In Nederland zijn ze zich aan het druk maken over de kansenongelijkheid in het onderwijs. Ze willen de kloof dichten tussen kinderen van hoogopgeleide ouders en kinderen van laagopgeleiden, maar ze weten niet hoe.
Toch hebben ze genoeg tijd gehad om erover na te denken. Hele zwermen laagopgeleiden zijn de laatste tijd neergestreken over heel Nederland en hebben beslag gelegd op de scholen van de oerhollandse jeugd. En op z'n Hollands noemen ze de achterblijvers op school 'laatbloeiers'. Een dichterlijke benadering van vluchtelingenleerlingen... "Laatbloeiers"!... ook een manier om etnische afkomsten te ontkennen, heel origineel van die Hollanders. Laatbloeiers dus.
De onderwijsinspectie stelde vast dat bij gelijke intelligentie kinderen van laagopgeleiden slechter presteren dan kinderen van hoogopgeleiden. Ik zou hen zo graag willen vertellen dat intelligentie alleen bijlange niet genoeg is om goed te presteren. Motivatie, ambities en studieijver zijn minstens zo belangrijk. En precies dié dingen kunnen of willen laagopgeleiden hun kinderen niet bijbrengen.
De toenemende ongelijkheid in het onderwijs wordt zorgwekkend genoemd door minister Jet Bussemaker. Zij wil alle kloven dichten. Iedereen gelijk en iedereen evenveel kansen, het bekende refreintje van linkse zeveraars.
Ik ben helderziende. Een beroepsmisvorming die me nu nog altijd van pas komt. Plezant hoor. Ik zie dat De Kloof in de toekomst alleen maar groter wordt. Geen sprake van kloven dichten, de ravijnen en diepe putten in de aardkorst zijn veroorzaakt door vluchtelingen, aardverschuivingen maakten onoverbrugbare spleten en kloven in de aardkorst en dat komt nooit meer goed.
Alle gekheid op een stokje, het is goed dat er kloven bestaan, dat er onderscheid is tussen verschillende bevolkingsgroepen met elk hun eigenaardigheden, kwaliteiten en gebreken. Kloven moeten er zijn, onderscheid moet er zijn. Zo moet er ook een kloof bestaan tussen sterke en zwakke leerlingen, opdat de sterken nóg sterker worden.
Laat zonderlingen die kloven willen dichten, laat hen de sterke en zwakke leerlingen gescheiden houden. Apart. Dan verdwijnt de kloof. Dan kunnen de slappelingen in hun eigen sop gaar koken en kunnen de sterken tot volle bloei komen. Een mix van etnische rariteiten leidt tot ondergang van het geheel. Mengelingen in het onderwijs zijn onnatuurlijk en misdadig jegens autochtonen die hun thuisbasis, hun veilige haven moeten delen met nieuwelingen die ongevraagd meesmikkelen van welopgebouwde schoolsystemen, terwijl ze niet eens in staat zijn om kwaliteitsleerstof te verteren of in zich op te nemen.
|