Colruyt gaat zich ten dienste stellen van de moslimgemeenschap. Om moslimklanten te behagen. Inschikkelijk en minzaam, nederig knielend en buigend, zullen ze rayons vol gaan proppen met producten die specifiek gericht zijn op de 'noden' van het groeiende moslimbroederschap.
Colruyt heeft ingezien dat moslims toch nooit willen integreren in onze westerse samenleving en leveren zich daarom over aan hun islamitische eisen. Islam is money.
Halalproducten die vegetarisch en alcoholvrij zijn krijgen in de Colruyt een groene duim om snel herkenbaar te zijn, dan weten moslimklanten direct of ze volgens hun overtuiging eten en drinken.
Kunnen die moslims niet zoals iedereen smullen van een sappig varkenshaasje met daarbij een schuimende trappist of een glaasje wijn? Zonder wereldse geneugten is het alsof ze tegen hun goesting leven.
Om onszelf te beschermen tegen de oprukkende halalisering moeten we iets verzinnen om niet per ongeluk een halalproduct te kopen, want Colruyt wijst moslims wel de weg naar hún producten, terwijl wij aan ons lot overgelaten worden. En daarom stel ik voor dat alles wat halal is de merknaam 'Allahu Akbar' krijgt.
|