . .
  • Sven Pichal Voorwaardelijk Vrij
  • Antisemitisme bij Scholieren
  • Khalid Benhaddou over "relletjes"
  • Met een Wandelstok naar het Werk
  • Het Nieuwe Normaal
  • Gelukkig Nieuwjaar!
  • De Covid-Gifprik
  • Kwaadaardige opzet!
  • Mensen worden Dommer
  • Dutroux krijgt Eredoctoraat (Fictie)
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Vlaand'ren mijn land

    De Noordzee bruist een lied dat brandt
    De zeewind draagt het mede
    Het zingt van vrijheid over 't land
    Van vreugd' in dorp en stede
    De zonne vuurt de blijheid aan
    Langs velden, weiden, stromen
    Waar steden met hun torens staan
    Waar woud en heide dromen
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
    O schone steden, trots en vroom
    Vol heilige feestvisioenen
    O stille dorpkens langs de stroom
    Waar veld en weide groenen
    Ik min U, stad vol klokgetril
    En dorp ik min U beide
    En 't is er, als ik dromen wil
    Zo vreedzaam in de heide
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart

    Willem Gijssels (1875 - 1945)

    SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)

    Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
    23-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Losers van de Maatschappij
    Het is nu al bijna twee jaar geleden dat in 13 Vlaamse steden 'Werkinlevingsprojecten' gestart werden om jongeren-zonder-diploma voeling te laten krijgen met de arbeidsmarkt. Dat gebeurde toen Philippe Muyters (N-VA) minister van Werk was. Heeft er iemand nog iets gehoord over die projecten of over die 'voeling'? Wie waren de deelnemers? En wat hebben ze ermee bereikt? Hoe verliep de 'inleving'?... Logische vragen na zo'n grootse aankondiging van 'Werkinleving' ter bestrijding van de jeugdwerkloosheid. Er moét iets uit de bus gekomen zijn want de jongeren-zonder-diploma waren verplicht om deel te nemen aan het project.

    Werkinlevingsprojecten waren individuele begeleidingsplannen aangepast aan de werkzoekende. Een individuele begeleiding naar een job! Wat een droom!... Opleidingen, trainingen en stages poogden jongeren-zonder-diploma aan een baan of aan een kwalificatie helpen... En dan vraag ik me af: iemand die zo luxueus aan een baan geholpen wordt, hoe kan die in hemelsnaam nog zelfstandig iets uitvoeren?!

    Nu zal ik eens trachten uit te leggen waarom het project de verkeerde doelgroep aanpakte. Het zou  rendabeler geweest zijn om gemotiveerde jongeren-MET-diploma individueel te begeleiden naar een baan, die zijn vatbaarder voor hulp en steun, en zo zou de arbeidsmarkt veel beter ingevuld kunnen worden.

    'Inleven in werk'?! Jongeren-zonder-diploma die zich in gedachten verplaatsen in een werksituatie? Klinkt onwaarschijnlijk, omdat 'inleven in studeren' ook niets voorstelde. Het nieuwe project lijkt me niet besteed aan jongeren die met hun pet gooiden naar de leerstof en naar prestaties tijdens hun schoolloopbaan. Zij verdienen het niet om bijstand te krijgen bij het zoeken naar een baan of naar een kwalificatie. Een jongere die niet zelfstandig in staat is om een diploma te behalen, of niet zelfstandig een baan kan zoeken, zal een onbetrouwbare werkkracht worden. Werkgevers zijn gewaarschuwd!

    Vroeger op school werden de zwaksten van de klas het meest begeleid, terwijl briljante leerlingen aan hun lot overgelaten werden. Extra aandacht voor slimmeriken en gemotiveerden is echter zeer dankbaar werk, resultaten gegarandeerd. ZIJ, de bovenlaag, halen profijt uit extra begeleiding. De onderlaag blijft de onderlaag waarop iedere vorm van begeleiding afschampt. Losers blijven losers. Slechts een kleine minderheid wordt beter van een ruggensteuntje van buitenaf.

    Nog over vroeger op school. Jongeren-zonder-diploma waren vaak schoolverlaters die het niet zo nauw namen met studeren en presteren. Allochtone leerlingen werden ook nog eens gehinderd door taalachterstand en gebrek aan taakgerichtheid. Als ze dan op hun achttiende ergens in het vierde of vijfde beroepsjaar belandden, beraadde de deliberatie zich over elk van hen. Voor de hopeloze gevallen werd er een weg uitgestippeld naar het stempellokaal. Trouwens, een diploma secundair onderwijs was het laatste en het minste van hun betrachtingen... Toén al had ik de indruk dat 'een diploma' vreemd is aan de leefwereld en aan de cultuur van de allochtone leerling...



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Startpagina !

    Klik hier
    om dit blog als uw startpagina in te stellen!

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • Geweld allochtonen (Victor )
        op De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • Cui Bono? (Geronimo )
        op Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op "De burgemeester van Onderwijs"
  • "Een homofobe politica die voor niets terugdeinst" (lieve)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • De zegen voor het herfst weekend toegewenst (Patricia)
        op Plaatstekort in de B-stroom
  • Moedig (Erik)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Never forgive 7 oktober! (lieve)
        op Bring them home now!
  • Hallo Guido (Jean)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Islam als godsdienst (victor)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Moslimbroeder Tariq Ramadan (lieve)
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Zegen op deze maandag middag, avond en nieuwe week (Patricia)
        op Twee Tussendoortjes
  • Taqiyya (Geronimo )
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • mooi (François)
        op Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Terug naar School (lieve)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op De Nieuwe CD&V
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Arabisch in Leuvense School
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Wegwijs in Hemelrijk België
  • Zo weinig reacties!? (Maarten)
        op Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Apenpokken
  • altijd fijn hier te zijn (François)
        op Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Vluchtelingen in Hotels
  • hallo, (liliane)
        op De Satire van Brusselmans
  • Herman Brusselmans (Dicksy)
        op De Satire van Brusselmans
  • Over Brusselmans… (Geronimo )
        op De Satire van Brusselmans
  • Scheerapparaat vergeten... (lieve)
        op Olympisch Boksen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op De Efteling past zich aan...
  • Dag Lieve (jef)
        op Decadente Opening Olympische Spelen
  • Zegen op deze maandag middag, avond en nieuwe week (Patricia)
        op Decadente Opening Olympische Spelen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Kamala Harris
  • Zegen op deze donderdag middag (Patricia)
        op Didactische Tip voor het Islamonderwijs
  • Leeds: The Day After (lieve)
        op Moslimterrorisme in Leeds
  • Dag Lieve, Biden vraagt: (jef)
        op Nixon verslaan?
  • Archief per maand
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!