VTM-nieuws en HBVL melden een spectaculaire stijging van het aantal kinderen dat bijles volgt. Bezorgde ouders zoeken hulp om leerachterstanden bij hun kinderen weg te werken, of om hiaten in de leerstofkennis op te vullen.
Het is duidelijk uit welke hoek dit alarmerende signaal komt. Niet van de allochtone gemeenschap, maar van onze eigen Vlaamse ouders die het beste voor hebben met hun kinderen, terwijl ze lijdzaam moeten toezien hoe de leerstofkwaliteit aangetast wordt en nog verder aan het afbrokkelen is.
De aanwezigheid van vreemde exemplaren, gaande van moslims tot asielzoekers en vluchtelingenkinderen, begint nu écht voelbaar te worden. Onze eigen leerlingen krijgen geen volwaardig onderwijs meer, en dat is allang aan de gang, al van toen de eerste concentraties migrantenleerlingen hun opwachting maakten in onze Vlaamse scholen. Nu komen daar nog een hoop zwarte negerkes en druipnatte drenkelingetjes bij.
Het is eigenaardig dat pedagogen, scholen en CLB's afwijzend staan tegenover extra bijlessen, terwijl zij zich in het verleden wél ingezet hebben om allochtonen, leergestoorden en andere afhakers bij te werken met inhaallessen, remedial teaching, individuele behandelingsplannen, bijlessen, vakantietaken... taakleraren, leerlingbegeleiders en allerlei hulpverleners focusten zich massaal op allochtone achterblijvers, ten koste van onze eigen leerlingen. Hoogbegaafden en uitblinkers, bollebozen en genieën, slimmeriken en sluwigaards, werden aan hun lot overgelaten, zij moesten zelf hun weg uitstippelen naar de ontwikkeling van hun talenten.
Waarom vinden 'experts' bijlessen geen goed idee? Wel, het addertje onder het gras is het linkse streven naar een mix waarin iedereen gelijk is en niemand met kop en schouders mag uitsteken boven de massa, iedereen gelijk en allemaal even zwak, een gevaarlijke nivellering... Domme schapen in een kudde zijn volgzaam, en dat maakt de herder machtig.