Paniek in het Vlaamse onderwijs! Directies en leerkrachten zijn op straat gekomen om te protesteren tegen de veel te moeilijke leerstof die ze moeten aanbieden aan allerlei minderwaardige soorten kinderen die onze Vlaamse scholen zijn komen bevolken.
Uit alle uithoeken van de hele wereld komen vluchtelingetjes, verloren gelopen asielertjes, minderjarige nie-van-hierdertertjes, anderstalige pubertjes, niet-begeleide zoekertjes... Allen leergierig en op zoek naar kennis en wetenschap om onze plaatselijke bevolking te redden en er bovenop te helpen, om de vergrijzing op te lossen. Ja, met die illusie komen ze naar hier.
Het hele zootje is een compleet nieuwe vreemde schoolpopulatie en die komt ons klassieke onderwijssysteem overhoop halen en in de war sturen ook nog. En daarom is de leerstof, de examens en de eisen die aan leerlingen gesteld worden niet meer aangepast aan de grondig gewijzigde schoolbevolking.
Lezer, kijk hieronder eens bij E.J. Bron hoe de moeilijkheidsgraad van examenvragen in de loop der jaren afgezwakt is. Het zijn louche linkse pogingen om ongeletterde zwakkelingen allemaal aan een diploma te helpen. Onderwijsvernieuwing noemen ze dat. Het is eerder een neergang, een uitholling van ons onderwijs. De afbeelding lijkt satirisch, maar ik neem het ernstig omdat het sterk lijkt op de realiteit. Het is al lang aan de gang, de neerwaartse spiraal van de onderwijskwaliteit.
Daar waar anderstaligen onze schoolbankjes veroveren en in beslag nemen, daar daalt het lesniveau en de onderwijskwaliteit wordt aangetast. Da's al decennialang aan de gang maar nu wordt er echt vaart gezet achter het afbrokkelingsproces van ons onderwijs. Linkselingen ontkennen graag de bedreiging voor onze eigen leerlingen die geen volwaardig onderwijs meer krijgen. Het lesniveau moet steeds maar opnieuw aangepast worden... aan de zwakkelingen, aan de onderste onderlaag die zich blijft aandikken door de komst van een uitzichtloos aantal nieuwe indringertjes die van heel ver naar ons peperkoekenlandje en smoutebollensamenleving zijn komen binnenwaaien. Maar ze weten niks en ze kunnen niks, dat wordt dus uitleggen met gebarentaal en met tekeningetjes. En, natuurlijk de leerstof aanpassen aan hun niveau en makkelijker maken. 1 + 1 = 2, maar met een beetje begrip en tolerantie mag 1+ 1 ook 3 zijn.
Door: “delamontagne” (voor www.ejbron.wordpress.com)
boorzalf zegt: Onderwijsvernieuwing niet nodig.
|